Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Nisi ni seo na bajk a već bi da menjaš...
Vozi, vozi, vozi bicikl i shvatićeš da si mnogo uživao i menjao samo potrošne delove(lanac, gume...).
Ako forma i/ili želje porastu promeni bicikl.

DA kaseta će osetno kraće trajati u odnosu na 105 i Ultegru, lanac DA je u svakom pogledu bolji od Ultegra i 105 lanca ali to je marginalno i za rekreativnog biciklistu nemerljivo.
Pogon 105 je dosta jači od DA i Ultegra pogona.
Šajbne 11 SH nisu sve najkompatibilnije(a trebalo bi da jesu).

Ako umesto dobrih guma, ne loših ili solidnih nego dobrih i kvalitetnih guma stavite na bajk odlične gume to će da bude i merljivo a i sam osećaj u vožnji će biti drugačiji.
Ako umesto 105 stavite na bajk DA grupu razliku ćete osetiti samo ako ste veoma dobri i pokušavate da oborite PR na nekom dužem usponu...napadnite uspon bez jednog bidona i telefona u džepu i ne morate prelaziti na DA 😀

Meni su ram, točkovi, gume, kokpit i sic važniji od grupe...

Trenutno u kući imam dva bajka, jedan je brdski sa 105 i alu točkovima a drugi bajk je aero Ultegra di2 sa karbonskim točkovima, razlike u vožnji tih bajkova koje bi vi očekivali ne postoje.
 
Nemam dovoljno iskustva u biciklizmu, ali preneto iz drugih hobi sportova - baš to što napisa @IONE, bukvalno isti model.

Više je postalo kolekcionarstvo i samozadovljstvo posedovanje više klase uređaja/proizvoda, nego što zaista postoji potreba.
 
Nisi ni seo na bajk a već bi da menjaš...
Vozi, vozi, vozi bicikl i shvatićeš da si mnogo uživao i menjao samo potrošne delove(lanac, gume...).
Ako forma i/ili želje porastu promeni bicikl.

DA kaseta će osetno kraće trajati u odnosu na 105 i Ultegru, lanac DA je u svakom pogledu bolji od Ultegra i 105 lanca ali to je marginalno i za rekreativnog biciklistu nemerljivo.
Pogon 105 je dosta jači od DA i Ultegra pogona.
Šajbne 11 SH nisu sve najkompatibilnije(a trebalo bi da jesu).

Ako umesto dobrih guma, ne loših ili solidnih nego dobrih i kvalitetnih guma stavite na bajk odlične gume to će da bude i merljivo a i sam osećaj u vožnji će biti drugačiji.
Ako umesto 105 stavite na bajk DA grupu razliku ćete osetiti samo ako ste veoma dobri i pokušavate da oborite PR na nekom dužem usponu...napadnite uspon bez jednog bidona i telefona u džepu i ne morate prelaziti na DA 😀

Meni su ram, točkovi, gume, kokpit i sic važniji od grupe...

Trenutno u kući imam dva bajka, jedan je brdski sa 105 i alu točkovima a drugi bajk je aero Ultegra di2 sa karbonskim točkovima, razlike u vožnji tih bajkova koje bi vi očekivali ne postoje.

Imam prostora za to ulaganje. Za ultegru nemam.

No, nije mi u planu za sada ništa. Čuvam pare.


Došao bajs, prvi put da sednem i da vozim drumaša, endurance.

Kako sam lepo legao na bicikl, to nisam mogao na treking bicikli.

Mnogo sam brži nego na treking bicikli, preko 30 na blagom usponu.

Ono što mi je čudno jeste menjanje brzine i na tome ću morati poraditi. Prvi put na tom sistemu.

Takodje ulaženje u krivini je malo rizično nego na trekingu ali i to ću savladati.

Prvi utisci, ekstra.

Kada naišao jedan kratak a ubitačan uspon, upalile mi se butine zbog jučerašnjeg trčanja, duša mi propala tu iako takve uspone savladjujem bez problema.
Nemam dovoljno iskustva u biciklizmu, ali preneto iz drugih hobi sportova - baš to što napisa @IONE, bukvalno isti model.

Više je postalo kolekcionarstvo i samozadovljstvo posedovanje više klase uređaja/proizvoda, nego što zaista postoji potreba.

Što nema na ovom pdf da se lupne "+" ?

Kao i kod telefona, televizora itd.
 
Jel neko naručivao preko Kineza GEOID Cc600?

Zanamrite. Koristiću telefon umesto ovih navigacija.

Koju aplikaciju preporučujete za kadencu za merenje obrtaja pedale i uošteno za gps i brzinu.

Ja korisitm sport tracker i okej je, nego nisam siguran kako će sve raditi sa kadencom.
 
treba ti senzor koji moze da se povezuje preko bt
 
treba ti senzor koji moze da se povezuje preko bt

Našao sam. Samo da vidim koju aplikaciju. Vidim da sporttracker podržava tu funkciju pa ću probati sa njim prvo.

Imam višak telefon kome kamera nije nešto. Primarni telefon će mi biti pozadi u dzepu i neće da vibrira kao lud.
 
moze strava
 
Zanamrite. Koristiću telefon umesto ovih navigacija.

Koju aplikaciju preporučujete za kadencu za merenje obrtaja pedale i uošteno za gps i brzinu.

Ja korisitm sport tracker i okej je, nego nisam siguran kako će sve raditi sa kadencom.
Ako koristiš telefon da te navodi (upaljen ekran sve vreme), moguće da baterija neće izdržati duže vožnje. Ako koristiš samo za snimanje (ugašen ekran), obrati pažnju da neki battery saver ne ubije aplikaciju ili ne oduzme prava na GPS u pozadini.
Pre više godina, Sportstracker mi je bio bolji od Strave kao zamena za bike computer u toku vožnje, ne znam da li se nešto promenilo u međuvremenu. Za pregled vožnje posle završetka, Strava bila bolja (pre nego su stavili segmente iza paywall-a).
 
mozes i da povezes telefon sa nekim powerbank koji ti stoji u toptube bag dok vozis :)
 
Ako koristiš telefon da te navodi (upaljen ekran sve vreme), moguće da baterija neće izdržati duže vožnje. Ako koristiš samo za snimanje (ugašen ekran), obrati pažnju da neki battery saver ne ubije aplikaciju ili ne oduzme prava na GPS u pozadini.
Pre više godina, Sportstracker mi je bio bolji od Strave kao zamena za bike computer u toku vožnje, ne znam da li se nešto promenilo u međuvremenu. Za pregled vožnje posle završetka, Strava bila bolja (pre nego su stavili segmente iza paywall-a).

Honor 200 pro će mi biti za to.

Pre toga sam koristio Xiami 9 pro i držao je bateriju sa uključenim ekranom sve vreme, 50 odsto nakon 6 sati vožnje.

Podesim smanjeno osvetljenje i bez brige.

Sporttracker ću ja nastaviti da koristim, ima dobar pregled vožnje i realno lep prikaz gps-a kada pratiš rutu.


Naručio od Kineza masku za H200 pro neku žnj i kineski quad lock. Zalepiću lepkom masku za adapter i tako navlačiti svlačiti kad god trrba da vozim bicikl.

Sada imam dobar nosač ali izgleda ružno.
 
Poslednja izmena:
Sad video da za quadlock adapter ne može silikonska maska već plastika. Ja se ubih da nadjem, nemaš šanse. Na kraju će ići direktno na telefon.
 
 
Odustao sam od kineske verzije jer se mnogo čeka.

Umesto toga, naručio orginal quad lock nosač, plus univerzalni adapter plus adapter za vibracije i plus plastičnu masku za honor 200 pro koju sam jedva našao.

Planiram u subotu da predjem 60 km kako bi upoznao bicikl bolje. Naravno, ako osetim da mogu više, peglaću više.

Naručio i bluetooth senzore za brzinu i kadencu.

To bi zaokružilo moje ulaganje bez zamene grupe.
 
Poslednja izmena:
Razmišljam na kraju da uzmem onaj deo za potrošnju snage, što iskazuje wate u datom trenutku.

Ako nađeš neki dual, a da ne košta kao taj bicikl na koji ćeš da ga kačiš, javi. Možda još nekome bude interesantno 😄
 
Ako nađeš neki dual, a da ne košta kao taj bicikl na koji ćeš da ga kačiš, javi. Možda još nekome bude interesantno 😄

Edit sam post kada sam video koliko košta.

Dovoljno će mi biti da pratim kadencu.

Skinuo sam stravu i nju ću koristiti.

Nervira me što ne mogu da ubacim rutu projektovanu van njihovog sajta.
 
power meter je super stvar, ali skupo.
dual senzori (u obe pedale) su oko 1000€

naravno da mozes, treba ti .gpx fajl koji se importuje u route planer

route.png
 
:)
 
power meter je super stvar, ali skupo.
dual senzori (u obe pedale) su oko 1000€

naravno da mozes, treba ti .gpx fajl koji se importuje u route planer

Pogledajte prilog 482757
То су можда (нажалост) цене у Србији.
Favero assioma duo се често нађе за 550-600е у Немачкој и Швајцарској. Тако да, ко може себи то да приушти, најбоље да види да му неко донесе.
 
Poslednja izmena:
U planet bike je taj model 770eur.
U svakom slučaju, za većinu rekrearivaca je to samo još jedna stvar koju želimo, a ne koja nam je potrebna :)
 
Ako nađeš neki dual, a da ne košta kao taj bicikl na koji ćeš da ga kačiš, javi. Možda još nekome bude interesantno 😄
Pre par godina sam stavio assiome na bicikl koji sam (nov) platio manje nego pedale. I nije mi žao. PM ubrzava biciklistu, a ne bicikl.
Ali PM je za one koji hoće da treniraju - da prate struktuirani trening, sa intervalima određenog intenziteta i trajanja. Ko samo hoće da vozi, neka ne baca pare.
 
Da li neko vozi gravel bajseve?....kakva su vam iskustva sa njima?....da li su zaista ok za asfalt kao neki drumasi ali i sasvim solidni za offroad?...(pa i za grad)....da li je bolje da ima 1X ili 2X brzine?
 
Gravel nije i neće biti trkački drumaš, ali ako ima 2x prenos i staviš dobre drumske gume, uporediv je sa endurance drumašima. Ali takav gravel je OK za gravel puteve (sa gravel gumama), što znači za neasfaltirani put koji je ipak put. Nije baš za pravi offroad gde se voze kasete od 40-50 zuba (za to ipak treba 1x, što nije baš idealno za road). Ja sam imao 2x gravela i nameru da kombinujem na taj način, ali na kraju sam ga prodao i kupio drumaša jer gravel mi je bio <5% vožnje.
TLDR, može biti ok kompromis, ako uzmeš dva seta točkova i nemaš želje/potrebe/mogućnosti za specijalizove bicikle.
 
gravel = 90s MTB :D
 
Da li neko vozi gravel bajseve?....kakva su vam iskustva sa njima?....da li su zaista ok za asfalt kao neki drumasi ali i sasvim solidni za offroad?...(pa i za grad)....da li je bolje da ima 1X ili 2X brzine?

Ne, gravel ima manje zuba napred. Koliko god da staviš tanje gume, drumaš pravi će biti brži.

Ja sam hteo gravel a onda video to i odustao.

Na kraju izabrao endurance bicikl koji je nešto izmedju, došao sa diskom pa mogu i šire gume da stavim ali za sada je podešen kao drumaš.
 
prednji lancanik moze lako da se zameni za veci :)

ne znaci da mogu sire gume ako je disc brake umesto rim. zavisi od rama i vile, stariji drumski mogu max 25mm gume, malo noviji moze ici do 30 kako koji, ovi novi mogu i do 35mm

gravel ide sada i do 50mm gume, sa 650b tockovima neki stavljaju i mtb gume tipa conti raceking 2.1”
 
Pre par godina sam stavio assiome na bicikl koji sam (nov) platio manje nego pedale. I nije mi žao. PM ubrzava biciklistu, a ne bicikl.
Ali PM je za one koji hoće da treniraju - da prate struktuirani trening, sa intervalima određenog intenziteta i trajanja. Ko samo hoće da vozi, neka ne baca pare.
Nema like dugme, pa evo ovde +1.

Da li neko vozi gravel bajseve?....kakva su vam iskustva sa njima?....da li su zaista ok za asfalt kao neki drumasi ali i sasvim solidni za offroad?...(pa i za grad)....da li je bolje da ima 1X ili 2X brzine?
Moj bicikl je gravel, nemam neko konkretnije iskustvo sa drumašima, ali imam sa MTB po zemljanim putevima (ništa extreme). Kada gledam Gravel trke, nije mi jasno kako oni ono voze onoliko dugo, po onakvom terenu. OK, kapiram da imaju šire gume od mojih 33 i veće krampone, ali opet...
Prošle godine sam od Vognja prema Sremskoj Mitrovici odlepio na onom krpljenom putu, sve rupa na rupu, zakrpa na zakrpu.....tih nekoliko kilometara me je toliko rastreslo, da nisam siguran da bih krenuo na neki neravan zemljani put, kao što sam nekada vozio MTB. A opet, ljudi tuda voze drumaše sa 28mm slick gumama.

Ne jurim neka vremena, ali pomislio sam da bi bilo lepm da napred imam više od 46 zuba. Ne mogu da kažem da je opravdano, jer nije da sam stalno napred 46, nazad 11....zapravo, vrlo retko. Ali kao što @illidan reče, mogu da zamenim za veće... Zapravo, više razmišljam o užoj gumi, slick gumi.

Položaj, da, verovatno bi mi prijao malo duži reach, zbog saginjanja u vožnji, ali opet gledam, nema to veze sa Gravel ili sa mojim konkretnim biciklom, jer koliko sam video, na njemu je reach već dovoljno dugačak (da je drumaš sa dužim reach, ne bi mi odgovarao k stack), samo ja ne znam da vozim u tom polažaju.

Sumirano, ima gravela koji su zapravo drumaši sa malo širom viljuškom, gumama, i razbušenim rupama za nosač za bisage. A ima onih koji su za bukvalno uspravnu vožnju i sa gumom širine, da je se traktor ne postidi. Dakle, nije do tipa bicikla, po toj uopštenoj klasifikaciji, već do samog modela.
I kod mene sumirano, za godinu dana, nisam sišao sa asfalta duže od nekoliko stotina metara, tako da bi verovatno drumaš bio bolja priča.
O drugom ili dodatnom biciklu ću da razmišljam kada budem pravio bar 5.000km godišnje. Do tada, gledam da sredim menjač na starom MTB, da ga imam "za do pijace", da me baš briga ako ga neko digne :)
 
Dopuna na prethodnu poruku, moj bicikl je zapravo neki moderni Cyclocross tj prelaz između tipova. Zato su uže gume, a veći reach od prosečnog gravela.
Kao neki crossover, između, nemam pojma ni ja više čega :rolleyes:

Verovatno varijanta, nijedan ozbiljan biciklista ga ne bi uzeo za bilo koju od navedenih namena, jer je spor za Cyclocross racing, za drum je svakako prespor, za tournig nije dovoljno udoban, a za Gravel i posebno MTB je previše krut.... za ovo kako ga ja vozim, meni je OK :geek:
 
Meni su svi estetski grdi,sem MTB. Zato ga i vozim iako ne vidim nista sem betona. :LOL:
 
Vrh Dno