Šta je novo?

car:go - novi servis u Srbiji nalik uberu

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Мало сам престао да будем дијамант у теми (могли би неко њопи да ми викнете из захвалности) а после оволике теме сам закључио какав је технички и практични аспект. Овде се ради о фирми која не може да буде такси удружење и о људима који су ванаби таксисти али су сва места попуњена и онда се кренуло као са високотехнолошким послом. Као ЦГ возачи су кул, ИТ им је у малом прсту и сада хоће да помажу другима. Предност је неки виши технолошки ниво услуге и људи који немају такси искуство па нису научили да пељеше и онда све као нема никакве везе са таксистима. А сада сам скоро сигуран да је у питању нелегално такси удружење које покушава да се удене тамо где закон не даје више места.
Јутрос сам слушао рекламу за неко овдашње удружење, наручите возило преко апликације, унесете одредишну адресу и одмах добијете цену. Док возило не стигне, можете да пратите његово кретање. Не знам да ли је у плану али мислим да није никакав проблем да таква удружења уведу везу са платним картицама и да се и та услуга одмах наплати, као што видим да ради ЦГ.

Може ли неко од заговорника ЦГ да напише које су још предности осим што возач не наплаћује? Ту не мислим на то да таксисти хоће да краду, да су нељубазни, да умеју да круже мало више и разне смицалице. Овде многа удружења користе таблет-навигацију и у старту је исцртан најкраћи (углавном) пут до одредишне адресе и свако може да види где иде а где би требало да иде.
Ових дана сам мало више загледао таксије, бар трећина возача су клинци који вероватно испуњавају минималну обавезу од 3 (или беше 5) година возачке дозволе и понашају се отприлике као ја у њиховим годинама када сам возио као службено возило рент а кар ауто и сарађивао са саобраћајцима па сам имао и привилегије. Има и маторих, има и оних које бих заобишао када се сусрећем са њима али и оних који ми личе на професоре без посла, или ћате које додатно раде. А видим и неколико жена које возе такси.

На крају приче, мислим да су возачи овде највеће жртве, првенствено јер не размишљају о амортизацији. Ако сам добро укапирао, после свих трошкова њима остаје ~30% од зараде (кад плате гориво, доприносе и сличне трошкове) и то су паре од којих можда и може да се преживи али практично после неког времена остају без аутомобила. Уз све ризике који прате такав посао.
 
Kapiram da je došlo leto, počeo raspust, pa ne znate šta da radite od dosade, ali imajte razumevanja za ostale učesnike u temi.

Mene u ovoj temi interesuje pre svega tehnički i praktični aspekt funkcionisanja predmetnog servisa. Kome ne odgovara iz moralnih, verskih, seksualnih ili nekih daljih razloga, neka koristi drugi servis.

Da otvorimo i temu za aplikaciju koja povezuje prodavce droge sa korisnicima? Pošto je pravni aspekt tako beeeeezveeezzeeee.
Tema je o nezakonitom prevozu.
 
Ontopic: Mislim da je bezveze ako se samo tehnicki aspekti usluge gledaju.
Mozda bi trebala druga tema, ali nije ovo siroko kao Windows v. Linux, OpenSource vs. ClosedSource i slicno... treba da ljudi znaju i uzimaju u ozbir sire posledice koriscenja usluga.
Pitanje je gde je dobra doza informisanosti, a gde ide u smaranje :D
 
Ontopic: Mislim da je bezveze ako se samo tehnicki aspekti usluge gledaju.
Mozda bi trebala druga tema, ali nije ovo siroko kao Windows v. Linux, OpenSource vs. ClosedSource i slicno... treba da ljudi znaju i uzimaju u ozbir sire posledice koriscenja usluga.
Pitanje je gde je dobra doza informisanosti, a gde ide u smaranje :D

Slažem se s ovim & većinom postova ti u temi. Zdrav razum po meni.

