Šta je novo?

Carina na posiljke [FAQ u prvom postu]

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
To je bolja varijanta, rekao bi.
A jesi im poslao i izvod sa računa sa tom transakcijom ili skrinšot sa paypala ako je plaćeno preko PP?
 
Poslednja izmena:
Dada, poslao sam im carinsku deklaraciju, žalbu sa objašnjenjem i fakturu sa Amazona

Sent from my GM1900 using Tapatalk
 
Neobična situacija:

Status za pošiljku mi se danas promenio u:

RS, 68200 CARINA GPC NIŠ - 61200 CARINA GPC BEOGRAD, Otprema

To ne bi bilo čudno da ja nisam u Nišu. Do sada su mi svi paketi prolazili carinu u Nišu. Jel se to nešto menjala procedura?
 
Moguće da je neka greška u sistemu ili su ovi u Nišu nešto zeznuli pa vraćaju pošiljku ili se možda ne vidi dobro adresa pa ga vraćaju nazad pošiljaocu ali pre će biti da je neka greška i da će već sutra ponovo biti vraćen za Niš.
 
^ Da javim - bila je greška. Da li u sistemu za praćenje ili u transportu, ali sledeći korak u sistemu za praćenje je:

RS, 40200 GPC NIŠ - 40200 GPC NIŠ, Otprema

Tako da je sve u redu.
 
Da li je nekome stajalo za carinu ceo vikend jel nema iz poste azuriranja za vikend....Da li def ide za carinu..Tv box je u pitanju koliko inace prosecno carine kakva su iskustvaCapture9923.PNG
 
Poslednja izmena:
Cekam paket cirka 2 i po meseca hahaha

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
 
Da li je nekome stajalo za carinu ceo vikend jel nema iz poste azuriranja za vikend....Da li def ide za carinu..Tv box je u pitanju koliko inace prosecno carine kakva su iskustvaPogledajte prilog 274485
Meni je prethodna pošiljka tako stajala u tracking-u 14 dana , tek se onda promenilo u otprema. Sada mi tako stoji od 28.08.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
 
Da li je plaćao neko carinu na ovu vrstu pošiljke? Stoji već 2 nedelje na carini.
92db9b55bb68cd55b1d90c5e77bf4b49.jpg


Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока
 
Do sad bi već svima trebalo da bude jasno, iz ovde navedenih iskustava, da za carinu ne postoji "ova vrsta pošiljke". U svakom momentu svaka roba može biti pregledana od strane carine i naplaćen PDV ili PDV+carina. Nema pravila, sve zavisi od volje carinika. Postoji samo manja i veća verovatnoća da ne/će nešto biti pregledano.
 
Ja na takve sijalice nisam nikad platio pdv ili carinu

Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk
 
^ ! I ja samo ove godine PDV platio na 3 porudžbine od 60 njih, šta nam to govori... Ništa.
To što ja ili ti nismo platili PDV (i carinu) na nešto ne znači da 2busy ili neko drugi isto neće platiti,
naročito ako je čovek iz Novog Sada ili Niša ili negde blizu pa njegovi paketi idu kroz Novosadsku ili Nišku carinu...

I ja i drugar iz Leskovca naručismo identičan multimetar iz iste prodavnice na aliju u par dana razlike.
On platio PDV ja nisam...
Nema pravila, samo verovatnoće.
 
Koga zanima:

09.09.2019 10:48:57 61200 ЦАРИНА ГПЦ БЕОГРАД Отпремa
07.09.2019 16:10:06 10200 ГПЦ БЕОГРАД - 10200 ГПЦ БЕОГРАД Отпремљен
06.09.2019 09:21:44 10200 ГПЦ БЕОГРАД - 10200 ГПЦ БЕОГРАД Отпремљен
05.09.2019 16:44:15 10200 ГПЦ БЕОГРАД - 10200 ГПЦ БЕОГРАД Отпремљен
04.09.2019 08:55:51 10200 ГПЦ БЕОГРАД - 10200 ГПЦ БЕОГРАД Отпремљен
03.09.2019 09:56:56 11003 ИЗМЕНИЧНА ПОШТА Зa цaрину
 
FedEx pitanja, ako ima nekog sa malo vise iskustva sa doticnim zastupnikom kod nas - Flying Cargo.

Porucio sam bicikl sa nekim delovima/opremom preko FedEx Express - morao je da bude FedEx, da ne smaram zasto. Paket poslat 6.9. iz USA, danas stigao u BG. Pre nego sto se na trackingu promenilo stanje su mi poslali dokumentaciju da popunim za potrebe carinjenja sto sam i ucinio i poslao im nazad. Dokumentaciju sumnjam da bi mi poslali da ih nisam smarao sa dodatnim pitanjima, posto sam i pre porucivanja hteo da se informisem. Pre porucivanja sam dobijao odgovore izuzetno azurno. Nakon porucivanja i sada stizanja posiljke, odgovora ili nema ili su 10x sporiji.

1. Traze mi order confirmation dokument kao jedan od dokumenata potreban za carinjenje. Ja takav dokument nemam, samo mail koji sam dobio od prodavca kao potvrdu o primljenoj narudzbini. Mail sam prebacio u pdf i poslao im sa ostalom carinskom dokumentacijom, posto ce oni raditi spediciju. Jel imao neko slicno iskustvo, jel ovo ok? Tri puta sam ih pitao za ovo, slao im pdf, nista mi nisu odgovorili, pa ni sada na finalno slanje dokumentacije kada je paket stigao.

2. Cena spedicije mi je nejasna.
Ovde u temi po iskustvima isto vidim da su ljudi placali 5400rsd sto su i meni u prvom mailu (pre porucivanja) naveli:
ukoliko Vasa posiljka stigne preko nase kurirske sluzbe, pored carine i poreza placate uslugu uvoznog carinjenja, ukoliko zelite da Vas FedEx zastupa u carinskom postupku.
5400 RSD je usluga u posredovanju, sto podrazumeva izradu carinske deklaracije.
Medjutim u mailu koji su mi poslali danas kad je paket stigao, stoji sledece:
FedEx/TNT usluga carinjenja iznosi 4.800,00 RSD. Ostatak troskova koje mozete ocekivati pored 4.800 RSD, su carina i PDV koji se obracunavaju, u zavisnosti od vrste robe koju uvozite, na celokupnu vrednost vase robe ukljucujuci i trosak transporta (shipping)
Samo se nadam da necu platiti 5400+4800, mada me ni to ne bi cudilo. U postupak carinjenja idem kao fizicko lice.

3. Cargo control document
Ovo su mi poslali kao jedan od dokumenata u mailu danas kada je paket stigao. tamo ne vidim nista sto bih ja trebalo da popunim pa taj dokument nisam prilozio sa ostalim za carinjenje, iako su u mailu naveli:
molimo Vas da nam dostavite popunjenu dokumentaciju iz priloga
Nadam se da su mislili samo na ostale dokumente tj Ovlascenje za zastupanje u carinskom postupku, izjava carinarnici, isprava o zastupanju za fizicka lica.

4. Kako Flying Cargo isporucuje pakete do krajnjeg korisnika?
Posto je u pitanju osetljiva i skupa stvar, necu da se neki nervozni kurir izivljava nad istom, drugu necu naci da kupim sa ove strane atlantika. U nekom od prethodnih postova vidim da se pominje City Express, ograniceno iskustva imam sa njima, ne znam kakvi su. Zanima me da li mogu umesto isporuke da idem da licno preuzmem paket od Flying Cargo?

5. Placanje dazbina
Sve uvozne troskove placate prilikom pouzeca, kada Vam nas kurir donese posiljku.
Jel kuriri imaju opciju da se plati karticom? Da li je neko mozda troskove platio pre isporuke direktnom uplatom na njihov racun?


Da ne pomislite da nisam, sve sam ih vec ovo pitao, ali se nerviram jer nema odgovora, a taman sam pomislio da ce sve ici glatko. Svakako cu javiti sta je ispalo na kraju, cak i da nema ovde ljudi sa direktnim iskustvom sa njima.

Nevezano za FedEx, koliko sam razumeo do 3000 evra je carina 10% sto su mi i iz Flying Cargo potvrdili. Nadam se da ce tako i biti jer na sajtu carine sam nasao ovo:
Ukoliko pošiljka stigne brzom poštom carini se po stopi propisanoj Zakonom o carinskoj tarifi u redovnom postupku, ili pak primenom jedinstvene carinske stope u visini od 10 odsto.
Ne znam da li ovo znaci da kurirska sluzba/spediter biraju kako ce se paket cariniti, posto ako carina bude, lupam, 20%, ceo paket ce me izaci nekoliko stotina evra vise kad u racunicu udje i pdv.
 
Nakon tri dana pustena posiljka sa carine realna procena bez zamerki 25 dolara --533 plus postanski troskovi oko 700 rsd ..Zadnje tri posiljke 6,5 i 3 dana ...
 
Nemam iskustvo sa FedEx-om ali imam jako slično sa DHL-om, slično po proceduri.

Kad je stigao paket poslali su mi SMS poruku sa nekog trocifrenog broja koji ne možeš ni da pozoveš ni da odgovoriš sms-om a u poruci su naveli pogrešan email, sreća pa je email u obliku ime.prezime osobe pa sam dotičnu uspeo da pronađem pozivanjem broja sa njihove web stranice.
Za razliku od FedEx-a DHL-ovci su odgovarali na mailove jako brzo, uglavnom, sve dok osoba sa kojom sam komunicirao nije otišla na bolovanje a njene mailove niko nije čitao, ja uzalud pitao šta se dešava, čekao 3-4 dana.. na kraju nazvao i nastavio konverzaciju sa drugom osobom.

1. od dokumentacije su mi tražili:
- Izjava opisna – popuniti i potpisati (njihov dokument, piše da im dozvoljavam pregled pošiljke, opis robe isl.) tu takođe piše da će probati da carine robu po stopi od 10% ali se carina složi s tim.
- Kopija lične karte (ako ima čip lična karta mora biti očitana)
- Order confirmation/porudžbenica sa jasnom naznakom vrednosti robe i transporta kao i dokaz o uplati prema pošiljaocu

E sad, ovo pišem za one koji budu nešto kupovali, ja sam, isto kao ti, dogovor sa prodavcem odradio prek emaila a novac mu prebacio direktno na paypal... ovo je velika greška.
Da bi sebi olakšali život, kad god je to moguće, napravite zvaničan order bilo preko aliexpresa, ebaja, online šopa prodavca, kako god, samo da postoji dokaz koji možete da odštampate, to je taj order confirmaction.
Takođe, obavezno treba da se vide troškovi transporta, znači cena transporta ne sme biti ukljčena u cenu proizvoda, mora bit posebno izražena na fakturi.

Ja sam od prodavca dobio fakturu u excelu (bez izraženih troškova poštarine) i to sam poslao DHL-u a to su dobili i od prodavca uz paket, identičnu fakturu a kao dokaz o uplati poslao sam im skrinšot sa paypal naloga i skrinšot iz online bankinga gde se vidi plaćanje, nije sve na gotovs ali ako se malo potrudi može lepo da se isprati plaćanje, DHL se nije bunio za ovo.

Posle toga su mi ponovo tražili order confirmation ali sa troškovima transporta ili da troškove transporta izvuku iz njihovog cenovnika što bi izašlo oko 34.000,00 din.
Ja sam tražio račun za transport od prodavca što mi je on i poslao a ja prosledio DHL-u, nažalost račun je bio kompletno na kineskom (mada su se cifre lepo videle) i što je još gore prodavac nije predao paket direktno u DHL već je, kao što to svi kinezi rade, isti poslao preko lokalnog kurira koji sakuplja pakete i dalje ih nosi u neki veći poštanski centar tako da je odgovor od DHL-a bio: "carina ne može da prihvati transportne troškove koje ste nam poslali" pa je carinjenje išlo po 7 puta većoj ceni iz njihovog cenovnika...

Uglavnom da skratim priču, usluga DHL-a me koštala oko 3500 din i ja sam na kraju ipak veoma zadovoljan kako su odradili posao iako je potrajalo prilično dugo da se to završi.

2. Što se troškova špedicije u tvom slučaju tiče ili će biti 5.400 ili 4.800 din, neće biti 10.200, ili je neko pogrešio u emailu ili nisu nešto uračunali ali mislim da tu dileme nemaš.
3. I meni je DHL poslao nešto slično, to se ne popunjava već je čisto za tvoj info, to su dokumenti koje oni generišu tokom transporta paketa.
4. Ovo ne bi znao da ti kažem, koji kurir preuzima njihove pakete ali jedno je sigurno, ti nećeš moći da biraš, koji god da je a posebno City, Daily, Royal i slični mogu samo da ti poželim sreću.
Možda postoji i opcija da sam preuzmeš bajs u nekom carinskom magacinu u dogovoru sa Flying Cargo-m, to ti je jedini način da se osiguraš od mishendlovanja pošiljke od strane naših kurirskih službi. Meni je DHL recimo ponudio i tu opciju ako mi treba hitno paket, izabrao sam da mi oni dostave jer nemam čima da odem do BG-a.
5. Još ni jednog kurira nisam video da prima kartice, morali bi svi da imaju mobilni POS terminal a to su ogromni troškovi za kurirsku službu, na stotine terminala, zato bi rekao 99.99% samo gotovina.
Kod DHL-a je ovo drugačije, carina, porez i njihova usluga moraju da se plate unapred, pitao sam dal može sve direktno kuriru pri isporuci paketa i odgovor je bio kratak "nemože", tako da tek kad sam uplatio sve na dva računa onda su pustili paket na isporuku.

I generalno, kad uvoziš nešto kao firma, rok za plaćanje carine i PDV-a je 8 dana i to uglavnom mora da se plati pre preuzimanja robe tj. špediter ima opciju da bankarskom garancijom garantuje carini u tvoje ime da ćeš platiti carinu i PDV u datom roku i da ti daju robu "na poverenje" a ako ti ne platiš carina će aktivirati bankarsku garanciju špeditera i onda će špediter da ti sve po spisku pominje ili ako špediter neće da garantuje za tebe poslaće ti koliko treba da platiš državi i tek kad to platiš dobijaš robu...

Što se tiče ovih 10% koliko sam ja shvatio iz dokumentacije koju mi je DHL poslao, to zavisi od carine, oni će probati da ocarine po stopi od 10% ali ako carina odluči da za dotičnu robu primeni neku drugu, veću carinsku stopu tu DHL (ili Flying Cargo) ne mogu ništa, to ćeš videti kad ti stigne konačni obračun i JCI obrazac (koji daje carina kad se završi proces carinjenja)...
Dakle, kurirska služba koja u ovom slučaju nastupa kao špediter ne bira stopu carinjenja, oni samo podnose prikupljenu dokumentaciju carini (državnom organu) a carina odlučuje šta će i kako će dalje.

P.S. daj link da vidimo bajs :) jel e-bajk :D
 
Poslednja izmena:
Stigla pre neki dan krimp klesta. " Strucna procena" carinika na NS carini je da je to "ALAT" (tako pise na deklaraciji) i procenjen je na 20$ iako je kostao duplo manje. Dodje mi da porucim vibrator cisto da vidim sta ce pisati u deklaraciji :)
 
Stigla pre neki dan krimp klesta. " Strucna procena" carinika na NS carini je da je to "ALAT" (tako pise na deklaraciji) i procenjen je na 20$ iako je kostao duplo manje. Dodje mi da porucim vibrator cisto da vidim sta ce pisati u deklaraciji :)

Krimp klješta kod lokalnih kineza 600 din! ako misliš na ona klješta za mrežne/telefonske kablove jer se i ona za stavljanje konektora na običnu žicu isto zovu krimp klješta.
A za vibrator će pisati masažer i još će ti tražiti "recept" od lekara da treba da se masiraš :d
 
@Sirius9
Za placanje su mi odgovorili, moze virmanski, poslace mi instrukcije kada se zavrsi carinjenje. Ako sam dobro iskopao po netu, to je nalog za prenos, valjda mogu e-bankingom to da zavrsim.

Znaci od carinika ce mi zavisiti iznos, iako je ispod 3000e, obozavam nase zakone i pravilnike gde nikad nista nije 100% koncizno, pogotovo kod stvari koje nemaju veze sa nekim prekrsajem pa je potrebno ostaviti prostor za manevrisanje.

Porucio sam od firme na njihovom online shopu, koriste shopify kao platformu, platio karticom, nije bio paypal i slicno. Order confirmation jesam dobio ali ne kao dokument vec kao e-mail potvrdu. Iznos tamo jeste naznacen kao vrednost robe tj subtotal xyz, shipping 350$. Shipping za ceo bicikl je fiksan za sve worldwide destinacije i njegovu cenu je odredio prodavac. Medjutim realna cena shippinga do Srbije koriscenjem FedEx servisa je skoro 3x veca (980$), sto sam nakon porudzbine saznao od prodavca. Ako ne budu verovali tome sto sam im poslao ima da najeb... posto ce onda vrednost sa shippingom preci 3k, onda ce za carinu definitivno da me odvale vise od 10%. Mada se u tom slucaju definitivno zalim jer ja toliki shipping nisam platio, to je prodavac preuzeo rizik na sebe, nisam siguran ni da bi carina imala pravo da obracunava meni taj iznos. Na FedEx dokumentima stoji ono sto sam ja platio, pa se nadam da nece izmisljati toplu vodu, jer da je shipping bio toliki i za mene ne bih porucivao u Srbiju vec negde u Evropu kod prijatelja/rodbine. Za ovo sam isto pitao Flying Cargo i potvrdili su da iznos shippinga treba da bude naznacen isti u dokumentima koja dodju uz paket i na mom orderu, sto jeste tako. Medjutim tvoj slucaj mi kaze da postoji prostor za manevrisanje od strane carine tj da oni odrede kolika je cena shippinga bez obzira na sve...

O biciklu cu u biciklistickoj temi da ne spamujem ovde :)
 
I ja čekam Flying Cargo da završi carinjenje. Poznanik je iz Luksemburga poslao polovan računar za klince, papire sam im poslao i sada već 3 dana samo copy-paste-uju statuse.
Računar jeste poslat kao poklon, ali sam mu rekao da navede realnu vrednost, što on i jeste učinio.
Pisao sam na njihov mejl za carinjenje, da vidim da li ima problema sa papirima, ali mi ni nakon 24h nisu odgovorili.
 
Stigla pre neki dan krimp klesta. " Strucna procena" carinika na NS carini je da je to "ALAT" (tako pise na deklaraciji) i procenjen je na 20$ iako je kostao duplo manje. Dodje mi da porucim vibrator cisto da vidim sta ce pisati u deklaraciji :)

A što, jel to nije alat (mislim na krimp klešta, ne na ovo drugo)? U čemu je greška carinika?
 
Pre samo 10ak dana su mi odgovarali u roku od 1h od mog maila, cak i uvece, sta se desilo u medjuvremenu da nisu azurni, ne znam.
 
A što, jel to nije alat (mislim na krimp klešta, ne na ovo drugo)? U čemu je greška carinika?

Zato sto lik ocigledno nema pojma o cemu je rec jer da zna to bi i upisao na deklaraciju. Ali zato zna da proceni šacometrijskom metodom da to vredi 20$. Druga stavka su bile blankerice i devojka je lepo upisala "klešta" jer ne zna tacno sta je a nece da lupa gluposti. Takodje i pdv je naplacen po pravoj ceni jer kinezi cesto upisu pravu cenu - ovi ozbiljniji prodavci.
Vec sam imao slucaj (isti carinik je u pitanju) - lik napisao za neku elektroniku - adapter :) Ako ne znas sta je napisi lepo PCB ili elektronika i gotovo. Lupa najstrasnije ali sta ces - svuda po firmama ima ljudi koji ne znaju svoj posao.
 
Drugi put pazaris tamo gde šalju pravu fakturu uz kupljenu robu i verovatno neće biti greške ni u nazivu koji nikome nije bitan ni u proceni vrednosti pošto će dobiti prateću dokumentaciju [emoji6]

Sent from my MI MIX 3
 
Posle unistavanja poste i nase zemlje sa misem dosao je na red i sat Loreo koji sam narucio. Platio sam ga 52 dolara.....stigao mi je juce i da bi ga preuzeo trebao sam da platim dodatnih 6000 dinara............ Kinez je pisao da paket vredi 5 dolara i oznacio ga kao mehanicki sat, samo lud ne bi proveravao. Sat je procenjen na 16.500 ( prvi link na ebay ) dinara. Carina i posta BG.. Definitivno ne narucujem vise nista...ovo je postalo rasulo... Sat nisam prihvatio i kinezu sam rekao da ako zeli moze i da ga ne preuzme.. Pomirio sam se sa 52 dolara ali lopovima nasim necu vise nista da dajem....

Sent from my LEX820 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Što ne uložiš žalbu u pošti i tražiš ponovno carinjenje, platiš 450 din žalbu i priložiš dokaze koliko si platio sat. Onda će naplatiti samo pdv na 52 dolara.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk
 
Ma kakva zalba prijatelju moj, ja sam se skoro zalio, troskovi zalbe me izasli skoro 1000 din sa njihovim dodatnim taksama, cekao sam 20 dana da zaseda komisija, paket mi sve izmrcvarili, na kraju uvazili placenu cifru koju sam dostavio, jos jednom platio 150 din otvaranje i zatvaranje paketa. A sve za obican tv box (tx3 mini)od 20 eura koji je gospodja carinica cenila da vredi 90 dolara (3500 dinara troskovi pdv+carina), a gde god da je ukucala pretragu nije ga mogla naci za vise od 35 dolara..
Ne daj boze nikome ovakvu carinu i ovakvu njihovu strucnost i brzinu. To je jedna banda obicna, ne javljaju se na telefone, 7 dana sam zvao sve moguce brojeve, ne znam do koga sve nisam dosao ali do carinika ni blizu. Drzava u drzavi...
...ocemo mi u evropsku uniju, nismo kvalifikovani ni za azijsku...
 
Poslednja izmena:
@Sirius9
Za placanje su mi odgovorili, moze virmanski, poslace mi instrukcije kada se zavrsi carinjenje. Ako sam dobro iskopao po netu, to je nalog za prenos, valjda mogu e-bankingom to da zavrsim.

Znaci od carinika ce mi zavisiti iznos, iako je ispod 3000e, obozavam nase zakone i pravilnike gde nikad nista nije 100% koncizno, pogotovo kod stvari koje nemaju veze sa nekim prekrsajem pa je potrebno ostaviti prostor za manevrisanje.

Porucio sam od firme na njihovom online shopu, koriste shopify kao platformu, platio karticom, nije bio paypal i slicno. Order confirmation jesam dobio ali ne kao dokument vec kao e-mail potvrdu. Iznos tamo jeste naznacen kao vrednost robe tj subtotal xyz, shipping 350$. Shipping za ceo bicikl je fiksan za sve worldwide destinacije i njegovu cenu je odredio prodavac. Medjutim realna cena shippinga do Srbije koriscenjem FedEx servisa je skoro 3x veca (980$), sto sam nakon porudzbine saznao od prodavca. Ako ne budu verovali tome sto sam im poslao ima da najeb... posto ce onda vrednost sa shippingom preci 3k, onda ce za carinu definitivno da me odvale vise od 10%. Mada se u tom slucaju definitivno zalim jer ja toliki shipping nisam platio, to je prodavac preuzeo rizik na sebe, nisam siguran ni da bi carina imala pravo da obracunava meni taj iznos. Na FedEx dokumentima stoji ono sto sam ja platio, pa se nadam da nece izmisljati toplu vodu, jer da je shipping bio toliki i za mene ne bih porucivao u Srbiju vec negde u Evropu kod prijatelja/rodbine. Za ovo sam isto pitao Flying Cargo i potvrdili su da iznos shippinga treba da bude naznacen isti u dokumentima koja dodju uz paket i na mom orderu, sto jeste tako. Medjutim tvoj slucaj mi kaze da postoji prostor za manevrisanje od strane carine tj da oni odrede kolika je cena shippinga bez obzira na sve...

O biciklu cu u biciklistickoj temi da ne spamujem ovde :)


Ok, ti si ovo naručio iz USA a tu važe drugačija pravila i tu carina ne izmišlja kao kad je roba iz kine (moje je bilo iz kine) tako da mislim da u tvom slučaju nema razloga za brigu, neće ništa da izmišljaju, siguran sam da će sve biti OK.
Kina je poseban slučaj :)

@Dwyne Wade
da trebalo je da podneseš žalbu što reče vodka, nema razloga da ne uvaže.samo pošalješ dokaze koliko je stvarno plaćen sat i to je to, platio bi samo PDV od 20% znači oko 1200 din.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno