Šta je novo?

AMD RX 7000 (RDNA 3)

  • Začetnik teme Deleted member 46590
  • Datum pokretanja
Valjda ce 7700 serija i 7800 da razvali, zgazi Nvidiu, pa da vidimo pad cena zelenih (4070 na 499e i manje). :D

Kupovina 7600 nikako, a ni XT, najbolja kupovina sada je 6700/XT. Vise rama, vise snage, bolja graficka all around.
 
Valjda ce 7700 serija i 7800 da razvali, zgazi Nvidiu, pa da vidimo pad cena zelenih (4070 na 499e i manje). :D
Nvidia postavlja cenu uvek zadnjih par godina, AMD samo moze dodje 20 eur ispod. Ljude samo zanima DLSS nista drugo, masa ne gleda nista realno hardverski, rasterski, samo lazne rezolucije i lazni frame-ove privlace kupce.

Evo AMD nezvanicno priznao da im propao plan sa FSR-om, pa sad idu na AI FSR 3, 4 koji je zatvorenog tipa samo za njihove karte.

Dok AMD ne uzbaci svoje lazne rezolucije i lazne frame-ove, nema vracanja udela na trzistu. Isto zavisi i sa Intel-om, dok Intel ne bude imao svoje konkurentne lazne rezolucije i lazne frame-ove, nece moci veci kolac trzista i vecu zaradu da uzmu.

HardwareUnboxed prica o tome u ovom videu:

 
Poslednja izmena:
Nekad se znalo... XT ima vise core-ova i veci klok, ko zna kakav skarabudz ce da bude 7600XT, mozda budu koristili krajcovane 7700 cipove.
6700 10GB je onda keva za ovo. Jedan 1x8pin (bar Sapphire, ovi drugi su 8+6), pun slot, sira magistrala, veci kes, neznatno veca potrosnja, za neznatno vise novca.
U ovom trenutku RX 6700 10GB jeste bolja kupovina od RX 7600, skuplja je ~10% ima ~5-6% vecu brzinu i kljucnih 2 GB memorije vise.

edit: Daniel Owen na YT priprema test RX 6700 10GB vs RX 7600, bice kaze ovih dana i to poredjenje. Trenutno ima test na Tomshardware ali njima nazalost nije verovati zadnjih par godina, od afere sa MSI plocama i temperaturom VRM gde su isprozivali Hardware unboxed... da pogadjate ko je bio u pravu i zasto je MSI radio hitnu reviziju ploce :)
 
I istu dostupnost kao 7600. Tj nema je :)

edit:
Taj test na Tomi (ako je to onaj koji sam gledao) je previse agregiran, dati slajdovi sa kraja o ukupnom ponasanju, fali noise level i tako te dzidza bidze.
Vise volim kad vidim kako se ponasa u specificnim igrama, tj engine-ima, jer super ako razbija u Unreal 2 engine, ali Unreal 4 i 5 su ono sto cemo igrati :). Samo primer.
I daj nek neko napravi test npr i7 6700 dokle moze da se budzi GPU a da CPU ne bude usko grlo, a da ne mora da se interpolira iz 88 yt review-a... mi matoriji sigurno necemo menjati celu masinu da bi se nesrecni skraceni x8 GPU osecao kao kod kuce.

edit 2:
Fina neka diskusija, niko nikom nije rekao da nema pojma i da laze k'o pas :). Podseca me na bench od pre 15 god.

edit 3:
Stavise odluka da se stavi malo VRAM, a na to skrati i konektivnost na x8 je bas za ludacku kosulju. Pre 2-3 godine je moglo jer je retko sta trosilo 8GB, danas je vrlo upitno, a gde je sutra. Upselling sto neko rece...
 
Poslednja izmena:

7600 vs 6700 10GB
 
Povlacim rec, nije se ni 6700 10GB proslavio preterano.
To je problem interpolacije rezultata sa "sketchy" sajtova i review-ova, posto je retko ko radio review 6700ke. Ovako u head to head 6700 ispada "meh".
 
Savršeno pozicionirano da praktično tačno doplatiš za 6700 toliko koliko +2GB VRAM i vredi.
Ubeđen sam da je RX7600 zapravo trebao biti XT ali kad su skontali mizerne perf u odnosu na 6600XT/6650XT preimenovali su da bi se glavno poređenje radilo vs RX6600
 
Povlacim rec, nije se ni 6700 10GB proslavio preterano.
To je problem interpolacije rezultata sa "sketchy" sajtova i review-ova, posto je retko ko radio review 6700ke. Ovako u head to head 6700 ispada "meh".
Tacno je gde i treba da bude, 6700 10GB je brza 4-5% i to je to uz 10% visu cenu ali dobijas 2GB. Da li je 10GB bolje od 8GB, pa samo cu reci da je RTX 3080 10GB karta, tako da za 1080p ima da traje jos 2-3 godine tih 10GB.
 
Nvidia postavlja cenu uvek zadnjih par godina, AMD samo moze dodje 20 eur ispod. Ljude samo zanima DLSS nista drugo, masa ne gleda nista realno hardverski, rasterski, samo lazne rezolucije i lazni frame-ove privlace kupce.

Evo AMD nezvanicno priznao da im propao plan sa FSR-om, pa sad idu na AI FSR 3, 4 koji je zatvorenog tipa samo za njihove karte.

Dok AMD ne uzbaci svoje lazne rezolucije i lazne frame-ove, nema vracanja udela na trzistu. Isto zavisi i sa Intel-om, dok Intel ne bude imao svoje konkurentne lazne rezolucije i lazne frame-ove, nece moci veci kolac trzista i vecu zaradu da uzmu.

HardwareUnboxed prica o tome u ovom videu:


AMD nije problem lažni frejmovi, nego potpuna nesposobnost. A ni NVIDIA nije tu gde jeste zbog lažnih frejmova, mada se trude to make it a thing.
 
7600 iskocile na oglasima, preko nezvanicnih distributera krecu od 285 na gore... Nije puno promasena cena od $269.
U isto vreme, na istom mestu 6600XT od 230e (80%), 6650XT 260e (91.2%), 6700 295e (104%), 6700XT 320e (112.2%). Po perf/eur 6600XT je pobednik (~92% perf za ~80% cene), 6700 su negde egal, ali sa vise RAMa.
 
Poslednja izmena:
Iz do sad vidjenog i procitanog dodjoh do (mozda pogresnog) zakljucka:
Glasine iz prethodnih meseci da Navi3x ne ostvaruju zacrtane perf targete (da cipovi idu glat preko 3GHz) i da imaju neki problem sa potrosnjom su po svemu ovome izgleda istinite. Ovo sad je, verovatno, damage control jer su problemi prekasno primeceni i pusteno je da ide ovakvo kakvo jeste da bi imali ikakav proizvod. 7600 ako koristi pun cip implicira da nece biti 7600XT (bar ne sa istim cipom), i da je prvobitno zamisljeno da taj cip ima nivo oko 6750XT, a "krajcovani" bi imao nivo iznad 6650XT sto bi bio solidan napredak u odnosu na prethodnu generaciju. Ovde najvecu potvrdu obezbedjuje sam 7600 jer ima monolitan cip i isti broj shadera, ROPova i sl, slican klok kao pun Navi23 cip i generacijsko poboljsanje je mizerno uz minimalno manju potrosnju, a da je "ispalo" planirano odlepio bi se od prethodne generacije bar sirovim klokom. To je mozda i pokusano iznenadnim dizanjem TDP pred release date, verovatno su time malo nategli klokove da ne ispadne potpuna sramota i da bude bar mrvicu brzi od prethodnika.
Navodno Navi32 nema ove bagove, tj. ispravljeni su i tu se mozda bude videla snaga ove arhitekture. Glasine su i da je kompletno odbacen refresh, tj nece biti 7x50 serije jer je osnova losa i ici ce se na RDNA4.

Laicki size do sad procitanog. Ovde ima mnogo upucenijih ljudi od mene, a koje molim da me demantuju ili prosire diskusiju.
 
Poslednja izmena:
Ima logike u ovome sto kazes za RX 7600, jednostavno takt ne deluje dovoljno visok i pored prelaska na 6nm i redizajna. Ako su zaista gadjali 10-15% visi takt i podbacili onda i nisu imali drugog izbora nego da mu daju ime RX 7600 i "izgube" ono X u nazivu. Sa vecim taktom zista bi bio tu negde izmedju 6700xt i 6750xt. No cak i da je to sve tacno imali su lak nacin da spasu celu situaciju, da stave 16GB, daju cenu 329$ i kazu "izvolite" problem resen. Ovako odlucili su se da skinu cenu na 269$ i da ponude ovo sto objektivno malo koga zanima jer vec smo sve to imali prilike da kupimo pod drugim imenom. Rx7600 za 329$ i 16GB bi im mozda spasao situaciju. Naravno cisto nagadjanje od mene, ali to je naprosto moj utisak. Moras ponuditi nesto sto konkurencija nema, a to je vise memorije, sve ostalo konkurencija ili vec ima ili ima dosta bolje u toj cenovnoj klasi.
 
AMD lansira 5700XT solidna, onda lansira istu kartu 6600XT sa osakaćenim PCIe opet za 400 evra (krš vrednost ali lansirano u nestašici inače bi bila 200 evra), i onda treći put lansiraju istu karticu 7600 za 300 evra.
To je objektivno sada trebalo da bude entry level 150 evra.
 
Neki uvid ili pojasnjenje sta je tacno uzrok toliko boljim performansama u TLOU? Kolicina memorije ili..., ne znam, pitam ?

Ako je do memorije...
Na ovom testu se vidi kako se ponasala 5500XT 4GB vs 8GB kad joj nestane memorije, gledati grafikone za COD i Planet Zoo, pa uporediti sa ponasanjem u drugim igrama (gde je manje vise 4GB za dlacicu brzi).
A na ovom drugom testu koliko zapravo smeta x8 na Gen3: 4GB kartica se ponasa kao klasa ispod u odnosu na istu takvu sa 8GB VRAM u scenariu kad joj nestane VRAM pa mora da posegne u RAM. Oko 8% se gubi na povlacenju iz RAM na Gen4 i jos 10% na to ako se radi preko Gen3 porta. 18% losije performanse su nivo klase ispod (sad kad postoji mnogo klasa)...
 
Poslednja izmena:
Samo i jedino kolicina VRAM, sa porastom rezolucije razlika sve vise raste, da bi u 4K bila oko 2x. Nakon dosta zakrpa za doticnu igru sada je 10GB dovoljno za 1440p ( i skoro OK za 4k) dok 8GB ima vec probleme i u 1080p. Uz ovakav rezultat ima logike odabrati 6700 umesto 6650x ili 7600. Cene sve tri karte su "tu negde", cak je i brzina tu negde, ali ako VRAM u nekom od naslova nije dovoljan onda je 6700 dosta bolji, tako da mislim da jeizbor lak.
 
Pa očigledno je zbog memorije. "The Last of Us" je jedan od dve igrice u kojoj 8GB nije dovoljno ni za FullHD.
 
rx 6700 je ps5 gpu a developeri su zaboravili da optimiziju igru za ostale kartice :D
 
Pa očigledno je zbog memorije. "The Last of Us" je jedan od dve igrice u kojoj 8GB nije dovoljno ni za FullHD.
Ne pratim lik i delo TLOU, a nisam slusao video samo sam gledao slike :). Hvala na pojasnjenju.
 
Meni nije jasno odakle tolika razlika izmedju SAM on vs off na 6700
 
Igra gladna textura i VRAM, moguce je da utice SAM u tom slucaju jer igra konstantno swapuje velike kolicine podataka u/i VRAM prema potrebi. nema drugog objasnjenja.
 
Po ovome nije 6700 toliko dobar koliko je port na sve sto nije Navi22 los.
Mislim 6950 ne sme biti onako sitno brzi...
 
Mislim da je neko vec kacio vest da na nekim Red Devil 7900 kartama termalna pasta nije ispravno naneta pa je Hot Spot bio problem. Derbauer je obisao Powercolor postrojenje, gde se izmedju mnogih drugih stvari vidi nov nacin nanosenja termalne paste (~20:30)
 
Neki uvid ili pojasnjenje sta je tacno uzrok toliko boljim performansama u TLOU? Kolicina memorije ili..., ne znam, pitam ?

Ako je do memorije...
Na ovom testu se vidi kako se ponasala 5500XT 4GB vs 8GB kad joj nestane memorije, gledati grafikone za COD i Planet Zoo, pa uporediti sa ponasanjem u drugim igrama (gde je manje vise 4GB za dlacicu brzi).
A na ovom drugom testu koliko zapravo smeta x8 na Gen3: 4GB kartica se ponasa kao klasa ispod u odnosu na istu takvu sa 8GB VRAM u scenariu kad joj nestane VRAM pa mora da posegne u RAM. Oko 8% se gubi na povlacenju iz RAM na Gen4 i jos 10% na to ako se radi preko Gen3 porta. 18% losije performanse su nivo klase ispod (sad kad postoji mnogo klasa)...
Losa optimizacija.
 

Register files have to deliver exceptionally high bandwidth especially for vector execution. Having a larger register file potentially lets a GPU keep more work in flight, which is critical for hiding latency. However, AMD probably decided that the extra power and die area required to implement a larger register file wasn’t worthwhile for lower end products. Therefore, the RX 7600 has a 128 KB register file per SIMD, compared to the 192 KB register file found on the RX 7900 XTX. A WGP has four SIMDs, so the RX 7600 has 8 MB of vector registers across the entire GPU. For comparison, the 7900 XTX has 36.8 MB of vector registers.
As a result, the RX 7600’s WGPs may not be able to keep as many waves active, particularly if shaders ask for a lot of vector registers. They’re thus more likely to stall when dealing with long latency memory accesses because there’ll be fewer waves to pick from to find an un-stalled one. Rasterization will likely see minimal differences, as pixel shaders dominate rasterization workloads and tend to use very few vector registers.
On top of that, the RX 7600 doesn’t fully benefit from RDNA 3’s decoupled frontend and shader clocks. The two clock domains end up running at around the same frequency, possibly because the RX 7600’s smaller shader array can be well fed at lower shader clocks. In any case, the RX 7600 typically doesn’t reduce power by clocking down the shader array when the frontend’s the bottleneck.
 
Nazad
Vrh Dno