Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

To ti je to, oprema k'o na Treku (naravno, uz ''male'' varijacije - kočnice su hidraulika).
 
Poslednja izmena:
@dzoni Nema na ničemu, 2 soka su uvek bolja od jednog. :D

@hsv
Ja nisam nikada razmišljao o tome, ali ti si mlad, pa sigurno i sklon riziku. :) Verovatno postoji mogućnost da ti bajk pošalju poštom, ono isporuka na kuću, ako taj tvoj lokalac ne može da naruči šta želiš.
I mislim da ne treba ni očekivati da ovde neko predstavlja bicikle u martu, kad temperatura opet ide ka nuli. Ipak nismo Holandija.
 
Pa to nije losa ideja ali mora da ide preko ove prodavnice zbog nacina placanja..
 
Ne mora dok ne probaš. Pođi od varijante koja tebi najviše odgovara.
Pozoveš prodavnicu i kažeš da si u VA, a hoćeš da kupiš na RA ;) bez dolaska u prodavnicu. Pa vidiš šta će da ti kažu. Vole ljudi i ovde nešto da prodaju...
Ako na rate nije bez kamate, raspitaj se i u lokalnoj banci za neki kredit, možda te izađe na isto.
Proveriš i koliko te košta bus/voz do prodavnice i nazad. Kažu ljudi da ovako, van sezone, može da se dogovori da se bicikl ubaci i u autobus i na voz.
Nisi toliko bez opcija koliko bih rekao da si na izmaku snaga, ali skoncentriši se još samo malo.
 
Evo par zanimljivosti sa ove lokacije gde sam bio pre neki dan. Ima tu vise vrhova ali to je to :)

Na ovoj fotografiji se vidi Avala i toranj sa osvetljenjem, ovo je izgleda neki dobar dslr + je zumirano. U donjem desnom delu moze da se vidi spomenik sa podignutim rukama u vis a malo ispod i vidikovac Markova stolica, to je na oko 300m nadmorske. Vidi se i sever/istok Valjeva.

9xakaSN.jpg


A ekipa iz IS Petnica je snimila i kometu sa jednog od ovih vrhova.

http://www.b92.net/zivot/nauka.php?yyyy=2013&mm=03&dd=21&nav_id=697489
 
@ dzoni

Ladno su zastekali Merida modele, ima ih samo u cenovniku :) Merida mi deluje nekako realnije sto se tice narucivanja kod ovog lika jer on saradjuje sa Total bike-om/Capriolom, sa Trekom bi to bilo teze.

Nasao sam ovaj model za 43k din i deluje mi prihvatljivo. Broj #32 u cenovniku


http://www.merida-bikes.com/en_int/bike/2013/285/MTB+Hardtails/Matts+TFS+100

Fin bajs ali imaj u vidu da ako prelazis na BB7 + Deore, da moras staviti i drugu kasetu (neki devetofaz min.HG-50), pa uzi lanac (min.HG-53), a bogami onda je tu i Deore sifter, tako da sve to jos kosta. :S: Mogao bi npr. ustedeti na kocnici pa staviti Avid BB5 koje su isto vrlo solidne (ali ispod toga vec ne bih isao).
 
@hsv
Slika je fantastična, mada meni deluje kao da je obrađena na kompu. A može da posluži i kao test inteligencije, jedva nađoh spomenik sa podignutim rukama. :D
Nego, možeš li da kažeš još nešto o toj poslastičarnici koja se pominje na slici...? :party:

Btw, ako se iz VA krene u te planine, da li preporučuješ da se bajkovima krene baš iz VA ili da se ide npr do Sedlara?
I na koju stranu je zanimljivije i lepše ići, barem bajkom - ka Pričeviću, Sedlarima ili Deguriću? Iz Sedlara ka Balinoviću ili Leliću? Ili kroz sredinu? :)
 
Pa jeste malo obradjena ali je i dslr mocan, ovo je bas zumirano. Inace vidi se Avala kad su dobri uslovi, vidi se cak i sa brda iznad moje kuce a sa vrhova planina se vidi cela Srbija, cak i Durmitor, Komovi kada je dobra vidljivost.

Znaci radi im reklama :D Dobra je poslasticarnica, komsija drzi.

Odakle da se krene.. pa za pocetak je najbolje otici na Divcibare i parkirati se gore. Odatle imas relativno lakse ture u svim pravcima, asfalt i light/medium off road. Obidjes sve vrhove, vidikovce, odes do Suvobora i tamo obidjes vrhove, skoknes do Ravne Gore i vratis se na Divcibare. Ne znam sve puteve ali sam citao po cikloforumima da su dobro obelezeni i zanimljivi, ne preterano zahtevni. To je idealno za pocetak. E sad, kada ides od Divcibara/Maljena ka najvisem Povlenu.. izmedju imas Magles i prevoj Bukovi. To je jos uvek da kazem pristupacan teren. Povlen, Jablanik i Medvednik su slabo naseljene planine i prilicno divlje, ima mnogo seoskih/sumskih puteva i nisam bas upucen u sve te staze. Zato kazem da su Divcibare zakon za pocetak, gore imas sve, restorane, prodavnice-markete, hotele.. a staze su lakse.

Ka Pricevicu su brda. Nije lose za voznju ali nema tu preko 500-600m nadmorske i to je lak teren, priroda je lepa ali se udaljava od planina, tu je i Kamenicko jezero. Ako iz Va ides ka Deguricu imas 2 puta, jedan za Kaonu/Divcibare koji je prometan i drugi pored Gradca ali tu bi morao da prelazis reku za biciklom, pa cak na nekim mestima i da je nosis iznad glave. Posle bi mogao da izadjes na put iznad manastira Celije i nastavis asfaltom ka Maglesu i Povlenu. Naravno sve ovo mozes i iz centra Va (put za Celije i Lelic) ili iz Sedlara. Put kroz Sedlare vodi i do Jablanika/Medvednika, Debelog brda i Bobije pa posle se spusta do Drine. Ali sve ovo su veliki usponi, ne zaboravi da je BG na 115m nadmorske a znas koliko treba da se penje i na nisku Avalu.. a ove planine su mnogo vise i teze za penjanje. Zato mislim da je idealno kolima otici do centra Divcibara, za pocetak. A i tu je sve nekako preglednije.

@Matthias

Ako bi neki od ovih koje sam naveo (avalanche, matts, 3900) budzi da li bi sve to morao da menjam i u slucaju Avid BB5?
 
Poslednja izmena:
Nisam znao da je Valjevo tako blizu Beogradu. Kao na dlanu.

Nije toliko. Toliko je blizu kad se fotka sa fotoaparatom. Evo mali primer:

12477616.jpg


Obratiti pažnju na ovu crvenu flašu (kako ostaje iste veličine), dok se pozadina (ljubičasta flašica) povećava sa povećanjem fokalne dužine tj. zuma.

18mm - nije zum, 34mm - 2x zum, 55mm mu otprilike dođe 3x zum. Taj lik je sigurno fotkao za nekim zoom objektivom, možda 10x i ovaj efekat koji vidite na fotografiji je još izraženiji. Isto tako sam i ja fotkao Cer/Frušku goru sa Lešća (Beograd). :)

Cer:
http://static.panoramio.com/photos/original/80733957.jpg

Fruška gora:
http://static.panoramio.com/photos/original/80733978.jpg

Ako bi neki od ovih koje sam naveo (avalanche, matts, 3900) budzi da li bi sve to morao da menjam i u slucaju Avid BB5?


Logično da moraš, ako hoćeš na 9-ofaz. Šifter, makar desni, lanac i kasetu. Ako ideš preko cb i oglasa, to ti izađe oko 30-40e. U zavisnosti koji Alivio zadnji menjač bude na tom tvom novom bajsu (stari ili novi - novi može da radi i kao 9-ofaz), moraćeš i njega da menjaš, ali to ionako planiraš.

Moj savet ti je da se ne cimaš sa 9-ofazom dok vidiš da ti nešto ne fali na 8-ofazu. Nije ti neka razlika prelazak sa 8-ofaza na 9-ofaz, već samo dobiješ jednu među brzinu. 11-32 kasetna račna nazad, napred 22-32-42 (kod tebe ima tu dosta brda) i ako ti to nije dovoljno, jedino što dobijaš sa 9-ofazom je 11-34 kaseta. 11-36 i ostalu egzotiku za nas smrtnike ne računam. Inače, možeš ti i 11-34 kasetu da staviš na 8-ofaz (malo liči na 7-faz megarange, ali radi lepo).

Nađi neki od tih bajseva i uživaj. Kupi bb7 ako hoćeš bolje kočenje i uživaj u bajsu. Ostalo iskuliraj dok ne kreneš redovno da voziš taj novi bajs i vidiš šta ti fali.
 
Poslednja izmena:
Pa nije bas blizu ali nije ni daleko. Mozda 80km vazdusnom linijom, zato se dobro vidi Avala. Inace ako je od centra Va do Avale oko 80km npr fotograf je u ovom slucaju bio jedno 6,7km vise udaljen. Ali je ovo prilicno zumirano, rekao bih da je bio negde oko ove cetinarske sume na sredini fotografije :

jdAOenTl.jpg


Nisam imao vremena da odem do ovog lika da pitam da li moze da nabavi Merida/Trek bajs.. ici cu u ponedeljak, mozda i Polar izbaci do tada nove. A ne bih menjao odmah kocnice itd, ne bih ni imao para a i sta fali godinu dana da vozim sa stock opremom, taman da je ''potrosim'', ko ce to da kupi kada bih skinuo..
 
Poslednja izmena:
Ako bi neki od ovih koje sam naveo (avalanche, matts, 3900) budzi da li bi sve to morao da menjam i u slucaju Avid BB5?

Da.
Nebitno koje bi kocnice stavio, ja sam samo napomenuo da ako hoces da menjas menjac da to iziskuje i neke dodatne troskove.
Naravno mozes ti napraviti od tvog bajsa i nekog Frankenstajna pa staviti Deore ali ostaviti osmofaz/siftere ali onda nisi iskoristio pun potencijal tog menjaca (a i ne znam koliko to dobro radi u praksi).
 
Matthias, bez uvrede, al' nemoj lupati. :)

Radi savršeno zadnji menjač Deore/XT kombinacija i 8-ofaz/7-ofaz/6-ofaz račna. Nije uopšte frankenštajn i funkcioniše savršeno = zadnji menjač radi ono što mu šifter kaže.
 
Matthias, bez uvrede, al' nemoj lupati. :)

Radi savršeno zadnji menjač Deore/XT kombinacija i 8-ofaz/7-ofaz/6-ofaz račna. Nije uopšte frankenštajn i funkcioniše savršeno = zadnji menjač radi ono što mu šifter kaže.

Apsolutno se slazem, pogotovo sto sam to vec probao. :D
 
Trst 2 - San Giusto
Evo i ostatka letošnje vožnje iz Trsta. Prilika da čujete još grebanja rotora, da vidite kako izgleda spust bez kočnica ili pentranje uz bezbroj stepenika. :D Kome je to preterano uzbudljivo, tu je i (prastara) San Giusto crkva na brdu, sa nekim lepim spomenikom. Sve u svemu, predivan grad, a imao sam neverovatnu sreću da ulice budu praktično puste.

 
Matthias, bez uvrede, al' nemoj lupati. :)

Radi savršeno zadnji menjač Deore/XT kombinacija i 8-ofaz/7-ofaz/6-ofaz račna. Nije uopšte frankenštajn i funkcioniše savršeno = zadnji menjač radi ono što mu šifter kaže.

Prvo bolje procitaj sta sam pisao pa posle kreni prema tastaturi.;)
Da li sam ja rekao da se razlicite kategorije opreme ne mogu mesati? Samo sam konstatovao da ne znam koliko to dobro radi u praksi jer ja licno nisam probao.
Ako super radi tim bolje po njega.
 
Da.
Nebitno koje bi kocnice stavio, ja sam samo napomenuo da ako hoces da menjas menjac da to iziskuje i neke dodatne troskove.
Naravno mozes ti napraviti od tvog bajsa i nekog Frankenstajna pa staviti Deore ali ostaviti osmofaz/siftere ali onda nisi iskoristio pun potencijal tog menjaca (a i ne znam koliko to dobro radi u praksi).

Ovde sve lepo piše i mislim da sam lepo shvatio i sa jakom negacijom se protivio/protivim tvojoj tvrdnji.

Nećemo da mrsimo u krug, ali kako god da okrene, promena menjača ne predstavlja nikakvog frankenštajna, dodatne troškove (osim za kupovinu samog menjača) i radi savršeno i u praksi.

Pozdrav.
 
Dzoni mojne caspu tebra :d

Elem nije me bilo neko vreme pa cu sad da odgovorim ne neke postove (sad ce neko da pomisli, niko te nista nije pitao, sto je tacno :D ).

@hsv.stoned
Sediste. Hm, pa ovako. Kupio sam prosle godine SMP TRK koji svi hvale da je fotelja. Takodje kao Cane uzeo sam zenski model, siroko. Pre toga sam imao SMP Extra koje mi je bilo neudobno posle 30-40km. TRK mi je bio neudoban posle veoma slicne kilometraze, mozda 5-10km iznad. Ali svakako neudoban. Vrv jer je za moju zadnjicu previse mekano pa mi dupe upadne i onda bude jos gore.
Hocu samo reci, nemoj da kao ja trosis pare na ono sto svi savetuju, sediste je VEOMA subjektivna stvar. Ljudi se kunu u to TRK sediste, voze ga na drumasima, mtbovima, itd... A meni je uzas. Tj nije uzas, *****m, rupa u sredini stvarno radi dobar posao za prostatu i kanale tj ceo sistem nasledstva, mnogo je udobnije. Ali mi guziva upadne i postane veoma nezgodno.

Ja sam narucio i pre neki dan mi je stiglo SQLab 602 Trekking Active. Preko se cena krece oko 85-110, zavisi koje je sirine i gde ga nadjes. Sto bi me sa shippingom ili da mi neko donese izaslo svakako skuplje. Medjutim kontaktiram jankovic-comp (zvanicni uvoznik za sqlab) i neverovatno mi izadju u susret. Jedino sto mi sediste nije trebalo hitno, pa sam narucio sredinom februara, stiglo sredinom marta. Kad kazem izasli u susret, kazem ponudili mi placanje bez regularnih dazbina, jer mi je neko od njih ko je isao u Nemacku doneo to sa sobom avionom. Tako da je cena bila 80e, plus oni platili kurira, poslali mi i neke kataloge pride. Ja zadovoljan :) Jeste mnogo para, ali sam sediste kupovao ciljano iz veoma specificnog razloga (i specificno sediste), tako da se najiskrenije nadam da ce mi pomoci u voznji kad krenem da vozim. Dosta je tvrdje od SMP sedista koje sam imao, tako da bi i taj deo price trebalo da bude ok. Ima u sebi neke dodatke koji kad se izvade sediste bude jos elasticnije (tj vise se naginje prilikom potiska pedala), ali zasad cu ostaviti ih unutra pa videti da li da ih vadim.
Generalno mi se kod SQLab pristupa svidja sto sve sto prave i rade potkrepe sa dosta podataka, tako da se sediste ne kupuje napamet. Na primer, za ovo sediste koje sam uzeo, sve informacije sam unapred znao, tako da mogu da izaberem pravu velicinu. Imaju mere za koju sirinu sedalnih kosti i pozicije sedenja treba izabrati sediste koje sirine/tvrdoce itd. Na nbgd u Pilotu ima SQLab stolica na koju sednes i ocrtaju ti se sedalne kosti, posle pogledas neki grafikon i znas tacno koja sirina treba :)

Dalje, za bajs. Merida i Trek imaju pogone 24/34/42... Ja bih pre isao na 22/32/42 koje imaju Pro i Avalanche, ali naravno ne treba to razlog da bude da uzmes Polar u odnosu na ova dva. Licno, uzeo bih meridu, skroz ok izgleda.
 
Pa ima dosta bajseva i opreme i prodaju se sa sve nekim (koliko sam cuo) mega popustima:).
 
Sto se mene tice moze jos uvek da pada sta oce, jos uvek nisam seo na bajs ove godine... Ali tamo negde za 2-3 nedelje ocu da bude bez padavina :D
Ako ces jeftinije, mozda ti bude odgovaralo i sediste koje dolazi uz mirage pro, ja sam izuzetno zadovoljan bio sa njim, nije za neke ultra dugacke ture ali me je skroz fino posluzilo. Velo 3061 plush ako se dobro secam.
 
Zvao danas za Mirage pro, jer sam video da se ostali modeli pojavili za 2013 ali nažalost još uvek ništa, niti imaju informacije.
Jedino sam čuo da se možda pojavi i u 29er varijanti. Možda nekom koristi ovaj info.
 
^gde si video da su se pojavili modeli za 2013? :) Na polar sajtu stari modeli, na planet bike takodje uz novi Apache 2013..
 
Nazad
Vrh Dno