Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Tako isto i moj ortak nije znao da mu pumpa ima mogucnost za prestu. Nikada nije probao da okrene, a citanje uputstva je naravno, nesto sto se ne radi. Kad sam mu pozajmio svoju pumpu i objasnio, on kao da proba kod sebe i gle cuda, isti sistem.

Kog uputstva? ( :

Pokušao sam da izvučem prstima kad mi je milkobgd napisao, ali mi se učinilo da ne može. Posle sam uspeo pincetom. Prvi put vidim presta ventil, samo sam pročitao da se koristi na drumašima zbog većeg pritiska valjda.
 
Heee... i meni je svojevremeno prodavačica od jedno 6 banki prodala foru. Ja tražim pumpu a onda mi pokazuje istu kakvu imam. Reko, baš ta mi ne odgovara... i ispadoh glup u društvu :)

Ne treba ti pinceta. Udariš par puta o dlan i izvuče se dovoljno da uhvatiš prstima.
 
Poslednja izmena:
Ne treba bukvalno ništa osim prstiju.
Kad odvrneš poklopac, povučeš onu polugu kojom fiksiraš pumpu na ventil i izleti gumica 2-3 mm, taman da je izvučeš.
 
Eto nauči čovek nešto novo [emoji39]

Nemaju presta ventili nikakvu manu osim što treba dobra pumpa.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Samo što nisam nigde mogao pumpu da nađem... ako izuzmemo onu koja mi je bila prikačena na ram. ( :
 
Pozdrav svima. Nisam se uključivao do sada u diskusije na biciklističke teme, pa evo da i ja kažem ponešto.

Apropo Lidl opreme - mislim da je to korektno za cenu, npr imam duže vreme malu pumpu Crivit koja se kači na bajs i koja radi savršeno, nije me izdala do sada (a dosta sam je koristio dok sam imao neku problematičnu gumu. Uzeo sam i ovu veliku pumpu koja je bila u ponudi pre neki dan (a možda i još uvek) i mislim da za 1000 din teško može da se nađe tako nešto.

U toj nekoj prethodnoj turi u Lidl sam uzeo i sedište koje je već neko pominjao, i prezadovoljan sam (ovo moje je neko Wittkopp medius). Meni je fabričko (KTM) bilo pretvrdo za moje gabarite, ovo je idealno (malo šire) i ima memorijsku penu pa je jako udobno...

Što se kacige tiče, u nekoj prošloj turi sam greškom uzeo XL kacigu i prevario sam se , čini mi se da bi mi L više odgovarala. Pošto sam je samo probao i ostavio, ako nekom treba - dajem je ispod cene :) Tako sam se prevario i sad s jednom XL majicom a pošto sam bio toliko uveren da mi je ok, nisam sačuvao ni račun ni etikete. Ako nekom treba, i nju bih da utopim...
 
Kupio sam danas za 1200 din cytec brzinomer/comp, wired, sniženje 20%. Ako nekom treba basic opcija ne verujem da ima jeftinije.
 
@toxicm
Pre nego sto kupis druge unutrasnje za schrader (auto) ventil, proveri rupu na felni da li je dovoljno siroka za taj ventil, obicno ako je presta ne moze da stane siri ventil.

Presta em moze veci pritisak em mi se cini da pored samog kvaliteta gume utice i to na slabije ispustanje gume u odnosu na schrader. Mozds gresim.
 
Hvala! Pročitah to negde, nisam merio, ali mi se čini da je dovoljno široko. Kad dođe na red proveriću pre kupovine. Unutrašnje su mi na poslednjem mestu sada. Imam ovu pumpicu, a nabavio sam i adapter.
Menjao bih prvo lulu za neku sa većim uglom ili podesivu, nagnut mi je ovaj položaj previše.

Inače, isproban bajs danas u svim uslovima. I po blatu, kroz bare, visoku travu,... ide super. I kiša nas je okupala... i oprala bajs. ( :
 
Ima u lindi unutrašnjih guma, za 360 dinara one njihove, ne znam kakve su, da nisam kupio pre neki dan uzeo bi
 
Kako aktivno vozim MTB od 2015, stalno sam imao probleme sa uprljanim lancem. Koje god ulje koristio, pocne jako brzo da tamni a za 2m ce postati totalno crno. Prelazim oko 3K KM godišnje. U zavisnosti od sezone. Od Aprila sam presao oko 400 kilometara. Malo je hladnije a i corona bullshit.

Neki dan sam cistio lanac i kasetu i izgledali su ovako:

https://i.ibb.co/8gGSNVh/image.png

Nakon dvije voznje, sa jako malo ulja, i ako izgleda da ga ima puno, izgleda ovako:

https://i.ibb.co/42yf1Tk/image.png

Ulje je neko mašinsko poprilicno rijetko. Crvenkaste boje. Mislim da je jednostavno problem prljava gradska, odnosno cestovna vožnja. Nemam drugu ideju zasto bi ulje tako brzo tamnilo.

Elem, odustao sam pronalaska boljeg ulja ili kojekakvog sistema podmazivanja pa me zanima ovo; na koji najlaksi nacin da cistim lanac svakih 3-4 dana? Recimo da lanac "zgrabim" nekim suhim sundjerom ili platnom, i provrtim. Ovakav podmazan prije 2-3 dana, ce lako doci do sjaja. Ali je kaseta zeznutija za čišćenje.

Kontam da u neku bocu sa "špricom" naspem destilovane vode pa da kasetu špricam. Ali opet mislim da nije dobro kvasiti komponente 2 puta sedmicno.

Poprilicno sam ostao bez ideje jer se sa crnim uljem borim pola decenije.
 
Kupiš jeftino ulje u spreju tipa wd40. Natopiš sve, uzmeš krpu, izvrtiš sve, posle kad se ocedi nakapaš mašinsko ulje.
 
Sirius9 Nisam, moze li preporuka koji tacno?

jaksa To sam doslovno uradio neki dan. Natopio lanac i kasetu sa WD40 i onda polako sve dijelove ocistio. Prva slika. A onda sam blago nakapao mašinsko ulje.

Jedino je problem sa WD40 u spreju sto moram zaštititi necim diskove da ne ode na njih.
 
Poslednja izmena:
Ja sam kupio teflonski sprej i isto se hvata, moj lanac i kaseta su crni pa se ne vidi toliko, ali na dodir se vidi da je štrokača
 
Ja sam koristio MOTIP teflon sprej i ok je radio posao samo što je teflon sprej "suv" tako da bi trebalo recimo pre svake, svake druge vožnje prsnuti malo na lanac...
 
Malo sam gledao oko wet vs dry lubricant. U suštini bi taj "wet" isao samo kada je kisa, vlažna staza tako da cu potraziti onda dry teflon spray. Nije problem svaki drugi put nanositi na lanac. Hvala.
 
Neminovno je da se uprlja ali ne znam da li nakon podmazivanja lanca isti odmah obriseš? Podmazuješ sa unutrašnje strane lanca (nikako preko, na kaseti npr), provrtiš par krugova pedalama da ulje uđe u karike lanca i onda suvom krpom dobro prebrišeš lanac spolja.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Džabe podmazivanje lanca ako isti nije dobro opran. Najbolje se pere kad se skine i stavi u teglu sa naftom, parafinom ili uljanim razređivačem. Malo odstoji, onda se promućka I tako dokle god se ne ostrane i poslednji tragovi nečistoće.
E na tako opran i suv lanac ide ulje ili teflonski sprej I to po unutrašnjoj strani karika da se podmažu osovinice.
Ako su one prljave a vi ih pomažete, samo kontra efekat jer se stvara tanak sloj kao polir pasta koji oštećuje osovinice karika. Dolazi do većeg zazora i tzv istegnuća lanca.
Nakon pidmazivanja, provrti se malo lanac i očisti krpom spoljni deo.
Ako neko neće ili ne može da skine lanac, onda navedenim sredstvima i četkicom za zube ribanje.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
 
Za brzo ciscenje mozes da koristis i brake cleaner. Ja ga koristim kad nemam vremena da skidam lanac i detaljno cistim, ok je i za brzo ciscenje kasete (naravno nagnes tocak/bajs tako da ne ulazi u lezajeve).
 
Nema nikakve potreba da lanac bude perfektno čist jer čim izadje napolje biće isti kao što je i bio.
Lanac treba biti podmazan a da bude savršeno čist može samo ako se ne vozi.

Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Upravo tako. Najbitnije je da je masan, suvoća ga troši mnogo brže nego što mislite da ga troši prljavština.
Zato koristim najgušće i najlepljivije ulje koje imam - testerol.
 
Upravo tako. Najbitnije je da je masan, suvoća ga troši mnogo brže nego što mislite da ga troši prljavština.
Zato koristim najgušće i najlepljivije ulje koje imam - testerol.
Ode 5 vati na gusto ulje [emoji23][emoji23][emoji23]

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ocito ga onda ne obrisem dobro nakon stavljanja ulja ali se i slazem sa bakara, moze da bude cist samo ako se ne voza. Ili da se vozi u nekoj hali.

Što se gustog ulja tice, osim sto se na njega najviše fata djubreta, on "crvći" dok se vozi. Jako je glasan. Nema potrebe za gustim uljem. Postane "puter". Davno sam i to probao na proslom GT-u. U pocetku nisam znao kakva je "buka" u pitanju. Mislim da sam probao tada iz zezancije auto-ulje, 5W 40.

Najlakse pranje i najbrze je na auto-praoni. Ali je definitivno problem sto komponente podju kvrckati. Od pedala i pogona do sjedišta. Pa moras sve podmazivati redom.
 
Opet ja sa kupovinom [emoji23]. Postoji opcija da mi rodjak doveze bajk iz Nemacke ukuliko bude dolazio sada za odmor. Znate li neki sajt sem eBay-a gde bih mogao da tražim?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Najlakse pranje i najbrze je na auto-praoni. Ali je definitivno problem sto komponente podju kvrckati. Od pedala i pogona do sjedišta. Pa moras sve podmazivati redom.
Što ga više peres on će više da škripi, veruj mi.



Sent from my Mi A3 using Tapatalk
 
Bicikl najbolje opere kisa, u toku voznje [emoji16]

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk
 
Zamenio bi lulu za neku podesivu, da podignem malo volan. Jel' ovaj a-head sistem standardnih veličina za MTB, ovo 28,6mm vrat viljuške ili da skidam lulu i merim (i šta da merim)? Odnosno, da li bi ova lula odgovarala?
 
da to je standardno, samo ja mislim da je 120mm dosta dugacko za mtb. 80-90mm je neki max i to ako bicikl gravitira ka XC (za penjanje)
 
Nazad
Vrh Dno