Šta je novo?

Alien Isolation [late 2014, PC, PS3/4, X360/One]

Chromatic aberation, nabudzen bloom koji isijava, prejak motion blur, to su sve "next gen" efekti koji su nasli svoje mesto u igrama a koji samo smetaju ocima i proizvode mucninu i vrtoglavicu. Verujem da su ti efekti uvedeni da bi se sakrili konzolni nedostaci. Ne vidim sta ce to PC igrama. Eno ga Star Citizen, napucali te glupave efekte, dodje ti da bacis peglu kada udjes u igru. Tek kada to pogasis iz konzole shvatis koliko igra lepo izgleda. Ali ne, tada je preostro a to nije realno, nije filmski...

Edit: Ako su hteli da simuliraju VHS sliku, ima i drugih nacina. Kao na primer onaj sum usled lose trake sto ima na youtube kada se zakuca klip.
 
Poslednja izmena:
G@W je u velikoj meri u pravu. I ja takođe nisam poklonik takvih efekata ipak moram priznati da je to ovde prilično dobro napravljeno. Ono što bih posebno hteo da pohvalim je kamera! Aleluja, konačno jedna igra koja ima propisno rešenu kameru i sad se iskreno nadam da je svima jasno na šta sam mislio kada sam ranije pisao o tome, (a pisao sam pa barem jeno n-puta!). Što se efekata tiče ono što se meni čini kao propisno rešenje jeste i bio bi soft edge AA, kakav sam video da ima ovaj zadnji Unreal engine u kombinaciji sa što detaljnije rešenim teksturama i propisno odrađenom animacijom kamere i svega ostalog. Hromatska aberacija je anomalija na sočivu, i lično smatram da to nije i ne treba da bude ubacivano kao efekat po igrama, da ne govorim koliko inače ta anomalija ide na živce onima koji se bave fotografijom. Depth of Field je takođe efekat koji je potpuno pogrešno implementiran u igre. DoF se naučno gledano treba da svede na promenu intenziteta boje po valerskom ključu na daljinu i delimičan gubitak oštrine slike usled gustine vazduha i prašine takođe na daljinu. U video igrama DoF je napravljen tako što je jednostavno opaljen Gaussian Blur efekat u kombinaciji sa Bloom efektom i kao to je to... E pa ne da nije to to, nego nema ni veze! I da ne nabarajam dalje...

G@W je takođe lepo primetio da igre često izgledaju bolje kada se odeđeni efekti pogase. Jedini problem jeste ta neprirodna oštrina, i zato sam i napisao gore da je jedino potrebno napraviti nekakav filter koji će to malo da ublaži i to bi bilo to. Da je to tako shvaćeno, em bi igre bolje radile, em bi bolje izgledale jer bi definitivno svi ti resursi koji su potrošeni na gomilu post efekata mogli da se upotrebe na recimo veći broj poligona i bolje teksturiranje ili bolje rešeno svetlo i senke a to po meni itekako ima logike.

Što se igre tiče javljam se malo kasnije kada je budem odigrao.
 
Poslednja izmena:
Ja nisam za preterivanje sa efektima, ali nisam ni za potpuno sterilan izgled. Alien mi dobro izgleda u tom smislu, ali je cross gen igra, pa ima druge tehničke mane...
 
Zaglavio sam ovde...
Treba da pronađem Samjuelsa, to mi je primarni zadatak (dok sam se provlačio kroz cevi video sam kako ubija androida), a sad treba da nadjem izlaz iz ove sobe pune androida, vrtim se po tim hodnicima i cevima ne znam više šta da radim, očigledno mi nešto promačinje ispred nosa :d
 
Poslednja izmena:
Imas u jednom od coskova te prostorije prekidac koji ce ti otkljucati ta vrata. Od tih vrata se nalazi dijagonalno ulevo, ako se ne varam.
Tu negde
 
Poslednja izmena:
Hvala puno, našao sam.
 
Završih igru danas poslepodne (nisam mogao da čekam da padne mrak i da igram noću, pa sam zamračio sobu i stavio sluške :D ).
Utisci su veoma pozitivni, mada kasnije se više nisam toliko ni šunjao niti pazio. Kada sam provalio kako Alien fukcioniše postalo je relativno lako (flamethrower rešava puno toga)
Međutim
Onaj deo u reaktoru mi je bio jako napet, oduvek sam se više štrecao facehuggera nego samog Aliena, pa je tu bilo veoma stresno.
Što se kraja tiče, mislim da će biti nastavka, pošto mislim da je Ripley zahvatila zarazu.
 
Djavo me terao da otvorim spojler :D
Upravo sam stigao do tog dela u reaktoru gde mi se pojavljuju facehuggeri, prethodno kad sam ponovo pokupio flamethrower znao sam da me ne čeka ništa dobro kasnije... lele jedva sam izlazio na kraj sa jednim Alenom, a sad ih je dole tuca, shotgun tu ne pomaže? Da budem iskren, počeli su da mi nedostaju, posle onoliko androida. Taman nastavljam posle Albanije.
 
Poslednja izmena:
Ako ja moram da pređem 30 puta nešto što sam već prešo ne znam koja je poenta toga...

Pa kad pređeš checkpoint ne moraš da ga igraš opet. Poenta je da moraš da se potrudiš i u cugu pređeš određeni segment. Quicksave bi bukvalno bio cheat u ovoj igri a plus bi se u velikoj meri izgubio horror element i narušio flow igre.

Kome save sistem nije dovoljno casual neka igra na easy i rešen problem.
 
Ako nešto prelaziš po 30 puta, onda ti to nisi prešao, nego si izginuo na pola. Ja nemam nikakvih problema sa sejvom. Inače Alien je svaki put kad se učita potpuno random što se tiče mesta pojavljivanja što je potpuno dojajno.
 
giphy.gif

A bre kad nisam umro kad mi se prvi put facehugger zalepio za lice, skoči niotkuda, dok sam osluškivao gde su Alieni i gledao iza ćoška nisam obraćao pažnju na vodu ispred sebe :zgran:


Inače kad ovo vidite onda vam je kasno :d
ai-2014-10-15-10-18-56-4.png
 
Naravno da AVP iz 2000 nije u beti, već igru dobiješ kada se prijaviš za galaxy klijent betu. :)
 
Igra ima svoje momente, ali... meni je ovo prilčno jednolično i dosadno. Prvo ovde ne možemo govoriti uopšte o horor šmeku kakav je imao originalni film i to je ono što mi negde najviše smeta, s obzirom da sam stekao utisak da je upravo to ono što su želeli da upucaju. Drugo, gejmplej je krajnje monoton i svodi se na to da se malo prošetaš napred nazad i prođeš neopažen. Ne kažem da je to jednostavno uvek ali svakako nije ni previše zanimljivo. Konkretno meni je prilično nezanimljivo bilo da se igram žmurke na relaciji od tačke A do tačke B i nazad! :smoke:

Izgleda da se ja ipak ne pronalazim u ovom žanru. Previše je ovo pasivno za moj ukus. U principu ovo je ok naročito za sve one koji nisu odgledali originalni film, lepo izgleda i uživaće svi oni koji vole da se igraju žmurke. Ali treba reći i da su određene deonice koje treba proći previše razvučene i nemaštovito koncipirane. Takođe je izvođenje preterano pasivno i prilično nerealno obzirom da se meci ponašaju taman ko ćorci, a Alien je praktično nerajniv što je takođe i krajnje iritantno. Igru naravno nisam još uvek završio, ali nešto nemam ni nameru. Ovih 6-7 sati koliko sam potrošio na igranje su mi bili više nego dovoljni da procenim kako stvari stoje i to bi bilo to...
 
Poslednja izmena:
Igra ima svoje momente, ali... meni je ovo prilčno jednolično i dosadno. Prvo ovde ne možemo govoriti uopšte o horor šmeku kakav je imao originalni film i to je ono što mi negde najviše smeta, s obzirom da sam stekao utisak da je upravo to ono što su želeli da upucaju. Drugo, gejmplej je krajnje monoton i svodi se na to da se malo prošetaš napred nazad i prođeš neopažen. Ne kažem da je to jednostavno uvek ali svakako nije ni previše zanimljivo. Konkretno meni je prilično nezanimljivo bilo da se igram žmurke na relaciji od tačke A do tačke B i nazad! :smoke:

Izgleda da se ja ipak ne pronalazim u ovom žanru. Previše je ovo pasivno za moj ukus. U principu ovo je ok naročito za sve one koji nisu odgledali originalni film, lepo izgleda i uživaće svi oni koji vole da se igraju žmurke. Ali treba reći i da su određene deonice koje treba proći previše razvučene i nemaštovito koncipirane. Takođe je izvođenje preterano pasivno i prilično nerealno obzirom da se meci ponašaju taman ko ćorci, a Alien je praktično nerajniv što je takođe i krajnje iritantno. Igru naravno nisam još uvek završio, ali nešto nemam ni nameru. Ovih 6-7 sati koliko sam potrošio na igranje su mi bili više nego dovoljni da procenim kako stvari stoje i to bi bilo to...


Baš ono što se tebi ne sviđa, meni je dobro i razlog zašto mi se sviđa ovo, a ranije Amnesia i Outlast. To što ne bi trebalo da te vide jer, kad si primećen, to je to, posebno na hard. Dobro, u Outlast možeš da im pobegneš, u Amneziji isto zatvoriš vrata i sakriješ se i to je to, ali ovde od Aliena nema bežanja trčiš 5 koraka i ćao. Jedino kasnije dobiješ flamethrower, ali nema bog zna koliko "municije" i samo ga zaplašiš da pobegne u vent i vrati se ubrzo. Čak su izdržali da ne ubacuju skriptovane džamp skerove jeftine.
 
Ajmo call of duty, rambo i ostali kids igraci koji hocete da pucate do mile volje ovo nije igra za vas pa tako da ne bi trebalo ni da je pocinjete a ni da ostavljate vase jadne komentare sa kojekakvim bednim izgovorima.

Igra je klasik i postoje ljudi koji ce ovo da igraju i da uzivaju a to sto vi hocete da ispucate 500 metkova u minuti da imate suport helikoptera, aviona, tenkova, ion cannon i ostalih high tech sr*nja ajde lepo svi na drugu temu a ovde pustite ljude koji ce da sa uzivanje ovo igraju.

Koliko sam uspeo na kratko da je probam nije losa ali jednostavno sada nemam vremena da joj se detaljno prepustim da bih mogo na miru da je odigram ali bice vremena i za to.
 
Možda su neki očekivali od Amande Ripli kako igra bude odmicala da postane nešto kao Pvt. Vasquez :D

2263a.jpg

Hiljade i hiljade sklekova, hiljade i hiljade pobijenih Aliena i Facehuggera :d
 
Poslednja izmena:
Mmmmmm Vasquez :whip:
 
Igra ima svoje momente, ali... meni je ovo prilčno jednolično i dosadno. Prvo ovde ne možemo govoriti uopšte o horor šmeku kakav je imao originalni film i to je ono što mi negde najviše smeta, s obzirom da sam stekao utisak da je upravo to ono što su želeli da upucaju. Drugo, gejmplej je krajnje monoton i svodi se na to da se malo prošetaš napred nazad i prođeš neopažen. Ne kažem da je to jednostavno uvek ali svakako nije ni previše zanimljivo. Konkretno meni je prilično nezanimljivo bilo da se igram žmurke na relaciji od tačke A do tačke B i nazad! :smoke:

Izgleda da se ja ipak ne pronalazim u ovom žanru. Previše je ovo pasivno za moj ukus. U principu ovo je ok naročito za sve one koji nisu odgledali originalni film, lepo izgleda i uživaće svi oni koji vole da se igraju žmurke. Ali treba reći i da su određene deonice koje treba proći previše razvučene i nemaštovito koncipirane. Takođe je izvođenje preterano pasivno i prilično nerealno obzirom da se meci ponašaju taman ko ćorci, a Alien je praktično nerajniv što je takođe i krajnje iritantno. Igru naravno nisam još uvek završio, ali nešto nemam ni nameru. Ovih 6-7 sati koliko sam potrošio na igranje su mi bili više nego dovoljni da procenim kako stvari stoje i to bi bilo to...

Alien glavni trol u igri :d...mislim da sam u 5. misiji i pocinje da me gnjavi sakri se, pretrci, sakri se, jel ovako do kraja igre? ako treba non stop da se jurim sa njim tesko da cu hteti da je zavrsim, iskreno smara me, mada mozda zbog toga sto sam skoro presao outlast, pa imaju te dodirne tacke.... odzvanja mi u glavi onaj iz ekspanzije outlast-a. "feed me, feed me!!" :D..
 
Igra razbija, grafika prelepa(nije da nisam video lepsu ali je super o odnosu na sta sam navikao da vidjam u poslednje vreme). Najjaci HORROR koji sam igrao u zivotu(igrao sam sve horror igre by the way :) ) a nisam ocekivao nista posebno od Alien serijala jer se hajpuje i posle bude :butt: kao recimo Colonial Marines. Poceo juce na hard, danas na osmoj misiji. Jako, jako stresna igra, ti si mnogo spor a Alien MNOGO brz :) a i jak :) . Nego, igra perfektno radi u 60 fps-a na vremesnom Phenomu X4 955 @2,8 i Radeon HD 6950>6970 1GB(default clock), sve maxovano naravno i startovan SweetFX_Settings_Alien- Isolation_K-putt'e Config 1.1 i to sve v-sinkovano :zgran:
 

Prilozi

  • Not-Aliens.jpg
    Not-Aliens.jpg
    46 KB · Pregleda: 134
  • alienisolationnoescape610.jpg
    alienisolationnoescape610.jpg
    37.4 KB · Pregleda: 150
Ne sviđa mi SweetFX jer nije dobro izbalansiran.
Ono šta on radi je povećavanje svetline na svim detaljima generalno, tako da svetli delovi postaju svetliji umesto da samo tamniji delovi postanu svetliji i na taj način daju malo više detalja, a svetli delovi moraju da ostanu takvi kakvi jesu.
Ako neko želi više svetla, mogao je to da podesi na samom početku igre al aj.
E sad ja nisam puno ulazio u sve verzije SweetFX-a ali tako zaključujem na osnovu YT klipa.
 
