Šta je novo?

AMD MANTLE

Pa lepo... driver je do sada vodio racuna o state-u renderera, da li je ukljucen blending, koja je matrica za sta, koji je shader aktivan, koji su inputi i outputi shadera, geometrija, itd...
Sada je taj posao na programerima igara... oni mogu da razviju wrapper API slican d3d-u ili ogl-u ili nesto sasvim trece sto misle da ce im olaksati posao prilikom izrade igre. Dodaj na sve ovo cinjenicu da su driveri tweakovali shadere da bi na slabijem hw postigli bolje performanse. Za to su bili placeni driver timovi u AMD-u i NVidiji.
Sa Mantle, takvi timovi vise nece postojati, jer ce programeri igara morati sami da pisu optimalnije shadere za slabiji hw.
 
Potpuno sam fasciniran. Prepirete se da dokažete nešto ignorantu koji ispaljuje šta mu se ćefne po sistemu što na um to na drum :d Jednostavno trebate da mu odgovorite po njegovom kroju, ako ti se sviđa Glide i Voodoo, stavi ih u mašinu pa igraj igre iz 2000. i ćao (u mašini sam imao Voodoo 1, 2 i 3 i tada su to bili vrhunski proizvodi, da se razumemo odmah)
 
Ko mi je obrisao post... pa zar vi stvarno mislite da je DX napravljen da bi se programerima olakšalo? Napravljen je kao i sve od Microsofta da bi kontrola prešla u njihove ruke a platforma zaključala za druge. Sa Glide je postojala mogućnost da 3dfx portuje API na drugi sistem i eto problema za Windows i Microsoft, dok je sa DX kontrola prešla u ruke Microsofta.

Isto važi i za Mantle. Sva sreća pa današnji Microsoft nije što je bio a izgleda da je i novi CEO pametan čovek za razliku od Bila megalomanijaka i Stiva glupaka.
 
cek, kako su tacno zakljucali platformu? kao developer si imao izbor da koristis sta si hteo, dx, opengl (mogao i tada kao i sada i na ne win sistemima), ostale zatvorene apije (glide, redline... dok nisu propali)... evo sada mantle
 
ajd koristi directx na linuxu

kakve sad to veze ime? nemas ni ms office za linux na primer
kao sto rekoh, nisi bio uslovljen da koristis dx da bi pravio igre koje ce raditi pod winom

edit: ajde sada koristi mantle pod linuxom? :)
 
Poslednja izmena:
U vezi Mantle-a... super je sto su ga smislili, ali moraju da ga jos otvore. Ovako nece uspeti. Posao oko pisanja igara koje koriste Mantle je djavolski nezgodan, jer su prebacili posao oko pisanja drivera na programere igara. Nece svako moci da iskoristi Mantle.

Pandan Mantle-u već koriste na konzolama nove generacije a slično su radili i na konzolama prethodne generacije tako da to "zadiranje u drajvere" u stvari nije problem. Realno, ko bude razvijao igru primarno za konzole nove generacije, biće mu trivijalno da portuje igru na PC koristeći Mantle. AMD-u to očigledno i jeste cilj i povoljan vetar u leđa.

OGL moze donekle da radi u "mantle" modu, koriscenjem nekoliko extenzija koje omogucavaju da se u buffere pakuju razne stvari koje ce GPU kasnije da obradi.

Tačno, samo što bi time efektivno radio zaobilaženje OpenGL-a a ne njegovo korišćenje. Mantle kao skup OpenGL ekstenzija bi takođe bilo mnogo teže implementirati da radi kako treba jer ti moraš u isto vreme da podržiš i ostatak OpenGL-a a tu onda dolazi do kolizije. Bolje je implementirati poseban API koji sa sebom ne vuče gomilu legacy podrške.

cek, kako su tacno zakljucali platformu? kao developer si imao izbor da koristis sta si hteo, dx, opengl (mogao i tada kao i sada i na ne win sistemima), ostale zatvorene apije (glide, redline... dok nisu propali)... evo sada mantle

Pa recimo da je M$ radio sve što je mogao kako bi sabotirao sve što nije njihov proizvod tako da na Windows-u izbora praktično nije bilo. Bio nekad jedan fin WIKI sajt zvani GrokDoc na kome se moglo štošta naći na ovu temu ali je sada nažalost neaktivan. Uspeo sam da iskopam relevantnu stranicu iz internet arhive -> http://archive.is/xrGcP. Srećom, GrokLaw je i dalje živ pa baci pogled i na prljave M$ taktike koje se tamo pominju. Ima štošta fino da se pročita.
 
Poslednja izmena:
Catalysti 14.1 beta 7 uskoro.. :D

Battlefield_4_Second_Assault_Benchmarks_02-pcgh.png
 
Malo mi je nemoguće da je moguć toliki dobitak (skoro 80% u jednom testu!) u Full HD rezoluciji.

Snimite objašnjenje dole kod "hardware" - Kepler & Hawaii with fixed GPU boost. Za AMD je ovo super, nisam siguran da je isto za nV :D
 
sve je to lepo, nego kad ce vise zvanicni drajveri, pa nisu normalni kolko ih vise rade, koje li to gadne probleme imaju, kad ih do sad nisu izbacili...
 
sta ti nije jasno, cekam zvanicne drajvere, a ne one raspale beta drajvere...
 
danas izlazi nova beta...

The Catalyst 14.2 Beta v1.3 will release later the day:

IMPROVEMENTS TO MANTLE AND MORE
o Hangs and stuttering resolved for the Mantle codepath in Battlefield 4™; users are now encouraged to try mGPU
o Multi-GPU frame pacing in Battlefield 3™ and Battlefield 4™ is now enabled for non-XDMA configurations running resolutions >1600p.

... koja ce izazvati lavinu Crossfire vs SLI poredjenja
 
pa jeste, ali mozda su ispravili ono sto nije radilo kako treba u prosloj beti, rudarenje...
 
samo stavi mantil na rig i ima odma sve da poleti :d



btw
kad bude ovo vga rudarenje manje profitabilno, konačno ću da imam mašinu kakvu sam kao klinac uvek zamišljao, kakav 4k, pa možemo da teramo 8k u 3D bre
 
Poslednja izmena:
hahahah e to sam upravo i ja razmisljao... nego... ipak se nadam da ce ovo rudarenje potrajati sto duze :)
 
ne valja, ovi jos gori od proslog, artifakti pri rudarenju ostali, a daje duplo manje kh/s nego sto treba...
nadam se da ce se to popraviti ili nista od mantle-a za mene...
 
Poslednja izmena:
Napravi dual boot i odvoj rudarenje od svega ostalog.
 
Mantle je ostvario svoju svrhu! Microsoft i Kronos group su upravo najavili da ce na GDC-u odrzati prezentacije o novim verzijama DirectX-a i OpenGL-a koji ce ukloniti overheadove i pribliziti ih low-level accesu kao i Mantle. :D

MS je ignorisao developerere godinama, a Kronos nikad nije bio dovoljno organizovan da napravi dobar paket koji bi motivisao sve developere da koriste raznorazne extenzije. Sada odjednom, svi krecu da se bude kada je konkurencija stigla. BUSINESS AS USUAL. :D Svi bitni najavljeni razgovori na GDC-u koji ce biti odrzan za manje od mesec dana:


Direct3D Futures - Come learn how future changes to Direct3D will enable next generation games to run faster than ever before! In this session we will discuss future improvements in Direct3D that will allow developers an unprecedented level of hardware control and reduced CPU rendering overhead across a broad ecosystem of hardware.
http://schedule.gdconf.com/session-id/828181

Evolving Microsoft's Graphics Platform - For nearly 20 years, DirectX has been the platform used by game developers to create the fastest, most visually impressive games on the planet. However, you asked us to do more. You asked us to bring you even closer to the metal and to do so on an unparalleled assortment of hardware. You also asked us for better tools so that you can squeeze every last drop of performance out of your PC, tablet, phone and console.
http://schedule.gdconf.com/session-id/828184

Approaching Zero Driver Overhead in OpenGL - Driver overhead has been a frustrating reality for game developers for the entire life of the PC game industry. On desktop systems, driver overhead can decrease frame rate, while on mobile devices driver overhead is more insidious--robbing both battery life and frame rate. In this unprecedented sponsored session, Graham Sellers (AMD), Tim Foley (Intel), Cass Everitt (NVIDIA) and John McDonald (NVIDIA) will present high-level concepts available in today's OpenGL implementations that radically reduce driver overhead--by up to 10x or more.
http://schedule.gdconf.com/session-id/828316
 
Kad ovo izadje, mantle ce se ugasiti, nema on sanse protiv veliki zveri ali eto pomogao je da se to pokrene :D
 
kako god i sta god, mi cemo biti na dobitku, samo da i dx donese onoliku kolicinu performanse boost-a, kao sto je mantle...
 
...na grafikonima i slajdovima :)
 
Vrh Dno