Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

@cane, gotovo, odneo sam danas, pa cu napisati sta su odgovorili. Jasno je sta je ideja, ako ne zele to da urade,ondaa mozes da napises i predlog za Nobela, dzaba.
 
#SaobraćajVikendom

Ko vozi kola verovatno je primetio - vikendom je veća koncentracija retarda za volanom. Imao sam dva slučaja danas.

Slučaj #1: Dve žene u dvoja kola traže parking na Bulevaru i mile, jedna za drugom. Ispoštujem ja (bilo je saobraćaja u traci pored), sačekam da stanu, pa krenem da obilazim. I još ih nisam pretakao kad prva kreće, sve gledajući potpuno u desno! Te joj u prolazu lupim šakom po haubi. Izgleda da je mislila da sam je zakačio slučajno i trubi mi.

Slučaj #2: Vraćam se istim putem i skoro na istom mestu, samo s druge strane, kombi pravi polukružno malo ispred mene. Neprijatno i dovoljno da se neko iznervira, al' nema veze. Kad lik iz čista mira, bez ikakvog signala počinje da skreće ka parking mestu! Totalno mi ulazi u putanju, jedno 5m ispred mene. Ja na kočnice i nekako u kočenju uspem da se provučem preko parkinga da se ne zalepim u njega. Stane on na parking, stanem ja pored, okrenem točak i pokažem mesto gde se odrala guma od kočenja. Zapalim cigaru i kažem "gledaj". -"Pa kol'ko košta?" -"Hiljadu dinara." -"Evo." Tako nekako, ukratko, se desilo i čini mi se da će taj od sada da pazi na bicikiste.

Naravoučenija: nemojte govoriti 1000 ako je 1150, a nije strašno ni nabaciti još koji % na ime smaranja sa menjanjem gume. Sada ću unapred da odredim cenu naglog kočenja usled retarda (jednom sam odrao gumu zbog babe, strankinje na bici stazi) i samo "ispostavim račun". I trebalo je da stanem i objasnim ženama gde su pogrešile pošto nisam žurio.

Potvrda: bez vikanja i psovki se postižu bolji rezultati. Ko je u stanju, naravno... Inače ljudi zauzimaju odbranbeni stav bez obzira koliko su pogrešili i odatle samo može da eskalira u neproduktivnom pravcu. :)
 
Dobro si postupio, ali ne slaze ti se sa nick-om :D
Kakva je to guma od 1150 :eek:
 
http://www.capriolo.com/rezervni-delovi/spoljne-gume-za-bicikl/rubena-flash-4

Sa reflektujućom trakom. :)

Nemam iskustva s gumama, ali ovima sam vrlo zadovoljan.

I pre nego što me neko iskritikuje za noobizam sa kočenjem da se malo opravdam. :d Juče sam nameštao kočnice, rotirao tanku i debelu podlošku na v break paknovima radi postizanja paralelnijeg "ugriza". Tek kada sam namestio paknove, što mi je još uvek frustrirajući posao, primetio sam da mi prednji točak nije centriran. Onda sam centrirao točak, a mrzelo me da ponovo nameštam paknove. Planirao sam danas posle te kraće vožnje, samo sam skoknuo do grada da vidim nešto. I eto, trebale su mi kočnice više nego ikada do sada! Očigledno mi je u podsvesti bilo da ih nisam dobro namestio pa nisam ni dovoljno pritisnuo prednju. Kočnice su, naravno, radile odlično, samo mi je ostala mentalna slika asimetrije od delića milimetra, tj. onaj osećaj da nešto nije "savršeno".
 
Ovo prvo sto si naveo za trazenje parkinga u bulevaru je meni maltene svakodnevna situacija na bajsu, za koju se svaki put veoma malo iznerviram, ali sam realno prestao da obracam paznju koliko mi se to cesto desava. Idu dva na sat, krenem da ih obilazim, dodaju gas, pa posle 10m opet koce jer se parking tu nastavlja... :)
 
@bahati Kad si vozio? Ja sam se baš danas spustio niz bulevar negde oko 4:30-4:35 (bio do Duleta u Leštanima, pa sa njim do Dunava u Vinči, al *** stigo ga faks pa nije mogo dalje odatle, moro da se vrati d'uči :D) možda si me video kad si se vraćao uzbrdo, bajs u tirkizno maskirnom dezenu :D. A dok sam se spuštao obišao sam jedno troja spora kola, jedan me posle stigo dole.
 
Poslednja izmena:
Je l' nije rano da počnemo sa željama za narednu sezonu? :D
Mada stvarno ne volim karbon, ali ovakvom poklonu ne bih gledao u zube.

 
Jel bi moglo sutra da se nosi onaj biciklisticki komplet sto imam? Verujem da sorc moze,a dres ili da nosim ispod dresa i neku treger majicu?
To ce biti cisto neka mala voznja do 10km u pola 4,zato sto idem pre toga da istrcim 4.5km,ima neki maraton kod mene u gradu,pa ovo dodje kao trka zadovoljstva.
 
Kakve veze sto bi se vozio po asfaltu, ovo je univerzalan bajs, za sve puteve. :)
 
Jel bi moglo sutra da se nosi onaj biciklisticki komplet sto imam? Verujem da sorc moze,a dres ili da nosim ispod dresa i neku treger majicu?
nemoj ispod dresa da nosis nista, a narocito ne pamucnu majci jer ce da bude mokra.
ako ti je hladno bolje obuci nesto preko dresa.
 
Evo sada sam vozio sa sorcom i totalno drugačiji osećaj,nema zuljanja,nikakvi bolovi u tom predelu. Baš,baš pomaže
 
@ivan
Od kolega sam video samo neku hrabru klinku na city bajku. :)

@bakara
Zar nisu sve? :d Nemam pojma, nabasao na netu na sliku. Mada stvarno ima domaćinski feel, sa sve plusićem oko vrata. :)
 
@cane
Dobar video, svidja mi se. Samo, ako mene secanje dobro sluzi, ti rece da nisi ljubitelj 29era :p Ili je ono, sto je dzabe i Bogu je drago :d
 
Dobri su ovi Skotici :D, je ovo fora svaki cigo svoga konja hvali? :p
 
@dule Rekoh da 29" nisam probao, a probao bih, zašto da ne. A naglasih da takvom poklonu ne bih u zube gledao. :)
@demios Ajde što sa XC ode u AM/FR, nego kad si ti počeo da preporučuješ bajkove od 13+ kila? ;)
@LedZeppelin Iskreno, ja ne znam za bajk koji ne vidi asfalt. Jedino ko živi u nekoj divljini, pa je odmah na offroad vožnji. Inače imam jedno 50 km do tako nečega (neki nasip oko Beograda).
 
A propo slike sa detetom napred. To je velika greška dete treba da sedi pozadi. Najveći razlog je pad, vozač može pasti preko deteta a isto tako sav vetar, koji nastaje pri kretanju, ide na dete.
 
A šta ako sedi nazad i upadne mu noga u žice od točka?
Meni se to desilo kada sam imao 5 godina :(
 
To moze da se desi ako sedis u korpi, ali ako sedis u namenskom sedistu ne moze (bar moj sestric ima jedno sto se kaci pozadi i noga mu je sa strane tocka zasticena jer tu sediste ima ojacanja).

apropo scott/trek
Ne znam sta ga palamude sa 3 razlicita standarda... mislim, do juce je svima 26' odgovarao, sad jedni idu na 29, jedni na 27.5... haos :)
 
Trenutno se off-road staze rade za 29". Lakše se vozi nizbrdo i po ravnom i ne oseća toliko rupe dok je težak za vožnju uzbrdo i uskim krivinama.
@GiBo2pac Noge u sedištu mogu i da se fiksiraju (vežu).
 
Onda sam centrirao točak, a mrzelo me da ponovo nameštam paknove.

Mozes li mi ukratko objasniti kako si centrirao tocak?
I meni jedan tocak ide malo u osmicu pa sam mislio da uzmem ovaj alat za zbice ali mi je ceo postupak centriranja jos stran.

A ovi klipovi....dobri bajsevi mada mnogi ni dalje ne shvataju da ti biciklovi nece sami od sebe da idu i nece od nikog da naprave sampiona (tojest moze da pravi razliku medju priblizno jednakim vozacima).
Vise puta sam imao priliku da vidim kako neko sa skromnijom opremom (npr. bez FOX viljuske, XT/XTR opreme, sa V-brake-om) pobedjuje likove sa full opremom od par hiljada eur.
 
@mirza
ma to sam prvo nabasao, posedovao bih, manje vishe, bilo shta shto ima hodove 150-170 :D i da je do 13kg :D

@cane
taj trekic 29er i stil voznje na klipu nije xc vec trail\am, i koliko ja znam fuel EX je konkurencija scottu geniusu, specializedu stumpjumperu i sl...tako da...
a shto se tiche offroada...ahahaha...chek, tebi je offroad samo neki tamo nasip prekriven shljunkom i zemljom? shta fali koshutnjaku koji ti je na 5 minuta ili avali koja ti je na 20-30 min voznje?
ovo za 13kg ne kontam prozivku, pa i sam vozim bajs od 12kg :D...kilo gore dole vishe mi nije bitno.
 
Poslednja izmena:
Mozes li mi ukratko objasniti kako si centrirao tocak?
I meni jedan tocak ide malo u osmicu pa sam mislio da uzmem ovaj alat za zbice ali mi je ceo postupak centriranja jos stran.
Ja sam sve što znam pokupio sa YT i bezveze je da podučavam nekog sa iskustvom od 3 (tri!) podešavanja točka! :d Ovo je jedan od boljih klipova:

[YOUTUBE]s-1n--L8Pjs[/YOUTUBE]

Nekoliko stvari koje se ne pominju često na netu:

Kad već kupuješ alat uzmi neki koji ima dijagonalni usek za žbicu, tako da drži niplu sa sve četiri strane. I obrati pažnju da bude odgovarajuće veličine. Sva ova pažnja na detalje je zato što su niple uglavnom od mekanih metala i relativno je lako uništiti ih. Onaj sa tvoje slike mi ne deluje kao "udoban" za rad, a verujem i da bi me nerviralo da svaki čas razmišljam da li sam na odgovarajućoj veličini. Moj liči na ovaj, ali za njega nisam siguran da li ima pomenuti dijagonalni usek. Sviđa mi se i zato što je obložen plastikom pa služi i kao mini čekić za proveravanje zvuka žbice. Zategnutija, naravno, daje viši ton i obrnuto.

Ako su noviji točkovi ima više popuštanja nego zatezanja. Logika je da verovatno nije problem u tome što su se žbice istegle na novijem točku. Ako je stariji verovatno ima više zatezanja. Ne verujem da ima neka "formula" za to. Ako pri zatezanju niple osetiš veći otpor verovatno je vreme da razmišljaš o popuštanju s druge strane. Nije nemoguće i da se nipla "zaglavi", pa ako si baš siguran da nije dovoljno zategnuta kapni malo ulja.

Za grubo centriranje, bez stalka, dobro dođe lenjir, pa izmeriš razdaljinu od obruča do viljuške/rama sa obe strane i vidiš gde si. Npr. ako imaš viljušku sa amortizerom, tj. lepim, sjajnim cilindrima, zgodno je što će lenjir prilubljen uz nju da ima iskrivljen odraz. Onda će sam lenjir da bude tangenta na tu krivu (sopstveni odraz), a dodirna tačka da ti bude referenca.

Kada je dovoljno centrirano krećeš u ispravljanje. Ako imaš kočnice za obruč (v brake i sl.) paknovi su zgodna referenca. Pod određenim uglom svetla odraz paknova u obručima se drastično pomera i pokazuje ti gde su problemi. A možeš i čisto mehanički da vidiš gde kače. Improvizacije sa lepljivim trakama, plastičnim vezicama i sl. su takođe moguće.

Suština je strpljenje! Polako, po osminu, četvrtinu, polovinu kruga. Tek kada tačno znaš šta radiš možda i ceo! Nemoj da ti puknu žbice! Ako diraš sve sa jedne strane pazi da kreneš npr. od ventila i staneš kada ponovo stigneš do njega. Ako u nekom trenutku deluje previše komplikovano, da je obruč u nekom nemogućem 3D obliku, staneš, smisliš strategiju, pa opet polako. Radiš u etapama. Npr. prvo ga ispraviš da ne leluja levo desno, pa centriraš u odnosu na ram, pa opet proveriš da li leluja, pa da li je okrugao itd. I svaki put si sve bliži "savršenstvu". Ne preteruj, teško da imaš obruč koji će da ostane takav posle prve vožnje. ;)
 
@demios Meni je singletrack mnogo bliži XC (za AM je Session serija). A offroad jeste sve što nije road. ;) Ali, neko voli par minuta DH vožnje preko korenja i kamenja, dok je meni prava offroad vožnja npr Parenzana ili Golubac. Ali, uopšteno uzev, svaka vožnja van puta koja traje barem 30 minuta, a za to u blizini Beograda imam samo nasipe. U Košutnjaku vožnja ne traje više od 5 minuta. Toliko vozim offroad i zaobilazeći pešake na putu do pijace.

@Matthias Meni dobar bajk nema veze sa brzinom, nego najviše lakoćom upotrebe i trajnošću. Dakle, vozi i zaboravi, a da traje dugo i ne traži praktično nikakvo ulaganje. Vozio sam jeftine bicikle i nervirao se zbog stalnog centriranja, štelovanja menjača i kočnica svakih parsto km, traženja lufta svakih mesec dana, itd. Nije svejedno ni da li imaš 70, 100 ili 120 kila, a ni da li voziš po vojvođanskoj ravnici ili gomiletinama kamenja na nekoj planini ili brdu. Na sadašnjem bajku praktično ništa od servisiranja i investiranja već 5 sezona, a vozim neuporedivo više nego ranije (i teže terene). Npr, na Golupcu jedino meni nije pukla guma, a i točkovi su ostali netaknuti, iako sam bio najteži vozač i bez zadnjeg amorta.

Eno i Sneža se popela na Himalaje na običnom biciklu, ali pitaj je da li ne bi uzela skuplji kad bi mogla da ga priušti. I koliko bi joj to živaca i vremena uštedelo. Ne zbog brzine kretanja, nego zbog manje bavljenja biciklom i potrošnom opremom. Uostalom, i za jeftine v-brake kočnice će svi da ti preporuče skupe paknove.
 
Ja sam sve što znam pokupio sa YT i bezveze je da podučavam nekog sa iskustvom od 3 (tri!) podešavanja točka! :d Ovo je jedan od boljih klipova:

Da je još jednom rekao "nipples"... :D
Klip je jako dobar i detaljan, možda i previše. :) Vidi se da je lik fanatik, već i po tome što mu je alat tako poređan da bi ostao na mestu i tokom zemljotresa. No, Matthias stvarno treba da pogleda, naročito kraj, kad kaže "morao sam da odem i kupim kvalitetnije.." kah-kah.. "nipples" ;), "da bih mogao da zategnem kako treba i da točak ostane centriran, a ne da ga centriram posle svakih par vožnji". To je upravo ono o čemu sam pričao, razlika između skupog i jeftinog.
 
Nazad
Vrh Dno