Šta je novo?

AliExpress (FAQ u prvom postu)

ali ja sam dobio tracking number jos 09.02. koji se ne vidi ni u kineskoj ni u nasoj posti, dovoljno je da pocnem da sumnjam..
Meni je prodavac napisao da tracking nece raditi jer mu je skuplja postarina sa trackingom.
Samo ne znam zasto mi je uopste slao tracking broj ako ne radi.
Postarina je bila besplatna a radi se o stvari koja je kostala nekoliko dolara.
Paketic stigao sasvim regularno tacno na 30ti dan od porucivanja.
 
Meni je za jedan item dat pogrešan info koji je carrier, tako da na pretragu nije davao rezultate. Kad sam skapirao da nije China Post nego HK Post, našao sam da je krenulo za Srbiju... I onda ništa danima. Na domaćem trackingu se pojavilo bukvalno dan prije nego su mi isporučili. Naravoučenije je da može biti sve i svašta i nema pravila, samo iskulirajte malo.
 
Meni je prodavac napisao da tracking nece raditi jer mu je skuplja postarina sa trackingom.
Samo ne znam zasto mi je uopste slao tracking broj ako ne radi.
Postarina je bila besplatna a radi se o stvari koja je kostala nekoliko dolara.
Paketic stigao sasvim regularno tacno na 30ti dan od porucivanja.
Zbog Alijevih pravila moraju svu robu da šalju sa brojem za praćenje. Kad su jeftine sitnice u pitanju do par USD u pitanju , da bi bili kokurentni sa cenom, prodavci obilaze ovo pravilo, i daju neki bezveze broj.

Inače, svi dispute trigger friendly korisnici treba da znaju da Srbija nije nikakvo tržište oko kojeg će se bilo koji trgovac puno cimati, i da će jednostavno obrisati Srbiju sa spiska zemalja u koje šalju, ako bude imao puno otvorenih dispute. U susednu Bosnu mislim da skoro niko sa Alija više i ne šalje robu. Sećam se da je u jednom momentu Ugood, jedna od najvećih prodavnica mobilnih imala problem sa logistikom, pa je nas nekoliko korisnika iz Srbije u kratkom roku otvorilo dispute (sa razlogom). Epilog je da smo uz vraćen novac dobili i skinutu Srbiju sa liste destinacija. U svakom slučaju, Aliexpress tim prilikom eskalacije ne otvara slučaj do par dana pre roka za prijem robe, koji je standardnih 60 dana. Tako da, osim ako niste sigurni da će prodavac prihvatiti dispute, nema razloga da otvarate dispute tako brzo po slanju robe.
 
Poslednja izmena:
Da me ne shvatite pogresno.. Da je u pitanju 2-3$ ne bih ni dizao frku.. Ovaj silikon sam platio 12e..
 
Dispute služi da zaštiti kupca od prodavca prevaranta. Ne služi da kupac dobije povraćaj novca zato sto je proizvod dobio 45 dana a trebalo je 39og.

Nisi u pravu kada govoriš o neotvaranju disputa zbog razloga nepristizanja robe u garantnom roku. Postoji stavka, mislim da je zadnja u razlozima zbog čega pokrećeš disput i odnosi se na logistiku i ne obuhvata samo rok, nego i način isporuke, tj. ako nije realizovan onako kako je naznačen. To je upravo to.

Čini mi se da u svoj ovoj polemici kada treba otvoriti dispute prebegava se činjenica da skoro svaki proizvod ima garanciju za isporuku posle koje možete tražiti pun povraćaj novca. Ne znam da se razlikuje od slučaja do slučaja, ali uvek piše pod "seller Guarantees" kao na primeru ispod.

garancija.png

Ja sam pre neki dan otvorio prvi put dispute zbog ovog razloga. Poštarina mi je bila skoro trocifrena, a prošlo je 60 dana. Već posle 40 dana koliko je bilo u opisu sam kontaktirao prodavca, koji je pre toga sam produžio zaštitu za još 70 dana, i rekao mu koliko sam nezadovoljan i da smatram da je previše uzeo, a malo dao za poštarinu. Da sam očekivao slanje avionom. Pogledao sam na sajtu naše pošte koliko bi koštalo. Zapravo da ju je poslao sa najjeftinijim načinom slanja. Odmah mi je ponudio deo novca nazad, a na moje i dalje nezadovoljstvo ponudio je mnogo više sa čim sam se složio.