Poslednja izmena:
Ne sviđa mi SweetFX jer nije dobro izbalansiran.
Ono šta on radi je povećavanje svetline na svim detaljima generalno, tako da svetli delovi postaju svetliji umesto da samo tamniji delovi postanu svetliji i na taj način daju malo više detalja, a svetli delovi moraju da ostanu takvi kakvi jesu.
Ako neko želi više svetla, mogao je to da podesi na samom početku igre al aj.
E sad ja nisam puno ulazio u sve verzije SweetFX-a ali tako zaključujem na osnovu YT klipa.

Ne mozes na jutjubu da vidis nista zbog kompresije, imas dugme na tastaturi u svakom trenutku on/off . Preset zavisi od vestine autora i ima tu mnogo vise od svetline ;) Pogledas po broju downloada koji su najpopularniji preseti za odredjeni naslov, a vremenom i saznas koji momci rade najbolje presete jer jedni isti izbacuju svoje presete za sve bolje naslove od kada znam za sweetfx. Licno ne igram bez sweetfx-a nista ,)
 
Igra razbija, grafika prelepa(nije da nisam video lepsu ali je super o odnosu na sta sam navikao da vidjam u poslednje vreme). Najjaci HORROR koji sam igrao u zivotu(igrao sam sve horror igre by the way :) ) a nisam ocekivao nista posebno od Alien serijala jer se hajpuje i posle bude :butt: kao recimo Colonial Marines. Poceo juce na hard, danas na osmoj misiji. Jako, jako stresna igra, ti si mnogo spor a Alien MNOGO brz :) a i jak :) . Nego, igra perfektno radi u 60 fps-a na vremesnom Phenomu X4 955 @2,8 i Radeon HD 6950>6970 1GB(default clock), sve maxovano naravno i startovan SweetFX_Settings_Alien- Isolation_K-putt'e Config 1.1 i to sve v-sinkovano :zgran:
Potpuno se slažem i za igru i za kvalitet porta. Odigrao sam na normal, do sada nisam ovako naplašio uz neku igru. Neverovatno naporna i stresna igra, maltene sam se bojao da je startujem.:D
Planiram da ovo eventualno kupim ali biće čisto da je imam na stim nalogu, nema šanse da ovo ponovo prelazim od početka.
 
Samo onaj motion tracker je kompletno beskoristan, niti moze da odredi jasnu lokaciju neprijatelja, daljinu od iste niti detektuje neprijatelja uopste ako on stane tj ne krece se sto je u neku ruku i logicno jer je to detektor pokreta ali opet nema upotrebnu vrednost a samo pravi buku svojim biptanjem za koju se veliki i zli Alien lepi kao da ne kazem sta. Jedino ga palim na sekundu bukvalno(da ne bi biptao) da odredim pravac kretanja ka cilju misije a Aliena i njegovu daljinu osluskujem i vec po iskustvu mogu da donekle odredim sa koje strane dolazi, gde se nalazi(da li je u ventilaciji iznad mene, na spratu ili je u mom nivou) i koliko je od prilike daleko sto igru cini neverovatno napetom i strasnom. On je tezak i zvuk koji pravi kada se krece se razlikuje u zavisnoti od daljine, da li se krece ka meni ili dalje od mene i od toga da li se krece iznad mene(u ventilaciji ili na spratu). Da, muzici u igri i zvucnim efektima dajem OCENU 10/10. Ovde bi neke rasne slusalice bilo stereo ili Sony 7.1 Pulse objasnile :zgran: . Druga stvar ima 5-10 nacina na koji me ubija i svaki put dozivim stres od istog :hair: , nikako da se naviknem na to(kao da je to najnormalnija stvar :shock: ) . Igra kao igra je za sada fenomenalna(na 11-oj misiji sam dok ovo pisem), videcemo kakav ce biti utisak do kraja.

PS

Malo zanimacije i korisnih saveta na koje sam naisao kada mi se cinilo da zapravo ne znam da koristim cudo od tehnike - Motion Tracker

Yeah, walk up to those and save your game as often as you possibly can, especially if you're crazy enough to play this game on Hard.

I ovde se u komentarima zale na tezinu igre na "Hard"

Komentari tipa - "No, really. I listened to the menu that said "This game is meant to be played on hard". Check the video for how that went." -

 
Poslednja izmena:
Pa neka igraju na easy. A onda ce da se zale da je lako...
 
@Ljanmi
Tako se piše opis igre. Alal vera. Tvoj review me loži da opet uđem u igru i uživim se :D
 
Ova 18 misija uff
...šok, za šokom, počevši od onog propadanja, pa vozova, lifta... sve do facehuggera.
Dosta igranja za večeras.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno