Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Nije mi teško naravno. U suštini najprostije, skupiš što više dokaza možeš, nazoveš banku i kažeš hoću da pokrenem chargeback, jer sam platio to i to, a nisam dobio plaćeno.

Dalje od banke zavisi kako će da teče proces. Ja sam pokretao i na payoneeru, jer sam koristio njihovu karticu za online plaćanje, a i preko domaće banke. Davno je bilo, pa se iskreno ne sećam koja je banka u pitanju, moguće da je SoGe.

Čekao sam nešto jače od mesec dana, jer se verovatno kontakiraju banke redom u lancu kako je plaćeno, ali ne mogu da tvrdim, jer ne znam njihove internalije.

To što Ali pošalje Miletu pare nema nikakve veze sa tobom, to je njihova stvar. Ovde tvoja banka komunicira sa alijevom bankom. Mrzi me sad da gledam, ali čini mi se da kod naplate u transakcijama kartice piše Ali Luxemburg, što potencijalno znači da koriste neku lokalnu EU banku, sa kojom bi sam proces trebao da ide lakše, nego da je neka kineska narodna koja bi verovatno odbila na keca.
 
Meni ovde nije jasno ko se na kraju isprsi za lovu, s obzirom da su, sto @Čika_Kure kaze, pare vec kod prodavca u trenutku chargeback request-a (Jao Mile iz Kine me bas nasmejao 😁😁), a znamo da banke nisu darezljive da poklanjaju lovu tek tako. Nemoj pogresno da me shvatis, ne kazem ja da ti nisi u pravu, samo kazem da ne kapiram ko ostane kratak na kraju.
 
Ma nema šta pogrešno da shvatim, kure je pitao, pa podelih svoje iskustvo.

Moja pretpostavka, možda i pogrešna, je da Ali to otpiše kao trošak poslovanja ili naplati od prodavca ukoliko može. Za skuplje pošiljke verovatno pokriva osiguranje.
 
Nije mi teško naravno. U suštini najprostije, skupiš što više dokaza možeš, nazoveš banku i kažeš hoću da pokrenem chargeback, jer sam platio to i to, a nisam dobio plaćeno.

Dalje od banke zavisi kako će da teče proces. Ja sam pokretao i na payoneeru, jer sam koristio njihovu karticu za online plaćanje, a i preko domaće banke. Davno je bilo, pa se iskreno ne sećam koja je banka u pitanju, moguće da je SoGe.

Čekao sam nešto jače od mesec dana, jer se verovatno kontakiraju banke redom u lancu kako je plaćeno, ali ne mogu da tvrdim, jer ne znam njihove internalije.

To što Ali pošalje Miletu pare nema nikakve veze sa tobom, to je njihova stvar. Ovde tvoja banka komunicira sa alijevom bankom. Mrzi me sad da gledam, ali čini mi se da kod naplate u transakcijama kartice piše Ali Luxemburg, što potencijalno znači da koriste neku lokalnu EU banku, sa kojom bi sam proces trebao da ide lakše, nego da je neka kineska narodna koja bi verovatno odbila na keca.
Malo je jasnije...
Da se na Ali može plaćati preko PayPal i Payoneera ovih problema ne bi ni bilo jer bi njihove služne za podršku rešavale slučajeve i svi mi bi dobili refund, ovako mrka kapa jer je uplata direktna ka Ali kao jedinog posrednika između prodavca i kupca, a "zaštita" kupaca u organizaciji Ali je nepostojeće.

Na Ebay npr. postoji vrlo šansa da oni istraljave neki dispute, ali uvek imaš PayPal ili Payoneer podršku kao backup da se to ispravi...
 
Malo je jasnije...
Da se na Ali može plaćati preko PayPal i Payoneera ovih problema ne bi ni bilo jer bi njihove služne za podršku rešavale slučajeve i svi mi bi dobili refund, ovako mrka kapa jer je uplata direktna ka Ali kao jedinog posrednika između prodavca i kupca, a "zaštita" kupaca u organizaciji Ali je nepostojeće.

Na Ebay npr. postoji vrlo šansa da oni istraljave neki dispute, ali uvek imaš PayPal ili Payoneer podršku kao backup da se to ispravi...
Kako mislis mrka kapa kad ti je covek lepo iz licnog iskustva napisao da je dobio pare nazad u identicnoj situaciji kao sto je tvoja i to od domace banke? Ja bih na tvom mestu procitao jos jednom sta je @optical napisao i pokrenuo proces sa svojom bankom.
 
Chargeback funkcionise svega nekoliko dana kada je novac prvo "rezervisan" bas iz slucajeva reklamacije, zloupotrebe i slicno.

nakon tog roka se pare prosledjuju primaocu i tu se sve zavrsava
 
To jednostavno nije tacno, niti bi imalo smisla da je tako. Moze lako da se proveri na netu da je rok od 60 do 120 dana, zavisi kako gde, a moze lako da se objasni i zasto, upravo licnim primerom.

Porucis i platis nesto na netu, oni posalju posle dan - dva. Posto je internacionalna posiljka koja nije poslata brzom postom poput DHL express-om, treba joj 15-20 dana da stigne ovde. U medjuvremenu novac je davno na racunu prodavca. Stigne konacno na adresu (ili jos gore, ne stigne uopste), postoji problem sa narucenim predmetom, kontaktiras prodavca i tu kroz par razmenjenih emailova vidis hoce li prodavac resiti problem. Vec u ovom trenutku si na oko mesec dana od dana kad si platio. Sad su dva scenarija moguca. Ili prodavac izadje u susret i resi problem ili odbija bilo kakvo resenje i u tom slucaju hvatas screenshotove konverzacije kao dokaz koji ces proslediti banci i zajedno sa drugim dokazima otvaras chargeback.

Naravno, postoji edge case, gde mozes reci da je prodavac zatvorio racun u svojoj banci u medjuvremenu i ugasio firmu, u kom slucaju ostajes bez svog novca, ali ne bi trebalo da bude tih problema ukoliko porucujes od firme sa nekom reputacijom.
 
Каква је ситуација око отказивања поруџбине? Колико ту зависи од пошиљаоца? Отказао сам поруџбину, навео сам 'остали разлози', и након 48 сати пошиљалац опет спрема за слање. Опет сам отказао, ако се опет праве луди, онда су стварно велики безобразници, нарочито Алиекспрес.
Бемти трговину ако морам да дежурам да бих повратио новац.
 
Kako mislis mrka kapa kad ti je covek lepo iz licnog iskustva napisao da je dobio pare nazad u identicnoj situaciji kao sto je tvoja i to od domace banke? Ja bih na tvom mestu procitao jos jednom sta je @optical napisao i pokrenuo proces sa svojom bankom.
Naravno da sam pročitao, čovek je plaćao preko Payoneer i to bitno menja stvar jer je imao njihovu zaštitu kupaca... To na Ali ne funkcioniše.
Naravno da je dobio pare preko domaće banke, nije ih dobio u plavoj koverti, bitna stvar je ta što tu banka nije uložila promil svog truda na chargeback već su samo primili novac od povata na račun, a sve ostalo je odradio Payoneer.
 
Ne, ne, pogresno si razumeo. To su dva odvojena slucaja. Jednom sam platio preko payoneer kartice, a jednom preko kartice domace banke, u tom slucaju payoneer nije bio u prici uopste.
 
Daj m' bolan burek i jogurt ; nema jogurta ; dobro, onda m' daj dvije pogač'ce i jogurt ; nema jogurta ; pa daj m' bona đevrek i jogurt ; nema jogurta ; a bolan Mujo, ja b' uz'o taj jogurt i nabio bi joj ga unos.
 
Da li ima negde objasnjeno makar i na engleskom na jednom mestu svaki metod prevoza ja trazim parcijalno par dana i ponesto ne nadjem a i ponesto sto nadjem zaboravim. Koliko sam shvatio najsigurniji (povoljan) nacin sipinga za srbe je cainiao standard for special goods. Ae standard izbegavati? Ima i neki selection saver i standard negde sam citao ali na engleskom ide direktno iz ae magacina valjda sad da li ima pracenje ili ne, ne secam se. Ja sam narucio jedno 5 proizvoda sa bar 2, 3 razlicita metoda shipinga pa cu svakako javiti kako je sve proslo kao moj doprinos temi.
 
Ja narucivao sa Cainao Economy, Cainao Global, Ali Selection i valjda Ali Standard i sve do jedne su UA...HU. Neki od tih (da li taj special goods ili saver) bi trebalo da idu preko LT ili eventualno SG (kao banggood)
 
@Nikollo

Ovo je pitanje za temu Pracenje posiljki.

Za jeftine sitnice mozes ti da biras koliko hoces - distributeri i
logisticke kompanije koje preuzimaju posiljke u Kini salju onako
kako njima odgovara u datom trenutku.

Uglavnom idu preko Madjarske ili rutom koju izabere
SunYou ( LP.... -> Ux..xx ) - trenutno preko Belgije.

UA..HU posiljke imaju pracenje do dolaska u Srbiju
[RS] At local delivery center

LP - UH...BE imaju pracenje do prosledjivanja iz Belgije , mada
mislim da sada status bpost - Shipment being prepared by the postman
znaci da je posiljka stigla u Srbiju.

Za predmete cija je pojedinacna cena veca od 5$ ako izaberu opciju
sa punim pracenjem
AliExpress standard shipping - najverovatnije Rx..SG
( i / ili zbirna posiljka npr. 10+ $ )
Cainiao standard for special goods - Sunyou Lx/Rx...LT
 
Par stvari za AliE pošto im verovatno stoji moja slika u kancelarijama:
1) uvek sam dobio pare nazad
2) AliE drži pare dok ne stigne paket, bez dispute, tad prebaci prodavcu, zato i volim da kupujem tamo
3) prodavac koji opstaje te gubitke sigurno preraspodeli na uspešne trgovine
4) insistiram da im prebacim pare ako stigne artikal posle mnogo meseci, nakon dispute, ali to se u poslednje vreme ne dešava, sve stiže. Ako postoji isti artikal ili sličan, napišem poruku prodavcu narucim i odmah kliknem da je stiglo. Neki otvore poseban fiktivni artikal, neke zabole uvo, kažu opušteno brale samo uzivaj.
5) ako se otkaže ubrzo nakon kupovine, nekad ne vrate shipping ali vrate pare, uglavnom, nije mi čest scenario jer promišljeno uglavnom kupujem. Znaci kupio i kroz par sati nađem nešto bolje, otkažem prvo pre nego što su poslali, vrate pare posle nekoliko dana.

Kupovao sam sa Amazona, ebay, gearbest, razni namenski sajtovi, KP, AliE ubedljivo najsigurniji za kupca, a najmanje siguran za prodavca.
 
Ima li neko iskistva s ovim čitačem kartica? Vidim nekoliko pozitivnih ocena iz Srbije, ali kod mene nema šanse da proradi, probao na više računara. Drajveri koji dolaze uz njega su beskorisni, našao sam na netu ovogodišnje koje windows prihvati i u device manager-u je sve ok, ali ni sa jednim softverom neće da očita nijednu karticu (lk, rfzo...).
Stigao je i meni isti taj, i radi. Znam da je glupo, ali okreni karticu tako da čip bude ka gore (a ime ka dole).
 
Par stvari za AliE pošto im verovatno stoji moja slika u kancelarijama:
1) uvek sam dobio pare nazad
2) AliE drži pare dok ne stigne paket, bez dispute, tad prebaci prodavcu, zato i volim da kupujem tamo
3) prodavac koji opstaje te gubitke sigurno preraspodeli na uspešne trgovine
4) insistiram da im prebacim pare ako stigne artikal posle mnogo meseci, nakon dispute, ali to se u poslednje vreme ne dešava, sve stiže. Ako postoji isti artikal ili sličan, napišem poruku prodavcu narucim i odmah kliknem da je stiglo. Neki otvore poseban fiktivni artikal, neke zabole uvo, kažu opušteno brale samo uzivaj.
5) ako se otkaže ubrzo nakon kupovine, nekad ne vrate shipping ali vrate pare, uglavnom, nije mi čest scenario jer promišljeno uglavnom kupujem. Znaci kupio i kroz par sati nađem nešto bolje, otkažem prvo pre nego što su poslali, vrate pare posle nekoliko dana.

Kupovao sam sa Amazona, ebay, gearbest, razni namenski sajtovi, KP, AliE ubedljivo najsigurniji za kupca, a najmanje siguran za prodavca.

Ok, ako vec iznosimo iskustva onda evo i moje za 1100+ kupovina na Ali-ju:

1. Nije mi stiglo mozda 30 posiljki za sve ove godine, ne racunajuci zadnjih godinu dana.
2. U poslednjih godinu dana, 15% posiljki ne stize.
3. Do pre godinu dana, uglavnom sam dobijao refund, od tad prakticno ne.
4. Primer odnosa prema kupcu: nedavno dobijem polomljen daljinski, slikam ga u komadima, pokazem da nije bio upakovan u zastitu nego samo ubacen u kovertu. Ali presudi u korist prodavca bez obrazlozenja. Nekada nezamislivo, sad je standard usluge.
5. U poslednjih godinu dana, svaki dispute za neisporuceni paket se sablonski resava u korist prodavca, a obrazlozenje je uvek isto - nisam pruzio dovoljno dokaza.

Prema tome, Ali je trenutno NAJNESIGURNIJI online servis, bar sto se Srbije tice. Jedini razlog sto i dalje ponesto tamo kupim je cena.
 
I ja sam u Srbiji, stiže sve. Imaš problem sa svojom poštom, jer da je sistemski problem ne bi nikom stizalo. Oni vide da je stiglo do kraja i tu je neko drpio.
 
Iskreno, i kod mene par stvari nije stizalo, a sve što nije stiglo i sve što nije došlo kako treba, tipa polomljeno i slično, dobio sam refund za sve bukvalno, važno je da otvorite dispute sa pravim razlogom - ali možda ni to nije dovoljno, ja imam tipa neki diamond platinum koji već status, možda zato dobijam refund, a imam dosta porudžbina koje potvrdim i ocenim dobro, možda zato imam kredit da mi sve prihvate. Nisam nikad slagao za nešto naravno. Ali na nekoj AliExpress fb Srbija grupi sam video da je jako važna stvar da stavite pravi razlog, ima čak i uputstvo za to, pa obratite pažnju na to. Kupujem samo sitnice do 5$ otprilike
 
Kako misliš pravi razlog?
Misliš da neko otvara dispute iz zezanja ?
 
Kako misliš pravi razlog?
Misliš da neko otvara dispute iz zezanja ?
Bilo je slucajeva da se otvara dispute za neregistrovane posiljke, koje dugo putuju, pa stignu nakon otvaranja dispute-a. I onda je bilo slucajeva da ljudi iz zezanja otvaraju dispute, jer znaju da ce dobiti refund, a verovatno i paketic nakon nekog vremena.
 
Na pravi razlog mislim - ako nije došla pošiljka, da postaviš da nije došla, a ne da je stigla pokvarena. Ako je stigla pokvarena, onda ideš da je pokvarena. Ako je došlo 2 a naručeno 3 komada, onda ideš da nedostaju predmeti, a ne da nije stigla pošiljka. Na to mislim kad kažem pravi razlog. Uglavnom, ono za šta se žališ, da izabereš iz menija da se poklapa sa tekstom i zahtevom.
 
Problem sa isporukom postoji samo na nekim lokacijama.

Prvo mora da se eliminise lokalna posta i postari kao moguci problem ,
pa onda LPC ( posta - lokalni postanski centar )


Jeste cimanje , narocito za jeftine sitnice , ali ako postoji sumnja da
je nesto lomljivo stiglo osteceno ili da u pakovanju nedostaje koji komad
( naruceno 3 , stiglo 2 ) snimite detaljno pakovanje pre raspakivanja i
samo raspakivanje
 
Zaglavio mi je paket na carini. Ako se desi da udare veću carinu, jer su kao fake brendirane naočare, da li da odbijem i da vrate. Ako za osnovicu stave tipa 200eur koliko košta original. Kako će tretirati Ali, nisam doplatio poštarine.
 
@ironmanbg

Napisano je ko zna koliko puta - ako je BG carina , posalji im kod posiljke
i dokaz o placanju i sa AE - onda uglavnom prihvate realnu cenu
 
Nazad
Vrh Dno