Šta je novo?

Android navigacija i mape

Negde sam u ovoj temi napisao ranije
koristite here ili neku drugu navigaciju da dodjete do lokacije a onda koristite gmaps jer on najbolje radi posao lokalno.
 
Zanimljivo meni ni Gmaps "ne vidi" Danicu, iako je instalirana i funkcionalna.
 
Zanimljivo.
U Crnoj Gori otvoriše autoput Mateševo - Podgorica. U Google Maps još nije ucrtan. U pretrazi Mateševo se omah pronadje.
TomTom NDS ima ucrtan taj potez autoputa, ali u pretrazi ne može da nadje Mateševo i ako postoji na mapi.
Sygic ga i pronalazi i ima ucrtan autoput, i ako je obnova mapa bila početkom maja ove godine.
 
Poslednja izmena:
Baš gledam i ja jer sam trenutno u CG. Čudi me da Google kasni sa mapom...
 
Jel zezate vi za autoput u CG? Koliko dana ima kako je otvoren?
 
Zavisi. Negde jeste negde nije ubačen. A i ne previ se autoput za dva dana. :)
 
Instalirao i ja po savetu @BokiPK ali ostaje stari ženski glas iako dobijem uredno Danicu u iGo.
Zanimljivo meni ni Gmaps "ne vidi" Danicu, iako je instalirana i funkcionalna.
Ne prijavljuje ga kao Danicu niti Alfanum. Meni jeste promenio glas na oba mobilna odavno, možda kod novijih Androida neće. U tom slučaju Vam treba poslednji Alfanum.
Evo gde se vrši izbor, neki su me pitali:
GMaps » tap na vaš profil » Navigation Settings » Sound & Voice » Voice selection »
  • ako ste prebacili app na Srpski » Podrazumevano (srpski)
  • ako je na Eng » All voices » Српски
 
Poslednja izmena:
Hvala Boki u svakom slučaju verovatno je do verzije Androida.
 
Najveća mana Gmaps je što se mape ne mogu skinuti po državama ili geografskim regionima za off-line upotrebu, kao svi ostali navigacioni softveri.
Zumiranje i pamćenje četvrtastog regiona je basmisleno. Pogotovo ako treba da putujem npr. do Holandije.

Rerutiranje, ako podrazumeva veće obilaske zbog npr. većih radova na zatvorenim deonicama, Google u off-line modu nije u stanju da uradi kako treba.

Ok, razumem da Google fura svoj fazon i da je njihova mantra "always on-line" polazni zahtev developer timovima, ali to ograničava Gmaps kao najbolju opciju za duža putovanja po roming zonama.

Takođe, obzirom da Google ima najbolji mogući alat za unapređenje mapa a to je praćenje korisnika (svakog koji ima Android telefon) pouzdanost njihovih mapa bi teoretski morala biti daleko veća. A nije. Ono najgore, Gmaps unosi sam u sebe određena NEPRAVILNA ponašanja korisnika i postavlja ih kao ispravna. Skretanja levo gde je zabranjeno, uključivanje iz sporednih ulica u glavnu na levo preko pune linije, vožnje jednosmernim ulicama, Gmaps to smatra ispravnim ako korisnici u praksi to rade. I onda rutira tako. Ovo sam lično par puta sreo u Novom Sadu, Segedinu, Brnu i Pragu u Češkoj... Ili npr, makadam prikazan kao asfaltirani put je u Gmaps daleko češća greška nego u drugim sistemima.

Bla.bla.bla, nema baš savršene navigacije.
Navigacija ne funkcioniše na osnovu toga kuda se kreću korisnici pa Gugl pamti to i druge sprovodi tim rutama. To kada se dese greške koje si naveo su isključivo prouzrokovane greškama na samoj mapi. Ako to sprovede jednosmernom ulicom to znači da ulici na mapi nije stavljen dobar smer, ako ti pokaže da skreneš levo a u praksi ne smeš da skreneš levo to znači da nije stavljena restrikcija za skretanje itd. Problem je u tome što im nismo interesantno tržište i nema potrebe da se cimaju oko nas. Geometrija im je loša jer ima dosta grešaka, nisu ubacili veliki broj novih ulica kao neke druge navigacije koje su kupile podatke i integrisale u svoj sistem.
 
Šta znam meni je Sygic ok dovede me di treba, mada u gradu koristim i Google maps kako kad. Važno mi je da se mape uredno ažuriraju...
 
Navigacija ne funkcioniše na osnovu toga kuda se kreću korisnici pa Gugl pamti to i druge sprovodi tim rutama. To kada se dese greške koje si naveo su isključivo prouzrokovane greškama na samoj mapi. Ako to sprovede jednosmernom ulicom to znači da ulici na mapi nije stavljen dobar smer, ako ti pokaže da skreneš levo a u praksi ne smeš da skreneš levo to znači da nije stavljena restrikcija za skretanje itd. Problem je u tome što im nismo interesantno tržište i nema potrebe da se cimaju oko nas. Geometrija im je loša jer ima dosta grešaka, nisu ubacili veliki broj novih ulica kao neke druge navigacije koje su kupile podatke i integrisale u svoj sistem.

Zaista bih da te pitam, da li znaš konkretno da Google NE koristi analizu kretanja korisnika da unapređuje svoje mape?!? On-line brbljaonice slilčne ovoj našoj na Bench-u tvrde to od pojave Google mapa. Praćenje kretanja korisnika na mass nivou, detekcija da li se krećemo kolima ili peške, ne znam zašto ne bi implementirali AI koji na osnovu tako skupljenih informacija unosi izmene u mape, ili bar signalizira ekipama na terenu gde bi mogle postojati promene i gde treba proći i snimiti stanje.

Ok, ja ne mogu reći tačno kako rade Gmaps. Ali znam da imaju najviše grešaka oko saobraćajnih pravila, ne samo kod nas.
I vidim da se neke od tih grešaka menjaju, tj. neke negde nestaju a negde se pojave nove.

Ne znam ni da li smo im interesantno tržište, ali ako njima nismo, nekim drugima onda jesmo. :(
 
Moze li neko da mi posalje link za Here Q2. 2022? Odakle nabavljate mape? Moze i na pp
 
Треба да нагласиш да ли су мапе за иГО.
Можеш да их нађеш једноставно претрагом.
 
Al zato još nisu u stanju da reše nemogućnost pristupa web verziji Here mapa iz Srbije.
 
Zaista bih da te pitam, da li znaš konkretno da Google NE koristi analizu kretanja korisnika da unapređuje svoje mape?!? On-line brbljaonice slilčne ovoj našoj na Bench-u tvrde to od pojave Google mapa. Praćenje kretanja korisnika na mass nivou, detekcija da li se krećemo kolima ili peške, ne znam zašto ne bi implementirali AI koji na osnovu tako skupljenih informacija unosi izmene u mape, ili bar signalizira ekipama na terenu gde bi mogle postojati promene i gde treba proći i snimiti stanje.

Ok, ja ne mogu reći tačno kako rade Gmaps. Ali znam da imaju najviše grešaka oko saobraćajnih pravila, ne samo kod nas.
I vidim da se neke od tih grešaka menjaju, tj. neke negde nestaju a negde se pojave nove.

Ne znam ni da li smo im interesantno tržište, ali ako njima nismo, nekim drugima onda jesmo. :(
Komentarišem na osnovu toga što radim na mapama za naše tržište i spremamo i prodajemo podatke kompanijama koje imaju svoje navigacije ili ih ugrađuju u automobile. Mogu da koriste sigurno za taj deo koji si rekao da signalizira ekipama gde može da postoji promena na terenu pa da provere šta se dešava.

Isto tako sam poprilično siguran da se ovo poslednje ne koristi koristi kod nas, izuzetno mi je teško da poverujem u tako nešto. Kod nas, koliko ja znam, Gugl nema svoju ekipu koja radi na mapi kao što to OSM ima kod ljudi iz Microsofta koji su se izborili za neko vreme na nedeljnom nivou kako bi unapređivali područje Srbije. Generalno gledano je tako, nebitni smo Guglu i zato je njihova mapa za naše tržište takva kakva je.
 
Google mape su me poslale na neku kozju stazu na prelazu Srbija Makedonija, umesto da me navede na granični prelaz na autoputu, pokazao mi je da se isključim odmah nakon naplatne rampe, za Preševo, pa zatim levo do nekog graničnog prelaza koji nije u funkciji. Srećom nije bilo dugačko skretanje, desetak kilometara u oba smera. Ne znam zašto se to dogodilo, moguće zbog gužve na graničnom prelazu.
 
Što se ucrtavanja autoputa u CG tiče, možemo da napravimo poređenje sa relativno skoro otvorenim Miloš Veliki.
Vozio sam duž MV nekoliko dana nakon zvaničnog puštanja, put je bio ucrtan, uredno se vidi profil puta na Google Maps, ali nije bilo moguće rutiranje preko njega.

Mapa me je crtala uglavnom baš na putu, nekad malo levo ili desno od njega (verovatno nije radila opcija snap to road), ali je konstantno pokušavao da me vrati na najbliže moguće lokalne puteve i preračuna rutu.

S obzirom koliko dugo se zna ruta autoputa u CG, do sada je mogao da bude ucrtan na svim mapama.
 
Google mape su me poslale na neku kozju stazu na prelazu Srbija Makedonija, umesto da me navede na granični prelaz na autoputu, pokazao mi je da se isključim odmah nakon naplatne rampe, za Preševo, pa zatim levo do nekog graničnog prelaza koji nije u funkciji. Srećom nije bilo dugačko skretanje, desetak kilometara u oba smera. Ne znam zašto se to dogodilo, moguće zbog gužve na graničnom prelazu.
То је на Гугл мапама гранични прелаз као и сваки други. Прелаз је направљен јер је тим локалним путем локално становништво прелазило свакодневно, па да се спрече незаконите радње и преласци, више од стране других него од локалаца. Сигурно је била велика гужва на граничном прелазу и дугачка колона, па је понуђена алтернатива која ипак није реална.
 
Na novim Here 2022 Q2 već su ucrtali autoput u CG, a na Google ga nema...
 
Komentarišem na osnovu toga što radim na mapama za naše tržište i spremamo i prodajemo podatke kompanijama koje imaju svoje navigacije ili ih ugrađuju u automobile. Mogu da koriste sigurno za taj deo koji si rekao da signalizira ekipama gde može da postoji promena na terenu pa da provere šta se dešava.

Isto tako sam poprilično siguran da se ovo poslednje ne koristi koristi kod nas, izuzetno mi je teško da poverujem u tako nešto. Kod nas, koliko ja znam, Gugl nema svoju ekipu koja radi na mapi kao što to OSM ima kod ljudi iz Microsofta koji su se izborili za neko vreme na nedeljnom nivou kako bi unapređivali područje Srbije. Generalno gledano je tako, nebitni smo Guglu i zato je njihova mapa za naše tržište takva kakva je.

Pa, Google svakako prati saobraćaj i ucrtava saobraćajne zastoje, i to radi, opšte je poznato, praćenjem kretanja korisnika.

Dalje, u NS je su u poslednje vreme neke ulice zatvarane na duže vreme zbog većih radove. Taj dan kada se ulica zatvori, to bude uneto u mapu kao zabrana kretanja. Ko je to uneo u Google?


То је на Гугл мапама гранични прелаз као и сваки други. Прелаз је направљен јер је тим локалним путем локално становништво прелазило свакодневно, па да се спрече незаконите радње и преласци, више од стране других него од локалаца. Сигурно је била велика гужва на граничном прелазу и дугачка колона, па је понуђена алтернатива која ипак није реална.
Ovo su i meni baš juče savetovali i Google i Sygic. Neku koziju stazu malo zapadno, umesto Preševa. Ovo NIPOŠTO ne sme da se dešava. To je ozbiljan problem ako postoji u navigacijama. Nisam krenuo tamo jer znam da nema tog prelaza.

Generalno, vidim da navigacije dosta loše tretiraju granične prelaze. Na ovome bi mogli da porade developer timovi.
 
Poradili su, tako što su pre 15 godina ukinuli 80% prelaza u Evropi ;)

ontopic
Pre neki dan mi gugl savetovao da se isključim sa autoputa i idem seoskim, zbog gužve. Čim sam se isključio upao sam u kolonu bez kraja, jer su valjda i drugi videli isto. I onda se ispostavilo da nije bilo potrebe menjati trasu. Ne bih ja ni gledao to, pošto na Here mapama nije bilo razlike, ali saputnici su savetovali, pa sam ćutao i vozio
 
yandex je najbolji za bg, baš retko greši, šteta jedino što ga ne koristi dosta ljudi pa onda nema precizne podatke o gužvama i ako je neka deonica zatvorena
osmand je bolji što se tiče numeracija ali mi se nešto ne sviđa njihova navigacija tako da prednost ide yandexu

za ostatak srbije nemam pojma, koristim gugl. Ne znam koja bi bila najbolja sa sr, bih i cg zajedno osim gugla
 
Da li je neko poredio Igo FAST i GREEN (economical) rezime rutiranja (po gradu)? Green bi trebalo da kombinuje FAST i SHORT rezime tako da se trosi sto manje goriva. Nekako nemam utisak da GREEN moze biti ekonomicnija od FAST, ali nisam nikad ozbiljnije testirao.
 
Nazad
Vrh Dno