Šta je novo?

AMD Radeon Rx serija

Da prvo sacekamo kako ce (i sa koliko uspeha) AMD da se pokaze sa tim (potpuno novo polje koje treba peglati sa drajverima), pa sta o tome misle developeri, na kraju krajeva od njih najvise zavisi dodavanje novih tehnologija u svoje konzol portove pa tek onda "najbolje bi bilo da i ostali uskoce" ...
 
Posto je u pitanju low level API znaci da radi direktno nad hardware-om tj. specifican je za bas taj hardwer tj. GCN. Zato ne moze nikad da radi na nVidia kartama.
nVidia u ovom slucaju moze ili da napravi svoj low level API i da pocne da ga gura ili da krene u anti-kampanju protiv Mantle-a tako sto ce da gura Direct X i Open GL a da proziva AMP sto guraju zatvoren API.

Trenutno me najvise interesuje kako ce da radi Battlefield 4 pod Mantle-om u odnosu na onaj pod DX11.

Ako se secate pocetaka 3D akceleracije u igrama na PC-ju...nekada je postojao 3Dfx sa svojim Glide API-jem i tada je suvereno vladao. Direct 3D, komponenta Direct X-a je tek poceo da se razvija i u pocetku je bio slabo podrzan i nije imao sta da trazi pored Glide-a. Najveca prednost Glide-a tada nisu pod obavezno bile vece performanse u odnosu na Direct 3D, vec cinjenica da je 99% developera razvijalo za ovaj API i samim tim onaj ko nije kupio 3Dfx grafiku zestoko je rizikovao da mu igra uopste ne radi sa ukljucenom 3D akceleracijom jer Direct 3D nije bio podrzan u velikom broju igara. Ja znam, jer sam tada imao kartu sa Rendition Verite GPU-om pa sam za mnoge igre morao da jurim patch-eve kako bih uopste ukljucio 3D.
Kako je vreme odmicalo, Microsoft gurao svoj Direct X za koji se sve veci broj developera odlucivalo (jer tada je postojalo 5-6 razlicitih proizvodjaca GPU-ova a ne dva kao sada), zatvoreni Glide je slabio da bi se na kraju desilo to sto se desilo.

Kazem, zivo me interesuje koliko ce moci da se izvuce performansi u odnosu na DX i zato jedva cekam taj Battlefield 4 i 'ismevanje' (ridicule) Titana.
 
@NEX

Upravo. U poslednje vreme su izgleda mnogi skocili sa nekim najavam nekih superoptimizacija, novih API-ja, "konzola" i koje cega vec. Cekaj da se prvo to vidi u praksi kako radi (i da ne kazem onaj deo da li), pa tek onda da se komentarise...
 
Posto je u pitanju low level API znaci da radi direktno nad hardware-om tj. specifican je za bas taj hardwer tj. GCN. Zato ne moze nikad da radi na nVidia kartama.
nVidia u ovom slucaju moze ili da napravi svoj low level API i da pocne da ga gura ili da krene u anti-kampanju protiv Mantle-a tako sto ce da gura Direct X i Open GL a da proziva AMP sto guraju zatvoren API.

Ja od nvidie očekujem da se najviše fokusira na linux, odnosno steambox. :)
 
Do nove godine da padne cena na $500 i to je OK.
 
To nije OK, nije OK da kosta 600-700$. Ludilo sa cenama je u toku poslednjih 18-20 meseci i nikako da prodje.
 
ma cena je skroz ok ali za nase standarde nije ;)
 
Ja ljudi vas uopšte ne razumem...
Prvo ide kukanje kako te nove kartice nikako ne mogu da se iskoriste jer, pobogu, ko još ima 4K monitor?
Onda sledi kukanje kako su užasno skupe.

Pa niko vas ne tera da ih kupite...
Sačekajte da pojeftine i one i 4K monitori, pa kupite njihov ekvivalent za godinu-dve.

Ne voze ni svi ljudi Lamborgini i Ferari.
 
srpska posla xD
 
Lose ste vi to shvatili. Od 2000-2010 svaka nova karta je bila cca 400$, sada preko 7970 (550$) stigli na GTX780 (650$) i novi radeon za 600$. Ako je vama to opravdano i normalno onda ste :

a) isuvise kratko u druzenju sa PC-ijem i mislite da to tako treba
b) potpali ste pod uticaj marketinga ATI i NVidia

Da vas podsetim odlican Intel procesor je uvek bio i ostao 200-250eur, memorija u dovoljnoj kolicina je bila i ostala ~100eur, dobre ploce su bile i ostale 120-150eur, hardovi su nikad jeftiniji (Sada imamao i SSD kao dodatak). Sve je to dakle i danas i 2000-te isto, samo su grafike sa cca 300EUR za EXTRA kartu dogurale do 500EUR. Sto je najgore to se dogodilo 2011 dakle pre nepune 2 godine. Ako je vama to normalno onda OK, onda sam ja eto nenormalan i jos neki ovde. To da gledam iz daljine u izlogu... pa nije abs tako, ja mogu lagano kupit sta hocu sebi od hardvera, mozete li i vi najglasniji ovde?
 
^^ 100% si u pravu. Sve ostalo je pojeftinilo ili ostalo na pribliznom nivou kao pre samo su graficke odjednom "posebne". Precenjeno parce hardvera nema sta ( mislim na GPU uopste i AMD i nVidia ). Za proc., maticnu, ram, HDD itd. ti treba para kao za high-end gpu, strasno. Za SLI/CF da ne govorim jer nema smisla pitati se koliko je isplativo ( znam iz licnog iskustva, nazalost ).
 
Poslednja izmena:
Lose ste vi to shvatili. Od 2000-2010 svaka nova karta je bila cca 400$, sada preko 7970 (550$) stigli na GTX780 (650$) i novi radeon za 600$. Ako je vama to opravdano i normalno onda ste :

a) isuvise kratko u druzenju sa PC-ijem i mislite da to tako treba
b) potpali ste pod uticaj marketinga ATI i NVidia

Da vas podsetim odlican Intel procesor je uvek bio i ostao 200-250eur, memorija u dovoljnoj kolicina je bila i ostala ~100eur, dobre ploce su bile i ostale 120-150eur, hardovi su nikad jeftiniji (Sada imamao i SSD kao dodatak). Sve je to dakle i danas i 2000-te isto, samo su grafike sa cca 300EUR za EXTRA kartu dogurale do 500EUR. Sto je najgore to se dogodilo 2011 dakle pre nepune 2 godine. Ako je vama to normalno onda OK, onda sam ja eto nenormalan i jos neki ovde. To da gledam iz daljine u izlogu... pa nije abs tako, ja mogu lagano kupit sta hocu sebi od hardvera, mozete li i vi najglasniji ovde?

Covek je objasnio, 101% u pravu...

+1
 
Posto je u pitanju low level API znaci da radi direktno nad hardware-om tj. specifican je za bas taj hardwer tj. GCN. Zato ne moze nikad da radi na nVidia kartama.
nVidia u ovom slucaju moze ili da napravi svoj low level API i da pocne da ga gura ili da krene u anti-kampanju protiv Mantle-a tako sto ce da gura Direct X i Open GL a da proziva AMP sto guraju zatvoren API.

Trenutno me najvise interesuje kako ce da radi Battlefield 4 pod Mantle-om u odnosu na onaj pod DX11.

Ako se secate pocetaka 3D akceleracije u igrama na PC-ju...nekada je postojao 3Dfx sa svojim Glide API-jem i tada je suvereno vladao. Direct 3D, komponenta Direct X-a je tek poceo da se razvija i u pocetku je bio slabo podrzan i nije imao sta da trazi pored Glide-a. Najveca prednost Glide-a tada nisu pod obavezno bile vece performanse u odnosu na Direct 3D, vec cinjenica da je 99% developera razvijalo za ovaj API i samim tim onaj ko nije kupio 3Dfx grafiku zestoko je rizikovao da mu igra uopste ne radi sa ukljucenom 3D akceleracijom jer Direct 3D nije bio podrzan u velikom broju igara. Ja znam, jer sam tada imao kartu sa Rendition Verite GPU-om pa sam za mnoge igre morao da jurim patch-eve kako bih uopste ukljucio 3D.
Kako je vreme odmicalo, Microsoft gurao svoj Direct X za koji se sve veci broj developera odlucivalo (jer tada je postojalo 5-6 razlicitih proizvodjaca GPU-ova a ne dva kao sada), zatvoreni Glide je slabio da bi se na kraju desilo to sto se desilo.

Kazem, zivo me interesuje koliko ce moci da se izvuce performansi u odnosu na DX i zato jedva cekam taj Battlefield 4 i 'ismevanje' (ridicule) Titana.

dovoljno je pogledati kakve performanse se izvlace iz ps3 i xbox360 i sa kakvim hardwareom ... bez low level api to nikada ne bi bilo moguce...

Igrati bf4 i slicno na 1080p pod high na 60fps nece ici bez low level api na novim konzolama. Ono na sta AMD racuna da ce igre koje se razvijaju sa mantle na novim konzolama, kao sto se i do sada radi , ali ce moci da se portuju na PC i uz mantle ce imati prednost u takvim naslovima i na PC trzistu.

Ja sam ubedjen da ce minimum bonus u performansama ici od 30% pa na vise kada se uzme u obzir ne samo da ce mantle da podpomogne sa GPU renderingom i slicno nego i sa CPU performansama itd.
BF4 sa mantle ce da podrzava 8 threadova ... to znaci i7 sa hypethreadingom i FX-8xxx ce najzad da rade kako treba u najzahtevnijim naslovima.

U svakom slucaju bolje ovo nego directX
 
Poslednja izmena:
Ove cene su gluposti, kao i cene Intel procesora. Ajde kapiram ako je za profi upotrebu ali 700 evra za igranje igrica... glupost. Dovešće njih Valve u red, prodavaće oni kartice za gejming za manje od 200 dolara. Između mobilnih naprava i konzola sa jedne strane, i ovoga što planira Valve sa druge, prostor za preskup gejming hardver više ne postoji.
 
BTW slazem se da su cene SULUDE!

Medjutim ove gluposti od R9-290, Titani, 780 i slicna bacanja para nisu isto sto i nekada bile vrhunske karte... tada su ti realno te karte trebale da bi sve igrao kako treba, entry level karte pola igara je bilo apsolutno neigrivo, mid range karte nisu mogle da igraju najnovije igre. Secam se kada sam svojevremeno uzeo neki mid range geforce koji je dosao sa aquanox igrom koju nije mogao da igra ni na low.

Sada mozes da uzmes GTX760 ili Radeon7870/R9-280 i na 1080p sve furas na max bez problema.

Te karte preko 400evrica su za ljude koji imaju mnogo para i neki multimonitor setup.
 
Poslednja izmena:
BTW slazem se da su cene SULUDE ... medjutim ove gluposti od R9-290 titani 780 i slicna bacanja para nisu isto sto i nekada bile top of the line karte... tada su ti realno te karte trebale da bi sve igrao kako treba... sada mozes da uzmes GTX760 ili Radeon7870/R9-280 i na 1080p sve furas na max bez problema.

Sa 1 kartom, a da nije GTX780 (ili novi ATI) ne mozes lepo igrati krizu u full u 1920x1080 sa 2xAA, tako da ima potrebe. Stize i BF4 i bar 2 igre najavljene na Cryengine-u...
 
Zapitaj se koliko su te nabrojane igre kvalitetne. Ja bih im dao desetku samo kad je rec o marketingu. Govori se o supreme grafici. Jel mozda fotorealisticna ta grafika ? Nije. Realna fizika ? Jok. Destrukcije. Mlako. Onda ? Sta nije jasno ?
 
Poslednja izmena:
dovoljno je pogledati kakve performanse se izvlace iz ps3 i xbox360 i sa kakvim hardwareom ... bez low level api to nikada ne bi bilo moguce...

Pazi, tu treba uzeti u obzir i cinjenicu da konzolne igre rade u rezoluciji 1024x768 (ili tu negde) i imaju low resolution texture, sa takvim setovanjima svi konzolni portovi ce raditi na PC-u na 8800GT karti koja je izasla kad i Sony 3 (odnosno tada je izasao 8800 GTX ali 8800 GT je isto to samo slabije i jeftinije)

Ja sam ubedjen da ce minimum bonus u performansama ici od 30% pa na vise kada se uzme u obzir ne samo da ce mantle da podpomogne sa GPU renderingom i slicno nego i sa CPU performansama itd.
BF4 sa mantle ce da podrzava 8 threadova ... to znaci i7 sa hypethreadingom i FX-8xxx ce najzad da rade kako treba u najzahtevnijim naslovima.

Sumnjam da moze toliko, ali bih svakako bio prijatno iznenadjen i definitivno rekao da onda to vredi gurati. Na polju CPU-a i komunikacije CPU-GPU mislim da se mogu postici znacajno dobici, videcemo.

U svakom slucaju bolje ovo nego directX

Bolje, ali to onda znaci vracanje vremena gde svako gura svoj API ...
 
Poprilično su jasne sada par stvari:

1. Najavljena cena od $599 za najjaču grafiku AMD-a jasno govori da će biti brža od GTX780
2. Reklamiranja svog low-level API-ja na sva usta isto govori da R9 290X verovatno neće biti brži od TITAN-a ili u najboljem slučaju biti sličnih performansi dok će uz upotrebu "Mantle" moda odnositi pobedu.
3. Neobjavljivanje vitalnih specifikacija o radnom taktu GPU-a kao i potrošnji implicira da se čeka poslednje peglanje drajvera pre postavljanja finalnih klokova u BIOS i slanja AIB partnerima.

Mene interesuje cena R9 290 (ne X varijante) koja bi trebala da bude derivat te X verzije sa potencijalnih 512 bit, 2560 SP i, nadam se, daleko pristupačnijom cenom ($449?) a po performansama sličnim GTX 780 kartici.
 
Imam jedno pitanje koje nije direktno vezano za ovu grafiku al' ajd' da pitam. Videh ovaj klip sa 4K rezolucijom, da li ima poente na toj rezoluciji koristiti AA i ostale dodatke za ublazavanje ivica?
 
Zapitaj se koliko su te nabrojane igre kvalitetne. Ja bih im dao desetku samo kad je rec o marketingu. Govori se o supreme grafici. Jel mozda fotorealisticna ta grafika ? Nije. Realna fizika ? Jok. Destrukcije. Mlako. Onda ? Sta nije jasno ?

Nije jasno kako dolazis do pogresnih zakljucaka o svrsi te igre. Ta igra ima jednu ulogu, kao i svaki put do sada (Far Cry, Crysis, Crysis 2...) postavlja GRAFICKE STANDARDE, tj. podize lestvicu gore. Pokazuje sta ti treba sada odmah od hardwera i u narednih 1-2 godine. Ne kupuje se grafika, a da ne racunas da ce biit kod tebe bar 1, a pozeljno je i 2 godine.
 
Poprilično su jasne sada par stvari:

1. Najavljena cena od $599 za najjaču grafiku AMD-a jasno govori da će biti brža od GTX780
2. Reklamiranja svog low-level API-ja na sva usta isto govori da R9 290X verovatno neće biti brži od TITAN-a ili u najboljem slučaju biti sličnih performansi dok će uz upotrebu "Mantle" moda odnositi pobedu.
3. Neobjavljivanje vitalnih specifikacija o radnom taktu GPU-a kao i potrošnji implicira da se čeka poslednje peglanje drajvera pre postavljanja finalnih klokova u BIOS i slanja AIB partnerima.

Mene interesuje cena R9 290 (ne X varijante) koja bi trebala da bude derivat te X verzije sa potencijalnih 512 bit, 2560 SP i, nadam se, daleko pristupačnijom cenom ($449?) a po performansama sličnim GTX 780 kartici.

Odakle vama podatak o 512 bita? Kada bi imala 512 bita i "mlohravu" DDR5 1500 memoriju (jeftina i koristi se i na kartama od 120-150eur) imala bi 384GB/s. Za "over 300GB/s" treba im memorija kao na GTX770,a sa tim i 1753Mhz imali bi 336GB/s. Shodno tome vise je realno da ima 384bit-a. To sto ima 4GB memorije ne znaci nista, u pitanju je novi GPU pa nema one logike sa "mnozenjem" i da se na taj nacin dolazi do "bita".
 
Imam jedno pitanje koje nije direktno vezano za ovu grafiku al' ajd' da pitam. Videh ovaj klip sa 4K rezolucijom, da li ima poente na toj rezoluciji koristiti AA i ostale dodatke za ublazavanje ivica?

AA zavisi od tzv pitch-a iliti velicine ekrana u odnosu na rezoluciju.
 
Vrh Dno