Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

https://www.wobyhaus.co.rs/oprema-za-bicikle/4594-brzinomer-za-bicikl

572 din. Tu je između. :)

Što se sajle tiče, tu si možda bacio pare, posebno ako bicikl ostavljaš bez nadzora. Sve te jeftine brave/sajle se otvaraju i otkidaju očas posla. Tako da, ako ti bicikl nije neki krš kojeg niko neće da pogleda, a ostavljaš ga bez nadzora na sat-dva-tri-pet, investiraj u kvalitetnu bravu. Mada, računaj da to obično ispod 4000 dinara nema.
 
ako ne pustaju ne moras. gledaj dimenzije na osnovu spoljasnje, recimo ako uzmes te 700c 42mm gledaj unutrasnje koje odgovaraju toj dimenziji (700c je 28")
dobro je uzeti barem jednu unutrasnju da imas kod sebe kao rezervu
 
https://www.wobyhaus.co.rs/oprema-za-bicikle/4594-brzinomer-za-bicikl

572 din. Tu je između. :)

Što se sajle tiče, tu si možda bacio pare, posebno ako bicikl ostavljaš bez nadzora. Sve te jeftine brave/sajle se otvaraju i otkidaju očas posla. Tako da, ako ti bicikl nije neki krš kojeg niko neće da pogleda, a ostavljaš ga bez nadzora na sat-dva-tri-pet, investiraj u kvalitetnu bravu. Mada, računaj da to obično ispod 4000 dinara nema.

Ovako nesto? https://www.decathlon.rs/p/8331481_d-lock-brava-920.html
https://www.decathlon.rs/p/8385309_crna-mini-d-lock-brava-900.html
 
Poslednja izmena:
Da se upisem u temu, posle mnogo godina ponovo pocinjem da vozim bajs. DDE260E6-C5B9-41FA-9D51-01BD643D2E07.jpeg
 
@ppredrag

Taj sistem. Ne znam kakve su te Decathlon u-lock brave, ali tako nešto.
 
extra Nemanja, zdravije je od auta :)
 
Ko je iz Beograda neka deli po drustvenim mrezama ovaj video, mozda neko prepozna skota.... Koliki skot treba da budes da ukrades bajs i to sa sedistem za dete... To samo stangla po kolena da radi
 
Vezuju bajs za gelender u hodniku zgrade. Lak plen za ološ.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Па већина људи нема боље мјесто за везивање нажалост, шта ту може да се уради умјесто да се купи мало мање вриједан бицикл и да се молиш богу сваки дан. :)
Тако нешто слично и ја радим, убацивати га и избацивати из стана сваки дан и није нека опција... а и у стану се нема баш гдје са њим.

Возио сам за викенд опет мало по Новом Саду, тачније до Бегечке јаме.
Одушевио сам се када сам у повратку видио каква стаза има до тамо. У Београду нема нешто онако слично, свака част стварно за ону стазу. Ем што су природа и Дунав са стране лијепи ем што је стаза пун погодак, без много гужве и бицклиста и без аута осим на једном врло кратком дијелу.... асфалт као млијеко без пукотина и рупа... стварно сам одушевљен стазом.

Али најјаче је било кад сам одлазио тамо, ишао магистралом преко Ветерника и Футога... трубило ми пар аута, а један чак застао, отворио прозор и виче "па имаш стазу друже".
Ја гледам са стране на онај тротоар који иде крај цесте и мислим се која будала од човјека, па нисам луд да возим туда гдје је мало-мало ивичњак.
А оно ми људи добро говорили, на фазон 200м паралелно са путем иде ова права бици стаза. Дође ми из дуупета у главу тек у повратку кад сам ишао том стазом. :d
 
:d

Zuba ok je taj bidon, odrzava svezinu zimi sasvim lepo :)
 
Evo mog macana.
Opran, podmazan, dokupljena oprema šta je falilo i udri mujo. Treba samo još da zamenim gume i dvoumim se oko blatobrana jer ne planiram za sada da ga vozim po kiši. Pravim dnevno 17km mešotivog asfalta ali je većina ravnica (8,5km do posla i nazad), iznenađen sam da nemam previše bolova još uvek mada se kljukam magnezijumom.

