Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Sam most je radjen krajem 90tih te je i na sredini srusen 99 raketama. Koliko mi je poznato trebali su da naprave/produze u sirinu postojeci (postavljeni su i nosaci)
Mora da se pravi dodatni most, jer je deo autoputa koji mora (jednog dana) da bude punog profila. Za to se dobrim delom uzimaju pare od EU koja diktira da moraju i da se troše (već plaćamo penale za nepovlačenje nekih kredita). Dakle, dodatnog mosta će sigurno biti, paralelno sa završavanjem ostalih segmenata obilaznice. Sad, da li će biti neki normalan pešački deo...

Kolovozom izmedju pune linije i bankine opusteno moze da se vozi bajs
"Opuštenost" je diskutabilna. Biciklista je prilično uzak i ne naročito primetan sa veće udaljenosti. Most je deo autoputa. Vozi se brzo. Do trenutka kada neko shvati da si biciklista i da voziš po kolovozu, već je jako blizu i kreće se veoma brzo. To je opasno. Drugo, kamioni standardno idu tik uz bankinu, koristeći zaustavnu traku, da bržim vozilima ostave prostor za prolazak. Ako te kamiondžija ne vidi na vreme (ne zaboravi da te niko tu ne očekuje, a uglavnom gledaju retrovizor, da li neko ide).. opet je veoma opasno. Može da dođe do naglog kočenja ili, još gore, da ode malo levo da tebe zaobiđe, a otpozadi mu se zakuca drugo vozilo, pa zajedno pokupe i tebe i još drugih vozača iz istog i suprotnog smera. Zato kažem, time se ugrožavaju i drugi. Ovo gde ja vozim jeste usko i prepuno otpada, ali ni u jednoj zemlji sveta ne može da se vozi bicikl autoputem. Uračunaš 15-30 minuta za prelazak mosta, pa i guraš bicikl ako treba. Ali jeste, lepo si sumirao sve probleme vožnje po toj "stazi". :)

Vidim da je na snimku Cane nakon prelaska mosta skratio trasu - po meni sigurnije i bolje bi bilo da je nastavljeno pravo do iskljucenja u desno uz penjanje na podvoznjak i skretanje levo i ulazak na obrenovacki put sa 2 trake po smeru te nakon 100anjak m skretanje udesno pa ukljucenje na stari obrenovacki.
Jeste, tako sam ja jednom vozio (prvi put), jer nisam znao. Postoje dva problema. 1) most i nastavak su deo obilaznice, odnosno autoputa, gde su bicikli zabranjeni i 2) obrenovački (auto)put je označen kao motoput, odnosno put rezervisan za saobraćaj motornih vozila. Postoje i znakovi. Dakle, opet zabranjeno za bicikle i opasno (niko te ne očekuje, dosta teretnog saobraćaja). Nije poenta ići kuda se ne sme i nema logike da se sme, nego da dobijemo i kvantitativno i kvalitativno alternativna rešenja za bicikliste i pešake. Treba da vidite kakav pešačko-biciklistički most je napravljen u Osjieku. Kod nas mućak.
 
@ivan @polossan
Ne bih da pametujem, ali zvucite previse samouvereno kad kazete da izmedju linije i zastitne ograde ima dovoljno prostora. Ili nikad niste vozili (auto) kod nas na putevima koji su rezervisani za motorna vozila, pogotovo na tom putu. Upravo je glavni i najveci problem ovo sto je cane napisao, evo quote opet cisto da se zna :)
Inace se potpuno slazem sa njim.

Drugo, kamioni standardno idu tik uz bankinu, koristeći zaustavnu traku, da bržim vozilima ostave prostor za prolazak. Ako te kamiondžija ne vidi na vreme (ne zaboravi da te niko tu ne očekuje, a uglavnom gledaju retrovizor, da li neko ide).. opet je veoma opasno. Može da dođe do naglog kočenja ili, još gore, da ode malo levo da tebe zaobiđe, a otpozadi mu se zakuca drugo vozilo, pa zajedno pokupe i tebe i još drugih vozača iz istog i suprotnog smera.

Naravno da ovo nije dozvoljeno ali je to svakodnevnica na nasim putevima, tako da bolje spreciti nego leciti.
 
A šta ja znam, tad sam prošao, okretao sam se, nisam video ni jedan kamion da naginje ka ivici, imao sam osećaj da su vozila dovoljno daleko, al sigurno je bezbednije ići i pešaka tim "trotoarom" nego kolovozom.
 
@canejr
ipak kamioni po Ostruznickom mostu se ne drze standarda i ne idu tik do bankine vec zauzimaju traku kojom svi idu dok sama traka do bankine( koja je i uza za barem 1m). ostaje prazna - i danas sam prosao mostom, te pricekao i gledao par min sa mesta gde si se popeo na put, da li kamioni ili kola koriste traku do bankine odnosno ograde sa druge strane - veruj mi ni jedno vozilo nije islo tuda, jednostavno idu jedni iza drugog, nema preticanja ni ulazenja u te skracene trake.
@dule0911
vozacka B od 2000te - godisnje zadnjih par god oko 20k km ;) -

Zaobilazio bih puteve rezervisane za motorna vozila al usled nedostataka bici infrastrukture ne bi da samo vozim potez ada- dorcol i po stazama nbg-a, bilo bi lepo da npr. smederevac ima stazu za bajs - nema i svakako da je zbog saobracaja potez od ustanicke do grocke opasan za voznju al opet mnostvo ljudi vozi tuda.
 
Video u produkciji nama poznate NVO. Dal je gore što je bajs na prvom semaforu prošao na crveno ili što su to ubacili u video.

 
Bice njemu uslovno kad ga spici FAP1620.
 
@polossan U redu je da se ti u svoj život kladiš da će tako da voze i kad budeš pedalao (svaki put), ali nije u redu da se kladiš i u tuđi. I to čineći svesni prekršaj. To nije način da se dobije bolja infrastruktura. I ne vidim kako porediš Smederevac i autoput. Na Smederevcu se vozi daleko sporije, dozvoljeno je za bicikliste i ima ih dosta, pa su vozači mahom naviknuti. Uostalom, videćeš uskoro i moju vožnju Smederevcem. Čak je i jedan vozač GSB-a usporio iza mene i nije pokušavao da me obiđe, jer nije bilo bezbedno. (naravno, ja sam se sklonio prvom prilikom)

Btw, pogledaj moj film na 24:05 i kamion koji ide iz suprotnog smera. Stvarno ćeš da proceniš preostali prostor pored kamiona kao komforan i bezbedan? Ne mislim samo na blizinu, nego i na udar vetra koji kamion stvara, a potom i vakuum iza njega, koji te povuče ka sredini autoputa. Moj brat je jednom tako skoro poginuo, kad mu je voz prošao tik iza leđa (u stanici) i potom ga vakuum povukao na šine.

Potom na 25:52 vrlo slično. Vidi se da je zagazio više od pola metra. Na 26:14 imaš servisni kamion koji vozi skroz uz bankinu (sporije, slažem se, ali neće svi tako, a može i sunce da ga zaslepi). Na 29:33 je skuter koji je zagazio u zaustavnu traku. I da ne spominjem auto koji na 22:40 pretiče kamion preko pune linije. Moraš da se zapitaš koliko si bezbedan i ako neki drugi učesnik u saobraćaju napravi i najmanju grešku ili prekršaj kao ti. I sve je ovo samo ovaj jedan primer sa jednog mog prelaska mosta koji sam snimio. Kao što si ti stao par minuta i posmatrao. Možda je bila i manja gužva. Taj most prelazim više puta u toku sezone i više puta su kamioni prolazili tik uz bankinu. Opet, ne radi se samo o tvom životu (i to zarad uštede možda 10-15 minuta). Uz to, definitivno činiš prekršaj i to na mestu gde kakva-takva alternativa ipak postoji. Ne možemo stalno da se vadimo na lošu infrastrukturu.

Naravno da svaki učesnik u saobraćaju, u svakom trenutku rizikuje u određenoj meri, jer nečija greška na bilo kom mestu može lako da te košta života (dešavalo se i ljudima na autobuskim stanicama). Ali nije baš dobro izazivati sudbinu. Pomučiš se par puta u onom uskom prostoru (drumašima je lakše :)) i kad navikneš čudićeš se samome sebi kako si vozio po kolovozu. :)
 
Pa nisu bas naviknuti, ali navikavam ih svaki dan :d
Nadje se dosta njih koji prolete pored mene na par cm, ali vozaci autobusa su se uglavnom navikli, u obe smene me verovatno vec svi znaju pa uspore :D

Mada za ovih par godina sam se naucio da svaki deo smederevca treba tretirati kao nezavisnu celinu. Negde treba voziti defanzivno, negde polu-ofanzivno... Jer je infrastruktura uzasna, pa u dosta slucajeva nema nikakve logike da ostavljam nekome prostor da me pretekne kad znam da cu zavrsiti u kanalu ili blatu (pogotovo ako je vece tj sire vozilo u pitanju). A opet, uvek se sklonim kad ima neko prosirenje ili slicno, jer se smanjuje tenzija, a time necu mnogo usporiti niti zakasniti gde sam krenuo. A vecina vozaca, pogotovo vozaca autobusa, se zahvali. Ranije sam bio u fazonu "ja idem uzbrdo, meni je teze da ubrzam nego njima, ko ga sisa neka ceka". Pa... i nije bas tako, sve je nekako opustenije kad malo popustim, manje se nerviram :)
 
@canejr
Kad ce neka tura Resnik(ne mislim na deo koji spaja Resnik sa Pinosavom),Rakovica,Zeleznik,Knezevac,Topciderski park itd? :)
Ne znam u kom kraju si,ali za Topcider uvek preporuka,jer u toku letnje sezone,mozda je jedan od najlepsih parkova i najcistijih.
 
Ako dobro poznajem caneta, to je njemu malo, on najviše voli da se pretuca po nekim offroad-ovima van grada po ceo dan. :D Ali moš meni da se javiš, ja sam tu blizu (sa pevca).
 
Poslednja izmena:
Ako dobro poznajem caneta, to je njemu malo, on najviše voli da se pretuca po nekim offroad-ovima van grada po ceo dan. :D

:D Pravo zboriš. U stvari, novi projekat se zove "Dok si mlad, beži iz grad!". Smučile mi se vožnje po gradu. Nit' na kolovoz, nit' na trotoar i sve puno ludaka. A i razrovano. I policija štiti stoku koja ostavlja kola gde god poželi.
S druge strane, rad sam da ispunjavam želje za snimanje nečega što nije viđeno. E sad, Resnik je prikazan već par puta. Npr, film #29 - https://www.youtube.com/watch?v=EuE2IrWpJ48. Nekom prilikom sam prošao i kroz gornji deo, mada vidiš, mislim da nije ušlo ni u jedan film. A išao sam ulicom 13. oktobar ili 14. septembar, kako već, a ne na offroad. Tjah... Takođe, u offroad vožnji ka Ripnju, videće se malo i okretnica busa i okolina železničke stanice. Rakovica je prikazana u filmu #27 (sa okolinom Topčiderskog parka) - https://www.youtube.com/watch?v=WDcW39pX7gc, a uspon na Banjicu, Banjica i Topčider (sa sve parkom) u filmu #28 - https://www.youtube.com/watch?v=LW1UeZtHk-M. Park sam i ja nahvalio tada, iako nije još bilo sve završeno (a nisam posle više bio, ne znam kako je sada).

Konačno, Železnik sam "okrznuo" u više navrata, jer mi je na putu ka Ostružničkom, Jakovu, Obrenovcu, Obedskoj... Ima ga u filmu #59 (od Ibarske kroz Železnik do Starog obrenovačkog) - https://www.youtube.com/watch?v=QE4vxGCQ4Ic. A u poslednjem filmu sezone 2013 biće i mnogo detaljniji obilazak Železnika. Nažalost, bez neke stare česme za koju saznadoh tek kasnije. Ali, biće jezerce ispod obilaznice, pa kul lučni most (železnički, valjda), pa neka crkvica, pa one predivne škole obrasle puzavicama, itd. Železnik mi je jedna od lepših lokacija, samo da se malo uredi i sredi. U infrastrukturnom, vizuelnom i zakonskom smislu. Inače je super. I još ima desetak autobuskih linija, a blizu su Ibarska, autoput i Obrenovački. Fenomenalno.

Btw, ima neki upitnik kuda da se označavaju staze na kolovoyu: https://docs.google.com/forms/d/1rgNvDrKdcIrXow8bttOQeafxEH0PQfpghOMeK6QnbRQ/viewform
Naravno, nisu dali sami nikakav predlog, a destinacije su takve da na kolovozu prosto nema mesta za bicikliste i automobile. Tandara-broć.
 
Pozdrav. Pokusavam da nadjem zadnji menjac shimano deore RD-M510 u oglasima, ali za sada bezuspesno. Ako neko ima viska ili zna gde mogu da nabavim neka javi. Hvala cheers
 




Za svakoga po nešto. :D
 
Hahaha, so true. :D
 
Pozdrav. Pokusavam da nadjem zadnji menjac shimano deore RD-M510 u oglasima, ali za sada bezuspesno. Ako neko ima viska ili zna gde mogu da nabavim neka javi. Hvala cheers

Gotovo je nemoguce naci ga na nasem trzistu,pokusaj eventualno ovde,ali ako dodjes do broja,jer je sajt u nekom grdnom haousu sa bazom pod.
http://www.ciklocentar.rs/forum/11-poreski-propisi/57-preknjizenje-uplata-doprinosa
Eventualno,ako ti odgovara M570 http://cikloberza.com/show.php?id=109542
 
@Spirit Haha, odlični klipovi. A odličan je i I'm Faster Than You - http://www.youtube.com/watch?v=QyTyjQbvylg

Ipak, posebno bih preporučio All or Nothing (http://www.youtube.com/watch?v=KDg1-tl-Ibo). Naročito obratiti pažnju na početak, odnosno prvog vozača. Svaka mu se dala. I Deni Mekaskil je ostao impresioniran, ako ne i zapanjen. Takođe, obavezno pogledati sâm kraj, kada počinje odjavna špica, a legendardni Sedrik priča o svom.. doživljaju. Vrlo poučno za sve koji misle da se lome samo paceri i da vežba glavu čuva. Ko želi da pomera granice, mora da plati (visoku) cenu. Ko nije spreman na to, bolje da.. vozi kao ja. ;)
 
Odgledao sam sve 4 epizode pre par nedelja, odlicno je, posebno sam se odusevio kad sam video moj kraj tj smederevac na klipu :D I naravno razocarenje kad pricaju o losem delu puta kroz srb, sto ce mnogi prokomentarisati klasicnim hejtom prema nama, ja cu samo reci da je tuzna stvarnost (sto se tice bicikla u saobracaju).

edit:
fail, sad vidim da si bas taj deo linkovao, my bad
 
Poslednja izmena:
I naravno razocarenje kad pricaju o losem delu puta kroz srb, sto ce mnogi prokomentarisati klasicnim hejtom prema nama, ja cu samo reci da je tuzna stvarnost (sto se tice bicikla u saobracaju).
Pa... Prošli su prvo kroz Vukovar, čak i komentarisali rupe od metaka na kućama. A onda pričaju kako se kod nas nisu osećali bezbedno, ne o konkretnim incidentima. Verujem tvom iskustvu i iskustvu drugih kolega, ali verujem i da je bilo hejta. ;) "Osećaj bezbednosti" je važna stvar, a opet subjektivna i teško merljiva.

U svakom slučaju, poenta je da mi je žao što nisam znao da će da prođu, prosio bi neki dil za taj AWOL! :d
 
Hvala

- Danas mi je na testu bio jedan big shot bajk.Vozio sam ga 30-tak km.
Mogu reci da bajk vredi svih 45.000 koliko kosta.
Prvo je malo bilo problema na uzbrdicama,pa sam morao malo da guram(dok se malo nisam navikao).
Nakon toga sledio je put od Knezevca do Trga,bez stajanja.Leti bajk kao metak,u odnosu na moj mtb od 14 kg.
Niz Banjicu sam ga poterao ljudski,mislio sam da necu stati na raskrsnici ka Kanarevu.
Osecaju se malo vise rupe na nekim deonicama,jer bajk od celika,iako sam mislio da je prednja kruta vila, barem od aluminijuma,kako bi ublazila vibracije koje se prenose na zblobove.
Ono sto sam prvo pomislio kad sam seo na bajk,jeste da je ovaj bajk majka za izbijanje tvrdoglavosti.
Nije pametno uzimati ga bez kocnica,jer se jako brzo postizu vece brzine i nije lako stati.
Nadam se da ce cena pasti,jer i dalje nije pristupacan 90 % ljudi u nasoj zemlji.
Pre par dana je neko pitao,da li ovaj bajk vredi ove novce,sad mu sa sigurnoscu mogu potvrditi da vredi,iako je ram celicni,sto mu daje odlicnu "krutost" + ako se tera sa SPD,ihaa-metak.
 
Poslednja izmena:
Moze da izbija tvrdoglavost kod ljudi koji ne vole svoje zglobove. Ja cu i dalje koristiti brzine, nisam utrenirani takmicar pa da idem 20+ uzbrdo (da bih imao normalnu kadencu), a da cepam svoje zglobove i misice voznjom stojeci, neka hvala.
Probao sam ga i ja, tako da ne pricam napamet. Za ravno s druge strane je odlican, ali Beograd i nije bas ravan :)

@Bahati
Slazem se, napisao sam to jer sam cuo od nekoliko ljudi iz tog kraja (Nis, Pirot) da je voznja po magistralnim putevima katastrofa zbog manjka prostora i saobracaja (i loseg puta). Osecaj bezbednosti je naravno subjektivan, gomila ljudi ne moze da smisli Kruzni put, ja vozim i to na delu koji je obilaznica oko BGa za tranzitni saobracaj :)
 
Moze da izbija tvrdoglavost kod ljudi koji ne vole svoje zglobove. Ja cu i dalje koristiti brzine, nisam utrenirani takmicar pa da idem 20+ uzbrdo (da bih imao normalnu kadencu), a da cepam svoje zglobove i misice voznjom stojeci, neka hvala.
Probao sam ga i ja, tako da ne pricam napamet. Za ravno s druge strane je odlican, ali Beograd i nije bas ravan :)

Eh,sad malo preterujes,nije to valjak za asfaltiranje ,)
Sa sundjerastim ruckama i rukavicama,koje imaju imaju silikonski ulozak,neces osetiti voznju.
 
Nisi me razumeo. Nisam mislio na udobnost, ionako svaki dan vozim bajs sa krutom vilom tako da mi to nije presudno.
Pricam iskljcivo o prenosu, smatram da single-speed nije za beogradski teren. Sem ako se bajs vozi na nbgd, onda je ok.
 
Nazad
Vrh Dno