Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

Samo dal ce imati istu OC marginu kao blizanac sa lepsim i jednostavnijim imenom ? :)
 
Toooo, konacno prava mera, sta je ostalo za ostale, morale bi da budu jos desetinu evra nize, a 7950 ispod 200e. Sto se tice R280 i R280X vrlo je moguce da imaju vise strimova, 2300 i 2500, ali ce biti bez GCN2. Jos da vidimo kako kopaju, trenalo bi da bace oko 800-900kHs.
A sto se tice nasih dilera:smash:
 
Poslednja izmena:
Ma R28xx je cist rebrending... aka promena imena i nista vise
 
Ja se nadam sto nizim cenama. Sto nize to bolje.

+1 Idealno je sto su tahiti ostavili, a spustili mu cjenu na 299$ ne vjerujem da se u 28nm moze napraviti ista bolje za 299$
Znaci HD7970GHZ ili R9 280x imace drugaciji Boost ostalo bi trebalo sve biti isto, konkurent u pravom smislu rjeci ovoj R9 280X karti bice GTX770 to je vec sada potpuno jasno, GTX770 se prodaje po 399$ tako da ce sigurno doci do pomjeranja cjena i kod konkurencije tako da je i za njih ovo odlicna vjest.
Svi profitiraju izlazkom nove R9 i R7 AMD serije.
 
Poslednja izmena:
Sad kreću nagađanja, jel veća ili manja? :D
 
Ali pobogu zasto 600$, stvarno svake godine sve gore. GTX 680 =550$, 7970 550$, a svi smo kukali. Sada ispada "normalno" 600$ !!! Dokle ide to ludilo, a vala i NVidija sa GTX780 i startnom cenom od 650$... budalastine. Pa cele konzole PS4 i XBox One ce biti 500-600$.

Hvala onome da jos neko ovo uvidja. Top karta ne bi trebalo preko 400e da bude.
 
Bas to. Konzolu planiram da kupim ali nedam cak ni 400e za grafiku, ako ne pravi vrhunski espreso ne vredi toliko para.
 
Ukoliko nepocnu da izbacuje next gen igre nevidim svrhu za kupovinu nove generacije ni od AMd -a ni od nvidie u realnom svetu jos uvek se opusteno igras sa 5850 sto je najbolje.
Ali ok vidim na klipovima da grafe imaju raw power i bice mnogo mnogo tesko da izbace nesto sto ce graficki da uzdrma Pc trziste.Ajde vise te konzole :d
 
Mantle je cross platform, u prevodu, moci ce i nvidia ovo da prihvati ako budu hteli. /// EDIT - ne, u pitanju je cross platform u smislu Windows/Linux/Mac, znaci targetovan je samo GCN hardver [Radeon 7xxx i R7/R9 i AMD CPU-ovi].



Posto je DX dosta star standard, pravljen je da podrzi sve zive konfiguracije hardvera, unoseci dodatni latency u svim komandama koje developer zeli da kontaktira hardver. Na konzolama developer zatrazi nesto, i veoma brzi API to odmah prosledi CPU/GPU-u koji to izvrse. Na PC-u sa directX-om ce ta ista komanda se preuzme od strane DX-a, prevede se na na drugi language, ubaci se u queque za cekanje, opet se prekombinuje, prosledi, ceka se, i na kraju dopremi do cilja, pa se onda isto tako salje nazad. Sve u svemu, Timothy Lothes koji je napravio FXAA za nVidiju je opisao ovo kao "na konzoli jedna komanda se resi za 2-3 ciklusa a na PC-u za 9-100].

Mantle ce omoguciti da se konzolni engine [koji je vec prilagodjen za AMD CPU i GCN arhitekturu] lako prebaci na PC [barem to AMD za sada tvrdi, da imaju dobre tool-ove] i da se igonirisu nedostatci DirectX-a i kasnjenja koje on dovodi. John Carmack je rekao da isti PC hardver na konzoli radi minimum 100% brze zbog brzih API-ova. PC-ovi su do sada bukvalno bili veoma slabo efikasni. Mantle ce da igrnorise 95% starog PC hardvera, krecuci od nule sa AMD hardverom, pokusavajuci da izvuce maksimum od novih ahitektura.

Po meni ovo je najbitnija vest u PC gamingu u zadnjih 10+ godina.

Na kraju, znamo li precizno, Mantle API je cross platform na nivou operativnih sistema ili hardverski cross, tipa da ce moci da radi u perspektivi i na nV kartama i Intel procesorima(u smislu multicore optimizacije)? Ovaj deo mi je ostao nejasan, da li je to uopste i poznato u ovom trenutku?
 

Kome to realno treba?
Nek iskoriste tu sirovu snagu na fiziku i bolju interakciju sa okolinom u igrama, a ne na rezoluciju koju niko ne koristi.

@magny_cours
Mislim da ćemo morati da sačekamo novembar za te informacije.
 
Na kraju, znamo li precizno, Mantle API je cross platform na nivou operativnih sistema ili hardverski cross, tipa da ce moci da radi u perspektivi i na nV kartama i Intel procesorima(u smislu multicore optimizacije)? Ovaj deo mi je ostao nejasan, da li je to uopste i poznato u ovom trenutku?

Zaboravi na hardverski crossplatform, ovo je AMD only. Cela poenta Mantle-a je da bude sto efikasniji u iskoriscavanju GCN arhitekture, a da bi developerima napravili lak posao za portovanje ovaj API ce dosta podsecati na low level API-e iz nextgen konzola [gde je isto GCN prisutan].

Sto se CPU iskoriscenja tice, zna se da ce biti znacajnih unapredjenja, ali da li ce biti podrske za intela... to se ne zna. DICE programer je spominjao samo AMD hardver u svojoj prezentaciji.
http://www.pcper.com/files/review/2013-09-26/mantle_diag_03.jpg


Kome to realno treba?
Nek iskoriste tu sirovu snagu na fiziku i bolju interakciju sa okolinom u igrama, a ne na rezoluciju koju niko ne koristi.

Za tako nesto se ceka nextgen, da najzad razmrda situaciju. U pocetku ce biti dosta currentgen up-portova, ali do kraja 2014 ce biti i bas pravih nextgen multiplatform igara na PC-u [Division].
 
Poslednja izmena:
Nagadjanje, nagadjanje. Isto kao i ovo do sad. Mada nema tu neke razlike, pa mu dodje isti djavo, osim ovako zbog prepucavanja po forumima. U sustini, najbitniji je ovaj Mantle, ako uopste zazivi.
 
Sta , sta ? Ma nije valjda ? Da li je moguce ? :D

Eto vidis da pise :D
Generalno niko nije ni potvrdio da ima 512bita, ovi sa videocardza nemaju drugog posla svaki dan nove specifikacije pisu.
AMD nigde nije potvrdio 512bita, cjenu od 600$ niti da karta ima 2816sp sve je izmisljotina kao i oni testovi - moguce da ce sve pogoditi, sli isto tako i da nece, samo dizu prasinu bezveze.

Mozda i ti pogodis ko zna mozda bas AMD- ne moze napraviti nista brze od Tahitija hihhihih :D :D
 
Poslednja izmena:
Pa ja rekoh da su nahajpovali previse! Jos citam sa ovog moba i izgubih oci kako su finalne specifikacije potvrdjene bla,bla .
Realno treba sacekati da se karta pojavi , prvi review da posle ne bude " Tresla se gora , rodio se mis " !
 
Apsolutno se slazem (vrlo rjetko s tobom :D), i ja sam gledao onu prezentaciju i nisam vidio konacne specifikacije odem na videocardz tamo potvrdjene specifikacije i cjena nista mi nije jasno reko nesto sam predvidio kad ono corak nisam ja predvidio nego specifikacije ni cjena nisu potvrdjeni.
Prica se tek 3 oktobra i ovo je ne potvrdjeno, jedino sto su najavili da ce karte u prodaji biti sredinom oktobra tako da je moguce da 3 oktobra vidimo i specifikacije i testove to je dan kad ce erupcija da dozivi vrhunac mora bit trenja :D

Evo sta kazu na guru3d posle konferencije:
"Conference ended. Graphics card release date, specs and details remain under embargo for now."
"R9 290X - 4GB GDDR5, around 3000 stream processors, 512-bit memory bus, pricing unknown."
http://www.guru3d.com/news_story/aloha_from_hawaii_amd_gpu14_product_showcase_live.html

Oni barataju brojem od cak 3000 stream procesora:Klanjanje
 
http://rog.asus.com/265242013/graphics-cards-2/amd-announces-new-r9-290x-and-new-graphics-lineup/
At GPU 14 in Hawaii (we’re so jealous!), AMD announced some of the specs of its latest high-end graphics card the R9 290X. It features 4GB of memory on a 512-bit bus with a total memory bandwidth of over 300GB/sec! It also features AMD’s new TrueAudio DSP technology and has support for the latest DirectX 11.2. Pre-orders will go up in early October, so get in quick!
 
Compute performanse su navodno išle gore "samo" 25%, što znači da je dodatnih 2 milijarde tranzistora potrošeno više na grafiku.
 
Najbolji scenario za igrace bio bi da su te sve silne trazinstore okrenuli ka gamingu kao sto je nvidia uradila sa GK104
Ono sto se sada sa sigurnoscu moze reci da i pored cinjenice sto su znatno povecali broj tranzistora u odnosu na TAhiti zadrzali su istu ili ne znatno vecu potrosnju karta koristi 6+8pin tako da je potrosnja na nivou tahiti chipa.

Jos u pocetku ove teme ja sam napominjao, kad su neki pisali kako amd-e ne moze napraviti chip brzi/bolji od tahitija, ako rjese pitanje potrosnje mogu sigurno napraviti bolji chip od tahitija, potrsonju su rjesili i sigurno napravili znatno bolji chip jer svi ovi silni tranzistori moraju donjeti znacajan napredak u pogledu performasni.
 
Poslednja izmena:
svetli crveno jer je komunisticka! smrt amdu :)
 
Poslednja izmena:
Koliko sam ja razumeo rekao je da svetle te crvene linije i tacke. Kao sto kod Nvidia-e svetli Geforce logo :)
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno