Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

Poslaće, samo da se vrati sa kolektivnog odmora. Trebalo bi već sledeće nedelje većina kineza da krene da radi.
 
Okej, ali me i ovako zanima ako otkažem porudžbinu koliko novca mi se vraća?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Ako ti on odobri cancel vratiće ti sve

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Sam proces otkazivanja je takav da prodavac odlucuje pa cesto ima slucajeva da odbiju navodeci da su navodno poslali ali vecinom kada navedes da ne zelis vise posiljku u vecini slucajeva prihvate..Ostaje ti da otkazes i cekas odgovor prodavca to je to..
 
Tako je mene jedan kinez mracio da nece da otkaze. Bukvalno sam se predomislio u roku od par sati od kupovine, da ne zelim neki proizvod i isao da cancelujem. On sutradan salje poruku kao vec je spremio da salje tamo-vamo, izmislja neke gluposti.

Ja reko druze, cim posaljes dobijas 1 zvezdicu od mene, pa se ti posle zali kome hoces. U roku od par sati mi je prihvatio.

Sa kinezima treba samo tvrdo i bez emocija jer su namazani. Mada da ne gresim dusu, imao sam bas i pozitivnih iskustava sto se tice međuljudskih odnosa sa njima.
 
Kada smo kod otkazivanja, prekjuče sam za kolegu poručio neke slušalice (12$), malo pre dobih poruku od kineza da ih više nema na stanju, hoće da refundira i traži da otkažem porudžbinu uz razlog "other reason". Ja otkazao uz razlog "out of stock", što je on odbio i opet traži "other reason". Pitam ga zašto tako, na šta odgovara:
"then we can have power to cancel the order , or we can not cancel it"

Da li da uradim kako traži (možda je na odmoru pa je najbolje tako za obe strane) ili on to nešto muva?
07d78daca614d40a52bf4f3efbfb061e.jpg
 
Poslednja izmena:
I meni treba slična informacija. Naime bio sam neodlučan u vezi poručivanja nekih kablova i posle pet minuta sam otkazao porudžbine. Dobio sam refund za većinu
Međutim imam jednu porudžbinu gde nema refunda.

Da li nema refunda zato što ovu porudžbinu nisam ni platio ili šta je u pitanju?
e080dc06fe41fe104d266f464bde2f06.jpg


Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
Pa šta da refundiraju kad nisi platio?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ako vam kinez sam posalje poruku, gde sugerise da otkazete posiljku, moja preporuka je da ga poslusate, da vas nebi bezveze zavlacio i davao lazni tracking broj. Onda vam je i novac zarobljen, dok ne odradite dispute.

To moze biti iz vise razloga, nema na stanju proizvod, kuponima ste mnogo snizili cenu, ili nesto trece.

Kinez dobija penale ako samovoljno canceluje order, ali ako ga vi otkazete, onda nikom nista. Zato vam i salje poruke, gde vam kaze da kao razlog otkazivanja stavite da je to vasa volja, a ne njegova.
Ne mozete ga naterati da vam posalje nesto, ako on ne zeli.

Naravno, u roku od par dana dobijate full refund na karticu. Tu nema sta da se prica.

U sustini mozete da cekate da istekne ono vreme za slanje posiljke, ali time nanosite stetu kinezu. I ovako ima uvek bar 15 prodavaca koji prodaju iste artikle, tako da je glupo to raditi i bespotrebno gubljenje vremena.
 
Poslednja izmena:
Da li nas trolujes ili sta?
Sve ostale porudžbine koje sam otkazao sam takođe platio, sigurno sam i ovu pokušao da platim, možda nisam imao dovoljno sredstava na računu.
Ne piše nigde da nisam platio iz tog razloga sam pitao.

Sent from my Mi A1 using Tapatalk
 
U zadnje vreme zaista puno Kineza ne želi da pošalje robu, pa traže da otkažete porudžbinu. Ne žele da oni otkažu, jer će biti loši prodavci (što i jesu) i platiće proviziju Aliju. Pa onda kažu da nemaju na stanju, a imaju jer i dalje prodaju. Onda traže da ti pošalju neku glupu boju ili drugi model. Pa ti na kraju daju lažni tracking broj.
Ja obavezno idem na dispute, jer ako bih ja otkazao porudžbinu, onda bih ja ispao loš kupac, a ne oni loši prodavci. Jer ko zna - Ali verovatno i to prati. Pa posle bude alijev tim mi nije priznao neki drugi dispute iako sam sve dokumentovao. A oni te vide kao lošeg kupca, sa lošom reputacijom.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
 
Ja sam danas otvorio dispute za neke sitnice koje sam u paketu uzeo uz kupon za nekih 4-5 $. Garantovano nisu poslali, sve ostalo što sam naručio i pre i posle je stiglo, samo ovo sa kuponima nije. Neću ni da komuniciram sa njima, ignore.
 
Zahvaljujem na komentarima. S obzirom da poručujem za kolegu, otkazao sam porudžbinu, a razlog sam naveo kako je tražio prodavac, jer želim da se refundacija izvrši što pre kako bih mogao da poručim od drugog i poštedeo kolegu komplikovanih objašnjenja. Da sam ja u pitanju, imao bih strpljenja i išao do kraja, a ne da ispada kako ja otkazujem bez razloga. Uvek sam nastojao da budem pravedan i poštujem pravila.
 
Ja baš imam jednu takvu situaciju sa Kinezom od kojeg sam ranije kupovao a razvlači se od 11.11.2018. Tri puta zaredom sam kroz velike rasprodaje snizio cenu poprilično i evo sad treći put me je pitao jel želim pošiljku ja rekoh da želim i krenuo ringišpil. Prvi broj za praćenje lažni, poslato posle mesec dana, treći broj za praćenje pravi. Drugi nedefinisan. Poslao četiri od deset artikala što sam poručio. Najskuplji sam poručio bez kutije on poslao sa kutijom. Što verovatno znači da se pati da nabavi ono što sam poručio. Sad mi je produžio još za mesec dana videćemo šta će biti.

Odlučio sam da na finjaka isteram svoje i dobijem robu po ceni po kojoj sam platio jer su u međuvremeno tome fino digli cene a ja sam ionako ubio cenu kuponima oko 40%. Ako ne bude hteo da pošalje pokrenuću dispute za ovo što nisam dobio pa nek vide iz Aliexpress podrške šta i kako i koliko treba vratiti. On je na gubitku jer je za porudžbinu vezan lažni broj za praćenje i ona je zvanično otkazana a ja pare nisam dobio nazad.

Edit: Punu cenu da plaćam neću. Jer prodaju kopije a za slične pare imam šemu da nabavim original proizvode iz Amerike. Neka se Kinezi malo presaberu sa svojim cenama, vreme im je.
 
Poslednja izmena:
Imaju neki agenti preko kojih kupujes. Ali da, postarina je skupa, cena za China Big AirMail je prvi kilogram 25$, svaki naredni je 8.5$.

Znam za agente, Amerikanci kupuju preko par njih, ali ne znam koji je dobar za ovaj region, da li je neko već naručivao nešto preko njih...
U suštini, kućišta koja me zanimaju su mala ITX kućišta, znači paket od 4-5kg max, ali ne znam koliko uzimaju agenti.
 
Jesam ja, CSSBuy ili Basetao su provereni i šalju kod nas. SuperBuy isto šalje ali dere sa shippingom. Ja sam kupovao odeću sa Taobao i zadovoljan sam poprilično. Agenti uzimaju mali procenat, do 2-3%. Slike su isto jeftine, ispod 1$ da vidiš da li ima falinki itd...

Mogu i da pošalju DHLom.

Otvarao sam temu ovde ali niko nije imao iskustva pa sam išao na svoju ruku i zadovoljan sam. Ako te interesuju neke informacije, slobodno mi se javi.
 
Poslednja izmena:
Ima neko savet sta da se radi ako prodavac ignorise zahtev za otkazivanje porudzbine? Ne samo da to ignorise vec mi ni na jednu privatnu poruku pre toga nije odgovorio. Rok je jos dva dana da posalje paket. Brine me da me ne zezne prodavac, odbije zahtev za otkazivanje i saceka zadnji dan i onda posalje paket.

Da li mogu da poslajem skrinshotove i zamolim nekoga iz podrske da mi otkaze porudzbinu? Ne znam da li postoji ova praksa.
 
Kod mene sledeća situacija: Pošalje mi Kinez poruku da otkažem i navedem "other reason"...
Rekao mi da nema proizvod iako ga i dalje prodaje, tj. nije obrisan. Inače sam kupio za oko $15 (sa popustom i kuponom), a sad je 29... pa mu to bilo malo.

Ja bio u nekoj gužvi, pa nisam stigao to da uradim. On pred istek vremena navodno šalje paket iz Turske?!? Adresa koja se vidi na sajtu turske pošte je neka u Zrenjaninu (nisam ni blizu). Za paket piše da je na carinskom pregledu.

Čekam ga već mesec dana, verovatno uzaludno... Da otvaram dispute i da ga napljujem sa dokazima ili da čekam još?


Послато са Mi A1 уз помоћ Тапатока
 
Poslednja izmena:
Ne pomaze Ali sto se tice otkazivanja nista jednostavno mora se kontaktirati prodavac ili otkazivanje ..Ali ne moze da otkaze porudzbinu takva je praksa..Posto mi se jednom desilo da sam otkazao prodavac je odbio sa razlogom da je poslao posiljku a uopste nije..A i u takvim slucajevima mora da se ceka..
 
Ima neko savet sta da se radi ako prodavac ignorise zahtev za otkazivanje porudzbine? Ne samo da to ignorise vec mi ni na jednu privatnu poruku pre toga nije odgovorio. Rok je jos dva dana da posalje paket. Brine me da me ne zezne prodavac, odbije zahtev za otkazivanje i saceka zadnji dan i onda posalje paket.

Da li mogu da poslajem skrinshotove i zamolim nekoga iz podrske da mi otkaze porudzbinu? Ne znam da li postoji ova praksa.

Jel si procitao prethodnu stranu i moja 2 posta u vezi otkazivanja? Sve je lepo napisano.

Posalji mu poruku da ako posalje paket, automatski ces mu dati 1 zvezdicu. Sad je mozda vec kasno za to, ne znam koliko dugo se natezes sa njime.
 
Jesam ja, CSSBuy ili Basetao su provereni i šalju kod nas. SuperBuy isto šalje ali dere sa shippingom. Ja sam kupovao odeću sa Taobao i zadovoljan sam poprilično. Agenti uzimaju mali procenat, do 2-3%. Slike su isto jeftine, ispod 1$ da vidiš da li ima falinki itd...

Mogu i da pošalju DHLom.

Otvarao sam temu ovde ali niko nije imao iskustva pa sam išao na svoju ruku i zadovoljan sam. Ako te interesuju neke informacije, slobodno mi se javi.

Bacio sam pogled i probao procenu za jedno od kućišta koja me zanimaju...za kućište cene 1000 RMB, paket veličine 40x30x30cm i težine 4.5kg, koštalo bi me od 220-300$. Previše. I to bez carine i naših harača...
Ništa od toga.
 
Jel si procitao prethodnu stranu i moja 2 posta u vezi otkazivanja? Sve je lepo napisano.

Posalji mu poruku da ako posalje paket, automatski ces mu dati 1 zvezdicu. Sad je mozda vec kasno za to, ne znam koliko dugo se natezes sa njime.

Procitala sam sta si napisao i uradicu to. Nervira me sto prodavac do sada nista nije odgovorio, tako da sumnjam da je procitao bilo sta sto sam napisala. :(

Sastavila sam "If you end up shipping my order and declining my cancellation request I will leave you a negative 1 star feedback." Prsla sam :D
 
Poslednja izmena:
Naručio sam 08.02 neke novčanike u vrednosti od 24.41$. Kinez ih još nije poslao, oglas je obrisao. Koliko novca mogu da dobijem nazad ako otkažem porudžbinu?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Otkazao sam porudžbine sve tri po 24.41$ (inače imam tri iste porudžbine na različite adrese zbog carine). Išao sam na cancel order, Kinez nije prihvatio i odjednom mi piše za sve tri porudžbine da su poslate, ali sve tri imaju isti tracking number. Da li se nekome to desilo?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Nova godina im je bila, tek posle 14.02 su počeli da rade. Lepo je napisano bilo sve to tamo. Što se tiče paketa, verovatno je sve tutnuo u jedan ili ti dao lažni TN.
 
Kada vidim Vaše muke onda sam pravi srećnik sa Alijem....

Sent from my Redmi 6 using Tapatalk
 
Svako je srećnik dok kupuje od proverenih prodavaca i plaća punu cenu Kinezima. Problemi nastaju kada poželiš da uštediš a Kinezi su namazani jednako ko i mi Srbi pa kreće ono čuveno povuci potegni. Neko popusti a neko je tvrdoglav i ne dozvoljava da ga polupismeni Kinez što ne može da nauči engleski zavlači okolo.

Nije dobro imati zarobljene pare dok traje preganjanje sa Kinezima ali postoji trend rasta cena na Aliju tako da i to treba uračunati. Već su ozbiljno skresali iznose na kuponima kao i njihov broj. Ja na Aliju inače kupujem samo i isključivo zbog tih kupona jer sve ostalo imaš kod Kineza na ebay koji su obično dosta ažurniji sa slanjem a štiti me paypal a ne njihov alipay.

Kako raste kineski standard tako i rastu cene za ceo svet, plus ovi trgovinski ratovi što se vode dodatno podižu cene svega. A tu je ona ideja što imaju Kinezi kada krenu dampingom (pošto njima ništa nije sveto niti zabranjeno što je u normalnom svetu zabranjeno) pa onda kada izgrade "brend" počnu da dižu cene do nekog profitabilnog nivoa koju su zamislili. Ne rade to samo veliki proizvođači gedžeta iz Kine već i ova boranija od dropshippera ili šta su već ovi nazovi prodavci sa aliexpressa.
 
Poslednja izmena:
Ja cisto da apdejtujem svoju situaciju, prodavac je cekao da ostane samo nekoliko sati do automatskog otkazivanja porudzbine da bi na kraju prihvatio zahtev za otkazivanje. Ovo je 100% samo zbog toga da bi mene nervirao, jer ostavila sam jedno 10 poruka kroz pet dana na koje nije odgovorio. Otkazivanje je samo jedan klik on je cekao pet dana da se nerviram i mislim "hoce li, nece li".

Mislim da je savet clana Hentor sasvim legitimno resenje za sve one ljude koji imaju ovaj problem jer dok nisam pomenula negativnu ocenu, nista se nije desavalo. Ocigledno vam samo odrecitost moze pomoci sa takvim prodavcima (iako je ovo bio top brand store), iskreno zao mi je sto je tako...
 
Poslednja izmena:
Rast cena je sasvim normalna stvar, takav im je biznis model.

Prodavci prvo krenu da prodaju sa 0 profita ili cak na svoju stetu, jer su tek otvorili radnju i moraju da se istaknu od ostalih. Radnja se razvija, pocinju da dizu cenu kako bi imali profit. Ne fušerišu, drze neki standard do sebe i dobijaju top brand znacku. Sada mogu jos vece cene da stave, jer za razliku od ostalih imaju kvalitetan proizvod. Dobijaju jos vise korisnika, koji ce rado da daju 2-3-5€ vise, da bi dobili kvalitetniji proizvod.

To je bar neko moje vidjenje situacije.
Plus ova platforma vise nije toliko mlada, mozda je i ali digao provizije za prodavce.

I na kraju jos jedna stvar zasto cene idu na gore. Moje zapazanje je da sve manje i manje prodavaca daje free shipping. Ocigledno je da su ljudi to zloupotrebljavali i radili dispute iako su dobili paket. Tako da je cena normalnog shippinga uracunata u cenu proizvoda, pa se stvara privid da je proizvod skuplji.

Do tog zakljucka sam dosao preko istorije mojih kupovina. Za dosta itema koje sam kupio tokom predjasnjih godina, prodavci vise ne daju free shipping za Srbiju. Dok je za rusiju i ameriku, shipping obavezno besplatan.

A ne ide nam ni u korist sto smo zadnja rupa na svirali, pa dosta itema odredjeni kinezi u opste ne zele ni da salju za srbiju.
 
Vrh Dno