Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

kada gledas lanac od zupcanika na kaseti do jockey wheels (ovih malih zupcanika na menjacu), da li ide ravno ili skrece malo levo ili desno (gledas od pozadi)
prodji kroz svaku brzinu i pogledaj kako stoji lanac

Možda je donji mali točak malo bliže felni nego što bi trebalo.
20250416_181138.jpg
 
onda je mozda iskrivljen nosac menjaca

pao je na drive stranu?

mozes da probas da povuces menjac ka napolje da vidis onda, ili ako se bojis da ne *****es jos vise, odnesi u servis neki da pogledaju
 
Ma ne sećam se kako je pao. Nas nekoliko je složilo bicikle i jedna devojčica je nespretno gurnula sve zajedno, nisam ni video kako. Njoj je bilo neprijatno što je to uradila, ja sam podigao bicikl, nasmejao se, šta da joj kažem.

Sad rekonstruišem kako je stajalo I kako sam ga podigao, da, na drive stranu, ali više na korman I šamaraljke nego na zadnji točak.

Ne bojim se da nešto više pokvarim, već ne znam koliko treba da ga pomerim. Saću da probam lagano da ga nategnem.
 
malo cimni, mech hanger je od aluminijuma (trebalo bi).

pa prodji kroz sve brzine vidi da li je paralelno

edit, sada vidim sliku sto si dodao

20250416_181138.jpg

crveno kako ti ide lanac, plavo kako bi trebalo

ne verujem da je iskrivljen, nije dobro indeksirana brzina
 
Malo sam "odbio" donji, ne vidim da sam ga išta mrdnuo, ali definitivno imam razliku u radu.

Sa većih na manje ide bez greške.
Sa manjih na veće, kada je veći broj obrtaja pedale ide bez greške, kada je manji broj obrtaja, jedan zupčanik prosto neće da zakači, a kada pomerim još jednu brzinu, prebaci dve od jednom. Sad mi pada na pamet, da li je to možda zbog onih pola kruga na burenceta što sam pomerio u januaru?
 
da, ako si pomerao sada vrati nazad kako je bilo, pa vidi, ocigledno je poremetio ako je bilo ok indeksirano pre pada

edit 1: mozda je ovo i do ugla slikanja, tesko se moze na osnovu slike videti, uzivo je lakse :)

edit 2: u principu ako je sve ok, lanac treba ravno da ide na svakoj brzini (zupcanik kasete, ti mali zupcanici, onda dole je manje bitan od gornjeg)
 
Da, baš je nezgodno preko fotografije. Može da se namesti koji god ugao.

Pre pada je bio namešten menjač, vozio nekoliko stotina kilometara bez problema. Nisam taj problem ni povezao odmah sa padom, jer sam posle pada vozio još 10-20km dok nije prvi put preskočilo, pa se desilo jednom ili dva puta, ali je bila prilično spora kolona, pa menjač gotovo da nisam ni koristio.

Tek sutradan sam posumnjao.

Vratio sam burence, pa je bio problem sa dva najveća zupčanika, vratio ga nazad za dva klik, pa još jedan i sada svih 11 zupčanika radi ok i na gore i na dole. I na velikom i na malom prednjem. Nadam se da ću u subotu ujutru izaći na live test.

Ono što mi se sada ne svidja, rekao bih da malo i češe lanac je pozicija prednjeg menjača. Imam još jednu trim poziciju, ali ona ga dodatno gurne na lanac. Rekao bih da bi trebalo da ga mrdnem deo milimetra u pravcu strelice, ali moram da vidim kako će to da se odrazi na manji zupčanik. Na Park tool je bilo jednostavno uputstvo za to štelovanje.
Saću da potražim link.
 
Poslednja izmena:
good :)

imas one limiter screws pa se i sa tim mozes igrati, ne moze da se pokvari, samo moze gore da bude, ali moze da se vrati :)
 
Videćemo kako će se ponašati u toku vožnje, u realnim uslovima, ali sad moram da organizujem neku turu do NS, da platim piće za ovako brzu asistenciju 🤗
 
mozemo i da se nadjemo na pola puta :D
 
I'm calling a day. Pada mrak.

Namestio sam tako da se, uz trim pozicije, odreknem tri brzine, koje, kad malo razmilim, i ne koristim, pa će to verovatno biti i konačno rešenje:
  • napred mali, nazad dva najmanja.
  • napred veliki, nazad najveći

Ostalih 19 na stalku radi bolje nego što je radilo tj onaj zvuk na nekim brzinama, za koji nisam znao šta je, više ne postoji. Češao je lanac o prednji menjač.
Čini mi se da mi sada neke brzine pozadi imaju mali lag, ali to moram da proverim u toku vožnje, ovako na stalku, već dva sata vrtim pedalu rukom, pa više nisam siguran da li ne vrtim kontinuirano ili je do menjača.
 
@PJ koji je to stalak? Jurim neki, preporuke dobrodošle.

Veći problem: Teško se navikavam na sedište, ubijaju me sedalne kosti... Ako sedim, svaku veću neravninu doživim kao kaznu.
Imam loše kineske bici gaće, to je prvi korak. Molim za preporuke. Može ovde, može Temu, može AE, čekaću.
Mada msilim da je do sedišta. Ovo je Oxygen Cyrius, i može biti da je preusko. Molim i tu za predloge 🙂
 
Lidl, mislim da je bilo 2999 dinara.

Ima svoje mane, ne mogu uvek svaku poziciju da fiksiram, ali za moje potrebe je odličan. Da ga danas nisam imao, ne bih namestio ovaj menjač. Bar se nadam da sam ga namestio 😄
 
Pozdrav ekipa, da li bi ste mogli da mi preporucite gde i koje sediste bih mogao da kupim, ali da bude udobno? Biciklu vozim rekreativno, cisto zbog fizicke aktivnosti i zaista uzivam dok je vozim. Ali u svemu tome mi najveci problem pravi sediste koje je bas tvrdo i neudobno. Hvala svima unapred
 
Bilo je sad u lidlu onih jeftinih OK sedišta
Kupiš ono koje liči na nekadašnje ponikino i nema greške :)

Maksimalno sam uprostio priču, inače je to prilično subjektivna kategorrija
 
Sedišta su mnogo individualna priča. Par stvari pre nego uopšte krenete u kupovinu sedišta:
  • proverite visinu sedišta. Možda treba da bude niže ili više
  • proverite poziciju napred-nazad. Ako pomerate sedište napred-nazad, možda treba promeniti i visinu
  • proverite nagib. Uglavnom treba da su ravna ili blago oboren nos na dole (ovo zavisi i od modela, jer neki modeli su zakrivljeni pa je onda pitanje šta uzimate za referencu pri merenju nagiba)
  • ko koristi clipless pedale, proverite i poziciju pločica. Pločica treba da bude tako nameštena da osovina pedale bude negde između onih izbočina 1. i 5. metatarzalne kosti (guglajte cleat postition na YT, ima gomila videa). Ako niste sigurni, manje štete za kolena pravite ako povučete pločicu nazad ka peti.

Kad rešite poziciju, onda kupujte sedište. Nisu ista sedišta za uspravno sedenje (na trekingu), nagnut položaj za endurance drumaša ili aero pozicija za trkačkog drumaša. Prva su šira i mekša (mogu da se voze bez šorca sa uloškom), poslednja uža i tvrđa. Dodatno, kad se vozi lagano, težina je uglavnom na sedištu. Kad se pegla jako u aero poziciji, noge preuzimaju deo težine pa je manji pritisak na sedište. Početkom sezone ne valja mi ni jedno. Pred kraj je skoro svako dobro (manje kilograma, više snage, brze vožnje). Dakle, samo vozite jako i ne treba novo sedište :)

Dva osnovna tipa: ravna sedišta i valovita (gledano s boka). Prva omogućavaju da sedite malo više napred ili nazad. Valovita vas fiksiraju na jedno mesto, ako se pomerate neće da valja. Kod širine, nije bitna samo ukupna širina nego i koliko brzo najširi deo sedišta opada na dole. Treba da je dovoljno široko da drži sedalne kosti, ali da ne ometa kretanje butina pri pedaliranju. Za drumaša je obično poželjno uzeti i sedište sa kanalom po sredini jer zbog nagnutog položaja može da dođe do pritiska na delove tela koji ne trpe pritisak :D

Za izbor, imate AE/Temu, Planet bike i cikloberzu za polovno. Ja sam promenio 8 ili 9 sedišta, još nisam našao savršeno :)

Gaće sa uloškom: bitno je da uložak bude na pravom mestu (zvuči glupo, znam, ali imam i gaće kojima je uložak previše nazad). Kome šta odgovara je dosta individualno, a dodatno, zavisi i od sedišta u nekoj meri. Nekoliko ljudi iz mog okruženja se klelo u Ale, ja sam probao i meni nikako ne odgovara. Castelli Competizione u M veličini (iako sam po size chart između L i XL) mi se najbolje pokazalo. Decathlon i Doltcini takođe mogu da prođu za kraće vožnje (2h). Kineski (oni šareni sa 12D, 15D ili koliko D) su previše debeli i prave više problema nego koristi (koristio sam i njih na početku).
 
Hvala puno, svakako bih prvo uzeo pristojne gaće, a onda testirao razne položaje ovog sedišta.
Gaće: sa trenerima ili ne? Konkretno, gledam Decathlon ponudu
 
Imam jedne kratke, jedne dugačke iz Decathlon.

Šorc je serija 100, a zimske nisam sad siguran da li su 100, 500 ili 900, u obe varijante, kada su višečasovne vožnje, sutradan uvek osetim na trtičnim kostima. Otprilike, slično kao 20-30km vožnja u običnom šorcu. Zanemarljivo, ali opet se oseti.

Oba modela su mi bez tregera. Generalno nemam problem da mi spada ta utegnuta garderoba, pa možda nisam merodavan. Recimo dosta ljudi ima problem sa 2u1 šorcevima ili helankama za trčanje, da im spadaju. Kod mene, gde namestim, tu stoji. Možda samo ne kupe odgovarajući model/broj.
 
Građa, ništa drugo
 
I'm calling a day. Pada mrak.

Namestio sam tako da se, uz trim pozicije, odreknem tri brzine, koje, kad malo razmilim, i ne koristim, pa će to verovatno biti i konačno rešenje:
  • napred mali, nazad dva najmanja.
  • napred veliki, nazad najveći

Ostalih 19 na stalku radi bolje nego što je radilo tj onaj zvuk na nekim brzinama, za koji nisam znao šta je, više ne postoji. Češao je lanac o prednji menjač.
Čini mi se da mi sada neke brzine pozadi imaju mali lag, ali to moram da proverim u toku vožnje, ovako na stalku, već dva sata vrtim pedalu rukom, pa više nisam siguran da li ne vrtim kontinuirano ili je do menjača.

Ne bi trebalo da postoji nikakvo češanje, posebno ako postoji opcija trimovanja. Mislim da je najbolje od nule krenuti sa podešavanjem, uz obaveznu proveru nosača menjača, ali ti je za to potreban alat (koji može i u DIY varijanti da se napravi). Treba odvojiti vremena da se sve podesi. Fino podešavanje, ako bude potrebno, u toku vožnje.

Evo recimo ovaj momak to fino i plastično objašnjava:

 
Juče nisam otpuštao sajlu menjača za podešavanje L limitera.

Neću dalje podešavati, dok ne probam kako radi u vožnji. Testiranje na stalku me je ranije jednom već prevarilo, doduše, nakon stalak sam vozio nekoliko km i sve je bilo ok. Sada znam da za prvu narednu vožnju moram da izvozam ceo menjač gore/dole, nekoliko puta, da proverim kako radi.
 
 
Ove fisheye scene su mi prihvatljive samo za neke super kratke i brze aktivnosti, neki ski spsut, ili da je sam sebe snimio u onom skoku na ivičnjaku ili šta je već to bilo. Za duže snimke, ostajem prilično konzervativan i cenim kadrove bez ekstremne distorzije :)
Odgledah deo snimka, pa malo preskok, pa odustao, čak mi je bilo malo neprijatno da gledam 🫤
 
Nije to fish eye, vec 360 stepeni kamera pa izmontirano da bude interesantno, jer u softveru za editovanje moze da bira koji ugao ce da prikaze.

Svakako zanimljiva igracka za neke specificne namene kao sto je sport.
 
Bilo je sad u lidlu onih jeftinih OK sedišta
Kupiš ono koje liči na nekadašnje ponikino i nema greške :)

Maksimalno sam uprostio priču, inače je to prilično subjektivna kategorrija
Danas sam uzeo sediste u Lidlu za 899.99 dinara, dosta je bolje od prethodnog sedista i udobnije je, sto se da osetiti kada zavrsim sa voznjom 😅 ali cu svakako videti i da uzmem biciklisticki sorc i da zavrsim ovu agoniju u potpunosti. Hvala ti jos jednom na predlogu 🤝
 
Nije to fish eye, vec 360 stepeni kamera pa izmontirano da bude interesantno, jer u softveru za editovanje moze da bira koji ugao ce da prikaze.

Svakako zanimljiva igracka za neke specificne namene kao sto je sport.

Taj "interesantni" efekat je dao ništa drugo nego fisheye scene. Nije bitno kako je dobijen, ekstremna distorzija slike je tu.

Može da se upotrebi za neku brzu tranziciju izmedju dva ugla, ali ovo gde 10+ sekundi sebe snima sa prednje strane, a pri tome izgleda kao vanzemaljac visok 4m, sa rukama isto tolike dužine, meni ne deluje ni zanimljivo, ni lepo. I onda okrene kadar, pa na isti način prikaže ovog ispred sebe.

Ali dobro, prihvatiću tvoju sledeću repliku zdravo za gotovo i neću ići dalje u offotpic koji sam počeo :)
 
To sedište je samo jeftino i ništa vise
Odlično za namenu i shodno ceni
Ne voze svi drumaše, nemaj svi debela d*ta, ne koriste svi veš sa ulošcima, rekreativcima je i više nego dovoljno. neko jedostavno ne želi više da plati, bolje od mnogih fabričkih što dolaze uz bajseve, itd ...
 
Odlično za namenu i shodno ceni
Ne voze svi drumaše, nemaj svi debela d*ta, ne koriste svi veš sa ulošcima, rekreativcima je i više nego dovoljno. neko jedostavno ne želi više da plati, bolje od mnogih fabričkih što dolaze uz bajseve, itd ...
Da, i meni je bilo sasvim ok. Za tu cenu i ocekivanu namenu odlično.
Jedina mala zamerka je da je malo klizavije nego što bi voleo.
 
Nazad
Vrh Dno