Šta je novo?

AMD Piledriver a.k.a. Vishera, official thread

Pa to se zna već dugo vremena. x86 i njegove 64-bitne reinkarnacije su long-term kaput.

Nema više spoektakularnih ubrzanja i nema više rešavanja svakog problema "carpet-bombingom" u stilu "ako ti se nešto ne dopada, baci na to šleper tranzistora pa će da radi".
Naravno da nema, zato što je povećanje IPC-a za 20% u odnosu na K10 jezgro potrebno 100% više tranzistora u tom istom jezgru. Tu se javlja problem optimizacije, istraživanja i razvoja itd... za šta treba mnogo love. Zbog toga je AMD išao na veći broj jezgara, koje bi kasnije unapredio i dogurao do nivoa sadašnjih Phenom II K10 jezgara uz po koju optimizaciju. Dakle, poenta priče je bila izbegavanje FAT core-ova.

Bulldozer je AMDov korak povlačenja i regrupisanja. Napravili su platformu koja možda i nema top-class IPC ( ali nije daleko ) ali je zato vrlo štedljiva u pogledu toga šta postiže za svaki J energije, a može da radi na vrlo visokim frekvencijama.
Za prvo se slažem (low IPC), ali za drugo (disipacija energije) smatram da nisi u pravu, a ovo treće je razlog zašto je IPC nizak. BD ne bi bio loš da mu TDP nije toliko visok, a najveći problemi se javljaju kada hoćeš da overklokuješ na ploči koja ne košta barem 150 € i koja nema barem 10+2 naponski VRM.

Sadašnji BD troši relativno malo na niskim naponima, ali kako se podiže napon tako disipacija eksponencijalno raste. Ovo sam testirao i vrlo dobro znam o čemu pričam.
Primera radi, na 1.22V je temperatura prilikom Prime95 stress testa nekih 40 stepeni, dok na 1.29V raste na 60. Da ne pričam šta se dešava na 1.4V, koji su ti neophodni za 4.5-4.6 GHz.

Tako postaje moguće tweakanje iste platforme za dva različita segmenta:

- kod servera je performans na Ws=J bog i batina.
- kod Workstationa i sotalih mašina moguće je iskoristiti frkvencijski headrom i dići frekvenciju za isti krajnji efekat.
Na serveru će TDP biti relativno nizak zbog relativno niskih frekvencija i radnih napona, mada tu stvar nije baš tako prosta. Određene serije procesora mogu da disipiraju manje i da imaju manji leakage, ali i nižu frekvenciju i overklok marginu, a opet druge mogu biti sa većim leakageom i većom OC. marginom, ali i većom disipacijom, naročito na većim radnim naponima.

Meni se koncept deljenja FPUa ALU-a u jednom modulu među dve jeztgre dopada. Bilo bi fino videti da li mogu da ga u Steamrolleru rastegnu preko dva modula, pa da dobiješ četiri "corea" sa resursima dva modula.
Teško da ćeš gledati taj "film". Kako misliš jedan FPU da "rastegneš" na dva modula, a da nemaš penal u vidu ogromne latencije FPU instrukcija, što je već problem kod BD-a? Da se razumemo, latencije instrukcija su veće kod BD-a nego kod K10 zbog dužeg pipelinea, veće latencije L1 cache-a itd... kao i zbog deljenja resursa. No to nije problem ukoliko nemaš puno grananja u kodu, zato što kada instrukcija uđe u pipeline, ušla je dok se ne izvrši i tako za redom ulazi ceo niz koda, a isto tako biva i izvršen, ako ne dođe do greške u predviđanju grananja što uzrokuje pražnjenjem pipelinea.
Bilo bi fino i da svaki core dobije po tri decoding unita za ALU ad da FPU unit ima svoje dekodere, koji ne opterećuju main unit. Tako te tight-loopovi SSE ibntrukcija u dekodelru ne bi koštali ništa.
Prvo, na FAT jezgru sa visokim IPC-om kakvo je Ivy Bridge, IPC u praksi retko kad prelazi 2 zbog prirode koda, t.j. TLP-a (thread level paralelism). Potreba za više od 4 dekodera po modulu je vrlo diskutabilna. Problem sa BD-ovim front-endom nije u dekoderima. Problem je u "fetch bandwidth-u". Naime, BD koristi dva 16-bajtna instrukcijsa prozora koja služe da dovlače kod iz L1 instrukcijskog keša. Ovo znači da po threadu ALU i FPU blok ZAJEDNO dobijaju najviše 16 bajtova instrukcija. E sad, instrukcije, t.j. opkodovi su obično različite dužine. Tipična x86 instrukcija sa 32-bitnim operandom je obično 5 bajta dugačka, što je dovoljno za pakovanje 3 instrukcije. Međutim ako imaš neki robustan SIMD kod koji se često pojavljuje kod renderinga tu može da dođe do problema. Npr:

-prefiks instrukcije može imati od 0-4 bajtova
-opkod od 1-2 bajta
-ModR/M 1 bajt
-SIB 1 bajt
-Displacement 1 bajt
-Immediate 1 bajt

Npr. SIMD instrukcija poput AVX ili nedaj Bože FMA4 može imati 8-12 bajtova čime si zakrčio fetch bandwidth. Još jedan problem je neporavnat pristup L1 instrukcijskom kešu. Npr. učitao je u bafer jednu instrukciju od 8 bajtova i jednu od 5 i ne ostaje dovoljno mesta za još jednu od 5.
Kako se većina računski zahtevnih operacija obavlja u "tight loop-ovima" t.j. u petljama, ako se "iza" dekodera upakuje jedan trace cache za dekodirane operacije ovime bi se povećale performanse i smanjio pritisak na dekodere i na fetch iz L1 instrukcijskog keša. Dakle, nema potrebe za milion dekodera koji realno troše ogromnu količinu prostora i energije. Druga stvar, ILP (instruction level paralelism), je osobina programskog koda da se paralelno izvršava u Out Of Order arhitekturi. Da bi se ILP povećao potrebno je izuzetno pametno pisati softver, sa što manje zavisnih promenljivih. Mahom sami kompajleri ovo ispravljaju, ali ne u potpunosti. Osim ovoga tu postoje uska grla kao npr. pristup memoriji i kešu višeg nivoa zbog čega IPC nikada nije 4.

Što se FPU-a tiče pristup deljenja istog je veoma pametan. FPU je često neiskorišćen od strane jednog threada-ALU bloka. Zbog toga BD odlično skalira sa 2 threada u modulu.
 
Wow, svaka čast na analizi, hexenbiest. Pa kako se onda, po nekom tvom predviđanju, može obezbediti da Vishera bude čak 20 % brži od Bulldozera, a već se otprilike sigurno zna da će biti tih 20 %. Gde su dobili toliko ubrzanje, jer po ovome što ti napisa ispada da nema previše prostora za unapređenje, ili te ja nisam dobro ukapirao. Ako te ne mrzi daj neka objašnjenja. Hvala.
 
Mislim da je hteo da kaze kako je vrlo tesko bilo unaprediti IPC za nekih 20% prostim dodavanjem tranzistora a na postojecoj K10 arhitekturi i da je to upravo i jedan od razloga zasto je cela prica krenula u CMT pravcu. 20% u odnosu na K10 je tesko dostizno u jednom "potezu" ali Vishera nece doneti tih 20% u odnosu na K10 nego u odnosu na BD, a koji opet ima nizi IPC u odnosu na K10, pa otprilike taman za toliko(mada bih ja rekao da je ipak nesto manje, nekih 15% ako napravimo prosek svega)

A kako je moguce povecati IPC za 20% na PDu u odnosu na BD? Mislim da ce se najveci deo dobiti kroz dupliranje L1 DTLB-a i sredjivanje katastrofalnih latencija. To dvoje moze u teoriji doneti nekih 10% veci IPC. Jos par procenata ce se ostvariti kroz razna tvikovanja, a razlika do 20% vecih performansi u odnosu na BD bice pokrivena kroz visi klok i RCM, tako ja to vidim. Ne bi trebalo da bude iznenadjenja, za ocekivati je napredak od 20% ali da sacekamo.
 
Poslednja izmena:
Negde sam primetio da se provlaci prica da ce nadolazeci PD parirati Intel SB sto mi je za nepoverovati iz razloga jer oni prvo moraju
da podignu nivo performansi da bi se izjednacili sa Deneb/Thuban generacijom a realno gledano
u odredjenim testovima gubitak je i preko 20% sto implicira da u najboljem slucaju + tweakovanje mogu dostici samo performanse Thuban generacije procesora,mozda i nesto malo preko.
Mislim da su brzine SB-a jos uvek nedostizne..

P.S.Gde nestade ijekavski?
There Can Be Only One !
 
Meni samo nisu jasne neke stvari, ili mozda nisam sve lepo procitao...

1. Ako je ovaj FM2 u stvari Piledriver a.k.a Vishera bez L3 kesa - koji je 15% brzi od Bulldozera, zasto se onda i dalje pravi pitanje da li ce Vishera biti brza od Bulldozera tih 20%?

2. Otkad je to Thuban jaci procesor od nekog, AMD-FX8120/8150? Posto vidim da se ovde pominje kako je Thuban bog i batina medj' AMD procesore... Je l' to svaki ciga svog konja hvali, ili ima neki argument?

Posto me bas zanima, da li bi zaista neko od vas koji tvrdi da je x6 Thuban bolji CPU od FX-8120 uzeo Thubana over FX-8120, ili 8150?

Cinjenica je da je FX-4200 tu negde, izmedju, Fenom II Deneba i Athlon II Propusa, tj., da je FX-6200 tu negde sa Deneb/Thuban AM3 procesorima - ali, nisam jos nigde video da je Thuban najjaci AMD-ov CPU?

Pogotovo, da je on jaci i na difoltu, od FX-a na 4GHz? Hm..
 
Za prvo se slažem (low IPC), ali za drugo (disipacija energije) smatram da nisi u pravu, a ovo treće je razlog zašto je IPC nizak. BD ne bi bio loš da mu TDP nije toliko visok, a najveći problemi se javljaju kada hoćeš da overklokuješ na ploči koja ne košta barem 150 € i koja nema barem 10+2 naponski VRM.


Ne vidim više upotrabljivost OC-a bilo gde. Čipovi su prilično dobro testirani i proizvođači sve tačnije znaju da odrede gornu granicu čipa. Mnogo puta mi se desilo da prilikom OC-a naletim na skrivene felere i vrlo netipične sledove instrukcija na kojima takav CPU pada iako je pre toga prošao kroz sve "diagnostičke" programe, memtest masiranja itd itd.

Pored toga, tada potrošnja energije strmo raste a efekt je vrlo ograničen. U praksi mi se tu uvek daleko više isplatilo masiranje i optimizovanje koda. Između ostalog i zbog toga što takav kod daje rezultate i na svim ostalim a navijanje samo na jednoj mašini.

Teško da ćeš gledati taj "film". Kako misliš jedan FPU da "rastegneš" na dva modula, a da nemaš penal u vidu ogromne latencije FPU instrukcija, što je već problem kod BD-a? Da se razumemo, latencije instrukcija su veće kod BD-a nego kod K10 zbog dužeg pipelinea, veće latencije L1 cache-a itd... kao i zbog deljenja resursa. No to nije problem ukoliko nemaš puno grananja u kodu, zato što kada instrukcija uđe u pipeline, ušla je dok se ne izvrši i tako za redom ulazi ceo niz koda, a isto tako biva i izvršen, ako ne dođe do greške u predviđanju grananja što uzrokuje pražnjenjem pipelinea.

Pa da je jednostavno, to bi radila moja baba. Inače, sam dekoderski blok i broj ekekucijskih jedinica ne bi trebalo da previše ( ako išta) utiče na dužinu pipelinea. BD je duži, pošto je svesno rađen u tom smeru- optimizovan je ka všim taktovima. Na kraju krajeva, ceo njegov modul je tamo negde oko starog corea ( pa i AMD kaže da ga modul košta 11% više površine od starog K10 corea IIRC). A i ta površina nije bogzna šta. Daleko najveći deo površine BD odnose razni keševi a ne logika.

Prvo, na FAT jezgru sa visokim IPC-om kakvo je Ivy Bridge, IPC u praksi retko kad prelazi 2 zbog prirode koda, t.j. TLP-a (thread level paralelism). Potreba za više od 4 dekodera po modulu je vrlo diskutabilna.

Šta ti znači "retko kad" ? U smislu "na malo mesta u programu" ili u smislu "mali procenat vremena" ? Prvo mi se ne čini relevantno. Kod je puno puta optimizovan na onim mestima gde se daleko najčešće izvršava. Pogledaj recimo kod u linux jezgri za izračunavanje sindroma paritete RAID-6. Stvar prži sa gasom do daske. Radi se o malj petlji ali ona odlučuje o RAID-6 performansama.
Da CPU ima neki slot više u SSE jedinici, stvar bi ga koristila i to b se jasno videlo u performansama. Da SSE unit ume da piči samostalno, stvar bi radila kalkulacije kako u klasičnom CPU-u tako i u SSE delu.

I BTW ta mantra 2-3 instrukcije paralelizma ne važi tamo gde se snaga novih CPUa najviše reklamira - SSE/AVX jedinice. Te praktički uvek masiraju podatke u prilično tight loopovima a onda se rezultati koriste dalje. Već par puta sam gnjavio AMD zašto ne izvedu eksekuciju tih jedinica samostalno tako da:

- naredbe za njih ne guše zajednički instrukcijski dekoder
- da stvar ima mali bafer sa predekodiranim instrukcijama
- ima uslovne instrukcije.
- ima neki mali fleg registar ( "počni", "gotov sam" itd) za brzu komunikaciju sa CPU


Kod SSE/AVX te načelno ne zanima baš tačno šta se u jedinic dešava iz takta u takt. To je više teška artiljerija za carpet bombing nego precizan instrument. Kada bi mgao da startuješ "loop execute mode", ti bi mogao da radiš svoje dok SSE gruva i da svake toliko proveriš je li završila. Na žalost još nije tako ali sve upućuje na to, da če u sledećim generacijama APU pixel shaderi igrati baš tu ulogu.

Problem sa BD-ovim front-endom nije u dekoderima. Problem je u "fetch bandwidth-u". Naime, BD koristi dva 16-bajtna instrukcijsa prozora koja služe da dovlače kod iz L1 instrukcijskog keša. Ovo znači da po threadu ALU i FPU blok ZAJEDNO dobijaju najviše 16 bajtova instrukcija. E sad, instrukcije, t.j. opkodovi su obično različite dužine. Tipična x86 instrukcija sa 32-bitnim operandom je obično 5 bajta dugačka, što je dovoljno za pakovanje 3 instrukcije. Međutim ako imaš neki robustan SIMD kod koji se često pojavljuje kod renderinga tu može da dođe do problema. Npr:

Pa dobro, sad ti ako želš da ideš u ekstreme, možeš praktično svaku instrukciju da razvučeš na do 15 bajtova prefixima itd. U nekom solidnom optimizovanom kodu možeš da upenališ stvari tako, da koristiš kratke instrukcije. Tada bi ti mogućnost jačeg dekodera vrlo dobro došla. A još ako ne bi bio "zakrčen" SSE instrukcijama, toliko bolje.

Kako se većina računski zahtevnih operacija obavlja u "tight loop-ovima" t.j. u petljama, ako se "iza" dekodera upakuje jedan trace cache za dekodirane operacije ovime bi se povećale performanse i smanjio pritisak na dekodere i na fetch iz L1 instrukcijskog keša. Dakle, nema potrebe za milion dekodera koji realno troše ogromnu količinu prostora i energije.

Pa to je već korišteno na P4 AFAIK. Ali kako izgleda, nije bez mana. Meni je svejedno - dekoderi, keširanje predekodiranog koda ili nešto treće, samo da dekoding ne bude usko grlo.

Druga stvar, ILP (instruction level paralelism), je osobina programskog koda da se paralelno izvršava u Out Of Order arhitekturi. Da bi se ILP povećao potrebno je izuzetno pametno pisati softver, sa što manje zavisnih promenljivih. Mahom sami kompajleri ovo ispravljaju, ali ne u potpunosti. Osim ovoga tu postoje uska grla kao npr. pristup memoriji i kešu višeg nivoa zbog čega IPC nikada nije 4.

Ti problemi mene lično ne pogađaju i ne zanimaju. Radim sa otvorenim kodom između ostalog i iz tog razloga. Ako mi se nešto ne sviđa, otvorim source, pogledam i promenim. Keš može da bude problem ali ako može da opsluži SSE stream, trebalo bi da može i CPU jedinicu.
 
Meni samo nisu jasne neke stvari, ili mozda nisam sve lepo procitao...

1. Ako je ovaj FM2 u stvari Piledriver a.k.a Vishera bez L3 kesa - koji je 15% brzi od Bulldozera, zasto se onda i dalje pravi pitanje da li ce Vishera biti brza od Bulldozera tih 20%?

2. Otkad je to Thuban jaci procesor od nekog, AMD-FX8120/8150? Posto vidim da se ovde pominje kako je Thuban bog i batina medj' AMD procesore... Je l' to svaki ciga svog konja hvali, ili ima neki argument?

Posto me bas zanima, da li bi zaista neko od vas koji tvrdi da je x6 Thuban bolji CPU od FX-8120 uzeo Thubana over FX-8120, ili 8150?

Cinjenica je da je FX-4200 tu negde, izmedju, Fenom II Deneba i Athlon II Propusa, tj., da je FX-6200 tu negde sa Deneb/Thuban AM3 procesorima - ali, nisam jos nigde video da je Thuban najjaci AMD-ov CPU?

Pogotovo, da je on jaci i na difoltu, od FX-a na 4GHz? Hm..


Sve to nema veze sa životom. Neka BD-2 bude i 30% brži od starog BD, pa šta ? Šta ti to 30% brži CPUomogućuje, što ti je bilo nemoguće sa BD pa sad opravdava upgrade ?

Proizvođači prave puno buke oko ničega, da bi se eto nešto dešavalo i da se piše o njima. Ja recimo imam Phenom II x4 955 BE i ne pada mi na pamet upgrade pre Steamrollera osim ako mi nešto ne crkne.

A i tada će glavni deo promene biti u promeni strukture mog celokupnog computinga a ne jednostavnoj zameni procesora.
 
Sta ti omogucuje? Bolji odziv na timeline-u, bolji gameplay (pre svega bolji min fps), bolji rad virtuelnih masina itd. A da se dize preterana buka oko novih procesora to je tacno, svi aktuelni desktop procesori su dovoljno jaki da zavrse veliku vecinu poslova jednog prosecnog korisnika, vrlo retko rade po vise sati na preko 90% opterecenja, i korisnici uopste nisu toliko zavisni od svakog procenta performansi koliko misle da jesu. Na svakoj masini cete osetiti prisustvo SSD-a, a promenom procesora cete skok u performansama osetiti dosta teze i samo u specificnim situacijama, recimo ovim sa pocetka posta. Dobar procesor vas nece uciniti boljim dizajnerom, fotografom, administratorom ili programerom, ali vam moze olaksati posao.
 
Poslednja izmena:
Meni samo nisu jasne neke stvari, ili mozda nisam sve lepo procitao...

1. Ako je ovaj FM2 u stvari Piledriver a.k.a Vishera bez L3 kesa - koji je 15% brzi od Bulldozera, zasto se onda i dalje pravi pitanje da li ce Vishera biti brza od Bulldozera tih 20%?

2. Otkad je to Thuban jaci procesor od nekog, AMD-FX8120/8150? Posto vidim da se ovde pominje kako je Thuban bog i batina medj' AMD procesore... Je l' to svaki ciga svog konja hvali, ili ima neki argument?

Posto me bas zanima, da li bi zaista neko od vas koji tvrdi da je x6 Thuban bolji CPU od FX-8120 uzeo Thubana over FX-8120, ili 8150?

Cinjenica je da je FX-4200 tu negde, izmedju, Fenom II Deneba i Athlon II Propusa, tj., da je FX-6200 tu negde sa Deneb/Thuban AM3 procesorima - ali, nisam jos nigde video da je Thuban najjaci AMD-ov CPU?

Pogotovo, da je on jaci i na difoltu, od FX-a na 4GHz? Hm..

Zato sto lepo uzmu pa uporede klok za klok Tjubana i FX-8120/50, proberu ciljane aplikacije gde je ta clock per clock razlika velika u korist stare arhitekture i izvedu zakljucak da su Denebi/Thubani brzi 20% od BD-a, stara prica iz stare kuhinje:)

Prica naravno nema veze s mozgom jer se te arhitekture razlikuju u kloku i za vise od tih 20% kolika je razlika u IPCu(mada nije bas 20 ali ajde) i u setu instrukcija i u jos dosta stvari, uglavnom vec je odavno sve istestirano, preracunato i dokazano, Bulldozeri manjak IPCa u odnosu na prethodnu arhitekturu nadoknadjuju i prestizu kroz daleko visi klok i OC marginu, tako da naravno da nije tacno kako Piledriveri tek treba da dostignu performanse Phenoma. Tacno je da treba da dostignu IPC Phenoma ali performanse su vec predjene.

Situacija ce otprlike biti: IPC PD vs Ph II ~95-100% sto znaci da onoliko koliko PD bude procentualno isao preko 4GHz(sto ne neka prosecna OC margina za Thubane), toliko ce biti i brzi od Thubana u single threadu, u heavy threadovanom softveru ce zbog 8 integer jezgara biti i vise.
 
Wow, svaka čast na analizi, hexenbiest. Pa kako se onda, po nekom tvom predviđanju, može obezbediti da Vishera bude čak 20 % brži od Bulldozera, a već se otprilike sigurno zna da će biti tih 20 %. Gde su dobili toliko ubrzanje, jer po ovome što ti napisa ispada da nema previše prostora za unapređenje, ili te ja nisam dobro ukapirao. Ako te ne mrzi daj neka objašnjenja. Hvala.
Pa i neće biti IPC nešto epohalno veći. 10-15% i to je to. To su mogli da postignu tako što su doterali keširanje memorije (povećanje TLB-ova), povećali su FPU load buffer (što im omogućuje više FP instrukcija u "letu" za jedan ili oba threada), zatim konačno hardverski IDIV (integer deljenje, koje je postojalo i kod BD, ali je zbog nečega bilo isključeno i mikrokodovano kao kod ranijih generacija), onda mogućnost izvršavanja određenih instrukcija na AGLU0 i AGLU1 jedinicama čime se znatno povećava paralelizam.
Da ne tupim dalje... PD nosi niz sitnih poboljšanja koja u globalu podižu IPC za 10-15%, a tu je još i smanjenje disipacije, curenja elektrona što donosi naravno veću OC. marginu i bolje performanse. Dakle, konceptualno gledano BD je veoma zanimljiv, ali je tu problem realizacije prisutan.
AMD lists the Piledriver enhancements over 1st gen Bulldozer as:
IPC Improvement
leakage reduction
CAC reduction (CAC = Pdynamic / V^2 * f)
frequency uplift

According to the slides, the IPC improvements will come from:
improved branch prediction
improved scheduling (INT & FPU)
larger L1 TLB
improved store-to-load forwarding
improved hardware prefetcher
L2 cache efficiency improvements
page translation reload optimised
faster instruction execution (INT/FPU divide, SYSCALL & SYSRET, etc)
ISA extensions (FMA3, F16C)
larger instruction window and improved locked instruction execution
 
Poslednja izmena:
A zaboravili ste na one specifične BD instrukcije koje Intel nema, XOP se valjda zovu. Da li se pominje uopšte poboljšanje tih AMD instrukcija ili će se već sa Visherom odustati od njih i preći na FM3 kompletno ??? Brane123, hexenbiest, šta su vaša saznanja, ne bi bilo loše da to malo objasnite.

Ako se dobro sećam te XOP instrukcije bi trebalo da donesu značajno ubrzanje u video enkodingu i 3D modelovanju.
 
Zato sto lepo uzmu pa uporede klok za klok Tjubana i FX-8120/50, proberu ciljane aplikacije gde je ta clock per clock razlika velika u korist stare arhitekture i izvedu zakljucak da su Denebi/Thubani brzi 20% od BD-a, stara prica iz stare kuhinje:)

Prica naravno nema veze s mozgom jer se te arhitekture razlikuju u kloku i za vise od tih 20% kolika je razlika u IPCu(mada nije bas 20 ali ajde) i u setu instrukcija i u jos dosta stvari, uglavnom vec je odavno sve istestirano, preracunato i dokazano, Bulldozeri manjak IPCa u odnosu na prethodnu arhitekturu nadoknadjuju i prestizu kroz daleko visi klok i OC marginu, tako da naravno da nije tacno kako Piledriveri tek treba da dostignu performanse Phenoma. Tacno je da treba da dostignu IPC Phenoma ali performanse su vec predjene.

Situacija ce otprlike biti: IPC PD vs Ph II ~95-100% sto znaci da onoliko koliko PD bude procentualno isao preko 4GHz(sto ne neka prosecna OC margina za Thubane), toliko ce biti i brzi od Thubana u single threadu, u heavy threadovanom softveru ce zbog 8 integer jezgara biti i vise.

Upravo to. To bi bilo isto kao kada bismo poredili, primera radi neki Deneb procesor sa nekim Propus procesorom, s tim da Propus ima po difoltu 500-600MHz visi takt.

Evidentno je da Bulldozer nije savrsen procesor, ali, s obzirom da FX-6200 koliko vidim, kosta 120 evra - ja zaista ne vidim sta fali tome? Sest jezgara koje ce sigurno neko uspeti da uposli, solidne performanse, overklokabilan je..
 
Od "fizike" se ne moze pobeci bilo da je jedna bilo da je neka druga arhitektura.
Razumeo bih kada bi neko rekao ne mogu da se porede Intel i AMD na istom kloku iz razloga jer su tehnologije razlicite ali provlaciti pricu
da je pogresno porediti clock vs clock jedne generacije sa sledecom istog brenda i uvideti jasan napredak ili cak promasaj kao sa BD varijantom stvarno nema smisla.
Jedini ispravan nacin i jeste uporediti "kvalitet" arhitekture poredeci je sa prethodnom generacijom na istim radnim frekvencijama.
Ovde se prica o napretku ali uz daleko vise radne taktove.Mazanje ociju koliko mogu da uvidim.
Kada se bude realno uporedilo tacno ce se doci do srednje vrednosti koliko ce zapravo Vishera doneti napredak i na kom nivou ce PD da bude,ja kazem negde na nivou Thuban CPU,mozda i nesto preko.

To bi isto znacilo kada bi SB vs Ivy poredili na razlicitim klokovima i utvrdili kako je Ivy ne znam koliko brzi a zapravo su razlike minorne clock vs clock!
Dajte malo ozbiljnosti,u svemu trazite opravdanje.
Nesto mora da se zna i neki standard da se postuje kako dolikuje..

Nesto ako je lose nikakva cena ne moze da popravi situaciju osim da za trenutak zamaze oci buducem kupcu ili ti nekom ko je generalno NE upucen!
 
Pa kvalitet BD-a je u optimizaciji. Stvar se u osnovi bolje ponaša sa optimizovanim kodom, koji je prirodniji u serverskim okolinama ali isto tako BD pada ko kec na desetku i na workstation mašne sa GPL-x i sličnm kodom.

Ja nemam nikakav problem da iskompajlujem programe, koji mi trebaju baš za moj CPU i BD mi se u ovoj situaciji ( bez poredivog ARM-a ili još bolje MIPS-a) dopada.

Inače, istina je ono što reče AMDov diša - CPU je danas za ono za što se korsti više nego dosta brz i glavnina napora treba da ide na paralelizaciju a ne na 20% viši ili niži per-core performance.
 
Ti Beast stvarno ne razmislis pre nego sto napises nesto. BD je nova arhitektura predvidjena da radi na visokim frekvencijama, i u skladu sa tim napravljena. Znaci da nema veze sa K10 arhitekturom i ne treba je porediti sa njom na istom taktu. Praviti paralelu izmedju BD i K10 sa SB i IB tek nema veze sa mozgom. Pa IB je samo tweak SB, alo, a BD je potpuno nov dizajn.
Obecavam da ti necu vise dozvoliti da me ovako iznerviras.
 
Mogao sam predpostaviti da ce se neko uhvatiti za sitnicu i odmah povezati sve bukvalno.
Recimo..
http://www.hardwarecanucks.com/foru...amd-bulldozer-fx-8150-processor-review-3.html
Niko i ne treba ni da poredi Thuban vs Bulldogzder ,razlika je ocigledna ali ce se itekako porediti PD vs BD na istom kloku da bi se videlo koliko je doslo
realno do unpredjenja.
Koliko sam ja shvatio PD ce imati jos vise klokove i samim tim dobijamo nerealnu sliku u konacnom dobitku.
Mozda sam pogresno razumeo,nek me slobodno neko ispravi..

P.S. I SB radi na visim frekvencijama pa je uporediv clock vs clock sa prethodnom generacijom i5 procesora (ili da idemo jos dalje na Yorkfield generaciju ) pa je uz ocigledan napredak a ne zaostatak !
U tome je poenta koje se vesto prikriva.
 
Poslednja izmena:
@ pcv co

Izvini što se mešam i što ću te i ja možda malo iznervirati, ali PCBeast je potpuno u pravu za sve tvrdnje o BD procesoru do sada. Ne razumeš se, očigledno, u potpunosti u to kako se vrši poređenje generacija procesora.

Mene apsolutno ne interesuje na koliko GHz radi neki CPU, ali me itekako interesuje da on donese neki realan dobitak u odnosu na prethodnu generaciju procesora. Evo npr uzmimo IB, on je doneo samo 3 do 5 % ubrzanja što se tiče sirovih CPU performansi, ali mu je zato prilično POBOLJŠAN memorijski kontroler pa na njemu su moguće brzine DDR3 memorije od 3000+ MHz.

Dok kod AMD-a to nije slučaj, mnogi odavde su se složili da je BD težak fail, čak i AMD-ovci to nerado priznaju. Zato je PD velika šansa za AMD da, najzad, dotera stvari i dovede je, za početak, na nulu. Tj. da dovede performanse Piledriver procesora na Phenom II nivo. Nažalost, memorijski kontroler neće doživeti skoro nikakve promene, ili se nešto vešto krije. Umesto da podrže zvanično DDR3 2133 MHz memorije ostaju na 1866 MHz...naravno to i nije smak sveta ako PD zaista donese tih 20 % ubrzanja.


Time će AMD povratiti poverenje svojih kupaca, a tek sa Steamroller generacijom će biti u mogućnosti da dođu negde na nivo Ivy Bridge procesora, ako gledamo sirovu procesorsku snagu.
 
@PCBeast: Nemoguce je tebe ispraviti, jer ti imas formiran sud o necemu i tu svaki pokusaj diskusije pada u vodu.

Procesori danas su suvise kompleksni da bi se sve posmatralo kao taj test za koji si se uhvatio. U stvari ne samo danas, imao je i Intel slicnih problema sa smenama arhitektura (Willamette npr).

@kosta10: kao da slusam nase sportske komentatore :) Cas pobedjujemo cas smo uzas losi... kako nesto sto je "tezak fail" moze da postane velika sansa sa samo 20% poboljsanja?
 
Poslednja izmena:
Kapiram ,da i nije realno odmeravati ih clock per clock, ali ako se pogledaju sveukupni rezultati sintetike(pogotovo softvera koji je extenzija ozbiljnijih alata tipa cinbench etc) onda se dobija mozda merodavnija slika, jer je na kraju naj bitnije koliko benga dobijes za lovu, ako je sudeci po tome BD mozda jeste potencijalno naprednija arhitektura ali povecanje u odnosu na Thurbana nije vece od 5-10% http://www.anandtech.com/bench/Product/434?vs=203 , i ne opravdava upgrade.
 
Poređenje različitih arhitektura na istom kloku je kao poređenja automobila kod iste brzine okretanja alternatora.
 
@kosta10: kao da slusam nase sportske komentatore :) Cas pobedjujemo cas smo uzas losi... kako nesto sto je "tezak fail" moze da postane velika sansa sa samo 20% poboljsanja?

Možda sam se malo prejako izrazio, ali da je fail to jeste. Upravo zato PD neće biti fail jer se omogućiti znatno povećanje samopouzdanja AMD-a, kao priprema za povratak na puteve stare slave. Vishera će, dakle, obezbediti AMD-u da koliko-toliko uhvati korak i da ostane u igri, dok će prava stvar doći tek na jesen 2013. godine sa III generacijom BD ahitekture, Steamroller procesorom.

Mislim da će tada AMD uvesti potpuno novi socket, sa quad-chanell memorijskim kontrolerom, dakle isto kao Intel na LGA2011 što je uradio. Možda će, čak, smanjiti pipelane za dva koraka kako on ne bi bio toliko dugačak kao sada što je kod BD-a i budućeg PD-a.


Nego, izvinjavam se, otišao sam malo u off-line, ali to sam uradio da bi me shvatio tačno na šta sam mislio, milanbb.
 
Da, uopšte neće biti lak zadatak da se stigne Intel, tu si potpuno u pravu, turok.
 
Bitno je da ostanu u igri.Sada nije prioritet da jure za Intelom vec da izbace valjan proizvod kako bi koliko toliko uhvatili korak.
Stici Intel pogotovu sad u ovakvoj situaciji je misaona imenica i to je AMD-u jasno .
Poenta je ostati u sedlu jer ako bi se nekim slucajem desio ponovo isti scenario kao sa BD to bi ih definitivno sahranilo a to niko ne zeli!
Konkurencija mora da postoji ma kakva bila,realno..

Do tad cekamo zvanicne rezultate PD-a ...
 
A zaboravili ste na one specifične BD instrukcije koje Intel nema, XOP se valjda zovu. Da li se pominje uopšte poboljšanje tih AMD instrukcija ili će se već sa Visherom odustati od njih i preći na FM3 kompletno ??? Brane123, hexenbiest, šta su vaša saznanja, ne bi bilo loše da to malo objasnite.

Ako se dobro sećam te XOP instrukcije bi trebalo da donesu značajno ubrzanje u video enkodingu i 3D modelovanju.
XOP i FMA4 ostaju na PD, ali zbog kompatibilnosti sa Haswellom razvijaju i FMA3. Razlika je u tome sto FMA3 koriste destruktabilni ciljni registar npr. A = A*B+C, dok FMA4 koriste A = B*C+D.
Sto se tice XOP instrukcija, one za sada u npr. x264 benchmarku donose vrlo malo, nesto tipa 1%. Ove instrukcije uglavnom rade sa celobrojnim vektorima. Omogućavaju operacije kao što su celobrojno spojeno množenje i sabiranje (multiply accomulate), horizontalno celobrojno sabiranje, celobrojno poređenje, shift i rotate operacije, permutacije bajtova, operacije uslovnog pomeranja (conditional move), izdvajanje frakcije iz FP brojeva - tj. izdvajanje celog dela ili razlomljenog dela nekog realnog broja. Koding shema XOP i FMA4 instrukcija je ista kao što je kod Intelovog AVX seta instrukcija.
 
Da li to onda znači da se XOP instrukcije ne mogu lako iskoristiti, čim je ubrzanje u x264 kodeku samo bednih 1 % ??? Da li programeri nemaju ideju kako da izvuku maksimum iz toga ili je nešto drugo u pitanju ?
 
Ne vidim više upotrabljivost OC-a bilo gde. Čipovi su prilično dobro testirani i proizvođači sve tačnije znaju da odrede gornu granicu čipa. Mnogo puta mi se desilo da prilikom OC-a naletim na skrivene felere i vrlo netipične sledove instrukcija na kojima takav CPU pada iako je pre toga prošao kroz sve "diagnostičke" programe, memtest masiranja itd itd.
Onda nema ni upotrebljivosti od kupovine bržeg procesora. OC. za svaki dan ima i te kako smisla. Mislim da mešaš babe i žabe. Optimizacija koda naravno da je dobro došla, ali imaš stvari na koje ne možeš da utičeš. Npr. koristiš aplikaciju koja ima zatvoren kod i kako misliš da dobiješ 30% na brzini renderovanja bez oc.-a?

Što se tiče verifikacije overkloka, tu postoje razna rešenja i to uglavnom veoma dobro radi ako znaš šta radiš. Npr. uzmi jedan FX8120 koji radi na 3.1 GHz i klokni ga na 4.4 GHz i ubrzanje će biti vidno u svakoj računski zahtevnoj operaciji. Pri tom se podrazumeva da imaš adekvatno hlađenje i adekvatnu ploču.

Pored toga, tada potrošnja energije strmo raste a efekt je vrlo ograničen. U praksi mi se tu uvek daleko više isplatilo masiranje i optimizovanje koda. Između ostalog i zbog toga što takav kod daje rezultate i na svim ostalim a navijanje samo na jednoj mašini.
Ti onda i optimizuj i overklokuj. :D Eksponencijalni rast potrošnje dolazi sa dizanjem napona.

Pa da je jednostavno, to bi radila moja baba. Inače, sam dekoderski blok i broj ekekucijskih jedinica ne bi trebalo da previše ( ako išta) utiče na dužinu pipelinea. BD je duži, pošto je svesno rađen u tom smeru- optimizovan je ka všim taktovima. Na kraju krajeva, ceo njegov modul je tamo negde oko starog corea ( pa i AMD kaže da ga modul košta 11% više površine od starog K10 corea IIRC). A i ta površina nije bogzna šta. Daleko najveći deo površine BD odnose razni keševi a ne logika.
Broj izvršnih jedinica i broj dekodera ima veze sa širinom, a ne sa dužinom, ali nisam o tome pričao nego o "rastezanju" FPU-a na dva modula....t.j. o tome si ti pričao ako se dobro sećam. :) Elem, dužina pipelinea ima veze sa time koliko si "rastegao" integer blokova i threadova na jedan FPU. Oba core-a u modulu, t.j. integer bloka ne hendluju istovremeno FPU operacije, već rade naizmenično. Kada dve FPU operacije iz dva zasebna threada dođu u FP load queue, onda se izvršavaju na FPU jedinici OoO (out of order). Dakle, FPU pipeline se produžava za bar jedno stanje zbog kako ti kažeš "rastezanja". ;)
Što se tiče površine, takođe se ne bih složio sa tobom. Modul bez L2 cache-a je veličine ~18mm2, dok je K10 core bez cache-a konkretno Husky u 32nm K12 površine
~9.69mm2. Takođe i broj tranzistora je dvostruko veći. To o čemu ti pričaš je koliko površine zauzima dodatni integer ALU klaster, ali si zaboravio na širi front end, na unapređen branch predictor, "deblji" FPU i još mnogo toga što je potrebno da naguraš u modul da bi se to ponašalo kao dva "old school" jezgra.
42071859.jpg

Šta ti znači "retko kad" ? U smislu "na malo mesta u programu" ili u smislu "mali procenat vremena" ? Prvo mi se ne čini relevantno. Kod je puno puta optimizovan na onim mestima gde se daleko najčešće izvršava. Pogledaj recimo kod u linux jezgri za izračunavanje sindroma paritete RAID-6. Stvar prži sa gasom do daske. Radi se o malj petlji ali ona odlučuje o RAID-6 performansama.
Ne znam koliko si se zezao sa kojekakvim profajlerima, ali tu možeš lepo da vidiš kako se ponaša kod i koliki IPC ima na određenom procesoru na kojem radiš.
Koliko znam, paritet se računa pomoću XOR operacija, a postoji nekolicina algoritama za računanje RAID6 pariteta koji staju u malu petlju. BD modul može da izvrši 2 XOR operacije po int. bloku, dakle ukupno 4, čime si iskoristio do kraja decoding bandwidth za 4 ALU operacije. IPC možda može da dogura do 2 po threadu ukoliko nema previše brljanja sa memorijom. Međutim ako koristiš SIMD, imaš PXOR operaciju koja radi sa pakovanim vektorom dužine 128-bita, u koji možeš da smestiš npr. po dve 64-bitne XOR operacije. Kako BD FPU ima 2 MAL jedinice, pipe2 i pipe3 koje rade sa pakovanim integerima i bitwise operacije, dve SIMD instrukcije se dekodiraju kao 2 instrukcije i ostaje dekoding bandwidth-a za još dve ALU/mem operacije za oba threada.


Da CPU ima neki slot više u SSE jedinici, stvar bi ga koristila i to b se jasno videlo u performansama. Da SSE unit ume da piči samostalno, stvar bi radila kalkulacije kako u klasičnom CPU-u tako i u SSE delu.
Nisam baš shvatio šta si ovime hteo da kažeš? CPU može da ima pristup celoj FPU jedinici koja ima 2x128bit FP, tj. FMA i 2x128bit INT SIMD tj. MMX. Dakle, FPU ima četiri pipelinea za oba threada ili za jedan thread. Komande koje izdaje ALU klaster idu celoj FPU jedinici i učitavaju se u FP load buffer.
Podaci se učitavaju preko L1D cache-a i prosledjuju se FPU jedinici. Svaki ALU klaster ima svoj data keš koji ima 2x128-bit load, ima dva porta za čitanje i jedan za pisanje. Dakle, u dva threada je moguće učitati 4 128 bitna podatka iz dva L1d cachea. Što se tiče čitanja podataka BD nije problematičan. Problematičan je fetch bandwidth od 2x16b koji dolazi sa instrucijske strane. Jednostavno gledano uzmi jednu 128-bitnu FMA instrukciju i još jednu ALU po threadu, i povućićeš vrlo blizu 16 bajtova. Ako instrukcije nisu poravnate, t.j. ako imaju "unaligned" pristup, najeb'o si sa performansama. Inače ovo je jedna od jačih strana Core arhitekture, rad sa "unaligned" operacijama.

I BTW ta mantra 2-3 instrukcije paralelizma ne važi tamo gde se snaga novih CPUa najviše reklamira - SSE/AVX jedinice. Te praktički uvek masiraju podatke u prilično tight loopovima a onda se rezultati koriste dalje. Već par puta sam gnjavio AMD zašto ne izvedu eksekuciju tih jedinica samostalno tako da:

- naredbe za njih ne guše zajednički instrukcijski dekoder
- da stvar ima mali bafer sa predekodiranim instrukcijama
- ima uslovne instrukcije.
- ima neki mali fleg registar ( "počni", "gotov sam" itd) za brzu komunikaciju sa CPU
Kao što rekoh već, dekoder nije problem, broj dekodera predstavlja širinu autoputa, a fetch bandwidth predstavlja brzinu autoputa i to može da bude problem. Npr. AMD K10 je dobio 15% na integer performansama samo zahvaljujući 32bajtnom fetch-u u odnosu na 16bajtni kod K8.
Kod AMD procesora tight loop-ovi se izvršavaju ponavljajući kod iz L1 Instrukcijskog keša. Ide L1-I -> fetch -> decode -> execute -> retire i tako iznova milijardu puta. Da imaš trace cache ili uOp cache to bi izgledalo ovako: 1. put L1-I ->fetch -> decode -> trace cache -> execute -> retire, a zatim: trace cache -> execute -> retire, dok bi front end (L1-I, fetch, decode) bio slobodan komplet za drugi thread ili bi štedeo energiju jer ne bi radio.
Bafer sa predekodiranim instrukcijama se zove uOp cache kod Sandy Bridge i Ivy Bridge-a. Nehalem i Core 2 koriste LSD (Loop Stream Buffer), s tim što Nhm ima veći LSD. :D

Kod SSE/AVX te načelno ne zanima baš tačno šta se u jedinic dešava iz takta u takt. To je više teška artiljerija za carpet bombing nego precizan instrument. Kada bi mgao da startuješ "loop execute mode", ti bi mogao da radiš svoje dok SSE gruva i da svake toliko proveriš je li završila. Na žalost još nije tako ali sve upućuje na to, da če u sledećim generacijama APU pixel shaderi igrati baš tu ulogu.
Zapravo ne bi mogao, jer moraš SIMD jedinice da "hraniš" sa ogromnom količinom podataka. Kao što sam već rekao imaš 2x128-bit load po ALU bloku. Odatle se pune FP registri u FPU jedinici. Ako koristiš FMA imaš 2 128 bitna loada za podatke, 128-bit za FADD i 128-bit za FMUL i imaš jedan upis kao rezultat operacije. To može u jednom kloku. 256-bitna FMA4 operacija po threadu će ići u dva ciklusa, donjih 128+128 prvo, pa onda gornjih 128+128b i upis iz dva dela. Svakako je brži kod gde imaš dva threada sa sve 128-bitne FMA4 operacije nego sa jednim threadom i jednom 256-bitnom FMA4 koja se "lomi" u dva ciklusa. Prema AMD optimisation manualu savetuje se korišćenje 2x128-bitnih AVX umesto 1x256. Ovde je usko grlo i FPU jedinica koja može da izvrši odjednom samo jednu 256b FP operaciju.
Teoretski gledano, BD može da izvrši 8x128-bit FMA4, što daje 32 DP FLOPS-a, odnosno 4x256-bit AVX, što je 16 DP FLOPS-a po ciklusu. Takođe može da se izvrši i 4x256b FMA4 u svakom drugom ciklusu, što je efektivno 2x256b FMA4 t.j. 16 DP FLOPS-a. Dakle, teoretski FP throghput je 32 DP FLOPS-a sa 128-bit FMA4, što je isto kao i kod Sandy Bridge-a sa 4 jezgra i 256-bit AVX.

Pa dobro, sad ti ako želš da ideš u ekstreme, možeš praktično svaku instrukciju da razvučeš na do 15 bajtova prefixima itd. U nekom solidnom optimizovanom kodu možeš da upenališ stvari tako, da koristiš kratke instrukcije. Tada bi ti mogućnost jačeg dekodera vrlo dobro došla. A još ako ne bi bio "zakrčen" SSE instrukcijama, toliko bolje.
Shvati da korist od SIMD instrukcija je vеća nego što je penal pri dekodiranju. Pored toga SIMD kod je "ortogonalniji" od klasičnog x86 koda, tako da problem sa "unaligned" pristupom je lakše rešiv.
I da...teško da ćeš da naguraš 15 bajtova po instrukciji sa prefiksima. Prefix može biti od 0-4 bajtova, t.j. 4 prefiksa od po jedan bajt. Opkod je 3 bajta, displacement adresa 0-4 bajta, direktna adresa 0-4 bajta, ako radiš direktno sa registrima nema adresacije.
Instrukcija može biti i 15 bajtova ako je "double op" dekodirana. Ne dekodiraju se baš sve instrukcije na jednu MOP - makrooperaciju. Naročito ne ove 256-bitne AVX.
256-bitna AVX instrukcija bez prefiksa ima 11 bajtova, ali se kod AMD-a dekodira kao dve makrooperacije. Zahvaljujući tome što AMD ima kompleksni dekoder svaki dekoder može da dekodira do dve MOP (makrooperacije). Dakle, 256-bitna AVX instrukcija se dekodira kroz jedan dekoder, ali u pipelineu zauzme 2 slota, t.j. izvršava se kao dve makroinstrukcije. Kad dekodiraš jednu 256-bitnu instrukciju, nisi ni blizu zagušio širinu dekodinga, već si zagušio dobrim delom fetch. Srećom pa ostaje još jedan "prozor" od 16-bajtova za drugi thread.

Pa to je već korišteno na P4 AFAIK. Ali kako izgleda, nije bez mana. Meni je svejedno - dekoderi, keširanje predekodiranog koda ili nešto treće, samo da dekoding ne bude usko grlo.
P4 je ekstrem, zato što je imao samo JEDAN dekoder i to je premalo. Naročito ako dođe do misspredict-a. Zapravo P4 nema klasičan i-cache, nego ima trace cache koji sadrži BP - branch predictor. Kada BP ne predvidi dobro grananje, sve ide iznova, a sa 20-30 stanja dugim pipelineom imaš ozbiljan penal.
Razlika između 4 dekodera i jednog i klasičnog instrukcijskog keša u kombinaciji sa uOp cacheom i trace cachea bez I cachea je ogromna.

Ti problemi mene lično ne pogađaju i ne zanimaju. Radim sa otvorenim kodom između ostalog i iz tog razloga. Ako mi se nešto ne sviđa, otvorim source, pogledam i promenim. Keš može da bude problem ali ako može da opsluži SSE stream, trebalo bi da može i CPU jedinicu.
Iskreno ne znam koliko si iskusan programer da možeš da optimizuješ kod toliko da izbegavaš tzv. data dependencies. Ne znam koliko si se bavio vektorizacijom koda, ali svakako je pametnije vektorizovati i multithreadovati ono za šta ima smisla to raditi.
Što se tiče keša, L1 ima znatno veći bandwith od L2, dok ovaj ima veći banwidth i nižu latenciju od L3....itd... Npr. može petlja da ima kratak kod, to staje u I cache, ali je problem odakle vučeš podatke i kako radiš sa njima. Naročit problem je korišćenje sistemskih C/C++ stdlib biblioteka za rad sa memorijom. Ako stvarno hoćeš da to radi brzo, onda moraš da napišeš svoj memory manager za aplikaciju.
 
Da li to onda znači da se XOP instrukcije ne mogu lako iskoristiti, čim je ubrzanje u x264 kodeku samo bednih 1 % ??? Da li programeri nemaju ideju kako da izvuku maksimum iz toga ili je nešto drugo u pitanju ?
Kako ćeš da optimizuješ ovaj kod za XOP i rad sa vektorima?

Kod:
 for (i = 0; i < 1024; i++)
    C[i] = A[i]*B[i];
 
Iskreno, nemam ideje kako, jer ja nisam programer niti se u programiranje razumem. Ovo sam pitao iz razloga što me čudi tako malo ubrzanje koje se dobija sa XOP instrukcijama u x264 kodeku. Ako možeš, probaj da to predstaviš narodnim jezikom. :)
 
@hexenbiest:

Onda nema ni upotrebljivosti od kupovine bržeg procesora. OC. za svaki dan ima i te kako smisla. Mislim da mešaš babe i žabe. Optimizacija koda naravno da je dobro došla, ali imaš stvari na koje ne možeš da utičeš. Npr. koristiš aplikaciju koja ima zatvoren kod i kako misliš da dobiješ 30% na brzini renderovanja bez oc.-a?

Ne koristim zatvoren kod. A da ga koristim i da mi je brzina kritična, ubo bi brži CPU ili nešto što koristi GPU. Rendering je ionako izrazito paralelan.

Što se tiče verifikacije overkloka, tu postoje razna rešenja i to uglavnom veoma dobro radi ako znaš šta radiš. Npr. uzmi jedan FX8120 koji radi na 3.1 GHz i klokni ga na 4.4 GHz i ubrzanje će biti vidno u svakoj računski zahtevnoj operaciji. Pri tom se podrazumeva da imaš adekvatno hlađenje i adekvatnu ploču.

Sva ta rešenja su ko traženje vode bajalicom. Za verifikaciju rada CPUa ( i ne samo CPUa nego celog sistema!) su ti potrebni kompleksni alati koje ti nemaš. I pored njih ti je potreban dostup do diagnostičke elektronike na samom CPU dieu, koji ti, naravno, nemaš.

Bez toga je sve ostalo igra za decu.

Što se RAID6 tiče, nisi u pravu. XOR je paritet za RAID5. Ekstra paritet za RAID6 se izračunava daleko teže a regeneriše još mučnije.

Što se ostalog tiče, previše se nakupilo. Nemam vremena za duge debate.
 
Nazad
Vrh Dno