Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Mislio sam skuplje odrzavanke
Mislio sam na zamenu ulja... dok je kod obicnih kocnita se samo zameni sajla...
Kako moze biti skuplje odrzavanje hidraulicnih kocnica kad one ne zahtevaju prakticno nikakvo odrzavanje.
Ulje za kocnice vecina ne menja ni na kolima a ne na bajsu a i da promenis to je smesno mala kolicina, a i plocice kostaju kao malo bolje pakne.
 
Je l' koristi nečemu trenažer? Razmišljam da kupim neki da održavam formu tokom zime, kada ne mogu da vozim napolju.
 
Kako moze biti skuplje odrzavanje hidraulicnih kocnica kad one ne zahtevaju prakticno nikakvo odrzavanje.
Ulje za kocnice vecina ne menja ni na kolima a ne na bajsu a i da promenis to je smesno mala kolicina, a i plocice kostaju kao malo bolje pakne.
To što ti ne menjaš ulje na kolima to je tvoja teorija ali nikako nije ispravno, ulje se menja na 2 godine.
 
E bas si mi otvorio oci [emoji1]
Znaci ti na svom autu menjas na svake 2 godine?
I u kom servisu to zavrsis i koliko ti naplate tu uslugu?
 
Hidraulika ne traži toliko odrjžavanje. DOT ulje traži mnogo češće menjanje od mineralnog ulja, zato što voli da prima vodu. Količina ulja je negde oko 20/30 mililitara.
Na asfaltu nema tolike razlike u odnosu na V-brake ali na terenu naručito po lošem vremenu ogromne.
 
Istupiste patku na kočnice, umesto da mi neko da konstruktivan predlog :D .
 
Pa ti ides iz krajnosti u krajnost, ko ce razumeti koji su ti kriterijumi :)

Gledao si bajs od 150, pa sad gledas od 300...pa bolji je taj od 300 naravno.

Mozes i za manje od 200 naci bajs sa solidnom shimano hidraulikom i 3x8 ili 3x9 mehanikom.

Ili odmah kupi drumasa to ces bar da vozis :D
 
Poslednja izmena:
Kriterijumi : visina 178cm, 1000km za sezonu po Adi i Kejevima, 28", 8 ili 9o faz, Deore preko toga mi ne treba,
što se keša tiče, može 300, može i više, ali ako moje prohteve ispunjava i jeftiniji bajs,
što da kupim bolji i skuplji a ne koristim to?

Ako naletite na linkove, šibnite mi ovde da vidim.
Zahvaljujem.
 
E bas si mi otvorio oci [emoji1]
Znaci ti na svom autu menjas na svake 2 godine?
I u kom servisu to zavrsis i koliko ti naplate tu uslugu?

Menjanje ulja moze da se obavi na parkingu sa minimalnim smaranjem, ali traje jedno sat vremena. Ko nije vest mora da skida tocak. Naravno lakse je na kanalu. Potrosis 100gr vise, ali nema ispustanja vazduha.
 
Znam ja kako se menja i na autu i na bajsu.
Akcenat je bio na tome da to retko ko stvarno i radi.
 
@Cvoruga Za vozikanje po Adi odgovaraju bilo kakve kočnice, a od opreme ti je dovoljan i Alivio ili čak Acera. Ja bih pošao od dva kriterijuma - mogućnost nabavke delova i mogućnost nadogradnje (ako te to uopšte zanima). Pritom, delovi ti verovatno neće biti potrebni u prvih recimo godinu dana, pa treba razmisliti šta će biti dostupno posle toga. Što jeftinija oprema, to (obično) veća potreba za održavanjem i servisiranjem, naročito ako voziš u otežanim uslovima (kiša, sneg, blato, truckanje). Ja imam (matoru) XT hidrauliku staru 8 ili 9 godina i nije bilo potrebe da se menja ulje. Na nekom slabijem modelu možda bi bilo, ali to je čisto nagađanje. Uz to, kvalitet kočenja ne zavisi samo od tipa kočnica nego i paknova, a kvalitetni paknovi su skupi (za XT 20ak evra, za v-brake desetak). Dakle, vidi kakva je situacija sa delovima za stariju opremu (sigurno neće biti bolja, samo gora).

@lampe Postavio sam ranije "test" svoje lampe. Nedavno napravih i vrlo stručan kućni test koji većina može lako da izvede. U "potpuno" zamračenoj sobi, uperio sam svetlo (sa skoro napunjenom baterijom ;)) u telefon Lumia 640 sa 4,7 metara. Program Lux-O-meter je očitao do 680 luksa. Eto, da imate neki broj za poređenje. Naravno, izbor zavisi i od rasipanja svetla, širine snopa, itd, ali to je teško/nemoguće precizno izmeriti u kućnoj radinosti i za 2 minuta. Htedoh da probam i napolju i sa tačno 5 metara, ali je mnogo hladno i sa te udaljenosti ne vidim šta piše na ekranu. :)

Inače, treba biti oprezan sa gledanjem testova na netu:
1. Puno zavisi od kamere kojom se snima. Snimak može biti mnogo mračniji nego što jeste.
2. YouTube rekompresuje dodatno snimke, pa uvek bude nešto lošije nego u stvarnosti.
3. U mrklom mraku, svaka lampa će delovati impresivnije. Ko vozi po gradu, uz dosta uličnog osvetljenja (plus izlozi, reklame, itd), već će imati npr 400 luksa, pa će lampa dodati mnogo manje svetla i delovaće kao da uopšte ne svetli. Ako je ikako moguće, probajte bilo koju lampu pre odluke o kupovini, u uslovima u kojima će biti korišćena.

A juče, u onoj magli, videh trojicu biciklista (zasebno). Nijedan nije imao nikakvo svetlo. Čak ni lik u Košutnjaku, na drumašu, koji je imao bici opremu. Nikakvog svetla na njemu, a na ~40 metara se već uopšte nije video. Da ne pominjem da je prvo vozio levom stranom ulice.
 
Da li mozda neko poseduje Fenix BC30 prednje svetlo? Zanimaju me utisci. Po mom nekom istrazivanju po netu, za tih ~75e ne postoji bolje svetlo u pogledu osvetljenja/trajanja baterije.
 
@canejr, ma da sve to stoji, prvo sto ti nijedna kamera ne moze prikazati ono sto tvoje oci vide, pogotovo u potpunom mraku, tako da svi ti testovi manje vise ne mogu da budu relavantni, sem ako nemas 2 lampe pa upalis jednu i drugu da uporedis gde se vec moze videti ako je jedna slabija a druga jaca, kao sto sam ja skoro gledao neki klip.

Koju bateriju imas tu i koliko ti drzi u najjacem mogu jesi testirao ?

Inace ja i ne palim lampu nocu kada sam u gradu jer ima ulicno osvetljenje, ono nema nikakvog efekta a ni potrebe, jer lampe tu i gube smisao.
 
По тој логици ни аутомобили не би морали да пале светла јер постоји улично осветљење.
 
Po gradu gde je osvetljeno najbolje upaliti trepcuce svetlo, da bi tebe videli.
 
Calexx, potpuno si obrnuo logiku. Farovi automobila su mnogo jači, a automobili idu daleko brže i izuzetno je važno da ih vidiš na vreme, ali i da vozaču osvetle put, zbog raznih iznenađenja. Od kada je uvedeno i dnevno svetlo pokazuje se koliko je to korisno. Ne samo što ih praktično trenutno primetiš, nego što jasno razlikuješ automobile koji su samo parkirani na ulici i kojima ne treba da se baviš, od onih koji starno učestvuju u saobraćaju i koji su ti važni.

@Animal Da, jako je dobro kad neko ima za prikaz veći broj lampi, pa ih vidiš uporedo koja jače svetli (i koliko jače). Moja lampa koristi 1x18650, a kupio sam TrustFire neke plave (2500 mAh, 3,7 V) po preporuci.

Treptalica je super za ljude koji voze po dobro osvetljenim gradskim zonama i to prvenstveno po stazama i trotoarima. Npr, ko živi oko centra grada (pa još nekog ravnog) i nije biciklista, nego mu je bicikl prevozno sredstvo za par kilometara, nije mu potrebno ništa bolje. Ipak, za vožnju ulicom, ja preporučujem uvek pravu lampu, pogotovo ako na ruti ima i bolje i slabije osvetljenih delova. Osim toga, kad se vozi prometnim ulicama, gde je često prisutno jako svetlo vozila koja se kreću iza, u trenutku kada iza nema nikoga, očima je potrebno vreme da se priviknu na nagli veliki pad u količini svetla i tada može biti opasno. Naravno, zavisi i od lokacije. Npr, na Novom Beogradu je sve ravno i bolje osvetljeno nego, recimo, na Vidikovcu gde je odomaćeno i masovno parkiranje na trotoarima (uz gradnju objekata uz sam kolovoz), pa je i vidljivost neuporedivo manja, a iznenađenja neprijatnija. Uz to, mislim da uvek treba imati na umu da u saobraćaju trepćuće svetlo ne postoji, pa vozači nisu naviknuti da ga podsvesno primete.
 
По тој логици ни аутомобили не би морали да пале светла јер постоји улично осветљење.

To nije nikako isto, njihov far ima neku svrhu i vidi se koliko toliko ovo moje cudo u gradu ne da je neprimetno nego kao da ga nema... Stroboskop je druga prica on moze da se koristi ako nije previse napadan, da ne blicaju posle.

Calexx, potpuno si obrnuo logiku. Farovi automobila su mnogo jači, a automobili idu daleko brže i izuzetno je važno da ih vidiš na vreme, ali i da vozaču osvetle put, zbog raznih iznenađenja. Od kada je uvedeno i dnevno svetlo pokazuje se koliko je to korisno. Ne samo što ih praktično trenutno primetiš, nego što jasno razlikuješ automobile koji su samo parkirani na ulici i kojima ne treba da se baviš, od onih koji starno učestvuju u saobraćaju i koji su ti važni.

@Animal Da, jako je dobro kad neko ima za prikaz veći broj lampi, pa ih vidiš uporedo koja jače svetli (i koliko jače). Moja lampa koristi 1x18650, a kupio sam TrustFire neke plave (2500 mAh, 3,7 V) po preporuci.

Treptalica je super za ljude koji voze po dobro osvetljenim gradskim zonama i to prvenstveno po stazama i trotoarima. Npr, ko živi oko centra grada (pa još nekog ravnog) i nije biciklista, nego mu je bicikl prevozno sredstvo za par kilometara, nije mu potrebno ništa bolje. Ipak, za vožnju ulicom, ja preporučujem uvek pravu lampu, pogotovo ako na ruti ima i bolje i slabije osvetljenih delova. Osim toga, kad se vozi prometnim ulicama, gde je često prisutno jako svetlo vozila koja se kreću iza, u trenutku kada iza nema nikoga, očima je potrebno vreme da se priviknu na nagli veliki pad u količini svetla i tada može biti opasno. Naravno, zavisi i od lokacije. Npr, na Novom Beogradu je sve ravno i bolje osvetljeno nego, recimo, na Vidikovcu gde je odomaćeno i masovno parkiranje na trotoarima (uz gradnju objekata uz sam kolovoz), pa je i vidljivost neuporedivo manja, a iznenađenja neprijatnija. Uz to, mislim da uvek treba imati na umu da u saobraćaju trepćuće svetlo ne postoji, pa vozači nisu naviknuti da ga podsvesno primete.

Dobro je da si stisao da kupis te, ja mislim da ni dragi bog vise ne zna koje su prave a koje kopija, problem nastaje cak i kada prepoznas prave na slici, on uzme posalje kopiju... Meni lampa treba samo gde nema nikakve svetlosti jer logicno ne vidim nista, a imam jedan deo puta oko 2 km koji prolazim em nema svetla em se suma nadvila bela macka se ne vidi, ili ako okrenem drugim putem kojim retko retko kad kad idem nocu onda mi lampa treba 4-5 km, uglavnom idem magistralom tu gotovo stalno ima svetla mada se i tu desi po nekad da nema ne znam zasto e onda ako ne ponesem lampu, veselo vece bude.

Uglavnom ko ima bolju lampu preporuka je da i u dan ukljuci stroboskop, meni je se par puta desilo od toga dva puta bas kriticno da me umalo ludaci u sred bela dana ne ubiju. Jedan od primera spustam se duzom nizbrdicom oko 5-6 km sve nizbrdo i ulazim u naseljeno podrucje idem oko 50 nizbrdo mozda koji km vise, ka meni idu kola naravno u suprotnoj traci samo u jednom trenutku covek prelazi u moju traku, ja nista nastavljam dole kontam sklonice se, kada je vrag odneo salu i kada sam video vise da ne mogu da ukocim niti da reagujem kroz sekundu mi sve proslo u glavi reko gotovo sad kad pljesnem necu vise zevnuti. Lik je pricao na telefon i polako skretao tu ko baba, u zadnjem trenutku kada sam ja naleteo on je samo cimnuo volan i ja sam bukvalno ocesao kola i proleteo... Kasnije posle 300 m kad sam ukocio naisao covek koga sam pretekao ranije gore sa kolima otvara prozor i kaze dobro si ti sad prosao, ja reko onaj lud sta radi mentalac, kaze naisao ja spustam prozor, kazem sta bi a on meni kaze, ja njega uopste nisam video... Eto da ne duzim imao sam jos jednu slicnu sutuaciju kad te ne znam pola sekunde deli da te raznese, usmrti ili ostavi invalida, isto covek nije video sad u sta gledaju pojma nemam.
 
Izvini ali meni je nenormalno da neko ide 50,biciklom pa da je sve na pustom a ne u naseljenom
 
Ноћу је важније бициклисти да има светло него аутомобилима, наравно на добро осветљеним улицама. Код лошег уличног је потребно свима. Сигурно је опасније ако тебе неко у аутомобилу не примети него ти њега, зато сам онако коментарисао. Светла у граду су више да те неко примети него због осветљавања пута.

Зато је одавно обавеза да мотори увек и свуда имају упаљена светла а до скоро то није важило за аутомобиле, осим што су их неки ипак користили ван града.

Иначе о светлима на аутомобилима 24/7 мислим све најгоре али то није за ову тему.
 
Izvini ali meni je nenormalno da neko ide 50,biciklom pa da je sve na pustom a ne u naseljenom

Sad me stvarno zanima sa kog ti je tačno aspekta to nenormalno? U naseljenim mestima, ograničenje je obično 40 ili 50, mada može biti i preko toga.

@animal Činjenica je da su mnogi vozači naviknuti da primete samo nešto što na ulici zauzima veliku širinu. Ipak, priče o neviđanju biciklista (i motociklista!) samo su drugi naziv za "nisam ni gledao, jer me baš briga ako nije kamion ili drugi auto". A najviše su krivi zakonodavac i policija, jer su kazne nikakve, kontrola skoro da ne postoji, a čak i ako nekoga uhvate, svako saobraćajno ludilo obično sa policajcima može na licu mesta da se dogovori kao "nevezan pojas". Za baterije ja ne znam da li je kopija, a verovatno jeste. Kako rekoh, uzeo po preporuci i ja sam zadovoljan. Nisam nikada merio (a nije ni lako), ali rekao bih da najjače svetlo traje barem 2 sata. Teško je odokativno reći kada počinje da slabi, a sasvim je subjektivno pitanje u kom trenutku postaje suviše slaba.

@calexx I dalje ti je čudna priča. Ako ne vidim automobil krenuću preko pešačkog pravo pod točkove, recimo. Takođe, biciklista kada nekoga mora da obiđe ostaje i dalje u istoj traci, automobil ulazi u suprotnu, pa zamisli to bez farova. Mada, naš Sekretarijat za saobraćaj bi sigurno rekao da bi zabrana farova povećala bezbednost, uz objašnjenje da bi svi morali da voze daleko sporije. (živa istina, tako su meni rekli za nepostavljanje saobraćajnog znaka) Elem, moje je mišljenje da što je veća težina i brzina vozila, a manja upravljivost, to je njegovo označavanje svetlima važnije, jer je i za ostale učesnike važno da ga primete na vreme. Noću je daleko teže ne samo videti automobil dovoljno daleko nego i utvrditi da se on kreće, pogotovo u kom tačno smeru (ka tebi ili od tebe), a usled daleko veće prosečne brzine u odnosu na bicikl (i pešake i džogere), pogrešna procena je potencijalno opasna za sve. Inače, neophodnost dobrog označavanja bicklista najviše je posledica nepoštovanja propisa i nevaspitanja vozača. Iako sam se više puta uverio da ima ludaka i na biciklu.

Btw, slobodno reci zašto misliš da su dnevna svetla loša. Ja sam u početku mislio da ne prave nikakvu razliku, ali sam se uverio koliko je bezbednije sa aspekta drugih učesnika u saobraćaju, naročito biciklista i pešaka. Plus ne može da se desi da ludaci "zaborave" da upale svetla u tunelima.
 
Izvini ali meni je nenormalno da neko ide 50,biciklom pa da je sve na pustom a ne u naseljenom

Pa pazi ja da sam hteo da vozim rosule ili trotinet vozio bih to. Ne vidim nikakav problem tu pa po ravnom idem 40, kada sam isao za KG na tacno 50 km od kako sam krenuo sam imao prosek 35 km/h, a sta treba kada se spustam nizbrdo da kocim nije mi jasno ?
Inace najbrze sam isao i imam uslova za jos brze, ali to su vec paklene brzine i veci kamen na putu moze da bude koban a kamoli nesto drugo.

DSC_0630.JPG

@animal Činjenica je da su mnogi vozači naviknuti da primete samo nešto što na ulici zauzima veliku širinu. Ipak, priče o neviđanju biciklista (i motociklista!) samo su drugi naziv za "nisam ni gledao, jer me baš briga ako nije kamion ili drugi auto". A najviše su krivi zakonodavac i policija, jer su kazne nikakve, kontrola skoro da ne postoji, a čak i ako nekoga uhvate, svako saobraćajno ludilo obično sa policajcima može na licu mesta da se dogovori kao "nevezan pojas". Za baterije ja ne znam da li je kopija, a verovatno jeste. Kako rekoh, uzeo po preporuci i ja sam zadovoljan. Nisam nikada merio (a nije ni lako), ali rekao bih da najjače svetlo traje barem 2 sata. Teško je odokativno reći kada počinje da slabi, a sasvim je subjektivno pitanje u kom trenutku postaje suviše slaba.

Vozaci su bezobrazni maksimalno pogotovo u gradovima gde biciklizam nije toliko zastupljen zbog konfiguracije terena imao sam dosta prilike da idem po ravnicarskim krajevima i je odnos prema biciklistima nebo i zemlja. A to da nije video normalno da ne moze da vidi kad danas svi razgovaraju ili cackaju telefon dok voz, primer samo takav su taksisti, sit se on nacvaka necega dok te vozi, a posle se bune kad im pisu kazne, lepo kupi onu blutut bubicu za razgovore i cao.

Jel ti to traje na onoj lampi UltraFire WF-501B, ti si bese radio onaj test, i ja sam pokusao da snimim nesto slicno ali ne znam sa cim si ti snimao da ti se onako dobro vidi, ja sam probao i sa telefonom i sa digitalnim aparatom, al ne vredi snimi lepo na 3-4 m od mene al nece kao kod tebe ovde i ako ja vidim ocima koliko lampa baca nece da mi se to snimi na video zapisu... Doduse kod tebe neki tunel onde pa mozda zato, kod mene cistina.

Koliko sam ja upoznat i koliko sam procitao negde svetlo prednje i zadnje je obavezno na bicikli ali kaciga nije, tacnije, za kacigu ne moze da te kazni dok za svetlo da.
 
Taman da legnem, kad ono...
Da, koristim tu lampu. A za test si me nasmejao upravo zato što je meni jedan od bitnih uslova kod izbora aparata bio odličan video. Nisam ni ja koristio GoPro za to, jer se ne bi videlo baš ništa, sve i da lampu uperim u objektiv. Aparat je SONY DSC-HX9V. Podešen na najveći kvalitet videa, mislim da je 28 Mbit. Stvarno je odličan. Inače, test nije u tunelu, nego u šumi. Hm, možda ipak ne snima tako dobro? ;) Snimio bi lepo i čistinu, samo bi bilo manje impresivno ako nemaš mnogo šta da osvetliš. To je ona varka testova koju sam pominjao.

Btw, moram da kažem da nisu svi vozači ludi. Po meni je ludaka sve manje, samo su sve luđi. S druge strane, problem je što i mi biciklisti mislim da često imamo prevelika očekivanja od vozača automobila. Kao da očekujemo da svako ume da vozi kola kao što mi umemo bicikl. A u stvari, većina vozi kola onako kako većina vozi i bicikl - ne baš naročito sigurno. Činjenica je da ima pomenutih ludaka, koji će namerno da ti naprave problem kada te vide na biciklu, iz nekog svog besa. Znam da su obično ubeđeni da im biciklisti prave gužvu na putu. Ili autobusi. A uglavnom je to neki ludak za volanom koji ostane u raskrsnici, skreće iz ili u zabranjenu traku, itd. Ipak, dosta je nezgodnih situacija koje se dešavaju zato što je umeće vozača daleko ispod onoga što biciklisti uglavnom očekuju. Npr, ja mogu prilično dobro da držim pravac na biciklu. Recimo, vozim po beloj liniji sa strane ili preko Ostružničkog mosta na onom uskom prolazu između bankine i ograde. Ipak, kao i većina biciklista, tako i većina vozača leluja dok vozi, više ili manje. Takođe, kao što ima biciklista koji se uspaniče čim vide leptira na 50 metara, ima takvih i među vozačima. Ili, biciklisti koji se zablenu u nešto ili zapričaju, pa ne primećuju dobro. Isto je i sa mnogim vozačima. Daleko od toga da ih pravdam. Auto i bicikl nisu isto i nesiguran vozač može lako da ubije nekoga. No, poenta je da, recimo, prolaženje biciklom pored automobila ispred nije nešto što treba olako, jer kod vozača može da izazove paniku. I to što ima desni retrovizor ne znači da te je video na vreme. Elem, svako ko učestvuje u saobraćaju mora biti svestan realnosti i da neće sve biti onako kako zakon kaže da bi trebalo. Zato treba uvek biti pažljiv. Svako treba da se potrudi da bude predvidljiv svima ostalima, a sam da očekuje neočekivano. I bez nervoze. Ulica je mesto gde treba ostati čitav. Protesti i teranje inata su za plato ispred skupštine. Btw, koliko je ljudi ovde odbilo da sedne u auto sa prijateljem koji je nekom prilikom koristio telefon u toku vožnje? Ili seo za volan posle "samo jednog piva"? Napravio se pametan da preskoči gužvu skretanjem gde nije dozvoljeno? Parkirao na trotoaru? Ako u takvim situacijama ne insistiramo na poštovanju zakona i zdrave pameti (barem zarad bezbednosti), ne možemo ni kad smo na biciklu. Odnosno, nema efekta. Isto kao što ne možeš ni kuče jednom da hvališ kad mazne sendvič, a drugi put da ga klepiš.
 
To mi nešto mnogo jeftino. Aj testiraj ti to pa ako je primetno bolje od onih ultrafire davaj link

Evo ti kakve mi je uvalio, mamicu mu kinesku :

DSC_0658.jpg

DSC_0659.JPG

Taman da legnem, kad ono...
Da, koristim tu lampu. A za test si me nasmejao upravo zato što je meni jedan od bitnih uslova kod izbora aparata bio odličan video. Nisam ni ja koristio GoPro za to, jer se ne bi videlo baš ništa, sve i da lampu uperim u objektiv. Aparat je SONY DSC-HX9V. Podešen na najveći kvalitet videa, mislim da je 28 Mbit. Stvarno je odličan. Inače, test nije u tunelu, nego u šumi. Hm, možda ipak ne snima tako dobro? ;) Snimio bi lepo i čistinu, samo bi bilo manje impresivno ako nemaš mnogo šta da osvetliš. To je ona varka testova koju sam pominjao.

