Šta je novo?

AMD MANTLE


Covjece za ne povjerat i u onom linku sto sam ja okacio rekli su da ce u multiplayer modu biti ogromna razlika izmedju MANTLE API i DX11
Pogledaj
01-battlefield-4-siege-of-shanghai-chart.png


Iako su koristili i7 3770K na 1080p R9 290X uz mantle 112fps dok sa DX11 63 fps nevjerovatno gledaj koliko je bolji min fps.

Tek na UHD kad GPU preuzme sav teret nema nekog ubrzanja (gpu bound situacija), znaci gdje je CPu bound u svim situacijama ce biti povecanja performansi i to drasticni.
Kad je ovakva situacija sa i7 onda se sa FX procesorima performanse duplaju.
 
Ovo stvarno neverovatno deluje!

Cekam FX-8350 + R9 280X da vidimo isplati li se menjanje! :smoke:
 
Super je stvar ovaj Mantle. Trenutno možda i ne deluje tako ali ako AMD dobije podršku developera i možda nVidije, Intel može komotno da obustavi proizvodnju high performance desktop procesora.
 
To je trenutna situacija. Dok se ne dosjete developeri cime bi mogli da opterete dodatno CPU.
 
Super je stvar ovaj Mantle. Trenutno možda i ne deluje tako ali ako AMD dobije podršku developera i možda nVidije, Intel može komotno da obustavi proizvodnju high performance desktop procesora.

Po ovim testovima sto su procurili izgleda da su i dalje I7 procesori brzi, ali razlika je znatno smanjena svakako da je ovo odlican potez AMD-a prodaja Grafika im ide extra(razlog izvrsne open cl performanse), konzole su poklopili, sad ce i prodaja procesora da skoci.
 
Super je stvar ovaj Mantle. Trenutno možda i ne deluje tako ali ako AMD dobije podršku developera i možda nVidije, Intel može komotno da obustavi proizvodnju high performance desktop procesora.

sem ako se cpu ne koristi i za jos nesto osim igranja :)
 
Poslednja izmena:
sem ako se cpu ne koristi i za jos nesto osim igranja :)

Pa zato AMD toliko potencira APU. Ako se i za to nešto iskoristi snaga grafičke, onda nam CPU stvarno ne treba. Pogledaj samo kako to Apple radi sa ajfonom. Samo je potrebno situaciju koju imamo sa Bitcoinom preneti na poslovne aplikacije. Ali neće Intel tako lako gledati kako im se ruši imperija, biće tu podmićivanja kao i obično.
 
Ogroman napredak za dual core takodje i za FX procesore
bf4_mp_cpu_fx8350oc.png

bf4_mp_cpu_fx6350oc.png


Mada su mi u najmanju ruku cudni testovi kod ovi poljaka recimo u singlplayer modu nema nikakvog povecanja performansi
Link za test u singlplayer modu
http://pclab.pl/art55953-2.html
dok recimo na drugim testovima u singlplayer modu takodje ima dobitka u performansama
http://www.computerbase.de/news/2014-02/battlefield-4-mit-mantle-erster-eigener-benchmark/
http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_mantle_preview,2.html

Kod ovi poljaka HD7790 u singlplayer modu sa matle-om daje cak manji fps sto je onako apsurdno dok na drugom testu kod legitreviews razlika je onakava kakva bi trebala biti.
http://www.legitreviews.com/amd-man...4-benchmark-performance-catalyst-141_134959/3

Jos neke slicice i vrtoglave brojke u korsit MANTLE api-a
131d.jpg

131c.jpg

Sve u svemu gdje je Gpu slab, a jak procesor napredak je mali, gdje je Gpu jak, a procesor slabiji napredak je ogroman - To je valjda i bio cilj MANTLE api, sada samo da bude vise igri koje ga podrzavaju.
Moje misljenje da je AMD odradio izvrstan posao sa MANTLE API-em siguran sam da ce korisnici AMD platforme(amd cpu + amd gpu) ovo znati cjeniti.
Bolje iskoriscenje FX procesora, besplatan porast performansi svaka cast!

Zamislite nekoga ko ima FX6300 ili 8320 procesor u kombinaciji sa nekom R9 280x ili 290X grafikom jednim prostim update-om za igru i instaliranjem 14.1 drivera dobije 20-30fps ova pri tome min fps drasticno veci, a sve pri istoj rezoluciji i istim detaljima stvarno nesto sto je bilo prija ne zamislivo sada je stvarnost.
Nadat se da ce Mantle prihvatiti i Nv tako bi sigurno bio veliki broj igri koje bi podrzavale MAntle API.
 
Poslednja izmena:
Star Swarm testovi su bas dobri, nadam se da ce svaki RTS developer ugraditi Mantle render path. Mantle je definitivno dobar za igre koje pokusavaju da bas probiju granice DX-a sto se tice broja unique objekata i efekata na ekranu.
 
Šta da kažem, zaista NEVEROVATNA poboljšanja GPU performansi i minimalnog FPS-a u odnosu na DX 11.1. :zgran::zgran:

Šta će tek biti kada se pojave baš optimizovani Catalyst drajveri, ako ovako dobro radi sa Beta drajverima šta će tek biti za nekih 3 meseca kada cela platforma kompletno sazri ? Vau !


Ako sam dobro shvatio, i na Intel procesorima razlika je velika, da li sam gornje tekstove ja dobro ukapirao ?
 
@goldi
Što se tiče Poljaka, radili su sve testove sa i7 pa je porast performansi najmanji. A možda su udarili i po GPU bound scenama.
Što se tiče manjih performansi u Mantleu u odnosu na DX , na ovo su naletili i na Anandtechu u jednom scenariju. Ryan Smith je tu anomaliju svalio na sam BF4 engine:
http://www.anandtech.com/show/7728/battlefield-4-mantle-preview

U svakom slučaju, Anandtov test je jako dobar. Krenuli su sa i7 u full konfiguraciji pa su smanjivali broj aktivnih jezgara sve do 2C/4T kada je prirast performasi bio najveći u odnosu na DX (do ~30%)
 
Poslednja izmena:
http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2014/erste-eindruecke-zu-amds-mantle/3/
Copmuterbase je dopino test sa MP BF4 i star swarm.
U star Swarm sa 30 na 62 fps znaci nije prodavanje magle kako su neki mislili, nego je stvarno povecanje performansi onako kako je AMD u proslosti i najavljivao.
Kao sto @kosta kaze kad sve ovo sazri izadju zvanicni driveri ubrzanje ce biti ogromno u igrama koje podrzavaju Mantle.
Dragon Age, Nfs, Mass effect... samo su neke od igri koje ce podrzavati MAntle - definitivno buducnost AMD platforme.

Ostaje da vidimo sta Nv misli o svemu, u igrama koje budu podrzavale Mantle bice skroz ne konkurentni - definitivno moraju ili radit na driverima koji podrzavaju mantle ili krenut sa nekim svojim API-om
 
@goldi
nv ima svoj api jos od ranije, ali ga nisu nesto hajpovali, mozda je trebalo
ne verujem da ce podrzati ni nv ni intel mantle, posto mozda on jeste otvoren, tj, mozda i moze da ne radi na ne amd gpuovima, ali opet samo se ati pita o njegovom razvoju
sto rece na ananadu u komentarima neki lik, nv ce mozda samo da krene u marketing sa svojim apijem, cisto da bi ubili mantle, sumnjam da ce neko hteti da programira directx ili opengl, pa jos onda i mantle, nvapi... :)
 
Nvidiji mantle nije potreban, ovo je za sitne ribe :D
 
@goldi
nv ima svoj api jos od ranije, ali ga nisu nesto hajpovali, mozda je trebalo
ne verujem da ce podrzati ni nv ni intel mantle, posto mozda on jeste otvoren, tj, mozda i moze da ne radi na ne amd gpuovima, ali opet samo se ati pita o njegovom razvoju
sto rece na ananadu u komentarima neki lik, nv ce mozda samo da krene u marketing sa svojim apijem, cisto da bi ubili mantle, sumnjam da ce neko hteti da programira directx ili opengl, pa jos onda i mantle, nvapi... :)
Pa nece morati opet da programiraju za mantle zato sto se igre za nex-gen konzole rade u slicnom api sa direktnim pristupom GCN arhitekturi.
 
jel? amd kaze da je ovo pc only
na stranu sto se za te igre sa konzola ne pita amd nista da li ce ih prebaciti na pc ili ne, to i dalje zavisi od ms ili sony, ne verujem da ce se tu ista promeniti
 
jel? amd kaze da je ovo pc only
na stranu sto se za te igre sa konzola ne pita amd nista da li ce ih prebaciti na pc ili ne, to i dalje zavisi od ms ili sony, ne verujem da ce se tu ista promeniti

Baš si pun sebe kad ovo lupiš, jel?
 
ako devovi mogu vise i lakse da izvuku sa mantleom onda tu nema dileme... bice samo pitanje ko ce pre da savlada rad sa tim 'alatima' i prvi pokupi kajmak.
 
sta? na onim slajdovima pise da je ovo za pc, konzole eventualno
a za portovanje konzolnih igara na pc, sta je tu tacno amd odluka?

Da li ti ikad čitaš tuđe poruke ili se u svakoj temi samo pojaviš da istreseš svoje negacije i lupetanje?
Šta konzole eventualno? To samo padobranac kao ti može da napiše. Ne može ovo na konzole nikako, ovo je API za PC nalik onom za konzole.
Ko najbolje zna kako izgleda API za X1 i PS4? Intel, nV ili AMD koji je radio na njemu i koji je napravio Mantle da koliko god je moguće liči na taj sa konzola?
Ko se pita za multiplatform igru da li će imati podršku za Mantle sem onog ko je pravi? Hvala bogu pa ubogi MS i Sony nemaju kontrolu nad svima...
 
@goldi
nv ima svoj api jos od ranije, ali ga nisu nesto hajpovali, mozda je trebalo
ne verujem da ce podrzati ni nv ni intel mantle, posto mozda on jeste otvoren, tj, mozda i moze da ne radi na ne amd gpuovima, ali opet samo se ati pita o njegovom razvoju
sto rece na ananadu u komentarima neki lik, nv ce mozda samo da krene u marketing sa svojim apijem, cisto da bi ubili mantle, sumnjam da ce neko hteti da programira directx ili opengl, pa jos onda i mantle, nvapi... :)

Da su imali API toliko dobar ko Mantle sigurno bi ga reklamirali na sva zvona i punili bi dzepove developerima da ga koriste. Nisu imali takav API i to je to. Zasto nisu? Mozda zato sto nisu hteli da skupljaju mrvice sa konzolaskog trzista. Da su barem obezbedili jednu konzolu Mantle verovatno ne bi zaziveo.

A sto se tice hajpa u vezi Mantle-a, to bi bilo tacno da je Mantle doneo ubrzanje kakvo su pominjali mrzitelji AMD. Ako se dobro secam oni ovde su pisali da nece to ici preko 10%, sto ce nV da prestigne samo sredjivanjem drajvera.
 
Poslednja izmena:
Realno gledano ako ovo bude prihvaceno od strane proizvodjaca igara a ne vidim razlog da ne bude tako ja cu prvi da menjam grafiku.
Sta ce NV da radi to nije moj problem nego njihov, ja sam "potrosac", uzimam sta mi se vise isplati, ne razumem te podele ja sam za ove "ti" si za one.
 
Poslednja izmena:
jel? amd kaze da je ovo pc only
na stranu sto se za te igre sa konzola ne pita amd nista da li ce ih prebaciti na pc ili ne, to i dalje zavisi od ms ili sony, ne verujem da ce se tu ista promeniti
Uopste na kapiras sta sam reko, API sa konzola je slican Mantle-u AMD pravi APU koji ide i u XBone i PS4 tako da ce igre koje su multiplatform biti portovane sa jos boljom optimizacijom za mantle da ne pominjem da je u razvoju jos 15 igara trenutno koje podrzavaju Mantle.
 
sta? na onim slajdovima pise da je ovo za pc, konzole eventualno
a za portovanje konzolnih igara na pc, sta je tu tacno amd odluka?


Stvar je u tome što PC, ili preciznije - Windows, sa ovim dobijaju deo low level accessa kakav konzole imaju...pa, oduvek, jer su tako dizajnirane. A sada kada je i hardver veoma sličan, gotovo identičan...to bi bilo to :) U suštini, sada svi mogu videti koliko znači pristup hardveru bez opterećenja nekih slojeva koje Windows (ali i drugi operativni sistemi) donose sa sobom.
 
Da li ti ikad čitaš tuđe poruke ili se u svakoj temi samo pojaviš da istreseš svoje negacije i lupetanje?
Šta konzole eventualno? To samo padobranac kao ti može da napiše. Ne može ovo na konzole nikako, ovo je API za PC nalik onom za konzole.
Ko najbolje zna kako izgleda API za X1 i PS4? Intel, nV ili AMD koji je radio na njemu i koji je napravio Mantle da koliko god je moguće liči na taj sa konzola?
Ko se pita za multiplatform igru da li će imati podršku za Mantle sem onog ko je pravi? Hvala bogu pa ubogi MS i Sony nemaju kontrolu nad svima...

:) heh

na jednom od onih amd slajdova pise, da je pc ekskluziva, a ispod right now
ja sam to right now u kontekstu sa tim ekskluziva ocigledno preveo previse optimisticno, ono right now za pc, a kasnije ce biti i za telefone, tablete, konzole, sta god... ocigledno da je right now kao vec je dostupno za pc, ok moja greska
a zar nije api za xb1 prilicno blizak directx za win?

ali opet se ne pita amd za portovanje multiplatform igara

a sutra cemo doci u neku bezveze situaciju da amd sponzorisane igre (vec koji im je moto) su za mantle, a nv sponzorisane (the way it is ment to be played) za neki nv api... na sta ce sve to da lici? :)
 
Nazad
Vrh Dno