Šta je novo?

Bus Plus tehnologija

To i jeste problem. Ja kada uđem u vozilo javnog prevoza ja želim da sednem i vozim se kao čovek. Poslednje što mi pada na pamet jeste jurnjava po autobusu da bi našao validator koji radi, nije polomljen od strane vandala i slično.
 
Mislim da je JAKO glupo to sto su smislili, ja koji se vozim sat vremena u jednom pravcu treba da rizikujem da mi neko zauzme mesto (a borba je surova i beskrupulozna) i trazim da se validiram samo da bi neko imao STATISTIKU OPTERECENJA NA LINIJI. Kao da bez toga nisu znali da je na liniji 95 "statistika opterecenja" kao u stocnom vagonu.

Samo to da izbace, ovako je besmisleno. A ako zaista sistem natera ljude da placaju vise, smanji svercovanje, na duge staze omoguci kupovinu boljih vozila ja cu biti prvi koji ce se pokloniti Draganu Djilasu i pored odvratnosti koju izaziva u meni. Vreme ce pokazati.
 
Rekli su da ce da kaznjavaju i da smo mi sami duzni da pronadjemo validator koji radi.

@ g@w, ma hajde. jos bi i da sedis u autobusu. nekako i da razumem ove sto se zale na padanje snega, ali ti bas preterujes.
 
E bas me zanima, jos nisam sreo nove sajber kontrolore. Milion ljudi se svercuje u beogradu a meni da naplate kaznu koji sam lepo i uredno kupio dopunu za taj mesec.
 
jbga, ne daj se .. ja ako se ne otkucam, i ako vidim da bi da pisu kaznu sto se nisam otkucao mesecnu ( a zato sto pri ulasku gledam da sednem, a ne da kopam trazeci kartu da se cekiram), predlazem soluciju .. koliko sam shvatio, oni i ne pisu kaznu, nego ti blokiraju tvoju mesecnu na njihovom terminalu, pa ti posle plati negde da ti odblokiraju

znaci, ne treba im dati da ti prinesu karticu svom kontrolnom terminalu, vec im pokazati iz tvoje ruke mesecnu, na njoj ima broj, pokazati fiskalni racun na kome pise da je uplaceno za taj mesec, i isti broj kartice, znaci dokazao si da si platio taj mesec ... onda kad vide da si platio (ako budu zeleli, a tesko da hoce), onda eventualno da cekaju sa tobom dok izadjes i da se cekiras na izlasku na vratima, pa ce biti i statistike, ako im je toliko stalo do nje ..

naravno, sve ovo zavisi od njihove procene koliko je zrtva laka za obradu i slicno, poznato je da i oni idu gde je mekse (zene, babe itd) nego na musku populaciju ..

da li mi imamo pravo kao putnici da trazimo njihov sluzbeni broj pre nego sto krenu u pricu sa nama?
 
da li mi imamo pravo kao putnici da trazimo njihov sluzbeni broj pre nego sto krenu u pricu sa nama?
Valjda moraju da se predstave pre nego što ti traže kartu na uvid, a predstavljaju se službenom legitimacijom? Da ti ne bih sutra ja (ili neki levi "šaban") tražio "doplatnu kartu ili nešto slično :D - a beše već prvi dan je po NBg bilo lažnih kontrolora?


Btw, da imam mesečnu ne bih se uopšte cimao oko validatora koji ne rade (moje mišljenje: platio sam vožnju unapred, boli me za validaciju - sredite uređaje ako hoćete da me vidite u sistemu). Ali, kako nemam mesečnu, a u životu se nisam švercovao, i ne želim ni sad, onda mi je ovo cimanje...
 
Validirao sam kartu preko novcanika, dakle samo sam priljubio novcanik uz aparat i uradio check in.
Naravno probao cim sam dobio iz novcanika i radi :)
Dobra je fora, a koliko vidim neki imaju problem sa folijama ili je vec do njih samih. ,)
Kod RFID kartica kao sto su ove bus plus problem moze da pravi ako imas jos neku takvu karticu u novcaniku (ID kartica za firmu itd.).
 
Pa nije valjda toliko iznenadjujue da se nasao neki validator koji radi kako treba? Ili se mozda ovaj pokvario pa uspeva da ocita.
Video sam u nekim firmama da ljudi i ne vade kartice iz torbi. Verovatno je tako i ovde trebalo ad bude, ali nije lepo realizovano. Sredice to jednom da cita i kad prodjes pored autobusa.
 
@aca
Naravno da su RFID. Magnetne se ne mogu očitavati bez provlačenja kroz odgovarajući čitač. Uključi LED svetlo na telefonu, prisloni karticu i naziraće se linije koje služe kao antena.

Edit:
Čemu služi magnetna traka i šta se tu čuva pojma nemam.

Koliko sam ja ukapirao iz priče o "validaciji" kartica, i ličnog iskustva sa tim čini mi se da predajnici za očitavanje RFID kartica ne zrače istom snagom, pa negde moraš da izvadiš karticu iz one futrole i zalepiš je na ekran, a negde je dovoljno da prineseš novčanik. Vrlo ozbiljno odrađen posao...
 
Poslednja izmena:
Pa nije valjda toliko iznenadjujue da se nasao neki validator koji radi kako treba? Ili se mozda ovaj pokvario pa uspeva da ocita.
Video sam u nekim firmama da ljudi i ne vade kartice iz torbi. Verovatno je tako i ovde trebalo ad bude, ali nije lepo realizovano. Sredice to jednom da cita i kad prodjes pored autobusa.

E to je pametna ideja, tako su trebali da urade.
BIlo bi jeftinije od ugradnje touch screen ekrana sigurno. Samo je trebalo postaviti senzore na ulaznim sipkama kruznog oblika ne vecim od 2 cm u precniku. Onda putnici prolaze sa kartama u dzepovima ne vadeci ih.
Mada ima li to igde u svetu u javnom saobracaju?
 
Dusko Kovacevic je rekao da kada bi se napravio referendum da li treba uvesti kugu u Srbiju, bili bismo podeljeni 50:50. Ovo nije bezveze receno. Posle oslobodjenja od Turaka, Beograd je trebao da uvede kanalizaciju da bi se predstavio kao jedna od evropskih metropola. Rasprava o tome da li treba uvesti kanalizaciju je trajala 42 godine.

Izvinjavam se na digresiji, ali mislim da prica odgovara na acino pitanje.
 
narode sta mislite hoce li da crkne ceo bus plus zbog NISKIH temperatura :)
dovoljno je samo jedna komponenta da otkaze
 
Zna li neko jel validacija pojedinacne karte vazi samo do poslednje stanice?
 
Da, kao što je bilo do sada sa papirnim kartama, važi za jednu vožnju od prve do poslednje stanice. One vremenske karte ne planiraju da uvode u skorije vreme.
 
Udjoh jutros u 27E na poslednja vrata...Validator pored mene izgreban verovatno kljucem i ne radi....Na srednjim vratima ne radi...Kod vozaca radi, a autobus prilicno pun. Khm...
 
Edit:
Čemu služi magnetna traka i šta se tu čuva pojma nemam.


Na magnetnoj stazi je upisan broj kartice - isti onaj koji je odštampan na poleđini i još dve dodatne cifre. Čemu bi mogao da služi stvarno ne znam, pošto je ceo sistem baziran na RFID-u.
 
Ja sam juce u (valjda) 83ci ponistio ali tek posto sam izvadio karticu iz novcanika. Pritom mi je u novcaniku ona najbliza spoljnom delu, i tako okrenuta da onaj crni deo ide ka validatoru. Izvadio iz novcanika, prineo, ponistio. Nisam probao da izvadim karticu iz zastitne folije pa stavim u novcanik, mozda bi tako uspelo.
Inace je ovaj validator isto bio razbijen, tj prednja plastika je bila citava ali je ekran polomljen. Gomila crtica i linijica, ali ocitavanje kartica radi, samo se cuje "beep".
 
Nekad registruje karticu i sa 2-3 cm udaljenosti, a nekad nece ni kada je priljubis uz ekran. Verovatno nisu svi uredjaji podeseni. Posto su ukinuli restrikciju da karticu "otkucas" samo dok je vozilo u stanici cesto nije moguce u guzvi validirati karticu jer ne cujes da li je uredjaj zvucnim signalom potvrdio validaciju, a validator je okrenut ledjima. Fali tu i par lampica na vrhu koje ce da zasvetle zeleno ili crveno kada potvrdi ili odbije registraciju.

Koncept je dobar, uredjaji su losi i navika ljudi je losa. Kada bi se na samoj stanici formirali redovi tako da ko je prvi stigao ima priliku i da prvi udje u autobus, da postoje posebna vrata za trudnice, invalide i decu, da autobus tacno staje na previdjenom mestu, onda bi ovakav sistem imao vise smisla. Sve dok je ovde "divlji zapad", sistem nikada nece profunkcionisati.
 
Intervju sa gradonacelnikom:

Link

Motajte na 1:03:00 otprilike, prica o BusPlus sistemu. Navodno bice displeji na stanicama, internet pracenje linija, itd...
 
Poslednja izmena:
Ja ne mogu da shvatim kakvi/koji su to ljudi/klinci koji lome/grebu ekrane na validatorima?
I ne kapiram kako ce GSP da doskoci tom problemu.
U retko kojoj zemlji bi se to desavalo budimo realni.
 
Danas sam usao u 2 busa koja su na tim stanicama tek usla u saobracaj (dosli su prazni); u prvom validaciju odradilo 3/25, a u drugom 5/21 ljudi... ne verujem da se svi ostali svercuju, ali nema navike validacije, kao sto neko vec napisa. I da, u jednom busu nije radio 1 validator :-\ .

Edit:
Lomljenje? Uvesce video nadzor. Mislim da ga novi tramvaji vec imaju...
 
Poslednja izmena:
ja se "svercovao" danas sa par linija da probam, na nekima sam bio iznenadjen da cujem da najavljuje stanice i kad bus stane ponovi cak koja je stanica u pitanju, s obzirom da sam bus koristio zadnji put pre 6 godina, odusevljen sam. To sam cuo u 3 od 6 linija u kojima sam se vozio. sto se tice bus plus, autobusi bili puni toliko da niko vise nije mogao uci..a i tamo gde je bilo mesta daj boze da je 10ak njih bilo sta aktiviralo. svi prodju samo, niti ga pogledaju :)
 
Ne koristim bus bar 10 godina, i razmisljam se da se sada nadjem u jednom pogubio bih se totalno sta, gde, kako :D
 
Ja ne mogu da shvatim kakvi/koji su to ljudi/klinci koji lome/grebu ekrane na validatorima?
I ne kapiram kako ce GSP da doskoci tom problemu.
U retko kojoj zemlji bi se to desavalo budimo realni.

Verovatno su u pitanju iste osobe koje lome stakla na halo govornicama i cupaju slusalice.

Sent using Tt.
 
Da li je neko naisao na uredjaj na kome je farba namazana, isto ne registruje kartice...
 
Koja gerila, dodje mi da pocnem da koristim gradski prevoz da bih spoznao dzepove otpora :D
 
Nazad
Vrh Dno