Šta je novo?

Bus Plus tehnologija

Danas nije hteo da validira karticu. Na sledecoj stanici pocne da validira ali moju nece. Na kraju iz 5. pokusaja izvrsi validaciju. Istu karticu drugi uredjaji ocitavaju iz prvog pokusaja.
Mislim da nije problem u uredjajima nego u mrezi i brzini odziva servera koji vrsi validaciju. Predpostavljam da koriste 3g mrezu mobilnih provajdera a to i nije bas pouzdana veza, jer su prekidi cesti.
Sistem verovatno ima centralni racunar kod vozaca koji obavlja komunikaciju sa centralom i prosledjuje zahteve za validaciju.
Trebalo bi da ispisu vise informacija na ekranu.. bar neku animaciju dok obavlja komunikaciju sa serverom, da ljudi znaju da je proces u toku.
Predpostavljam da proces ide ovako.
1. Procitaj id code sa kartice
2. Posalji serveru zahtev
3. Sacekaj odgovor od servera
4. Ukoliko je kartica jos uvek prisutna ispisi potvrdu o uspesnoj validaciji i stanje na kartici i posalji potvrdu transakcije.
5. Ukoliko kartica nije prisutna, otkazi prethodnu transakciju.
U svakom slucaju, potrebno je bar 2 puta obaviti tcp komunikaciju sa serverom, sto za vreme spica moze da bude ozbiljan problem.
 
3g net mts je u pitanju :( meni nije jasno zasto informacija o napunjenosti kartice nije upisivana u karticu, a komunikacija se onda u voznji salje iz celog busa na server, bez potrebe da svaki koji overi (namerno necu da koristim tudjicu validirati) karticu mora da secaka komunikaciju sa glavnim op centrom.
 
komunikacija bus-a sa tim centr serverom verov jeste preko gprs-a, i to jeste verov razlog sto nekada kartice ne ocitava odmah (pretp da su citaci podeseni svi isto i da su sve kartice iste) .. tj izgleda da on ocitava, ali povratna informacija ne dolazi sa servera, pa nema zeljenog piska

mag traka (moze da) sluzi za ucestvovanje u loyalty shemama, kao sto je npr deal sa tempo lancima (uvek 5% uz bus plus), jer na kasama nemaju (jos uvek) bezkontaktne, vec obicne magstripe citace ... cela shema busplus-tempo mi se gadi inace, buduci da se tacno vidi kako se zatvorio tajkunski krug i kako su se dogovorili tako da svi budu dobri ..

jutros sam se reda radi cekirao, iz novcanika nece, izvadjena jedva .. pritom mi je sal upao dole u onu zelenu bljuzgu ;)

zelim da ceo sistem ne zazivi, ne zbog nekomfornosti koju donosi, vec zato sto rade stvari naopako, a zarad necije licne imoviniske koristi, umesto da prvo obezbede tehnicki ispravne buseve i bolji vozni park (setimo se skoro tragedije na okretnici 77ce), oni rade outsource naplate u externu 'neciju-cerka' firmu i tako dalje ..
 
U rfid ne moze da se upise informacija, vec samo da se procita.
 
zato kazem da je izbor vrste kartica los, kao svojevremeno i za lk sa cipom koji ne moze da primi sliku u boji... :(
 
U rfid ne moze da se upise informacija, vec samo da se procita.
zavisi kakav je rfid citac u tom validatoru, mozda moze i da zapisuje. pretpostavljam da je kartica mifare koja ima sasvim dovoljno memorije
 
Poslednja izmena:
Pa onda neko u kucnoj radinosti pocne da dopunjava kartice ili da svaki put generise code iz grupe mesecnih karti i provlaci se opusteno.
 
Pa moze on ad provlaci koliko hoce, ali ako kontrolor vidi sliku sredovecne zene, tesko da ce prihvatiti uspesnu validaciju.
Lepo su se zastitili. Za sada ne deluje kao da ima mogucnosti za prevaru. Problem je sto su, izgleda, vise vremena ulozili u zastitu nego u pravilno funkcionisanje sistema.
 
Mnogi su zaboravili da je sistem trebalo da startuje 01.01.2012 tacno u ponoc, pa je pomereno na 01.02.2012 sa obrazlozenjem da narod nije stigao da izvadi markice na vreme, ja sam samo cekao taj 01.02 da vidim pravi razlog odlaganja.
 
ne bi me cudilo da se server nalazi negde DALEKO :) cloud bus plus
nesto tipa: brod je ponovo presekao kablove u okeanu, beogradjani ne mogu da se voze...
 
posto mi auto zavejan, a nisam se vozio autobusom 3+ godine - da li i dalje vaze pojedinacne karte sa trafike?
 
"Bus plus" novi sistem elektronskih karata za prevoz juče je počeo da se primenjuje. Dok se građani ne budu uhodali, kontrolori će u februaru samo informisati i opominjati putnike i neće pisati kazne onima koji nisu "overili" kartu. Takođe, do kraja meseca važiće stare pojedinačne karte za jednu vožnju.
Nema više onih klasičnih karti, sad su:

- plastična koja košta 250 dinara, može se dopunjavati neograničen broj puta i važi tri godine
- papirna koja košta 40 dinara, može se dopuniti do 600 dinara i važi tri meseca. Obe se kupuju i dopunjavaju na trafikama.

Postoji i pojedinačna papirna karta, koju možete kupiti kod vozača i koja se ne validira u autobusu.
 
Ako ih imaš od ranije, važe do kraja februara. Ako ne, onda ovo ^
 
Uzeo sam tu papirnu što se dopunjuje. Šta znam, neki moj utisak: kartica iz prve nije htela da se očita, uspelo je tek kada sam nekoliko sekundi držao prislonjenu uz aparat koji je -gle čuda - bio ceo.
Naravno, sem mene samo je još jedna putnica od nas 20 registrovala da validator postoji.

Pitanje, da li je sistem pametan da ne poništi kartu dvaput u istom autobusu?
 
Pametan u toj meri da zna koja je poslednja stanica pa da resetuje stanje i ponovo dozvoli validaciju od pocetne stanice?
 
To je glupo,zamislite ovu situaciju,pijan zaspim i napravim 2 - 3 kruga i dodje mi kontrolor i onako mamurnog krene da te smara da nisi otkucao kartu :D
 
Ti nisi u toku, pijan ni ne smes u bus :p
 
Smeju naravno, nego taj zakon je uveden zbog vandalizma. Kad pijana ekipa demolira bus dobijes kaznu za remecenje javnog reda i mira, a sad mozes da dobijes i ovu da si pijan, ako se opires privedu te na treznjenje...
Pa u nocnim i prvim dnevnim busevima vikendom nema ni 20% treznih ljudi, izlazim cesto proveren info cheers
 
Postaje mi jasno zašto u Novom Sadu već bog zna koju godinu za redom padaju tenderi za nabavku elektronskog sistema naplete karata u GSP. Padaju zato jer se Novosadski GSP (za sada) opire davanju naplate i izdavanja karata outsorsingu. Nekome se to ne dopada. A tender je lako srušiti ako to želite i sa strane i iznutra.

Što se tiče razbijanja aparata, običan vadalizam. Ali bejah napadnut ovde kada sam kritikovao razbijanje bilo čega.
 
Poslednja izmena:
Danas sam video prvu BusPlus kontrolu. 2 devojke i mladić, 20-30g; samo on ima "kontrolni validator" i proverava svima karte (i validira mesečne koje putnici nisu); a devojke se smeškaju i pitaju "Da li ste vi validirali svoju kartu?" (ili nešto slično, ne znam tačne reči). Btw, provera kod njega traje možda pola sekunde, bukvalno samo dodirne ekran kartom i gotovo; a ja se sa automatima patim...


Edit:
E da, čini mi se da se mnogo više ljudi sad "otkuca" na ulazu u bus nego prvih dana...
 
evo tehnologije :)

AlRu5sbCIAEaNv-.jpg
 
Danas sam video prvu BusPlus kontrolu. 2 devojke i mladić, 20-30g; samo on ima "kontrolni validator" i proverava svima karte (i validira mesečne koje putnici nisu); a devojke se smeškaju i pitaju "Da li ste vi validirali svoju kartu?" (ili nešto slično, ne znam tačne reči). Btw, provera kod njega traje možda pola sekunde, bukvalno samo dodirne ekran kartom i gotovo; a ja se sa automatima patim...


Edit:
E da, čini mi se da se mnogo više ljudi sad "otkuca" na ulazu u bus nego prvih dana...



I jesu li nekom naplatili kaznu (doplatnu kartu ) ?
 
Ma imaju i one validatore samo nece da pokazuju na ovoj hladnoci :D

Nego da li se tokom februara smo opominju oni koji nisu validirali "mesecne" karte, ili se opominju i ovi koji nemaju ni obicne (ili ih nisu validirali)?
Danas sam video prvu BusPlus kontrolu. 2 devojke i mladić, 20-30g; samo on ima "kontrolni validator" i proverava svima karte (i validira mesečne koje putnici nisu); a devojke se smeškaju i pitaju "Da li ste vi validirali svoju kartu?" (ili nešto slično, ne znam tačne reči). Btw, provera kod njega traje možda pola sekunde, bukvalno samo dodirne ekran kartom i gotovo; a ja se sa automatima patim...


Edit:
E da, čini mi se da se mnogo više ljudi sad "otkuca" na ulazu u bus nego prvih dana...
 
Ne znam da li je vec neko spomenuo al aj da kazem ipak: dakle jutros u busu kontrola, ja naravno zaboravio da validiram karticu, a inace imam mesecnu i devojka mi objasni da ce validiranje mesecnih karti biti samo jedno kratko vreme dok ne istestiraju opterecenost sistema, a potom ce se validirati samo na pocetku meseca prvi put kad se udje u autobus i vise nece morati. :)
 
Ne znam da li je vec neko spomenuo al aj da kazem ipak: dakle jutros u busu kontrola, ja naravno zaboravio da validiram karticu, a inace imam mesecnu i devojka mi objasni da ce validiranje mesecnih karti biti samo jedno kratko vreme dok ne istestiraju opterecenost sistema, a potom ce se validirati samo na pocetku meseca prvi put kad se udje u autobus i vise nece morati. :)

Pa to je valjda nekako i logicno, a ne svaki put da se smaras sa validacijom mesecne karte koju si uredno platio unapred. A sto se mojih iskustava tice, video sa do sada samo jednu kontrolu i kada su usli u tramvaj pao ceo sistem :D:p tj resetovao se...Onda oni stadose pa vici majstoru da ponovo ukljuci ili sta god, i taman kada se sistem ponovo digao a njih dvoje-troje "otkucalo" :D karte, pade opet sve...Smorise se ljudi skroz :) A u dosta buseva su uredjaji vec porazbijani ili prelepljeni raznoraznim nalepnicama (od "pisimo cirilicom" :D do reklama za hot lajnove i sl :p). Nije ovo za ovo podrucje definitivno :d
 
Kao da je bitno, pare na tenderu su već uzete i strpane u džepove, a obavezujući ugovori potpisani.
 
Nazad
Vrh Dno