Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Imam problem na jednoj bicikli mi stalno pucaju gume . Kupio sam je pre 2-3 godine i iz tog razloga je slabo vozim ,nije to jedini razlog. . Prvo sam mislio ajd jedno dva puta desilo se,loša sreća.Posle ponovo i to baš ,kao da je precvikana,zamenim vozio dvadesetak km i ponovo. Gledam onaj ram od točka ,sve normalno ,odem pitam jednog dečka što ima servis ,isto mu čudno. Ajd predpostavim da promenim spoljašnje ,koje mi izgledaju dobre. I danas stavim nove guma i spoljašnju i unutrašnju ,samo ručno ,nema potrebe za alatom, krenem da pumpam ono ispušta . Isto kao precvikano ,tri gume sa sličnim rupama na približno istom mestu ,malo po strani na polovini gume . Druge dve sa malo drugačijim . Dakle imam 5 icepane gume a ne znam da li sam prošao 100 km biciklom . Točak deluje dobro,nisu žbice probile,ima ona traka ,ne osećam pod prstima ništa što bi moglo da pravim problem . Poludeo sam ,da imam klince mislio bi da me zezaju ..
 
Felna tj točak (uključujući i žice) :) To što ti deluje dobro ne znači da jeste
Ja sam imao slučaj da se metalno parče zabilo u spoljašnju gumu, nije se videlo niti osećalo pod prstima, ali kada se treći put uzastopce za dva dana izbušila unutrašnja i skapirao sam da su rupe uvek na istom mestu tj rastojanju od ventila, krenuo sam detaljnu potzragu. Tek kada sam detaljno izuvijao i ispresavijao spoljašnju našao sam krivca
 
Ako to pričaš za unutrašnje gume, onda idi da ti provere žbice na točku. Zategnutost i da li su cele posebno.
Takođe moraš, kada je točak bez gume, lagano prstima po točku. Ne može to gledanjem.
Meni deluje da ti nekoliko žbica labavo ili pukla kapica pa ti buši čim se napravi pritisak.
 
Tako se meni desilo, nisu imali za 27.5 traku za unutrašnju deo felne i oni u servisu isekli staru unutrasnju i stavili umesto trake. Par puta mi je pukla guma sa te unutrašnje strane dok nisam shvatio da u krivini verovatno od pritiska ta improvizovana traka se pomeri i guma se na otvor za zbicu probusi.
 
Prelepo vreme, dobra vožnja sa fenomenalnim ljudima. Bilo je odlično sve, druženje ponajviše.

viber_image_2025-04-13_17-58-15-464.jpg

viber_image_2025-04-13_17-58-46-562.png
 
Danas sam prvi put imao zvaničnu multisport aktivnost i sve sam merio sa Garmin FR945, ali sam u toku vožnje bilickla koristio i Edge 840. Mnogo je lakše za praćenje parametara nego na satu. Da li postoji neki način da sada u Connect u Multisport aktivnost snimljenu satom, ubacim biciklizam sa Edge?

Na Strava je on svakako pocepao aktivnost na pet delova (sa tranzicijama), pa mogu jednostavno da obrišem biciklizam sa sata i ostavim biciklizam sa Edge, ali tamo je razlika samo kadenca, dok na Connect imam više podataka sa Edge, nego sa sata. A neću da zadržim obe aktivnosti, jer mi duplira kilometre 🙄
 
Jel ima neki biciklista iz Kraljeva ovde? :) Zanima me da nadjem neki dobar servis za redovno održavanje i popravke, pa mi treba neka preporuka.
 
Masterbike ul. Dusana Popovica 5, Ribnica, Kraljevo

tu sam kupio bicikl, od vlasnika, Saše :)
covek deluje profesionalno, mozda neko iz Kraljeva da napise vise :)
 
Danas sam prvi put imao zvaničnu multisport aktivnost i sve sam merio sa Garmin FR945, ali sam u toku vožnje bilickla koristio i Edge 840. Mnogo je lakše za praćenje parametara nego na satu. Da li postoji neki način da sada u Connect u Multisport aktivnost snimljenu satom, ubacim biciklizam sa Edge?

Na Strava je on svakako pocepao aktivnost na pet delova (sa tranzicijama), pa mogu jednostavno da obrišem biciklizam sa sata i ostavim biciklizam sa Edge, ali tamo je razlika samo kadenca, dok na Connect imam više podataka sa Edge, nego sa sata. A neću da zadržim obe aktivnosti, jer mi duplira kilometre 🙄
To je verovatno trcanje i biciklizam?

Za bajs najbolje garmin edge, a kad trcis koristi sat i imas sve kao odvojene aktivnosti i bice preglednije.

meni jedino pada na pamet da multisport aktivnost razdvojis u zasebne sa nekim .fit file editorom

Ja sam najcesce koristio ovaj, a verovatno ima i drugih:
 
Ne znam gde je najbolje ovde na forumu da pitam pa ako neko zna da me uputi bio bih mu zahvalan.
Hteo big da editujem neke GPX trekove pa me zanima koji free prog ili app su najbolji za to (odnosno koje vi koristite i sa kojima imate dobra iskustva)
Trebalo bi mi nešto što za podlogu koristi ili satelitski snimak ili neki trek prema kojem bi vršio korekciju svog treka.
Unapred hvala na odgovoru.
 
To je verovatno trcanje i biciklizam?

Za bajs najbolje garmin edge, a kad trcis koristi sat i imas sve kao odvojene aktivnosti i bice preglednije.

meni jedino pada na pamet da multisport aktivnost razdvojis u zasebne sa nekim .fit file editorom

Ja sam najcesce koristio ovaj, a verovatno ima i drugih:

Da, trčanje-Tranzicija 1-bicikl-tranzicija 2 - trčanje, na lap dugme prebacujem aktivnost.
Zapravo mi se sviđa što ih je Connect sve spakovao u jednu aktivnost, a onda mogu svaku da otvorim zasebno. Nema preglednije od toga.

Kada pogledam sve aktivnosti trčanja, vidim oba trčanja iz Duatlona.
Kada otvorim biciklizam, vidim tu vožnju.
A mogu i da im pristupim grupisano, sa tranzicijama, u okviru Multisport.

Strava je ceo događaj razbila na pet zasebnih aktivnosti.

Razbijene ih imam na Strava, ali hoću da ih imam spojene, samo da biciklizam bude sa Edge, ne sa sata.

Svidja mi se kako se vidi promena nagiba na Stamina grafu, kada sam usporio, sa idejom da pokušam okrete da radim kao ovi iskusniji vozači. Mislim da sam na 12 mrtvih okreta izgubio minut ipo vremena na 20km.

Do sada nikada nisam vozio na vreme i nakon jučerašnje vožnje, sve sam manje u gravel varijanti. Do sada sam gledao povremeno, sada sam ozbiljan u tome da mu zamenim gume, na uže i glatke. A verovatno ću i prednji pogon da menjam, sa 46x36 na 50x34.
 
Nedostatak dualtona/triatlon moda kod garmin je sto nema opcija da se ucita trening.
 
A verovatno ću i prednji pogon da menjam, sa 46x36 na 50x34.

Ne znam koje opcije imaš u igri. Svi se razlikujemo, ali neko moje iskustvo...

Na Stevens Strada 600 sam imao pozadi 11-32T, napred je trenutno i dalje 50-34T. Nisam mogao neke uspone da isteram, pa sam zadnju kasetu promenio na 11-36T i stvar je mnogo bolja (nisam mogao naći 12-36T za 10s). Međutim, kombinaciju 50-11T gotovo da i ne koristim (možda bih na nekim baš jakim nizbrdicama), tako da sam pazario prednji lančanik od 48T koji drugar donosi krajem meseca. To je po meni najbolje što se može izvući iz Tiagra 2x10 pogona, da se pokrije veliki broj terena. Nema velikog broja kombinacija kad je ovaj pogon u pitanju.

viber_image_2025-04-10_19-42-34-011.jpg

Na treku 3x9 je kaseta bila 11-32T, SLX pogon 48-36-26T i gotovo nikad nisam išao na kombinaciju 48-11T (on je teži od Stevensa i nije tako vozan kao ovaj). Zamenio kasetu sa 12-36T i sad je kompletan raspon brzina upotrebljiv. Sa kombinacijom 48-12T i kadencom od blizu 90, brzina je negde oko 47km/h (ako se dobro sećam), što je meni i više no dovoljno.
 
50/34 je bolji od 46/36 upravo zato što je prednji mali lančnik manji kod 50/34.
Ja sam imao Praxis 48/32 i iako je zgodan raspon, ne bih ga preporučio, nežan je, ja sam mu savio, a zatim i polomio jedan zub, a lik koji je kupio bicikl od mene je polomio još 3-4.
46/30 GRX može biti dobra opcija, ali nisam probao.
PJ, ako prelaziš na 50/34, proveri dve stvari:
  • da prednji menjač može da se podigne dovoljno visoko za 50t lančanik
  • da zadnji menjač ima dugi kavez, da ima kapacitet za 16+razlika najvećeg i najmanjeg lančanika na kaseti. Npr. ako je kaseta 11-32, a napred 50/34, menjač mora da ima kapacitet 50-34+32-11=37 zuba. Ako preteraš za 1-2 zuba iznad kapaciteta, obično nije problem.
Na zaboravi, trebaće i duži lanac.
 
Neće mu trebati duži lanac, možda će čak morati trenutni da skrati za par karika.
Ako je sada na kaseti najmanji recimo 11T, a napred je manji 36T, on sada ima idealno podešen kavez menjača i lanac za taj odnos. Ako promeni napred na 34T, lanac će se opustiti i možda će se javiti problem da kavez ne može da zategne lanac ili će zategnuti s tim da će lanac možda češati - previše opušten kavez.
Ja sam gore opisano imao na Tiagri situaciju promene kasete 11-32T na 11-36T, prednji su ostali 50-34T. Pošto se odnos najmanji-najmanji nije menjao, nisam imao potrebe za promenom dužine lanca. Kavez se u kombinaciji najveći-najveći samo više izdužio.
Na 3x9 sam morao dodati par karika (nov lanac) jer se odnos najmanji-najmanji promenio sa 26-11T na 26-12T.
 
Kaseta je 11-34T. Svakako se u tu zamenu ne bih sam upustio, već bih to uradio uz konsultaciju sa nekim servisom.

Pitanje u vezi sa spoljnim gumama 700x28C - uzeti neki model sa ili bez žice u rubu?

Gledam ovo što je lako dostupno kod nas, Pireli P Zero, Continental 5000.... Obe dolaze u nekoliko podvarijanti, a nisam baš siguran šta su razlike, s obzirom na razliku u ceni.
 
Bez žice, žica je stara tehnologija.
Conti GP5000 imaš klinčer (bez slova nakon 5000, zahteva unutrašnju), TR (starija tubules), S TR (trenutna generacija tubules), AS TR (za sve sezone), TT TR (brza, ali lošija zaštita od bušenja, namenjena za TT trke).
Generalno, uzmeš običan klinčer ili S TR ako hoćeš tubules.
Za Pireli pojma nemam.
 
Neće mu trebati duži lanac, možda će čak morati trenutni da skrati za par karika.
Ako je sada na kaseti najmanji recimo 11T, a napred je manji 36T, on sada ima idealno podešen kavez menjača i lanac za taj odnos. Ako promeni napred na 34T, lanac će se opustiti i možda će se javiti problem da kavez ne može da zategne lanac ili će zategnuti s tim da će lanac možda češati - previše opušten kavez.
Ja sam gore opisano imao na Tiagri situaciju promene kasete 11-32T na 11-36T, prednji su ostali 50-34T. Pošto se odnos najmanji-najmanji nije menjao, nisam imao potrebe za promenom dužine lanca. Kavez se u kombinaciji najveći-najveći samo više izdužio.
Na 3x9 sam morao dodati par karika (nov lanac) jer se odnos najmanji-najmanji promenio sa 26-11T na 26-12T.
Lanac se meri za kombinaciju najveći/najveći, iako se u toj kombinaciji ne vozi (ako nisi Pogačar :) )
Za kombinaciju najmanji/najmanji, lanac neće biti previše opušten ako zadnji menjač ima dovoljan kapacitet.
Ako nema, onda lanac može da se krati, ali tada pokušaj (obično nenamernog) prebacivanja u kombinaciju najveći/najveći može da napravi lomljavu, pa i pad sa bicikla - nikako ne bih preporučio.
Edit: izvinjavam se za dupli post, mislio sam da editujem prethodni :(
 
Kapacitet si napisao kako se proverava i slažem se. Svakako obratiti pažnju ne to. Samo, ne treba se držati pravila najveći-najveći jer nije uvek merodavan. Svakako će se videti na licu mesta.
 
Nema smisla preporučivati neke prenosne odnose kada je to individualno i zavisi ko gde i šta uglavnom vozi.

Ja vozim 52/36 i najbolja mi je kaseta 11/28 i ako sada trenutno imam 11/30 pa se čim nju potrošnim vraćam na staro jer sam nju kupio zato što nije bila druge.
 
Bez žice, žica je stara tehnologija.
Conti GP5000 imaš klinčer (bez slova nakon 5000, zahteva unutrašnju), TR (starija tubules), S TR (trenutna generacija tubules), AS TR (za sve sezone), TT TR (brza, ali lošija zaštita od bušenja, namenjena za TT trke).
Generalno, uzmeš običan klinčer ili S TR ako hoćeš tubules.
Za Pireli pojma nemam.
moze tubeless i bez TR, vozim conti gp5000 tubeless evo vec druga sezona :)

pirelli su dobre, ali i skuplje :)

obe su top tier, pa ko sta voli da mu pise sa strane :)
 
Bez žice, žica je stara tehnologija.
Conti GP5000 imaš klinčer (bez slova nakon 5000, zahteva unutrašnju), TR (starija tubules), S TR (trenutna generacija tubules), AS TR (za sve sezone), TT TR (brza, ali lošija zaštita od bušenja, namenjena za TT trke).
Generalno, uzmeš običan klinčer ili S TR ako hoćeš tubules.
Za Pireli pojma nemam.

Mislim da ću ostati na varijanti sa unutrašnjom ili bar neka koja može da koristi i unutrašnju.

To onda bila ova guma?

moze tubeless i bez TR, vozim conti gp5000 tubeless evo vec druga sezona :)

pirelli su dobre, ali i skuplje :)

obe su top tier, pa ko sta voli da mu pise sa strane :)

Verovatno ne poredim adekvatne modele, jer gledajući cene na PB, Pireli P Zero je jeftinija od Continental GP 5000.
 
sad vidim ja je conti preko 10k ova race tubeless ready, obicna je oko 8k, a pireli race je 9900, mislim da je obicna 8400.
ja sam uzimao 700c30mm za 8000 ili 7800, tada nije bilo pirelli u ponudi
 
Evo snimka onog problema koji imam od januara, kada je bicikl pao na bok. Bio je naslonjen na stub i slučajno je gurnut.

Mislio sam da sam rešio problem okretanjem burenceta na zadnjem menjaču, vozio nekoliko kilometara, bilo sve ok. Sad za vikend sam vozio 20km, malo agresivnije, sa mrtvim okretima, pa je bilo više šaltanja i desilo se nekoliko puta.

Da se javlja uvek, bilo bi Ok, znam da je problem tu gde se desi, ali nekada se uopšte ne dešava, nekada je na ova dva zupčanika, nekada je jedan iznad, nekada jedan ispod.

U toku snimanja niko ne dira menjač. Jednom rukom držim telefon, drugom vrtim pedalu. Lanac sam ide gore dole.

Neki savet kako najlakše ovo da rešim?

 
menjac je ravan? ako gledas pozadi paralelan sa kasetom? nije kriv nosac menjaca?
 
Deluje da je ravan. Gledam od nazad I odozgo. Ne vidim da je kriv/van ose/uvrnut. Ali da naglasim da baš nemam iskustva sa ovim, pa možda i ne znam da je kriv.
 
kada gledas lanac od zupcanika na kaseti do jockey wheels (ovih malih zupcanika na menjacu), da li ide ravno ili skrece malo levo ili desno (gledas od pozadi)
prodji kroz svaku brzinu i pogledaj kako stoji lanac
 
20250416_180542.jpg
 
ovako

IMG_2598.jpeg
 
Nazad
Vrh Dno