Vidim da se ovde pominje bojazan da se ukine slanje od pojedinih prodavaca iz Kine zbog velikog broja rasprava. Ali što onda ne pogledamo sa druge strane.
Da li kupci iz Srbije treba da budu ko ovce i da plate unapred usluge koje ne mogu biti realizovane u vremenu koje je navedeno ili da roba ne bude onakva kako je opisana? Da li je prodavac sa Aliexpressa taj koji treba da bude u povlašćenom položaju u odnosu na nas. Internet kupovina je ugovor kojom se dve strane, kupac i prodavac obavezuju na uslugu od prodavca koja će biti nadonađena novčanim ili nekim drugim sredstvima od strane kupca. Ako se to krši sa bilo koje strane taj ugovor postaje sporan. Svako može da zahteva ono sto mu pripada kao naknada kršenja ugovora.

Uostalom našem "malom" tržištu i ne trebaju prodavci sa Alija koji konstantno krše rokove ili šalju neispravnu robu. Ima ih sasvim dovoljno koji odrade onako kako treba.
 
Poslednja izmena:
Da li je veća verovatnoća da ćemo ispravan broj za praćenje dobiti ako platimo par dolara u odnosu na besplatnu poštarinu? Ili to isključivo zavisi od prodavca? Upravu je kolega iznad slažem se da treba pokretati dispute ako ne da ispravan broj za praćenje.
 
havijer, treba kontaktirati prodavca pre otvaranja rasprave. Naglasiti mu da je dužan ti dati ispravan broj za praćenje jer si ga ti platio, ili pojedinačno kroz poštarinu ili kroz cenu proizvoda kad napišu free shiping. Njihov razlog da je poštarina skuplja ako ima broj za praćenje je samim tim besmislen ako si je već platio. Dogovori se za povraćaj dela novca. Ako je sitna pošiljka tražiš nešto malo.
Shvatite da svi mi SVE plaćamo. Ne daju nam oni prozvode na lepe oči...
 
Da, tebi sam se obratio. Nema potrebe za dispute-om. Mozda tracking broj ni ne postoji jer je nešto jeftino u pitanju. Možda nije ni poslat do njihove nove godine. Sve što treba da uradiš je da čekaš ili da pošalješ poruku prodavcu da produži tvoju zaštitu.
Dispute se otvara kao krajnja zaštita tebe kao kupca i jedino se za tu namenu otvara. Za sve ostalo se možeš dogovoriti sa kupcem, produženje zaštite i slično.

Punisher gore, kupio nešto pre par dana, za vreme praznika kada ništa ne radi i hoće da otvori diapute. Obaveštenja o prazniku šljašte na sve strane. Zar smo toliko glup narod?
Druže, naručeno 2 paketa jedan poslat i jedan nije. Ja sam samo pitao naravno da ne bih pokretao bar do 30og. Nisam nikad ni pokretao.
 
Ne može da ti pošalje jer ne rade kurirske službe, pošta, carina. Ne radi niko osim on line prodavaca jer je praznik u Kini.

Taj jedan ako je poslat za vreme praznika verovatno neće imati tracking koji radi. Možda i imaju ugovor sa poštom pa imaju brojeve na raspolaganju ali ni tako koji je "poslat" neće mrdnuti iz magacina prodavca još par dana sigurno.
 
Poslednja izmena:
Tako da, osim ako niste sigurni da će prodavac prihvatiti dispute, nema razloga da otvarate dispute tako brzo po slanju robe.
Naravno. Verovao sam prodavcu i stvarno stigao paketic.
Da nije, pred istek bih dispute itd.
 
Taj paket je poslat pre praznika i ima tracking. Drugi paket ako ne pošalju u roku koji piše, aliexpress automatski vraća pare bez dispute-a i porudzbina se otkazuje, ako ne kliknes na extend processing time.
 
Rekao si da nece mrdnuti iz magacina .. U isto vreme su naruceni, zato sam i pitao a ti si odmah krenu "ovaj ovo ovaj ono".
 
Pa i nisam, nego pitam. Do sada sam narucio 8 paketa sa alija i nijednom mi nije bilo ni na pamet da otvorim, sada sam samo pitao jer mi je bilo cudno da je jedan paket poslat a drugi nije. Ne bih ni otvarao do makar 30og samo pitam...
 
Internet kupovina je ugovor kojom se dve strane, kupac i prodavac obavezuju na uslugu od prodavca koja će biti nadonađena novčanim ili nekim drugim sredstvima od strane kupca. Ako se to krši sa bilo koje strane taj ugovor postaje sporan. Svako može da zahteva ono sto mu pripada kao naknada kršenja ugovora.

Ovde si zamenio teze, internet kupovina je jedno (uopšteni izraz) a ugovor je nešto sasvim drugo.

skoro svaki proizvod ima garanciju za isporuku posle koje možete tražiti pun povraćaj novca. Ne znam da se razlikuje od slučaja do slučaja, ali uvek piše pod "seller Guarantees" kao na primeru ispod.

Pročitaj osim "reklame" koju si označio detalje o povraćaju novca, imaš kategorije koje su pod "full refund" i koje su delimično u tome http://help.aliexpress.com/buyer_protection_contents.html

Ja sam pre neki dan otvorio prvi put dispute zbog ovog razloga. Poštarina mi je bila skoro trocifrena, a prošlo je 60 dana. Već posle 40 dana koliko je bilo u opisu sam kontaktirao prodavca, koji je pre toga sam produžio zaštitu za još 70 dana, i rekao mu koliko sam nezadovoljan i da smatram da je previše uzeo, a malo dao za poštarinu. Da sam očekivao slanje avionom. Pogledao sam na sajtu naše pošte koliko bi koštalo. Zapravo da ju je poslao sa najjeftinijim načinom slanja. Odmah mi je ponudio deo novca nazad, a na moje i dalje nezadovoljstvo ponudio je mnogo više sa čim sam se složio.

Ovaj odgovor mi više zvuči kao "Topšop reklama" :)

Ja ovde ne vidim da je neki problem bio kod prodavca, više kod kupca koji se nije informisao prilikom naručivanje robe (da je kupac čitao i detalje prilikom naručivanje), a između ostalog i sledeće iz ugovora na koji se poziva, dobio bi sledeći odgovor:

If you feel the shipping fee is too high for an item you would like to order, you may contact the supplier regarding shipping cost.

If the supplier agrees to change the shipping cost, he/she can modify the amount as per agreement before payment. Or you may also choose alternative shipping methods to lower the shipping cost.
 
Poslednja izmena:
Ajde da pitam i ja kakva su vasa misljenja, mozda ja gledam usko...
Porucio sam nesto i u startu je bilo bez broja za pracenje...
Negde pred istek 60 dana sam trazio produzenje zastite 10 dana racunajuci da ce stici paket...
Odgovor koji sam dobio:


Dear Friend
We checked with the post office, the parcel is arriving soon Cause the shipping rush hour, the shipping speed is very slow! We are so sorry to keep you waiting, and we have extend 25 days for you, you have enough time to get it! May you have a nice day!


A evo sta im pise na stranici proizvoda:
If your Confirmation Time is coming, you still not receive the goods, please contact us, we will extend the delivery date first time.
If after 50 days you still do not receive the goods, please contact us, we will give you a full refund.
Do not apply within 50 days of dispute, this is Unwelcome.Have a nice day,Thanks for your kindly.

Ima jos 7 dana do isteka ovog roka koji su produzili za 25 dana
Ja cenim da nema nista od ovoga i da mi sledi dispute za povracaj novca...
 
Ovde si zamenio teze, internet kupovina je jedno (uopšteni izraz) a ugovor je nešto sasvim drugo.

Možda sam pogrešno upotrebio reč ugovor, ali suština je da postoje uslovi prodaje na koje pristaju obe strane.

Pročitaj osim "reklame" koju si označio detalje o povraćaju novca, imaš kategorije koje su pod "full refund" i koje su delimično u tome http://help.aliexpress.com/buyer_protection_contents.html

Ne znam šta misliš po reklamom...Ja sam mislio isključivo na razlog usled nepristizanja pošiljke u određenom roku.

1. Full refund if you don’t receive your order
You will get a full refund if your order does not arrive within the delivery time promised by the seller.

How it works:
Sellers on AliExpress.com set a delivery time with a maximum of 60 days (90 days for deliveries to Russia).
Ovo je vrlo bitno jer svaki prodavac pojedinačno određuje koliko daje rok u kome treba da se isporuči paket posle kod treba da refundira pun iznos. Rok za naše područje ne može biti duži od 60 dana

If you can prove that you did not receive your order within the stated delivery time, you will get a full refund.

Full refunds are not available in the following circumstances:

· Your order did not arrive due to factors within your control (i.e. providing the wrong shipping address)

· Your order did not arrive due to exceptional circumstances outside the seller’s control (i.e. not cleared by customs, delayed by natural disaster)

· Other exceptional circumstances outside the control of AliExpress.com

Čisto informativno - Svi ovi dodatni uslovi nisu uticali na rok.
Ovaj odgovor mi više zvuči kao "Topšop reklama" :)

Ja ovde ne vidim da je neki problem bio kod prodavca, više kod kupca koji se nije informisao prilikom naručivanje robe (da je kupac čitao i detalje prilikom naručivanje), a između ostalog i sledeće iz ugovora na koji se poziva, dobio bi sledeći odgovor:

If you feel the shipping fee is too high for an item you would like to order, you may contact the supplier regarding shipping cost.

If the supplier agrees to change the shipping cost, he/she can modify the amount as per agreement before payment. Or you may also choose alternative shipping methods to lower the shipping cost.
Ne razumem zašto nešto potenciraš stalno sa tim "reklame"...
Ne shvatam ni tvoje pretpostavke oko neinformisanosti. Naime, ja sam kontaktirao sa prodavcem pre narudžbine. Nisam mislio da je previše skupa da ne platim, ali je tebala doći na način kako sam i naveo u pređašnjem komentaru - avionom. To se nije desilo i po prijemu sam video da nije plaćena ta kategorija transporta za koju sam platio. Ostalo je već rečeno.
Nadam se da je sad jasnije.
 
Poslednja izmena:
Čini mi se da jeste. Uporedih da sa ovim opisom
http://www.dhgate.com/store/product/ultra-thin-power-bank-5600mah-perfume-polymer/206762417.html

Ono što je zanimljivo da je od 16 februra, znači za 6 dana, imalo 217 porudžbina od 1 do po deset i više komada. A ponuda traje još 6 dana. Zanimljivo je i da je od oktobra do danas 11 ocenjenih prodaja. Kakvo će iskustvo biti sa ovim proizvodom ostaje da saznamo....

Isto važi i za ovo drugo..od 16 februara neka rasprodaja koja je još 6 dana. Teško je reći na šta miriše...
 
Poslednja izmena:
Seems legit :D
 
Videcemo.. haha
I meni mnogo sumnjivo izgleda, al ****s ga, vidis da je kao neka rasprodaja, mnogo primeraka prodato i tako :D A i za 300 dinara me boli uvo, bolje to nego cigare npr :D
 
Javi posle kako je prošao dispute. :trust:
 
Ma nema carine na ovako sitno nešto. Došao mi je sat od 10e i nisam platio ništa.
 
Jel ti to meni?
Izgleda da sam nešto pobrljao. Nevermind. Sry.

Ako te zanima. Moj ti je savet da kontaktiraš prodavca i uradiš kako on savetuje. Ako se paket nije izgubio, tj ako je na putu ka tebi, nema razloga otvarati dispute već strpljivo sačekati da paket stigne i čekati nekada i tri meseca (uz produženje zaštite).

Ako se paket izgubio, ili vratio prodavcu (greškom neke pošte), sam prodavac će ti savetovati da otvoriš dispute.

Generalno, imaš osnova da odmah otvoriš dispute i verovatno će biti u tvoju korist rešen ali je moje lično mišljenje da zbog dobre prakse ne treba za istim tako lako posezati.
Bilo je x slučajeva da su ljudi dobijali čak i duple porudzbine pa tražili prodavca da mu uplate preko pay pal-a jer su pošteni. Ne žele tudje. Lakše je produžiti zaštitu nego posle plaćati ponovo ako predmet stigne. Dakle, dogovor sa prodavcem a dispute samo da sebe zaštitiš od loših prodavaca.

Izvini još jednom. Pomešao sam te sa nekim drugim.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno