Поменуо сам у некој поруци, ако би се радило 8 сати, од зараде не би било ништа, овако се таксисти самозаваравају да нешто зарађују, без размишљања о томе што раде дупло. То је и за ове који мисле да таксисти зарађују вишеструке просечне плате за никакав рад. Зато је и комшија престао, боље да се ради релативно нормално радно време и да може и породицу да види него да за то има један дан недељно, јер преко недеље углавном нема времена за то.300 sati mesečno za 500e, mašala. To je skoro duplo više nego standardno radno vreme. Postoje li dole još uvek zakoni o radu, ili je i to ukinuto?
cek, na kraju znaci plati porez i doprinose?
ne bi se oni vozili u krsu da zaradjuju toliko Ili da sebi ne ukljucuju klimu i muce se.
"SKoknite do svog prijatelja taksista i vidite kako zivi. Ako zivi raskosno, ocigledno odlicno zaradjuje i cene taksija su prevelike. Ako pak zivi skromno, verovatno je obratno."
Ja ne znam taksiste koji nose ko zna kakvu odecu, skup RayBan ili matrikske, niti da voze besna kola
Stoga, iako ne vidim konkretnu gresku u racunicama sa prethodne strane, gde kazu da taksista zaradjuje po 1000e i navise, ne verujem da takvih ima primetan broj.
Nisam te pitao da trenutno placaju, nego da li to mogu da izbegnu trajno?Dakle, trenutno postoji veliki zbirni dug taksista, što znači da nije plaćeno. A to "na kraju" ne znam šta može da ti znači. Neko je "na kraju" tako što umre, pa onda ne plati dug. A kao što sam i napisao, često država oprosti neke mnogo stare dugove itd. Ne znam kako si iz toga uspeo da izvučeš da svi plaćaju sve doprinose i porez.
Kupio bi novi auto da bi NJEMU bilo udobnije dok vozi. Isto vazi i za klime. Ovde kod mene dolaze mahom taksisti sa ukljucenim klimama od pocetka juna.Kako ne bi? Pa naravno da bi! Taksisti su džangrizavi za svaki dinar.
I najbitnije, zašto bi dao hiljade evra na nov auto kada će s njim da zarađuje isto kao sa starim? Znači to mu je samo čist gubitak. Eto šta se dešava kad konkurencija ne postoji.
Ako ne vidis gresku u racunici, ne znaci da je nema.Haha ova rečenica je vrhunac besmisla! Mozak ti kaže da je sve ispravno sa matematikom, ali "srce" ti kaže da je ipak nemoguće da je to tako?! Hahaha.
To sto neko prica uglavnom stavljam po stranu. AKo gomila to prica - stavljam pod "sigurno nije tako", jer vecina obicno laze ili samo prica price sa kolena na koleno Ne gubim ja vreme da sa svakim taksistom prodjem politiku i njihovu zivotnu pricu.Znaš u čemu je fora tj. šta ti utiče tako na podsvest? To što se taksisti stalno žale kako im je loše, kako bedno žive, nema se para, i to pričaju strankama, da naprave žrtve od sebe, kao jadni oni.
Pravilo trzista Nigde u svetu nije stvarno slobodno trziste, a da potrosaci ne ispastaju.što bi ugrozilo postojeće taksiste, jer bi onda zarađivali po pravilima tržišta. A ovako je ogromna potražnja za taksijem, a premala ponuda, za ovoliki grad.
Postoje li dole još uvek zakoni o radu, ili je i to ukinuto?
Све је релативно, таксисти у Нишу (мислим на већину који "раде" као возачи таксија код неког газде) имају понуду да раде 12 сати дневно ... или да уопште не раде. Зет је договорио да ради пон-суб, 5-17 и због тога добија мањи проценат. Није могао да договори 8-16 или 6-14 или како год. Мада сам чуо да код неких постоји либералнији приступ а све због тога што опасно фале возачи. Просто, људи пробају тај посао и после неколико дана побегну јер је тешко, колико год неки овде мислили да је богомдан посао. Пратим конкурсе и буквално видим конкурсе 5-6 удружења месечно. И да, питао сам зета па каже да се од скоро и овде траже додатни услови типа саобраћајна школа и слично, мада се не сећам да сам то видео у условима у тим конкурсима. Вероватно још може да прође свако. А за Београд сам ових дана погледао и код вас се тражи саобраћајна школа и Ц категорија, што ми не делује реално. Ко има Ц категорију, има много бољих послова.ALi sto se zakona tice, mislim da je zabranjeno da se zahteva od radnika da radi prekovremeno, ali ne i da on samovoljno radi prekovremeno. A taksisti u Nisu to izgleda rade samovoljno
Неки овде не схватају да тај таксиста проведе 12 (или 8 код вас ако је тако) сати у том аутомобилу а један алфа или било ко трећи буде 5 или 20 минута и њему неће да буде превелики проблем и да не ради клима. Али има право да то тражи. Скоро ми је тип причао, улази у такси, мајсторе, може клима ... па нешто не ради а и није здраво. Могу ли да се отворе прозори? Ма заглавило нешто, не раде. А мајстор огрнуо пешкир и брише се. То је био последњи пут да уђем у случајно изабран такси, од тада гледам какав је ауто, да ли на стајалишту отвори или затвори прозоре ... а и која је фирма јер неке пазе и на то.Kupio bi novi auto da bi NJEMU bilo udobnije dok vozi. Isto vazi i za klime. Ovde kod mene dolaze mahom taksisti sa ukljucenim klimama od pocetka juna.
To, 100% sam siguran, je nelegalno.Све је релативно, таксисти у Нишу (мислим на већину који "раде" као возачи таксија код неког газде) имају понуду да раде 12 сати дневно ... или да уопште не раде. Зет је договорио да ради пон-суб, 5-17 и због тога добија мањи проценат. Није могао да договори 8-16 или 6-14 или како год.
Pa ono nije ni zvucalo na sarkazam, niti je imalo neki smajli da pomislim to.Ти не разликујеш озбиљну реченицу од сарказма?
Nema za CG stajaliste...Добро, није шија него врат. После вожње оде кући и никада не види те паре. То је други падеж. Ако је вожња 2км, то би овде коштало <200, без обзира да ли после возач пређе +3 или не. Ни овде није немогуће да такси оде 2-3км по муштерију, вози га још 2-3км даље па у повратку има 4-5км. Али је могуће и да вожња буде од стајалишта до стајалишта па 2км и буде 2км.
У БГ уђе муштерија на стајалишту и хоће вожњу у други крај где опет има стајалишта па онда нема те математике. А колико се сећам, у Београду постоји ваљда стотине стајалишта.Зато и питам, овде је такси упола, а CG газда неће да се одрекне процента па би возачи зарађивали упола? Да ли би радио за пола од садашње зараде? Раскопано је и овде, пар недеља мењају асфалт по ширем центру али увек може да се нађе и други пут. Знам какве су тамо гужве али је то мач са две оштрице, ако вожња траје дуже, више ће и да кошта. Не знам за CG али се таксисти вероватно не буне кад заглаве.
Nema za CG stajaliste...
da ponovim da cargo nije taxi...
Zasto nije taxi?
Све је то јасно али си се мало удаљио. Нема посла, сада се појављују неке фирме које запошљавају (углавном) младе а и то је релативно тежак посао. Стално помињем зета, он је био прошлог (или претпрошлог) пролећа у Румунији и радио у Леонију. Онда су се вратили и док је чекао да овде реше његово место, почео је да таксира. Пар месеци касније су га звали да ради у овдашњем Леонију, отишао је један дан и одустао. Каже да му је таксирање лакше, јесте да је 12 сати али он 12 сати седи и возика се а тамо је требало да ради на траци и да осам сати буде на ногама, без паузе и без одмора. Осим пар који следују. У тих 12 сати има сат паузе, колега му довози ауто и он после смене иде по колегу који га вози кући. Да ради тамо где му је понуђено, требало би му сат до посла, сат да се врати кући (буквално други крај града) и онда и то буде 10 сати. Питање је да ли је добро изабрао, мада у његовом удружењу има много посла и каже да 50-70к месечно није ништа необично, мада може и више. У Леонију би имао ~35к за осмочасовно радно време. Ради малтене дупло и толико и зарађује.Naravno da je nelegalno, nažalost ovde se često pominje niški taksi kao primer niskih cena i povoljne ponude, ne shvatajući posledice ovako nakaradnog "liberalnog" sistema gde sirotinja vozi sirotinju za sitne pare jer uvek može da se nađe neki nesrećnik koji će probati da radi za još manje novca od prethodnog. Slično radi i Cargo u Bg, samo što tu gazda nije obezbedio ni auto, već za rezultate rada mora da se čeka neko vreme, dok i održavanje auta ne postane značajan deo računice.
Обележена возила ... па легализујте посао до краја и обележите возила. Ја сам на почетку мислио да ЦГ има неке ознаке.Par bitnih razlika;
-Osnovna odlika taxija je da su to obelezena vozila, koja mozes da zaustavis na ulici.
CG ne moze da se zaustavi na ulici, jer da moze to bi mu donelo jedno 200% vise posla.
-Taxi moze da koristi zute trake i sva druga mesta za javni prevoz ukljucujuci i zabranjena skretanja, takodje taxi moze da udje u zabranjene zone bez naplate i posebne dozvole.sto umnogome skracuje transport.
-CG nema ta prava
-Taxi ima i svoja stajalista na udarnim mestima koja im obezbedjuje grad.
CG nema prava da koristi ta stajalista.
I posto stalno poredis niski taxi sa beogradskim, to je pogresno...
Niski taxi mozes da poredis sa cargo, nikako sa klasicnim taxijem koji su firma za sebe.
Zato što je divlji taksi.:rtfm:
Uber nigde nije obelezen - to je i najgora stvar na koju su se korisnici stalno zalili, i i dalje se zale. Jer ne mogu da prepoznaju ta vozila.Откуд знам, мислио сам да убер или цг имају означена возила да се олакша препознавање кад иду по путнике. Да ли у Лондону рецимо убер има сличне повластице, претпостављам да и тамо такси има тако нешто? Обележен?
Ironicno, ali to znaci da ima dve jake a suprostavljene strane, sto je koliko-toliko i dobro?Gle čuda, u Cirihu moraju da funkcionišu po pravilima kao i pravi taxi. Ne prolaze žvake o udruženju i IT kompaniji. U Beogradu najverovatnije imaju politička leđa koja nemaju u Švici, ja bi' rekao neko iz Pantelinog okruženja, koji onda dolaze u sukob sa drugim poličkim frakcijama koji podržavaju taksi kartele.
Колико сам укапирао из теме, убер и цг су такси компаније које нуде исте услуге уз мало виши технолошки ниво. Позовеш такси/убер/цг, ауто дође на адресу, одвезе те где хоћеш и наплати. Да ли је наплата кеш, картицом или онлајн је по мени ситница јер и кило јабука могу да платим кешом или картицом а мислим да поједине радње нуде и некакву онлајн варијанту. Пошто је овде (тек) од скоро кренула картица, не би ме изненадило да, због предности над конкуренцијом, неко уведе и онлајн плаћање. А ЦГ запослени уопште нису tech group јер ми делује да тек ту може да ради и неко ко нема много ИТ знања. Ту и тамо да се служи апликацијом (ваљда) а све остало спада у вожњу аутомобила по граду.Ne znam dokle je stigla odluka EUa o tome da se Uber klasifikuje kao taksi kompanija, i da ne moze vise da se vodi kao tech group (ovo je vise sa stanovista zaposlenih nego CG vs taxi). Doneta je kao odluka, ali..
Обележена возила ... па легализујте посао до краја и обележите возила.
Gle čuda, u Cirihu moraju da funkcionišu po pravilima kao i pravi taxi. Ne prolaze žvake o udruženju i IT kompaniji.
Pricam o UberPop i slicnim. Dok UberX i UberBlack (valjda se tako zovu limo servis i servis koji je iskljucivo za taksi prevoznike) mogu da rade svugde gde su usli, i tu ih taksisti ne diraju (sto je najgore..).
+1000Kad taksi bude imao IT postavku i pozadinu kao CarGO i uber onda mogu da se ljute i ukinu sve CarGo like kompanije. Al većina taksista neće da igra po tim pravilima. Nego da i dalje voze i naplaćuju kao kočijaši i da samo vrebaju kako i kada nekoga da opelješe, kao kriminalci.
Kad bi im uveli naplatu preko aplikacije, kartice i 20% PDV na svaku vožnju tačno bi parkirali automobile ispred vlade i bacili ključeve u kanalizaciju.
20x sam barem pomenuo kako su negde vec sredili trziste, da posto imaju preveliki udeo, efekat je samo da korisnici primetno vise placaju na kraju. A Uber samo pokupi kajmak.Zašto je loše to što ih ne diraju? Zašto bi ih dirali?
Da se uvede naplata PDVa, taksi bi se zatvorio u BG. Jer bi tada cene bile 20% vece.Kad bi im uveli naplatu preko aplikacije, kartice i 20% PDV na svaku vožnju tačno bi parkirali automobile ispred vlade i bacili ključeve u kanalizaciju.
Da se uvede naplata PDVa, taksi bi se zatvorio u BG. Jer bi tada cene bile 20% vece.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari