Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

#Biciklijada
Meni nisu smetale raskrsnice toliko, samo na jednoj je bilo pitanje dal' ce il' nece li da uleti auto ispred mene. Ali je bilo bas naporno sporo, valjda zbog smornih roditelja s decom. Razumem sve, amaterska voznja, opusteno, al' kad neko vec mora da bude na zacelju bolje da to budu stvarno sporaci, nego da cela kolona mili i staje svaki cas...

Btw, potvrdio sam u praksi cuveni savet - ne igraj se s podesavanjima ako nemas vremena da testiras. Na trgu sam se setio da mi je dan pre otisao lanac na granicnik napred prilikom promene brzine, pa reko da prekratim cekanje i podesim. I naravno zeznem se, pa nisam imao trecu bas kad je trebalo - od Zelenjaka do kruznog toka. Napravim pit stop, odvrnem odokativno, ubacuje al' drlja kavez. Onda pred novi most napravim jos jedan i ubodem, al' tad je vec bilo kasno...

A onda lutanje oko jezera da nadjem cilj, da bi se ispostavilo da je cilj kod reke... Bar je majica cool, neka mash sintetika, nije bezveze, pamucna k'o prosli put.

@canejr
Za sledecu priliku se shisham i trudicu se da ne zaboravim naocare, da vidimo kako ces da se snadjes! :d
 
@canejr: Nije Marko, nego Isidor, a ne sećam se ni da ti je rekao ime :).

Elem, bilo je problema sa odstojanjem između bicilista, u više navrata smo bukvalno bili u biciklističkoj saobraćajnoj gužvi, pa nismo mogli da uhvatimo zalet na Most na Adi. Ako su organizatori bili na čelu kolone mogli su naprave ad hoc levak za propuštanje ljudi na zalet (to mi se motalo po glavi dok sam bio tamo).
 
Poslednja izmena:
Sve. Prema mom iskustvu, za vožnju koju ja praktikujem (brza, gradska, vrlo malo van asfalta), nema potrebe da dajem više od 3, 4000 din za sve gume.
 
ja samo jednom bio na bicijadi i nikad vishe.
bash zbog tih razloga koje je cane naveo.
 
Mislim da uvek bude više ljudi nego što očekuju, a svima je na prvom mestu da se ne smeta vozačima. Zato ne zatvore ulice na vreme, pa se sporo ide, jer izgleda da je na nekim raskrsnicama moralo malo da se čeka. Plus ne razmišljaju uopšte o trasi. Što kaže Ivan, na ključnim mestima se ranije napravi levak, uz pomoć devojaka u reflektujućim prslucima. Ili bez njih. ;)

Pre 10 godina, promoter je bio Dragan Bjelogrlić i on je, praktično, diktirao tempo. Sve je išlo kako treba (ne računajući ložane i one koji ne znaju da voze), jer je tempo bio skroz ujednačen. A mislim i da Trg ne treba da bude polazna tačka, jer nema dovoljno prostora za start, a puno je uličica sa strane koje organizatori ne žele da zatvaraju. Start bi trebalo da bude na Terazijama ili na sledećem semaforu u Kralja Milana. Punom širinom, da svi stanu do Trga. Ili, start ispred skupštine, opet sa dovoljno prostora. Pa na Nbgd i dalje sve isto, ali uz pravovremeno zatvaranje saobraćaja i ujednačen (lagan!) tempo. Mada, možda je vreme i da se Biciklijada podeli na 2 grupe - tempo 25-35-45 i tempo 10-15 km/h. Ono u subotu je možda trebalo da bude simulacija toga, ali je bezveze što su udarili raniji start i naplašili klince nekim jakim tempom, pa još na Avalu.

Btw, nisam pomenuo da je policija na Trgu, da bi što kraće zadržavala vozače koje doživljavaju kao neke žrtve, krenula iza grupe kao oni pokretni zidovi u filmovima koji prete da te spljeskaju. Razumem da treba malo podstaći ljude, da baš ne odugovlače, ali da ih teraš maricama...

@Ivan Izvini, skroz pobrkah...
 
Baš se pitah da li vredi išta pisati o Biciklijadi. Puno ljudi, organizacija lošija nego ranije, Blaža i dalje misli da je duhovit ili talentovan za priču bez ikakve pripreme.
Htedoh da idem skroz na kraju, sreća da nisam. Policija uopšte nije zatvarala ulice kako treba, na gomili raskrsnica nije bilo ni znakova, ni prepreka, ni policije, pa niti znaš da li možeš da prođeš na crveno, niti ti je prijatno. U 2 navrata videh da su se automobili našli među nama.

Puno ljudi i dece ne zna da vozi bicikle, neki samo misle da znaju, neki nikad nisu vozili u grupi. Puno padova, puno sečenja i uletanja, čak se i stajalo zbog nekih nesreća. Kažu da je neko dete palo na glavu. Na samom početku 2 pametne žene su smislile da između sebe voze neko jadno dete koje se klatilo levo-desno. Strmeknuli se 3 metra dalje. Puno ljudi je usput imalo defekte (bušne gume), pa zaključujem da su izvukli bicikle posle X godina, jer na putu nije bilo ničega za bušenje guma. Jedan lik me skoro srušio, matorac sa Ponikom (trebalo je da znam). Kad je počeo uspon na most na Adi, matorac prvo samo stade uz ivicu, ispred mene, onda nešto krene, pa se saplete, pa opet odjednom stane. Užas. A puno ljudi nije imalo kondiciju ni za ovu vožnju, nisu mogli uopšte da pedalaju na most, onih 20-30 metara.

Na kraju skup na Adi, na livadici koja prima 10 ljudi, tamo gde staju taksi-čamci. Delili su toplu vodu, tople sokiće i hladne koka-kola proizvode. Izvlačili neke nagrade, to nisam sačekao. Pre starta sretoh Ivana i njegovor ortaka Marka, na Adi se nekako nađosmo sa Džonijem, njegovim ortakom kome zaboravih ime (ja sam i inače užasno loš sa imenima, više pamtim lica) i Bahatog. :) Bahati htede opet da me zbuni, pa se obrijao u odnosu na Tihu vožnju. :D I stvarno ga ne bih prepoznao. :) Vrteli se malo, ja morao da palim kući, jer sam posle morao pešaka sa Labudovog brda do Merkatora. A i juče sam malo forsirao uspone po Rakovici, plus na Banjicu, plus na Vidikovac.
Eto. Bilo je mnogo bolje od Tihe vožnje, ali mora to još mnogo bolje. Čak je i 2003. bilo bolje.

Prošlog leta bilo nešto slično u NS-u. Ja inače 60ak km svakog dana pređem ali reko ajd da vidim malo kako je u grupi. Samo jednom i nikad više. Tj. bukvalno sam odustao nakon 2 minuta. 99% njih kao da nikad bajs nisu vozili, svi se nešto teturaju levo desno. Bojao sam se da mi neko ne izgrebe nov bajs, dao "gas" i ostavio ih da se koprcaju. Za deonicu koju obično pređem za 10-15 minuta, njima je trebalo tri sata.
 
Juce vozili 50-tak km... Arandjelovac - Belanovica - Arandjelovac, rekreativci i ovi profi drajveri :)
Ovo sam nesto snimao kad smo se vracali.
 
Poslednja izmena:
Uzasno spora bila biciklijada.
Ja bio vrlo blizu pocetka kolone, nije bilo padova, sudara i tako toga, ali se dozlaboga sporo vozilo. Jedino od terazijskog tunela do yubc-a je islo nesto brze, ostatak deonice brzina nije prelazila 10km/h. Glupo je bilo sto ulice nisu unapred zatvorili, nego je ispred grupe isla policija i zatvarala raskrsnice kako prolazimo. Prosle godine kroz Kneza Milosa i preko Sajma je bilo mnogo brze.
Majica i nije losa :D
 
Prošlog leta bilo nešto slično u NS-u. Ja inače 60ak km svakog dana pređem ali reko ajd da vidim malo kako je u grupi. Samo jednom i nikad više. Tj. bukvalno sam odustao nakon 2 minuta. 99% njih kao da nikad bajs nisu vozili, svi se nešto teturaju levo desno. Bojao sam se da mi neko ne izgrebe nov bajs, dao "gas" i ostavio ih da se koprcaju. Za deonicu koju obično pređem za 10-15 minuta, njima je trebalo tri sata.

Ako mislis na Kriticnu masu onda nisi shvatio poentu te voznje. To ti nije ni trening, ni neko takmicenje ko ce pre do cilja.
Inace to se jos uvek odrzava (svakog poslednjeg petka u mesecu u pet sa startom iz Limanskog parka). Npr. u aprilu je bilo vise od 500 biciklista i sve je proteklo u najboljem redu bez ikakvih padanja (a bilo je i dece i starijih ljudi).
 
Sve. Prema mom iskustvu, za vožnju koju ja praktikujem (brza, gradska, vrlo malo van asfalta), nema potrebe da dajem više od 3, 4000 din za sve gume.
Moguće da ih prvi put nisam dobo napumpao, sad sam bio na pumpi , imaju nove digitalne kompresore, na gumama piše max 6 bara, stavio sam na 5,5 i drže za sada.
 
5,5 bara!? Samo toliko na 3 godine stare gume!? Stavi 6,5, šta si se stis'o, tako će brže da eksplodira i raznese pola grada. Jesmo li nebeski narod ili nismo?


Smanjuj to na 3.
 
Poslednja izmena:
Bio juce sa ortakom, C. Krst Ada i nazad, vratio se ziv :d
E sada , nemam nikakve gedzete na bajsu.
Interesuju me sledece stvari, pa mozda neke preporuke, sta , gde koliko i zasto.
Zadnje i prednje svetlo, Da li imati i macije oci napred pored svetla i nazad ?
Neki komjuter , nesto da meri prosecnu brzinu itd, mada bi me mozda vise interesovao puls i pritisak, da ne riknem.
Pumpa za bajs, alat , torbica, guma sa kompr. vazduhom.
Zvonce, drzac za flasu i flasa.
Videh da su neki narucivali od preko, neke delove kao sto su lampe, pa moze i za to neki savet :wave:
 
Poslednja izmena:
Ja imam samo držač za flašu .
 
@phantomr
Svetla su ti obaveza ako vozis nocu i prednje i zadnje, da bi te lakse vozaci spazili. Pumpicu, rezervnu gumu to bi isto bilo pozeljno ako ti slucajno tokom voznje vrisne guma, kao i flekice. A sto se tice alata, najbolje ti je da kupis onaj set sto imas sve potrebne imbuse itd.

Inace kako vam se cine ove bokserice, jel valja to nesto i njihov ulozak ili ne? Razmisljao sam sebi da uzmem za voznju. A ne volim one biciklisticke gace kad me onako utegnu. :D

http://www.cikloberza.com/show.php?id=59575
 
@phantomr
Kupih nedavno UltraFire 501b lampu na www.dx.com. Sa 2 punjive baterije, punjačem i nosačem za bajk. Ukupno, sa 20 % PDV, izašlo me 25 evra. Najbolja kupovina ikad. Pozadi možeš bilo šta, neku jeftinu bljeskalicu. Mačije oči ja izbegavam. Ako imaš svetlo napred i nazad, videće te i sa strane. Drugo, oči se stavljaju na žice i mogu da im skrate životni vek. "Komjuter" ;) možeš običan, tipa CatEye koji ti se svidi ili za koji imaš para. Istina, meni se sviđaju oni koji prikazuju na ekranu po 4-5 stvari odjednom, ali su najčešće kineski. Za merenje pritiska ne znam, a pulsmetar obično služi za treninge/takmičenja, da se posle nešto analizira. Ako te zanima puls samo da "ne rikneš", pa valjda osećaš i sâm kad si preterao, pa malo usporiš/odmoriš? Ne zaboravi da senzor za pulsmetar treba da vezuješ negde na sebe, a na dugim vožnjama i to može da nervira.

Pumpa - ja uzeo Giyo (u PB) za oko 700 din, mislim da je GP-77. Nije kao nožna, ali služi. Teleskopska, ima T ručku. Nešto me zeza valjda ventil (+ auto adapter), baš treba da se nateram da obrnem mehanizam za pumpanje bez adaptera, možda je bolje. Alat ni ja još nisam kupio onaj normalni set, nego nosim "radnički" imbus set. Uzeo na pijaci za 450 din, ali su austrijski, traju već godinama. Kineski se izližu posle prvog okretanja. Nosim 1 ili 2 rezervne unutrašnje i spremam se da naručim torbicu za ispod sedišta. Zvonce sam davno dobio neko čudno, iz Holandije. Zvoni tako što se vrti u krug, pa mi je super da ga držim na kažiprstu i samo zavrtim palcem kad zatreba. Uvek je na dohvat prsta. :) Nosač za bidon sam dobio uz bajk i super je, mogu u njega da uguram flašu Next Joy od litar i po. Sad tražim da kupim isti takav (imam na ramu mesto za 2 nosača), pa da imam dodatnu vodu za duge vožnje.

@stolex Ne radi nešto cikloberza, pogledaću kasnije. U nedelju bio u Intersportu i bacio pogled na gaće koje oni prodaju za oko 20 evra. Najgrđi uložak koji sam ikad video, kao komad tanke, mekane spužve.
 
@phantomr
Glede kompjutera: ja najviše žalim što moj nema merenje kadence. Rek'o bih da je to čak korisnije za noobove nego za pro likove. Pulsmetar je smor, moraš da nosiš neki kaiš oko grudi, eventualno oko ruke i možda je koristan ako baš hoćeš da radiš HIIT na bajsu. Nećeš valjda da rikneš, zna telo šta se dešava čak i kad ti ne znaš. :d
 
@stolex Ne radi nešto cikloberza, pogledaću kasnije. U nedelju bio u Intersportu i bacio pogled na gaće koje oni prodaju za oko 20 evra. Najgrđi uložak koji sam ikad video, kao komad tanke, mekane spužve.

Vazi. Evo sad je proradio, ne znam sta se zakucao. :)

Kaze lik da je to kombinacija sundjera i gela koliko sam skapirao i to su neke kineske. :)

Inace razmisljao sam ili mozda od Slavke da uzmem kod nje su 25€, malo skuplje ali ne znam da li su i koliko bolje, kvalitetnije. :)

U pitanju je ovaj model od Slavke.

http://www.cikloberza.com/show.php?id=74402
 
@stolex Pogledah. Na slici u sredini deluje kao da je uložak ekstremno debeo, a na poslednjoj kao da ima podosta sunđera. Ne znam šta da mislim, bilo bi najbolje da probaš pre kupovine. Ne znam da li ti je Vukovar blizu. :)
@bahati Ma i kadenca mi nekako precenjena, osetiš u nogama da li valja. Ja sam vozio lošu kadencu samo ranijih godina, kad sam mislio da se tako stiče kondicija. :) Mislim, džaba ti neke brojke, to jedino da vidiš da li ti se kondicija poboljšava. Staviš prenos u kom osetiš otpor sa pedala, ali i ne zamor ili propadanje. Ako osetiš da moraš baš da pritiskaš, prenos dole. Ako osetiš da se pedale vrte suviše lagano, prenos gore. Naravno, zilion puta se desi da upadneš između dva prenosa :) odnosno da ti je jedan prenos suviše lagan, a drugi suviše težak. Onda prema terenu izaberem da li ću malko da se pomučim (npr, ako vidim da teren postaje blaži) ili da usporim i pređem u niži prenos. Šta me briga koliku kadencu pokazuje neki merač. :)

@stolex Sad videh tvoju poruku. Te Slavikne ne deluju baš, mada oni imaju dobre stvari. A što ne uzmeš iste kao ja? Nisu skroz kratke, odu do pupka, ali ja preko nosim šorc, ništa me ne sprečava. U svakom slučaju, gaće moraš da probaš pre kupovine, to je i Slavka insistirala i to je pametno. Ja sam 193 cm, 90 kg, a odgovarao mije broj M (!).
 
Poslednja izmena:
A koje si ti gace uzeo i koliko si platio? Jel su sa gelom ili? Kod Slavke si ih uzeo? Jer ja isto jurim nesto da moze se nosi ispod sorca ili trenerke kad zaladi. Ne volim ove biciklisticke sorceve. :)

Vukovar mi i nije blizu jer sam iz BG-a, a i upoznali smo se na Adi. :D Pa zato sam i ja razmisljao malo za te, jer je ulozak nekako meni extremno debeo pa da mi ne bude neudobno jos dok vozim sa njima, a nazalost ne mogu da ih probam...

Inace nasao sam i ove neke za 600 kinti, ali ne znam kakve su i da li to uopste valja ili su krs. :)

http://www.cikloberza.com/show.php?id=107174
 
Poslednja izmena:
@stolex A ti si taj! :D Ja uzeo kod Slavke (https://plus.google.com/u/0/photos/118166574814152099863/albums/5866070036240938769). Nisu gel nego karbon ;), ali mislim da imaju oni i gel modele. Debljina uloška ne znači mnogo, jer je pitanje koliko je tvrd/mekan. Ja sam odustao od drugog modela isto proizvođača (nije karbon ;)), jer sam ocenio da je uložak mekši. Ako se skroz stanji kad sedneš na njega, nema nikakvu funkciju (osim antibakterijske, ako ti to toliko znači). Inače, one u Intersportu mislim da imaju upravo taj CoolMax uložak koji je meni delovao kao komad spužve. A te od 600 din piše da su "neistegnute" što implicira da su korišćene. I opet, kao da je spužva.

Btw, lično mislim da su te "bokserice" koje ti juriš mnogo lošije, pogotovo za duže vožnje, jer te stežu blizu prepona. Ako se malo pomere, postaće vrlo neprijatne, da ne kažem tange. Sad, jeste da se ove gaće podižu dosta visoko, što me iznenadilo, ali još bolje da mi skupljaju znoj sa stomačine. :D
 
Ne mogu da vidim sliku pa ako mozes da okacis neki drugi link da okacis? :)

Inace koliko si ti te platio kod Slavke i koja je to marka, model? :) Kako si zadoovljan sa njima i jel smetaju kad s enose ispod sorca? :)

Onda cu videti da odem kod nje i vidim sta ima. Sta si ti tamo trazio tacno kad si dosao? Ne bih da me sad zatrpava sa razno raznim modelima... :)

Mislio sam da uzmem i neki dres. Valjda cu imati kesa. Mada primarne su mi gace. :D
 
Jel primetio ko ovaj bajs na Planet Bike sajtu? Kao neki Custom PB Scott :d

Kosta 34k din a oprema je :

BICIKL SCOTT ( PB ) VOLTAGE YZ-15 2010 XS
(SC-BIC-0215-XS)

Bicikl za dirt / street vožnju. Ram od jakih hidroformiranih aluminijumskih cevi i pouzdana Suntour viljuška, omogućavaju lako izvođenje skokova i vožnju po preprekama.

Specifikacija:

SCOTT VOLTAGE YZ-15
veličina točka: 26"
veličina rama: XS
broj brzina: 24
ram: Scott Voltage, aluminijum 6061
viljuška: Suntour XCM sa zaključavanjem, hod 100mm
ležaj viljuške: VP A-head / 1-1/8"
lula volana: Zoom, alu 110mm
volan: Zoom, alu
ručke volana: Herrmans
cev sedišta: Rithcey Comp V2 / 26.8x350
sedište: Selle Bassano Piper
obruči: Beretta beli, Alu dupli zid 36H
prednja glavčina: Shimano HB-RM65 36H
zadnja glavčina: Shimano FH-RM65 36H
ručice menjača / kočnica: Shimano STI ST-EF51 3x8
kočnice: Shimano BR-M416 mehanički disk
prednji menjač: Shimano Acera FD-M360
zadnji menjač: Shimano Acera RD-M360
zadnji zupčanik: Shimano CS-HG30 11-32 8 brz.
lanac: KMC Z-72
ležaj/osovina srednje glave: patrona Shimano BB-UN26 B22
prednji lančanik: Shimano FC-M171 / 42x34x24 / 170mm
pedale: MTB Alu
gume: Kenda 26x2.10

Ovo za ram mi nije jasno koliki je tacno.. Acera/Acera i sve ostalo deluje prihvatljivo.. jedino sto je malo gadan bajs tj ima neke gadne ''sare'' :d

27361.jpg
 
Poslednja izmena:
Ja sam vozio lošu kadencu samo ranijih godina, kad sam mislio da se tako stiče kondicija. :)
Baš zato kažem - da noobovi ne gube godine, nego da odmah znaju na šta da se navikavaju. ;)

Ja u poslednje vreme dižem kadencu, al' sve nešto odokativno. Značilo bi mi da znam preciznije šta mi je cilj. Naravno, razni su tu faktori, al' mislim da je bolje kad imaš neki broj s kojim možeš da radiš.
 
@canjer hvala pogledao sam tu lampu review, nije losa :p
Nemogu da kucam, ukocile su mi se ruke :d
Danas C. Krst, Dorcol, Brankov, YUBC, 70, Galovica, I jos malo iza, i onda nazad preko novog mosta :D
 
@stolex To je Google opet poremetio sa svojim podešavanjima, kakva nacistička kompanija, već su odavno gori nego što je Microsoft ikada bio. Gaće su marke Doltcini, ima dosta njihove opreme. Te karbonske gaće su bile 25 evra, imali su i obične za 20. Ja se javio Slavki, objasnio da se ne razumem, nikakav problem. Rekao da hoću skroz crne, bez natpisa (te su skuplje). Imali su tri modela. Jedan sam video odmah da ne valja ništa, od druga dva izabrao ove. Nema oznake modela, samo Doltcini carbon. Zadovoljan sam, napravile su mi ogromnu razliku. Ali to su mi prve u životu, sigurno može i bolje, jedino je pitanje za koje pare. Ne vidim zašto bi smetale ispod šorca? Jedino što su klizave, pa tokom vožnje primetim da je šorc malo skliznuo, ali mi to ne pravi baš nikakav problem, niti ja nešto klizam u vožnji. A dešava se i zbog toga što mi je šorc jedno 5 brojeva veći (kupio kad sam imao 117 kila, sad na 90). Jedino što počne da mi smeta na dugim vožnjama jesu dlake između nogu, oko prepona, ali to se dešava i kada dugo voziš kola sa boksericama. Nije ništa alarmantno, prosto primetiš da bi ti bilo lakše da još nisi ušao u pubertet. ;)


@hsv XS veličina rama znači eXtra Small. To ti je ispod Small :) iliti veoma malo. Veliko je pitanje koja je veličina na slici. Probaj da nađeš na Scott sajtu YZ ramove i vidi da li imaju slike po veličinama. Inače, kod Treka je XL valjda 20-21,5 inča, a XS mislim da je 15ak, tako nešto. Šare su zamišljene da imitiraju umrljanost blatom, jer je dirt model. Što reče Džeremi Klarkson, tako Ameri zamišljaju blatnjav teren u šumi.
 
^fala canicu, tako sam i mislio za ram al reko da nije greska pa umesto xl pise xs (jer mi je sam ram delovao ''normalno''). A ovo drugo.. amerikanci retardi :d

Ne znam da li ste culi za ovo, evo linkova
pano-va-izazov-2013.jpg


http://www.facebook.com/pages/Wild-Serbia/47739691901?ref=ts&fref=ts

Program http://www.facebook.com/events/199040363577168/?ref=22

Jeste da nije samo mtb ali svaka im cast za cimanje, ogranizaciju.. E sad, problem je sto ljudi nemaju pare a sve ovo mnogo kosta (pa i nema mnogo ucesnika), potrebna je oprema a i skillovi. Naravno opet nisam ni mogao da pomislim da ucestvujem, bajs mi je krs, ostalu opremu nemam a nema sanse da bih prosao deonicu po pecinama, ili bih kilavio ili bih se izlomio. Ipak je ovo malo teze takmicenje a mene bi zanimala npr neka kombinacija trcanja, plivanja i na kraju mtb do nekog planinskog vrha, e tu bi krenuo i sa mojim blizzard fosilom pa nek ide zivot :d :)
 
Poslednja izmena:
Sećam se biciklijada dok sam bio u ZG-u živeo. Čim sam stasao za duže puteve nagovorio sam moje da idem na biciklijadu sa BMX-om. Buraz je vozio specijalku. Kretalo se od Doma sportova, što je neki pandam Areni [ili hali Pionir] do Samobora. Koliko se sećam to je oko 30 km, manje više. Ceo put je bio blokiran za automobile dok su prolazili bicikli, a bilo nas je dosta. Navozali smo se tada, bilo je i padova, sudara, ali je većina puta prošla mirno. Dakle, cilj je napraviti biciklijadu koja bi išla nekim putem manjeg inteziteta saobraćaja koji se može lako blokirati od strane pandura, a ne da se juri centrom BG-a...
 
Vrh Dno