Šta je novo?

Ananas (zabranjeno traženje,zamena vaučera i deljenje ananas linkova - instant ban)

Zakonom je predviđen odustanak u roku od 15 dana.
Nema bitne razlike da li sam odustao pre preuzimanja ili posle. Ananas preuzima na sebe troškove preuzimanja artikla u slučaju odustanka.
Ovo je neprecizno napisano, ali ako mislis na to da se Ananas obavezao da plati sve troskove prevoza robe (oba puta) u slucaju odustanka kupca, da li mozes da dostavis neki dokaz da su se na to obavezali?

Cak mislim da je potpuno obrnuto, tj. da su eksplicitno naveli da u slucaju odustanka, kupac snosi troskove prevoza robe (pricam o onih 14 dana za kupovinu van poslovnih prostorija).
Doduse, mislim da im to sluzi samo protiv zloupotreba, a da kupcima koji imaju bilo kakvu razumnu primedbu, ne naplacuju transport.
 
Ananas bi morao da uvede ocene za prodavce. Jeste da je rizično, mi smo kako stvari stoje država botova, pa bi bilo svega i svačega kod ocenjivanja. Drugo rešenje ne postoji da se platforma pročisti.
 
Meni je 90% porudžbina od SPARK-a i nijednom nisam imao problem, niti sam imao otkazanu porudžbinu od strane prodavca. Takođe sam poručivao od Đak sporta, Hiper. Sve super prošlo, jedino je kod njih duži rok isporuke bio.

Bukvalno nikad problem nisam imao, a kupovao sam sve moguće, od Uno karata do 55” tv-a i mašine za sušenje veša.

Jedina mana - prošle nedelje naručio 4 stavke, stigle u 3 odvojene pošiljke.
 
Ovo je neprecizno napisano, ali ako mislis na to da se Ananas obavezao da plati sve troskove prevoza robe (oba puta) u slucaju odustanka kupca, da li mozes da dostavis neki dokaz da su se na to obavezali?

Cak mislim da je potpuno obrnuto, tj. da su eksplicitno naveli da u slucaju odustanka, kupac snosi troskove prevoza robe (pricam o onih 14 dana za kupovinu van poslovnih prostorija).
Doduse, mislim da im to sluzi samo protiv zloupotreba, a da kupcima koji imaju bilo kakvu razumnu primedbu, ne naplacuju transport.
Povrat je i dalje besplatan za svu robu, tj. plaća ga Ananas. City Express i dalje radi sav povrat, čak i kada je Post Express uradio dostavu.
 
U redu, ali to nije ono sto sam pitao. Nesto moze da funkcionise na osnovu obaveze i na osnovu dobre volje. Ako negde pise da je transport besplatan u slucaju odustanka/povracaja, onda je to obaveza prodavca (pravo kupca), pa sam zato i trazio dokaz da to negde pise. A znam da u praksi nemaju obicaj da naplacuju, iako imaju pravo da naplate.


Pravo na predomišljanje i odustanak od kupovine
Potrošač koji je obavio internet kupovinu preko Platforme ananas.rs ima zakonsko pravo da se predomisli, odustane od kupovine u roku od 14 dana od dana isporuke i kupljeni proizvod vrati bez obrazloženja i dodatnih troškova, osim troškova povraćaja robe.
...
Potrošač snosi trošak povraćaja robe u slučaju odustanka od kupovine. Preuzimanje robe od potrošača može da izvrši kurirska služba koju angažuje Ananas, a prema cenovniku koji je dostupan na Platformi.
 
Inače, nemate pravo da odustanete od kupovine ako je proizvod namenski pravljen za vas. (Npr. custom majica). To naravno ne opravdava nikog da vam preti, već može da podnese tužbu ukoliko smatra da je opravdano. Kao što vi možete da Podnesete tužbu protiv njega zbog pretnji (što je ozbiljniji prekršaj).

Ili imate pravo za odustanak, ali neka naknada postoji, to valjda stoji u zakonu ili ugovoru. Negde sam to čitao, i sasvim je logično - mora se zaštiti i poslodavac. Nemam sad član, mrzi me da tražim - ali sam 100% uveren da sam negde pročitao.
 
Nakon loših iskustava sa kupovinom na Ananasu, odlučio sam da odustanem od preuzimanja svih poručenih proizvoda (pisao sam o tome u prethodnim postovima).
Izbrisao sam nalog na platformi, a onda mi je jutros, na Viber, stigla poruka od nekoga (Dragan) u kojoj me optužuje za nepotrebne troškove uz priloženu sliku proizvoda koji sam naručio i statusu (neuspela isporuka).
Razmišljam da pokrenem tužbu protiv Ananasa zbog zloupotrebe mojih podataka.
Ima li neko neki predlog ili sugestiju?
Kakva zloupotreba podataka od strane Ananas ako su onog momenta kada si porucio proizvod prodavcu stigli svi potrebni podaci da ti taj proizvod dostavi. Znaci odmah posle porudzbine su Ime, Prezime, Adresa i Broj telefona automatski prosledjeni prodavcu odnosno firmi od koje si porucio preko Ananasa.

Ovde mozes da tuzis to privatno lice sto te uznemirava sa privatnog broja telefona, i mozda da tuzis tu firmu koja je dozvolila da Dragan koristi te podatke. Posto je to verovatno Draganova firma, on i njegova firma ce imati problem sa zloupotrebom podataka, pored uznemiravanja. Sto mislim da je u redu. :)
Dragan mora da nauci kako se vodi firma, kako se ophodi prema kupcu, kako se vrsi analiza rizika poslovanja, itd.
 
Inače, nemate pravo da odustanete od kupovine ako je proizvod namenski pravljen za vas. (Npr. custom majica). To naravno ne opravdava nikog da vam preti, već može da podnese tužbu ukoliko smatra da je opravdano. Kao što vi možete da Podnesete tužbu protiv njega zbog pretnji (što je ozbiljniji prekršaj).

Ili imate pravo za odustanak, ali neka naknada postoji, to valjda stoji u zakonu ili ugovoru. Negde sam to čitao, i sasvim je logično - mora se zaštiti i poslodavac. Nemam sad član, mrzi me da tražim - ali sam 100% uveren da sam negde pročitao.
Tako je, to su takozvani izuzeci od prava na odustajanje. To je, naprimer, lako kvarljova roba, ili neka roba prilagođena specifični potrebama potrošača (npr šolja, majica sa posebnim printom), zatim delovi garderobe (npr donji veš, kupaći), otvoreni parfemi ili suplementi, dvd, cd nakon otvaranja.
Ovde se radi o tome da kupac nije ni preuzeo takav paket, pa se onda gubi i pravo na odustajanje, odnosno ne postoji.
Trebalo bi da je prodavac takve okolnosti već uračunao u cenu proizvoda.
 
Malo je i neozbiljno od kupca da tako odbija pakete jer se naljutio na ananas. Ananas je platforma, prodavci su razliciti, ako jedan prodavac nije ispao korektan onda njega treba izbegavati, a ne kaznjavati druge.
Ovo je vrlo bitno da razumemo.
Ako naraučujem na Ananasu, nebitno je ko je prodavac. Meni je Ananas odgovoran za sve. To je poenta koju očigledno ljudi ovde na forumu ne razumeju. Mešaju sa aliexpresom i sličnim platformama koje rade na potpuno drugom principu. Zato i nije omogućeno ocenjivanje prodavaca jer to nije poenta. Poenta je da sve što kupujete, kupijete od Ananasa i on je odgovoran.
Da nije tako imali bi ocenjivanje prodavaca, sistem isplate prodavcu od strane platforme tek kad kupac potvrdi prijem, feedback od kupca itd.
 
Meni da bi se isplatilo za stvari koje kupujem je minimum 1k za 5k korpu. Tako da me sigurno nece videti bez takvih i slicnih kupona
 
Za prvi april je bilo 1000 za 4000. A sad sve više i više.
 
Kada bi ANANAS odlučio da štiti svoje kupce od neodgovornih prodavaca, on bi počeo interno da im dodeljuje negativne poene za pogrešne pošiljke, za slanje neispravnih i korišćenih proizvoda, za otkazivanje proizvoda koji su i dalje na stanju, za debelo kašnjenje sa isporukom, itd. Kada firma skupi određen broj negativnih poena, ANANAS zamrzne status prodavca na platformi, a u težim slučajevima i raskine saradnju.

Drugi mogući pristup je uvođenje ocenjivanja proizvoda i prodavaca. Tako bi potencijalni kupci imali predstavu šta mogu da očekuju od prodavca i samog proizvoda. Naravno, ocenjivanje treba uvesti samo ako neće biti cenzure recenzija (koje nisu pisane na uvredljiv način). U poslednjoj kupovini na ANANAS-u, nijedan od 4 linka za ocenjivanje kupovine koji su mi poslali nije radio, a to je bio jedini način da im izrazim svoje nezadovoljstvo.

Za sada na ANANAS-u nema nijednog od mehanizama zaštite kupaca od samovolje prodavaca i zato ANANAS snosi punu odgovornost za sve u vezi kupovine. Iako njihova podrška ima instrukciju da uvek naglašava kako su ’’oni samo posrednici u kupovini’’, to je tačno samo u formalnom smislu. Zbog svoje suštinske odgovornosti za ceo proces prodaje, koji često ode u pogrešnom smeru, oni još uvek preuzimaju sve troškove u vezi povraćaja i tako treba i da ostane, barem dok se platforma ne uredi tako da kupci imaju veći stepen zaštite.
 
Ma i 750 na 3000 , da im se progleda kroz prste ... 500 na 2000 je već easy money 😂😂😂
tako zaobidjes ptt plus stvar koja je u proseku 3000 uzmes za tipa 500 kinti manje :sneaky:
 
  • Like
Reagovanja: bkk
Nemaju naše firme dovoljno znanja i iskustva za uspešnu realizaciju "domaćeg Amazona."

Ananas pokušava da popuni "vakum" s obzirom da najverovatnije nećemo nikada dobiti pravi Amazon, ali očigleno je da im ne ide.
 
Ananas pokušava da popuni "vakum" s obzirom da najverovatnije nećemo nikada dobiti pravi Amazon, ali očigleno je da im ne ide.
Možda pucaju na to da ih kupi neko kao Amazon i preimenuje, umjesto da ulazi na tržište od nule. Tako se prodao Donesi i mnogi drugi.
 
Poljski Allegro je kupio najveće e-commerce sajtove u Češkoj i Sloveniji nakon što im je pravi Amazon oteo tržište u Poljskoj.

Da bi se to dogodilo Ananasu, moraju postati najveći e-commerce sajt u Srbiji. Lično sumnjam da će se to dogoditi uskoro, ako ikada.
 
Suviše smo mi velika sirotinja, da bi bilo ko ovde napravio ozbiljniji e-commerce biznis. To je sva istina.
Isti taj Allegro je ovde bio neko kratko vreme, i pobegao odavde kada je video koliko smo žalosno tržište(još to beše u vreme kada smo bili manje siromašni nego sada).
 
Možda grešim i gledam u retrovizor, ali Ananas za sada mi deluje razočaravajuće s obzirom na teorijski potencijal.

E-commerce ima prostora za rast u Srbiji na račun fizičkih prodavnica, kao i u svakoj drugoj državi do sada.

Kapiram da je Allegro najverovatniji potencijalni kupac s obzirom na njihovo širenje po Evropi od početka pandemije pa do danas.
 
Nazad
Vrh Dno