Šta je novo?

AMD MANTLE

Spominjao je ovo AMD i ranije, al evo svezeg intervjua

AMD told TechRadar that it'd be willing to make Mantle, or an API based on it, available across the industry. Even, the company said, if it means Mantle is adopted by competitors like Nvidia.

"Mantle for now is straight up in a closed ecosystem, a closed beta, which you have to do in a complicated project like this to get it off the ground. It's us and a few key game developers," Robert Hallock, technical communications, AMD Graphics & Gaming, told us in a recent interview.

"After that phase is done, we do hope that Mantle becomes an industry standard. We'll be releasing a public SDK later this year, and hope that others adopt it. If they don't adopt it itself, then we hope they adopt APIs similar to it that become an industry standard for PC gaming."
http://www.techradar.com/news/compu...g-api-to-become-the-industry-standard-1218560
 
Odličan link DieH@ard! AMD je od samog početka priče sa Mantelom maksimalno otvoren i transparentan i kao što si i sam primetio, taj intervju samo ponavlja ono što je više puta rečeno, ali što nažalost nekim čudom određeni ljudi niti čuju, niti umeju da pročitaju, pa ispada da AMD tamo nešto mulja i podmićuje, što je apsolutni FUD!
 
"Mantle for now is straight up in a closed ecosystem, a closed beta, which you have to do in a complicated project like this to get it off the ground. It's us and a few key game developers,"

"If we want it to be an industry-wide API or inspire an industry-wide API, that would mean adoption from Nvidia in some way, shape or form. I can't speak from an architectural level what that would require of them to change."

Hallock explained that while it's currently dependent on GCN, Mantle "utilizes a certain level of meaningful hardware abstraction that could eventually allow it to be applicable to other architectures."

"But for the good of gamers, [we] would want one ultimate specification that is either Mantle itself or one similar to it. As Highlander said, 'There can only be one.'"

Pa i AMD kaze da je Mantle sistem za sada zatvoren a da bi zeleli da Mantle ili slican API postane standard. Ukoliko bi nVidia zelela da ga koristi, morala bi da ga usvoji u nekoj formi, znaci ne moze takvog kakav jeste, sto je i logicno. Dalje jos to potvrdjuje kada kaze da je Mantle GCN dependant ali da postoji odredjeni nivo apstrakcije.
Znaci da bi jedan ovakav API postao standard, morao bi u sebi da sadrzi instrukcije specificne za svaku arhitekturu posebno.
 
Znaci da bi jedan ovakav API postao standard, morao bi u sebi da sadrzi instrukcije specificne za svaku arhitekturu posebno.

Ne. Samo bi bio potreban određen nivo apstrakcije u hardveru. x86 kompatibilni procesori imaju taj vid apstrakcije. Zove se x86 arhitektura i definiše set instrukcija, načine adresiranja, programski dostupne registre itd. Procesori ne moraju interno da budu istovetno organizovani kako bi podržali x86 arhitekturu i u opštem slučaju nisu. Intel i AMD procesori na veoma različit način razbijaju CISC instrukcije na RISC, drugačiji set programski nedostupnih registara imaju... praktično ništa nije isto. Čak se i generacije procesora istog proizvođača razlikuju.

Ništa što sam ja upravo rekao nije novo. To je poznato od kad postoje procesori. Samo još proizvođačima grafičkih procesora to nije jasno. Valjda svako tera svoje zbog nekakvog prestiža. Davno smo mi još trebali da usvojimo standardnu, fleksibilnu arhitekturu grafičkih/vektorskih procesora sa proširivim setom instrukcija. Grafički/vektorski procesor je davno trebao da bude građanin prvog reda u računaru, da stoji na matičnoj ploči uz CPU a ne na posebnoj kartici. Drajveri i gomile slojeva softverskih apstrakcija i API-ja bili bi potpuno nepotrebni. Umesto toga, od Frankenštajna zvanog PC napravili smo totalnu abominaciju.
 
sve je to lepo, nego kad ce VISE zvanicni drajveri, a u PM...
 
Ja bagovitiji drajver od ovog Mantle Beta drajvera nisam video.
Ne mogu ni jednu igru da pokrenem sada a da posle pola sata nemam izbacivanje na desktop ili reset drajvera od strane Windows-a.
Maločas sam popio i BSOD. što znači Back tp 13.12!
 
Koristim Mantle beta drajvere od prvog dana kada su se pojavili i sve radi savrseno.
 
Isto bez problema,cak sta vise ima znacajnog pomaka u fps.
 
meni igre rade normalno, ali mi baguje rudarenje :/
 
BF4, Crysis3, CoD Ghost... Sve krenule da pucaju nakon instalacije tih drajvera.
Nekad nakon pola sata, nekad nakon sat.

Uglavnom je aplication hang (Event ID 1002) - "The program xxxxxx.exe version xxxx stopped interacting with Windows and was closed". Po net-u se 90% ovakvih problema odnosi na drajvere.

Ništa menjano, ništa overklokovano...
 
Poslednja izmena:
A sta je sprecavalo OpenGL da postane ovaj API za koji se vi nadate da ce Mantle da bude?
 
Nisu oni spori, bar ne u smislu brzine razvoja OpenGL-a. Ali da se ne bave marketingom naročito to stoji. Takođe to da ih niko ne ferma ne stoji, jer svi imaju kakav takav drajver za OpenGL i solidno veliki broj igara koristi taj API dok za sada Mantle koristi polupani BF4 i jedan demo.

Ja se u potpunosti slažem sa Kuzmanovićevim komenantarom iz pisama čitalaca ovomesečnog broja SK, kada je rekao da od Mantle nema ništa i da će isključivo biti u žiži dok AMD plaća timove da ubacuju podršku kao što su uradili sa EA DICE.
 
Da, kao sto je i physx otipisan jos pre nekoliko godina kao bedan gimmick, a i dan danas izlaze igre koje ga podrzavaju. Ovo bi trebalo jos vise da zazivi jer ima daleko vecu podrsku, a kako ce da ispadne u buducnosti, videcemo...
 
i solidno veliki broj igara koristi taj API

Nešto nisam primetio taj solidno veliki broj igara za OGL. Da nije JC'a koji ga je gurao kroz svoje mašine davno bi izumreo što se tiče igara.

OGL je u senci jer je čista alternativa DX'u koju niko ne gura, nije ni pokušano da se uradi nešto drugačije kao što je ovaj Mantle.

@Gdin_M nV physx i treba da umre, što pre to bolje po korisnike.
 
OGL je u senci jer je čista alternativa DX'u koju niko ne gura, nije ni pokušano da se uradi nešto drugačije kao što je ovaj Mantle.

Ovo baš i nije tačno, OGL je počeo da gura Valve sa svojim steamos-om, a koliko će ta priča dogurati, to ćemo već videti.
 
@ed_hanter: Ukratko, nemas pojma :)

Ti mislis da je od jakih karti tada postojao samo voodoo od 3Dfx-a. A ovi:

nVidia
ATi
Imagination Technologies (Power VR)
Rendition Verite
S3

??

nVidia i Rendition Verite su imali tehnoloski superiorniji GPU od 3Dfx-a (cak i od prvog voodoo-a, Verite 2100/2200 i nVidia Riva 128 su bili jaci) Problem je bio sto su 80%+ plus igara bile glide-only a ostatak Open GL/Direct X. Ako bi imao neki GPU osim voodoo-a, i hteo da igras neku od vecine igara za koju nije postojao Open GL ili Direct X, morao si da se nadas da ce izaci neka zakrpa ili da igras softverski (ili da koristis neki wrapper, sto nikad nije radilo kako treba).

Da se razumemo, ja smtram da je Mantle kao ideja da se resursi iskoriste koliko je moguce odlicna.
Ovo sam napisao prevashodno kao komentar nekih da Direct X ne valja a nemaju argument za to.
 
Poslednja izmena:
sedi jedan.

wiki je napisao(la):
The Voodoo's primary competition were products from PowerVR and Rendition. PowerVR produced a similar 3D-only add-on card with capable 3D support, although it was not comparable to Voodoo Graphics in either image quality or performance. 3Dfx saw intense competition in the market from cards that offered the combination of 2D and 3D acceleration. While these cards, such as Matrox Mystique, S3 ViRGE, and ATI 3D Rage, offered unquestionably inferior 3D acceleration, their lower cost and simplicity often appealed to OEM system builders. Rendition's Vérité V1000 was an integrated (3D+VGA) single-chip solution as well that was perhaps Voodoo's closest competitor, but it too did not have comparable 3D performance and its 2D capabilities were considered merely adequate relative to other 2D cards of the time.

elem, nije poenta u tome da li je bilo jacih karti POSLE, vec u tome da PRE voodoo-a nije bilo NISTA, i da su ti oci krvarile gledajuci u cigla pixele.

a anti aliasing? eh, those were times...

sad ti mozes da se pravis pametan, ali dobro znas koliko je voodoo bio bolji od svih tih gluposti. ako ne znas, onda jeenostavno nisi imao prilike da uzivas u voodoo-u, zbog cega mi te je jako zao :)
 
i onda su ga svi ostali stigli i prestigli, i na kraju ga cak i konkurent kupio


edit: mozda gresim ;) ali bih rekao da je neki mod obrisao neke postove od danas
 
Poslednja izmena:
Hehe Rendition Verite 1000..problem je sto je izbacen 2100 dok je jos uvek voodoo kec bio aktuelan.
A gde je nVidia Riva 128 ?
A onda voodoo 2, a nVidia Riva TNT/2/2 Pro/2 Ultra
Pa voodoo 3, a ovamo Geforce 256 i kraj price.

3DFx jeste prvi startovao ali su ga drugi ubrzo sustigli i prestigli.

Uostalom, bio sam tamo, pazario grafike u to vreme i znam koji je bio izbor.
 
Imao sam i voodoo3 i gf256 u istoj masini. gf256 je razbijao v3.


U vezi Mantle-a... super je sto su ga smislili, ali moraju da ga jos otvore. Ovako nece uspeti. Posao oko pisanja igara koje koriste Mantle je djavolski nezgodan, jer su prebacili posao oko pisanja drivera na programere igara. Nece svako moci da iskoristi Mantle.
OGL moze donekle da radi u "mantle" modu, koriscenjem nekoliko extenzija koje omogucavaju da se u buffere pakuju razne stvari koje ce GPU kasnije da obradi.
 
Diamond Stealth II S220 :)
Posle sam imao i Riva TNT 2 Pro
 
Poslednja izmena:
Imao sam i voodoo3 i gf256 u istoj masini. gf256 je razbijao v3.


U vezi Mantle-a... super je sto su ga smislili, ali moraju da ga jos otvore. Ovako nece uspeti. Posao oko pisanja igara koje koriste Mantle je djavolski nezgodan, jer su prebacili posao oko pisanja drivera na programere igara. Nece svako moci da iskoristi Mantle.
OGL moze donekle da radi u "mantle" modu, koriscenjem nekoliko extenzija koje omogucavaju da se u buffere pakuju razne stvari koje ce GPU kasnije da obradi.
v3 se poredio sa tnt, ge force 256 se poredio sa v5. ni sad ne možeš da porediš gxt 780 sa radeonom 7850.
Diamond Stealth II S220 :)
Posle sam imao i Riva TNT 2 Pro
usrećio si se sa obe :d
 
U vezi Mantle-a... super je sto su ga smislili, ali moraju da ga jos otvore. Ovako nece uspeti. Posao oko pisanja igara koje koriste Mantle je djavolski nezgodan, jer su prebacili posao oko pisanja drivera na programere igara.

Odakle tebi ovo? Ja sto sam procitao do sad, treba da se implementira Mantle u engine i to je to. Ostalo je na AMDu. Ako bi pojasnio, ne bih ti se naljutio.
 
Ali obe su tehnoloski bile naprednije od konkurentnih voodoo karti

The TNT2 offered a higher quality feature-set than some of its competitors, pioneered by the RIVA TNT, such as 32-bit color in 3D and support for larger 2048×2048 px textures. RIVA TNT2's competition included the 3dfx Voodoo2, 3dfx Voodoo3, the Matrox G400, and the ATI Rage 128.[3]
 
Nazad
Vrh Dno