Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Ovde ljudi cini mi se previse moralisu oko toga da li treba ili ne uzeti paket za koji si dobio refund..

Ljudi nije to nikakva kradja, shvatite da je vreme novac. Ako nesto kasni 3 meseca MENE TO KOSTA! Dobavljaci cesto svojim kupcima placaju penale za svaki dan kasnjenja, makar je tako u inostranstvu a sve vise i kod nas. Ti penali u zavisnosti od kasnjenja mogu da predju vrednost robe nekoliko puta! I nemojte sada kako ne kasne kinezi nego posta. Kinezi organizuju transport ne mi, oni garantuju da ce roba stici u tom i tom periodu, oni odgovaraju ako ne stigne na vreme.
 
Mene ne kosta jer sam obican kupac na Aliexpressu, nisam preprodavac. Onaj ko kupuje na Aliexpressu pa posle preporodaje u Srbiji, time krsi zakon. Za prodaju robe iz Kine moras imati registrovanu radnju i ako vec kupujes direktno iz Kine saradjujes i ugovaras sa dobavljacima sa Alibabe, nije Aliexpress napraviljen za to.

Time sto placas daleko manju sumu nego sto bi platio u radnji ili od preprodavaca, offsetujes sve te troskove sto su ti pare zarobljene duzi vremenski period. Ako ti to ne odgovara ekonomski nemoj narucivati.
 
Poslednja izmena:
Ljudi nije to nikakva kradja, shvatite da je vreme novac. Ako nesto kasni 3 meseca MENE TO KOSTA!

Uuu, evo ga jos jedan. :D Ne nije kradja. LOL Ljudi, vi da ste imalo posteni, vi bi makar kontaktirali prodavca ili ali, pa bi im napisali o cemu se radi, dogovorili se sa njima...mozda da im platite deo novca, mozda bi oni rekli ne treba nam nista...

Ali vi ste gospodo to jednostavno zadrzali. Ono, za ne daj Boze. Mozda ce da zatreba. ;) Ili ste nekom prodali ili dali oglas da prodajete...

Mislim, mozete vi sebe da pravdate kol'ko hocete ali svu robu koja se prodaje ukoliko uzmete bez placanja iste, vi ste U K R A L I.
 
Uuu, evo ga jos jedan. :D Ne nije kradja. LOL Ljudi, vi da ste imalo posteni, vi bi makar kontaktirali prodavca ili ali, pa bi im napisali o cemu se radi, dogovorili se sa njima...mozda da im platite deo novca, mozda bi oni rekli ne treba nam nista...

Ali vi ste gospodo to jednostavno zadrzali. Ono, za ne daj Boze. Mozda ce da zatreba. ;) Ili ste nekom prodali ili dali oglas da prodajete...

Mislim, mozete vi sebe da pravdate kol'ko hocete ali svu robu koja se prodaje ukoliko uzmete bez placanja iste, vi ste U K R A L I.

Nadam se da si uplatio letovanje za ovu godinu i da pare nikada neces dobiti, nego zamensko letovanje 2022. u istom terminu kao neko letovanje koje budes platio te godine, pa ga ti preprodaj ili eto ti ga, da ti se nadje ;).

Zanima me kojeg si misljenja za cenu sirove nafte koja je prodavana u minusu pre par meseci, znaci PRODAVCI SU SAMOVOLJNO PLACALI KUPCIMA 6-30 dolara po barelu da se otarase nafte koja je u putu a nema gde da se skladisti. Kakav je tvoj pogled na tu situaciju, ko je tu lopov?

Mene ne kosta jer sam obican kupac na Aliexpressu, nisam preprodavac. Onaj ko kupuje na Aliexpressu pa posle preporodaje u Srbiji, time krsi zakon. Za prodaju robe iz Kine moras imati registrovanu radnju i ako vec kupujes direktno iz Kine saradjujes i ugovaras sa dobavljacima sa Alibabe, nije Aliexpress napraviljen za to.

Time sto placas daleko manju sumu nego sto bi platio u radnji ili od preprodavaca, offsetujes sve te troskove sto su ti pare zarobljene duzi vremenski period. Ako ti to ne odgovara ekonomski nemoj narucivati.

Mozda ti to tako ne gledas ali kao sto je lik iznad tebe rekao vreme je novac. Mozda te nije kostalo novcano, mozda te kostalo u nerviranju ili u ne-uzivanju. Da uzmemo CNC za primer, mene niko ne sprecava da ga ja komercijalno sklopim sa Alija, mogu i da ga prodam kad ga sklopim a mogu i da zaradjujem njime (o porezu drugi put da ne ulazimo dublje u pricu). A cak i direktna prodaja nije zabranjena. Postoje odredjeni limiti i zabranjeno je prodavati el. robu bez atesta i tako te stvari, ali ti nisi mislio na to nego mislis da nije dozvoljena preprodaja, tacka. Citiraj zakon u kom je to definisano...

Sto se tice drugog reda u tvom postu, da, offsetujes, onoliko koliko je propisano ugovorom o kupoprodaji kada se ista obavlja, a to je buyers protection. Ili ne? Pojasni, koji su limiti za offset?

Ako im to ne odgovara, neka dignu buyers protection time, kao sto jesu, ili neka promene uslove kupoprodaje. Ako ste u pravu, pisite Aliju da ubaci obavezno skidanje sredstava sa kartice kada se odradi refund a tracking pokaze da je predmet ko zna kad stigao. Ili se vi zapitajte zasto tog tipa vec ne postoji ;). Ne kupuju ljudi duplo "da im se nadje" ili da gledaju da uvaljaju da bi vratili pare... pa cemo da vidimo koliko ce kupaca imati kada ljudi budu forsirani da plate i za drugu istu posiljku koja je kasnila.
 
Poslednja izmena:
Zapravo je taj neki besmisleni "...arrived at destination country..." status za nepraćene pošiljke (ko ga izmisli :( ), ono što unosi najviše pometnje i zabune, i deluje za je on glavni krivac za tekst sa Efektive.

Pomalo i razumem hate koji neobavešteni bacaju na našu poštu, kada pročitaju ...arrived at destination county. A pošiljka ne stiže.
Iskreno da ti kazem, ja licno verujem da su ti paketi usli u zemlju. Svaki put kad je to pisalo taj paket sam dobio. Jedino je razlika da li dobijem za nedelju dana ili 2 meseca. Kapiram da to bleji po nasim magacinima zatrpano pa kako sta dodje na red. Jedino su mi ti paketi i stigli, za sve ostale sam otvarao dispute.

Tapatalk from Poco loco
 
Pre neki dan narucio nesto sa alija
Pise Shipment cancelled zasto je otkazana posiljka?
 
Jel to provereno? Zar ne idu takvi paketi medju neisporucene pa se posle prodaju na javnim aukcijama?

Provereno.. svaka neouručena pošiljka se vraća pošiljaocu. Tek kada ni pošiljaoc ne preuzme nazad, ide u neisporučive.
 
Iskreno da ti kazem, ja licno verujem da su ti paketi usli u zemlju. Svaki put kad je to pisalo taj paket sam dobio. Jedino je razlika da li dobijem za nedelju dana ili 2 meseca. Kapiram da to bleji po nasim magacinima zatrpano pa kako sta dodje na red. Jedino su mi ti paketi i stigli, za sve ostale sam otvarao dispute.

Tapatalk from Poco loco
Nisu ušli sigurno tako bzo u Srbiju , ti statusi se pojave, kada paket uđe u zemlju tranzita, pa je samim tim ta zemlja "destination country..."
Na primerima Letonske pošte se vidi kad stigne npr u Rigu (postal ninja praćenje) , ali na AE stoji samo da stiglo u zemlju odredišta. Tako da za te pošiljke bez praćenja obaveštava samo kada stigne u neku od tranzitnih zemalja. Za Letonske pošiljke bar ima status kad stigne do Rige, pa onda znaš odprilike za koliko stiže do Srbije, ove LP pošiljke menjaju brojeve pa na kraju dodju preko Litvanije, Kirgistana, Francuske ali nigde nisam našao kao za Letonske u kojoj tranzitnoj zemlji se nalaze.

Sent from my Mi 9T using Tapatalk
 
Za neke samgledao tracking gde je lepo posalo da je posta preuzela pa sam cekao po mesec i nesto opusteno. Ode na carinu i umesto za 2 dana stigne za 15. A postar mi je bas car.

Bilo kako bilo samo ti paketi mi stizu od marta na ovamo. Bukvalno sve ostalo je negde nestalo. Od black friday-a na ovamo situacija s Alijem, posiljkama i nasom postom blago receno uzasna.

Tapatalk from Poco loco
 
@Supreme.50 Mozes ti da spinujes kol'ko hoces. Da pominjes letovanja, nafte i benzine...sta god ali cinjenice ostaju. ;)

Ti si uzeo nesto sto ti ne pripada. Ukrao. Fakat. Mogao si, ako si bio ljut na kineze jednostavno da ne preuzmes posiljku. Ta posiljka se vraca u Kinu, kao sto je @bombas napisao. Tu posiljku postar vrati u postu, precrta se adresa primaoca, napise "Return to sender" i vraca se u zemlju porekla.

Mogao si i da uradis kako sam ja napisao, da stupis u kontakt sa njima i da se dogovorite. Svaki dogovor je moguc. Npr. moja zena je pre dve godine narucila neki jeftin rucni sat. Nema sata, istice ono vreme zastite, ona salje poruku prodavcu da produzi vreme. Ovaj to uradi. I dalje ne stize, Opet mu salje poruku, ovaj opet produzi. Na kraju je dobila pare nazad a sat je stigao posle mesec dana. Javi to kinezu a ovaj odgovara otprilike sa - Uzivajte u satu, ne treba da ga placate ponovo, samo nas pohvalite kod prijatelja...

Od svih postenih, korektnih opcija, ti si izabrao onu nepostenu, prevarantsku. I jos ti smeta sto ljudi ovde pisu da je ovo stanje zbog lopova koji rade isto sto i ti. Svasta.
 
Sve sto si napisao, stoji i u proslom postu, ili necijem tudjem postu, bravo. Nula konstruktivnih stvari/argumenata/predloga. Nameracio si se da me triggerujes, a jedina stvar koju ces dobiti je ban, pa pravac yt ili fb komentari jer za forum nisi :d. Ili da ti kupim dve maske jer ti junski fiks nije stigao, pa si sada ljut. Daj reci koji telefon imas?
 
Da li je to AliExpress počeo expresno da rešava sporove ili je kod mene izuzetak? Malopre otvorim spor i istog trenutka stiže mail da je rešen u moju korist (16$) do sada je trebalo minimum par dana ali ovo je bilo brzinom svetlosti. U zadnje vreme sam ih imao preko 15 a nakon pozitivnog rešavanja stiglo je nekoliko koje sam naravno platio

Sent from my Mi MIX 3
 
Pitam se da li Kinez koji naplati odštetu od svoje Pošte zbog neisporučenog paketa, vrati Pošti odštetu i da AE proviziju kad mu vi platite po primitku paketa posle 120 dana?

I za mene je roba i vreme isporuke neodvojivo. Ne biram najjeftinije nego ko daje najkraće rokove. I sve je stizalo za max 21 dan u Srbiju.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Da li je to AliExpress počeo expresno da rešava sporove ili je kod mene izuzetak? Malopre otvorim spor i istog trenutka stiže mail da je rešen u moju korist (16$) do sada je trebalo minimum par dana ali ovo je bilo brzinom svetlosti. U zadnje vreme sam ih imao preko 15 a nakon pozitivnog rešavanja stiglo je nekoliko koje sam naravno platio

Kada otvoriš spor, obaveštenje prvo dobija trgovac, koji može jednim klikom da prihvati tvoj dispute, i onda je on rešen trenutno.
Ako trgovac ne reaguje na tvoj dispute, tada teče određeno vreme, gde je spor opet u tvoju korist, ako trgovac ne reaguje tom periodu.
Ako trgovac reaguje da se ne slaže sa dispute (ne znamo kako izgleda njegov UI n Ali-ju), onda se uključuje tamo neki AI sudija, koji to kao analizira, i uglavnom bude u našu korisit, ali može dugo da se tegli.
Ako i ti i trgovac insisitrate da se ne slažete sa rezutatom AI sudije, tek tada se tu uključuje neka živa ličnost od strane Ali-ja.
 
Pitam se da li Kinez koji naplati odštetu od svoje Pošte zbog neisporučenog paketa, vrati Pošti odštetu i da AE proviziju kad mu vi platite po primitku paketa posle 120 dana?

Kinez odštetu dobije ako se ne isporuči pošiljka sa praćenjem. Nepraćene pošiljke a sa uvaženim dispute, idu na štetu trgovca.
 
Što se tiče svađe koja kreće ovde, ne bi je trebalo potencirati.

Tačno je da vreme isporuke jeste deo usluge i samog proizvoda. Ako nešto stigne sa velikim zakašnjenjem, posle dobijenog dispute, na kupcu je da odluči da li će kontaktirati trgovca da plati ponovo. Ali uopšte nije pravno obavezan to da uradi.
Meni se desilo 3-4x (za drangulije <3€), ali ni jednom nisam ponovo platio, iako sam imao nameru. Bar 2x prodavac uopšte nije reagovao na moju poruku, i nisam imao mogućnost da platim, a jednom je odgovorio da ne treba.

Pošiljke sa praćenjem, prodavcu indirektno nadoknadi onaj iz lanca isporuke kod kojeg se izgubila pošiljka sa tim i tim tracking brojem. To na kraju može biti i naša pošta, ako je track izgubljen kod nje. Ali jako jako je retko da se izgubi pošiljka sa praćenjem, ili da previše kasni.

...

Postoji drugi ozbiljan problem. Za pošiljke BEZ praćenja koju jeste dobili, niko vas ne sprečava da otvorite dispute i tvrdite da je niste dobili. Dobićete dispute, i pare nazad.
Na ovo se navadio nepoznat broj kupaca (ne samo iz Srbije), i zbog toga je u poslednje vreme (u poslednje 2-3 godine), drastično smanjen broj porudžbina koje mogu da se dobiju sa jako jeftinim slanjem i bez tracking-a. Takođe, kupci koji imaju previše otvorenih dispute, kod onog spomenutog AI sudije na Ali-ju budu posebno analizirani. I kupci imaju status koje vidi samo Ali sistem. Ne vidi ih ni prodavac, a ne znamo ga ni mi.

Uglavnom, stvari nisu crno bele, a neki ih suviše tako posmatraju.
 
Ta roba je onda toliko bezvredna da je 0,34eur za praćenje preskupo (iskustvo od pre par dana sa nekom yanwen ili slično poštom) i on je sam odabrao da rizikuje i sa poštom i sa kupcima.

Svejedno, ostaje pitanje...

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Danas mi je stigla pošiljka za koju sam refund dobio u junu (4,5 $). Poslao sam poruku prodavcu da hoću da mu platim, čekam da mi odgovori.
Do sada nisam imao nijedan problem sa naručivanjem sa Alija, a za ovu trenutnu situaciju sa slanjem ne mogu da krivim ni Kineze, jednostavno je sve otišlo u klinac i valjda će jednom da se sredi. Jedino rešenje je pauzirati naručivanje dok se to ne desi.
 
Poslednja izmena:
https://youtu.be/BteSI-qLD54
E sad, koliko god ovi iz Efektive bili, da ne kazem sta, bar su malo digli prasinu oko ove situacije.
Vidim ljudima su poceli paketi da stizu, ja samo mislim da su radnici koristili celu frku sa virusom u svoju korist da malo zabusavaju i da niko tu nesto nije krao, bar ne u nekoj vecoj kolicini.

Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Pa naravno ovaj lik je realan i hteo da istrazi sve a ne kao ove ovce iz Efektive, i prica je ona koju oduvek pricam a to je kovid 19.
Nista drugoooooo nije problem kakve kradje kakvi bakraci aman.
 
Ta roba je onda toliko bezvredna da je 0,34eur za praćenje preskupo (iskustvo od pre par dana sa nekom yanwen ili slično poštom) i on je sam odabrao da rizikuje i sa poštom i sa kupcima.

Svejedno, ostaje pitanje...

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Iz Srbije je najjeftinija registrovana pošiljka do 20gr 270 din.
 
Kada otvoriš spor, obaveštenje prvo dobija trgovac, koji može jednim klikom da prihvati tvoj dispute, i onda je on rešen trenutno.
Ako trgovac ne reaguje na tvoj dispute, tada teče određeno vreme, gde je spor opet u tvoju korist, ako trgovac ne reaguje tom periodu.
Ako trgovac reaguje da se ne slaže sa dispute (ne znamo kako izgleda njegov UI n Ali-ju), onda se uključuje tamo neki AI sudija, koji to kao analizira, i uglavnom bude u našu korisit, ali može dugo da se tegli.
Ako i ti i trgovac insisitrate da se ne slažete sa rezutatom AI sudije, tek tada se tu uključuje neka živa ličnost od strane Ali-ja.
U principu znam kako ide procedura ali ovo je bilo bukvalno trenutno, pre mi se cini da je automatski pošto je prošlo 5-10sec. bukvalno a može da se desi i to što kažeš da je Kinez odreagovao kao Bruce Lee. I ranije sam valjda imao ubrzano rešavanje zbog platinum statusa ali za ovo im svaka čast. Hvala u svakom slučaju na detaljnom objašnjenju valjda ce ga pročitati i neko od ovih sto svaki dan pitaju jedno isto bez da prelistaj bar malo temu

Sent from my Mi MIX 3
 
Pa sada, AliExpress tu i tamo unosi neke izmene ispod haube. Ko zna da li su nešto menjali kod onog njihovog robota što sudi dispute.

Ono što su sigurno menjali više puta u poslednje (duže vreme), jeste mogućnosti produženja protection perioda, ko kada kako i koliko može da ga produžava.

Mi ne znamo kako izgleda korisnički panel iz ugla prodavca, pa ne znamo ni koje su njegove mogućnosti da hendluje dispute.
Znam da nije isto za svakog trgovca, i dosta zavisi od njegove reputacije.
I kupci takođe imaju reputaciju koja je skrivena, vidi je samo AliExpress. Možda i od nje zavisi kako će se suditi dispute ako nije potpuno jasan i ako ima nešto sporno.

Ali u svakom slučaju, kada protect. period konačno istekne, i pokrenemo dispute u zadatom roku, on se u 99% slučajeva rešava u korist kupca.
Jedino što je sada protection period postao predugačak, i očigledno može da se prolongira po ne baš jasnim kriterijumima. :(

Problem je i fckn "...arrived at destination country" status, koji je izgleda uneo puno zbrke, i dao Efektivi povoda da laprdaju.
 
Poslednja izmena:
Evo dEfektiva nas je spasila, masovno nam stižu paketi (kaže Blic). Ali meni ništa... :( :D

Sent from my moto g(7) using Tapatalk
 
Pa naravno ovaj lik je realan i hteo da istrazi sve a ne kao ove ovce iz Efektive, i prica je ona koju oduvek pricam a to je kovid 19.
Nista drugoooooo nije problem kakve kradje kakvi bakraci aman.
Izvinite, jel vi radite u pošti? Vidim da ste se registrovali samo da bi pravdali ovo što se dešava.
Svakako da je covid-19 i otežan aviotransport jedan od uzroka kašnjenja, ali da Vas podsetim, kod nas je haos sa isporukama počeo sa štrajkom u pošti, čak i ranije. Meni na primer više ne stižu obaveštenja u sanduče, niti mi donose pošiljke na vrata. Registrovane pošiljke pratim i preuzimam kad vidim da su stigle u poštu. Tad mi daju i ove neregistrovane, jednom ih je bilo 7, da nisam došao verovatno ih ne bi ni dobio ili bi ih dobio posle mesec dana. Neke nisam uopšte dobio, 8 meseci je prošlo.
Tako da dosta sa tim pričama da je naša pošta nedužna, saosećam sa radnicima i malim platama, čak i štrajk podržavam, ali sumnjam da ste vi jedan od tih slabo plaćenih poštara. Takvi se ne registruju na portalima kako bi sav bes javnosti preusmeravali na drugu stranu.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Pošiljka poslata 21.maja iz Kine stigla danas 30.jula ostale pošiljke poslate pre ove nisu stgle otvorio dispute i regularno vratili novac na račun. Nadam se da će problem sa Alijem biti rešen i da će se stvari vratiti u normalu ova pošiljka daje neku nadu....

Послато са Mi 9 Lite помоћу Тапатока
 
Izvinite, jel vi radite u pošti? Vidim da ste se registrovali samo da bi pravdali ovo što se dešava.
Svakako da je covid-19 i otežan aviotransport jedan od uzroka kašnjenja, ali da Vas podsetim, kod nas je haos sa isporukama počeo sa štrajkom u pošti, čak i ranije. Meni na primer više ne stižu obaveštenja u sanduče, niti mi donose pošiljke na vrata. Registrovane pošiljke pratim i preuzimam kad vidim da su stigle u poštu. Tad mi daju i ove neregistrovane, jednom ih je bilo 7, da nisam došao verovatno ih ne bi ni dobio ili bi ih dobio posle mesec dana. Neke nisam uopšte dobio, 8 meseci je prošlo.
Tako da dosta sa tim pričama da je naša pošta nedužna, saosećam sa radnicima i malim platama, čak i štrajk podržavam, ali sumnjam da ste vi jedan od tih slabo plaćenih poštara. Takvi se ne registruju na portalima kako bi sav bes javnosti preusmeravali na drugu stranu.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока

Nema potrebe da se izvinjavate, ne radim u posti imam punooo kreativniji posao i "malo" vise skole koja je potrebna za postara(o kojima mislim sve najbolje) a i uvek sam tezio necem visem a to zaista nije da budem ppstar.
Kad smo to resili idemo dalje, registrovao sam se iz istog razloga kao i vecina u koju verovatno ulazite i Vi tako da te izvinjavam se sto cu napisati glupe konstatacije ne piju vodu. Zasto kad neko ima drugacije misljenje od nas(pricam u globalu) odmah mora da je tu i tu zaposlen i da ih neko placa.
Samo imam duze od deceniju iskustvo kupovine online(11 godina), kupujem na AE od samog pocetka rada platforme, nisam ovca umem da citam i trazim sta me interesuje i ne treba mi neka "Efektiva" da mi kaze da neko krade jer nisu nista istrazili a nacuo sam da se taj Gavrilovic nesto sveti posti iz nekih drugih(politickih) razloga koji nisu za ovaj forum i necu pisati sta se krije iza ovog napada(neosnovanog) na Postu.
Nikad nisam rekao da su u Posti cvecke da li postari nece da nose pakete ima istine i tu ja sam dobar sa mojim pa meni zaista donosi(naravno uvek castim coveka dal koka kolom ili simbolicnom kintom za vops svejedno) sve pakete i ima moj broj i nazove me i kaze da ima isporuku za mene, kad su kabasti paketi tad se izvini i kaze ceka te tu i tu samo da se pozovem na njega i nema problema niti cekam u redu niti se zezamo sa LK vec ostavinije bitno u sv slucaju olaksa i sebi i meni.
Znam da kuka covek i kaze koliko mu je to veliki problem i da puno ljudi narucuju i ne moze sve da stavi u svoju torbu pored onih svih racuna koje mora da nosi u istoj. Meni je tih ljudi zaista zao jer iovako rade za po meni malu platu.
Trece, tada sj posiljke kasnile iz drugog razloga sada je jedini razlig sto nema free shippinga i AE standard shippinga(bas o tome i pisemo) bas problem sa kovidom 19 zato sto su avio kompanije smanjile broj letova i povecale cene leta ka nama i o tome pisemo svakako da u posti nisu cvecke ali za ovo sto nema free shippinga i AE standarda oni nisu krivi kako kaze Efektiva.
Meni od preko 2000 paketa svaki je dosao niko nista nije ukrao niko nikad nista.
Ja nisam nikad ni rekao da Posta nije nevina ali u slucaju ove problematike sa shippingom ka nama apsolutno nije, a da neki rade lose u Posti pa da rade slazem se ali to nikad nisam ni rekao da rade dobro.
Imam jos puno sta bih vam napisao ali bolje da ne radim iovako sam oduzio.
A da li ste bar pogledali ono sa zadnjeg linka sto je kolega postavio? Niste, ali sve znate, Srbija puna strucnjaka koji sve znaju a cela zemlja tu gde jeste...
I za kraj odakle sad stizu ti "pokradeni" paketi?
Kako rece kolega bombas.
Pozdrav
 
Poslednja izmena:
Što se tiče svađe koja kreće ovde, ne bi je trebalo potencirati.

Tačno je da vreme isporuke jeste deo usluge i samog proizvoda. Ako nešto stigne sa velikim zakašnjenjem, posle dobijenog dispute, na kupcu je da odluči da li će kontaktirati trgovca da plati ponovo. Ali uopšte nije pravno obavezan to da uradi.
Meni se desilo 3-4x (za drangulije <3€), ali ni jednom nisam ponovo platio, iako sam imao nameru. Bar 2x prodavac uopšte nije reagovao na moju poruku, i nisam imao mogućnost da platim, a jednom je odgovorio da ne treba.

Pošiljke sa praćenjem, prodavcu indirektno nadoknadi onaj iz lanca isporuke kod kojeg se izgubila pošiljka sa tim i tim tracking brojem. To na kraju može biti i naša pošta, ako je track izgubljen kod nje. Ali jako jako je retko da se izgubi pošiljka sa praćenjem, ili da previše kasni.

...

Postoji drugi ozbiljan problem. Za pošiljke BEZ praćenja koju jeste dobili, niko vas ne sprečava da otvorite dispute i tvrdite da je niste dobili. Dobićete dispute, i pare nazad.
Na ovo se navadio nepoznat broj kupaca (ne samo iz Srbije), i zbog toga je u poslednje vreme (u poslednje 2-3 godine), drastično smanjen broj porudžbina koje mogu da se dobiju sa jako jeftinim slanjem i bez tracking-a. Takođe, kupci koji imaju previše otvorenih dispute, kod onog spomenutog AI sudije na Ali-ju budu posebno analizirani. I kupci imaju status koje vidi samo Ali sistem. Ne vidi ih ni prodavac, a ne znamo ga ni mi.

Uglavnom, stvari nisu crno bele, a neki ih suviše tako posmatraju.

Stvari su vrlo jednostavne. Niko nije obavezan da plati, stvar je karaktera. Mene je blam da kradem i varam ljude, drugima je to sasvim okej i nadju milion opravdanja za takvo ponasanje. Nas ne treba da zanima da li je Kinez obestecen ili nije. Takvo razmisljanje vodi u, karikiram, sledecu situaciju gde ce neko "pametan" postaviti pitanje zasto njemu taj bezobrazni Kinez trazi pare kada je on njegove pare za 120 dana obrnuo 10 puta. Jos ce neki da se bune sto pored besplatne robe nisu dobili deo profita koji je Kinez ostvario drzeci njegove pare cetiri meseca. Posto neki misle da oni kreditiraju kineski biznis kada uplate 2-20 dolara na Aliexpressu.

Problem nastaje kada nas sve zajedno trpaju na gomilu i onda posteni ispadnu grbavi zbog prevaranata. Toga obicno u stvarnom zivotu nema jer su pravila ponasanja regulisana pravno zakonima i ko vara, pre ili kasnije bude kaznjen za to. U normalnoj drzavi, razume se.

U potpunosti razumem postare, ispadose svi lopovi zbog par njih koji se bave kriminalom godinama i niko to da istrazi, spreci i kazni. Mene moj postar nikad nije pokrao iako zakonski nije u obavezi da mi isporucuje neregistrovane posiljke iz Kine. Covek jednostavno radi svoj posao savesno i nije uredu etiketira ga sa svim ostalim postarima. Neko drugi mozda ima postara lopova.

Efektiva je postigla mnogo za nas dzkackim stilom obracanja jer smo izgleda svi dobili zaostale posilje u poslednjih par dana. Ali su se srozali na nivo onih protiv kojih se bore. Sada je to samo jos jedna bezobrazna ekipa u ovom Srbija rijaliti mulju. Motive njihove ne znamo, mozda su se tamo infiltrirali preprodavci aliexpress robe i odlucli da poguraju stvar jer im se biznis nasao na udaru. Nisu sigurno zbog mene i mojih 10-20 posiljki za licnu upotrebu godisnje onako nastupili javno.
 
Nazad
Vrh Dno