92b859ba06e18e17baa308b34ce32d70.jpg



Nađoh na amazonu zadnje LED svetlo jako zanimljivog dizajna. U principu ne vozim noću ali je ovde obaveza posedovati ga pa sam i to prebrinuo

840d47b284513edcd0f59aa025b93962.jpg
 
Ja sam moje danas napokon sklopio. Za ovu godinu dosta trošenja para na bicikl, iduce ce doci amortizer na red, video sam neke lepe na snizenju ali za sada nema para, jedino još kada skupim za kvalitetne pedale. Skinuo sam sve, napred je došao xt shifter, nazad je slx menjac sa slx kasetom 11 brzina, srednji pogon je neki deore (od kojih samo kurble koristim) sa saint 36t lancanikom.
 
Poslednja izmena:
obicne flat pedale ili spd?

:)
 
Obične ću uzeti, ali sada sam se istrošio. Jer sam uzeo ovo za mene i za brata.

Moram reci da ne znam sto svi ne voze 1x, iskreno ja sam oduševljen. Ima manje brzina od 2x ili 3x sistema ali ono meni najbitnije ima sve sto mi treba u tih 11 brzina. U 3x sistemima imate tonu brzina koje nicemu ne služe ili ih mozete koristiti samo na srednjem ili najvecem zupcaniku jer ce u suprotnom lanac cesati prednji menjač.
 
Poslednja izmena:
Posle 6000km sa 1x11 na asfaltu uskoro na drugom bajsu prelazim na 2x11. Fali mi najvise na jacim uzbrdicama slabiji prenos, pomalo i na nizbrdicama.
Takodje, skokovi brzina su manji, sto prilicno znaci kad ides uzbrdo i treba ti nesto izmedju, bez da bespotrebno vrtis u prazno ili trosis energiju na jacem prenosu. U mom slucaju, da trosim kolena :)
Imam 38T napred i 11-42 pozadi. Taj bajs ostavljam za grad, za duze voznje ce biti novi sa 30-46T napred i slicnom kasetom pozadi, istog raspona samo Shimano umesto Sram, pa je i odnos zuba u manjim brzinama nesto drugaciji.

3x je nezamenljiv za turing tj natovaren bajs, tako da itekako ima smisla. Tu zelis sto je moguce manje skokove u brzinama, a opet da imas raspon. Da postoji 3x shimano samaraljka koja radi sa hidraulucnim kocnicama, isao bih na 3x.
 
za mtb 1x12
za road 2x12

3x je istorija
 
Posle 6000km sa 1x11 na asfaltu uskoro na drugom bajsu prelazim na 2x11. Fali mi najvise na jacim uzbrdicama slabiji prenos, pomalo i na nizbrdicama.
Takodje, skokovi brzina su manji, sto prilicno znaci kad ides uzbrdo i treba ti nesto izmedju, bez da bespotrebno vrtis u prazno ili trosis energiju na jacem prenosu. U mom slucaju, da trosim kolena :)
Imam 38T napred i 11-42 pozadi. Taj bajs ostavljam za grad, za duze voznje ce biti novi sa 30-46T napred i slicnom kasetom pozadi, istog raspona samo Shimano umesto Sram, pa je i odnos zuba u manjim brzinama nesto drugaciji.

3x je nezamenljiv za turing tj natovaren bajs, tako da itekako ima smisla. Tu zelis sto je moguce manje skokove u brzinama, a opet da imas raspon. Da postoji 3x shimano samaraljka koja radi sa hidraulucnim kocnicama, isao bih na 3x.


Gde i po kojoj ceni nađe 46-30?
To je fenomenalna kombinacija, puno zahvalnija od 50-34 - i za uspone, i za po ravnom (barem u kombinaciji sa većinom kaseta, jer kreću od 11, max 12 zuba).
 
Nije puno zahvalnija, barem za klasične uspravne bicikle tj drumaše, tu je kompakt zakon i apsolutno dominantan, ne bez razloga. A 30t šajbna na drumašu nema svrhu.
Čak se mnogo voze semi kompakt (52-36 imam i ja sada takav pogon) i klasični dabl 52/53-39. 46 šajbnu ne znam nikog da vozi osim mene (meni odgovara dosta viša kadenca od proseka), i to sam zimus stavio 46 iz zezancije da bih potrošio i donji deo kasete, tj da bih je koristio ravnomerno pa da zasluženo ode u kantu.
 
Nije puno zahvalnija, barem za klasične uspravne bicikle tj drumaše, tu je kompakt zakon i apsolutno dominantan, ne bez razloga. A 30t šajbna na drumašu nema svrhu.
Čak se mnogo voze semi kompakt (52-36 imam i ja sada takav pogon) i klasični dabl 52/53-39. 46 šajbnu ne znam nikog da vozi osim mene (meni odgovara dosta viša kadenca od proseka), i to sam zimus stavio 46 iz zezancije da bih potrošio i donji deo kasete, tj da bih je koristio ravnomerno pa da zasluženo ode u kantu.


Ja sam mlakonja. Meni je 50-11, pa i 50-12, pretežak prenos za po ravnom.
Znam ih dosta sličnih.

Za nas takve je 46 bolje uz gore pomenute kasete.
Isto važi i za manju šajbu sa 30 zuba.
Nekad stigne umor, ili teglim nešto teško, pa mi je i 34 prevelik za prednji lančanik (barem s klasičnijim kasetama, koje idu do oko 32 zuba pozadi).
 
MBK (3).jpg

Pre neki dan sam je kupio, i servisirao. Podmazana zagnja glava, zamenjen lanac i zadnji lančanik, nova patrona. Lepo ide, ali nikako da se naviknem na kontru :) Nezgodno mi kad kočim, a naročito kad stanem negde i treba da pođem, pa ne mogu da okrenem pedale unazad. 40g vožnje bez kontre je ostavilo traga :)
 
Pre jedno 3 godine izludeh u dva pokušaja da stignem do Mladenovca (iz Beograda) preko Parcana, jer se pokazalo da je Avalski "put" do Parcana (sa puta koji povezuje Ibarsku i Ripanj) bio neki put samo prvih 50-100 metara, a onda je sledila zemljana stazica koja je traktorima bila pretvorena u gomilu blatišta i baruština. Kako više nemam gde da vozim, juče odlučim da odem opet do Kosmaja, nisam bio godinama. Uvek mi je bio naporna tura, ali nije predaleko, a predeli su prelepi. Gledaj levo, gledaj desno, svaka ruta jednako naporna i/ili dosadna, a Gugl je i za kola uporno nudio tu Avalsku što mi je bilo skroz čudno. No, odlučim da opet idem upravo tuda, uz nadu da ću moći barem pešice da prođem (da nema blata). Ionako mi se nije vozilo.

Kad ja tamo, a ono međutim - ceo taj deo je asfaltiran! Odličan put sa po jednom celom trakom! Nije ono, širine jednog auta, pa gledaj šta ćeš. Predivna priroda, predivan put. I rekao bih da najvećim delom prati ono blatište, jer sam na nekoliko mesta i prepoznao krajolik. Uplaših se i da ću da izađem negde mnogo niže, gde mi neće odgovarati, ali u stvari se izlazi opet na groblje (u Parcanima, ko teško prati :)), baš kao i ranije! Milina.

Inače, nisam nikako za betonizaciju prirode, ali ako su onom stazom i traktori jedva prolazili onda je bolje ovako. Dakle, svaka preporuka. Što je još čudnije, svi vozači koji su dolazili u susret vozili su lepo svojom trakom, bez divljanja i sečenja krivina (kao u Barajevu, recimo). Elem, eto konačno malo direktnije veze za Kosmaj. Samo što su neke uzbrdice neprijatne, barem kad je slaba kondicija.

To je ovaj deo:
https://www.google.com/maps/dir/44.6167452,20.4816329/44.5630104,20.5185288/@44.592254,20.4908916,13.25z/data=!4m2!4m1!3e0

Btw, kod groblja se onda ide desno (oko groblja, praktično), na put 201b i samo pravo njim kroz cele Parcane. Ne skreće se ni za Ralju, ni za Sopot. Kad se nekako obiđu Babe, tačno gde je na mapi oznaka "Maja Volk" postoji opet veza direktno ka Kosmaju, na put kojim se inače ide iz Sopota. Teško je reći šta je lakše ili brže, jer ne vozim kao trening, pravim pauze, slikam usput, itd. A za vožnju do Kosmaja preko Ralje i Sopota nemam ni trek. No, ako se još nekome smučilo da ide preko Avale i Sopota... Inače, na Ibarskoj je vožnja bicikla sve opasnija, zbog kamiona i autobusa. Ima i puno normalnih, ali otprilike jedna trećina kamiondžija bukvalno nije marila za moj život.
 
Cane, Parcani su sada top za vožnju [emoji108]
Pogledaj u videu kome smo pravili društvo u Parcanima [emoji3][emoji1662]

https://youtu.be/cdLwFrfNdvs

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
@voda
Juče se baš setih priče o vodi. Pije se topla, nije strašno, ali u jednom trenutku sam mislio da će da proključa. :) U stvari, shvatio sam da postoji temperatura vode na kojoj mi bude muka od nje. Valjda čaj nikad ne pijem u tim količinama ili je problem kad piješ puno vruće vode kad telo već ključa.

@brave
Ljudima često ne zazvoni u glavi dok nije kasno - svaka sajla i brava čuvaju (bolje ili lošije) samo onaj deo bicikla za koji su vezane. To što je ram vezan za gelender lancem od 50 kila ne znači da neko neće odneti točkove (pa još ako su QR...). Inače, bicikl se ukrade vrlo brzo, ne mora da stoji ni 15 min. Problem sa dugim stajanjem jeste što ga lopovi lako tipuju. Primetiće neko da bicikl, kad se jednom veže za gelender, ostaje tu npr barem dva sata (ono, momak dođe kod devojke, možeš i cirkularom da sečeš lanac neće niko da izađe). Još gore ako je cele noći. Dakle, sajla/brava su samo za odbijanje lopova bez predumišljaja. Kod mene ukrali klincu dobar bicikl (Canyon, deore shifteri, zadnji valjda xt; sve staro, ali odlično). Nije ga ni vezivao, a često ga je "zaboravljao" napolju. Svi u kraju su znali da je njegov i nikada ga niko nije pipnuo, ali eto, jednom neko jeste. Sad umesto tog odličnog Canyon-a ima neko čelično , grip-shift đubre. :(
 
Cane, Parcani su sada top za vožnju [emoji108]
Pogledaj u videu kome smo pravili društvo u Parcanima [emoji3][emoji1662]

Haha, pa veruješ li da sam ja juče video srnu? I to onako, poveliku. Nije bila ovako na sred puta (baš prestraviste jadnička), nego u šumi, ali baš lepo iznenađenje. Znači, mora da ima i jelena. Btw, vi ste kod groblja otišli levo, dole. Po meni je najlepši deo Parcana kad odeš desno, pa putem između prelepih kuća, sa puno šume i predivnim pogledom. Ali 200 km me ne bi naterao. :)

Inače, ko se čudi što reklamiraju toliko one nadzemne bazene i ko to uopšte kupuje, neka se provoza po tim ruralnim krajevima, ne znam ima li kuće bez toga.
 
Vrh Dno