Šta je novo?

AMD u raspadu ili?

Jos jedna dirktnija potvrda..

AMD_Tweet.png.jpeg


vise informacija
 
PS4 ima multi-channel 256-bit GDDR5 kontroler - ukupno 176GB/s.

heh... simpaticno :)

konzole su napokon dobile x86 chip (ne racunajuci prvi xbox)
a sa druge strane, one su te koje ce prve uciniti x86 irelevantnim.


po onome sto citam, u PS4/Xboxu je "Kaveri" APU.

nego, da li igde ima podatak koje su x86 performanse PS4 chipa?

Pa zapravo poslednje informacije su da Xbox i PS4 koriste modifikovani Jaguar.
Posto Kaveri zajedno sa grafickom nema ni teorijske sanse da se upakuje u
najavljenih 100W potrosnje (barem za XBox).
Tako da racunaj po nekoj mojoj gruboj proceni x86 performanse vece za 50% od brazos 2.0.
Ali posto ce AMDova logika APU ovde biti iskoriscena do maksimuma, zahvaljujuci GCN arhitekturi
u GPU delu APUa, 8 Jaguara ce biti i cise nego dovoljno sto se tice snate ;)

Naravno da si procitao link koji je Ace ostavio u poruci pre tvoje, znao bi vise dealja ;)
http://semiaccurate.com/2013/05/22/microsoft-subtly-admits-losing-with-xbox-one/
 
Poslednja izmena:
1.8 gFlops je sve sto znamo
 
Pa zapravo poslednje informacije su da Xbox i PS4 koriste modifikovani Jaguar.
Posto Kaveri zajedno sa grafickom nema ni teorijske sanse da se upakuje u
najavljenih 100W potrosnje (barem za XBox).

Kaveri podrazumeva hUMA (deljenje memorije, za pocetak), zato sam napisao "Kaveri".
Ne mora biti striktno "Kaveri" koji je planiran za PC sa 300W ili sta vec... u PS4 je ionako custom dizajn
ali je poenta hUMA; PS4/Xbox imaju APU koji tek treba sutra da se pojavi za PC.

http://www.extremetech.com/gaming/1...u-memory-should-appear-in-kaveri-xbox-720-ps4

zasto sam pitao koja su performanse x86? zato sto su najverovatnije takve da su "nebitne" pored GCNa.


Ovo sto je u konzolama je ono sto AMD hoce da podmetne i intelu u PC svetu:
- da x86 performanse budu nebitne jer nikada nece moci da pariraju GCN performansama, samo da software pocne da koristi GCN.

u PC svetu ovo moze i ne mora da se desi (da programi pocnu da koriste GCN), na konzolama ce jednostavno morati da se koristi GCN (sto ce mozda doprineti i pojavi softwarea specijalno za AMD APU na Windowsu).

AMD je davno predstavio svoju ideju, a ovo sa konzolama je pun pogodak i korak u dobrom pravcu!
Intel naravno eksperimentise na istu temu jos od Larabrea...

Naravno da si procitao link koji je Ace ostavio u poruci pre tvoje, znao bi vise dealja ;)
http://semiaccurate.com/2013/05/22/microsoft-subtly-admits-losing-with-xbox-one/

procitao sam i taj link i jos par... taj je jedan od slabijih.
 
Poslednja izmena:
prvi je onaj koji sam vec ostavio:
http://www.extremetech.com/gaming/1...u-memory-should-appear-in-kaveri-xbox-720-ps4


sec. history...

http://www.xbitlabs.com/news/multim...ecture_Details_It_Is_All_About_the_Speed.html

http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared-to-playstation-4/2

interview Mark Cerny (naravno, ne bas objektivno ali interesantno za cuti sta kaze lead architect):
http://www.gamasutra.com/view/feature/191007/inside_the_playstation_4_with_mark_.php ()


...i onda jos gomila tekstova na temu GCNa ali najkoncizniji je:

- http://www.emulators.com/docs/nx34_2011_avx.htm#Bulldozer

pasus: "AMD's secret plan for the future: a Transmeta-style 64-bit do-over?"
 

pazi sta pise u tom tekstu (ili nisam razumeo, ili je nebuloza):

- "Memory isn't handled like UMA (unified memory architecture), there's no partition between system- and graphics-memory."

kako misli da "Memory isn't handled like UMA" kad u u produzetku iste recenice kaze da ne postoji podela izmedju sistemske i graficke memorije?!?
 
Transmeta procesori, otkad nisam cuo nista o tome :)
 
prvi je onaj koji sam vec ostavio:
http://www.extremetech.com/gaming/1...u-memory-should-appear-in-kaveri-xbox-720-ps4


sec. history...

http://www.xbitlabs.com/news/multim...ecture_Details_It_Is_All_About_the_Speed.html

http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared-to-playstation-4/2

interview Mark Cerny (naravno, ne bas objektivno ali interesantno za cuti sta kaze lead architect):
http://www.gamasutra.com/view/feature/191007/inside_the_playstation_4_with_mark_.php ()


...i onda jos gomila tekstova na temu GCNa ali najkoncizniji je:

- http://www.emulators.com/docs/nx34_2011_avx.htm#Bulldozer

pasus: "AMD's secret plan for the future: a Transmeta-style 64-bit do-over?"

Samo ovaj poslednji nisam video :) hvala na linkovima :)
 
i pazi sta ovde kazu:

"Though the APU features the latest Jaguar low power CPU core and the latest generation GCN based graphics portion, it is not a fully hUMA enabled part. It appears to have the same basic limitations as the previous Llano and current Trinity APUs when it comes to memory allocation and sharing."

http://www.pcper.com/reviews/Processors/AMD-Details-hUMA-HSA-Action

dok PS4 ima potpunu hUMA a koristi "satro" (tj. svuda po netu pise) Jaguar APU.
zato sam i napisao da to sto je u PS4 vise lici na Kaveri.


btw
mene interesuje, a ne mogu da nadjem, koje su to instrukcije koje x86 CPU ima a GCN nema (ili sta bi to x86 CPU mogao da uradi brze od GPUa)?
 
Ovo prvo je vezano za low-power Kabini/Temash APUe. Može biti da nema veze s Jaguar jezgrima, nego više s time šta je AMD odlučio da stavi na tu platformu.
 
^^

ono sto je najsmesnije je da su novinari tek sada poceli da pisu o tome (hUMA)! problem je sto sad svi ponavljaju jednu te istu (copy&paste) pricu: "hUMA je ... bla bla bla" - procitao sam na desetine clanaka i svi su bukvalno isti.*

ono sto pise u njima je Dareka Mihocke (link) napisao jos 2011. i jako je tesko pronaci neke nove informacije od preterane kolicine iskopiranih tekstova!


pitanju su sledeca: svi do sada AMD GPU su koristili VLIW;
PS4 APU je prvi koji ce imati GCN (Graphics Core Next);
ono sto niko ne spominje, a inace je stara vest, je da je GCN prvi koji ce koristi potpuno novi byte code, tj. virtualnu ISA: HSAIL (ranije FSAIL) - http://translate.google.com/transla...co.jp/docs/column/kaigai/20110616_453498.html

takodje se postavlja pitanje kako ce izgledati Kaveri APU? (koliko ce ostati x86 execution unita i pratece logike a koliko ce otpasti na GCN? do sada je 50% otpadalo na x86 i 50% na VLIW GPU...) GCN ima bukvalno sve sto ima i jedan CPU: http://www.amd.com/la/Documents/GCN_Architecture_whitepaper.pdf **

PS4 ima 8 x Jaguar core kao CPU. (ovde imate test 4 core Jaguara link: 4 core Jaguar je nesto brzi od 2x2 core intel i3-2100T!) sa druge strane, PS4 ima 18 ComputeUnita!

Ukoliko je aplikacija kompajlirana za HSAIL byte kod (nece raditi na intelovim chipovima?!) sam APU ce raditi JIT kompajliranje i odluciti kako da rasporedi posao na raspolozive ComputeUnite (unutar GCNa) i CPU deo... Nadam se samo da ce Adobe ili neka druga velika firma uskociti na ovaj voz :)



(* samo jedan od tekstova, na ArsTehnici, je skrenuo paznju na interesantnu stvar: u hUMA sistemu ce, pored GPUa, moci da se koristi i bilo koji drugi ASIC (ili FPGA) za specificne namene; sto je neko prokomentarisao: AMIGA 2013. :))

** prepricano: http://www.pcper.com/reviews/Graphi...ecture-Overview-Southern-Isle-GPUs-and-Beyond



ako neko nadje jos neki interesantan link koji nije puko prepisivanje, neka ga ostavi :)
 
Zavisi od taska, ali koliko sam video ciljaju 10-15% veci IPC, + ostala unapredjenja, od kojih ce svakako najvece biti na polju grafike (GCN i prelazak na napredniji proizvodni proces, odnosno vise CU na istoj povrsini). Softverska podrska ce biti veoma vazna, a pitanje je koliko imaju snage da proguraju tako nesto.
 
Softverska podrska dolazi "sa konzolama". Izgleda da su ovog puta malo bolje poslagali kockice...
 
Nakon Athlona 64, sve nove AMD arhitekture su bile manja ili veće razočarenje po pitanju performansi. Stoga treba biti baš veliki optimista i očekivati značajan napredak sa Kaverijem.
 
Nakon Athlona 64, sve nove AMD arhitekture su bile manja ili veće razočarenje po pitanju performansi. Stoga treba biti baš veliki optimista i očekivati značajan napredak sa Kaverijem.
Mozda su bile razocaranje ako poredis protiv intelovi rjesenja, ali Phenom II je zavrsavao posao za sve pare i dan danas dovoljan vecini korisnika.
 
Softverska podrska dolazi "sa konzolama". Izgleda da su ovog puta malo bolje poslagali kockice...

Svakako, ali se bojim da ce to ostati vezano pre svega za gejming (konzole ipak nisu postale ono sto se mislio da ce biti pre 5 godina, odnosno zamena za PC, vec sada imamo telefone i tablete za internet, mail i slicno). Vise mislio na neke "ozbiljnije" programe, jer bi im veoma znacilo da podignu ASP.
 
Nisi me razumeo, da bi ljudi poceli da programiraju u necem novom moras da pokrenes kriticnu masu. Kriticna masa za iskoriscenje APU-a ce biti konzole, jer ako hoces da programiras za PS4 i XBOX moras da programiras za APU. Zato kazem da su bolje poslagali kockice...
 
Ako nekome treba nesto zahtevnije neka kupi neki jeftini i fensi Intel,za nas prosecne korisnike ovo je dovoljno.
 
Razumeo sam, samo izrazavam sumnju da li ce se to povecanje developerske baze preliti i na "mainstream" aplikacije, ili ostati vezano samo za igre. Verovatno da hoce, samo je pitanje koliko ce vremena biti potrebno.
 
Za pocetak drajveri za APU ce morati da budu cisto savrsenstvo.
Pitanje je koliko je veliki posao prilagoditi neki program da iskoristi sve sto APU nudi?
Kako ce sam OS da se snadje pri ovakvoj promeni u koriscenju memorije?
 
Razumeo sam, samo izrazavam sumnju da li ce se to povecanje developerske baze preliti i na "mainstream" aplikacije, ili ostati vezano samo za igre. Verovatno da hoce, samo je pitanje koliko ce vremena biti potrebno.

prvi ko napravi 10 puta brzi "PhotoShop"/"AutoCad"/"Premier"/"Cubase"/"3D Max"... (za APU) bice u prednosti.

ja mislim da je samo pitanje vremena (kao sto si i sam rekao) kad ce neko probiti led.


Pitanje je koliko je veliki posao prilagoditi neki program da iskoristi sve sto APU nudi?
Kako ce sam OS da se snadje pri ovakvoj promeni u koriscenju memorije?
deo te price imas na linkovima koje sam ostavio na prethodnoj strani...
 
AMD arhitektura sa paralelnim jedinicama i grafičkom jezgrom koje zamnjeuje FPU je budućnost. Nažalost, takva arhitektura zahteva drugačiji pristup programiranju stoga, za sada, Intel sa svojim superiornim izvršavanjem koda pravljenjim za serijsko izvršavanje ubija AMD, ali pre ili kasnije intel će morati da usvoji AMDove ideje za procesore namenjene kućnim kompojuterima i radnim stanicama. Za serverske procesore nisam siguran. APU/Buldozer arhitektura je superiorna ali samo ako izvršava kod prilagođen za tu arhitekturu stoga je i budućnost.
 
Mozda su bile razocaranje ako poredis protiv intelovi rjesenja, ali Phenom II je zavrsavao posao za sve pare i dan danas dovoljan vecini korisnika.
Pa samo ih sa Intelom ima smisla porediti mada su tu odavno izgubili sve bitke, top AMD procesor je pao na nivo Intelovog i3.
Međutim čak i ako ih porediš sa prethodnim AMD rešenjima videćeš da su od generacije do generacije AMD napredci clock for clock, core for core bili više nego skormni, a često su bili i sa minus predznakom.
 
Za pocetak drajveri za APU ce morati da budu cisto savrsenstvo.
Pitanje je koliko je veliki posao prilagoditi neki program da iskoristi sve sto APU nudi?
Kako ce sam OS da se snadje pri ovakvoj promeni u koriscenju memorije?

Ustvari to i jeste poenta cele price! Zato HSA i postoji :) da bude lakse :)

Cela poneta HSA inicijative je da bude sto jednostavnije programeru da u high level programskom jeziku (svi bitni su podrzani) ti radis i ne mislis kako sta i gde vec HSA assembly language radi svoj posao (naravno za ovo treba da postoji i hardwerska podrska tj APU!) intaligentno kao posrednik izmedju programera i hardwarea na low levelu to automatski odredjuje. Takodje omogucava kompatibilnost starog sofwera na novom hardweru itd.
Prilicno je kul stvar, i kao sto rekoh nije ovo samo AMD smislo nego ga forsira i texas instruments ARM i samsung itd...

Koga ne mrzi neka odgleda ovo sve ce mu biti jasno


Pa samo ih sa Intelom ima smisla porediti mada su tu odavno izgubili sve bitke, top AMD procesor je pao na nivo Intelovog i3.
Međutim čak i ako ih porediš sa prethodnim AMD rešenjima videćeš da su od generacije do generacije AMD napredci clock for clock, core for core bili više nego skormni, a često su bili i sa minus predznakom.

Nema potrebe za trolovanjem
Trenutno najjaci desktop procesori su na nivou najjacih intelovih i5 ukupno gledano negde izmedju i5 i i7... realno blize i5 ofc.

Sto se tice "slabosti" AMD arhitekture to se uglavnom svodi na to sto visok paralelizam jos uvek nije zaziveo, chipovi su im drugacije dizajnirani da rade od onoga sto trenutno software podzava, tako da ustvari u ovom slucaju oni su daleko ispred onoga sto dolazi ... i previse ispred, to je naravno u slicaju da su upravu, da je visok paralelizam buducnost computinga.

U slucaju da nije, prsli su, a u slucaju da jeste ovo je daleko veca revolucija nego sto je x64 ikada bio :)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno