Pa pokusaj to slobodno, ali poenta ce i dalje biti na mojoj strani -- najveci procenat PC igraca nije odigrao Mass Effect na konzoli i oni zele da predju igru na PC-ju i da steknu svoj sud o igri na osnovu sopstvenog igranja, a ne na osnovu tvog ili filipenkovog iskustva sa konzole. Jednostavno niste bitan faktor u odlucivanju da li cemo mi igrati ili ne i to je to, ne vidim zasto je to toliko tesko prihvatiti.
Niko ovde ne donosi sud o igri kao takvoj, već prognozira njen položaj u okviru kompletne industrije. Ti si taj koji okreće tu priču na pojedinosti konkretnog naslova, kako ćemo videti da li će valjati njegova priča ili nešto šesto, a ja sam samo komentarisao tehnikalije, odnosno Neđinu tvrdnju da je Mass Effect nekakav indikator ovogodišnjih tendencija.
I tu temu smo ovde prezvakali i svi su se slozili da se igra lose prodavala na PC zbog preterane hardverske zahtevnosti.
Da, to ste
vi prežvakali
ovde, koji imate veze sa time - pa...pokazujete koliko. Igra je zahtevna, ali preterano hardverski zahtevna u odnosu na to šta pruža nije nikako. Nivo detalja se može olabaviti i igrati komotno u nečemu što je medium-high kombinacija, a da pri tome izgleda bolje nego bilo koja PC igra koja postoji, jer je jednostavno takva.
Ne postoji lepša igra od Crysisa čak i kada se igra samo na medium podešavanjima. Ona ne može da radi na krš konfiguracijama. Naravno, ovde govorim o generalnom kvalitetu prikaza i globalnom nivou, nemojte mi sada potezati kako neki tamo naslov može da radi sa 8xAA na 2600 XT a ovo ne može i slično. Konačno, ono što nije teško shvatiti, jeste da takve igre vuku PC scenu napred ka onome za šta se svi deklarativno zalažete, a to je fotorealizam i realna fizika.
Naravno da ne jer postoje drugi TWIMTBP naslovi koje volim. Meni se igra jednostavno nije svidela. Prica = 0. Atmosfera = 0. Replay = 0, Komfor = 0. Jedino sto je valjalo je grafika.
Daj da se vratimo na temu please.
Far Cry je doneo fenomenalan gejmplej po dva osnova:
1) mogućnost pristupa problemu na više načina - mogao si da biraš da li ćeš neprijatelja zaobići, napasti ih sa jedne ili druge strane, kidati ih snajperom izdaleka ili sačmarom izbliza i slično.
2) izvanredan kvalitet napucavanja i zabavnost okršaja, koji su stalno bili drugačiji, a oružija i njihovo ponašanje su bili vrh za to vreme.
Inače, po prvi put vidim komfor kao stavku. Neverovatno.
Konačno, valja podsetiti sa drugih tema (naravno, frik bi pre hteo da zaboravimo na njegova pisanja okolo) da se radi o osobi koja pljuje konzole, sve što ima veze sa njima, kome je evo Far Cry krš a verovatno i Crysis, ali da jednostavno
uživa u Vegasu 2. Toliko o njegovim kriterijumima.
Da polako okončam svoje vikend-bivstvovanje u ovom topiku, koje je toliko uzbudilo tipa koji će hvaliti i upotrebu WC papira sa natpisom Intel Inside. Dakle, šta je poenta svega? Mene audio ne interesuje, jer čovek nema veze sa onim što priča kada se radi o igrama i igranju, jer ga doživljava na čudan način. Mene interesuje Neđo i njegove tvrdnje, jer je on čovek iz AMD-a, neka vrsta njihovog predstavnika ovde, i ja sam samo pokušao da mu ukažem da njegovo gledanje na stvari ne odgovara realnosti na PC igračkom tržištu. Da li on tako gleda sa skrivenom namerom ili iskreno, ne znam, ali suština je u sledećem:
1) Mass Effect nije dobar pokazatelj PC tržišta, iz prostog razloga što Mass Effect tehnološki nije ništa specijalno na PC sceni, pa ne može biti ko zna kakav indikator performansi, a ni prodaja mu sigurno neće biti veća od ranije pobrojanih hitova, iako ne sporim da se radi o prilično solidnom naslovu. Da je tehnički gledano ispred svog vremena, prodaja bi se mogla zanemariti, da ispadne daleko prodavaniji od drugih pomenutih naslova, to bi ga već svrstalo na rang vrlo merodavnih ostvarenja, ali on to neće biti.
2) UT3 generalno kao engine nije dobar pokazatelj, jer osim Mass Effecta, konzolnog RPG-a (bez negativne primese u pridevu "konzolnog", jer se radi o sasvim ok naslovu), kao multiplatformske igrae stara osam meseci, nema nikakav hit najavljen za ovu godinu pa nije neki specijalan pokazatelj ili indikator u ovoj godini ili za budućnost. On će se primenjivati u većem broju igara, što ne znači ništa zbog kvaliteta i (ne)iščekivanosti tih igara
3) Postoje mnogo bolji indikatori, pokazatelji, usmerivači, nazovimo ih kako hoćemo, to su igre koje su trendseteri i koje definišu PC igranje. Ja nabrojah nekoliko naslova, a frik uporno hoće da se oni obrišu, pa ću ih ponoviti - Starcraft 2, Red Alert 3, Far Cry 2, Stalker Clear Sky, Fallout 3, Empire: Total War. Svaka od ovih igara će biti vrh svog žanra i svaka je neka vrsta indikatora PC tržišta, tim pre što su apsolutni vrh u svojim žanrovima. Ja bih voleo da AMD njima posveti pažnju, i zato sam odgovorio Neđi, i bio bih srećan kada bi AMD karte pružale dobre performanse u ovim igrama, bez neophodnosti fiksevanja i novih drajvera. Kada bi u njima AMD karte radile bolje, ja bih smesta čestitao i rekao im da su uspeli u tome da isporuče dobre performanse i arhitekturu prilagođeniju potrebama PC igrača od konkurencije. Van tih igara - mrka kapa.
Ono što želim da ukažem jeste da je svaki od gore pobrojanih naslova izuzetno bitan, mnogo bitniji nego gomila igara u jednom endžinu stavljena na gomilu. I biće prodavanija, svaka, od te kompletne gomile.
Odjavljujem se sada, ostavljam vas friku...
