Šta je novo?

AMD MANTLE

Super je stvar ovaj Mantle. Trenutno možda i ne deluje tako ali ako AMD dobije podršku developera i možda nVidije, Intel može komotno da obustavi proizvodnju high performance desktop procesora.

Samo EA ima u pajplajnu 15 igara:

 
intel+nv ipak ispada malo bolja kombinacija za igranje
ali opet, svejedno, mantle je prilicno dobra stvar za one sa amd kartama, i pogotovu slabijim procesorima

valjda ce onda i nv da malo krene sa marketingom oko nekog svog apija da dobijemo i mi nv korisnici neki frejm vise :)

Marketing i dvogodišnji mukotrpni razvoj i tesna saradnja sa najznačajnijim game developerima, su dve potpuno različite stvari. Mantle je rezultat brilijantnih programera a ne marketing managera.
 
@goldi
mozda on jeste otvoren, tj, mozda i moze da ne radi na ne amd gpuovima, ali opet samo se ati pita o njegovom razvoju

prijatelju tvoj tok misli je fascinantan! ;) gde bre iskopa ati na kraju ove... er... misli?
 
kako sam shvatio, drugarov x2 5000+ nece vise biti bottleneck za hd 7750??? :D recicu mu da skine bf4 pa da uradimo test i vidimo ima li poboljsanja :D

nema 7750 optimizaciju u ovoj beti. moraće malo da sačeka ;)
 
Evo nekih mojih zapazanja: konfiguracija iz potpisa - BF4 - MP -1080p, sve na ultra msaa 2x, napredak OGROMAN u situacijama sa 64 igraca gde je na nekim delovima mape fps znao da padne dosta, sad sve tece glatko kao da igram na praznoj mapi u svakoj situaciji!:D Ja prezadovoljan! A uzmimo u obzir da drajveri za GCN1.0 jos uvek nisu dovoljno optimizovani.

tvoja kartica će tek da dobije adekvatnu optimizaciju u narednim revizijama drajvera, tako da tek sledi ubrzanje ;)
 
Hoce li biti ista od igranja sa mantleom na 7790, nema nesto mnogo informacija o tome?
 
Hoce li biti ista od igranja sa mantleom na 7790, nema nesto mnogo informacija o tome?

Ti vec sad sa ovim driverima mozes da palis mantle na 7790 samo sto nije optimizovan za Battlefield 4 sledeca optimizacija drivera bi trebala do da ispravi, mozes da skines Star Swarm Stress Test sa Steam-a i da probas mantle i na 7790 da vidis razliku izmedju dx i mantle.
 
Mantle je zvanicno izasao - radi! logicno je da u startu ima stvari koje naredni driveri trebaju da isprave ipak su ovo beta driveri, ali Mantle ima buducnost to je definitivno.
Uz nove igre koje budu podrzavale Mantle AMD GCN arhitektura postaje dominantna na PC Gamingu, nakon konzola preuzimaju i PC gaming.
Ogroman napredak za AMD!
 
Samo EA ima u pajplajnu 15 igara:


Zato što je EA dobio kesu para za portovanje na mantle, tek prestoji najveći posao, a to je da se nateraju ostali izdavači i razvojni timovi da prihvate standard, jer to ipak nije mali posao.
 
znaci, x4 955/965 nije za bacanje :D
 
Zato što je EA dobio kesu para za portovanje na mantle, tek prestoji najveći posao, a to je da se nateraju ostali izdavači i razvojni timovi da prihvate standard, jer to ipak nije mali posao.

Andrerson rece da su sami trazili da rade Mantle, nikakve pare nisu ni trazili ni dobili. Kao kad je ubacio Mantle podrsku u Frostbite3 za BF4, taj API je postao standardni deo enginea. Sve ostale igre ce ga dobiti "besplatno". Jos ce se jedino potruditi da odrade dodatnu optimizaciju Garden Warfare-a za bas slabije kompove [laptopove] sa GCN GPU-ovima.

A sto se implementacije kod ostalih studija tice... nije ovo za svakoga. Jest da je posao relativno lagan [2 meseca posla za 1 programera], ali ne interesuje mnoge da se cimaju oko PC-a. Nadam se da ce Epic, Cryengine i ostali veliki PC focused timovi prihvatiti mantle [Metro developeri, Witcher ekipa...].
 
zna li se, prica li se, kad ce tacno ili otprilike zvanicni amd mantle driver?
 
http://arstechnica.com/gaming/2014/...rformance-alternative-to-direct3d-and-opengl/

Interesuje me koliko je ovo istina:

Mantle reduces the overheads imposed by these APIs. For example, the APIs perform various kinds of validation of each batch as it's sent. This can be superfluous—there's no need to revalidate an object that's drawn every single frame, for example—and so Mantle performs the validation once, when the object is created, rather than once per frame. It also reduces the strictness of some of that validation, on the basis that developers will do the work at development time, rather than having to do it on end-user machines at run time.

Mantle also supports filling command buffers in multiple threads.

Along with some other improvements, such as reducing the overhead of compiling shader programs, the result is that Mantle cuts the CPU time needed to get graphics onto the screen and gives the GPU more batches to process. When the CPU is the bottleneck, the gains can, if AMD and EA's figures are anything to go by, be substantial.

We asked AMD if the techniques could be used to provide gains to existing OpenGL and Direct3D programs. For example, Direct3D 11 permits command buffer generation to be done in parallel, with a feature called deferred contexts and multithreaded rendering. However, some video driver developers—including AMD—have not implemented multithreaded rendering support, so while the API supports parallelism, the work is done serially anyway, and sometimes more slowly than if no multithreading was used. As a result of this poor driver support, some game developers have removed multithreaded rendering support from their game engines.

In response, AMD told us that developers have tried to do it but haven't had much success with using such techniques with existing APIs, and that it requires Mantle to do the job properly. It's not immediately clear to us if this is because of AMD's refusal to implement the support in its drivers, or if there really is a problem with using Direct3D in this way; there is clearly something of the chicken and the egg at work here.
 
Ne znam za DX, ali OpenGL 4.4 može sve što može i Mantle (uz pravilno korišćenje određenih ekstenzija).
 
Zato što je EA dobio kesu para za portovanje na mantle, tek prestoji najveći posao, a to je da se nateraju ostali izdavači i razvojni timovi da prihvate standard, jer to ipak nije mali posao.

:-D da, baš je AMD u poziciji da kešira EA-u! Pfff ;-)

Nema potrebe bilo koga "terati" izdavači i developeri samo dolaze!

 
A sto se implementacije kod ostalih studija tice... nije ovo za svakoga. Jest da je posao relativno lagan [2 meseca posla za 1 programera], ali ne interesuje mnoge da se cimaju oko PC-a. Nadam se da ce Epic, Cryengine i ostali veliki PC focused timovi prihvatiti mantle [Metro developeri, Witcher ekipa...].

Star Citizen koristi CryEngine 3... tako da... ;-)
 
Ne znam za DX, ali OpenGL 4.4 može sve što može i Mantle (uz pravilno korišćenje određenih ekstenzija).

a ti to znaš kako? Poznaješ OGL 4.4 i šta više poznaješ Mantle?
 
Covjece za ne povjerat i u onom linku sto sam ja okacio rekli su da ce u multiplayer modu biti ogromna razlika izmedju MANTLE API i DX11
Pogledaj
01-battlefield-4-siege-of-shanghai-chart.png


Iako su koristili i7 3770K na 1080p R9 290X uz mantle 112fps dok sa DX11 63 fps nevjerovatno gledaj koliko je bolji min fps.

Tek na UHD kad GPU preuzme sav teret nema nekog ubrzanja (gpu bound situacija), znaci gdje je CPu bound u svim situacijama ce biti povecanja performansi i to drasticni.
Kad je ovakva situacija sa i7 onda se sa FX procesorima performanse duplaju.

Mantle je kao stvoren za Gaming laptopove, uzevši u obzir standardnu rezouciju laptop displeja i procesore koji se u njih ugrađuju!
 
Ti vec sad sa ovim driverima mozes da palis mantle na 7790 samo sto nije optimizovan za Battlefield 4 sledeca optimizacija drivera bi trebala do da ispravi, mozes da skines Star Swarm Stress Test sa Steam-a i da probas mantle i na 7790 da vidis razliku izmedju dx i mantle.

Hvala, probacu :D
 
Star Citizen koristi CryEngine 3... tako da... ;-)

Da ALI je podršku uradila ekipa koja radi Star Citizen, znači nije došla sa CE3 što je bitna razlika.
Nadam se da će podrška postati standardni deo CE3 u što skorije vreme jer se ta mašina sve više koristi.
 
Da ALI je podršku uradila ekipa koja radi Star Citizen, znači nije došla sa CE3 što je bitna razlika.
Nadam se da će podrška postati standardni deo CE3 u što skorije vreme jer se ta mašina sve više koristi.
jasno. ali moj apoenta je bila da ako ekipa programera koja sa finasira preko donacija, može da ubaci Mantle u mašinčinu kakva je CryEngine 3, onda to ne bi trebalo da bude ni skup ni mukotrpan posao za mnogo veće i bogatije studije. Zar ne?
 
Nazad
Vrh Dno