Btw, moram da kažem da nisu svi vozači ludi. Po meni je ludaka sve manje, samo su sve luđi. S druge strane, problem je što i mi biciklisti mislim da često imamo prevelika očekivanja od vozača automobila. Kao da očekujemo da svako ume da vozi kola kao što mi umemo bicikl. A u stvari, većina vozi kola onako kako većina vozi i bicikl - ne baš naročito sigurno. Činjenica je da ima pomenutih ludaka, koji će namerno da ti naprave problem kada te vide na biciklu, iz nekog svog besa. Znam da su obično ubeđeni da im biciklisti prave gužvu na putu. Ili autobusi. A uglavnom je to neki ludak za volanom koji ostane u raskrsnici, skreće iz ili u zabranjenu traku, itd. Ipak, dosta je nezgodnih situacija koje se dešavaju zato što je umeće vozača daleko ispod onoga što biciklisti uglavnom očekuju. Npr, ja mogu prilično dobro da držim pravac na biciklu. Recimo, vozim po beloj liniji sa strane ili preko Ostružničkog mosta na onom uskom prolazu između bankine i ograde. Ipak, kao i većina biciklista, tako i većina vozača leluja dok vozi, više ili manje. Takođe, kao što ima biciklista koji se uspaniče čim vide leptira na 50 metara, ima takvih i među vozačima. Ili, biciklisti koji se zablenu u nešto ili zapričaju, pa ne primećuju dobro. Isto je i sa mnogim vozačima. Daleko od toga da ih pravdam. Auto i bicikl nisu isto i nesiguran vozač može lako da ubije nekoga. No, poenta je da, recimo, prolaženje biciklom pored automobila ispred nije nešto što treba olako, jer kod vozača može da izazove paniku. I to što ima desni retrovizor ne znači da te je video na vreme. Elem, svako ko učestvuje u saobraćaju mora biti svestan realnosti i da neće sve biti onako kako zakon kaže da bi trebalo. Zato treba uvek biti pažljiv. Svako treba da se potrudi da bude predvidljiv svima ostalima, a sam da očekuje neočekivano. I bez nervoze. Ulica je mesto gde treba ostati čitav. Protesti i teranje inata su za plato ispred skupštine. Btw, koliko je ljudi ovde odbilo da sedne u auto sa prijateljem koji je nekom prilikom koristio telefon u toku vožnje? Ili seo za volan posle "samo jednog piva"? Napravio se pametan da preskoči gužvu skretanjem gde nije dozvoljeno? Parkirao na trotoaru? Ako u takvim situacijama ne insistiramo na poštovanju zakona i zdrave pameti (barem zarad bezbednosti), ne možemo ni kad smo na biciklu. Odnosno, nema efekta. Isto kao što ne možeš ni kuče jednom da hvališ kad mazne sendvič, a drugi put da ga klepiš.

Nisam ni rekao da je u tunelu nego napravljen je nekako tunel od tog drveca, zive ograde ili cega vec pa lampa ima sta da obasja tu i vidi se dobro mada moze da bude kako hoces, kada nemas dobru kametu da to snimi a tvoja svakako to jeste.

Poenta je tu da njima ne moze biti nista pa onda tako i rade, samo mogu da se slupam ja kao i vozac kamiona kada se glupira po putu jer mu se moze jednostavno zasticen je gor eu kabini. Imas ti takvih ludaka sretao sam to i ja, npr imam prvenstvo i sve i on krene bas njega briga veli jaci sam ja u kolima on mora da stane... A i desavalo mi se sto ljudi sto kola na raskrsnici ne mogu da procene dobro brzinu kretanja bicikle pa tu dodje do problema, oni izgleda misle da ja dosta sporije idem i da mi treba vise vremena da dodjem do njih i naravno bude kontra i onda ja moram da kocim i psujem, stoji vidi me da idem i krece veli nece ovaj jos...
 
dobro vece za bicikliste profesionalce jel neko kupovao sa sajta chain reaction nemackog sajta kupio bih brzinometar catavey tako nesto se zove oko 20eur i dostava oko 5.99e od 2-8 radnih dana hvala.
 
Koji je tačno model i da li si siguran da kod nas nema isti taj za tih 26 evra? Ako si u Srbiji, naravno. Ja nisam naručivao od njih, ali jesam sa drugog nemačkog sajta i sećam se da su tada sve nemačke prodavnice koje sam gledao imale foru da u Srbiju (a i van Nemačke i Austrije) ne šalju običnom poštom, nego samo preko kurirskih firmi, što je koštalo najmanje 10, a obično 15 evra. Pa ako naručuješ za Srbiju dobro proveri. Takođe, mislim da je Chain Reaction originalno engleska firma, u kom slučaju bi kursne razlike mogle da utiču na relativno česte izmene cena, da se ne iznenadiš.
 
CRC je firma iz Severne Irske, tj UK. Ja sam dosta stvari uzimao kod njih i odlicni su, salju brzo i pouzdani su :) Salju i klasicnom postom.
Kao sto rece Canejr, proveri da li kod nas ima taj Cateye model, njih prodaje planetbike...
 
Nazad
Vrh Dno