Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Na ovim mojim slikama dva posta iznad mozes na zadnjem tocku da vidis upravo tu gumu, samo 2.2 sirine, ako ces da vozis u iole slicnim uslovima i po takvim terenima, ta guma je zakon :D
E sad, sto se tubelesa tice, treba ti tubeles traka koju ces da zalepis na felnu i njom zadihtujes rupe za zice/niple i treba ti sealant koji ces da sipas da popuni ostale nepravilnosti i da instant zakrpi gumu ukoliko je izbusis u voznji. Za prave UST tj tubeless gume, sealant i nije neophodan. Ove gume sa tvog linka su deklarisane kao UST tako da se lakse namestaju i eto mogu i bez sealanta.
Po meni, dobra kupovina, jedino malo dovodim u pitanje montiranje 2.4 gume na felnu koju imas uz taj kapriolo. Ko zna koja je felna u pitanju i 99% sam siguran da je 17, a maksimalno 19mm sirine sto je za 2.4 gumu, po meni, premalo, pogotovo za tubeles sistem. Poenta je da tada vozis na manjem pritisku, slobodno ispod 2 bara, a sa uskim felnama to nije bas preporucljivo. Ako mozes proveri model i sirinu felne pa napisi.
Naravno, uvek mozes tu gumu da vozis i sa unutrasnjom...

Pozz svima, hteo bih da uzmem ove gume http://probike.rs/gume/26%22/Continental-Mountain-King-26-24?sort=p.price&order=ASC za Capriolo Oxygen, sta mislite, da li je to dobra kupovina? Takodje, nisam upoznat bas sa ovim tubeless gumama, koliko sam shvatio, pored njih treba da se uzme i neki "ulozak" koji se stavlja na felnu. Neka me neko ispravi ako gresim.

Uska felna + siroka guma = propast iz par razloga, prvi je da ce guma spasti sa felne u nekoj krivini, drugi da postoji mogucnost usled pritiska na bocne, klinc, zidove felne sama pukne uzduzno.
Losa felna + tjubeles guma = propast jer se vozi na manjem pritisku a manji pritisak cuva gumu ali ne i felnu

Felnu mozes izmeriti sublerom kad skines gumu, ako je kako je svemirac napisao onda zaboravi sve iznad 2.0 jer dobijas prevelik balon sto nije dobro za stabilnost u voznji jer ce biti previse ljuljuskanja u krivini i poskakivanja po ravnom. Sa druge strane velik balon = udobnost
Vec napisano a samo da potvrdim ako je kripton felna onda je 17mm.
 
Kolika bi trebala da bude sirina felne za 2.4 gumu? I da li bi 17mm felna bila dovoljna za 2.1 gumu? Izvinjavam se ako spamujem previse, ali noob sam u ovoj oblasti tako da ne zamerite previse.
 
Kolika bi trebala da bude sirina felne za 2.4 gumu? I da li bi 17mm felna bila dovoljna za 2.1 gumu? Izvinjavam se ako spamujem previse, ali noob sam u ovoj oblasti tako da ne zamerite previse.

Pravo je pitanje da li guma 2.4 moze da ti stabe u ram a da ne udara u cevu zadnje viljuske i u prednji menjac.
 
Mountain King gume su prilično "kockastog" oblika i nisu iz preširokog kalupa, možda će ida stane (naravno morao bi da probaš pre kupovine ili da proveriš da li su voljni da ti vrate pare ukoliko ne može...). Što se tiče 17mm felne, trebalo bi da 2.1 ne pravi problem ali, kažem, dovodim u pitanje tubeles montažu.
Za 2.4 tubeles gumu ja bih felnu sa 23mm širine pa naviše...

@zverimir može, doteraj bajs, ima na nekoliko mesta u gradu neko stepenište niz koje me je uvek bilo žao da akam svoje bicikle a voleo bih da se spustim [emoji3]
 
Poslednja izmena:
@sajlonac
Zaboravio si na visinu gume ;)
Bez obzira na kockast oblik mislim da nece stati u taj ram, cad i da stane postoji mogucnost da ce kavez prednjeg menjaca udarati bocno u gumu kad je na najmanjoj sajbni.

Vidi mogu da ti dam i da vozis moj bajs nego me mrzi da ti montiram pomocne tockice :) a ima i strah da ces hteti posle isti vajs ko moj :D
 
Poslednja izmena:
B2Jnio9.jpg


Ruzveltova.

Odsustvo mozga izgleda. Ostatak fotografija sa još besmislenih prekida na sledećem linku - http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491382#p491382
 
Uska felna + siroka guma = propast iz par razloga, prvi je da ce guma spasti sa felne u nekoj krivini, drugi da postoji mogucnost usled pritiska na bocne, klinc, zidove felne sama pukne uzduzno.
Losa felna + tjubeles guma = propast jer se vozi na manjem pritisku a manji pritisak cuva gumu ali ne i felnu

Guma ne moze da padne sa felne u krivini koliki god da je balon, sem ako nesto nije uredu sa felnom ili gumom. Pre ce proklizati.
Verovatnoca da guma (ako nije trula) pukne uzduzno je 1:100.

Tubeles mora da se napumpa do min granice, inace izlazi vazduh. Ko vozi tubeles sa malim pritiskom? U tom slucaju nesto nije ispravno.
 
Zavisi sta smatras lepim modelom, lep vizuleno ili tehnicki lep. Opet zavisi za sta kupujes bajs, odnosi se na tip voznje. Takodje koju velicinu tocka hoces 26, 27.5, 29". Svakako u tom budzetu, ali blize gornjoj granici, mozes kupiti sasvim pristojan nov bajs u garanciji. Ako si vec nesto snimio da ti je zanimljivo daj link pa cemo prodiskutovati malo i dati mozda poneki koristan savet :D

Mislio sam na vizuelno lep jer se u tehnicki deo ne razumem. :D
Pa ono klasika voznja.. Ada - Novi Beograd. Malo je zeznuto jer sam iz Obrenovca, a ovde je uzas (ima jedna kratka staza) za voznju i ostaje pitanje kako bih ga transportovao (nemam kola )do Bg-a.

Ovo je ono sto se meni dopalo. :)
1. GILA 1.0 - 2014 - 28.999 RSD
2. MTB Anolis - 2015 - 26.999 RSD
3. MTB 27.5 LEVEL 7.4 CRVENA 2016 - 44.999 RSD
4. MAYAN crno zelena - 33.999 RSD
5. LEVEL 9.4 crno-crvena - 44.999 RSD
 
Mislio sam na vizuelno lep jer se u tehnicki deo ne razumem. :D
Pa ono klasika voznja.. Ada - Novi Beograd. Malo je zeznuto jer sam iz Obrenovca, a ovde je uzas (ima jedna kratka staza) za voznju i ostaje pitanje kako bih ga transportovao (nemam kola )do Bg-a.

Ovo je ono sto se meni dopalo. :)
3. MTB 27.5 LEVEL 7.4 CRVENA 2016 - 44.999 RSD
5. LEVEL 9.4 crno-crvena - 44.999 RSD

Jedan od ta dva, mada se pre treba raspitati ako se bude zanimao za br. 5 da kojom vilom dolazi bajs jer ako je zoom onda preskoci.
Nego nisi pomenuo koliko si visok ili mi je promaklo
 
Nisam spomenuo. Dobro pitanje. 190 visina, 90 tezina.
I jos jedna stvar..imam problema sa ledjima(donji deo) pa me zanima koja je najbolja opcija za sediste.
 
Guma ne moze da padne sa felne u krivini koliki god da je balon, sem ako nesto nije uredu sa felnom ili gumom. Pre ce proklizati.
Verovatnoca da guma (ako nije trula) pukne uzduzno je 1:100.

Tubeles mora da se napumpa do min granice, inace izlazi vazduh. Ko vozi tubeles sa malim pritiskom? U tom slucaju nesto nije ispravno.

Šta smatraš malim pritiskom? Ja vozim 3.0 gume na 1bar a 2.2 gume na 1.8... To i jeste poenta tubeless sistema. Da si sa unutrašnjim gumama nikada ne bi mogao da voziš na tom pritisku a na stranu što bi izbušio te unutrašnje na prvi iole jači udarac.
Inače, naravno da može da spadne sa felne ukoliko je prevelik balon...

https://ep1.pinkbike.org/p4pb7486955/p4pb7486955.jpg

Što se tiče uzdužnog pucanja, nisi lepo pročitao, pući će felna a ne guma. To sam svojim očima video više puta... Naravno kada se napumpa na malko veći pritisak.
 
Šta smatraš malim pritiskom? Ja vozim 3.0 gume na 1bar a 2.2 gume na 1.8... To i jeste poenta tubeless sistema. Da si sa unutrašnjim gumama nikada ne bi mogao da voziš na tom pritisku a na stranu što bi izbušio te unutrašnje na prvi iole jači udarac.
Inače, naravno da može da spadne sa felne ukoliko je prevelik balon...

https://ep1.pinkbike.org/p4pb7486955/p4pb7486955.jpg

Što se tiče uzdužnog pucanja, nisi lepo pročitao, pući će felna a ne guma. To sam svojim očima video više puta... Naravno kada se napumpa na malko veći pritisak.

Ko da sam ja napisao :D
 
Nisam spomenuo. Dobro pitanje. 190 visina, 90 tezina.
I jos jedna stvar..imam problema sa ledjima(donji deo) pa me zanima koja je najbolja opcija za sediste.

Ok, prvo visina 190 zahteva XL ram, velicina tocka nije toliko bitna u tvom slucaju jer hoces da vozis rekreativno po asfaltu.
Vezano za problem sa ledjima u donjem delu, imam ga i ja, i ne uslovlja ga sediste nego celokupona pozicija na bajsu.
A sad jos jedno pitanje, da li si mozda obzirom da si naveo stil voznje i problem sa ledjima razmisljao o treking bicikl sto bi bio mozda bolji izbor od mtb-a?
 
@dzonihsv Nije neuobičajeno da se staza prekida kod autobuskih stanica (posebno prometnih), a mislim da je i bolje nego da imaš iscrtane one neurotične linije i obaveštenja "PAZI PEŠACI". Mnogo je veći problem ako na mesto gde se prekida staza odmah posade trafiku ili frižider za sladoled štoje standardna praksa.

I gde si bre, čovek? :)
 
Malo je zeznuto jer sam iz Obrenovca, a ovde je uzas (ima jedna kratka staza) za voznju i ostaje pitanje kako bih ga transportovao (nemam kola )do Bg-a.

Dok ti drugi rešavaju pitanje lepote :) ja bih da pitam za to oko užasa za vožnju. Misliš na Obrenovac ili NBbg? Ja se u Obrenovcu nauživah vožnjom po Zabranu. https://www.youtube.com/watch?v=rQxtAgjfQU8 U lepom mi je sećanju i vožnja do Uba (https://www.youtube.com/watch?v=Pb6rMI3QbM0), pa onda... ono na Š... (https://www.youtube.com/watch?v=EfEgyMV6GKA) Nije važno, put do Lisog polja, pa tuda okolo-naokolo, izlazak u Draževac. https://www.youtube.com/watch?v=_XnugRBwPAo Ja sam tu nastavio gore kroz Draževac (možeš i ti, https://www.youtube.com/watch?v=vrQUZlFdozI, pa možda kod Velike Moštanice, iz Meljaka, presečeš na Stari obrenovački), ali imaš i varijantu da tu ideš levo na Mislođin, pa nazad Obrenovac. Baš u poslednjem linku imaš tu opciju iz suprotnog ugla.

Itd, nije uopšte slab izbor vožnji oko Obrenovca. Da ne spominjem da možeš i do Valjeva lepo da stigneš, nekim od sporednih puteva. Recimo, ja sam planirao kroz Brankovinu (grob Desanke Maksimović i još mnogo toga). Možda bi se našao i neki zemljani put. Druga poslastica je prelazak iz Obrenovca preko mosta, pa onda možeš do Kupinova i Obedske bare (https://www.youtube.com/watch?v=J3zCogEaHFc, a možeš i oko šume gore, na platformu kod Obreža: https://www.youtube.com/watch?v=XvOXNTD3I6Q) Ili okreneš na suprotnu stranu, ka Nbg, pa lepo opališ nasipom jedno 20 km! https://www.youtube.com/watch?v=FQnToQrNPlo.

Dakle, ako si pričao o Vožnjama oko Obrenovca, ja mislim da je izbor odličan, pogotovo za MTB. I još imaš brz i lak pristup ne samo i asfaltu i zemljanim stazama, nego i ravnom i brdima.
 
@dzonihsv Nije neuobičajeno da se staza prekida kod autobuskih stanica (posebno prometnih), a mislim da je i bolje nego da imaš iscrtane one neurotične linije i obaveštenja "PAZI PEŠACI". Mnogo je veći problem ako na mesto gde se prekida staza odmah posade trafiku ili frižider za sladoled štoje standardna praksa.

I gde si bre, čovek? :)

Shvatam ja to, ali cela ulica je ispresecana sa 3-4 metra prekidima bici. staze, koje biciklisti sigurno neće da poštuju. Da ne spominjem i nepropisno parkiranje koje je već krenulo. Kao i sa sa drugim bici. stazama, greši se što se nikakve ideje nema, već se ide na "cepni malo pešacima", što je veoma pogrešno.

Inače, evo me, koprcam se. :)

Bolestan sam neko vreme, pa sam utanjio sa bajsem, ali eto, bacam pogled šta se sve radi, pa kad ponovo sednem za bajs, da znam oko čega da se nerviram. :)
 
Šta smatraš malim pritiskom? Ja vozim 3.0 gume na 1bar a 2.2 gume na 1.8... To i jeste poenta tubeless sistema. Da si sa unutrašnjim gumama nikada ne bi mogao da voziš na tom pritisku a na stranu što bi izbušio te unutrašnje na prvi iole jači udarac.
Inače, naravno da može da spadne sa felne ukoliko je prevelik balon...

https://ep1.pinkbike.org/p4pb7486955/p4pb7486955.jpg

Što se tiče uzdužnog pucanja, nisi lepo pročitao, pući će felna a ne guma. To sam svojim očima video više puta... Naravno kada se napumpa na malko veći pritisak.

OK :D
Ubedio si me. Dobre su slikice. Ovo su bas ekstrem situacije. Ali realno kod ljudi koji nemaj ugranica...
 
Shvatam ja to, ali cela ulica je ispresecana sa 3-4 metra prekidima bici. staze, koje biciklisti sigurno neće da poštuju.

kako to misliš da biciklisti neće da poštuju prekid staze? :) Pa prekid ne znači zabranu, nego samo da biciklisti tu nemaju prednost i provlačiš se kako znaš i umeš kroz nevaspitanu gomilu koja ne kapira šta znači prostor predviđen za one koje autobuska stanica ne zanima (autobus se čeka ispred "kućica", a slobodno se prolazi iza). Naravno, slažem se da je nebulozno kad su prekidi česti, jer to najbolje pokazuje da stazi tu nije mesto. A i inače na većini prometnih mesta (gde uopšte i crtaju staze) one bi morale da budu izdvojene od trotoara. Ali onda opet imaš tu nevaspitanu gomilu koja će obavezno da šeta po toj izdvojenoj stazi. Naročito da gura dečija kolica. Uvek se zapitam da li to rade i po autoputu. A jedna žena mi je svojevremeno objasnila da je tako u Holandiji - guraš dečija kolica po biciklističkoj stazi, prostireš se kako hoćeš i zauzimaš prostor, a na biciklistima je odgovornost da te paze, da ti se ništa ne desi. To mi reče žena, a ja nikako da odem u tu Holandiju da proverim. Ako je neko bio neka me prosvetli. Inače se sve dešavalo malo ispred lifta kod Brankovog mosta, tamo gde je staza pored daleko šireg trotoara koji pritom ide bliže reci, pa je i lepše.

Btw, šta tek reći za "stazu" kod Beograda na vodi? Celom dužinom je sva neurotična i nema nikakvih prepreka/ograda od pešačkog dela, pa je ideja da pešaci mogu da trčkaraju preko staze kako god požele. To je meni osnovni pokazatelj ludila i promašene ideje staze. Farbali da bi posle u statistici rekli kako Beograd ima neke silne kilometre staze, a ne znam da li ima i 500 metara. Znaš verovatno i kako nema obeležene staze pred Most na Adi (sa Ade), a kako se spuštaš ispod mosta ofarbana je samo jedna traka, u smeru ka Adi. Itd. Ovo da se staza prekida kod autobuske stanice i to sa sve znakom o prekidu meni je... evropski. Tako, recimo, u Trstu imaš pešačku stazu koju na više mesta presecaju uličice i pred svaku uličicu (sa seomaforom) imaš uredno ogroman znak za prestanak pešačke zone i onda 2-3 metra dalje da opet počinje pešačka zona. :) Ah, evo slike na kojoj se vide čak i dva znaka posle jedne uličice, a znak za prestanak je bukvalno 10 cm iza kamere: https://photos.app.goo.gl/BhsJzBdMr46Fjz393 A, evo ga, vidi se lepo na filmu, podešeno tačno na takav jedan prelaz: https://www.youtube.com/watch?v=2DNfYc02Kzw&t=6m
 
Prekid staze znači da moraš da siđeš sa bajsa tih 3-4 metra i guraš, inače rizikuješ kaznu zbog vožnje po trotoaru. Zato i kažem da to neće niko 2% da ferma (jer je šlogirano postavljeno), a da ne spominjem kakav će problem tu biti sa parkiranjem automobila po biciklističkoj stazi (već je krenuo a ulica nije ni otvorena). Inače, pešačke i biciklističke staze su odvojene kategorije i teško da se mogu upoređivati. Prvo jer se biciklisti tretiraju kao druga kategorija tj. vozači, drugo jer su biciklisti nekoliko puta brži od pešaka.
 
Čerkaj bre, od kada je to zabranjena vožnja bicikla trotoarom, prvi put čujem? Da neće deca da voze po ulici?
 
Odavno, od kad ZOBS postoji.

Bicikl je po klasifikaciji vozilo, pa ono što važi od propisa za automobil, važi i za bicikl (osim nekih specifičnih za bicikl - nema vožnje po autoputu, mora se voziti metar od ivice kolovoza i slično).
 
Poslednja izmena:
... A jedna žena mi je svojevremeno objasnila da je tako u Holandiji - guraš dečija kolica po biciklističkoj stazi, prostireš se kako hoćeš i zauzimaš prostor, a na biciklistima je odgovornost da te paze, da ti se ništa ne desi. To mi reče žena, a ja nikako da odem u tu Holandiju da proverim. Ako je neko bio neka me prosvetli.

Sa lica mesta potvrđujem da nije tako :d

Ima više klipova na YouTube-u koji objašnjavaju kako i zašto Holanđani imaju toliko bici staza danas.

U 99% slučajeva biciklistička staza je odvojena od trotoara, bilo fizički, bilo bojom.

Bici staze mogu da budu potpuno odvojene od svega .. kao što ima putna mreža, tako ima i biciklistička mreža. Bukvalno svuda može da se dođe biciklom (između bilo koja dva grada/sela). Crveni putokazi pokazuju "klasičnu" biciklističku stazu - najbrži put da se stigne do nekog mesta, a zeleni putokazi pokazuju obilazne staze gde se ide kroz prirodni okoliš.

Neuporedivo je drugačiji stil vožnje (i mentalitet) voženja bicikla .. kada se žena i ja šetamo od naše zgrade do centra, ne vidim još 10 ljudi da hoda, svi su na biciklima .. (Holanđani su inače rođeni u cirkusu, jer im nije nikakav problem da voze bicikl sa dva dečija sedišta - napred i nazad, da drže kišobran, kesu sa namirnicima, cigaru u ustima i sexting na telefonu)

Biciklisti ili imaju svoje potpuno odvojene staze, ili idu paralelno sa trotoarom gde su ofarbani različitom bojom, ili uzimaju deo kolovozne trake (naravno ofarban) i apsolutno svi obraćaju pažnju

Poptpuno je drugačije tamo voziti nego u BG, po samoj količini biciklista i što se prate onda svi saobraćajni propisi (odvojene trake, semafori za bicikle itd.)

Zato vrlo često nastane haos u centru Amsterdama kad dođe gomila turista pa svi iznajme bicikle pa naprave još veći krkljanac (u inače velikoj gužvi i bez njih), naravno bez ikakvog iskustva voženja u Holandiji ... čudi me da ne izginulih ... Sve van toga je potpuno normalno (i uživanje za vožnju)

Evo par slika iz okoline moje zgrade (btw, danas svako može da otvori Google maps i da sam pogleda ...)

Odvojene staze i trotoari od glavnog kolovoza i mini kružni tok:
odvojene staze i mini kružni tok.jpg

Most sa odvojenim kolovozom, biciklističkim trakama (odvojeni smerovi) i trotoarom koji je opet fizički odvojen:
preko mosta.PNG

Kružni tok (ovo je ptpuno normalna stvar) gde biciklistička staza ide oko kolovoznog kružnog toka. Biciklistička staza je ovde isključivo jednosmerna i možete da vidite trouglove za prednost kako su iscrtani po kolovozu, važi isto pravilo, ko je u kružnom toku ima prednost, ne može auto da preseče kružni tok bicikla, takođe ne može bicikl da preseče kružni tok automobilu ...
kruzni tok.jpg

Biciklistička staza kao deo kolovoza i autobuska stanica:
ulica i autobusko stajaliste.jpg

Biciklistička staza kao deo kolovoza (samo jedan smer, drugi smer je fizički odvojen od kolovoza). Taj smer koji je spojen sa kolovozom ne ostavlja dovoljno prostora za dva smera kolovoza tako da automobili čekaju mimoilaženje ukoliko ima biciklista
miks sa ulicom.jpg
 
Široki bulevar, široka biciklistička staza (fizički odvojena i obojena) i širok trotoar (opet fizički odvojen). Plava kesa je iz supermarketa :)
bulevar.PNG

Iz odvojene biciklističke staze, spajanje sa kolovozom zbog skretanja:
staza na put zbog skretanja.PNG

i samo skretanje (miks sa kolovozom)
odvojeno skretanje na semaforu.PNG

Raskrsnica sa nekoliko smerova i ukrštanja
ukrstanje staza sa raskrsnicom.jpg
 
Ove dve su sa te "zelene rute" (gde vode zeleni putokazi) (slike iz moje arhive, google street view tuda ne može da ide ;) )

marken.jpg

zelena ruta.jpg
 
A jedna žena mi je svojevremeno objasnila da je tako u Holandiji - guraš dečija kolica po biciklističkoj stazi, prostireš se kako hoćeš i zauzimaš prostor, a na biciklistima je odgovornost da te paze, da ti se ništa ne desi. To mi reče žena, a ja nikako da odem u tu Holandiju da proverim. Ako je neko bio neka me prosvetli.

Sad sam se setio .. možda je mislila na ovo .. onda je potpuno u pravu :d

bakfiets 2.jpg

bakfiets.jpg

ili neku prikolicu:

prikolica deciji bajs.jpg

za kučiće, ima i veći model za decu :)
prikolica za kuce.PNG

(Google "bakfiets" ili "babboe bakfiets")
 
Nazad
Vrh Dno