Šta je novo?

Auto sijalice (LED)

Ranije su ih slali sa Alija, uzimao je komsija za skuter ali mislim da vise nigde nema shipping za Srbiju za Nighteye(tj. da je isplativ).
 
Gledao sam i ja al nema.

LED H7 26.000 Lumena / 100W / CSP 3570 LED diode
Ovo sam nalazio na kp al nzm jer neko probao kako se pokazale?​

 
Deluje malo preterano, 26.000 lumena, em potrosnja 100W, to se puno greje samim tim i ne traje dugo.
 
Mislim cim vidim podatke jasno o kakvim se sijalicama radi. Ovog tipa...

a645d2f16d46c00cb31d20dd1ca70eff5a83ee199dc415ff35edf994f756660f_1.jpg
 
Sva ta sređivanja farova od matiranja, problem je najčešće što vrlo brzo ponovo matiraju (10 meseci i nije neki period da kažemo da je rešenje dugog veka, jel?).

Matiranje je najčešće posledica UV zračenja koje je smrt za polikarbonat. Fabrički se to rešava UV lakom koji se nanosi na novi far.
Kada taj lak propadne, far jako brzo matira. Poliranje (koje se sada najčešće nudi) je vrlo kratkog veka jer naravno, nema UV laka pa plastika ponovo matira.

Polimerizacija bi trebalo da jeste bolja jer na kraju na površini fara ostane "neki novi sloj nečega", ali teško da se mogu naći tačne informacije čega, koliko toga i koliko je to zaista dugotrajno. Znaćemo u sledećih 3-5-7 godina, kada bude više davno pollimerizovanih farova...

Uglavnom, kvalitetan fabrički far je kristalno proziran jako dugo. Moj stari Ford je prodat sa 14 godina starosti (nikada garažu video), i dalje sa savršeno kristalno prozirnim plastičnim farovima.
Ali nekoliko Hyndai i30 u firmi su već posle 7-8 godina polako počeli da matiraju.

Po zdravoj logici (i priči jednog što se time bavi), posle sređivanja farova, najbolje bi bilo zalepiti kvalitetnu full transparentnu foliju preko fara.
Time je problem ponovnog matiranja gotovo nepostojeći.

... ... ...

BTW, ne bi trebao prilikom pranja kola onim topom i onom prvom hemijom nemilosrdno tući po faru. Štroku skinuti nežnijim pristupom, topom sa veće udaljenosti, i kratko.
 


na kraju treba lakirati povrsinu ili zalepiti providnu UV otpornu foliju. Sve ostalo, sva pros*ravanja u vidu "keramika" i slicnog NE DELUJU na duze staze, tipa 2-3 godine i ponovo mozete ici na simirglanje farova. Ako ih ne zastitite od UV zracenja dzaba sav trud.
 
Baš tako. Jedino je folija koliko toliko trajno rešenje. Sve ostalo je ok max 1-3godine.
Jedino lakiranje ne znam šta da mislim. Ne nalazim nešto lako, praktično i pouzdano u DIY varijanti.

Ja čak nešto ozbiljno razmišljam da moje farove, koji su još fabrički odlični i prozirni, odnesem na "foliranje". I da više ne razmišljam o tome...
Jedna od stvari koje ne podnosim na kolima su loši farovi (i loši brisači, al' ajd' sad', nije tema ove teme...)
 
Kupi se aftermarket far sa projektorom.

Može da radi na obične halogene sijalice i na led sijalice, vaš izbor.

Stavljati led sijalice u halogene farove, to treba da se isključi iz saobraćaja.

Led sijalica kao i xenon, mora da radi preko projektora.

Za sada, za Led sijalicu nisu potrebne prskalice koliko sam primetio tako da ću ja uzeti aftermarket far sa projektorom i staviti led sijalicu.
 
Aftermarket far mora da bude homologovan, jer u suprotnom na tehničkom mogu da zezaju. Na tehničkom već znaju koji modeli su dolazili sa projektorima, a koji ne.

Xenoni ne moraju da rade preko projektora. Evo npr. Laguna II ima fabričke farove sa xenonima bez projektora.
 
Tako je, za xenone ne mora projektor mada su retki modeli koji ih nemaju. Sa druge strane svaki auto sa xenonima mora imati automatsku nivelaciju.
Inače pohvalio bih domaćeg uvoznika Osram-a, baš pre par dana naručivao xenon sijalicu (D4S) i poslali jako brzo, dobro upakovano i došle sa kartončićem na kojem je uredno popunjena i pečatirana garancija od 4 godine.
A inače moraću malo da ošmirglam far, matirao u delu gde se nalazi led dnevno svetlo dok je deo gde gađa xenon projektor kristalno čist.
 
Ja imam. Bi Xenon sa bear instalacijom. Nemam prskalice, ugradjen naknadno projektor. Puštaju me jedva na tehnički ali samo zbog farova što vodim računa da budu uvek blistavo čisti.

Malo mi je muka da više prolazim to kod tehnički.

Ili ću vratim nazad na fabrički far ili da izbacim bi xenon.

Ako bih izbacio bi xenon, kako bi bilo da ubacim LED sijalicu na njegovo mesto? Da li bi poslužio već postavljen projektor?
 
Tako je, za xenone ne mora projektor mada su retki modeli koji ih nemaju. Sa druge strane svaki auto sa xenonima mora imati automatsku nivelaciju.
Inače pohvalio bih domaćeg uvoznika Osram-a, baš pre par dana naručivao xenon sijalicu (D4S) i poslali jako brzo, dobro upakovano i došle sa kartončićem na kojem je uredno popunjena i pečatirana garancija od 4 godine.
A inače moraću malo da ošmirglam far, matirao u delu gde se nalazi led dnevno svetlo dok je deo gde gađa xenon projektor kristalno čist.
kako 4g garancija na sijalicu?
 
Све те сијалице су добар маркетиншки трик, а нису уопште толико боље од стандардних халогених. Уз то имају редовно прилично редукован животни век, што их уз високу цену чини лошом куповином. Број лумена је оно што физички одређује количину светла.
1691666079290.png
 
Све те сијалице су добар маркетиншки трик, а нису уопште толико боље од стандардних халогених. Уз то имају редовно прилично редукован животни век, што их уз високу цену чини лошом куповином. Број лумена је оно што физички одређује количину светла.
Pogledajte prilog 399911
Super..ako mi bude pravilo razliku sledeci put uzimam 120, nema velike razlike u jacini a 100 sati duzi vek.
Zadnji put sam stavljao najobicnije.
Kao i za gume ove moze da bude pravilo bolja sijalica glavu cuva ako vidis na vreme kocis na vreme..za 500din razlike u ceni
 
Све те сијалице су добар маркетиншки трик, а нису уопште толико боље од стандардних халогених. Уз то имају редовно прилично редукован животни век, што их уз високу цену чини лошом куповином. Број лумена је оно што физички одређује количину светла.
Pogledajte prilog 399911
Upravo u sami srz, davanje para za halogene sijalice od po 3000-4000 za par je suludo, ko god kaze da mu je ogromna razlika u odnosu na obicne, prvo laze sam sebe...
 
Meni sad LED (Philips) kratka bacaju kao duga na nekim autima, i u sirinu i u daljinu, ali je cut off uredan i farovi mnogo vise 'sijaju' jer i daju vise svjetlosti, refleksija veca, logicno.

Sinoc su mi neki blicali, vjerovatno jer sam bio uz ivicu puta okrenut prema ovima sto voze desnom stranom (trebao da se ukljucim), pravo nailaze na desni far koji je ionako podignut visocije. Kontam da bih sa bilo kojim svjetlima tako smetao, kao sto i meni znaju zasmetati. Svi farovi smetaju kad gledas direktno u njih.
 
Baš tako. Jedino je folija koliko toliko trajno rešenje. Sve ostalo je ok max 1-3godine.
Jedino lakiranje ne znam šta da mislim. Ne nalazim nešto lako, praktično i pouzdano u DIY varijanti.

Ja čak nešto ozbiljno razmišljam da moje farove, koji su još fabrički odlični i prozirni, odnesem na "foliranje". I da više ne razmišljam o tome...
Jedna od stvari koje ne podnosim na kolima su loši farovi (i loši brisači, al' ajd' sad', nije tema ove teme...)
Nemaš trajnog rešenja za farove, u nekim zemljama je propisano da uz zamenu vitalnih delova na automobilu se menjaju i farovi posle 5 god. da bi mogao da učestvuješ u saobraćaju. Farovi površinski žute jer propada UV filter a matiraju se od puškiranja, magične krpe koja je glavno sredstvo u održavanju i kamenčića koji se pokupe usput. Lakiranje sa UV filterom pomaže ali zavisi koliko je fleksibilan lak da ne bi pucao pri udaru. Folija sa UV filterom i još ako je hidrogel isto ima svoj vek trajanja (dovoljno je da pogledaš svoj telefon). Razlika izmedju poliranja i "polimerizacije" je što se kod poliranja tanji sloj plastike a inače polimerizacija je postupak naparivanja koji sam koristio pre više od 20 god. ali u nekoj drugoj sferi, jeste plastika u pitanju ali dosta manji komadi. U proizvodnji se isto radi postupak naparivanja ali se radi i nanonošenje UV filtera, da bi se naneo UV filter morao bi ceo far da se rastura i pitanje je da li bi pustio vodu kad sklopiš tako i da i kod zamene novom plastikom bi bi bio isti problem da li će pustiti vodu.
 
Screenshot_20230810_160248_Viber.jpg
Fiesta nakon polimerizacije.

Nemam sliku pre ali kao i na većini ovih fiesta sa gorenje strane se bas vidi kako propadaju zbog velike površine koja je izlozena suncu. Za taj novac odlicno. Dodje vam na adresu i uradi sta treba za 10min.
 
Upravo u sami srz, davanje para za halogene sijalice od po 3000-4000 za par je suludo, ko god kaze da mu je ogromna razlika u odnosu na obicne, prvo laze sam sebe...
Imas iznad link koji sam ostavio gde je par 2000din. Bosch 200% kao

Obicna sijalica po prodavnicama je 400-500din kom.

Najveci problem je ako mora neko da skida far da bi zamenio sijalicu. Onda obavezno longlife.

Ako je lak pristup i osoba ima daylight sijalice, ovo ja mala razlika u parama.
 
Nazad
Vrh Dno