Šta je novo?

Bus Plus tehnologija

200 ljudi danas demonstiralo u akciji narod protiv bus plusa.
 
Znam ja ljudi kad i kolko je nocni.
Nego zasto ljudi validiraju kad posle 20h kontrola ne postoji ?
Koliko je njima uopste radno vreme ?
 
Mislim da je meni upadala i kasnije ali ne smem da tvrdim... Logicno bi bilo da rade u 2 smene...
 
Ja danas video ove "skretničare" koji su celo vreme u busu, stoje svaki na po jednim vratima i govore gde sme da se ulazi tj. izlazi, nakon par stanica se umorili pa zaseli i tako ko zna dokle (nastavili nakon što sam izašao). Al' dobro, nisu tu da kontrolišu karte niti su u stanju da kontrolišu gde se ulazi i izlazi, bar nas zato ima više u jutarnjem špicu...
 
Prvo iskustvo sa kontrolom: ulazi kod Hajata i kaze - ko se nije otkucao, nek to sada uradi da ne izlazi na kisu.
Posto sam stajao kod vrata, pruzam mu karticu da je validira - kad nece iz novcanika... tek, zove ga ovaj drugi sa stanice da sidje, da ne prave guzvu jer je spic.
kontrolor je uspeo da proveri jednog, mene nije i vec je izasao... a to su bili samo ljudi kod vrata, ovi na sedistima su samo blejali...
 
Ја сам јуче ушао у 2 буса на којима пише стална контрола, и то на врата где пише излаз. Унутра није било контроле..
 
Ako ništa drugo, ovi će konačno ujediniti Srbe:

Pokušali da izbace ženu iz autobusa jer joj validator nije očitao mesečnu kartu

Z. Lazarević | 20. 07. 2012. - 13:53h | Komentara: 74
Grupa kontrolora "Bus plusa" pokušala je da izbaci iz autobusa putnicu G. B. jer joj validator prilikom ulaska nije otkucao mesečnu kartu. Ženu su zaštitili ostali putnici, a verbalna rasprava koja je usledila sa kontrolorima i Komunalnom policijom zaustavila je autobuski saobraćaj na Batajničkom drumu.

Kontrolori "Bus plusa" zaustavili su autobus na liniji 706, garažnog broja 2143 u blizini okretnice autobusa 17. Vozilo je stajalo u mestu oko pola sata, jer kontrolori nisu hteli da uvaže uredno uplaćenu mesečnu karticu jedne putnice, koju validator nije otkucao.

U autobusu se ubrzo razbuktala opšta svađa u koju su se uključili svi putnici autobusa, smatrajući nedopustivom nameru kontrolora da izbace putnicu G. B. Ubrzo se pojavila i ekipa Komunalne policije koja je zahtevala od vozača da ugasi motor autobusa i ostane da stoji u mestu dokle god "slepa" putnica ne napusti vozilo.

Građani nisu dozvolili G. B. da napusti autobus i nastavili su da se raspravljaju sa kontrolorima i komunalcima koji su pretili da će pozvati policijsku patrolu i G. B. bukvalno izneti iz autobusa. Situacija se ubrzo primirila i kontrolori su napokon pristali da otkucaju kartu G. B i nakon pola sata napustili su vozilo.


- Građani treba da sprovedu akciju kojom bi se stalo na put stvaranju ovakvih punktova i pretresa koji sve više liče na carinske. Nije humano držati ceo autobus na 40 stepeni samo zato što validator nije otkucao nečiju mesečnu kartu koja je svakako plaćena- kaže revoltirana putnica G. B.

Reporter “Blica" našao se na licu mesta i čitavu situaciju opisuje kao veoma neprijatnu, a nadasve nepotrebnu. Istovremeno ističe da je neverovatno koliko su svi putnici bili složni i spremni da zaštite svoju sugrađanku i pored svih pretnji koje su upućivali kontrolori i Komunalna policija.

Vozač autobusa se nije mešao u raspravu već je na poziv pojedinih putnika odreagovao samo sleganjem ramenima uz komentar da on sa tim nema nikakve veze. Po rečima našeg reportera, putnici od danas nemaju više mogućnost da kupe kartu kod vozača.
 
Stalna kontrola je uzas u blagom smislu reci. Ko je ono smislio, nije normalan. Jadni ljudi koji to moraju da rade, nemaju obelezene majce ili identifikacije na vidnom mestu, pa da ih shvate malo ozbiljnije... Ili su u pitanju neki klinci koji lice na huligne, ili neki stariji ljudi. Jednom je jedan covek u godinama stajao tako na srednjim vratima ceo put od borce do novog beograda, i kad god neko udje, on mora da kaze "ulaz na srednja vrata molim vas" i da pogleda prekorno putnika. Ljudi su bili u fazonu, sta bre oce ova budala... Svaki put sam doziveo transfer neprijatnosti. Jandni oni i mi sa njima...

Koliko blamova, nesrecnih ispada, ocigledno nemaju jasne procedure i moraju da se snalaze, improvizuju, procedure se menjaju iz dana u dan i u fazonu ako prodje, proslo je... Bezumno.
 
Cek, stalna kontrola u prevodu je isto sto i tackasta, neko svo vreme stoji na vratima :lupko: indijanci.. da je plata 50k pa i da razumem te ljude.. tog sto je osmislio ja bi poslao u radni logor, pardon u 23-ku, pa nek visi na vratima par meseci, da se rekreira covek malo :whip:
 
Uh, zaista mi je neverovatno da i pored svega sto se desava u srbiji pojedini ljudi i dalje imaju tako plitko razmisljanje. Klasicna zamena teza i spinovanje.
Niko ovde(niti bilo gde na netu) ne poziva na bunt zato sto uzivamo u tome ili zasto sto "smo mi stoka od naroda","nekulturan narod". Kako neko ko je na najnelegalniji nacin uveo neki sistem moze sa PRAVOM da ocekuje, bude postovan od strane ljudi? i da ljudi bez pogovora prihvate njegova pravila. Niti su autobusi redovni, jako mali broj je klimatizovan, malo vozila ima pa su guzve na udarnim linijama neminovne, autobusi su manje vise sklopocije. Da se zargonski izrazim "ne ide se u j*banje bez k*rca", znaci prvo legalno budi izabran, obezbedi uslove, i ja cu prvi da postujem sva tvoja pravila i da smaram svakog ko to isto ne radi. Pritom pored sve ove kradje jos se saznalo da BusPlus sistem ne placa porez, znaci vise desetina hiljada evra ciste dnevne zarade.
Posto je jasno da se nikad nece preispitati poslovanje Bus Plusa, jer su tu uzasne pare u igri, i taj kolac ima mnogo parcadi koji puni razne stomake, ja cu i dalje da nastavim da ulazim na srednja, ako treba cekacu da se otvore srednja, i na svaki nacin cu da bojkotujem taj sistem, i ni jedan kontrolor niti komunalac nece moci u tome da me spreci (eventualno ako neko bude zvao interventnu pa mi oni nasilno uzmu licnu).

Kako bih bio jos vece djubre prema njima, sada ako mi neko od njih kaze da validiram kartu ja se onda predomislim i kazem im da sad to bas necu da uradim jer ko ste vi da mi pametujete. Nekom to mozda zvuci detinjasto, ali samo na taj nacin se mozemo izboriti sa ovim, da ih totalno ignorisemo i radimo suprotno od onoga sto oni zulumcare.

Inace ko je zaista za organizovanje nekih prostesta u vidu organizovanog ulaska na srednja vrata, pa se vozimo jednu stanicu, i onda promenimo bas, neka mi javi na PM, rado cu je podrzati svojim prisustvom.
 
Poslednja izmena:
Au nisam imao pojma to za porez. Jel moze neki link do vesti ako je ima? Koja propast.
Mada, mene vise brine sto za godinu/dve necemo imati ni telekom ni eps u drzavnom vlasnistvu...ali to je vec za drugu temu.
 
Ne bih da trolujem ali, videvši koliko nas se okupilo proletos za roštilj, protest možete organizovati u telefonskoj govornici.
 
Poslednja izmena:
Ne bih da trolujem ali, videvši koliko nas se okupilo proletos za roštilj, protest možete organizovati u telefonskoj govornici.
Ako
Ljudi su zaplaseni, zaplasuju ih svime i sa svih strana, a znaju da je zakon selektivan i da se ne mogu osloniti na isti. Ljudi ce se polako osmeliti kad budu videli da broj nezadovoljnih raste, bitno je samo istrajati. Mada ja i pored toga sto sam veliki optimista, "znam" da se Apex nikako nece ukinuti pa makar izaslo i milion ljudi na protest, jer je ovo lopovska zemlja.
 
Bus chekus duze vreme, drugi put danas... :D

Napravili su oni sistem... al' za sebe. Nista se popravilo nije :(

A tek sto je provera azurna.
Malopre udaljenost 6;13, sada 13;31...
Nije ni cudo sto ih narod bojkotuje...
 
Poslednja izmena:
Napravili su oni sistem... al' za sebe. Nista se popravilo nije :(
Pa upravo to, i posle kazu nije bitno sto je firma Apex osnovana kao DOO sa 500e pocetnog kapitala i jednim zaposlenim, koja je pritom otvorena godinu i po dana pre tendera. Znaci bio je fazon :"E druze, pazi ovako, planiramo za godinu-dve, da se uvede novi naplatni sistem u GSP, ti ces lepo sutra da otvoris firmu, sa minimumom ulaganja, ne moras da poslujes nista to vreme, ako treba pomocicu ti da placas porez, i onda cemo za godinu-dve, da naparvimo tender na koji ces ti da se prijavis, napisacemo ti projekat i dokumentaciju i samo ces ti da prodjes, za ovu uslugu ces dobijati mesecno _________ e (upisati cifru po zelji), i svi zadovoljni"

Prvo da je ta firma Apex imala ikakvo poslovanje, ne bi imala samo jednog zaposlenog, vec vise, prosto za takav vid posla jedna osoba ne moze da obavlja sve funkcije, drugo ko bi normalan zaposlio anonimnu firmu, sa minimalnim kapitalom i jednim zaposlenim, kojoj bi se poverio najkompleksniji i najprofitabilniji posao u gradu Beogradu, to samo totalni bolid moze da uradi.
 
Najbolje bi bilo da prevrnemo dva tri busa na terazijama :) kao znak revolta.
 
Zivim u Nisu i kapiram da je situacija kod vas daleko gora i da su distance koje pre prelaze svakodnevno znatno vece ali :

1 - ako ides 2-3 stanice...zar nije brze/jeftinije/zdravije pesaka ?
2 - ako ides 4-6 stanica (pa i vise) zar nije lakse biciklom ?
3 - ako ides 10+km (kuca/poso varijanta) zar nije lakse organizovati prevoz sa kolegama (ono..ucipis se za gorivo na mesecnom novou) pa tako stignes do kuce ili varijante 1 (ako kolegi nisi bas usput).

Mislim...ja u firmi dobijam 2000 za prevoz mesecno. Niti imam bus koji staje blizu firme niti mi tih 2000 pokriva troskove taksija...tako da...cepam pesaka/biciklom ili sa kolegama i svi zivi i srecni :) .

Kontam da je problem to sto ima previse ljudi/sto ne mogu svi da pesace/sto su razdaljine velike ali...zar nije vreme za bicikle ? (ozbiljan sam). Ulice nisu predvidjene za ovu kolicinu automobila zar ne ?

ps - kod nas u nisu u svakom busu imas po 1nog konduktera koji naplacuje karte...i funkcionise super i kad je guzva. Sigurno je jeftinije/lakse i pametnije zaposliti sirotinju da radi kondukterski poso nego mlatiti gladnu raju sa ovim "pravilima"i haracem :(
 
U BG-u je, osim na Novom Beogradu koji ima dosta uređenih biciklističkih staza, jako opasno biti biciklista u saobraćaju. Motocikliste svako malo obaraju na ulicama, a tek kako bi bilo sa biciklistima, ne smem ni da pomislim. Nije u srži mentaliteta prosečnog čaršijskog (beogradskog) vozača da smatra biciklistu egalnim učesnikom u saobraćaju.
 
Zivim u Nisu i kapiram da je situacija kod vas daleko gora i da su distance koje pre prelaze svakodnevno znatno vece ali :

1 - ako ides 2-3 stanice...zar nije brze/jeftinije/zdravije pesaka ?

Jeste, i to dosta ljudi i radi. Ali ljudi u BGu obicno prelaze 20-30 stanica

2 - ako ides 4-6 stanica (pa i vise) zar nije lakse biciklom ?

Ne može uvek da se vozi bicikl. Nekad je kiša, pola godine je previše hladno, nekad možeš da odeš biciklom ali kako da znaš da neće pljusak za 8 sati.
Drugo, dosta ljudi je odbojno prema biciklu i fizičkim aktivnostima uopšte, pogotovu žene.

3 - ako ides 10+km (kuca/poso varijanta) zar nije lakse organizovati prevoz sa kolegama (ono..ucipis se za gorivo na mesecnom novou) pa tako stignes do kuce ili varijante 1 (ako kolegi nisi bas usput).

To je tako u teoriji, ali u praksi veoma retko uspeva. Prvo, ovde se obično očekuje od onog ko vozi da sam finansira gorivo, drugi gledaju da se prišljamče. Drugo ljudi se genralno više izbegavaju nego što se druže, posebno komšije. Treće, beograd je baš velik pa su obično zaposleni u istoj firmi daleko jedni od drugih. A obično neko ostaje duže od drugog dok ne završi nešto, tako da je vrlo nepouzdano čekati nekog tako, a i ljudi idu posle posla da obave nešto što im je usput.

Mislim...ja u firmi dobijam 2000 za prevoz mesecno. Niti imam bus koji staje blizu firme niti mi tih 2000 pokriva troskove taksija...tako da...cepam pesaka/biciklom ili sa kolegama i svi zivi i srecni :) .

Ovde je taksi nešto tipa 500 din kraća vožnja, 1000 din duža, tako da svaka kombinacija sa njim otpada. U stvari ne znam, bukvalno se nisam vozio taksijem 10 godina jer je nenormalno skup.

ps - kod nas u nisu u svakom busu imas po 1nog konduktera koji naplacuje karte...i funkcionise super i kad je guzva. Sigurno je jeftinije/lakse i pametnije zaposliti sirotinju da radi kondukterski poso nego mlatiti gladnu raju sa ovim "pravilima"i haracem :(

To je idealna situacija, tako je bilo i kod nas do pre 8-9 godina. Ali nekom se to nije sviđalo
 
Poslednja izmena:
Zivim u Nisu i kapiram da je situacija kod vas daleko gora i da su distance koje pre prelaze svakodnevno znatno vece ali :

1 - ako ides 2-3 stanice...zar nije brze/jeftinije/zdravije pesaka ?
2 - ako ides 4-6 stanica (pa i vise) zar nije lakse biciklom ?
3 - ako ides 10+km (kuca/poso varijanta) zar nije lakse organizovati prevoz sa kolegama (ono..ucipis se za gorivo na mesecnom novou) pa tako stignes do kuce ili varijante 1 (ako kolegi nisi bas usput).

Mislim...ja u firmi dobijam 2000 za prevoz mesecno. Niti imam bus koji staje blizu firme niti mi tih 2000 pokriva troskove taksija...tako da...cepam pesaka/biciklom ili sa kolegama i svi zivi i srecni :) .

Kontam da je problem to sto ima previse ljudi/sto ne mogu svi da pesace/sto su razdaljine velike ali...zar nije vreme za bicikle ? (ozbiljan sam). Ulice nisu predvidjene za ovu kolicinu automobila zar ne ?

ps - kod nas u nisu u svakom busu imas po 1nog konduktera koji naplacuje karte...i funkcionise super i kad je guzva. Sigurno je jeftinije/lakse i pametnije zaposliti sirotinju da radi kondukterski poso nego mlatiti gladnu raju sa ovim "pravilima"i haracem :(
Uh, uh, nije to bas tako jednostavno
1 - ne znam da li je u svim gradovima tako, ali u BGu su stanice rasporedjene na svakih 500m, ja licno volim da pesacim i da hodam, mada ja sam u odlicnoj kondiciji, svakodnevno treniram, ali i pored toga, ma koliko brzim hodom isao, znatno je brze kada bih isao busom.
2 - Voznja bajsa po beogradskoj dzungli nije ni malo naivna, svakodnevno padaju motoristi, mogu misliti sta bi bilo sa biciklistima, svaki dan bi bile crne lente na banderama. Bajs ne mozes voziti po kisi, zimi, treba ti za to kondicija, ne mozes lepo da vozis u farmerkama, vise ces se oznojiti nego da ides peske i kao glavno, kao sto sam vec spomenuo BG nije osmisljen da bi u saobracaju ucestvovali i biciklisti, em sto su vozaci pretezno nervozna stoka em sto sam BG ima dosta uspona i padina, pa bi ti za savladavanje pojedinih bila potrebna dzavolska kondicija i brzina.

EDIT: geek_master je najbolje opisao stavku pod brojem 3, sama srz problema.
 
Poslednja izmena:
Sto se tice bicikla, meni je jedini problem sto nemam gde da ga ostavim na poslu.
 
Beograd nije za bicikl! Svaki odlazak u centar grada sa biciklom je avantura sa neizvesnim krajem.
Pešačenje je takodje glupost. Ljudima iz unutrašnjosti kao da nije jasno kolike su udaljenosti u pitanju. Većina gradjana bi trebala da pešači preko 20km svaki dan a retki su oni sa manje od 5km.
Jedino rešenje je efikasan i masovan javni prevoz a to nije svakako BusPlus. U svetu se to zove metro.
 
Ako je koristenje javnog prevoza stvar izbora, kakav izbor imaju oni koji bi hteli peske jednu stanicu, a bukvalno su prisiljeni da koriste GSP? Govorim o potezu sajam (mostar) - sava centar, koristenje mosta za pesaka je strogo zabranjeno / nije dozvoljeno, osim u hitnim slucajevima. Jedina alternativa pe pesacenje ohoho preko brankovog i traje sto godina. Da li ovde postoji osnov da se dozvoli/obezbedi alternativa u vidu koristenja mosta, a ako nemoze koliko je onda moralno nasilno izbijanje novca iz dzepa, nek dozvole za tu deonicu umanjenu cenu ili dzabe ili nek pomer kontrolu s tog mesta (SC)
 
Poslednja izmena:
Ja kad me ne mrzi idem biciklom na posao, cca 10km u jednom pravcu. Lepo vreme, treba mi pola sata do 40 minuta da stignem. Kolima kada je guzva mi pola sata ne gine. Jeste da se malo oznojis, al krastavac meni ne smeta :D farmerke stekujes na poslu, bajs imam gde da stavim i super. Samo da je lepo vreme :D
 
Nazad
Vrh Dno