Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Prošle zime sam već bio isplanirao put u Temišvar, da u njihovom Decathlonu kupim
jer ga kod nas nije bilo, ali sam na kraju kupio sličan Cube preko Cikloberze.

Da sam išao preko, otišao bih kolima, vratio se biciklom preko granice, ne uzimam PDV, ne idem kod nas na carinsku proceduru. Uvek se setim, neki povratak sa skijanja pre 7-8 godina, nisu nam ni tražili pasoše, policija nas pogledala nije, samo je carinik ušao u autobus i rekao "ajmo sedmoro koji su išli do bele kućice da izađu napolje". Nema trika da je on znao koliko je ljudi uzelo povrat PDV-a, da mu kolega Hrvat nije javio.
 
^ hvala ti, čuo sam dosta sličnih priča, ali ja imam bar 30 naplaćenih povrata PDV do sada, nikad nisam imao problem.
Bajs je nešto drugo, verovatno bih uradio kako si ti planirao, videću.

Hvala i na preporuci. Molim i druge za preporuke za gravel
 
Imaš na oglasima za 300-400 evra kakve hoćeš gravele ,da vidiš da li će da ti odgovara taj stil vožnje ,
M veličina ,lako će posle taj da prodaš i kupiš nov ,kad shvatiš šta te tačno zanima
Paziš samo da nije pukao ram ,ovo drugo se lako skarabudži
 
Možda bih se odlučio i za polovan, ali kažem - ne znam šta da gledam, ni da procenim da li je cena ok. Ako imate konkretnih predloga, pucajte.
Dugo sam vozio MTB, probao i drumaš i gravel, znam da želim gravel.

Ovo što @PJ predlaže mi takođe zvuči razumo. Gravel, a za manje para, jer nisam zahtevan... Prvenstveni motiv je da nateram sebe na redovnu aktivnost, trčanje mi sve manje odgovara.
 
Imam Polar Tsunami. Kupljen pre godinu dana u prodavnici na Vračaru i još je u garanciji. Obe spoljne gume (Kenda) su skroz ispucale, sa strane i na gaznom delu. Znači isperforirane načisto. Deluju prilično rizično. Ja znam da su gume potrošna roba, ali da tako brzo propadnu...

Ima li logike i smisla da im tražim neku zamenu ili uz doplatu za nešto bolje (Conti ili Schwalbe)?
 
CST su dobre budzet gume, a od te dve pre bi pazario "kontinentalke" :)
 
@ppredrag

Verovatno su na taj primerak montirali/uvalili ''bajate'' gume, koje su dugo negde stajale. Koristim Kenda baš dugo, na 2 bajsa, i takav problem sam imao samo sa jednom gumom - pre 4 godine sam u PB naručio 2 x Kadre, jedna je stigla normalna (u smislu stanja smeše i boje), dok je druga bila svetlija i sa nekako dotrajalom smešom. Mrzelo me da se cimam oko toga i da vraćam. Već posle prve sezone ta lošija (koja je na zadnjem točku) je dobila te sitne pukotine i jednostavno se vidi da je starija (ne računam tu potrošenost krampona jer je na zadnjem točku). Za drugi bajs sam pre 3 godine uzeo K1118 i obe gume su stigle potpuno iste.

Generalno, od svih niskobudžetnih guma do sada (CST, Rubena/Mitas), Kenda su mi se pokazale ubedljivo najbolje, uz taj jedan minus jer je očigledno stara (ili nepropisno skladištena) guma bila u pitanju.
Ali, ako si već počeo da razmišljaš o Conti i Schwalbe, onda idi u tom pravcu. Samo i tu ima napomena - neki su se žalili da su im stizale ''bajate'' Schwalbe gume, verovatno jer se zbog cene ne prodaju tako dobro u srb, pa su dugo stajale nepropisno skladištene, tako da je verovatno došlo do promene smeše.
 
1000001006.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20250322_082954.jpg
    IMG_20250322_082954.jpg
    190.4 KB · Pregleda: 53
  • IMG_20250322_082758.jpg
    IMG_20250322_082758.jpg
    157.9 KB · Pregleda: 42
Ma da,ovo je stara guma.
 
Mnogo zavisi I gde je stajao taj bicikl.

Nije isto kada stoji parkiran negde u mraku na sobnoj temperaturi ili negde na terasi pod uticajem sunca i niskih I visokih temperatura.
 
Na istom mestu u lođi na severnoj strani bez sunca stoji i ženin i sinovljev bicikl sa dosta starijim gumama. Pritom moj je prvin 3-4 meseca stajao u dnevnoj sobi.
1000001008.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20250322_083017.jpg
    IMG_20250322_083017.jpg
    184.9 KB · Pregleda: 50
Kočnice mi slabo koče. U pitanju su Deore XT Dual Control, stariji model, sa rezervoarom za ulje napred. Probao sam 3 nova para pločica, isto. Ručica je na stezanje meka, sunđerasta i koče vrlo slabo. Plus čujem da dodiruju disk i kada podignem bajs i okrenem točak vrlo brzo se od frikcije zaustavi. Probao sam da čistim klešta, gurao klip napred nazad, ali nije pomoglo. Menjao sam ulje, izvukao staro dole na sisicu špricom, ali ni to nije pomoglo. Mislim, mislio sam svakako da oteram bajs negde na redovan servis, ali bih ovo voleo da znam, jer hoću sam da mogu da zamenim pločice ili ulje.
 

Prilozi

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    339.9 KB · Pregleda: 38
Da li si probao da ocistis sa breake cleanerom?
verovatno su masne
 
Prošle zime sam već bio isplanirao put u Temišvar, da u njihovom Decathlonu kupim
jer ga kod nas nije bilo, ali sam na kraju kupio sličan Cube preko Cikloberze.

Da sam išao preko, otišao bih kolima, vratio se biciklom preko granice, ne uzimam PDV, ne idem kod nas na carinsku proceduru. Uvek se setim, neki povratak sa skijanja pre 7-8 godina, nisu nam ni tražili pasoše, policija nas pogledala nije, samo je carinik ušao u autobus i rekao "ajmo sedmoro koji su išli do bele kućice da izađu napolje". Nema trika da je on znao koliko je ljudi uzelo povrat PDV-a, da mu kolega Hrvat nije javio.
I bolje što nisi. Čemu služi ovaj gravel sa ovom kombinacijom, gde da izađeš sa ovim odnosima :)

Račva Microshift CS-H110 11S 11/32 (11/12/13/14/15/17/19/21/24/28/32).
Sklop radilice Shimano RS 510 50/34.

Ovo mu dođe kao drumski bajk,
 
Kočnice mi slabo koče. U pitanju su Deore XT Dual Control, stariji model, sa rezervoarom za ulje napred. Probao sam 3 nova para pločica, isto. Ručica je na stezanje meka, sunđerasta i koče vrlo slabo. Plus čujem da dodiruju disk i kada podignem bajs i okrenem točak vrlo brzo se od frikcije zaustavi. Probao sam da čistim klešta, gurao klip napred nazad, ali nije pomoglo. Menjao sam ulje, izvukao staro dole na sisicu špricom, ali ni to nije pomoglo. Mislim, mislio sam svakako da oteram bajs negde na redovan servis, ali bih ovo voleo da znam, jer hoću sam da mogu da zamenim pločice ili ulje.
Jesi proveravao da ulje ne curi negde? Ako si menjao ulje i ozračio sistem valjano, trebao bi da imaš očekivanu silu na stisak. Šta do priručnih stvari koristiš za zamenu ulja, neki komplet?
Takođe je jako bitno da se i sam kočioni disk dobrano odmasti, obriše, čak može i sitnija šmirgla onako ovlaš. Za čišćenje kočionih sistema koristim 96% alkohol. Proveri da li je disk, ravan, možda baca/lelujav. Kad skineš pločice, oba klipa gurni da se poravnaju sa unutrašnjom površinom čeljusti i ne diraj kočnicu dok ne ubaciš blok iz kompleta za zamenu ulja. Kad promeniš ulje i ozračiš sistem, nudeš zadovoljan hodom ručice kočice i povratnom silom, čeljusti odmasti maksimalno. Vrati paknove, brati točak, oslobodi čeljusti da mogu same da nađu centar prema disku kad pristineš koćnicu. Kad sve bude OK, zašrafi. Takođe proveri kako se pokreču klipovi u čeljustima, moraju da idu istovremeno. Ako ne, možda je i to uzrok tvog opisa. Možda je neki zapeko, loša gumica, itd... Imaš dosta oko toga na YT i po forumima. Ja sam kočnice i čeljusti kompletno rastavljao i čistio. Lagano, opuštajuć posao. Taman vidiš na čemu si, jel sve OK...
 
I bolje što nisi. Čemu služi ovaj gravel sa ovom kombinacijom, gde da izađeš sa ovim odnosima :)

Račva Microshift CS-H110 11S 11/32 (11/12/13/14/15/17/19/21/24/28/32).
Sklop radilice Shimano RS 510 50/34.

Ovo mu dođe kao drumski bajk,
pa da, gravel je road bike sa vecim klirensom rama za deblje gume :)

na gravel world championship je pobedio MVDP sa canyon road bike, duarace groupset i sirokim gumama :)
 
Jesi proveravao da ulje ne curi negde? Ako si menjao ulje i ozračio sistem valjano, trebao bi da imaš očekivanu silu na stisak. Šta do priručnih stvari koristiš za zamenu ulja, neki komplet?
Takođe je jako bitno da se i sam kočioni disk dobrano odmasti, obriše, čak može i sitnija šmirgla onako ovlaš. Za čišćenje kočionih sistema koristim 96% alkohol. Proveri da li je disk, ravan, možda baca/lelujav. Kad skineš pločice, oba klipa gurni da se poravnaju sa unutrašnjom površinom čeljusti i ne diraj kočnicu dok ne ubaciš blok iz kompleta za zamenu ulja. Kad promeniš ulje i ozračiš sistem, nudeš zadovoljan hodom ručice kočice i povratnom silom, čeljusti odmasti maksimalno. Vrati paknove, brati točak, oslobodi čeljusti da mogu same da nađu centar prema disku kad pristineš koćnicu. Kad sve bude OK, zašrafi. Takođe proveri kako se pokreču klipovi u čeljustima, moraju da idu istovremeno. Ako ne, možda je i to uzrok tvog opisa. Možda je neki zapeko, loša gumica, itd... Imaš dosta oko toga na YT i po forumima. Ja sam kočnice i čeljusti kompletno rastavljao i čistio. Lagano, opuštajuć posao. Taman vidiš na čemu si, jel sve OK...
Hvala na savetima, probaću sve. Koristim neki komplet za zamenu sa Alija.
 
I bolje što nisi. Čemu služi ovaj gravel sa ovom kombinacijom, gde da izađeš sa ovim odnosima :)

Račva Microshift CS-H110 11S 11/32 (11/12/13/14/15/17/19/21/24/28/32).
Sklop radilice Shimano RS 510 50/34.

Ovo mu dođe kao drumski bajk,

Ma meni je i bio potreban drumski, nego sam ovde napisao da sam sa MTB pre 20god povremeno vozio lite offroad ili zemljani put, pa mi ukazaše da postoji i taj crossover.

Na kraju se ispostavilo da vozim čist drum, tako da bi mi tih 50 svakako bilo bolje nego ovih 46/36 :)

U celoj priči je dobro da sam uzeo model sa 33 gumama, a na iste felne mogu da stavim i 28. Svakako razmatram neke "ćelavije".

E, da, i reach je nešto kraći, na dužem bi aero bio prijatniji.
 
Ja sam danas promenio kasetu 11-32T sa 12-36T, pogon je SLX 48-36-26, 3x9. Ovo mi je jedna od najboljih nadogradnji koje sam odradio. 11T gotovo nikad nisam koristio, a dobio sam 36T za .ebene uspone.
Slično sam odradio i na Stevensu 600, 10s Tiagra, pogon 50-34T. 11-32T na 11-36T (radi bez problema), tako da će sad biti dosta lakše ne nekim deonicama gde je bilo prilično napeto.
Svako prema svojim potrebama.
 
brzina uspona sa 26@36t je 6-7km/h? Bolje sići pa gurati :)
 
Po meni je mnogo bolje imati u rezervi 36T no 11T koju nikad nisam koristio u datoj kombinaciji.
 
I dalje molba: ako imate preporuku za neki gravel na oglasima, u dobrom stanju, jako sam zainteresovan!
Hvala!
 
Moj kolega ima Stevens Supreme Pro Gravel full GRX i prezadovoljan je sa njim. Na oglasima platio oko 800 eur, predobro stanje. Ćovek je biicklizmu jako dugo. Eto, neka preporuka. Ako je potreban još neki info, javi.
 
Hvala ti, i ovo mi znači. Ako neko inače prati oglase, i može da preporuči nešto konkretno, rado bih pogledao.
 
I dalje molba: ako imate preporuku za neki gravel na oglasima, u dobrom stanju, jako sam zainteresovan!
Hvala!

Vrlo nezahvalan posao preporučiti nešto polovno, sa oglasa, bez da je viđen bicikl. Nekome se posreći, a neko pomisli da je extra prošao, pa ode još 200-300 evra na servis nakon 500km.
 
Po meni je mnogo bolje imati u rezervi 36T no 11T koju nikad nisam koristio u datoj kombinaciji.
Juče po Fruškoj gori sa prenosom 26-45 pa sam poželeo u nekim momentima da imam jos manju brzinu, kad te umor savlada posle drugog, trećeg penjanja pa naiđeš na uspon od 25+%
 
@kibicer Budi svakako spreman za ovo što kaže PJ. Najbolje otići i pogledati ako se daju ne baš male pare, povesti nekog sa sobom ko je u priči.
 
Nazad
Vrh Dno