Šta je novo?

AMD MANTLE

O jes,ne procitah ova zatamljena slova.:d dakle ne znam kud udaram.
 
Poslednja izmena:
Dok se pojave igre koje koriste mantle, mašine koje su ograničene budžetom će uveliko biti zastarele.
Nije hejt, nema ni razočarenja. Sada znamo koliko frejmova košta klasičan windows driver.

a onda ce se pojaviti mantle II li vec nesto slicno ? :p
evo imacemo BF4 pa ce vecina moci da vidi konkretno sta se dobija i u kojim situacijama i kombinacijama, ceo jedan engine na kojem se sprema podosta igara u buducnosti
 
http://www.techpowerup.com/197425/amd-catalyst-mantle-driver-delayed.html

Mozda danas izadje 14.1, a mozda tek u utorak i to 14.2 driver.
Navodno trebao je izaci jucer zajedno sa updateom mantle-a ali su uocili gresku i driver nije pusten.
Mislim stvarno toliko se ceka Mantle ljudi su napaljeni zeljno iscekuju da vide sta donosi koliki je napredak, a ono mora se cekat na AMD driver, toliko su vremena imali da naprave driver kako treba toliko odgoda i opet kad je update za Bf4 stigao opet odgoda drivera :(
 
[YOUTUBE]Etz0-qP0kBs[/YOUTUBE]
 
Nije iskljuceno da ce se Mantle paket doradjivati i da ce performansde skakati i dalje, cak bi me zacudilo da ne bude tako.
 
Interesuje me jedna stvar u vezi mantle-a. Da li ce mantle doneti neka poboljsanja u sferi fluidnosti samih igara tj. poboljsanja u minimalnom fps-u i frame time-u i u smanjivanju stutteringa i screen tearing-a.
U principu, zbog toga sam i zamenio amd za nvidiu:D, pa me bas interesuje odgovor na ovo pitanje.
 
Screen tearing nema veze sa mantleom, već sa vsyncom. Grafičke ne mogu brže da rendaju, bez obzira na API. Mantle je dosta skratio, tj. skoro eliminisao driver overhead u pozivima funkcija drivera. Narodski rečeno, smanjili su birokratiju. Gpu renderuje istom brzinom, samo ne čeka na cpu.
 
Koliko sam shvatio, u toj sferi koja se tice fluidnosti u igrama, nvidia bi jos uvek trebala da ima prednost, pogotovo sto najavljuju ovu njihovu novu G-SYNC tehnologiju. Da li sam u pravu?
 
I mene zanima prikaz tehnologije u kojem pored prosečnog daju i minimalni fps pa kad se pojave naglasite koji sajt stavlja i taj podatak.
 
Pa min fps je skoro uvjek zasluga cpu-a(sem u izrazito gpu zahtjevnim igrama), tako da bi trebalo da ovo znaci mnogo vise nego Gsync.
 
Zato i kažem da me taj deo najviše zanima jer da li je prosek 70 ili 120 me baš briga ali da li je minimalni 30 ili 40 to se već oseti.
 
Dok se pojave igre koje koriste mantle, mašine koje su ograničene budžetom će uveliko biti zastarele.
Nije hejt, nema ni razočarenja. Sada znamo koliko frejmova košta klasičan windows driver.

Ajde da mi sacekamo testove sa razlicitim konfiguracima pa cemo proceniti kako stoje stvari sa budzetskim.

Test koji su postavili nije dobar jer su uzeli tri skupa procesora (u svojim klasama). A10-7700K koji treba da predstavlja slab procesor na testu je vrlo skup.

Treba testirati Athlon 740K (budzetski 4core) ili jos bolje Celeron G1620 sa jacim GCN grafickim. Na primer R9 270X ili 7870 posto ne verujem da je 7850 dovoljna da izgura Mantle kako treba ali ko zna mozda i jeste jer je solidno jaca od R7 260X.
 
Poslednja izmena:
Nece biti testova sa HD7xxx kartama izgleda da ce AMD izbaciti samo driver za 4 Gpu-a i to: R9 290X, 290, R7 260X i APU.
Kasnije ce dodavati podrsku za ostale karte sa GCN arhitekturom.
Takodje prvo ce izaci beta driver, pa tek naknadno zvanicni driver
http://wccftech.com/amd-confirms-mantle-catalyst-driver-delay-labeled-142-beta-gpus-support/

Mislio sam za kasnije.

Posto ako pricamo o budzetski konfiguracijama, onda bi to bio neki FM2 AthlonX4 eventualno neki dvoprocesor sa brzim jezgrima (novi Celeroni) i 7850 (za rezoluciju od 900p). R7 260X je solidno slabija od 7850 a tu su negde sa cenom.
 
Poslednja izmena:
Bice sigurno pomaka sa recimo athlon X4 i HD7850 (naravno kad izadje driver koji podrzava HD7xxx seriju)
sad kakvo ce stanje biti sa dual core procesorima to ne znam mislim da sto se tice igranja ne moze ni Mantle pomoci da dual core procesori zadovolje igranje na 1080p.
Ono sto se gotovo sigurno zna da ce najvise korsiti imati FX 6300 i FX83xx procesori u kombinaciji sa R9 290/x
Tamo gdje je procesor usko grlo recimo FX6300 i R9 290X tu pomaka mora biti
Tamo gdje je Gpu usko grlo recimo i7 4770K i R7 260X pomaka vjerovatno nece ni biti ili ako bude ne znatno.

Znaci gdje je CPU-limited scenario tu ce pomaka biti (vjerovatno najvisu korist ce imati CF konfiguraciije bez obzira na procesore)
Znaci gdje je GPU-limited scenario: tu nazalost ne treba ocekivat neki pomak u odnosu na DX11
 
Nije iskljuceno da ce se Mantle paket doradjivati i da ce performansde skakati i dalje, cak bi me zacudilo da ne bude tako.

ne da nije isključeno, to je i najavljeno, kako od strane AMD-a, tako i od strane developera. Unapređenjenje performansi je GARANTOVANO, ostaje samo da se vidi koliko.
 
Dok se pojave igre koje koriste mantle, mašine koje su ograničene budžetom će uveliko biti zastarele.

Pa pojavila se jedna igra juce! za mesec dana ce i druga... a masina ogranicenih budzetom ce UVEK biti, verovatno i vise, nego li sada, barem kad je u pitanju Srbija.

Nije hejt, nema ni razočarenja. Sada znamo koliko frejmova košta klasičan windows driver.
Kako to znas? Pa nisu razlike u performansama iskljucivo posledica windows drajvera? Kako elemenat uticaja drajvera mozes da izolujes u odnosu na sam API?
 
Zato što smo do sada plaćali cenu driver overheada. Dosta se gubi u pozivanju funkcija drivera u user delu koje se posle propagiraju dalje u kernel delu. Sinhrnizacije internih threadova koji pune gpu takodje unose neko čekanje.
 
Nece biti testova sa HD7xxx kartama izgleda da ce AMD izbaciti samo driver za 4 Gpu-a i to: R9 290X, 290, R7 260X i APU.
Kasnije ce dodavati podrsku za ostale karte sa GCN arhitekturom.
Takodje prvo ce izaci beta driver, pa tek naknadno zvanicni driver
http://wccftech.com/amd-confirms-mantle-catalyst-driver-delay-labeled-142-beta-gpus-support/

prvi drajver, logično, će podržavati GPU-ove sa GCN 2.0 arhitekturom, ukupno njih SEDAM: R9 290X, R9 290, R7 260X, R7 260, R7 250, R7 240 i Kaveri GPU. Ubrzo posle njega će izaći i drajver koji podržava prvu GCN generaciju. Posle toga će uslediti kontinualne optimizacije, koje će samo dodatno da donose ubrzanja vlasnicima Radeon HD 7000, 8000 i R7/R9 katica. A sa druge strane će i developeri optimizovati svoje endžine što će biti dodatni bonus za performanse.

Za ubrzanja koja su se u prošlosti jedva mogla dobiti kupovinom novih procesora i grafičkih kartica, sada će biti dovoljno skinuti patch i novi Catalyst drajver!

Ljudi zaboravljaju da Mantle donosi veće ubrzanje za Intel procesore, nego li što je doneo prelazak sa Ivy Bridgea na Haswell... no to je priroda ljudskog pamćenja!
 
Mislio sam za kasnije.

Posto ako pricamo o budzetski konfiguracijama, onda bi to bio neki FM2 AthlonX4 eventualno neki dvoprocesor sa brzim jezgrima (novi Celeroni) i 7850 (za rezoluciju od 900p). R7 260X je solidno slabija od 7850 a tu su negde sa cenom.

cisto sumnjam da ce mantle doneti nesto puno bas sad i na procesorima sa dva jezgra... ipak se ovde prica o Multithreading-u...
 
Jel se zna barem okvirno kada bi trebala da stigne podrska i za GCN 1 graficke?
 
to se i ja pitam, jedino sto sam video jeste da kazu da stize ubrzo potom ovih beta drajvera kad izadju, il kako ih vec budu nazvali...
ja pokrenuo sinoc onaj star swarm bench u dx11... daje u proseku oko 30fps-a, ali zato ima cesto intervala kad fps pada i na 7 fps-a...
sacuvao sam rezultate svih testova, pa cekam da vidim kako ce biti sa mantle-om... a bf4 vec spremno ceka, samo ne vidim jos nigde da se narodna verzija update-a pojavila...
 
A to ti je najbolji moguci scenario sa tim benchom, tako da se ne bih bas trudio mnogo oko toga.
 
pokrenuo ovaj star swarm na i5 i nv760gtx
18fps average, lose
naravno, ako nije namerno "optimizovano" za ne amd/mantle :)

===========================================================
Oxide Games
Star Swarm Benchmark - ©2013
d:\dusan\Documents\Star Swarm\Benchmark_14_01_31_2312.txt
Version 0.95
01/31/2014 23:12
===========================================================

== Hardware Configuration =================================
GPU: NVIDIA GeForce GTX 760
CPU: GenuineIntel
Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz
Physical Cores: 4
Logical Cores: 4
Physical Memory: 8529911808
Allocatable Memory: 140737488224256
===========================================================


== Configuration ==========================================
API: DirectX
Scenario: ScenarioAttract.csv
User Input: Disabled
Resolution: 1920x1080
Fullscreen: True
GameCore Update: 16.6 ms
Bloom Quality: High
PointLight Quality: High
ToneCurve Quality: High
Glare Overdraw: 16
Shading Samples: 64
Shade Quality: Mid
Motion Blur Frame Time: 16
Motion Blur InterFrame Time: 2
Detailed Frame Info: Off
===========================================================


== Results ================================================
Test Duration: 120 Seconds
Total Frames: 2244

Average FPS: 18.69
Average Unit Count: 3620
Maximum Unit Count: 5314
Average Batches/MS: 897.03
Maximum Batches/MS: 1476.41
Average Batch Count: 54171
Maximum Batch Count: 188743
===========================================================
 
Evo ja drzim AMD stranicu otvorenu,repertirao sam misa i prst mi je na levom kliku,cekam...:D
 
sve nesto tripujem da je M$ u zadnji cas sabotirao Mantle, pa su ovi u tolkoj buli, kad jos uvek ne izbacuju driver...
oh well, izgleda tek u utorak...
 
Zezas? prst mi vec otrneo od 12.345 refresheva,kafa i kapi za oci vise ne deluju...:S:
 
haha vuce care, kafa i kapi za oci :)

ja imam fx6300 i 7850, i ne nadam se nekom prevelikom napretku jer mi je gpu slab, a fx6300 ga fino opsluzuje.

ono sto ne valja je sto cpu najzahtevnija igra koju igram i za koju nije dovoljan fx6300 - guild wars 2 nema niti se pominje da ce ikad imati tu podrsku za mantle. tako da sto se mene tice ne dobijam nista, ali sam itekako srecan sto se ovo zbiva jer verujem da ce nam svima u buducnosti samo dobro doneti. ovo i steamos prica.
 
Nazad
Vrh Dno