Šta je novo?

Banka Poštanska Štedionica (bivša MTS Banka) (2024)

Imam problem sa aplikacijom na mobilnom. Kada hocu da udjem u IPS skeniraj da platim nesto nece da mi se poveze sa kamerom stoji mi crna slika. Da li je mozda neko zna o cemu se radi?
Probaj da restartuješ telefon. Jednom mi je to pomoglo, ali mi kamera nije radila ni na jednoj aplikaciji. 🤞
Alternativno, nakon toga reinstaliraj BPŠ aplikaciju.
 
Resio sam, ne otvori kameru tek kad uperom kameru u bar kod racuna i kad tel. to registruje i tek onda dobijem sliku do tad je sve crno
 
Evo odgovorili su mi jutros i ja sjajniji odgovor na pitanje nisam čuo u životu. Za ovakav odgovor bukvalno nisu morali ni da se trude da mi odgovaraju. Naravno nigde obrazloženja zašto zahtevaju obavezan prenos zarade da bi se otvorio Račun Plus.

Pretpostavljam da se to pre nije ni tražilo i da ima dosta vas koji ne prima zaradu na Račun Plus. Bilo bi interesantno saznati od NBS kako gledaju na to, pošto ja ne znam nijednu drugu banku koja te uslovljava da prebaciš platu kod njih samo da bi otvorio tekući račun (ok je kad uzimaš kreditnu karticu ili neki kredit). Ne vidim odakle im pravo na osnovu čega da zahtevaju prenos zarade.
 

Prilozi

  • IMG_2233.jpeg
    IMG_2233.jpeg
    99.6 KB · Pregleda: 120
ranije nije bilo obavezno..... ali sam prebacio kad su davali 5 crvenih za prenos plate koje naravno nisu isplatili u celosti :ROFLMAO:
 
Evo odgovorili su mi jutros i ja sjajniji odgovor na pitanje nisam čuo u životu. Za ovakav odgovor bukvalno nisu morali ni da se trude da mi odgovaraju. Naravno nigde obrazloženja zašto zahtevaju obavezan prenos zarade da bi se otvorio Račun Plus.

Pretpostavljam da se to pre nije ni tražilo i da ima dosta vas koji ne prima zaradu na Račun Plus. Bilo bi interesantno saznati od NBS kako gledaju na to, pošto ja ne znam nijednu drugu banku koja te uslovljava da prebaciš platu kod njih samo da bi otvorio tekući račun (ok je kad uzimaš kreditnu karticu ili neki kredit). Ne vidim odakle im pravo na osnovu čega da zahtevaju prenos zarade.
Naravno da ne treba tj nije trebalo, ja sam bese 2016 ili koje god da je godine MTSb otvorena odmah prvi dan otvorio racun sve mi poslali kurirom ja potpisao br racuna mi je bio moj mob broj, ne primam i nikad nisam primao platu ni u mts ni u BPŠ, samo imam otvoren racun za neka placanja i prebacivanja para.
 
Potvrda o zaposlenju je obrazac tro-020, koji izmedju ostalog kaze da se moze koristiti za prenos zarade, ali ne kaze da je to obavezno. Tako da osim potvrde o zaposlenju koju overava poslodavac, nije naglaseno da je obavezan i prenos zarade na novi racun. Za nezaposlene ne treba potvrda, logicno.
 
Potvrda o zaposlenju je obrazac tro-020, koji izmedju ostalog kaze da se moze koristiti za prenos zarade, ali ne kaze da je to obavezno. Tako da osim potvrde o zaposlenju koju overava poslodavac, nije naglaseno da je obavezan i prenos zarade na novi racun. Za nezaposlene ne treba potvrda, logicno.
Pa buni malo na tom obrascu dole izjava zaposlenog gde izjavljuješ da dostavljeni podaci mogu da se koriste za potrebe otvaranja tekućeg računa za prijem zarade u Banci. Pa ako već nije obavezno (nego samo može da služi za to) zašto se onda uopšte i insistira na tom obrascu?
Jer u drugim bankama to niko ne traži, a ako ti sam hoćeš da primaš zaradu preko te banke onda samo tražiš potvrdu sa brojem računa koju dostaviš svojima u firmi i gotovo.

A i onda kad su mi već slali odgovor mogli su da napišu da nije obavezan prenos zarade, jer sam ih eksplicitno pitao da li može da se otvori Račun Plus bez prenosa zarade.
 
Posalji njima pitanje konkretno, da li moze da se otvori racun plus bez prenosa zarade zasposlenog ili ne. Posto odgovor koji si dobio se odnosi na potvrdu o zaposlenju, a ne za prenos zarade konkretno.
 
Da se ponovim od pre neki dan...

Banke sakupljaju razne informacije o klijentima, a status zaposlenja je jedna od poznatijih. S tim u vezi, možeš da im ostaviš netačnu informaciju, mada to može biti osnov za blokadu i gašenje računa. Ostaje, međutim, čudno što bi tražili tačnu potvrdu gde radiš za Račun Plus, ali stvarno na ovoj stranici piše da treba...

Ne traže uopšte prenos plate, samo potvrdu o zaposlenju. Na toj potvrdi piše šta piše, ali sam prijem zarade nije neophodan. Što se tiče dokumentacije, dakle, mogu da traže šta hoće, na njima je. Kada bi želeli, i za nezaposlene bi mogli da traže odgovarajuću potvrdu i još štošta. Oni biraju pod kojim uslovima zaključuju ugovor sa tobom i nemaju nikakvu obavezu po tom pitanju. Iako se slažem da nema previše smisla da za Račun plus traže te potvrde, opet napominjem da nema smisla ni ljutiti se na njih što imaju taj nepotrebni uslov.

Jedini račun čije otvaranje propisuje Narodna banka Srbije jeste platni račun sa osnovnim uslugama, koji je svaka banka u obavezi da otvori bez komplikacija, samo uz ličnu kartu ili pasoš, ali uz uslov da nemaš drugih platnih računa. Taj tip računa postoji što radi kontrole troškova (fiksno mu je održavanje 150 dinara), što radi omogućavanja da svako može da učestvuje u platnom prometu (inače bi moglo da se desi da iz nekog drugog razloga svaka banka nekome odbije zahteve za otvaranje drugih tipova računa i on ostane bez ijednog).
 
Ali on moze da kaze da je nezaposlen i tada ne mora nista sem LK da priloti za otvaranje racuna.
Zar ne?
Meni je samo davnih dana LK bila potrebna za otvaranje racuna+.
 
Tako je, to sam i rekao pre neki dan, a malopre se citirao: možeš da im ostaviš netačnu informaciju, mada to može biti osnov za blokadu i gašenje računa. Ostaje, eto, da bi zbog naknadno otkrivenog netačnog podatka u teoriji mogli da mu naprave problem, ali ne verujem da su u praksi velike šanse za to.
 
Nisu bas BIA pa da idu i bave se da li postoji neki racun otvoren na njegov JMBG, teorijski sve je moguce u praksi nikom nikad nijedna banka to nije radila.
Kad se oni sluze nepotrebnim stvarima(trazenje tog bezveznog papira), sto se i on ne bi sluzio nemoralnim stvarima(laznim informacijama) i rekao da je nezaposlen.
Glupost treba coveku isto sto je i meni davno trebalo, meni sem LK nista vise nije trebalo a njega za isto maltretiraju.
To sto su oni menjali pravila je njihov problem, ja ne bih imao moralnu dilemu da im dam netacnu informaciju. Mogu da ukinu ali nece 99,9%.
Stvarno su dzukci.
 
Planiram da zatvorim racun (plus), mada koliko se secam, bila je opcija u ebankingu da se to uradi online, sad nisam siguran da i dalje postoji.

Takodje, od aprila meseca mi stoji 1 dinar rezervisan, poslao sam im mejl da to proknjize, mejl su ignorisali, da li ce mi to praviti problem kada budem isao licno da zatvorim racun?

Hvala.
 
Da li je neko proveravao izvode iz banke, pre svega početna i krajnja stanja između izvoda? Meni se ništa ne slaže, kao i njihovo stanje sa stvarnim.
 
Ja imam 17.06 din rezervisano i tako stoji u nedogled. Ne kapiram sta se desava kod njih.
Ako si plaćao karticom, rezervacija može da stoji i do 2 3 meseca, ekstremno čak i 6....pričam iz iskustva i to nije striktno vezano za PŠ...sa svetlije strane ako se transakcija ne registruje do tada vratiće ti pare :)...,mada je mala šansa da ne prođe.
 
Svaka banka ima svoju politiku po tom pitanju, npr. 15 ili 30 dana, a za BPŠ je zanimljivo da im se to ne pominje u OUP, tako da u teoriji može da traje i neograničeno. Ne treba samo zaboraviti da trgovac u svakom slučaju ima pravo i da naknadno dostavi sve informacije (i za to je rok neodređen), tako da vraćen novac nije garant da on nekad kasnije neće ponovo biti skinut.
 
Pravila kartičarskih kuća su takva da rezervacije mogu da stoje i do 6 meseci, kao što je bio moj slučaj. Plaćao sam javni prevoz u inostranstvu, deo proknjižen pravovremeno, ostatak oslobođen kad je prošlo pola godine. Zatim, čini mi se, imaju fore tri meseca nakon toga da pokrenu recurring naplatu pa ako se ništa ne desi, to je to.
 
Svaka banka ima svoju politiku po tom pitanju, npr. 15 ili 30 dana, a za BPŠ je zanimljivo da im se to ne pominje u OUP, tako da u teoriji može da traje i neograničeno. Ne treba samo zaboraviti da trgovac u svakom slučaju ima pravo i da naknadno dostavi sve informacije (i za to je rok neodređen), tako da vraćen novac nije garant da on nekad kasnije neće ponovo biti skinut.
Nije tačno postoji rok za reklamacije i sa jedne i sa druge strane i on je definisan od strane kartičarskih firmi, ako se rok probije nema više..bilo da je trgovac bilo da je potrošač. Ono što je tačno da se to često krije ali nije problem da se otkrije jer su rokovi manje više poznati.

@uji tačno tako.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Planiram da zatvorim racun (plus), mada koliko se secam, bila je opcija u ebankingu da se to uradi online, sad nisam siguran da i dalje postoji.

Takodje, od aprila meseca mi stoji 1 dinar rezervisan, poslao sam im mejl da to proknjize, mejl su ignorisali, da li ce mi to praviti problem kada budem isao licno da zatvorim racun?

Hvala.
 

Prilozi

  • IMG_2638.jpeg
    IMG_2638.jpeg
    85.9 KB · Pregleda: 74
  • Like
Reagovanja: uji
Verovatno da je načinjen ustupak zbog niskog iznosa (koji najverovatnije proističe iz verifikacije kartice), inače verujem da bi se čekao konačni rok za brisanje rezervacija. U suštini, sada kada ti je sve čisto, možeš da ugasiš račun.
 
Pravila kartičarskih kuća su takva da rezervacije mogu da stoje i do 6 meseci
ali nije problem da se otkrije jer su rokovi manje više poznati
Ja nisam uspeo da ih nađem, zato sam smatrao da nema (zvanično) ograničenje. Može izvor? Neki pravilnik, nešto? Ne izlazi mi ništa čak ni kad pokušavam da navedem pretragu pominjući tih navodnih šest meseci. Logično mi je da u praksi nijedna banka ne bi valjda prihvatila zaduženje primljeno nakon npr. nekoliko godina, ali teorijski maksimum ne uspevam da nađem.

Nije tačno postoji rok za reklamacije
To svakako, poseban je slučaj kada postoji neki spor, ali naknadno zaduživanje nije valjda reklamacija, samo zakasnela obrada plaćanja na strani trgovca.
 
Davno, jedva živo sam nekim sticajem okolnosti naišao na tu informaciju. Po istoj analogiji, sve refundacije nastale nakon gašenja računa tokom 6 meseci od zaduženja završavaju na partiju banke i onda bivši klijenti bi trebalo da popunjavaju posebne obrasce gde taj novac potražu i da im se uplati na novi račun. Zato bi bilo najpametnije promisliti sve korake (gde, šta i kojom karticom plaćate) pre konačne odluke o raskidu.
 
Ja nisam uspeo da ih nađem, zato sam smatrao da nema (zvanično) ograničenje. Može izvor? Neki pravilnik, nešto? Ne izlazi mi ništa čak ni kad pokušavam da navedem pretragu pominjući tih navodnih šest meseci. Logično mi je da u praksi nijedna banka ne bi valjda prihvatila zaduženje primljeno nakon npr. nekoliko godina, ali teorijski maksimum ne uspevam da nađem.


To svakako, poseban je slučaj kada postoji neki spor, ali naknadno zaduživanje nije valjda reklamacija, samo zakasnela obrada plaćanja na strani trgovca.
Uji je napisao rokove to je u principu to, a na kraju Mozes i banku da pitas.
 
Zanimljivo, za Visa Internet deviznu karticu za koju je podnet zahtev u maju, a kartica uručena u prvoj polovini juna, na dan uručenja je naplaćena godišnja članarina, ali naknada za izradu kartice nikad nije naplaćena.
 
Zanimljivo, za Visa Internet deviznu karticu za koju je podnet zahtev u maju, a kartica uručena u prvoj polovini juna, na dan uručenja je naplaćena godišnja članarina, ali naknada za izradu kartice nikad nije naplaćena.
razmisljam i ja da otvorim ovo jel ti vazi 3 godine ili 4 ?
 
Jel vam radi aplikacija na android telefonu,ceo dan pokusavam da udjem i na kraju izbaci gresku mrezna greska
 
Da li.postoji mogucnost da se obrisu u odeljku sabloni- javni primaoci. Ulogujem se na racunar imam par nekih racuna od mts-a
I nikako ne mogu da ih obrisem. Ostale sablone mogu ali ove u odeljku javni primaoci nikako , probao sam i preko mobilnog i preko PC
 
Nazad
Vrh Dno