Vredi diskutovati o svim aspektima. Dok god je na nivou argumenata, a ne vređanja i ličnih prozivki.

CarGo je u suštini damping poslovni plan, uz skidanje kajmaka, dok trošak dampinga snose sami (očajni & ne proračunati) vozači, a ne kompanija - genijalno i, po meni, nemoralno.
 
I opet, ako neko krši zakon, tužilaštvo je dužno da ga kazni. Ako se sve legalno, neko je doveden u zabludu, onda je dužnost nadležnog organa da objasni vozačima da su u minisu i da im je jeftinije da sede kod kuće ili da beru malinu. Ako nakon svega toga, neko i dalje želi da vozi za Uber, Car:go, BG Taxi..., njegov problem. Kad ostane bez kola za par godina, prestaće da vozi i to je to.

Što se skidanja kajma tiče, ovo me podseća na npr. Steam ili Youtube ili šta već. Imaš slobodu da ne koristiš njihove usluge, ali opet svi trče tamo. Shvatite da poslovanje nije "zero sum" game. Ako ti i ja sarađujemo i ti si na dobitku, ne znači da sam ja u minusu. Poenta je da smo obijica zaradili više nego što bismo zaradili da ne sarađujemo

Da ljudi iole znaju sa novcem i da imaju svest o posledicma svog trenutnog ponašanja u bližoj ili daljoj budućnosti, ne bi ova država (svet) bila u ovakvom stanju
 
Poslednja izmena:
alfaunits je napisao(la):
Pitanje je gde je dobra doza informisanosti, a gde ide u smaranje :D

Baš tako.

S obzirom da CarGo nije zatvoren kao kompanija, a bilo je svega nekoliko oduzimanja vozila, verovatno postoji razlog za to. Da imaju osnov da ih zatvore ili uredno oduzmu vozilo svakome za koga se predpostavi da radi za CG, to bi se do sada desilo.

Odnos vozača i CarGo zaista nije moj problem.
Posedovanje vozačke dozvole predpostavlja da su svi vozači punoletni, pa samim tim bi trebalo da su sposobni da sami donesu odluku da li će da sarađuju sa CarGo ili ne.
 
Problem, ili "problem" CarGo-a bi trebalo posmatrati kao problem, taksisti u BG i njihov način poslovanja.

A oni jesu problem. A kako rešiti njihov probelm?!?

Pa npr, prvo propisati da Taxi-sti moraju da imaju fisk. kasu, i da izdaju račun za svaku vožnju. I da moraju da primaju i kartice.
Dalje, uz svaki izdati račun tj. broj računa, mora da se čuva GPS tracking vožnje. Tipa, da se čuvaju 6 meseci unazad.
Mora da se radi kroz verifikovanu aplikaciju, koja omogućava i ocenjivanje vozila i vozača.
Ovo regulisati na nivou države, a ne od grada do grada.

Sve strance i lokalce bombardovati informacijom (početi još na aerodromu, i na travel portalima o Srbiji) da taksisti moraju biti legalni, da mogu da plate karticom, da mogu da ocene vozilo/vozača, i da mogu da ulože zvaničnu primedbu na cenu i putanju. U slučaju primedbe, nezavisno telo pregleda račun i tracking.

Ako taksisti počnu protest jer se ne slažu sa ovim uslovima, pa proglasi protest ilegalnim, objasni zbog čega se oni zapravo bune, smaraj u medijima da su u stvari oni loši momci...
(Bar u medijima možeš da pričaš šta želiš, dok si ti onaj gore... :p )...

...a onda je Mrmot zavio čokoladicu, a u svetu su vladali ljubav, mir, saradnja i poštenje... :D
 
Poslednja izmena:
Baš tako.

S obzirom da CarGo nije zatvoren kao kompanija, a bilo je svega nekoliko oduzimanja vozila, verovatno postoji razlog za to. Da imaju osnov da ih zatvore ili uredno oduzmu vozilo svakome za koga se predpostavi da radi za CG, to bi se do sada desilo.

Odnos vozača i CarGo zaista nije moj problem.
Posedovanje vozačke dozvole predpostavlja da su svi vozači punoletni, pa samim tim bi trebalo da su sposobni da sami donesu odluku da li će da sarađuju sa CarGo ili ne.

Liberalni-kapitalizam način razmišljanja.

Kompanijama je iznenađujuće lako manipulisati ljudima, tako da "sami donesu odluku" često ume gadno da se završi po ljude. Zato postoje regulacije i propisi. Zato postoji minimalna plata (tj. satnica) propisana. Zato CarGo takav kakav jeste ne treba da bude dozvoljen.
 
Пре ~15 година је донет закон да сви морају да имају фискалне касе па су се адвокати и таксисти (можда и још неко) изборили да не морају. У фирми у којој сам радио је газда купио фискалне касе за сваки такси (још тада је у Нишу било такси удружења са својим возилима) али касније нису коришћене. Данас нека удружења имају штампаче тј нешто типа фискалне касе али нису фискализоване или како се то већ зове и могу да издају рачун за сваку вожњу. Повезано је са таксиметрима и са централом и у сваком тренутку може да проради на начин који си поменуо. Мислим да сада издају рачун ономе ко затражи али је сигурно могуће да свакоме одштампају. Не видим разлог да то не иде у систем и да не може да се прати.
Ако се не варам, та удружења су и прва почела да примају картице што значи да су на корак до твојих идеја. Што се трекинга тиче, још док сам био у поменутој фирми је уведено GPS праћење возила, данас је то сигурно безброј пута лакше и боље и сећам се једне расправе газде са возачем, тачно сам чуо ... зашто си ишао овим путем до адресе, успут застајао на неким местима и закаснио? Па онда објашњење ... прошао сам тим путем да купим доручак и цигаре ... или тако нешто.
Наравно, све је то повезано са новим технологијама, таксији (око 50% у Нишу) и даље користе радио станице и ту нема ништа од свега овога. Они који користе таблете и навигацију повезану са централом могу за неколико дана да пређу на ово што предлажеш.
И да, мислим да све мора да се регулише на нивоу државе, ја сам у старту мислио да је такси служба уопште иста свуда, нисам ни помислио да овде и тамо може да буде 100% различито.
О протестима било које врсте мислим исто, забранити блокаду града због било чега, ако нешто тражиш, иди на право место. Малопре видим да су у Београду блокиране улице јер не некоме вода ушла у подрум. Тако су спречили остале да оду до својих кућа и спашавају ствари или да избацују воду.
Da imaju osnov da ih zatvore ili uredno oduzmu vozilo svakome za koga se predpostavi da radi za CG, to bi se do sada desilo.
Врло је могуће, како је овде писано, да иза њих стоји ... неко, когодбио, па се развлачи прича док се не дефинише. По мени је сам лимит такси дозвола глупост а он је један од разлога којим се оправдава ЦГ и то опет покрива неко други. Ја бих дозволио неограничен број такси дозвола, нека се после здравом конкуренцијом изборе за своје место а не да њих ххх искука ограничење и после раде шта и како хоће. Опет морам да наведем овдашњи пример, појављују се нова удружења са новим (својим) возилима и новим или старим возачима, они са кршевима полако отпадају јер ем не улажу да их оправе ем људи бирају па ће свако пре да седне у нов ауто са климом него у крш који можда и не стигне до циља.
Odnos vozača i CarGo zaista nije moj problem.
Однос ЦГ и возача мора да буде и твој проблем јер ако ЦГ настави да узима све већи кајмак, биће све мање возача и долазиће само очајници, биће и критеријум све слабији па ће услуга да крене у лошем смеру.
Posedovanje vozačke dozvole predpostavlja da su svi vozači punoletni, pa samim tim bi trebalo da su sposobni da sami donesu odluku da li će da sarađuju sa CarGo ili ne.
То што неко има дозволу значи да може да вози ауто, значи и да може да вози људе али постоји разлика између њих и оних који за то узимају паре. Зашто сваки возач камиона не може да вози и аутобус? Возила су сличних димензија а једина разлика је што једни возе терет а други возе људе. Зашто се за такси (у Београду, читао сам неки дан) тражи Ц категорија и саобраћајна школа?
Ако је неко пунолетан, може да изабере да ради у ЦГ али би ЦГ морао да има и критеријуме са своје стране.
 
Osnovni zahtevi za taksi vozače i vozila mogu da se definišu na državnom nivou, ali taksi je lokalni servis, i organizacija i licence su lokalna obaveza na nivou grada ili opštine.
 
Nshappy, taj rad, ne bi umeo bolje da se slozim :)
 
Наравно, сваки град ће да донесе нека своја правила али ако то доведе до контра ефекта, можда може и да се усагласи. Овде има (по мом мишљењу) превише такси возила али то није довело до негативних последица, напротив.

Сад сам мало гуглао и нашао податак да у Београду има 6500 таксија (вест од пре три године, негде се помиње и 8000 али нисам сигуран) а овде у Нишу има сигурно преко 1000, можда и доста више. Има преко 20 удружења, нека имају и стотинак возила, нека 5-6 али ми делује да је 1000+ реална цифра. Све то је довело да упола цене него у Београду, до доласка удружења са новим возилима и до подизања нивоа услуга (поменуо у претходној поруци) док у Београду влада картел који ради шта хоће.

Једна од тих вести је да је у Панчеву дозвољено да таксисти смеју да запосле додатног возача па да ауто ради и 24 часа. Овде је то одавно спроведено јер свако удружење има возаче и аутомобиле и сваки ауто може да ради 24ч, могу да га возе и један и два па и три возача ако је потребно. На тај начин се отвара више места за возаче и са мање аутомобила се нуди боља услуга. Ако у Београду има 6500 таксиста и сви раде смену од 8 или 12 сати, реално је на улицама 2-3к возила док овде може у сваком тренутку да буде свих 1000+ и опет није проблем.
Нешто је труло у беге таксију и даје шансу да се убаце нека удружења која би радила исти посао. Да сам ја власт, ја бих то по кратком поступку ... ;)
 
Nije da se bunim ovo je interesantno, ali možda ne bi bilo loše makroekonomsku diskusiju prebaciti u drugu temu a ovu ostaviti za praktične stvari? Ovako je stvarno previše konfuzno.
 
Однос ЦГ и возача мора да буде и твој проблем .

A šta ćemo sa potplaćenim radnicama u pekari i Maksiju? Da prestanem da jedem maline, jer su radnici koji ih beru celog dana na suncu za skromnu dnevnicu?
Ako uporedim koliko koristim CarGo u odnosu na tri prethodno navedena, mislim da vozači CarGo nisu baš visoko kotirani na listi ljudi o čijem poslovnom odnosu sa njihovim poslodavcem bi trebalo da razmišljam.
 
Нисам мислио да се ти бориш за њихову дневницу него да ти не буде свеједно што полулегална фирма слабије плаћа возаче а ти сутра седнеш у ауто који вози можда пијан или бесан клинац. Овде је било случајева да је неко удружење опасно смањило цене па су возачи имали никакву зараду и истресали се на путницима који су питали откуд таква јефтиноћа. Можда сутра ЦГ подигне свој проценат па или поскупе или то иде на рачун возача па није лоше да о томе размишљаш.
Ако то није тема ове теме, онда нема шта да се пише, зна се како се наручују возила, зна се како и колико се плаћа и крај приче.
 
Ja licno nisam o toj strani pisao, ali da ce to na kraju i nas direktno da pogodi, treba da se razmislja.

Za radnike na kasi ne treba da ignorises, ali su mnogo veca tema, i nemaju veze sa ITem.
 
Ja licno nisam o toj strani pisao, ali da ce to na kraju i nas direktno da pogodi, treba da se razmislja.

Za radnike na kasi ne treba da ignorises, ali su mnogo veca tema, i nemaju veze sa ITem.

Meni je sasvim OK podržati taksiste kad se bune protiv CarGo i sličnih, pa i uz blokiranje grada - jer inače sve u vlasti boli briga.

I prosvetare kad štrajkuju.

I rudare, ostale radnike, lekare...

To se zove solidarnost. A CarGo u ovom, ili onom obliku, stići će u veliku većinu branši. Sve ide ka tome da manji broj većih kompanija drži sve.

Inače, kad su ljudi siromašni i očajni, pristaće “slobodnom voljom” na svašta: i da voze za CarGo, rade za cenu ispod minimalca, do relativno skoro je dečija radna snaga bila najnormalnija stvar... samo je pitanje šta se dozvoli kao “legalno”. Mimo toga - dno je bez granice dubine.
 
Нисам мислио да се ти бориш за њихову дневницу него да ти не буде свеједно што полулегална фирма слабије плаћа возаче а ти сутра седнеш у ауто који вози можда пијан или бесан клинац.

Ti bi se zapravo bolje osećao ako ja deklarativno podržim ideju da bi CarGo vozači trebalo da su bolje plaćeni?
Ili je ipak bolja opcija da se ne vozim sa CarGo, već da koristim skuplji taksi, gde [sarkazam] nema šanse da me vozi pijan vozač ili besan klinac[/sarkazam]?

Imaš neki treći predlog?

Moj primarni posao je u industriji oružja, da vidiš sedam dana kako je to polje neuredjeno, ne bi brinuo o malim platama vozača, već bi svakog dana čekao scenario masovnih ubistava kao iz američkih škola.
 
Problem, ili "problem" CarGo-a bi trebalo posmatrati kao problem, taksisti u BG i njihov način poslovanja.

A oni jesu problem. A kako rešiti njihov probelm?!?

Pa npr, prvo propisati da Taxi-sti moraju da imaju fisk. kasu, i da izdaju račun za svaku vožnju. I da moraju da primaju i kartice.
Dalje, uz svaki izdati račun tj. broj računa, mora da se čuva GPS tracking vožnje. Tipa, da se čuvaju 6 meseci unazad.
Mora da se radi kroz verifikovanu aplikaciju, koja omogućava i ocenjivanje vozila i vozača.
Ovo regulisati na nivou države, a ne od grada do grada.

Sve strance i lokalce bombardovati informacijom (početi još na aerodromu, i na travel portalima o Srbiji) da taksisti moraju biti legalni, da mogu da plate karticom, da mogu da ocene vozilo/vozača, i da mogu da ulože zvaničnu primedbu na cenu i putanju. U slučaju primedbe, nezavisno telo pregleda račun i tracking.

Ako taksisti počnu protest jer se ne slažu sa ovim uslovima, pa proglasi protest ilegalnim, objasni zbog čega se oni zapravo bune, smaraj u medijima da su u stvari oni loši momci...
(Bar u medijima možeš da pričaš šta želiš, dok si ti onaj gore... :p )...

...a onda je Mrmot zavio čokoladicu, a u svetu su vladali ljubav, mir, saradnja i poštenje... :D
Hajde da se složim oko većine stvari, ali ne mogu se složiti sa zahtevom da moraju pa primaju kartice. Tj po meni plaćanje karticom bilo čega pa i taksi vožnje treba da bude 3-4% skuplje koliko kartica već uzima. Ovakvim stavom, mora da može da se plaća karticom, naravno po istoj ceni kao za keš, mi kupci sami sebi namećemo dodatni porez od 3-4% jer će svaki biznis uvećati cenu svog proizvoda/usluge da pokrije ovaj trošak. Visa i Master trljaju ruke, a mi mislimo da smo mnogo važni jer ne moramo da mislimo o kešu.
 
Meni je sasvim OK podržati taksiste kad se bune protiv CarGo i sličnih, pa i uz blokiranje grada - jer inače sve u vlasti boli briga.

I prosvetare kad štrajkuju.

I rudare, ostale radnike, lekare...

To se zove solidarnost. A CarGo u ovom, ili onom obliku, stići će u veliku većinu branši. Sve ide ka tome da manji broj većih kompanija drži sve.

Inače, kad su ljudi siromašni i očajni, pristaće “slobodnom voljom” na svašta: i da voze za CarGo, rade za cenu ispod minimalca, do relativno skoro je dečija radna snaga bila najnormalnija stvar... samo je pitanje šta se dozvoli kao “legalno”. Mimo toga - dno je bez granice dubine.

To se ne zove solidarnost, već zloupotreba. Iskreno, baš me briga za njihov ili tvoj problem, dok god blokiraju grad. Apsolutno koji god da su razlozi, protiv sam da im se izađe u susret zbog načina na koji protestuju. Ali, dobili su i oni malo po nosu nakon poslednjeg protesta, pa su se eto ućutali.

I ta fraza da je vlast kriva za sve, pa je onda sve opravdano, smara prilično... Šta treba sada Vučić da se bavi taksijem, u kom svetu vi ljudi živite. Pa njima je omogućeno da se broj licenci limitira i svi njihovi problemi proizilaze iz toga, a to su sami tražili. Neradnik i neuspešan čovek će uvek naći nekoga ko mu je kriv... Slušam tako da srbe 30 godina koči nekakva vlast, a do sada su izmenjali sve moguće opcije. Nema više ko nije bio na vlasti, ali u osnovi problema smo mi i naš mentalitet.

Mene sada zanima, kada Car:go i Cammeo + neko treći sutra, krenu da otimaju vozače od postojećih taksi udruženja (jer je broj licenci ograničen) hoće li onda taxi vozači da čekaju kolege koje su prešle da voze za konnkurenciju i da ih mlate, kao što to rade sada? I da li je i to opravdano i zbog čega?

I kakvo je to očekivanje da dok se u celom svetu taksi prevodi na te aplikacije, u Srbiji ostane sve po starom. Malo glupo razmišljanje, ne tvoje nego tih koji protestuju. To su besmislice, sada će nekolicina taksista u raspalim Meganina da promene opšti trend. Bolje bi im bilo da se upristoje.

Zanimljiv oglas iz Cammeo-a...65124094_483485412194905_3951218987169218560_n.jpg
 
Poslednja izmena:
Што се блокаде града због нечијих захтева тиче, ја сам апсолутно против тога јер ће онда свако да блокира град због својих проблема који се у 90% случајева не тичу других. Сигуран сам да и таксистима смета кад неко други блокира улице јер онда то њима отежава посао. Ево, ехе ће можда да укине два канала, ајде да се скупимо и блокирамо град да испуне неки наш захтев.
već da koristim skuplji taksi, gde [sarkazam] nema šanse da me vozi pijan vozač ili besan klinac[/sarkazam]?
На неки начин се на то своди, ако те не занима та страна приче, неће да ти смета све нижа зарада која ће да доведе до одласка садашњих и доласка можда неких других јер ће и критеријум за пријем морати да падне. А за ово цитирано ... читам да су у Београду таксисти матори јер одавно нема пријема нових што значи да је и клинаца много мање. Што се алкохола тиче, ту такође постоји разлика, за таксисте је дозвољено 0,00 алкохола док ЦГ возачи не спадају у ту категорију и они неће да имају проблем са дозвољеним алкохолом (не знам колико је то сада, више немам ауто па не пазим на те детаље) што значи да је и ту шанса већа са ЦГ. Ето идеје, тражити да ЦГ возачи добију и то ограничење.
Оно што би могло да се уради је смањење такси цена јер Београд ту шије све остале. А то може да се постигне укидањем лимита и контролом возила јер ми се чини да је и ту уведен неки нови пропис. Као што сада за технички преглед сваки ауто мора да испуњава много строжије услове, тако и такси возило мора још више да буде сређено. Гледајући овдашње, делује ми да половина не би могла да прође тај технички.
 
A šta ćemo sa potplaćenim radnicama u pekari i Maksiju? Da prestanem da jedem maline, jer su radnici koji ih beru celog dana na suncu za skromnu dnevnicu?
Ako uporedim koliko koristim CarGo u odnosu na tri prethodno navedena, mislim da vozači CarGo nisu baš visoko kotirani na listi ljudi o čijem poslovnom odnosu sa njihovim poslodavcem bi trebalo da razmišljam.

Vidiš ja pazim i na ostalo, na 5m od mog ulaza imam jedna manja radnja koji radi 0-24h, svakog dana, na svaki praznik. Radnice rotira kao po traci i to mi je pored svega ostalog dovoljni pokazatelj kako ih gazda tretira.

Isto tako jedan poznatiji lanac pekara je kod mene imao objekat. Duži period od otvaranja su imali samo jednu stariju ženu (žena pred penziju, a možda je i premašila te godine) kao radnicu i ona je tu bila svakog dana 05-18h, po onome što sam primetio ona je radila sve, otvaranje, spremanje hrane, čišćenje, prodaju, zatvaranje. Verovatno su zaključili da ova može sama i da će da trpi do penzije, ili dok se ne prevrne i tako su je duži period ostavili da crnči sama.

Da podvučem, kada sam shvatio kakva je situacija u ta dva objekta, ja u njih više nisam zalazio. Nekada treba imati i malo svesti i morala ;)
 
Poslednja izmena:
I onda odeš u maxi, ili na pumpu, gde ljude plaćaju 25000din.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Стално пратим конкурсе и то је стандард. Код трговаца је обавезно одржавање хигијене а код возача одржавање возила и све што иде уз то. Некада су фирме имале сервисе па би све то радили неки стручни, данас возач мора да буде и аутомеханичар а трговац постаје чистач.

У ЦГ причи ми је све мање јасно узимање превеликог процента газде или како се зове. Мислим, возач користи свој ауто, своје гориво, за сервис даје своје паре и шта све не а газда само ради као такси централа. Тачније, скоро 100% му је посао такси централе (чак и мање јер се не јавља на телефон него вероватно апликација све одради) а мислим да за то таксисти не плаћају више од 10% а можда и мање. Плус ризик од неке инспекције или слично. Нисам обратио пажњу, газде не плаћају ни доприносе тј ЦГ возачи сами себи уплаћују ... по ком основу? Као возачи ЦГ или нешто треће?
 
napredujes...
Jos malo i calexx ce da shvati ceo princip rada CG :)
 
Ма схватио сам ја то од почетка него су ме збуњивала ваша такси правила јер се 90% разликују од овдашњих. Овде је лако доћи до посла такси возача (мислим да је могућа и варијанта са својим возилом и другим правилима) и сама ЦГ појава ми је деловала чудно. Сада сам погледао шта пише о условима и осталом за бг такси и јасније ми је.
Овде је сасвим нормална појава да фирма има своја возила и све трошкове а да неко то вози и узима одређени проценат, мислим да је сада 30% од пазара. По твојој причи капирам да и у ЦГ дође до 30% за возаче али онда ту мора да се дода бар амортизација.

Све у свему, ЦГ и овдашњи такси су ту негде а бг такси је пао с марса или меркура.
 
I onda odeš u maxi, ili na pumpu....

Svi, ali SVI su bolji od Ideje. Čak i kojekave no-name pumpe.

Tj. svi su tu negde, od loši do još gori, ali Idea, a tu negde je i većina malih nezavisnih marketa, su po kvalitetu odnosa prema zaposlenima, daleko ispod Univerexport i Maxi/Temo radnji, i to sa dosta praznih mesta između njih.
U ta prazna mesta utrčavaju npr. trafike. :(
 
Poslednja izmena:
У ЦГ причи ми је све мање јасно узимање превеликог процента газде или како се зове. Мислим, возач користи свој ауто, своје гориво, за сервис даје своје паре и шта све не а газда само ради као такси централа. Тачније, скоро 100% му је посао такси централе (чак и мање јер се не јавља на телефон него вероватно апликација све одради) а мислим да за то таксисти не плаћају више од 10% а можда и мање. Плус ризик од неке инспекције или слично. Нисам обратио пажњу, газде не плаћају ни доприносе тј ЦГ возачи сами себи уплаћују ... по ком основу? Као возачи ЦГ или нешто треће?

Mislim da sudeći po postovima ti o tome više razmišljaš nego prosečan Car:Go vozač. Ili čekaj - možda si ti zapravo Car:Go vozač? :)

Proširili ste temu dosta, ali nije rešenje da razne inspekcije prate da li je taxi vozilo čisto ili ne, jer će taksisti da se ušeme sa inspekcijama, ako su već progurali i zakone koji im odgovaraju.

Rešenje je liberalizacija i da se dozvoli da uđe kapital i u tu granu. Taksi udruženje ne može da bude jedna radio stanica i jedna-dve devojke sa slušalicama, već udruženje mora da obezbedi sredstva za rad, finansira vozni park, nudi pravnu pomoć svojim članovima itd... Kada sletiš na aerodrom u npr. Frankfurtu ispred je cela flota bež Mercedes-a E-Klase, u Amsterdamu su bele Tesle - to su sve obezbedila udruženja, a vozači su pakistanci, turci ili indijci.

Ne može kao kod nas, poslepodne skineš taksi oznaku ideš po paprike, a sutra pored tih paprika stavljaš kofere... To je jako neprofesionalno i toga nema više u civilizovanom svetu.
 
Poslednja izmena:
Размишљам кад немам посао и немам шта друго да радим. ;) :( Превидео си два детаља, нисам у Београду а управо сам поменуо да од скоро и немам свој ауто. ;) А и док сам га имао, није био баш за такву услугу.

Из целе приче, једино могу да овде возим такси јер ЦГ неће да проради у овим крајевима, шта год бакара мислио о томе.
 
Ма схватио сам ја то од почетка него су ме збуњивала ваша такси правила јер се 90% разликују од овдашњих. Овде је лако доћи до посла такси возача (мислим да је могућа и варијанта са својим возилом и другим правилима) и сама ЦГ појава ми је деловала чудно. Сада сам погледао шта пише о условима и осталом за бг такси и јасније ми је.
Овде је сасвим нормална појава да фирма има своја возила и све трошкове а да неко то вози и узима одређени проценат, мислим да је сада 30% од пазара. По твојој причи капирам да и у ЦГ дође до 30% за возаче али онда ту мора да се дода бар амортизација.

Све у свему, ЦГ и овдашњи такси су ту негде а бг такси је пао с марса или меркура.

Sve to ti bude jos logicnije kada shvatis da CG nije taxi

A takodje to kod vas u Nisu nisu klasicni taxi preduzetnici

Klasican taxi definisan zakonom je "one man show" nezavisna jedinka sa taximetrom i svojom firmom koja placa clanarinu udruzenju ciji je clan.
Za njegov rad je potrebna dozvola od grada Beograda.
Kada neko pomene taxi na ovoj temi to je to, i ne misli na CG i ne misli na taxi kakav je u Nisu jer se bitno razlikuju.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno