Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Pa javi im se, neće da boli ništa. :D Verovatno će ti kao i svima tražiti dokaze o vrednosti pošiljke i ne bi trebalo da naplate nešto ako ti je pošiljke manje vrednosti od 50e.


Послато са POCOPHONE F1 уз помоћ Тапатока

Tražiti dokaze o vrednosti pošiljke? Kakve dokaze? Sta ako sam platio monerom? Sta se desi ako im ne dostavim dokaze, zar ne mogu da uzmu ono sto je kinez napisao kao sto Posta radi
 
Poslednja izmena od urednika:
U prevodu tražiće ti ili izvod iz banke ili screenshot stranice gde si kupovao i gde piše cena/vrednost pošiljke.

Послато са POCOPHONE F1 уз помоћ Тапатока
 
Kinezi u glavnom lazu i svi to znaju zato i ne prihvataju

Sent from my Mi MIX 3
 
Lažu na pošiljci, ne laže izvod iz banke.

Sent from my Mi 9 Lite using Tapatalk
 
Samo da javim, da je paket isporucen od strane DHL bez dodatnih dazbina, 7d su paket drzali bez razloga.Ne verujem da je nestrucnost u pitanju, mada se danas udomljavaju razni i po stranim firmama, nego da su zaposleni dobili instrukcije da traze dazbine, pa gde im prodje. Sve funkcioniše u dilu sa spediterima i carinom. DHL ima svoje spediterske saradnike, meni su nudili DD Glumac i MBM Logistics. Treba pisati DHL HQ, siriti informaciju van Srbije, jer sto se desi u Srbiji, ostaje u Srbiji, za to nikog nije briga. Pazite kad im sve dokumente dostavite, faktura se poklapa originalnom narudzbenicom, izvodom sa platne kartice i ona uradi reply i kaze ponovo morate da uzmete speditera(carinskog zastupnika). Dok je nisam nazvao i nacrtao joj zasto ne moram, nista nisam mogao kroz email da uradim. Pre ce naci inteligentan oblik zivota u svemiru nego u lokalnom DHL. Mada nisam bio zadovoljan ni DHL po EU, treba ih izbegavati kad god mozete.UPS je za njih izmislio dostavu, mnogo bolje iskustvo imam sa njima.
 
Ako nemaš nikakav dokaz o vrednosti, ostavljen si na milost i nemilost carinika, koji će koristeći dozvoljene/propisane metode (a to uključuje i odokativnu procenu) odrediti vrednost robe i cariniti je u skladu sa tim.
Platio si kriptovalutom? OK, opet bi trebao da imaš neki trag o toj transakciji i njenoj vrednosti u realnoj valuti, pa ćeš to i priložiti.
Pozdrav
 
LOL, ovo će biti interesantno, priče sa kriptovalutama još nije bilo :d
 
...Sve funkcioniše u dilu sa spediterima i carinom. DHL ima svoje spediterske saradnike, meni su nudili DD Glumac i MBM Logistics. Treba pisati DHL HQ, siriti informaciju van Srbije, jer sto se desi u Srbiji, ostaje u Srbiji, za to nikog nije briga...
Prvi put čujem za ovako nešto. DHL je špediter i nije normalno da ti sam nudi nekog drugog. Ranije su čak naplaćivali otkup dokumentacije ako nećeš da ti oni urade špediciju. Da sam na tvom mestu ovo bih stvarno prosledio DHL HQ-u. Znam da je smor ali barem da vide šta se ovde dešava.
 
DHL je kod nas jako profesionalan što se tiče saradnji sa pravnim licima.
Imao sam samo par paketa kao fizičko lice, prošlo sve ok, ali me ne bi čudilo da može da bude i drugačije, jer kao pravno lice sa ugovorom imam key account managera koji je zadužen za firmu i mogu da ga cedim za svaku sitnicu, ako poželim (što naravno neću). Dok kao fizičko lice imam generic radnika u call centru.
 
Samo da javim, da je paket isporucen od strane DHL bez dodatnih dazbina, 7d su paket drzali bez razloga.Ne verujem da je nestrucnost u pitanju, mada se danas udomljavaju razni i po stranim firmama, nego da su zaposleni dobili instrukcije da traze dazbine, pa gde im prodje. Sve funkcioniše u dilu sa spediterima i carinom. DHL ima svoje spediterske saradnike, meni su nudili DD Glumac i MBM Logistics. Treba pisati DHL HQ, siriti informaciju van Srbije, jer sto se desi u Srbiji, ostaje u Srbiji, za to nikog nije briga. Pazite kad im sve dokumente dostavite, faktura se poklapa originalnom narudzbenicom, izvodom sa platne kartice i ona uradi reply i kaze ponovo morate da uzmete speditera(carinskog zastupnika). Dok je nisam nazvao i nacrtao joj zasto ne moram, nista nisam mogao kroz email da uradim. Pre ce naci inteligentan oblik zivota u svemiru nego u lokalnom DHL. Mada nisam bio zadovoljan ni DHL po EU, treba ih izbegavati kad god mozete.UPS je za njih izmislio dostavu, mnogo bolje iskustvo imam sa njima.

Ponudili su ti drugog špeditera samo ako nisi hteo da ti oni urade uvoz. Ja pakete dobijam i preko DHL-a i preko UPS-a i problema do sada nisam imao. FedEx, odnosno njihov zastupnik u Srbiji - flying cargo, je sasvim druga priča, i to negativna.
 
Dobro sta ako je gift, ili ako nisam ja uopste platio, ili kao sto rekoh ako sam platio kriptovalutom?

Sve to mora da ima neku vrednost, bio gift ili ne. A način plaćanja njih ne interesuje, bitan im je papir gde se vidi koliko košta predmet i kolika je cena isporuke.
 
pa imaju papir dao im je kinez, koliko ja znam nas carinik carini kako god on odluci al zasto ako je DHL/Fedex ja trebam da im dostavljam dokaze a ako je obicna posta ne moram?

inace sto se tice monera koliko ja znam nema leddger transakcija :)
 
Poslednja izmena od urednika:
Tražiće ti da podpišeš par dokumenata, tipa ovlašćenje o zastupanju, izjavu da dozvoljavaš pregled robe zatim da pod puno pravnom i krivičnom odgovornošću potvrđuješ vrednost robe (moraćeš i da navedeš vrednost, u dolarima ili eurima jer kinez sigurno nije napisao da je to što si kupio koštalo 125 kikirikija, pečenih, ne slanih, srednje veličine :D) sveukupno jedno 4-5 dokumenata, da i sken lične karte ili ako je sa čipom onda treba da je očitaš i pošalješ im to na mail sve lepo, oni će sa svim tim podneti paket cariniku na pregled i kad se to završi poslaće ti fakturu koliko treba da uplatiš i onda dobijaš svoj paket :)
 
Ne, ponudili su mi speditera odmah.DHL predstavnik me obavestio da ima paket koji mora da se carini i ova dva speditera su navedena u emailu. Imam ljudi prepisku od prvog do poslednjeg dana.I meni je cudno bilo zasto to ne radi DHL, oni sigurno imaju carinske zastupnike sa licencom.
 
Evo procitajte,

"dozvolite da Vas obavestimo o prispeću pošiljke pod brojem tovarnog lista xxxxxxxxxx koja podleže uvoznom carinjenju. Za pošiljku Vam u prilogu dostavljamo skeniranu fakturu i tovarni list."

 

Komunikaciju u vezi sa carinskom procedurom možete da nastavite sa Vašim odabranim špediterom ili postupak izvršite posredstvom sledeće špediterske kompanije:

I onda tabela sa podacima spediterskih firmi koje sam naveo.
Naplacuje se i sada otkup dokumentacije od DHL.

Nakon sto sam poslao originalnu narudzbenicu, izvod sa platne kartice, potpisao izjavu i kopiju LK, opet mi stize email

"Vrednost pošiljke je veća od 50 eur-a, samim tim neophodno je da se pošiljka uvozno ocarini. Šaljem Vam kontakte špedicija sa kojima sarađujemo."

Tada sam zvao telefonom i objasnio. Postoji mogucnost da osoba nije bas najstrucnija, ali ovo je trajalo 7d, preporucio sam da se interno konsultuje. Meni je pre utisak da se zaposlenima preporucuje ovakva komunikacija i da se to radi lokalno. Zato i mislim da oni ovo rade netransparentno u lokalu(ne moram biti u pravu), ali zasto jedan DHL ne bi radio carinski postupak za fizicko lice?Da li je to neka promena u njihovom radu i da fizicka lica usmeravaju na speditere?
 
Poslednja izmena:
Možda smanjuju broj zaposlenih u Srbiji. Ja sam poslednji put dobio pošiljku preko DHL-a u oktobru prošle godine. Nisu nudili druge špeditere ali je trajalo 10-ak dana i na kraju je doneo čovek koji je očigledno autsorsovan od strane DHL-a. Osetno lošija usluga nego što je bila ranije.
 
Tražiće ti da podpišeš par dokumenata, tipa ovlašćenje o zastupanju, izjavu da dozvoljavaš pregled robe zatim da pod puno pravnom i krivičnom odgovornošću potvrđuješ vrednost robe (moraćeš i da navedeš vrednost, u dolarima ili eurima jer kinez sigurno nije napisao da je to što si kupio koštalo 125 kikirikija, pečenih, ne slanih, srednje veličine :D) sveukupno jedno 4-5 dokumenata, da i sken lične karte ili ako je sa čipom onda treba da je očitaš i pošalješ im to na mail sve lepo, oni će sa svim tim podneti paket cariniku na pregled i kad se to završi poslaće ti fakturu koliko treba da uplatiš i onda dobijaš svoj paket :)

A sta ako necu da im dostavim ta govna neka oni sami rese to sa carinom i meni dostave fakturu, kako posti ne moram da dostavljam ista od toga?
 
Onda će vratiti paket pošiljaocu, bez tvoje saglasnosti (dokumentacije) ne mogu ništa drugo.
 
Koliko realno traje carinjenje kad stigne roba preko DHL-a? Stiglo mi je nešto u sredu na carinjenje, najavili su mi iz DHL-a da će trajati minimum 8-10 radnih dana (dve pune nedelje) - meni to nešto deluje nerealno dugo???


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
kako obicna posta moze?
klasicni govnari samo oce da me izmuzu za novce
Ti si uhvatio neku svoju priču, boriš se sa vetrenjačama i ne čitaš izgleda šta ti pišu ljudi. Uhvatio si se za kriptovalute, uporno pričaš "kako pošta može". Pošta ne može ništa, pošta ti dostavlja paket, carina ti naplaćuje dažbine.
Ako hoćeš da dobiješ paket pošalji im ono što traže. Ne vidim u čemu je problem ako ti paket ne prelazi 50e.

Послато са POCOPHONE F1 уз помоћ Тапатока
 
Koliko realno traje carinjenje kad stigne roba preko DHL-a? Stiglo mi je nešto u sredu na carinjenje, najavili su mi iz DHL-a da će trajati minimum 8-10 radnih dana (dve pune nedelje) - meni to nešto deluje nerealno dugo???


Sent from my iPhone using Tapatalk

Da, to bi trebalo da bude (i više nego) predugo. Sumnjam da ima veze sa DHL stranom, doduše, jer njihovo je samo da spreme i prilože papire (ako se carinjenje radi preko njih, što je najbrži način). Što dalje implicira našu carinu...
 
pa ne nego oni mene hoce da prevare. a ja hocu da se opirem toj prevari. Moje prosto pitanje je kako kad mi posalju postom China Airmail ja nisam duzan da podpisujem bilo kakve izjave da placam bilo kakve spedicije i gluposti samo platim carinu/pdv koliko proceni carina srbije?
 
Zato sto se posiljke(koje su preko 50 evra) u redovnom postanskom saobracaju carine po skracenom postupku gde se sve carini na 10%, a posiljke preko kurira kao sto su DHL, FEDEX, UPS... idu u redovan postupak carinjenja(gde ti se naplacuje spedicija). To je bas dosta puta spomenuto u temi. Naravno, imaju i oni neku svoju verziju obicne poste, ali to je druga prica.

Uputi zalbu ako ti je sama stvar, bez postarine, placena manje od 50 evra. Pozovi ih i posalji im dokaz koliko si platio i to je to. Nema potrebe da se nerviras, nece ti cariniti ako je roba vrednosti ispod 50 evra.
 
Poslednja izmena:
Ili poslušas savete ili nastavis sa opiranjem, kako ti je lakse

Послато са Mi MIX 3 помоћу Тапатока
 
@poopBot Ako ti je preko 50 evra jedino kako mozes da izbegnes spediciju je da probas i trazis skraceni postupak carinjenja. E sada, posto nikad nisam prelazio 50 na tim posiljkama, nisam upucen kako i da li to prolazi. Mozda treba samo da kazes, a mozda treba i nesto da popunis, kako god vidi sa njima. Ili pitaj ovde pa ce valjda neko da odgovori, ako nekim slucajem ima neko ko zna
 
pa mene to zanima najvise, taj skraceni postupak carinjenja, ja bi da prodjem kao kod poste, sto moram da placam 5soma nekome spediciju i jost da me ocarine pdvisu maksimalno.. Po meni jedini razlog zasto ne idu u taj skraceni postupak je da bi bratskoj dil firmi dali da naplati spedicuju
 
Poslednja izmena od urednika:
Ništa, onda kažeš da vrate paket nazad, kontaktiraš prodavca i zamoliš ga da pošalje običnom poštom a ne fedex-om ili DHL-om, sačekaš jedno mesec-dva dok dođe, onda još jedno mesec dok ga pošta provuče kroz carinu i rešio si problem. Nema drugog rešenja.
 
Dok se situacija sa pandemijom ne smiri, samo kurirske službe (DHL, FedEx, UPS) su dostupne za slanje. Ista je situacija i na Amazonu:

We are delivering to your region with limited shipping options. Please expect extended delivery time.

Ili plati ili se odrekni paketa, nema druge.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno