Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Šta kada se odbije pljačkanje ("špedicija" i carinjenje) i pošiljka se vrati pošiljaocu u Singapur, da li je moguće dobiti refund makar za artikal, umanjeno za shipping?
Iz dhl expresa ne samo da traže brdo para nego i brdo dokumentacije i cimanja što prosto normalna osoba ne može i ne ume da ispuni.
Nisam naručio šleper robe niti nuklearnu bojevu glavu pa da mi traže sve to.
 

@Gadjan

Piše ti u uslovima kupovine na sajtu gde si kupio šta se dogadja u slučaju ne prihvatanja pošiljke i to možeš da ostvariš tek kad se prodavcu vrati pošiljka. Uglavnom je napisano da imaš prava da tražiš refund za vrednost umanjenu za troškove slanja a ako mu uračunaju vraćanje i neke ležarine može da umanji i za tu vrednost. Roba se ne carini po gabaritu već po vrednosti i trebao ti je screen gde se vidi ime kupca i ukupna vrednost plaćena za pošiljku, izjava da je roba za ličnu upotrebu i ovlašćenje za zastupanje u carinskom postupku. Ako je to prema tebi brdo para da su te uputili na nezavisnog špeditera onda bi ti to bili Himalaji.
 
@Stiven pre par godina sam imao istu situaciju. Cak i tada, pre slanja, su mi iz Logitecha rekli da znaju za problem sa srpskom carinom i ulaskom zameniskih uredjaja kad salju. Par puta su sugerisali da nadjem neku adresu u EU i da ce poslati bez problema. Posto nisam imao gde da posaljem u EU, posalju oni ovamo i paket je visio par nedelja na carini. Pokusavao ja svasta da posaljem kao dokaz, ali nece da prihvate, nema sanse. Na kraju vratili nazad, ja jedva nekako nasao adresu u EU i tamo poslato.
 
@Stiven pre par godina sam imao istu situaciju. Cak i tada, pre slanja, su mi iz Logitecha rekli da znaju za problem sa srpskom carinom i ulaskom zameniskih uredjaja kad salju. Par puta su sugerisali da nadjem neku adresu u EU i da ce poslati bez problema. Posto nisam imao gde da posaljem u EU, posalju oni ovamo i paket je visio par nedelja na carini. Pokusavao ja svasta da posaljem kao dokaz, ali nece da prihvate, nema sanse. Na kraju vratili nazad, ja jedva nekako nasao adresu u EU i tamo poslato.
Meni i dalje nije jasno da nisu mogli da carine po iznosu kojeg mogu da nadju online ili u svojoj bazi posto je vec taj proizvod uveozen u Srbiju. Plus jos naplate carinjenje logitechu.
 
Mislim da je tu problem što je umešan UPS.
Da je išlo običnom poštom, čak i nekom "bržom" varijantom ali ne kurirskom službom, došlo bi direktno na carinu i onda bi carinik uradio kako mu je najlakše, recimo na način koji si naveo, međutim kurirske službe su zeznute, drže se propisa kao pijan plota, ako im tamo u nekom dokumentu piše, ili im je neko rekao, da mora postojati faktura oni će tražiti fakturu i tek kad sakupe svu dokumentaciju onda predaju cariniku.
Slično bi bilo i da je DHL u pitanju, ja s njima imam iskustva, s tim što mislim da je DHL ipak malo "otvoreniji" pa prihvataju i skrinšotove čak su voljni i emailove sa prepiskom sa prodavcem da razmotre ako se vidi kako je dogovorena cena i plaćanje no sve u svemu faktura je najjednostavniji način da se to reši.
 
Porucio bih iz Indije paket u vrednosti od 30$. Troskovi Fedexa su 100$. Na fakturi ako stoje odvojeni troskovi paketa od troskova isporuke, da li placam samo PDV (vrednost robe manja od 50€) ili ce me carinski teretiti za ukupan iznos od 130$?
Hvala unapred na odgovoru!
 
Pa imaš gore slikovito objašnjeno. Desni podeok screenshot-a.

tldr; spojiće sve i izračunaće
 
U primeru screenshot-a je uzeta vrednost robe od 100€ i tu je skroz jasno da spajaju sve i onda racunaju. Interesuje me slucaj kada je vrednost robe ispod 50€, a troskovi isporuke znatno veci. Da li tada spajaju i racunaju carinske dažbine za ukupnu sabranu sumu ili se racuna samo PDV na vrednost robe ispod 50€...
 
Ja sam danas došao u stvarno čudnu situaciju. Sa Amazona sam supruzi za rođendan naručio Amazfir Band 5 po ceni od 39.99$ + nekih 20-ak dolara troškova slanja. Danas mi UPS traži papirologiju kao i za robu vrednosti preko 50€. Da li je carina promenila nešto čega nismo svesni?
Do sada mi ni jedan paket vrednosti ispod 50€ nije bio ocarinjen.
 
Traži ti papirologiju da priloži carini pošto verovatno nema fakture uz pošiljku, mora da pravda. Jedino ako ti traži ovlašćenje za zastupanje može biti da carina vrednuje robu iz kataloga.
 
Traži ti papirologiju da priloži carini pošto verovatno nema fakture uz pošiljku, mora da pravda. Jedino ako ti traži ovlašćenje za zastupanje može biti da carina vrednuje robu iz kataloga.
Amazon uvek šalje kompletnu papirologiju. No kako god, videću šta će ispasti na kraju.
 
Ja bi im onako informativno poslao fakturu (ako može da se skine s amazona) ili skrinšot barem, gde se vidi da je proizvod ispod 50€ vrednosti (ali da se vidi i koliko je bila poštarina) i napomenuo da kao takav podle brzom postupku "carinjenja" i da se plaća samo PDV a ne i carina.
Ali znajući koliko su svi ovde lakomi na pare nešto mi se ne čini da će proći tako lako.
Javi u svakom slučaju kako se završilo.
 
Ja bi im onako informativno poslao fakturu (ako može da se skine s amazona) ili skrinšot barem, gde se vidi da je proizvod ispod 50€ vrednosti (ali da se vidi i koliko je bila poštarina) i napomenuo da kao takav podle brzom postupku "carinjenja" i da se plaća samo PDV a ne i carina.
Ali znajući koliko su svi ovde lakomi na pare nešto mi se ne čini da će proći tako lako.
Javi u svakom slučaju kako se završilo.
To sam i uradio. Pošto često naručujem sa Amazona, imam već spremno 90% papirologije :).
 
Porucio bih iz Indije paket u vrednosti od 30$. Troskovi Fedexa su 100$. Na fakturi ako stoje odvojeni troskovi paketa od troskova isporuke, da li placam samo PDV (vrednost robe manja od 50€) ili ce me carinski teretiti za ukupan iznos od 130$?
Hvala unapred na odgovoru!
Po zakonu bi trebalo samo PDV. Ali i pošiljalac mora sve dobro da popuni sa njegove strane kada šalje. Ne sećam se da sam imao takav slučaj gde je poštarina mnogo veća od cene robe pa ne znam kako na to gledaju u praksi. Možda najbolje da pozoveš FedEx (tj. FlyingCargo) pa da pitaš.
 
Po zakonu bi trebalo samo PDV. Ali i pošiljalac mora sve dobro da popuni sa njegove strane kada šalje. Ne sećam se da sam imao takav slučaj gde je poštarina mnogo veća od cene robe pa ne znam kako na to gledaju u praksi. Možda najbolje da pozoveš FedEx (tj. FlyingCargo) pa da pitaš.
Hvala na odgovoru i savetu!
 
U primeru screenshot-a je uzeta vrednost robe od 100€ i tu je skroz jasno da spajaju sve i onda racunaju. Interesuje me slucaj kada je vrednost robe ispod 50€, a troskovi isporuke znatno veci. Da li tada spajaju i racunaju carinske dažbine za ukupnu sabranu sumu ili se racuna samo PDV na vrednost robe ispod 50€...

Sve se sabira, bez obzira da li je cena proizvoda 30e i poštarina 5 ili 50e. Sabraće i po tome izračunati. Imao sam sličan slučaj, ne toliko izražajan, ali sličan. 40e alat i 20e dostava. Sabrali su. Za dostavu je obična pošta bila zadužena (paket sa praćenjem), ne FedEX ili DHL.
 
Ne sabira se ako je razdvojeno na fakturi i na deklaraciji je samo cena robe. Poštarina ulazi u osnovicu za carinjenje samo ako cena robe preko 50 €. Ako su ti sabrali za manju vrednost trebalo je da se žališ.
 
Rip onda, skamovali me ako je tako. Bilo sa banggood-a, pa se ni ne sećam da li je razdvojeno bilo (na sajtu jeste) jer je bilo u novembru prošle godine, a onaj carinski papir nije više sa živima.

A i ne znam da li bi mi se isplatilo, mislim da bi žalba koštala kao ova razlika što sam platio. Možda su igrali na tu kartu...

edit: i posle kad me neko pita "šta misliš o Srbiji?", samo mi digne pritisak...
 
Fakturama i deklaracijama iz Kine često ne veruju pa nije isključeno da su lupili cifru odokativno ili su pogledali sličnu stvar na netu pa po tome ocarinili.
 
Bukvalno ta stvar je bila teška za naći, jedva sam je našao na banggood-u, pa su samo tu mogli da je nađu uopšte. ebay je lupao 80-90e cene...
 
Stigli mi baterija i ekran za telefon sa aliexpress-a (LPx -> RFxLT i RFxSG) u Srbiju i dobili su status "za carinu". Da li je bolje da im pošaljem mail sa screenshotom iz aplikacije gdje se vidi vrijednost paketa i da li bi to uopšte priznali ili da se nadam da će da približno pogode cijenu?
 
Stigli mi baterija i ekran za telefon sa aliexpress-a (LPx -> RFxLT i RFxSG) u Srbiju i dobili su status "za carinu". Da li je bolje da im pošaljem mail sa screenshotom iz aplikacije gdje se vidi vrijednost paketa i da li bi to uopšte priznali ili da se nadam da će da približno pogode cijenu?
Ako je koštalo ispod 15$ poslao bi im ss a ako je bilo preko toga pustio bi njih da pogađaju.
Mada, bilo je situacija da su ekran za telefon procenili kao da je kompletan telefon ...
 
Zna li neko koliko kostaju spediterske usluge DHL-a, fedexa i UPSa kod nas? Davno sam narucivao iz US, pa sam zaboravio. Secam se da DHL-ova spedicija bila negde oko 4k din ili 40e. Slao bih preko onih package forwarding kompanija, pa gledam koja je najjeftinija opcija, posto samo postarina izlazi oko 50-60 dolara.
 
Čini mi se da je DHL 3300, FedEx 4800. UPS mislim da ne naplaćuje fizičkim licima ali bilo bi dobro da to neko potvrdi. Nisam koristion forwarding kompanije za slanje preko kurirskih službi ali pazi da ti se ne iskomplikuje nešto ako budu tražili da im dostaviš fakturu.
 
Ja bi im onako informativno poslao fakturu (ako može da se skine s amazona) ili skrinšot barem, gde se vidi da je proizvod ispod 50€ vrednosti (ali da se vidi i koliko je bila poštarina) i napomenuo da kao takav podle brzom postupku "carinjenja" i da se plaća samo PDV a ne i carina.
Ali znajući koliko su svi ovde lakomi na pare nešto mi se ne čini da će proći tako lako.
Javi u svakom slučaju kako se završilo.
Juče stigao paket. Nije bilo fakture (Amazon ne šalje ako se ne carini, izgleda da je bio neki carinik namćor), ali jeste bio invoice iz koga se vidi cena, poslao sam im bio papire - o tome sam već pisao u prethodnoj poruci. Carina nije naplaćena, ali je problem što su pored paketa otvorili i oštetili originalnu kutiju u kojoj se nalazio Amazfit i izvadili iz pakovanja i samo stavili u kutiju nazad. To nikako nisu smeli da urade na carini, naročito što nije neka generička kutija pa da se ne zna šta je unutra. A bio je to rođendanski poklon za suprugu, pa sam baš razočaran postupkom carine.
 
Narode, jel neko baš skoro naručivao sa iHerba i da mu je vrednost porudžbine BEZ poštarine bila blizu famoznih 50e i da li je prošlo uobičajeno bez carine i špedicije ? Pitam jer sam primetio da je od skoro isporuka DHL-om otišla u nebesa, prošle nedelje sam naručio nešto trebalo mi hitno, ali je ukupna vrednost SA poštarinom bila ispod 50e. Zbog ovog skoka poštarine ukupna vrednost sa poštarinom mi je sada preko 80$ pa šta znam kako sada gledaju na to ovi naši...
 
Juče stigao paket. Nije bilo fakture (Amazon ne šalje ako se ne carini, izgleda da je bio neki carinik namćor), ali jeste bio invoice iz koga se vidi cena, poslao sam im bio papire - o tome sam već pisao u prethodnoj poruci. Carina nije naplaćena, ali je problem što su pored paketa otvorili i oštetili originalnu kutiju u kojoj se nalazio Amazfit i izvadili iz pakovanja i samo stavili u kutiju nazad. To nikako nisu smeli da urade na carini, naročito što nije neka generička kutija pa da se ne zna šta je unutra. A bio je to rođendanski poklon za suprugu, pa sam baš razočaran postupkom carine.
Invoice, to je to,
Faktura = Invoice
Profaktura = Proforma Invoice

LM, ovo za oštećenje to im je standardni dick move, slikaj i pošalji mail upravi carina, neće ništa pomoći ali kad bi ih svako izvređao kad tako oštete robu valjda bi posle 10000 mailova shvatili nešto. Ranije su imali običaj da otvaraju pakete skalperom pa ko je naručio majicu, jaknu isl. imao je vlike šanse da dobije salatu od majice...
 
Invoice, to je to,
Faktura = Invoice
Profaktura = Proforma Invoice

LM, ovo za oštećenje to im je standardni dick move, slikaj i pošalji mail upravi carina, neće ništa pomoći ali kad bi ih svako izvređao kad tako oštete robu valjda bi posle 10000 mailova shvatili nešto. Ranije su imali običaj da otvaraju pakete skalperom pa ko je naručio majicu, jaknu isl. imao je vlike šanse da dobije salatu od majice...
Kada ide na carinu, Amazon šalje dodatnu dokumentaciju, ne samo invoice. Ali za sve ostalo se slažem.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno