Šta je novo?

Bojler za Kupatilo

Baš tako, ja imam DOM 60l, evo već deseta godina. Sve OK, jednom menjan grejač i čišćen kamenac par puta
 
majstori, potreban mi je savet, zapravo pitanje: da li je ciscenje kamenca na bojleru trivijalna stvar (za nekog iole normalnog ko zna da odsrafi sraf i vrati ga na mesto) ili je bolje platiti coveka koji ce isto da odsrafi sraf i vrati ga na mesto, ali mu je neko pre toga pokazao? drugom recju, da li je samo-objasnjujuce i logicno, ili treba neko prvo da ti pokaze da se ne dignes u vazduh?
 
Nekome je trivijalno da uradi mali servis kola kod sebe na parkingu, a nekome...
...moj brat od tetke me je zvao telefonom da dođem i zamenim mu točak na kolima jer mu se izduvala guma.

Tako da zavisi od tebe. Ja sam sam menjao grejače na bojlerima i još koješta po kući, ali ih znam koji ni utikač na kabelu pegle ne znaju da zamenu.

Imaš na YT tutoriale. Obavezno pre početka radova nabavi novi set gumica za grejač.
 
Majstori? Pogrešan forum, druže.:)
Imaš na netu i druge sajtove gde pojašnjavaju proceduru, pogledaj i na Youtube-u ako hoćeš.

U suštini i jeste trivijalna stvar ako je sve novo ali...
Pošto se kod nas sve zapostavi i ne obraća previše pažnje, nastaju muke potom. Ne može bojler da te digne u vazduh, osim ako ti termostat i ventil ne zakažu pa se nekontrolisano pregreje. Može struja da te drmne ako ne izvučeš osigurač pre posla. Ostalo je bezbedno po život, ako ne sručiš bojler na sebe.;)
Prvi problem može da predstavlja ventil za dovod vode u bojler. Njega treba zatvoriti a to je nekad nemoguće jer retko ko uopšte proverava ventile. Ako neće da mrdne može se malo otpustiti ključem navrtka na vrhu tela da se oslobodi osovina. Ako ni to ne upali, vodu treba zatvoriti na glavnom ventilu a taj zameniti ili očistiti od kamenca.
Drugi problem je ispuštanje vode preko cevi. Ako su gibljive cevi, nije problem. Ako su krute i nikad skidane, belaj na vidiku. Zbog toga je moj stari ispuštanje vode radio isključivo guranjem flanšne unutra kad je odšrafi. A i mrzilo ga je da čeka da voda polako oteče, usput i noge opere.:giggle:
Treći problem može biti vraćanje flanšne natrag. Pipavo je staviti dihtung na mesto pa je spustiti u ležište, treba strpljenja. Ovisno od modela bojlera, možda na nekima ovo ide lakše.
Ako uspeš da skineš grejač, prekontroliši da nema vidljivih oštećenja. Potopi ga u sirće na neko vreme ako se nahvatalo kamenca. Verovatno će dihtung morati da se menja, zato ponesi ceo grejač u neku lokalnu radnju da ti daju odgovarajuću gumu a i neka ti ispita grejač ako sam nemaš merač.
Prilikom šrafljenja natrag paziti da nosač flanšne (ono metalno čudo ispod šrafa) NE DODIRUJE kontakte na grejaču, izbiće kratak spoj posle. Solidno zategnuti, pustiti vodu, pa dotezati po potrebi ako curka. Ostaviti neko vreme da "radi" bez vraćanja ukrasnog poklopca pa isti vratiti nazad kad se uverimo da dobro dihtuje.
Kad su u pitanju zapeknute cevi i ventili, majstori koriste uglavnom silu da bi ih odvrnuli. To njima nije problem čak i ako oštete cevi jer su opremljeni delovima za zamenu. Ako radiš u SSM fazonu, postoji caka koju neki primenjuju: sam spoj zagrevaju brenerom ili fenom sa vrelim vazduhom (za skidanje farbe), onaj za kosu ne pomaže. Naravno bez preterivanja.
Najbolje da se prvo uživo pogleda kako neko radi, praksa se ne stiče čitanjem tekstova i gledanjem snimaka.
 
@Der Schnitter Sve si mu lepo objasnio. Dihtung obavezno nov. Nije skupo a izbegnuće kapanja.
Pre vraćanja grejača suvom krpom obrisati mesto gde dihtung naleže.
Ako ostane neki kamenac ili mulj neće na tom mestu dihtung dobro prionuti za kazan.
 
A vraćanje grejača nazad je stvarno pipavo. Iz treći put uspeva.:)
 
Ima svaka prodavnica koja prodaje delove za bojlere. Ne bih sad da ni jednu pomenem da ne bude da reklamiram. Pročačkaj malo po netu.
 
A vraćanje grejača nazad je stvarno pipavo. Iz treći put uspeva.:)
Samo ako ga oteraš u tri lepe pre toga.

Najbolje skinuti grejač i pravac lokalna (manja) radnja. Nekako su neposredniji prema kupcima. Tamo prodavac vidi koji dihtung treba a može i da proveri ispravnost grejača, naravno ako nije neki nosonja.
Veće radnje tipa Uradi sam izbeći. Tamo se leti s kraja na kraj. Kad sam im tražio svojevremeno neke lajsne, tvrdili su da ih nemaju a posle sam ih sam pronašao. Kad sam ih pitao šta se desilo sa gipsom iz Šipova, tvrdili su takav nikad nisu dobavljali. Ima još primera da ne nabrajam sve. Prevelik asortiman pa ni ne znaju šta imaju. Ovi u manjim radnjama bolje barataju sa materijom. Kad sam nosio perlator da probam naći bolji za česmu, momak mi u sekundi odgovori da je to Marbomil perlator i da takve nigde neću naći. I bio je u pravu.
 
Slažem se. Ti što drže male prodavnice su često i sami majstori, ili se uvek neki majstor sa kojim se druže nađe tamo i može da posavetuje. Oni znaju šta sve imaju u radnji i ne prave pitanje kad reklamiraš kupljen deo. Ja sam pred početak zime menjao uležištenja na turbini za ventilator TA peći jednom rođaku. Kupi on u komšiluku komplet silikonskih uležištenja, postavim ja ali ono veće što ide sa zadnje strane spada. Ode da zameni, donese drugu isto. Odnese turbinu kod prodavca probaju još par komada - isto. Cela serija takva. Odmah mu čovek vratio pare. Suprotan slučaj: u velikoj radnji pre petnaestak godina kupim fleksibilna creva za bojler. Namestim i pritegnem rukom koliko može zatim sasvim malo kleštima kad ono puče kao da je od stakla. Odem u radnju da reklamiram kad još dvojica sa istim problemom. Prodavac tvrdi da smo ga pretegli. Za onu dvojicu ne znam ali za sebe znam da sam bio pažljiv. Natezasmo se tu ali pošto smo bilu većina vratili nam pare.
 
Prilikom montaže grejača i ostalog OBAVEZNO sve gumice namažite sapunom ili šamponom, da bi gumice legle kako treba.
 
taj deo za ta pec sam menjao 100 puta i svaki put taj zamenski je bio los. ja ne znam da li ima uopste neki da vredi...
 
Svaki bojler mozes da opametis sa Sonoff-om.Povoljno,pristupacno i efikasno.
Upravo opamecujem jedan.
Stavljam Sonoff WI-FI/RF modul+kontaktor+relej+ Sonoff RF daljinac.Sve ovo je spakovano u tablu sa osiguracima,tajmer ce umesto sonoffa raditi tinjalica preko releja,dok ce RF daljinac ,po potrebi paliti bojler u vreme skupe tarife.Cilj je bio da se zaobidje internet,ruter,provajder ,mobilni,app.Ne zelim da mi i brckanje zavisi od provajdera :D .
Kontaktor je obvezan za sve iole vece potrosace,posto Sonoff integrisani relej,nije bezbedno resenje.Dobar je za sijalice i rasvetu ne i za jace potrosace.

Nemoj se zezate sa Sonoff za bojler. Meni se 16A POW zapalio posle 6 meseci na starom Mebošu 80l od 2KW. Sva sreća bio u OG velikoj kutiji pa vatra nije izbila napolje. Mora samo kontaktor. Sada postoji 25A model ali se ja opet stim ne bih igrao. Ne znam da li je neko ozbiljno testirao 25A model. Mora kontaktor ili ozbiljni relay od npr. neke klime što pali spoljnu jedinicu pa čak i tada. Varničenje prilikom paljenja i gašenja ima da razvali i relay. Neki vezuju kondenzator da bi smanjili tu varnicu. Inače uzeh Ariston PRO 1R inox 80l skoro i pomalo se razočarao jer je samo 1,5W. Drugo razočarenje donekle je što je pravljen u Rusiji :( Ko bi reko?

Ja lepo napisah pre koju nedelju ,za Sonoff i kontaktor.
Da se sada dopunim, zaboravite takodje i SSR-releje.99% releja kod nas i u svetu, su kinesko djubre gde im je raspon od 10 do 40A ,u razlici od par evra, aceo relej tipa 10 evra.Najgore od svega je da ima dosta fejkova Tajvanskih koliko toliko kvalitetnih releja,apsolutno totalna nesigurnost u svakom pogledu.Sredine nema, ili krs ili kod nas koliko sam video,ima samo Schneider kvalitetan 12A ...oko 5.000 din.Pun youtube izgorelih SSR-ova.Za sada samo kontaktor+Azmafon zvucna izolacija,ako nekome smeta zujanje.
 
Može se koristii ovo rele umesto glomaznog kontaktora. Lako se montira pored osigurača.

PK-1P​

 
Da li i koliko zuji,to je pitanje.Ako je tabla daleko od mesta gde ce se zujanje cuti,onda je ok.Ako je blizu,onda je bolje kontaktor van sine,unutar table da se smesti,da se buka manje cuje.Ja sam konkretno stavio kontaktor unutar table,pa sam ga oblozio azmafonom i zatvorio tablu.Sreca pa mi je tabla nazidna, imam mesta da stavim klasican kontaktor+Sonoff-a+relej za tinjalicu.
 
Poslednja izmena:
Mislim da ne zuji uopšte. I kontaktori boljih proizvođača neprimetno zuje.
 
Nadjite stare končar ili iskra kontaktore cn 15 do 25A završiće posao, kontaktor zuji jer mu dinamo limovi loše naležu.
 
Da li neko ima iskustva, sa onim poljskim F&F Electromagnetic relay PK-1P 230 V,kontaktorom?


Cena deluje OK,samo zujanje me zanima.

 
Ja bih ga kupio da sam na tvom mestu. Ako si već spreman da kupiš kontaktor koji sigurno zuji onda kupi ovo za koje postoji mogućnost da neće zujati. Računam da zbog manjih dimenzija i snaga špulne bude manja i opruga slabija pa samim tim i zujanje (ako ga ima) bude slabije.
 
Brine me ,sto je 16A u tako malom kucistu.
Top brendovi,nemaju 16A u tako malom kucistu.
Nasao sam uvoznika,i samo ga on prodaje.Nije iz Beograda,pa je postarina 500 din,vise od polovine njegove cene,pa me to nervira.
Ja sam vec kupio Elmark kontaktor,radi ,ali zuji kao trafo stanica,svakako bih ga vratio u prodavnicu.
 
Za zujanje ne garantujem (iako mislim da ne zuje) a dimenzije nemoj da te brinu. Finderova relea koja su predviđena da prekidaju 16A su još manja a Finder je ozbiljna firma. Njihova relea garantovano traju 100000 prekidanja. .
 
Da li neko ima iskustva sa horizontalnim bojlerima ? Odgovarao bi mi horizontalni u slucaju da se odlucim da stavim susilicu za ves na masinu za ves.
 
Ne bih se ja tako lako odlučio za njega.
Negde sam pročitao da se brže hladi ali to je, čini se, najmanji problem.
Ako se čisti od kamenca možda će trebati da se skida jer mu otvor više nije ka dole već bočno. Kako kamenac istresti napolje? Naročito ako se samo menja grejač a bojler je blizu zida i grejač okrenut ka njemu (zidu). A pošto je otvor sa strane, ne može se celokupna voda istočiti pre skidanja što dodatno otežava posao. Osim ako nemaš neku crpku.
Ako ti sve to nije problem, navodno ovi prohromski Elit i Termorad su dobri i u horizontalnom dizajnu.
 
Nisam lično imao iskustva ali je neko ovde izneo veoma logično zapažanje: kod vertikalnih bojlera vodeni stub u kazanu je visok pa se sporije mešaju hladna voda koja ulazi odozdo i topla koja izlazi pri vrhu bojlera. Tako da ćete kod bojlera od 80 litara posle dva tuširanja imati još uvek 20 - 30 litara vode koja je dovoljno topla za tuširanje i 50 - 60 litara hladne vode. Kod horizontalnih je to mešanje intenzivnije pa ćete već posle dva tuširanja dobiti 80 litara mlake vode koja treba da se dogreva. Po meni, ako je prostor problem, bolje uzeti vertikalni bojler od 50 litara.
 
Uzeo sam neku ručicu za tuš koja ima preklopnik za različite tipove mlaza. Zadnji stepen pravi nekakvu maglu. Oprobao sam tu maglu za tuširanje i osećaj je veoma zanimljiv. Najinteresantnije je to što mlaz ne može da bude prejak jer bude neprijatan osećaj na koži. Jedina mana mu je što malo duže traje skidanje pene od kupke. Ne budem lenj pa uz pomoć sofisticiranih uređaja ( lavor i štoperica) izmerim protok vode u minutu. Verovali ili ne trošio sam 3l. Znači za 5 minuta kolko mi je to jutarnje osvežavanje trajalo potrošio sam 15 litara. Ako je voda u bojleru bila 75 stepeni, a voda u vodovodu 15 ja sam za smešu od 40 stepeni trošio 1.25l vode iz bojlera i 1,75l vode iz vodovoda u minutu.
Po netu ima članaka koji tu temu obrađuju i tvrde da se tokom tuširanja troši između 8 i 10 litara u minutu.
Prilična ušteda bez smanjenja komfora.
Ja sam ovu kupio u prodavnici i koštala je tri put skuplje nego u kineskim radnjama. Da li je kvalitet bolji ne znam. U svakom slučaju zadovoljan sam.
 
Da sam hteo da se bahatim i 4 litra bih potrošio.😁😁😁
 
Nazad
Vrh Dno