Šta je novo?

Automobili

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Ma nista to. Dok se vizuelnim putem ne vidi da je radijalna, ne skida se sa tocka i tacka.
 
^Clio 3, 68ks, 1,5dci,razvija 165km/h na autoputu, mozda moze i nesto preko.

nisam redovan zadnjih dana ovde sad tek videh ovo
elem cale ima Clio 2 2005 1,5dci ide i na lokalnom i na autoputu 180km/h (ono sto pise na satu)
imam jos par njih u blizini mene sto zive sa istim autom uglavnom niko nije slagao i lupio neku cifru, svi su rekli 180 jedan je cak i snimao na more kad je isao par sekundi pun auto i zaleteo se na autoputu 180

samo da napomenem, namera posta nije ko je brzi i ciji je veci itd samo onako informativno da se zna kad ste vec napisali
 
Kad ste vec kod price o smanjenju potrosnje i brzine (naravno ne krajnje nego neka medju ubrzanja, koja su daleko korisnija), zar nije chipovanje tu resenje.. :)
 
Poslednja izmena:
Nema tu govora i smanjenoj potrošnji nakon remapa. Snaga se može poprilično povećati, to je tačno. Važi za motore sa turbo natpunjenjem.
 
Nema tu govora i smanjenoj potrošnji nakon remapa. Snaga se može poprilično povećati, to je tačno. Važi za motore sa turbo natpunjenjem.

Uz zadrzavanje nacina voznje moze se doci do smanjenja potrosnje, naravno ne drasticnog, ali postoji.. E sad ako si divljak svakako ces je povecati, ako te povuce ta dodatna snaga..
 
Poslednja izmena:
Ma ne može. Padne najčešće po BC, jer zbog veće snage manje stiskaš gas. Kako položaj gasa ulazi u računicu potrošnje, između ostalih parametara, tu najčešće dođe do greške. Metodom čepa ako isto voziš potrošnja ostane slična.

Može da se osiromaši smeša remapom, ali to nije dobar remap jer skraćuje životni vek motora. Dobri tjuneri vode računa da smešu održavaju optimalnom.

Sa dobrom mapom si na istom ako voziš normalno, ali kad zalepiš gas osmeh od uva do uva je zagarantovan.
 
Ma ne može. Padne najčešće po BC, jer zbog veće snage manje stiskaš gas. Kako položaj gasa ulazi u računicu potrošnje, između ostalih parametara, tu najčešće dođe do greške. Metodom čepa ako isto voziš potrošnja ostane slična.

Može da se osiromaši smeša remapom, ali to nije dobar remap jer skraćuje životni vek motora. Dobri tjuneri vode računa da smešu održavaju optimalnom.

Sa dobrom mapom si na istom ako voziš normalno, ali kad zalepiš gas osmeh od uva do uva je zagarantovan.

Naravno da osiromasenje ne dolazi u obzir.. Povratni utisci ljudi posle chipa su takvi, e sad da li se svi oslanjaju na sam board ili su i uporedjivali predjen put, to ne znam, uglavno tako bi trebalo biti po teoriji, e sad moguce da je praksa drugacija.. Inace kad vec pricamo o automobilima.. Citroen C6 2.7 HDi V6 . . :) Pokretna kuca, onaj dan sam vozio, svakodnevno zbog prirode posla vozim skoro sve iz PSA grupacije, ali ONO, ono je nesto drugacije od bilo cega drugog..
 
Ko nije video.. :)

[YOUTUBE]ff1id62YITo[/YOUTUBE]
 
Naravno da osiromasenje ne dolazi u obzir.. Povratni utisci ljudi posle chipa su takvi, e sad da li se svi oslanjaju na sam board ili su i uporedjivali predjen put, to ne znam, uglavno tako bi trebalo biti po teoriji, e sad moguce da je praksa drugacija.. Inace kad vec pricamo o automobilima.. Citroen C6 2.7 HDi V6 . . :) Pokretna kuca, onaj dan sam vozio, svakodnevno zbog prirode posla vozim skoro sve iz PSA grupacije, ali ONO, ono je nesto drugacije od bilo cega drugog..

Moje iskustvo na proslom autu sa 2.0 TFSI motorom. Cipovan sa 200 na 240ks, a potrosnja po BC povecana za oko pola litra, iako su ovi sto su radili remap tvrdili da ce pasti za bar pola litra :).
 
Ipak je benz u pitanju, ono sto ja znam je da ljudi sa dizelima (HDi) kazu da im auto manje trosi, narocito prve verzije 2.0hdi koji je imao 90 konja.. dok npr 1.6(110) hdi iz 407 npr ostane na slicnoj potrosnji ili smanji malo.. e sad zanimljivo bi bilo testirati npr 2.0 (136) HDi iz 407 ili jos bolje 308 kad se podigne na nekih 16X konja..
 
[YOUTUBE]jFroPYlmODk[/YOUTUBE]
 
Ovo nema sanse da bude legalno kod nas.
 
Znate o cemu se radi - isti taj AMSS koji reklamira i pravi elektricni automobil, je deo organizacije koji SPRECAVA bilo kog drugog da to uradi za sebe, iz svoje garaze.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/s...14/Bez+izduvnih+gasova+nema+registracije.html

evo godinu dana je, decko ne moze da uradi Atest za svoj rucno napravljeni automobil, iako nema izduva, iako je buka 0.

Projekat - "prvi srpski automobil na struju" i reklamiraju ga kao da je ne znam sta, a prvi projekat je star na ovim prostorima preko 15 godina .. Verovatno je neki "strucnjak" oprao one silne pare koje nam uzimaju od carinskog kataloga gde su Golf 4ke po 8000 evra,, i od 15 godina matorih automobila koji placaju "luksuz" zbog >2000 ccm
 
Jedno pitanje za vrsne poznavaoce Golf II i uopšte tehnike automobila, vezano za felne i točkove.

Pošto ja imam sada letnje 195/55 R15 gume, i to je maksimum koji se uopšte može montirati na moj auto, šta bi se desilo kada bi probao staviti 205/55 (ili 205/60) R15 ?

Da li je to uopšte moguće bez sečenja lima iznad točkova i prilagođavanja visine ili kako ? Ima li neko neka saznanja, molim da mi odgovorite jer me ovo veoma zanima. Hvala.

To me interesuje stoga što za veličinu 195/50 R15 nema velikog izbora vrhunskih guma, a ja kad gledam delove uvek kupujem najbolje i štedim mesecima za to. Nisam snob, ali volim da stavim kvalitetno.
 
Poslednja izmena:
Visina mu nije problem, nisam siguran za offset.

Visina 205/55/15 je skoro ista kao 195/55/15 jedino je briga dal moze da udje zbog offset-a sto se opet moze resiti drugim felnama.

untitled.png


sto se tice offset-a, to je ono sto se na felni obelezava sa ET

wheel.offset.gif


dakle sto je veci pozitivan offset, guma je udaljenija od osovine. Zero offset znaci da je felna na svojoj poprecnoj sredini povezana sa osovinom, dok negativan offset znaci da je felna "uvucena" unutar auta. Ukoliko su ti felne (najverovatnije) ET35-ET37 i tocak vec prolazi kroz karoseriju, onda bez problema mozes da stavis 205/55/15 na njih, jer je razlika u visini minimalna, a sirina felne ti je 6J i moze da nosi tu gumu

nek me neko ispravi ako nisam u pravu, bez hejta, vadim iz glave sve ovo :)
 
Poslednja izmena:
Na prvu loptu pomisliš da si uštedeo pare, a u stvari nisi ako skuplja guma troši litar manje što je sasvim realan scenario.

Litar razlike u potrošnji zbog kvaliteta guma? Možda, ali na 1.000km...
@roadracer ti i ja smo izrekli istu tvrdnju - za ISTU felnu uza guma povecava obim... nidzin post u kome me on "demantuje" ali iz meni neobjasnjivih razloga uvodeci PROMENU felne, je kriv za nesporazum.

EDIT: osim ako ne brkate termine uza/niza?
U pravu si, moja greška. Ono što sam hteo da kažem je da širina gume ne utiče a priori na obim. U mom primeru 185/65 zameni sa 195/65, ili 185/70 i stvar se menja.
nisam redovan zadnjih dana ovde sad tek videh ovo
elem cale ima Clio 2 2005 1,5dci ide i na lokalnom i na autoputu 180km/h (ono sto pise na satu)
imam jos par njih u blizini mene sto zive sa istim autom uglavnom niko nije slagao i lupio neku cifru, svi su rekli 180 jedan je cak i snimao na more kad je isao par sekundi pun auto i zaleteo se na autoputu 180

samo da napomenem, namera posta nije ko je brzi i ciji je veci itd samo onako informativno da se zna kad ste vec napisali
Koliko ks ima ćaletov clio? 1.5dCi ide od 60 do 115ks.
Ma joj... kakva prevara. Ispade u garaži prepravljen zunto bolji od fabričkih e-automobila. Nisu spomenuli kolika je autonomija kad radi grejanja/hlađenje, svetlo...

Verovatno klimu ni nema, kao ni grejanje.
 
Nije, druga cifra je procenat prve, tj širine. U ovom slučaju 55% od 205 i 195.
Zanimljivo koliko ljudi ne zna ovo :)
 
pa da, druga cifra je procenat, na tire calculator-u koji sam okacio se i vidi pod "difference" da je 205/55/15 visa za 1.8% u precniku (sto se dobije kad se izvuku 55% procenti od 195 i 205)
 
@roadracer
Clio je klasika kao svi ostali mislim da je to oko 65ks
 
Onda mu je 180km/h samo pusta želja. :)

Ne znam šta ti znači to "kao svi ostali". Ta snaga je uglavnom na modelima koji su karijeru započeli kao teretni - van.
 
Jedno pitanje oko stila voznje i potrosnje, vozim astru 1.7 dizel, i koliko procitah bolje je pri vecem rpm prebacivati u visu brzinu? Obicno prebacujem od 3-4k iz druge u trecu, tj. dok mi je motor prilicno tih, kapirao sam da je tako bolje :) ne racunam preticanja itd.

cini mi se da posle 7k rpm sat ulazi u crveno.
 
Visina mu nije problem, nisam siguran za offset.

Visina 205/55/15 je skoro ista kao 195/55/15 jedino je briga dal moze da udje zbog offset-a sto se opet moze resiti drugim felnama.

untitled.png


sto se tice offset-a, to je ono sto se na felni obelezava sa ET

wheel.offset.gif


dakle sto je veci pozitivan offset, guma je udaljenija od osovine. Zero offset znaci da je felna na svojoj poprecnoj sredini povezana sa osovinom, dok negativan offset znaci da je felna "uvucena" unutar auta. Ukoliko su ti felne (najverovatnije) ET35-ET37 i tocak vec prolazi kroz karoseriju, onda bez problema mozes da stavis 205/55/15 na njih, jer je razlika u visini minimalna, a sirina felne ti je 6J i moze da nosi tu gumu

nek me neko ispravi ako nisam u pravu, bez hejta, vadim iz glave sve ovo :)

Džekson, vidim da si pravi poznavaoc ove problematike. I da te ispravim, ja imam 195/50 R15 a ne 195/55 R15, pogledaj opet gore moj post.

Dakle, ti misliš da bi mogao da stavim 205/55 R15 ? A šta je sa 205/60 R15, pije li to vodu ili su za to već potrebne neke žestoke prepravke ?

Videću da zamolim druga da mi pročita tačnu oznaku felni, ali znam da su u pitanju felne VRLO renomiranog proizvođača. Može li tako ?


Šta je sa vama ostalima, ima li neko od vas neki konkretan savet oko ovoga ? Kao što sam gore rekao, mnogo je slab izbor guma za moju trenutnu 15" dimenziju, zato mi treba ova informacija. Najbolje gume prosto NE POSTOJE u dimenziji 195&50 R15.... :(
 
Jedno pitanje oko stila voznje i potrosnje, vozim astru 1.7 dizel, i koliko procitah bolje je pri vecem rpm prebacivati u visu brzinu? Obicno prebacujem od 3-4k iz druge u trecu, tj. dok mi je motor prilicno tih, kapirao sam da je tako bolje :) ne racunam preticanja itd.. .
Procitao si i to ali si procitao i "pri maksimalnom obrtnom momentu" a to zadnje je tacno. Ako pazljivo osluskujuci motor menjas stepene prenosa kako kazes da radis ti sigurno i ubadas optimalni trenutak i u svom stilu voznje ne treba da pravis izmene - osim u posebnim saobracajnim uslovima naravno, sto i cinis na kraju krajeva.

U vezi ovog osluskivanja motora pomisljam da ne bi bilo lose ako bih mladje vozace potaknuo na razmisljanje o tome jednim primerom sa taxija. Naime pre nekih 10-tak godina u kola mi kod coska Knez/Pariska udje Svaba kamiondzija koga treba da vozim negde na rave... posle dogovaranja na obostrano indijanskom engleskom krecemo na Bezaniju... kod Saborne mi puca sajla kvacila (Orion 1.6D), nastavljamo i po dogovoru ga cekam radi povratka... Kad smo kretali prema njegovom kamionu koji je bio na parkingu kod Nacionala, primeti Svaba da mi zatrza auto tokom paljenja i pita sta je sad to ali se i zadovolji objasnjenjem na indijanskom engleskom kako me anlaser nesto zeza. Plati on voznju i razidjosmo se,, taj iznos je bio dovoljan za popravku a ja sam uzivao u benefitu koji je bio posledica znanja osluskivanja motora odnosno od ranije stecenog iskustva "saltanja sa medjugasom".
Iako vise prosto i ne postoje vozila sa klasicnim menjacem,, smatram da nije zgoreg (u idealnim saobracajnim uslovima naravno) nakratko zaboraviti na kvacilo, osluskivati motor i tako saltati... Iz nize u visu je lako ali kad uspete iz vise u nizu onda ste pobedili. Mozete da vozite Svabe na rave - hehe, sala naravno.... Ali ko zna sta nosi dan sta nosi noc, mozda ce vam koristiti. Ako sam nekoga stimulisao da proba,, nek ne zaboravi da je jako vazno "citati semafore" kako ne bi bilo potrebe za novim verglanjem jer jedini nacin da krenete je ugasen motor+ II stepen prenosa+ verglanje.
 
Kosta 10 eto nisam vide da je 195/50/15

uglavnom - MOGU da stanu 205.55.15, odgovorio mi ortak sa VW foruma :) nema nista da kaci i to, al da znas da ce volan da ti se okrece kao na Traktoru. Stoga bi ti porucio nesto zanimljivo :)

Servo. tvoj je 86 godiste, i pretpostavljam da nema servo, stoga bi bilo pametno ugraditi ga. Procedura je oko 100 evra, i ide sledece:

servo letva
kardan od volana do servo letve drugi (golf 2 sa servom, Jetta sa servom, golf 3)
servo pumpa sa drzacem
drzac posude za ulje
posuda sa crevima do letve i do pumpe
dupla remenica za radilicu
kaisevi

ako nemas servo, imaces nakon ugradnje osecaj kao da vozis aviJon :)
 
Jedno pitanje oko stila voznje i potrosnje, vozim astru 1.7 dizel, i koliko procitah bolje je pri vecem rpm prebacivati u visu brzinu? Obicno prebacujem od 3-4k iz druge u trecu, tj. dok mi je motor prilicno tih, kapirao sam da je tako bolje :) ne racunam preticanja itd.

cini mi se da posle 7k rpm sat ulazi u crveno.

Па ако је дизел, не верујем да има до 7000 обртаја, обично је око 4500 већ црвено а губе снагу већ око 3500 . Код дизела нема смисла терати га у црвено за разлику од бензинца. Ја кад штедим шалтам мало изнад 2000.
 
Bas htedoh pitati otkud dizelu 7000 rpm? Za dizele cak i to 3-4k iz druge u trecu je silovanje, a mislim da nema ni smisla... Ja volim TDI za po gradu bas zato sto mi vec pri niskim obrtajima daje maksimalno Nm.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno