Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Biciklista kao pešak!? Nisam baš siguran. Biciklista vozi kolovozom ili biciklističkom stazom. Čini mi se i da postoji ograničenje brzine ukoliko je staza na trotoaru (10km/h). Biciklista treba da koristi rampe za silazak na kolovoz (kada vozi stazom na trotoaru) a niko ih ne koristi zašto što su (namerno) ograđene i postavljene pod uglom da bi biciklisti usporili. Da, stoji da ih vozači ne zarezuju 2% ali tako je to kad si slabiji "slabiji" i u manjini. Kad dođe do karambola zna se ko zakuka, zato pazite se gde možete, računajte da drugi neće (hrabrost vožnje bicikla npr Avalskom putem neću komentarisati).

http://www.nsbi.org.rs/sr/biciklisti-u-izmenama-zakona-o-bezbednosti-saobracaja

Ne znam da li je ovo aktuelno.
 
Poslednja izmena:
Nisam rekao da je biciklista pesak nego da se u saobracaju ponasa na identican nacin kao prosecan pesak...
gde god moze on ce da pretrci i prodje

I dosadili ste vise sa tim biciklista mora ovo, mora ono, ili je obavezan za ovo...

Ako vec ima neke obaveze onda treba da ima i neka prava u saobracaju...

a do sada ste valjda zakljucili da u praksi biciklista nikakva prava u saobracaju nema pa samim tim ne oseca ni da ima neke obaveze i tako se i ponasa.

Da, stoji da ih vozači ne zarezuju 2% ali tako je to kad si slabiji "slabiji" i u manjini. Kad dođe do karambola zna se ko zakuka, zato pazite se gde možete, računajte da drugi neće (hrabrost vožnje bicikla npr Avalskom putem neću komentarisati).
Pa zato ne treba izjednacavati biciklistu i vozaca motornog vozila i pesaka kao ucesnika u saobracaju, pesak i biciklista moraju da imaju prioritet a ne da se gleda ko je jaci.
Biciklista na avalskom drumu je na svom terenu, ne znam kuda bi drugo vozio?

A ove zakone su pisale budale, neko ko bicikl nije cestito ni video ni vozio, a isti ti nam kroje i biciklisticke staze koje ne vode nikuda i po njihovom poimanju bicikl je iskljucivo za vozikanje i zabavu nikako da ga vide kao ucesnika u saobracaju i sredstvo za transport.
 
Poslednja izmena:
Поприлично дрско размишљање! Ајд овако, бициклисти имају пуна права у саобраћају и за то стоји закон. Напоменуо си како бициклиста има право преласка раскрснице у смеру право када возач аутомобила скеће у десно и ти јеси у праву, али знај једно, кад те удари ауто, прегази, одлетиш му на хаубу.... односно изломи те! После дуготрајног лечења ћеш добити пар хиљада евра од осигурања, које ћеш морати тужити јер ти толико пара сигурно неће одмах дати, па после никад на своје ноге нећеш стати!
Возач ће добити кривичну пријаву од пар месеци условно, новчану казну око сто хиљада, удубљење на хауби и можда напукао фар....
Ово је само један сценарио! Схватите људи, бицикло је веома опасно возити несмотрено. Овде ипак влада правило јачег.
Због тога возач обилази спори трактор или камион, али пешака или бициклисту не види као опасност за себе.
Док возиш бицикло отвори, како каже човек, четворо очију.

Послато са Mi A2 Lite уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Iznenadjujuce je i da neki od vas ne znaju da biciklista ima pravo prvenstva u odnosu na vozila koja skrecu desno a on nastavlja pravo to je cak najcesci udes, a ima pravo i da obilazi vozila sa desne strane jer to je njegova traka (onaj metar od ivice koje mu takodje retko ko ostavi)
Ово је повезано једно с другим али нисам сигуран да је тачно. Јесте да бициклиста сме да користи до метар уз десну ивицу али то није његова трака и нисам сигуран да сме да обилази са десне стране. А да му неко остави ... мислиш, иду два аутобуса паралелно и оду у леву траку е да би оставили метар бициклисти? Тееешко. Бициклиста вози десно од аутомобилиста, наиђе рупа, он нагло скрене да је обиђе и има првенство? Тееешко. Вожња између возила исправна? Вожња у контра смеру исправна? Да ли 1% бициклиста поштује прописе? Не верујем.
Данас гледам, човек стао уз десну ивицу у једносмерној улици која има једну траку за вожњу а друга је паркинг. Погледа позади, нема никога, отвара врата ... и замало да на њих налети бициклиста који је возио уз леву ивицу у контра смеру и хтео да обиђе ауто. И ту возач не поштује бициклисту?

Бициклисти који поштују прописе углавном неће да дођу у неку ситуацију, све описано се догађа са онима који не поштују ама баш ниједан пропис.
 
Поприлично дрско размишљање! Ајд овако, бициклисти имају пуна права у саобраћају и за то стоји закон. Напоменуо си како бициклиста има право преласка раскрснице у смеру право када возач аутомобила скеће у десно и ти јеси у праву, али знај једно, кад те удари ауто, прегази, одлетиш му на хаубу.... односно изломи те! После дуготрајног лечења ћеш добити пар хиљада евра од осигурања, које ћеш морати тужити јер ти толико пара сигурно неће одмах дати, па после никад на своје ноге нећеш стати!
Возач ће добити кривичну пријаву од пар месеци условно, новчану казну око сто хиљада, удубљење на хауби и можда напукао фар....
Ово је само један сценарио! Схватите људи, бицикло је веома опасно возити несмотрено. Овде ипак влада правило јачег.
Због тога возач обилази спори трактор или камион, али пешака или бициклисту не види као опасност за себе.
Док возиш бицикло отвори, како каже човек, четворо очију.
Da, sve se slazem sa tobom...zato sam upravo tako i napisao:
svi koji voze kolovozom defakto znaju da ih vozaci motornog vozila nece propustiti, da ce otvoriti vrata ispred njega bez gledanja, da ce parkirati neposredno ispred njega ili naglo zakociti, ili ce mu preseci put....
I biciklista je na to navikao...kad krene negde njemu se to dogodi bar 20tak puta dok ne stigne na odrediste, on to vise ne primecuje, sviraju mu, guraju ga...

Ako vozis bicikl racunaj na ovo citirano!

Јесте да бициклиста сме да користи до метар уз десну ивицу али то није његова трака и нисам сигуран да сме да обилази са десне стране. А да му неко остави ... мислиш, иду два аутобуса паралелно и оду у леву траку е да би оставили метар бициклисти? Тееешко. Бициклиста вози десно од аутомобилиста, наиђе рупа, он нагло скрене да је обиђе и има првенство?
Biciklista koji se krece uz desnu ivicu ne obilazi vec se jednostavno krece svojom imaginarnom trakom koju uporno izbegavaju da obeleze bojom jer bi tako nedvosmisleno dali do znanja da on ima prava da bude tu.

I da, autobus ili auto takodje treba da mu ostavi mesta i da predvidi da mora da obidje rupu posto nema krila... nama je to cudno a ne bi trebalo.

U praksi je naravno sve drugacije...
kada si uz desnu ivicu racunam da ce ovaj sto skrece da me isece, a ako me zakaci recice ono cuveno "izvini nisam te video" i ako su vam se koji sekund ranije sreli pogledi.
U sustini prave se ludi.
 
Poslednja izmena:
Poštovao sam baš sva pravila. Čovek rekao da me video, da je video da sam dao znak da skrećem, ali je mislio da sam otišao pre njega. Skrenuo je za mnom, u mene. Nije mi ostavio nikakav prostor.
02ed164d7b8fcd043b0ffd70a6b56a8c.jpg
 
Opet, shvatite da Beograd (i veći deo Srbije) nema vožnju bicikala u tradiciji. Pa nije isto voziti bicikl po Subotici i Beogradu... i pešake uče da imaju prednost a ono, dužni su prethodno da se uvere da mogu bezbedno da pređu... niko ne naglašava. Pogledaj Bulevar Mira npr, od Partizana do D. Mišovića, do skoro su bile ucrtane biciklističke staze na kolovozu (dve trake). Nikada nisam video nijedan bicikl. Rezultat, saobraćajna gužva 3x gora (u odnosu na prethodnu situaciju, bez staza). Naravno, za manje, ravničarske gradove (mesta) važi potpuno drugačije ponašanje i životne navike.
Beograd, prihvatite da nije biciklistički raj i samo pažljivo, bez nervoze...
 
Poslednja izmena:
Beograd, prihvatite da nije biciklistički raj i samo pažljivo, bez nervoze...
kakav raj?
Sta treba da prihvatimo?

Da me niko ne postuje u saobracaju a ocekuju da ja postujem?

Pa to nece biti, onda dobijes ovo stanje kakvo je sada.
Sta u opste znaci "nema voznju bicikla u tradiciji"?
pa ja vozim 30godina, meni je to tradicija...

I ja sam vozac, predjem i preko 30k godisnje kolima a predjem i oko 8k biciklom kolovozom potrebno je medjusobno postovanje, a to nemamo.

Ne mozes jednostavno okrenuti glavu i zabraniti ljudima da voze bicikl...
Beograd ne treba da bude prilagodjen automobilima nego pesacima i biciklistima.
 
Poslednja izmena:
Поприлично дрско размишљање! ...Ајд овако...
...
Овде ипак влада правило јачег.
Ovo je srž problema. Važi zakon jačega, a biciklista je drzak jer očekuje da ga zakon štiti kad je u pravu.

Postoje samo dva moguća rešenja za ovo:
1. Da institucije (kaznama, boljim zakonima i potpunim sprovođenjem istih, boljom infrastrukturom) i mediji (informisanjem) promene svest i uslove saobraćaja tako da biciklisti manje smetaju, a kada smetaju, vozači su svesni da moraju da ih trpe i poštuju njihova prava (baš kao što npr. ne smeju da se guraju sa traktorima)
2. Da slabija strana (biciklisti) uzmu zakon u svoje ruke.
Ovo drugo, naravno, nije rešenje, ali se već dešava. Blaži oblik je da biciklisti uzurpiraju pešačke staze, voze gde i kako ne treba, jer je suviše opasno tamo gde bi trebalo da voze. Nemojte da se iznenadite ako ovo eskalira do mere da neko izvuče vozača autobusa i izmlati ga na sred ulice zbog onoga što rade (krenu da pretiču i zadnjim delom izguraju biciklistu). Da se razumemo, ne bih to uradio i ne opravdavam takve postupke, ali trenutno stanje vodi ka tome, ima i biciklista sa kratkim fitiljom.
Još nešto, ne voze svi biciklisti protiv propisa zbog ovih razloga, ima tu i bezobrazluka i bahatosti, nema rasprave oko toga.
Ali svi biciklisti jesu ugroženi u velikoj meri, ne samo oni koji voze nepropisno.
 
I da, autobus ili auto takodje treba da mu ostavi mesta i da predvidi da mora da obidje rupu posto nema krila... nama je to cudno a ne bi trebalo.
Ако бициклиста наиђе на рупу, он мора да успори, погледа да ли може безбедно да је обиђе и тек онда крене. Замисли да возиш ауто, видиш рупу у траци и пређеш у леву да би је заобишао. Да ли онај у левој мора да те пропусти јер немаш крила?
Ма брига бициклисте, они ће да се попну на тротоар, превезу преко пешачког и на црвено па се после опет укључе у неку траку, ако је тротоар неупотребљив. Па очекују да их третирају као равноправне.
 
Ако бициклиста наиђе на рупу, он мора да успори, погледа да ли може безбедно да је обиђе и тек онда крене.
Pa on je vec spor iz perspektive vozaca motornog vozila a obilazak rupe je obicno pola metra, vozac svakako treba da obrati paznju, ili tvrdis da ne treba?

Замисли да возиш ауто, видиш рупу у траци и пређеш у леву да би је заобишао.
nema sta da zamisljam, tako i radim, a siguran sam da i ti tako radis osim naravno kada je ne vidis na vreme.
I za razliku od bicikla ti ne mozes da ispadnes iz auta kada predjes preko rupe :)

Ма брига бициклисте, они ће да се попну на тротоар, превезу преко пешачког и на црвено па се после опет укључе у неку траку, ако је тротоар неупотребљив. Па очекују да их третирају као равноправне.
Pa u cemu je problem, to je prednost bicikla...
svako kome tako odgovara moze iz auta na bicikl
 
Poslednja izmena:
Pa on je vec spor iz perspektive vozaca motornog vozila a obilazak rupe je obicno pola metra, vozac svakako treba da obrati paznju, ili tvrdis da ne treba?
А бициклиста не треба него ладно обилази рупу и не погледа. Он јесте спор и бржа возила можда не би могла да реагују ако овај нагло крене.
nema sta da zamisljam, tako i radim, a siguran sam da i ti tako radis osim naravno kada je ne vidis na vreme.
I za razliku od bicikla ti ne mozes da ispadnes iz auta kada predjes preko rupe :)
Значи возиш ауто, наиђе рупа и ти без гледања прелазиш у леву траку да је обиђеш. А они иза тебе би требало да обрате пажњу и пусте те?
Можеш да останеш без гуме и без фелне а проблем је што је брзина већа па се теже реагује.
Pa u cemu je problem, to je prednost bicikla...
svako kome tako odgovara moze iz auta na bicikl
Па о томе је и реч, предност бицикла је што га нико не дира (саобраћајци) ако вози у супротном смеру, ако пролази на црвено, ако вози преко пешачког, ако вози мешано тротоаром и коловозом, ако не поштује ниједан пропис. Слично као пешаци, ако би почело кажњавање оних који прелазе улицу и разговарају мобилним или још горе, куцкају нешто онда би хиљаде и хиљаде било кажњено. Али би неколико њих који су због тога страдали било живо.

Апсолутно ћу да пропустим бициклисту који чека пред прелазом али ћу да цимнем сваког ко без гледања и безобразно вози преко иако је можда и црвено што је и небитно. Сваки бициклиста који поштује прописе ми је ОК и равноправан, они који користе те предности ме не занимају.
 
Прво: Нема потребе филозофирати око овог проблема. И не може се применити сила да би се поштовали бициклисти. Једноставно речено, проблем је у савести свих нас. Како возача аутомобила, бицикала или пешака и ту је крај. Није проблем у власти, држави или нечем трећем, већ у нама појединцима.
Друго: полиције је мало на улицама да би казнили оне које крше законе и то знају сви учесници у саобраћају. Нажалост мањак полиције се примећује у свим друштвеним круговима и ту јесте крива власт, односно држава. Мањак полиције је због слабих плата (плата саобраћајца је 15% већа него плата радника у Лиру), што их и тера да некад скрену са пута и приме који динар, али и због тога што полиција више нема власт какву је пре имала. Везано за ово, кривимо полицију што не казне оне који дивљи, праве прекршаје, али кад нас казне, онда кукамо "пандури су ме казнили! Бууу полиција итд."

Треће: ми сви волимо да терамо правду и желимо увек да будемо у праву. То нас је увек коштало и увек ће нас коштати главе!
Мене веома иритира када су пешаци на бици стази и сваком би рекао "сељачино склањај се, ово није за тебе стаза" али ме брзо прође и само га (њу) кратко погледам благо-телећим погледом и возим даље.
Кад ми на семафору улети колима и избегнем најгоре, а он једноставно оде јер ме заправо и није видео! Исто тако мрзим кад ме обиђе бициклиста на семафору и пресече ме јер он хоће да иде у десно, а ја возим право (то ми се једном десило, уф ала би га разбио да није био за главу већи од мене).

Углавном да резимирам претпоследњу поруку, у Србији важи правило јачег, ако хоћеш да безбедно возиш бицикло!
Нећу више смарати. Ајд срећно свима!

Послато са Mi A2 Lite уз помоћ Тапатока
 
Ово је повезано једно с другим али нисам сигуран да је тачно. Јесте да бициклиста сме да користи до метар уз десну ивицу али то није његова трака и нисам сигуран да сме да обилази са десне стране. А да му неко остави ... мислиш, иду два аутобуса паралелно и оду у леву траку е да би оставили метар бициклисти? Тееешко. Бициклиста вози десно од аутомобилиста, наиђе рупа, он нагло скрене да је обиђе и има првенство? Тееешко. Вожња између возила исправна? Вожња у контра смеру исправна? Да ли 1% бициклиста поштује прописе? Не верујем.
Данас гледам, човек стао уз десну ивицу у једносмерној улици која има једну траку за вожњу а друга је паркинг. Погледа позади, нема никога, отвара врата ... и замало да на њих налети бициклиста који је возио уз леву ивицу у контра смеру и хтео да обиђе ауто. И ту возач не поштује бициклисту?

Бициклисти који поштују прописе углавном неће да дођу у неку ситуацију, све описано се догађа са онима који не поштују ама баш ниједан пропис.

4 udesa do sada - svaki put od toga sam vozio po propisu. Svaki put na biciklističkoj.

0 udesa i problema kad god sam kršio propise. Pošto tad računam da neće stati, da me ne vidi i slično.

Po propisu biciklom ne smeš preticati sa desne strane kola (ni druge bicikle). Izuzetak je kad postoji biciklistička traka - tada voziš svojom trakom.
 
Poslednja izmena:
Bas tako, ponasaj se kao da te niko nece videti. Tako ucim i svoju decu da prelaze ulicu, nema zeleno mi je, nema imam prednost, nego gledaj pa kad je bezbedno predji (naravno ne na crveno), okreni se na verglanje motora, obrati paznju kada se upali rikverc svetlo, pazi kada izlazis iza visokog auta...
Vecinom vozim ali kada sam pesak, ne zaustavljam (jedan) auto od tonu i po da bi ja prvi presao ulicu. Stanem i to odmaknut od kolovoza bas da ga ne trzam. Sa druge strane ako je kolona, naravno da cu preci pre njenog kraja ali ne moram bas ni prvog da isecem. Kada vozim, kao sto je neko gore napisao, ako pesak gleda i zastane, stanem da ga pustim. Ove sto pruze korak, a la imam prednost bas me briga, ne zarezujem 2%. Takodje ni bicikliste koji cepaju preko pesackog pun gas i ocekuju da ja treba da ih primetim izmedju zbunja, pesaka i ostalih vozila (kolovoz je druga prica, obilazim ih bas nasiroko da bi ih i drugi primetili). Ako bude kazna castim.
 
Ove sto pruze korak, a la imam prednost bas me briga, ne zarezujem 2%. Takodje ni bicikliste koji cepaju preko pesackog pun gas i ocekuju da ja treba da ih primetim izmedju zbunja, pesaka i ostalih vozila.

Pregaziš ih? :)

Za ostalo se slažem - tako i ja radim.
 
Kada vozim, kao sto je neko gore napisao, ako pesak gleda i zastane, stanem da ga pustim. Ove sto pruze korak, a la imam prednost bas me briga, ne zarezujem 2%.

Da li ti shvataš da si zakonski dužan da propustiš svakog pešaka na pešačkom prelazu, nemaš ti tu bilo kakvu prednost, već je imaju pešački/biciklistički prelaz.
 
Ja sam imao dva ozbiljna udesa sa kolima.
Prvi put me isekao auto tako sto je skrenuo u levo ispred mene da se parkira oduzevsi mi prvenstvo.

I ono nedavno kada je auto usao u moju traku tako sto je skretao sekavsi krivinu i bacio me na krov.

Oba puta su me vozaci videli i svesno su isli na to do prodju pre mene i ako mi oduzimaju prvenstvo, i u sustini ovo i jeste najopasnije jer vozaci svesno idu na biciklistu racunajuci da ce nekako da se provuku.

Ova lupanja na bici stazama ne racunam, toga je bilo toliko puno da ih apsolutno izbegavam, jer verovatnoca da se nesto lose desi na bici stazama je ogromna.
 
Poslednja izmena:
Da li ti shvataš da si zakonski dužan da propustiš svakog pešaka na pešačkom prelazu, nemaš ti tu bilo kakvu prednost, već je imaju pešački/biciklistički prelaz.
Ko je rekao da imam prednost?
Ali kad se već hvatamo zakona, pešak ne sme da zakorači dok se ne uveri da može bezbedno da pređe, vozač mora da stane kada pešak zakorači (a prethodno da "obrati pažnju"). Teorijski, ako se susretnu morali bi obojica da popiju kaznu. U praksi se naravno kažnjava samo vozač. Biciklista bi trebao da se kreće do 10 kmh (ako je staza na trotoaru) i kroz rampu (kakve su postavljene po Nbgd). Tada ću da ga vidim i stanem. Ako cepa 20+ i dolazi mi sa desne strane i to po sred pešačkog (van tih rampi), ja nemam stop, nemam ni trougao (parking izlaz), ako idem normalnom brzinom (normalnom) i gledam na vozila koja mi dolaze sa leve strane (na pešake sam, podrazumeva se već obratio pažnju, a i na te rampe) nema šanse da ne naleti na mene i veruj mi da bude nešto, bio bi kriv zato što vozi prebrzo i to po delu za pešake (verovatno bi se završilo sa obostranom krivicom pošto, jelte, vozač je uvek kriv). Ja vozim trezan, obraćam pažnju i uključen sam u ono što radim, ako naleti na 90% drugih vozača sa kojima sam imao priliku da se vozim (stari, žene, antitalenti) + pijani... samo nek im posle drži slovo o zakonu i prednosti, ako pretekne.


Ako ćemo iskreno, ne postoji nijedna situacija da pešak (odrastao, zdrav čovek) bude udaren na kolovozu (tamo gde postoje trotoari), a da ne kažem, sam je kriv (što naravno ne znači da vozač nije). Da je pazio, ne bi mu se to desilo. Semafor, pešački, prednost, zakon, džabe sve kad te nema ili debelo nastradaš.
 
Poslednja izmena:
Iz ZOBSa:
---
Izrazi upotrebljeni u ovom zakonu imaju sledeće značenje:

13) biciklistička traka je saobraćajna traka namenjena isključivo za saobraćaj bicikala, mopeda i lakih tricikala,

26) biciklistička staza je put namenjen isključivo za kretanje bicikala,

26a) pešačko-biciklistička staza je put namenjen za kretanje pešaka i biciklista

Za kretanje bicikla po pešačko-biciklističkoj stazi shodno se primenjuju odredbe ovog zakona o kretanju po biciklističkoj stazi, pri čemu vozač bicikla ne sme da se kreće brzinom većom od 10 km/h i dužan je da postupa sa naročitom opreznošću prema pešacima, tako da ne ometa kretanje, odnosno ne ugrožava bezbednost pešaka.

Vozač bicikla ne sme da se kreće biciklističkom stazom brzinom većom od 35 km/h.

Vozač koji pri skretanju preseca biciklističku stazu, odnosno traku, dužan je da propusti vozila koja se kreću stazom, odnosno trakom.


Za regulisanje kretanja bicikala i mopeda na biciklističkim trakama ili stazama, mogu se upotrebljavati semafori sa trobojnim svetlima.

Svetla na semaforu iz stava 1. ovog člana su crvene, žute i zelene boje, na kojima se svetla postavljaju po vertikalnoj osi, jedno ispod drugog, i to: crveno gore, žuto u sredini, a zeleno dole. Crveno i žuto svetlo su u obliku kruga sa simbolom bicikla crne boje dok je zeleno svetlo sa simbolom bicikla smešteno u krugu crne boje.

Na prelasku biciklističke staze za kretanje vozila iz stava 1. ovog člana preko kolovoza, mogu se koristiti uređaji za regulisanje kretanja pešaka, ako se staza nalazi uz obeleženi pešački prelaz.
---
Ovo na slici je biciklistička staza, a ne pešačko biciklistička, bar je tako u testovima
c6c67d60fa852a58279978341424dd12.jpg

bda5bc7dcecc5ee0a2f0caa486d2bf04.jpg
 
Poslednja izmena:
:))
75c3fb616e41fe3f0faec266bcfca181.jpg


Poslato sa HUAWEI VNS-L31 uz pomoć Tapatoka
32787dd87d790bd06360f9a71826abf6.jpg
cd16ab7312af2930e907f955e4821cc9.jpg
 
Poslednja izmena:
Ako ćemo iskreno, ne postoji nijedna situacija da pešak (odrastao, zdrav čovek) bude udaren na kolovozu (tamo gde postoje trotoari), a da ne kažem, sam je kriv (što naravno ne znači da vozač nije). Da je pazio, ne bi mu se to desilo. Semafor, pešački, prednost, zakon, džabe sve kad te nema ili debelo nastradaš.


Pa dobro, ono "zdrav" jeste upitno, ali desilo mi se: zeleno za pešake & bicikliste, auto skreće uslovno desno i staje. Računam da nas propušta. Kako sam krenuo (lagano, možda tek nešto malo brže od opuštenog pešačkog hoda), lik staje na gas i kreće. Već sam mu bio prošao haubu, ali smotao je ka levo - ka meni. Izgledalo je kao da namerno hoće da me pogazi. Da sam bio nepažljiv i samo projurio, ne bi me stigao pokupiti - već bih bio prošao. Ovako me je upravo pažnja koštala - čekao sam da vidim hoće li stati da propusti. :)

Uzrok: deca na zadnjem sedištu, čovek je još i pogledao ima li kola, ali me uopšte nije bio registrovao - nije stajao da bi propustio mene i ostale pešake. Sluđen sav, izvinjava se. Prošlo bez povreda, deluje čovek najnormalnije. Valjda je naučio da ne treba da vozi kuda ne gleda. Ali ima dosta i ludih i bahatih, još više nesmotrenih - još sa telefonima (i sitnom decom iza) - pažnja je smanjena.
 
ispada da su biciklisti alkosi koji voze nocu :D
 
Da li ti shvataš da si zakonski dužan da propustiš svakog pešaka na pešačkom prelazu, nemaš ti tu bilo kakvu prednost, već je imaju pešački/biciklistički prelaz.
Наравно да имају предност али по тој логици ван пешачког ауто има предност и ако удари пешака који претрчава ван прелаза, возач није крив? Мени се безброј пута десило, имам условно и лагано, спорије од пешака, прилазим прелазу на коме пешаци имају црвено. Следећег тренутка им се пали зелено и они крећу без гледања, буквално ми се лепе на ауто. Бар 40% пешака улицу прелази на <10м од прелаза, са или без семафора. Ваљда рачунају да на семафору може да буде црвено а ван не може. Баш сам јуче гледао, пешаци су скоро на сваком прелазу (семафор) прелазили на црвено, чак и ако аутомобили имају ту зелено па чак и ако аутомобили наилазе, ови и не скрећу поглед да их констатују. Понекад и погледају да ли наилази неки ауто и ако нема, они лагано крећу преко па ако неки и наиђе, не журе да пређу. Таман посла да прекину куцкање на пола поруке.
 
Za skretanje si kriv ako pešak stupi na pešački 1cm ispred tvog vozila ako mu je upaljeno zeleno. Tako je, kako je.
Postoje pravila koja kažu kada i kako pešak sme da bude na kolovozu i van prelaza. Ako je pešak kriv, a ti vozio po propisu, postoji mogućnost da ti nakače da nisi prilagodio brzinu okolnostima i uslovima saobraćaja i da ti pripišu deo krivice (npr. video si da je pešak tamo gde mu nije mesto i nisi usporio). Ako jesi usporio, upozorio pešaka, a on opet trčao, ti si kočio i udario ga, možda ga i povredio (ali nisi ubio), teško da ćeš biti kriv pogotovo ako tragovi kočenja pokazuju brzinu manju od ograničenja i generalno postoje dokazi da si učinio šta si mogao da izbegneš nezgodu. Ako si ga ubio, to verovatno znači da nisi prilagodio vožnju i da ćeš snositi deo krivice (izuzetak možda bude autoput, ako nisi vozio preko ograničenja).
Ja sam nakon saobraćajke u kojoj sam udaren kao biciklista čitao koješta po Internetu i iznenadio se koji sve detalji se gledaju, svakako je bitno angažovati dobrog advokata u nekim slučajevima. Primer sa poginulim pešakom koji se kretao kolovozom tamo gde nema trotoara, a nije sva krivica na vozaču iako bi meni kao laiku bio kriv vozač (izvinjavam se za velika slova, u pitanju je citat):

DOPRINOS PEŠAKA SAOBRAĆAJNOJ NEZGODI
(ČL. 192 ZOO)

KADA JE KRETANJE PEŠAKA NA PUTU BILO NEPROPISNO, POSTOJI PRETPOSTAVKA O DOPRINOSU PEŠAKA NASTUPANJU SAOBRAĆAJNE NEZGODE. U SUPROTNOM,KADA JE KRETANJE PEŠAKA BILO PROPISNO, RADI UTVRĐIVANJA NJEGOVOG DOPRINOSA, NEOPHODNO JE PROCENITI DA LI JE, U KONKRETNOJ SAOBRAĆAJNOJ SITUACIJI, PEŠAK OBJEKTIVNO BIO U MOGUĆNOSTI DA NA BILO KOJI NAČIN IZBEGNE SAOBRAĆAJNU NEZGODU.
Iz obrazloženja:
Rešavajući o prigovoru podeljene odgovornosti koji su istakli oba tuženika, Prvostepeni sud je našao da je propust pešaka, sada pok.Ž, u predmetnoj saobraćajnoj nezgodi bio taj što je pešak imao realnu mogućnost uočavanja nailazećeg vozila, te i u toj situaciji korišćenja bankina za sopstveno kretanje,koje su postojale i sa leve i sa desne strane kolovoza,iako su obe bile pokrivene snegom i ledom, te da se pok.Ž shodno odgovarajućim odredbama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, po pravilu nije smeo kretati po kolovozu, već je bio dužan da se kreće po bankini uz levu ivicu kolovoza, pa sa tim u vezi nalazi da je njegov doprinos nastanku štetnog događaja 20%. Iz ovako navedenih razloga Prvostepenog suda proizilazi da sud smatra da je kretanje pok.Ž kritičnom prilikom kao pešaka bilo nepropisno,odnosno protivno odredbi čl. 104 st. 1 ZOBSP-a, koja obavezuje pešaka da na putu koji ima trotoar ili drugu površinu određenu za kretanje pešaka, odnosno površinu pored kolovoza pogodnu za kretanje pešaka, da se takvim površinama kreće. Međutim, po odredbi stava 2. istog člana, na putu na kome postoji trotoar ili druga površina određena,odnosno pogodna za kretanje pešaka, ili na putu na kome postoji trotoar ili druga površina određena odnosno pogodna za kretanje pešaka, a koju pešaci ne mogu da koriste, iz bilo kog razloga, pešaci mogu da se kreću po kolovozu. S obzirom na navedene zakonske propise,te činjenice koje utvrđuje Prvostepeni sud, da su obe bankine pored kolovoza, i sa leve i sa desne strane, bile prekrivene ledom i snegom, prvostepena presuda ne sadrži razloge o odlučnoj činjenici tj. da li je pok.Ž uopšte mogao za sopstveno kretanje da koristi zaleđenu i snegom prekrivenu bankinu pored leve ivice kolovoza, a što je važno za ocenu o tome da li je njegovo kretanje kritičnom prilikom bilo propisno u smislu odredbe čl.104 ZOBSP-a. Takođe, prvostepenoj presudi nedostaju razlozi i o tome da li je, nezavisno od toga da li je kretanje pešaka u datoj saobraćajnoj situaciji na kolovozu bilo propisno ili ne, a kada se pešak već našao na kolovozu,da li je pešak objektivno mogao nešto da preduzme da ne dođe do saobraćajne nezgode, na primer zastajanje i sklanjanje u stranu, kod već utvrđene činjenice da je pešak imao realnu mogućnost uočavanja nailazećeg vozila.
(Rešenje Okružnog suda u Valjevu Gž. br. 291/99 od 25. februara 1999) 
U svakom slučaju, izbegavanje nezgode, oprezno i defanzivno kretanje svih (vozača, biciklista, pešaka) je jedino što ima smisla. Svaki naknadni postupak nakon nezgode košta daleko više vremena, novca, zdravlja od sporijeg i pažljivijeg kretanja. Što svakako ne daje pravo nikome da zloupotrebljava pažnju i opreznost ostalih i bahati se. Ali to treba da rešavaju institucije, pa se opet vraćamo da uz naše institucije, često važi samo zakon jačeg i onda se zavrtimo u krug...
 
Koji tragovi kocenja ako brzina nije velika i plus abs u vozilu

Uvek ce se ici na vodenicu pesaka, ma bilo sta da bude. Kod mene kafana na cosku raskrsnice,tu je i pešački. Zeleno za pešake,skrecemo u ulicu,nigde nikoga na trotaru da hoce preci ulicu i mi na trecini pešačkog kolima, lik pun sprint iz kafane istrcava i nama na haubu. Sta je bilo posle, morali smo da platimo preko osiguranja njemu. Kako? Pa lepo, uvek je pesak zasticen iako ovde nema osnova da bude zasticen.

I jos jedna stvar, on kad je istrcao, bilo mu je crveno za pesake, posto taj semafor za pesake kratko drzi.

Poslato sa HUAWEI VNS-L31 uz pomoć Tapatoka
 
Poslednja izmena:
Za skretanje si kriv ako pešak stupi na pešački 1cm ispred tvog vozila ako mu je upaljeno zeleno. Tako je, kako je.
Postoje pravila koja kažu kada i kako pešak sme da bude na kolovozu i van prelaza. Ako je pešak kriv, a ti vozio po propisu, postoji mogućnost da ti nakače da nisi prilagodio brzinu okolnostima i uslovima saobraćaja i da ti pripišu deo krivice (npr. video si da je pešak tamo gde mu nije mesto i nisi usporio).
Писао сам о мом прелажењу преко пешачког на коме је њима црвено а ја возим спорије од пешака. И онда се њима упали зелено и без гледања крећу а половина ме гледа бело, шта ћеш ти овде кад је нама зелено?? Неки се и залепе са стране јер су кренули као да сам невидљив.
Пешаци имају право да пређу ван прелаза у одређеним условима, питао сам за оне који немају. Стално видим да већина иде према прелазу али често крену на 10м од прелаза, ваљда праве неку толеранцију.
Прилично добро процењујем кретање пешака, чак и ако нису кренули да прелазе. Старији стану, погледају па и не крену ако виде да неки ауто иде брзо (иако може да стане на време) па сачекају. Млади и не погледају лево или десно и крену преко. Увек успорим толико да могу да зауставим и када неко иде тротоаром па без гледања нагло скрене преко прелаза.

А све ово се мало односи на бициклисте, нити смеју да возе преко пешачких нити да обилазе аутомобиле са десне стране па и између колона само зато што аутомобили стоје пред пешачким или је црвено. А бициклисти се провлаче између и онда прођу кроз црвено или превезу преко пешачког. Јесте, то је предност бициклиста да могу да не поштују ниједан пропис а да их нико не кажњава. Док год поштују прописе, поштујем и ја њих. Кад не поштују, онда нека се сналазе.
 
Pogledaj nex999 post, preko 5500 biciklista godišnje bude kažnjeno. I treba kazniti svakoga ko zasluži, biciklistu, pešaka, vozača, samo tako će možda nekada da bude reda.
 
Ма не занима ме статистика, оно што гледам ми је реалније. А то је да се не сећам да сам видео да је неки бициклиста заустављен ако вози у контра смеру или ако пролази кроз црвено ... а тек за ситније прекршаје. Аутомобила има много пута више па ипак једном или двапут месечно видим некога да вози у контра смеру, то су они који се правдају да иду близу и сматрају да смеју да возе 20-30м контра. А ваљда 95% бициклиста то стално ради.
 
Nazad
Vrh Dno