Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
ne znam ko je rekao gore...carina krece od 140 evra? ne..od 50.....meni su vise puta carinili 20 plus 18 posto ako se ne varam, preko 50 evra..
A clanu sa xperiom z sto su procenili na 200 dolara jedino preostaje da slika racun koliko je platio i izvod iz banke...to je nasa banda i to je tako..ja sam narucio jednom neku zezalicu kao neki tizer(elektrosoker) u obliku iphonea 4 i carinili su mi na 150 dolara iako sam platio 9 jos je i kinez napisao fake iphone...ista procedura cekanje ludnica i na kraju mi priznali ali je to bezobrazluk..ja sam platio 500 dinara za priznanicu i jos ovako 200....samo kradu pare inace je bikla kolik ose secam neka milica svaki put kad mi se taj problem desio...

On je to meni napisao na pitanje oko Austrijske poste posto sam tamo poslao paket koji je ovde vracen jer je "previse ogromna" kolicina od koju stoju udica (koje bi mi potrajale mozda pola sezone) buduci da nisam imao registrovanu firmu za dalju prodaju te "previse ogromne" kolicine udica vrednosti 50-ak € sa dazbinama do Srbije...

Neko rece ovde da je imao vec takav paket i da su isti vratili posiljaocu....

To sam bio ja i to je taj paket bio, samo stajalo 10-ak dana Prispece, bez dnevnih Otprema, pa mi je onda stiglo pismo da dostavim dozvolu za uvoz UDICA u nekoj relativno smesnoj kolicini za potrebe 1 varalicara tokom sezone...
 
Poslednja izmena:
To sam bio ja i to je taj paket bio, samo stajalo 10-ak dana Prispece, bez dnevnih Otprema, pa mi je onda stiglo pismo da dostavim dozvolu za uvoz UDICA u nekoj relativno smesnoj kolicini za potrebe 1 varalicara tokom sezone...

moj je prosao...20 dana od prispeca do carine... videcemo sta su odradili...
 
Prijatelju, imas 23 posta. Ok, videce ljudi, preci ce na pravu temu. Polako...

Prijatelju, nema potrebe za ukazivanjem na broj komentara koje ostavljamo, jer ni veliki broj komentara ne znači da neko ima šta da kaže. Možda sam tek aktivan kao član ovde na forumu, ali ga pratim dve godine, pogotovo ove teme pod Online kupovinom . Uostalom, svako ko je član treba da ukaže i doprinese kako da forum bude bolji, bez obzira koliko ima staža ovde. A pošto iz iskustva na drugim forumima znam da sa nama uvek ide teže i da navike nećemo da ispravljamo, jer uvek smatramo da onaj ko dobronamerno ukazuje na to da radi iz loše namere. Tako da je potrebno više puta ponoviti. Nema ljutnje, samo sugerisanje radi svih nas.
Evo za ovo kratko vreme potencirah da se razdvoje teme o carini i praćenju pošiljaka i na kraju se desi. Hvala moderatoru Falconu na tome.
 
Danas mi je stigao ocarinjen paket. U pitanju je mobilni telefon vrednosti 113 dolara uz koji nije bila dostavljena faktura niti bilo sta na paketu sto bi ukazivalo na vrednost posiljke. Obzirom da sam predpostavio da ce tako biti pratio sam sve vreme status posiljke i juce kada je dosao moj dan za carinjenje pozvao sam carinu i rekao coveku da cu da im mailom posaljem svu potrebnu dokumentaciju kako bi telefon an osnovu toga ocarinili. Obecao mi je da ce se licno postarati da ga ocarine po toj dokumentaciji i tako je i bilo. Osnovica na papiru 11244 dinara, carina + pdv 3657 dinara. Skoro u dinar. E sada mogao sam da rizikujem da mi ocarine proizvoljno ali kada bi taj model telefona potrazili na internetu trenutna najniza cena je 160 dolara, a posto sam ga ja kupio na akciji koja je prosla odavno ne bi imali dokaz da ga carine po manjoj osnovici. Tako da jednom recju totalno korektno izuzimajuci period od 17 dana koliko je proveo kod njih u magacinu.

P.S Dostavio sam fakturu koju sam naknadno trazio od prodavca, kopiju transakcije sa payPal naloga, kopiju izvoda sa tekuceg racuna i ebay printscr. od narudzbina na kojoj postoji cena. Dokumentaciju sam poslao na [email protected] sa naznakom u zaglavlju koja je sadrzala tracking number i moje ime i prezime.
Kako se kaze faktura na engleskom?
Kako dobijas izvod iz banke? Jel se to uradi printscreen (i kako ako je u medjuvremenu kupljeno jos X stvari) sa online bankinga ili...
 
Faktura - invoice
 
Dva su mi paketa stigla na carinu 8.1. Jedan isporučen juče, drugi stiže danas. Niš je u pitanju. Iz Kine.
 
Još uvek čekam "robu" iz SLO, koja je plaćena 15.12., a pristigla na našu carinu 27.12. Status paketa dobro svima poznat: "10200 GPC BEOGRAD Otprema"; da se čovek rokne..

Drugi deo "robe" iz istog izvora, koji je plaćen 24.12., a pristigao na našu carinu 10.01. mi je isporučen na adresu 13.01.

Pravila nema, pravila pišu oni, posta.rs call centar se pravi polu-blesav, na upravi carine se ne javlja niko, i tako.. :)

Sledeći put DHL ili džada odavle..
 
Kako se kaze faktura na engleskom?
Kako dobijas izvod iz banke? Jel se to uradi printscreen (i kako ako je u medjuvremenu kupljeno jos X stvari) sa online bankinga ili...

Ako imas tekuci racun barem kod mene u banci dobijas izvod sa tekuceg racuna svakog prvog u mesecu na mail. Ako ti jos uvek nije izgenerisan izvod za taj mesec kada ti je bila isplata onda uradis printscr. sa online banking sistema gde se vidi promena stanja sa tom transakcijom. Bas njih briga koliko jos stvari je kupljeno oni ce samo da gledaju tu transakciju (ako placas preko payPal-a u nazivu transakcije ti stoji na online banking-u naziv trgovca sa na primer eBay-a pa oni taj naziv uporede sa kopijom payPal transakcije na kojoj postoji taj isti podatak). Nadam se da sam razumljivo objasnio :D
 
Pošto pominjete fakturu da vam kažem moj primer dokazivanja bez bankarskog izvoda. Naime koristio sam vaučere za kupovinu preko Amazona. Desilo mi se traže dokaz o vrednosti pošiljke, a ovde nema prometa novca onako kako smo navikli preko banakarskog računa. Ja sam im poslao snimak ekrana, što goxxxy kaže fakture-invoice sa stranice Amazon, jer u ovom slučaju bankarskog izvoda nema. Prihvaćeno je bez problema. Dva puta.
 
Ako imas tekuci racun barem kod mene u banci dobijas izvod sa tekuceg racuna svakog prvog u mesecu na mail. Ako ti jos uvek nije izgenerisan izvod za taj mesec kada ti je bila isplata onda uradis printscr. sa online banking sistema gde se vidi promena stanja sa tom transakcijom. Bas njih briga koliko jos stvari je kupljeno oni ce samo da gledaju tu transakciju (ako placas preko payPal-a u nazivu transakcije ti stoji na online banking-u naziv trgovca sa na primer eBay-a pa oni taj naziv uporede sa kopijom payPal transakcije na kojoj postoji taj isti podatak). Nadam se da sam razumljivo objasnio :D

A šta se njih tiče bankarski izvod sa tekućeg računa i sl. gluposti? To niko nije znao da mi objasni. Pa ne carine oni nama robu po tome što smo platili toliko i toliko (ili nismo ni platili, opet šta se to njih tiče?), nego po vrednosti robe, a ona je iskazana u fakturi. Jednom su mi tražili bankarski swift kao dokaz, pa sam ja otišao u banku po to, jer nisam znao šta to znači. Odvalili su se od smeha u banci kada sam im to tražio, a i ja zajedno sa njima kada su mi objasnili šta je to i čemu služi. Da, i fotokopija pasoša je bila obavezna kao "dokaz", jer valjda nemam pravo da naručujem on-line ako nemam važeći pasoš?
 
ppera1 u pravu si 100%. To za SWIFT mora da je bilo 1. aprila :) Faktura (ili račun) je sve što im treba. Tim dokazuješ da je pošiljka plaćena toliko u zemlji u kojoj si kupio. Jedino ako misle da je lažna cena, tj. mogu zahtevati izvode novčanih transakcija da uporede jer znaju da domaće banke neće da ulaze u neku prljavu igru za male iznose. Nijedan stranac koji poseduje legalnu prodavnicu,tj. da nije preprodavac ko ovi na domaćim sajtovima, neće da se igra sa tim da mu sutra dođe njegova inspekcija zato što su naši carinici uočili "sumnjivu aktivnost" kroz njegove nerealne fakture. Probaj i videćeš da svi odbijaju, osim dalekoistočnih zemalja. A to za pasoš je vrlo čudno. O čemu se radi, ako smemo da znamo? Znaj samo da oni imaju evidenciju o svima koliko ko naručuje. Svaki ocarinjena pošiljka je uneta u bazu, dovoljno je samo filtrirati ime i da se vidi cela lista. Možda su počeli da prave baze sa kompletnim podacima. Još malo pa i DNK uzorak će trebati da se šalje... ;)
 
ppera1 u pravu si 100%. To za SWIFT mora da je bilo 1. aprila :) Faktura (ili račun) je sve što im treba. Tim dokazuješ da je pošiljka plaćena toliko u zemlji u kojoj si kupio. Jedino ako misle da je lažna cena, tj. mogu zahtevati izvode novčanih transakcija da uporede jer znaju da domaće banke neće da ulaze u neku prljavu igru za male iznose. Nijedan stranac koji poseduje legalnu prodavnicu,tj. da nije preprodavac ko ovi na domaćim sajtovima, neće da se igra sa tim da mu sutra dođe njegova inspekcija zato što su naši carinici uočili "sumnjivu aktivnost" kroz njegove nerealne fakture. Probaj i videćeš da svi odbijaju, osim dalekoistočnih zemalja. A to za pasoš je vrlo čudno. O čemu se radi, ako smemo da znamo? Znaj samo da oni imaju evidenciju o svima koliko ko naručuje. Svaki ocarinjena pošiljka je uneta u bazu, dovoljno je samo filtrirati ime i da se vidi cela lista. Možda su počeli da prave baze sa kompletnim podacima. Još malo pa i DNK uzorak će trebati da se šalje... ;)

Fotokopiju pasoša mi nije tražila carina, nego fantomska firma koja je sebe nazvala "FedEx Cargo Srbija" (ili tako nekako). Sa njima sam vodio pravi rat telefonom 3 dana, a to sam negde davno i napisao ovde na forumu. Tražili su pored fotokopije pasoša, swifta, izvoda iz banke i potpisanu izjavu šta je u paketu i da predmet (kontaktna sočiva) nije za dalju prodaju, kopiju fakture (ali ne samo od mene nego i od prodavca i to dostavljenu preko službenih FedEx kanala, šta god to značilo). Rat sam na kraju dobio, uz neko bedno izvinjenje što kao nisu videli član 21. zakona o bla... bla..., pa sam platio samo PDV, kako je i trebalo. Ustvari rat su dobili oni, jer od tada gledam samo da mi niko ništa ne šalje FedEx-om...

A da, zaboravih "zvanično objašnjenje" carinskog službenika ili inspektora, sa kojim sam tada razgovarao telefonom u vezi tog "incidenta": "U pravu ste da to što oni rade nije u redu, ali to tako često prolazi, jer ljude mrzi da se maltretiraju sa njima pa radije plate".
 
Poslednja izmena:
Fotokopiju pasoša mi nije tražila carina, nego fantomska firma koja je sebe nazvala "FedEx Cargo Srbija" (ili tako nekako). Sa njima sam vodio pravi rat telefonom 3 dana, a to sam negde davno i napisao ovde na forumu. Tražili su pored fotokopije pasoša, swifta, izvoda iz banke i potpisanu izjavu šta je u paketu i da predmet (kontaktna sočiva) nije za dalju prodaju, kopiju fakture (ali ne samo od mene nego i od prodavca i to dostavljenu preko službenih FedEx kanala, šta god to značilo). Rat sam na kraju dobio, uz neko bedno izvinjenje što kao nisu videli član 21. zakona o bla... bla..., pa sam platio samo PDV, kako je i trebalo. Ustvari rat su dobili oni, jer od tada gledam samo da mi niko ništa ne šalje FedEx-om...

A da, zaboravih "zvanično objašnjenje" carinskog službenika ili inspektora, sa kojim sam tada razgovarao telefonom u vezi tog "incidenta": "U pravu ste da to što oni rade nije u redu, ali to tako često prolazi, jer ljude mrzi da se maltretiraju sa njima pa radije plate".

Jel taj FedEx regularni zastupnik?U svakom slucaju trebao si da se obratis "centrali".
Ako nisu deo FedEx lanca onda su prevaranti i lazno se predstavljaju.
Ako jesu onda su losi zastupnici i svoje ponasanje moraju da promene.
Iskocice ti neka posiljka gde je slanje jedino FedEx-om ili su daleko povoljniji , sto bi bio na steti....
 
Pa ako je paket poslat preko FedEx-a logično je da je u pitanju zastupnik sa gornjeg linka.
To što čovek misli da je u pitanju neka fantomska firma je njegova stvar, oni jesu legalni i legitimni zastupnici FedEx-a kod nas, zato sam mu i napisao dase žali ako mu ne odgovara nivo usluge.
 
Slazem se da nema logike da traze izvod sa tekuceg racuna pogotovo sto je payPal kod nas priznat kao nacin placanja i kopija te transakcije sa njihovog sistema bi trebala da bude sasvim dovoljna. Ali dovoljno je reci jednu rec kako bi shvatio neko o cemu se tu radi a to je "SRBIJA"!
 
Slazem se da nema logike da traze izvod sa tekuceg racuna pogotovo sto je payPal kod nas priznat kao nacin placanja i kopija te transakcije sa njihovog sistema bi trebala da bude sasvim dovoljna. Ali dovoljno je reci jednu rec kako bi shvatio neko o cemu se tu radi a to je "SRBIJA"!

I ja zaista ne vidim razlog da traže bilo kakav izvod. Ako je račun priložen uz pošiljku to je to. Ako nije, dostaviti račun. To je dokaz o uplati. Šta da plaćamo u ratama? Preko bilo kog izvoda videli bi samo deo, a to bi im bilo tek čudno. Ili da nam neko pošalje nešto što je sam kupio u inostranstvu za keš preko 70€, a mi smo samo primaoci. Ili kupimo preko poklon vaučera. Kako to dokazati jer nema izvoda? Naravno uz priložen račun. Račun je uostalom svugde uslov za reklamaciju, garanciju itd. kao dokaz da smo negde nešto kupili po toj ceni.
Samo par puta mi je dostavljeno preko njih,skoro sve one ispod 50€. I prošle su bez troškova. Ali jednom su mi računali carinu na neke cipele izvan te sume. 22% carine i 20 PDV. Kao redovan postupak carinjenja. Bez špediterskih usluga. Inače su bile kupljene preko vaučera, tako da izvod nije ni moguć, ali je račun bio uz njih i samo su me kontaktirali da vide da li ću primiti ocarinjenu pošiljku po toj i toj ceni. Drugi put sam odbio je nije trebala da se carini roba, bila ispod 50€, a oni tvrdili da treba i oni su vratili prodavcu. Svaki put kad sam bio primoran da mi pošalju preko njih, zvao sam ih i pitao da li carine i kako. Uvek sam dobijao odgovor da ako sam fizičko lice, postupak carinjenja je redovan i da nema špedicije jer nisam uvoznik. Eto tako je bilo ranije, ne znam da se nije šta promenilo. A da...Evo tek se sad setih dok pšem. Mislim da sam morao poslati fotokopiju lične karte. Zapravo sam slikao i poslao na mejl. I dalje ne znam zašto,ali mora da popunjavaju neki formular da predaju carinicima na obradu...
 
Pa ako je paket poslat preko FedEx-a logično je da je u pitanju zastupnik sa gornjeg linka.
To što čovek misli da je u pitanju neka fantomska firma je njegova stvar, oni jesu legalni i legitimni zastupnici FedEx-a kod nas, zato sam mu i napisao dase žali ako mu ne odgovara nivo usluge.

Ne znam što bih se žalio, kada sam se već žalio kada je trebalo? Ni ovde se nisam žalio, nego samo napisao svoje iskustvo sa njima, koje možda nekome pomogne u smislu da zna šta može da očekuje. Nezavisno od linka i toga da li su oni legalni, legitimni, opunomoćeni i zvanični zastupnici FedEx-a, za mene će i dalje biti fantomska firma svako ko presretne moj paket, nazove me telefonom i nalupeta ono što su oni nalupetali, a sa namerom da mi naplati carinu, špediciju, troškove carinskog skladištenja, troškove obrade paketa i pdv za paket vredan 42€.
 
ppera1, o tome i ja pričah. Verovatno to rade sa namerom, pa kod nekoga verovatno prođe. Neće svako da se cima oko toga. Mada meni nisu naplatili špediciju, samo carinu i pdv. To rade i iz DHL-a. Nazovu kad treba da se carini i oni za razliku od ovih naplaćuju špeditersku uslugu 4000 din.
 
I ja zaista ne vidim razlog da traže bilo kakav izvod. Ako je račun priložen uz pošiljku to je to. Ako nije, dostaviti račun. To je dokaz o uplati. Šta da plaćamo u ratama? Preko bilo kog izvoda videli bi samo deo, a to bi im bilo tek čudno. Ili da nam neko pošalje nešto što je sam kupio u inostranstvu za keš preko 70€, a mi smo samo primaoci. Ili kupimo preko poklon vaučera. Kako to dokazati jer nema izvoda? Naravno uz priložen račun. Račun je uostalom svugde uslov za reklamaciju, garanciju itd. kao dokaz da smo negde nešto kupili po toj ceni.
Samo par puta mi je dostavljeno preko njih,skoro sve one ispod 50€. I prošle su bez troškova. Ali jednom su mi računali carinu na neke cipele izvan te sume. 22% carine i 20 PDV. Kao redovan postupak carinjenja. Bez špediterskih usluga. Inače su bile kupljene preko vaučera, tako da izvod nije ni moguć, ali je račun bio uz njih i samo su me kontaktirali da vide da li ću primiti ocarinjenu pošiljku po toj i toj ceni. Drugi put sam odbio je nije trebala da se carini roba, bila ispod 50€, a oni tvrdili da treba i oni su vratili prodavcu. Svaki put kad sam bio primoran da mi pošalju preko njih, zvao sam ih i pitao da li carine i kako. Uvek sam dobijao odgovor da ako sam fizičko lice, postupak carinjenja je redovan i da nema špedicije jer nisam uvoznik. Eto tako je bilo ranije, ne znam da se nije šta promenilo. A da...Evo tek se sad setih dok pšem. Mislim da sam morao poslati fotokopiju lične karte. Zapravo sam slikao i poslao na mejl. I dalje ne znam zašto,ali mora da popunjavaju neki formular da predaju carinicima na obradu...

Da, hvala ti što si me podsetio da sam morao, pored fotokopije pasoša da šaljem i fotokopiju lične karte. To sam zaboravio. A što se tiče izvoda postoji 1000 legitimnih načina da ti je stigla roba, a da uopšte i ne možeš da obezbediš izvod: od toga da je neko drugi iz npr. inostranstva to platio umesto tebe (tamo banke sigurno ne šalju e-mail-om izvode klijenata trćim licima), preko poklon vaučera, pa sve do bitcoina. I šta u tom slučaju? Faktura ne važi, roba ne košta koliko piše na fakturi, sve je falsifikat koji si napravio u dogovoru sa pokvarenim trgovcem, a sve sa ciljem da prevariš ovu "državu"?
 
ppera1, o tome i ja pričah. Verovatno to rade sa namerom, pa kod nekoga verovatno prođe. Neće svako da se cima oko toga. Mada meni nisu naplatili špediciju, samo carinu i pdv. To rade i iz DHL-a. Nazovu kad treba da se carini i oni za razliku od ovih naplaćuju špeditersku uslugu 4000 din.

Upravo to je rekao i carinski inspektor sa kojim sam se tada čuo: "Nemaju pravo, ali oni to rade i to često prođe, jer neće svako da se cima oko toga". Verovatno se ne bih ni ja cimao, da nije bilo neviđene doze bezobrazluka u njihovom nastupu. Na kraju sam im rekao da mi više nisu bitni troškovi oko paketa i da ću ga podići u Strasbourgu ako treba, makar platio troškove međunarodnog suda i avio kartu. Nakon toga su se "setili" da su "slučajno" preskočili da obrate pažnju na član 21. zakona o bla... bla... E pa ako to treba da prođem zarad ostvarenja svojih prava - ne trebaju mi takva "prava"...
 
Da, hvala ti što si me podsetio da sam morao, pored fotokopije pasoša da šaljem i fotokopiju lične karte. To sam zaboravio. A što se tiče izvoda postoji 1000 legitimnih načina da ti je stigla roba, a da uopšte i ne možeš da obezbediš izvod: od toga da je neko drugi iz npr. inostranstva to platio umesto tebe (tamo banke sigurno ne šalju e-mail-om izvode klijenata trćim licima), preko poklon vaučera, pa sve do bitcoina. I šta u tom slučaju? Faktura ne važi, roba ne košta koliko piše na fakturi, sve je falsifikat koji si napravio u dogovoru sa pokvarenim trgovcem, a sve sa ciljem da prevariš ovu "državu"?

Ne znam što su ti tražili i pasoš i LK...Jedno ili drugo je dovoljano kao legitiman dokument u Srbiji, tj. u njihovoj ekspozturi na aerodromu ili gde su već, pre nego što paket uđe u Srbiju. Jer tu su isti lični podaci.
A oko ovog drugog... Faktura mora da važi. Ali ako postoji sumnja na vrednost robe mogu tražiti dokaz uplaterecimo ako kupimo neku robu na akciji po znatno nižoj ceni. Ako ne postoji, onda rade ono što što rade svim našim kupcima robe iz Kine koji posle kukaju. Da ga slobodno procene, pa kako ti bude. Posle je na tebi da vidiš da li da se natežeš oko toga ili da prihvatiš

Moram napomenuti iz mog iskustva da nisam ni jednom imao problem ako je račun, tj. fakura bila priložena iako je kupljeno sa popustima. Račun je ispoštovan. Čak i kada nije bila, slali su mi dopis da im dostavim fakturu, a ne izvod. Ili su radili slobodnu procenu oko sitnih stvarčica iz istočne Azije. A ja sam im slao snimke ekrana, tj. faktura sa sajta gde sam kupio i slao sam ih mejlom. Svi su prihvaćeni. Jedino sam primetio da mi u zadnjih par meseci nedostaje račun uz pošiljke, a oni ih oporezuju tačno u dinar. Najverovatnije su bili uz pošiljku, ali ne znam zašto ih zadržavaju kod sebe. Možda kao orijentir za cene slične robe..
 
Da se dopunim. Kurirske službe ne rade carinjenje. To rade carinarnici. Ali ovi moraju da imaju određenu dokumentaciju koju moraju da prilože, kao što bi i ti da carina zahteva da moraš da se cariniš po redovnom postupku, jer kad ide pošiljka preko ekspres kurira ona se carini u redovnom postupku.
Ranije sam o tome pisao.
 
Da se dopunim. Kurirske službe ne rade carinjenje. To rade carinarnici. Ali ovi moraju da imaju određenu dokumentaciju koju moraju da prilože, kao što bi i ti da carina zahteva da moraš da se cariniš po redovnom postupku, jer kad ide pošiljka preko ekspres kurira ona se carini u redovnom postupku.
Ranije sam o tome pisao.

Sve što si napisao je istina. Tako na kraju kaže i carina, a tako se i radi u većini slučajeva. U ovom mom slučaju ništa nije bilo regularno, a sva ta dokumenta su mi tražili ne zato da bi me "identifikovali" ili šta već, nego je to sigurno bila kazna što sam se usprotivio plaćanju carine, špedicije i carinskog skladištenja. Tada mi je paket i profakturu za pdv doneo CityExpress, što će reći da oni nisu bili kurirska služba (za razliku od pravog FedEx-a), samo su se uspešno "učačkali" međutim.

U prilog tome što pišeš setiću se da su me, osim ove pljačke u pokušaju, samo jednom odrali na carini za pdv, oko 3x više nego što je trebalo, ali ne njihovom krivicom, nego zato što je pametni Kinez na paketu napisao vrednost 20 umesto 7 evra, koliko sam stvarno platio. Jeste da je u paketu bila faktura sa ispravnom vrednošću, ali ga očigledno nisu otvarali. Naravno da se nisam žalio, nego sam platio, jer nije bila njihova greška.
 
Apropo "fantomske firme", evo šta kaže sam FedEx ko ih zastupa u Srbiji:
http://www.fedex.com/rs/contact/

Pa se žali...

Bez da ulazim u njihove aranžmane sa FedEx-om, niti kako i na koji način su ostvareni, pretragom APR-a ćete lako saznati o kakvoj se "firmi" radi. "Flying Cargo YU" je rođena 2001. od majke "Teri Engineering", Beograd (održavanje i proizvodnja računara i računarske opreme) sa 133.525,16 RSD upisanog kapitala i oca Avraham Pinhas Reika iz Izraela sa 200.287,75 RSD upisanog kapitala. Toliko o tome... :sceptic:
 
Da se dopunim. Kurirske službe ne rade carinjenje. To rade carinarnici. Ali ovi moraju da imaju određenu dokumentaciju koju moraju da prilože, kao što bi i ti da carina zahteva da moraš da se cariniš po redovnom postupku, jer kad ide pošiljka preko ekspres kurira ona se carini u redovnom postupku.
Ranije sam o tome pisao.

Zaboravih u vezi ovoga da napomenem da sve to, izuzev što je tačno, ne bi trebalo da je tvoj problem, niti da te zanimaju kurirske službe, carine, špedicije, redovni ili skraćeni postupci carinjenja, njihove dokumentacije itd., ako si naručio robu koja ne podleže plaćanju carine. Tu je postupak jasan: PDV na vrednost + tzv. troškovi otvaranja/zatvaranja paketa i kraj - bez obzira kojim kanalima će to stići do tebe (makar i po golubu pismonoši). Poštarinu si pre toga platio kurirskoj službi kroz fakturu koju si platio trgovcu i hoćeš da vidiš na pragu ono što si platio. To što pošta neće da se "maltretira" računanjem pdv-a i "arbitražom" sta je za carinjenje a šta ne, nego sve šutira na carinu pa carina obračunava pdv iako roba nije za carinu, je njihov problem i ti ne plaćaš ništa dodatno za tu njihovu "igranku" (osim vremenom čekanja paketa). To bi isto bilo kao kada bi na graničnom prelazu morao da prođeš špediciju (i da platiš naravno sve troškove), bez obzira da li imaš ili nemaš nešto za carinu. Pa ako na papiru od špedicije koji predaješ cariniku zajedno sa pasošem piše "nema ništa za carinu" onda prolaziš bez daljeg plaćanja carine.
 
Pa špedicija je i izmišljena da bi neko tražio preko leba pogače. Nažalost, nas moraju da zanimaju kurirske službe. Moramo da gledamo da ne budu određene ekspres službe, jer nas kao stanovnike ove naše malene zemlje čeka kazna za takav lukzus da očekujemo pošiljku koja stigne brzo kao i svugde u svetu u vidu nekakvih špediterskih usluga koje su kao parazit koji se zakačio na ionako slabašan paketić od malo preko 50€ da ga isisa do kraja. Kad se presabereš koliko je koštalo, kao što bi rekli u "Ko to tamo peva" - ostali samo dugmići... Ali najtužnije od svega jeste da sve to što čine sada - to je jedino što možemo i imamo. :( Pa ti prihvati ili ne..
 
Pa špedicija je i izmišljena da bi neko tražio preko leba pogače. Nažalost, nas moraju da zanimaju kurirske službe. Moramo da gledamo da ne budu određene ekspres službe, jer nas kao stanovnike ove naše malene zemlje čeka kazna za takav lukzus da očekujemo pošiljku koja stigne brzo kao i svugde u svetu u vidu nekakvih špediterskih usluga koje su kao parazit koji se zakačio na ionako slabašan paketić od malo preko 50€ da ga isisa do kraja. Kad se presabereš koliko je koštalo, kao što bi rekli u "Ko to tamo peva" - ostali samo dugmići... Ali najtužnije od svega jeste da sve to što čine sada - to je jedino što možemo i imamo. :( Pa ti prihvati ili ne..

Tako je nažalost za "slabašan paketić od malo preko 50€", ali šta ćemo sa još slabašnijim paketićem od ispod 50€? E pa ovi su to hteli da podvedu pod isto, a to (bar zvanično) nije isto. Verovatno će jednoga dana i to biti isto (možda i uskoro?), ali "špediteri" bi morali malko da se strpe, a ne da budu toliko agresivni u nezakonitim pokušajima pljačke.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno