Šta je novo?

AMD MANTLE

U Star Swarm-u je vec dobitak skoro 100%!! Jedva cekam sledeci apdejt koji ce biti optimizovan za 7800 hardver i BF4 :)
 
jasno. ali moj apoenta je bila da ako ekipa programera koja sa finasira preko donacija, može da ubaci Mantle u mašinčinu kakva je CryEngine 3, onda to ne bi trebalo da bude ni skup ni mukotrpan posao za mnogo veće i bogatije studije. Zar ne?

Slažem se. Svaka mašina koja puca na vizuelni doživljaj treba da ima podršku da bi moglo što više da se iscedi iz HW...
 
Cisto iz radoznalosti sam probao kako ce da radi Mantle na mojoj 7750 karti i za sad je bolje ostati na 13.12 drajverima ipak su jos beta a i nemaju jos optimizaciju za 77xx seriju. Star Swarm benchmark a na slici su rezultati testova, komp je iz potpisa.
Screenshot_2.png
 
A sto se implementacije kod ostalih studija tice... nije ovo za svakoga. Jest da je posao relativno lagan [2 meseca posla za 1 programera], ali ne interesuje mnoge da se cimaju oko PC-a. Nadam se da ce Epic, Cryengine i ostali veliki PC focused timovi prihvatiti mantle [Metro developeri, Witcher ekipa...].

Što se tiče Witchera, mrka kapa:
Balázs also talked about some other things regarding PhysX, and made a comment about AMD’s latest API, Mantle. From the looks of it, and even though Balázs believes that Mantle is a great idea, The Witcher 3 will not support it.


Andrerson rece da su sami trazili da rade Mantle, nikakve pare nisu ni trazili ni dobili. Kao kad je ubacio Mantle podrsku u Frostbite3 za BF4, taj API je postao standardni deo enginea. Sve ostale igre ce ga dobiti "besplatno". Jos ce se jedino potruditi da odrade dodatnu optimizaciju Garden Warfare-a za bas slabije kompove [laptopove] sa GCN GPU-ovima.

Svaki izdavač čija igra se deli "besplatno" uz karte itekako dobija finansijsku kompenzaciju za to, ne izigravaju sigurno crveni krst za ništa. Tako da nije ni čudno što igre koje se dele uz AMD proizvode kao što su BF4 ili Thief će dobiti podršku, dok one koje se dele uz nvidia karte kao što će biti slučaj sa witcher-om to neće dobiti...

jasno. ali moj apoenta je bila da ako ekipa programera koja sa finasira preko donacija, može da ubaci Mantle u mašinčinu kakva je CryEngine 3, onda to ne bi trebalo da bude ni skup ni mukotrpan posao za mnogo veće i bogatije studije. Zar ne?

Star Citizen je do sada skupio 38 miliona dolara, a to je još uvek daleko od onoga što će skupiti na kraju, takvim budžetima se može pohvaliti mali broj igara, niti će bilo ko ikada više skupiti takve pare od donacija. To im i dozvoljava ovakve poduhvate.

Edit:

Nemojte me razumeti pogrešno, ja bih itekako želeo da Mantle ili neki sličan projekat uspe (sve što pomaže u tome da se M$ sklanja iz priče je hvale vredno, tako i Mantle), ali dokle god ne dobije podršku svih igrača na tržištu, a tu pre svega mislim i na konkurentski tabor, tako nešto neće biti moguće pošto je i ovako teško navući razvojne timove da rade kvalitetne portove za PC, a da se akću sa ~35% PC igračke populacije (koliko drže amd-ove grafike) i vrše portovanja na drugi API samo zbog njih je nešto što se neće često viđati bez nekih finansijskih dogovora ili ako je sama igra baš 100% PC ekskluziva.
 
Poslednja izmena:
Pa u nadolazecim igrama je odlicna podrska za Mantle:
Thief 4, Mass Effect 4, Dragon Age Inquisition, Star Wars, Mirrors Edge 2, Need for Speed, C&C, Sniper Elite...
 
Igra kao što je Witcher se razvija već neko vreme i plus ih sponzoriše nV tako da nemojte sad očekivati čuda.
Za par godina bi svaka druga multiplatform igra mogla imati podršku za Mantle.
Ove već najavljene nisu neke male igre nezavisnih studija nego top naslovi velikih kuća.
 
shvatili smo da je nvidia bolja, ne trebaju nam grafici :)

ti izgleda ne shvatas poentu mantle-a, a to je da se napusti raspali directx koji decenijama koci mogucnost igranja na ne windowsu. mene apsolutno ne interesuju perfotmanse mantle-a, sve da su iste ili do 20% nize od directx-a, ne smeta mi, to sto su vise je samo bonus. primarni cilj je da sikaniramo windows...

a i jos jedna stvar koju mnogi ne razumeju je ta da ljudi nece/ ne mogu da kupuju procesor od 500 evra za igre, zele da jaku graficku upare sa osrednjim procesorom i imaju najbolje moguce igracko iskustvo- kao u dobra stara vremena... ovo je duhovni naslednik glide-a, ziveo 3dfx!
 
Poslednja izmena:
ti izgleda ne shvatas poentu mantle-a, a to je da se napusti raspali directx koji decenijama koci mogucnost igranja na ne windowsu. mene apsolutno ne interesuju perfotmanse mantle-a, sve da su iste ili do 20% nize od directx-a, ne smeta mi, to sto su vise je samo bonus. primarni cilj je da sikaniramo windows...
Mislis da ce MS da se zabrine i da nesto uradi po pitanju DXa ako Mantle nije na zavidnom nivou sto se tice performansi, skalabilnosti i rasprostranjenosti? Perofrmanse Mantle-a su veoma bitne, nemojmo se zavaravati. :)
Tesko da ce DX otici iz grafike, ali ako Mantle bude imao dobre perf. i rasprostranjenost onda ce se i MS potruditi da popravi DX.
 
Poslednja izmena:
Sto? DX kao ideja ce uvek biti tu, cross-architecture compatibility za razne procesore je uvek potrebna... samo je pitanje dobre implementacije i inovativnosti. Razumem tvoj animozitet ka MSu, ali umeju oni da odrade dobar posao, samo im treba puno motivacije. :)
 
@ed_hunter

Ja jeste da preferiram nV, ali to nema veze sa ovim benchmarkom. :) Poenta je iskljucivo u naslovu (Mantle performanse, tj. dobitak sa razlicitim procesorima), nV tu dodje cisto kao dodatni parametar za poredjenje.
Vecina ljudi ce i u buducnosti koristiti Windows sa igranje, pa samim tim ih i najvise zanima upravo dobitak u performansama sa Mantle-om. ;)
 
sve da je i 5% dobitak, besplatan je. imaš amd karticu? imaš. imaš osrednji procesor? imaš. imaš li nešto da izgubiš sa mantle-om? nemaš? imaš li nešto da dobiješ džabe? imaš.

da se razumemo ja redovno koristim dva kompjutera na smenu, jedan pljunuti isti tvoj, drugi fx6300 + 7850 combo. ne volim ni jedne ni druge, sve je totalno sr@nje, neuporedivo je sa zlatnom 3dfx erom. ako je mantle pokušaj da nastavimo tamo gde smo stali pre 15 godina, pošto 15 godina sa directx-om samo stagniramo, onda ja podržavam inicijativu totalno.

šteta što ni jedna igra koju igram nema ni teoretske šanse da dobije mantle, tako da me priča ne dotiče mnogo, ali vreme je da počnemo da se trzamo iz ovog živog blata u koje su nas uvukli ms + nvidia.
 
Naravno da je super stvar,nešto što konačno može da penzioniše dx smo čekali godinama, ja sam samo izneo šta je potrebno da bi ovaj ili neki drugi API to zaista i učinio. :)
 
shvatili smo da je nvidia bolja, ne trebaju nam grafici :)

Biće da je u najmanju ruku preuranjeno iznositi bilo kakve zaključke ovog kalibra :)

Evo npr. ovde:

Singlplejer:

cb_sp.png

Multiplejer (što je znatno važnije, ali i varljivije pouzdanosti):

cb_mp.png

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2014/erste-eindruecke-zu-amds-mantle/2/

Procesor im je Core i7 4770K, a rezolucija 1920x1080. ComputerBase.de je inače moj favorit. Već duže vreme prvo tamo gledam recenzije hardvera. Nisam video da su do sad negde pogrešili i uglavnom kako odrežu, tako na kraju bude u proseku. Posebno kad se razgrnu sva, bilo pozitivna bilo negativna, navlačenja rezultata što je redovna pojava u ovakvim diskusijama. Usto imaju i fenomenalne grafikone. Jedino što im je sve na nemačkom pa mi može biti naporno da ispratim :)

Meni je zapala za oči razlika pod D3D-om između dve karte u singlplejeru, ali može biti da je nešto do drajvera o čemu govori ovaj grafikon:

nh_bf4.png

Isto singlplejer, ali u scenama visoko zahtevnim za GPU zbog potreba testiranja.

http://www.nordichardware.se/Grafik...standa-i-bf4-med-nya-geforce-drivrutiner.html

Što se tiče ovog rezona oko Mikrosofta i nekakve smene DX-a. Bez uvrede ali stvarno je... naj, naj, dibidus :) Malo, malo, pa kad pročitam mišljenje naroda na razne teme po pitanju Mikrosoftovih perspektiva u njihovom tradicionalnom domenu, mogao bih da steknem utisak kao da će ta kompanija svakog časa da bude gotova. Mikrosoft je bre "stanje svesti" kod ogoromnog broja korisnika! I ovako nalupan, jači je nego ikad u svom domenu. Demontiranje te zastrašujće moći ne bi bilo/neće biti ni brzo ni jednostavno. A i realno gledano, osim ako potpuno sređen OpenGL ne bi uleteo odmah kao zamena za D3D, bilo bi i mučno posebno za igrače (nešto pred čim bi zažalio dobar broj "kafanskih revolucionara", gotovo sam ubeđen). Na stranu to što je AMD bar sto puta do sad rekao da ni ne sanja da smenjuje D3D, ali mišljenja u tom smeru ne prestaju. Ustvari, svi koji su se uhvatili u koštac sa MS-om i preživeli, su na kraju zaključili da je najbolje zaobići ga, što donekle liči i na AMD-ove namere s Mentlom. Ta politka je i dala dobar rezultat generalno, jer je Mikrosoft, fala bogu, danas dobrano izolovan/ograđen. Ne širi se dalje. Bilo bi jako štetno i sa stanovišta opšte IT kulture da taj užas od kompanije sa sebi svojstvenom politikom uspe da se probije ili još gore, postane "predvodnik" i ovih novih popularnih grana IT industrije.
 
Najbitniju stvar svi zaboravljaju - skaliranje:



Posebno mi je interesantan detalj da i7-4770K radi bolje uz Mantle sa jednim isključenim jezgrom (ukupno 3, bez HT) na 2 GHz nego sa svim uključenim jezgrima (4 + 4 HT) na 4.4 GHz. Opasno smanjen overhead.

Čak i da se isključi overhead dobitak je u ovoj kombinaciji i7-4770K na 4.4 GHz HT + R9 290X čistih 10% u korist Mantle-a u odnosu na DirectX. Znači 10% gratis performansi na već jako brzom procesoru od 300 €.
 
Jedva sam čekao vikend kad ono:

AMD Eyefinity configurations utilizing portrait display orientations are currently not supported by the Mantle codepath in Battlefield 4™

:(
 
Well ima smisla, i 10-20% poboljsanja za "dzabe" je uvek dobra vest. :)
 
Polako dajte vremena da se odradi optimizacija za Mantle ja ocekujem vidljviu razliku tek za nekoliko meseci.
 
Da li ovo znači da bi sa mojim matorim quadom na 3.4-3.8 GHz (mozda i 4) mogao solidno iskoristiti neki R280X ili R290?
 
Nema potrebe da ga dižeš preko tih 3.4 za R290 kad igra ima podršku za Mantle.
 
Jedna stvar u vezi ovih mišljenja da AMD može samo podmićivanjem da gura usvajanje Mentla, a koja se i dalje vrte...

Ovo je deo izjave vođe razvojnog tima koji radi na emulatoru za XBOX360:

Status of the project is that it’s coming along well, after a long period of inactivity. Many games get to title screens though don’t draw much. I’m really hoping AMD gets its shit together and releases Mantle soon, as that will make emulating the GPU related things significantly easier.

http://www.lazygamer.net/xbox-360/amd-mantle-could-be-the-key-to-xbox-360-emulation/

Na ovakvim relativno sitnim primerima, koji nisu u fokusu marketinga bilo koga, često se može i najbolje ošacovati kako stvari stvarno stoje u praksi. Očigledno zainteresovanost za Mentl ide i mimo potencijalnih finansijskih motiva.
 
kad ce vise amd da izbaci zvanicne drajvere... nece valjda da stignu tek sa Thief-om :D
 
Nazad
Vrh Dno