Šta je novo?

3dfx Voodoo5 5500 64MB AGP

@Stef
Bas si lepo obrazlozio nV svinjarije i sl.:D

Nešto povodom toga i jesam već pomenuo u ovoj drugoj temi, pa mi nema mnogo smisla da se sada ponavljam ;)

Nego, koji je pravi razlog propadanja 3Dfxa? Zla nVidia, ili nesto drugo?:p

Ne verujem da u propasti 3dfx-a Envidija ima nekog značajnijeg učešća, ali sam nešto i povodom toga pomenuo u ovoj drugoj temi. Tako da me takođe mrzi da o tome bila šta više dodam ili pišem ponovo :)
 
Vidi se da materiju ili nepoznajes ili poznajes povrsno. 3dfx je uneo u nVidia-ju i tehnologiju i ideje, SLI je njihov patent kao i gomila CineFX efekata za obradu slike, koncepti napredne tehnike sencenja kakve je imao Glide, kasnije implementiran u OpenGL sekcijama profi QuadroFX kartica. Slicno je i AMD "osvanuo" i prvi put potukao Intel P!!! svojim K7 Athlon jezgrom (Argon i Pluton) odmah nakon kupovine 200 izvanrednih Alpha-Digital inzenjera koji su izvrsili reorganizaciju strategije AMDovog parceta silicijuma...to sto su propali ne znaci da su bili losi, vec da sus skupi i nedovoljno veliki da prate trend u brzinu razvoja kakve su imale ATI i NV (preformanse na ustrb kvaliteta prikaza), ali recimo Matrox, ciji je jedan od vlansika Srbin, i dalje zivi kroz video-editing i medicinsku ekranizaciju...da 3dfx nije pristao na akvizaciju, sigurno ne bi prosao kao ST koji su radili Kyro i svakako bi bio dostojiniji treceplasirani kakvi svakako nisu SiS/VIA. 3dfx nije samo obicna firma i ne secaju ga se svi sa setom, to je PRVA firma koja je na svoje kartice davala dozivotnu garanciju, iznedrila prvi upotrebljiv 3D chip, dala besprekorno dobar kvalitet slike zahvaljujuci superirornom RAMDAC-u koji i dan danas moze da tuce i najnovije 2x400MHz varijante, vrhunskom izradom STB zastupnik je radio Meksicke kartice ciji je broj otkaza prvi dosegao ZDS (0 neispravnih na 1000 proizvodnih jedinica). 3dfx Voodoo nije IBM Cyrix i slicne pomije, to je firma koja je unela revoluciju i obradu slike i kao takvu je treba postovati, bez obzira sto vise nije na igrackoj sceni. I dan danas mi uzivamo u plodovima bas te kompanije

bravo..
 
Na stranu to sto su nVidia pa i ATI do propasti 3dfx (2001) pravili "smece". Iskreno cak ni najveci takmac iz NV olicen u TNT2 Ultra nije mogao po prikazu da pridje Voodoo3 iako je TNT2 koristio 32bit D3D a Voodoo 16bit Glide. Isto je i sa GF256 vs V4500, jeste bio brzi ali je prikaz bio smesan. Cini mi se da je Voodoo5 bio negde u klasi sa GF2, iako i V4 i V5 imaju iste chipove klase VSA100
 
Poslednja izmena:
Pa sto su onda propali ako su drugi pravili smece a oni bili tako dobri? :)
 
Na stranu to sto su nVidia pa i ATI do propasti 3dfx (2001) pravili "smece". Iskreno cak ni najveci takmac iz NV olicen u TNT2 Ultra nije mogao po prikazu da pridje Voodoo3 iako je TNT2 koristio 32bit D3D a Voodoo 16bit Glide. Isto je i sa GF256 vs V4500, jeste bio brzi ali je prikaz bio smesan. Cini mi se da je Voodoo5 bio negde u klasi sa GF2, iako i V4 i V5 imaju iste chipove klase VSA100
Nije ti poredjenje na mestu, D3D vs Glide. D3D je tada bio u povoju, bio je inferiorniji od Glide-a, a tu ni nV ni ATI nisu krivi.
A svi znamo da gurati nesto svoje protivu MS-a ne ide i mozda tu treba traziti razloge propadanja 3Dfx-a.
Meni nije jasna jedna stvar, s jedne strane ljudi zagovaraju "open" standarde, a druge strane lozenje na Glide i Voodoo.
Pa sto su onda propali ako su drugi pravili smece a oni bili tako dobri? :)
Citam na benchu, pominju 3D Mark i klokere tj jurenje poena u 3D Marku. :d Mada je bilo prica da je nV potplacivala timove da namerno obogalje performanse na 3Dfxu. :D
 
Poslednja izmena:
Citam na benchu, pominju 3D Mark i klokere tj jurenje poena u 3D Marku. :d

Znaci bas ono sto sam pricao...cisto seljacenje. Ne igrati igrice nego je bitnije imati veci broj FPS-ova! Isprati mozgovi samo tako...korporacije trljaju rucice samo tako. Tu moze da se povuce ona analogija jos uvek sa seljackom-muzikom kod nas i nekom kulturnijom bilokojom.
 
Poslednja izmena:
Znaci bas ono sto sam pricao...cisto seljacenje. Ne igrati igrice nego je bitnije imati veci broj FPS-ova! Isprati mozgovi samo tako...korporacije trljaju rucice samo tako. Tu moze da se povuce ona analogija jos uvek sa seljackom-muzikom kod nas i nekom kulturnijom bilokojom.

Nemojte se loziti bez potrebe.

3Dfx je bila kompanija koja je vise brinula o broju frejmova i zelenih novcanica na racunu nego o korisnicima.

I taj Voodoo 5 je bio modifikovani Voodoo 3 samo da bi podrzao vece klokove i novije standarde a performanse su mu bile tu negde sa Rivom TNT 2. A posto je taj projekat bio odlozen, nVidia je lepo izbacila GeForce 256 koji je na sebe preuzeo vise posla od CPU-a. I posto su skontali da Napalm, kako se projekat zvao, nece moci da parira GF256 kartama, uradili su redizajn. I naravno, dok su se oni bavili redizajnom (i kasnije izbacili karticu), naleteo je GF2 i ATI sa Radeon kartama. I jedino sto je kod 5500 kartica bilo bolje je AA implementacija i to sto ukljucivanje AA u igrama nije stvaralo znacajni drop performansi u igrama. Ali po svemu ostalom, 5500 karta je bila losija od GF2 i Radeon karti u to vreme tako da su pokusali marketinskim trikovima da zamazu oci narodnim masama ali ni to nije bilo dovoljno da se odrze na trzistu.

Da ne pricamo o Voodoo 4 4500 koji je takodje bio deo Voodoo 5 serije a bio je najgori moguci krs, ravan Voodoo Rushu. Toliko je bio losih performansi da ga je i GF2 MX tukao uzduz i popreko.

Pa onda nesrecni Voodoo 5 6000 koji nije mogao da izadje na trziste na vreme jer je postojao data corruption bug na plocama koje su bile kompatibilne sa P4. Ruku na srce ta karta je bila rame uz rame sa GF3 karticama ali ko bi je kupio kada je imala eksterno napajanje i bila je u proizvodnji skupa ko sam djavo.

Uostalom, sami su krivi za svoju propast. Prvo, uvek su bili orjentisani na high-end proizvode i uporno su ignorisali low i mid segmente. Za razliku od njih, nVidia je imala short devel ciklus i svako osvezenje se odnosilo na sve segmente trzista, od low do high-enda. Upravo je MX serija ono sto je donelo veliki marketshare nVidii a kad je 3dfx skontao sta ih je snaslo i kad su izbacili trash Voodoo 4 4500 bilo je kasno. Drugo, to sto nisu hteli da podrze DirectX je takodje bio problem. U vreme Win2k podrzavali su samo OpenGl i Glide a u to vreme su mnogi proizvodjaci igara polako ali sigurno prelazili na DX i samim tim su i igraci prelazili sa Voodoo na GF i Radeon resenja.

Ima tu jos mnogo toga - kupovina STB-a koja je bila realno dobra ideja a losa izvedba. Pa Rampage projekat koji je isto bio super na papiru a odlagan mnogo puta i koji je pojeo ko zna koliko sredstava kompanije.

Tako da - za svoju porpast su sami krivi. Lose su procenili trziste, nisu se osvrtali na druge, nize, segmente trzista. Podcenili su konkurenciju i eto... nasli su se u necijem dzepu. Stoga necemo da se lazemo, nisu oni bili nista bolji ili losiji u odnosu na ove danas. Oni jesu bili, da kazemo, bitan deo price koja se tice evolucije grafickih cipova ali to je to. Njihovo vreme je proslo i nema potrebe ih idealizovati i kovati medj zvezde :)
 
Poslednja izmena:
Problem sa Glide/OGL APIjem na novijim XP sa SP2 i SP3 je naci odgovarajuce kombinacije verizja biblioteka npr. MesaFX i glavnog drajvera jer se desava da u ugrama jednostavno zamrzne, izbaci strafte, BSODuje i sl. dok D3D radi skroz OK.

Sto se tice GLide i D3D nije tacno, Garson. D3D postoji od Wi95 i najrapsrostranjeniji je API bio cak i kada je Voodoo harao sa GLide jer je D3D svako podrzavao. I ti slabo poznajes materiju :p mislio sam da si napredovao od kako te nema na PCberzi. Naime posebne prepravke OpenGL API koda us imali i S3 koji je prvi i napravio 3D akcelerator u vidu Virge-a, oni su imali cuveni S3 metal GUI APIja kao s3tc.dll pandan Glide v2 i v3, oba su bila lepsa od DirectX. Ali ne i starija kako si rekao. DX je dosao '95. Dakle, podrska je bila na strani MSa i 2 velike firme ATI i NV nasuprot S3metal i GLide...tako da je moje poredjenje itekako u redu

Data coruption BUG??? WTF is that??? V5 6000 je imao samo problem sa Intel translator chipom koji je kansije zamenjen sa Hint. Ta krata je najredja u svetu i skoro je jedna prodata za nekih 1000e. Verovatno niste ni culi za profesionalne skalabilne kartice tipa Quantum3D AAlchemy i Canopus za do cak 64 graficka jezgra VSA100 ili Daytona VSA101 jer su izuzetno programabilni kroz API za sve i svasta. I sam sam prepravljao drajvere za VSA100 pre nekih 5 godina kada se cak mogoa pokretati i Doom3. Da ne bih pricao u prazno:

http://www.thedodgegarage.com/3dfx/q3d_aalchemy.htm

Ko god tvrdi da je 3dfx nista u istoriji je ili lud ili glup...3dfx je od 1996-2001 bio najjaci igrac na svim 2D/3D poljima, to je fakat...i nije tacno da je V5 kao TNT2, V3 je nesto sporiji od TNT2 Pro dok je V5 ipak generalno jaci od GF256 koji je imao i DDR, a V5 6000 je kao GF2 Titanium i Radeon 7500. V4500 je samo medjuprelaz kao singlechip V5 i on je svakako bolji izbor od TNT2 Ultra. Daytona VSA101 je imala DDR i bila je kao GF256 koji se takodje nije proslavio, tek su se pokazali sa odlicnim GF2 i GF4 kartama, dokje GF3 ostao nezapazen.

Da nije bilo 3Dfx-a NV pa cak i ATI bi jos uvek bauljali u kamenom dobu...that's fact...


Pozdrav, MACHINE
 
Poslednja izmena:
Voodoo 5 6000 zvanicno nikad nije ugledao svetlost dana na trzistu. Napravljeno je cca 1000 test kartica i to je to. Kartica je vukla vise no sto je AGP mogao da isporuci pa su morali da izmisle specijalno napajanje (Voodoo Volts) i to je bio externi "ispravljac" koji se kacio na 220 V.
Ta karta je, sa druge strane, bila toliko skupa u proizvodnji da je bila totalno neisplativa sa stanovista profita (pogotovo zato sto je PCB bio radjen iz 8 slojeva) :)
Postojalo je 5 revizija te kartice. Prva revizija je bila totalno nekompatibilina sa skoro svim plocama dostupnim u to vreme. Pored toga, nisu mogle da predju 143 MHz bez umiranja VSA-100 chipova. Ta verzija kartice je koristila Intelov PCI most a kasnije revizije su imale HiNT brigde. Druga revizija je mogla da postigne izmedju 160 i 180 MHz ali je i tu VSA umirao jako brzo plus je imao problema sa AA. Treca revizija je bila jos veca katastrofa, imale su ogroman problem sa stabilnoscu i, opet, umiranjem VSA chipova zbog viskoih temperatura pri visim klokovima. I posto nisu mogli da se izbore sa svim tim, u cetvrtoj reviziji su se ipak odlucili za 166 MHz.
I na kraju je usledila peta revizija ali ubrzo je ceo projekat bacen u kantu :)

Toliko o toj "cuvenoj" karti.
 
Poslednja izmena:
VSA-100 moze da ide do 200MHz, ja sam svoj terao na toliko, a svaki je isti. Komercijalna a ne inzenjerska verzija je imala klasicni molex adapter za 12 i 5V. Ono sa adapterom je smao sample i nema veze sa stvarnoscu, kao i onaj raspored chipova, vec su ih na kraju poslagali u red...

Ne kazem da nije bilo brzih karti, bilo je...ali je ta firma ipak uradila mnogo za igracku scenu, rekao bih najvise...


Voodoo 5 6000 zvanicno nikad nije ugledao svetlost dana na trzistu. Napravljeno je cca 1000 test kartica i to je to. Kartica je vukla vise no sto je AGP mogao da isporuci pa su morali da izmisle specijalno napajanje (Voodoo Volts) i to je bio externi "ispravljac" koji se kacio na 220 V.
Ta karta je, sa druge strane, bila toliko skupa u proizvodnji da je bila totalno neisplativa sa stanovista profita :)
Postojalo je 5 revizija te kartice. Prva revizija je bila totalno nekompatibilina sa skoro svim plocama dostupnim u to vreme. Pored toga, nisu mogle da predju 143 MHz bez umiranja VSA-100 chipova.
 
Poslednja izmena:
To sto si ti svoju mogao da vozis na 200 MHz je tvoja sreca jer si imao dobar primerak i daleko od toga da je svaki isti. Ono sto sam ti ja napisao je zvanicna informacija svima poznata. Da je tako kako ti kazes onda 3dfx ne bi morao da se muci sa klokom kartice i crkavanjem VSA cipova i ne bi se odlucili za 166 MHz :)

Sto se napajanja tice, u drugoj reviziji su omogucili da se karta napaja interno kacenjem na PSU ili putem Voodoo Volts-a. Ali - kartica nikada nije bila javno dostupna na trzistu i zvanicno je VSA chip radio na 166 MHz umesto na 180 i kusur zbog problema koje sam opisao.
Poslednja, peta, revizija je bila napravljena u cca 10 primeraka nakon cega su ceo projekat zaustavili. Tako da te skupe i preskupe bagovite kartice koje se prodaju po 1000 EUR komad su nista do inzinjerski test semplovi.
 
Poslednja izmena:
I jos nesto - sto se samog GLIDE-a tice, on jeste u startu bio superiorniji u odnosu na Direct3D. Ali ono sto je najvaznije - D3D je postao standard a Glide nije i tu je jako velika greska 3dfx-a sto nisu uspeli da proguraju Glide i/ili da ga prodaju MS-u.
Jedina stvar u kojoj je D3D apsolutno tukao GLIDE su bili svetlosni efekti.
 
Poslednja izmena:
Pa zbog čega ljudi i dalje daju 1K € za voodoo 6000? Stara ljubav zaborava nema ili šta već?
Da nije tu u pitanju i voodoo magija? Ne, ozbiljno, ima tu nešto. Po meni bolji naziv za proizvod nisu mogli da imaju. Ej bre 3dfx i voodoo baš pogađaju u tačku. Posle 3dfx nevidija mi je zvučala bezveze. Naravno, ovo ima veze sa marketingom, al opet. Svoju Vantu sam prozvao Vanta - kanta :D Imao je i 3dfx promašaja, al opet su imali bolje ime za proizvod :)
 
Zato sto se bespotrebno loze kao i oni sto daju vise stotina (i hiljada) EUR na retro kompove iz 80tih :)
 
:(
[YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/X9fVktiuatM&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/X9fVktiuatM&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]
[YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a4iKpB6Dt-Y&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a4iKpB6Dt-Y&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]
Svoj prvi racunar sam kupio 2001. godine i tada su bile masovno prodavane riva tnt 2 karte, tako da mi voodoo karte nisu nesto ostale u secanju, mada se tada i nesto nisam mnogo interesovao za IT desavanja.
 
Poslednja izmena:
Znaci bas ono sto sam pricao...cisto seljacenje. Ne igrati igrice nego je bitnije imati veci broj FPS-ova! Isprati mozgovi samo tako...korporacije trljaju rucice samo tako. Tu moze da se povuce ona analogija jos uvek sa seljackom-muzikom kod nas i nekom kulturnijom bilokojom.
Ja zapravo mislim da je glupost u tome traziti razloge za propast 3Dfx-a.:D
Sto se tice GLide i D3D nije tacno, Garson. D3D postoji od Wi95 i najrapsrostranjeniji je API bio cak i kada je Voodoo harao sa GLide jer je D3D svako podrzavao. I ti slabo poznajes materiju :p mislio sam da si napredovao od kako te nema na PCberzi. Naime posebne prepravke OpenGL API koda us imali i S3 koji je prvi i napravio 3D akcelerator u vidu Virge-a, oni su imali cuveni S3 metal GUI APIja kao s3tc.dll pandan Glide v2 i v3, oba su bila lepsa od DirectX. Ali ne i starija kako si rekao. DX je dosao '95. Dakle, podrska je bila na strani MSa i 2 velike firme ATI i NV nasuprot S3metal i GLide...tako da je moje poredjenje itekako u redu
Pogresno si skapirao moj post.:) Naravno da je se DX nije pojavio sa verzijom 5/6/7, vec sam mislio da je sa ulaskom nVidia i ATIja na trziste 3D kartica, D3D postajao sve bitniji i bolji, i MS ga je naravno sve vise gurao. Dok je s druge strane 3Dfx tvrdoglavo gurao Glide misleci da D3D nece postati standard. Uostalom, kolega Kutija je to lepo objasnio dole.;)
Ja nisam nikada ni rekao da poznajem materiju.;) To nije sfera mog interesovanja.:)
Ali se dobro secam Tseng Labs,S3 Trio, Virge i kasnijih kartica.;)
I jos nesto - sto se samog GLIDE-a tice, on jeste u startu bio superiorniji u odnosu na Direct3D. Ali ono sto je najvaznije - D3D je postao standard a Glide nije i tu je jako velika greska 3dfx-a sto nisu uspeli da proguraju Glide i/ili da ga prodaju MS-u.
Jedina stvar u kojoj je D3D apsolutno tukao GLIDE su bili svetlosni efekti.
 
Da li je tacno da je kod Voodoo bio lepsi d3d u directx i da li je tacno da u drajverima postoji neki prevodilac koji 3dfx prenosi microsoft d3d u glide odnosno u takav kvalitet za razliku od tnt, tnt2, geforce ili radeon? Da li igre i koje vide sva cetri graficka jezgra i svu memoriju od 128mb a ne samo 32mb na voodoo 6000? Kako znati da li igre i programi detektuju i koriste sve resurse voodoo5 familije? Hvala mnogo
 
Zaista kako proveriti da li se koristi sva memorija i svi cipovi na karti? Potsoji li neki alat ili moze iz igre?

Da li je tacno da je kod Voodoo bio lepsi d3d u directx i da li je tacno da u drajverima postoji neki prevodilac koji 3dfx prenosi microsoft d3d u glide odnosno u takav kvalitet za razliku od tnt, tnt2, geforce ili radeon? Da li igre i koje vide sva cetri graficka jezgra i svu memoriju od 128mb a ne samo 32mb na voodoo 6000? Kako znati da li igre i programi detektuju i koriste sve resurse voodoo5 familije? Hvala mnogo
 
Niko nije kriv sto je 3dfx otisao, ali isto tako
niko nije kriv Gejtsovoj multi-milijarderskoj kompaniji
sto nije mogla da napravi API(godinama) kao sto je Glide,
pa su morali "nesto" da ucine ;)

Niko ne krivi nVidiju sto je ukrala 1998. godine 3dfx patenat
Multitexturing (koji su u to vreme intenzivno koristile dve "glavne"
igre QuakeII i Unreal).
Bez tog patenta ne bi bilo Rive TNT, tj. bila bi gde je bila i u
vreme Rive 128 (cetiri puta sporija i cetiri puta ruznija),
ali eto nekako nvidia "dobi" taj slucaj na sudu.. :)
 
Ma da, nV ukrala i dobila na sudu.:) Losi bre ti americki sudovi.:smackbum:

Sa wikipedie:
By 2000, the improved performance of Direct3D and OpenGL on the average personal computer, coupled with the huge variety of new 3D cards on the market, the widespread support of these standard APIs by the game developer community and the closure of 3dfx, would make Glide obsolete.

A i ovo je zanimljivo:
Most of the design team working on "Rampage" (the successor to the VSA-100 line) was transferred to the team working on what has since become the GeForce FX series.
:d
3Dfx-ovci radili na najgoroj GF seriji, gde su (opet) gurali nesto svoje, Cg shadere.:p

First, the company was known to be a lavish spender on employee perks; it reported spending $30,000–50,000 on company lunches and other nonessentials each month, even up to the last two weeks before closing its doors.
:D
 
Poslednja izmena:
By 2000, the improved performance of Direct3D and OpenGL on the average personal computer, coupled with the huge variety of new 3D cards on the market, the widespread support of these standard APIs by the game developer community and the closure of 3dfx, would make Glide obsolete.

And by the year of 2009, even with these superior API's we can't
run two years old games like Crysis @60fps even if you buy the most
expensive card on the market :)

We really need someone like 3dfx back then, to teach these guys a lesson, again! :)

Most of the design team working on "Rampage" (the successor to the VSA-100 line) was transferred to the team working on what has since become the GeForce FX series.

x3dfx im uvalili kosku :) Mora da im odas priznanje..
Svaka cast 3dfx "Revenge" timu :)

A u isto vreme trebas im biti zahvalan sto su nvidiu, koja je
imala najgore moguce drajvere u univerzumu, naucila tupane
osnovama.
 
Heheh ... opet da nam se vrati 3dfx ... no, thx :)
 
And by the year of 2009, even with these superior API's we can't
run two years old games like Crysis @60fps even if you buy the most
expensive card on the market :)

We really need someone like 3dfx back then, to teach these guys a lesson, again! :)

Ko kaze da ne moze? :) A sto se lekcije tice, pa jesu nas naucili sa FX serijom, ubedljivo najgorom serijom nV kartica :)
 
Ja ne znam sta ste videli od FX serije 5200 i 5600? Da li je neko od vas koristio fenomenalne FX5700 Ultra (one pre pojave nove serije daleko slabijih obicnih 5700 koje su parirale R9600, znaci neka 2004 god.) i solidnu 5900??? Prva 5700U je tukla R9500/R9700 u to vreme iako je grejela kao fen...ali je bila retka koliko i V5

http://www.ukos.info/video/nvidia-fx5700-ultra/index2.htm

I ja klicem: ziveo 3dfx :)

Nego pazite ovo:

Ista test masina, jedna karta V5 5500 166/166 a druga R8500 250/500 iste rezolucije i podesavanja: 1280x1024 sve na MAX. R8500 u 3dmark2001SE 4x brzi. Instaliram nekih 10-ak popularnih igrica od 2000-2002 kad gle cuda: stvar ako nije obrnuta onda je ili ista ili je mozda samo malo V5 sporiji u nekim naslovima koji favorizuju ATI i NV. Dakle, u igrama nema neke razlike a R8500 je 1-2 generacije ispred ako racunamo da je to skoro isto sto i R7500. Kako je ovo moguce???
 
Poslednja izmena:
Da li je tacno da je kod Voodoo bio lepsi d3d u directx

Apsolutno da. I u OGL-u. One slike što sam okačio u svom prvom postu u ovoj temi, prva serija je Homeworld u D3D-u, a druga Quake 3 u OGL-u, tako da možeš da se uveriš i sam.

i da li je tacno da u drajverima postoji neki prevodilac koji 3dfx prenosi microsoft d3d u glide

Ne. Vudu je "emulirao" OGL preko glajda i time je vudu tu i tamo zahtevao specijalni tretman prilikom izrade OGL igre, ali nije bilo većih problem na tom polju jer su glajd i OGL srodni API-ji, tj. glajd je derivat OGL-a u svojoj osnovi.

Da li igre i koje vide sva cetri graficka jezgra i svu memoriju od 128mb a ne samo 32mb na voodoo 6000? Kako znati da li igre i programi detektuju i koriste sve resurse voodoo5 familije?

V5 je projektovan da koristi sve čipove bez potrebe da oni budu na neki specijalan način podržani od strane igre. Dakle svi čipovi se koriste, osim ako ih iz nekog razloga ne isključiš u drajverim. Sve u svemu, ne mogu reći da mi se ikada desilo da neki čip ne radi, a kako to zasigurno proveriti... hm... pada mi na pamet FSAA. Ako ti radi 4xFSAA, onda se sigurno koriste dva čipa (V5 5500), a ako ti radi 8xFSAA onda se sigurno koriste sva četiri čipa (V5 6000).

Što se tiče memorije, e to sam se i ja pitao i nigde nisam našao jasan i siguran odgovor. Po mom mišljenju čini mi se da se ipak radlo o samo 32 MB memorije, bez obzira što 2x32 ili 4x32 daju više na papiru.

***

V3 je nesto sporiji od TNT2 Pro

Otkud bre to? Ne beše li da je V3 3500 bio najbrža karta u toj generaciji i da je tada glavna zamerka vuduu 3 u odnosu na TNT2 bio pre svega nedostatak 32-bitnog moda (koji je uzgred budi rečeno služio za ukras tj. bio čist "overkill" za tu generaciju grafičkih karti) i tekstura većih od 256x256 (što je moja glavna zamerka V3)? Moguće da sam nešto zaboravio, pa me ispravi ako jesam.

Meni nije jasna jedna stvar, s jedne strane ljudi zagovaraju "open" standarde, a druge strane lozenje na Glide i Voodoo.

To je jedna od mojih većih zamerki glajdu, ali imaj jednu stvar u vidu. Glajd je činio da neka igra radi najbolje što može na vuduu, pritom ovo kažem bez namere da poredim D3D ili OGL sa Glajdom. Pod uslovom da upališ 32-bitni mod i još par stvari, ni famonzni Unreal nije izgledao nešto značajno lošije u D3D-u u odnosu na glajd. Zbog glajda se nikada nije dešavalo da ako nemaš glajd automatski ne možeš da upališe neke grafičke efekte i slično, tj. glajd nije nikome naudio dok se Envidija i dan danas trudi da naudi svima koji ne koriste isključivo grafičke karte te kompanije (a do nedavno, da naude čak i kompanijama za proizvodnju grafičkih karti koje bi se slučajno odlučile da prave još neke karte osim njihovih). Bilo je u samom početku, do prve polovine 1998. godine, situacija da igra može samo u glajdu da radi, ali takvih igara je bilo vrlo malo (tipa Myth The Fallen Lords ili Pandemonium 1 i 2), a i bilo je razumljivo jer je OGL bio u rasulu dok ga Karmak nije sredio, a D3D bio to što je bio.

I ne znam što se ovde priča toliko o glajdu. Niti mi se čini da je glajd pretendovao da zameni D3D ili OGL niti je vudu sijao samo u glajdu, odnosno tukao je po kvalitetu slike sve ostale i u D3D-u i u OGL-u. Glajd je bio "specijalka" i to je to.

U vreme Win2k podrzavali su samo OpenGl i Glide

Svašta, pa ja sam "Emperor: Battle for Dune" (igra iz 2001. godine, u vreme kada je 3dfx odavno bio u grobu) odigrao na V5 u Win2k sa prastarim 3dfx-ovim drajverima za taj OS, jer sam imao nekih problema sa senkama zbog starih drajvera u WinMe.

U principu džaba dalja priča na ovu temi kada možeš da odvališ takvu glupost pa da kažeš da je V5 bio ko TNT2 po brzini... e stvarno svašta ;) Vudu 5 5500 bio je brži od GF1, a nešto sporiji od GF2, i nema tu mnogo šta dalje da se kaže. Jedino gde je GF1 mogao da mu se približi po brzini jeste u slučaju slabog procesora tipa Pentium 2 celeron na 500 mhz i ako igra podržava HW T&L. Ali ako ćemo te ekstreme da uzimamom u obzir, onda aj da pričamo i o glajdu, gde je V5 tukao GF1 samo tako a i bilo je mnogo više igara na glajdu nego sa podrškom za HW T&L :)

I još nešto, to što se ljudi još uvek zanimaju sa vudu kartama proizilazi iz pre svega harizme tog proizvoda, a to nije svojstveno samo vuduu. Ta nekakva harizma se provlačila s vremena na vreme kroz IT industriju, kao u slučaju Amige. Ne radi se tu ni okakvim štreberima što vole stare stvari već prostoj činjenici da je to bio jedan veoma kvalitetan proizvod, prijateljski nastrojen prema korisniku. Mogu da se kladim, da je bilo obrnuto i da je Envidija otišla pod led, svi bi pobegli od GF2 ko đavo od krsta za manje od mesec dana, a sa svojim karikaturama od drajvera ne bi izdržali ni dva meseca, a kamo li dve godine koliko je V5, u mom neposrednom iskustvu, izdržao sa prastarim drajverima :)

3dfx jeste bio korporacija i po nekom zakonu korporativnog biznisa verovatno bi se prozlili pre ili kasnije (mada možda bi istrajavli poput Gugla danas sa reputacijom "dobroćudne kompanije"). Međutim, ne pada mi na pamet da im sudim za nešto što su mogli da budu, a nisu.

I mani te se priče o GFFX-u. Ko zna ko je na tome zaista radio i čija je bila poslednja. Siguran sam da inženjeri nisu imali poslednju reč jer to nema nigde (osim možda u Kini pošto sam čuo da su im na vlasti sve inženjeri :)), već uprava. Ono čega se sećam jeste da je Envidija sa tom serijom grafičkih pokušala da igra na kartu 3dfx-ove nekadašnje reputacije i to je to.
 
Ista test masina, jedna karta V5 5500 166/166 a druga R8500 250/500 iste rezolucije i podesavanja: 1280x1024 sve na MAX. R8500 u 3dmark2001SE 4x brzi. Instaliram nekih 10-ak popularnih igrica od 2000-2002 kad gle cuda: stvar ako nije obrnuta onda je ili ista ili je mozda samo malo V5 sporiji u nekim naslovima koji favorizuju ATI i NV. Dakle, u igrama nema neke razlike a R8500 je 1-2 generacije ispred ako racunamo da je to skoro isto sto i R7500. Kako je ovo moguce???

Iz tih razloga, a i iz razloga svega što se dogodilo, meni se negde 2000-2001. godine nаčisto ogadilo benčamarkovanje. Sve mi se to smučilo. Jednostavno nisam sebe više video kao deo tog stepna površnosti, manipulacije, svakakvog lupetanja i tako dalje. Vreme 3dmark-a 2001 je bio poslednji put da sam se bavio merenjem performanisi. Od tada pa do danas, isključivo gledam kako rade igre (neke 3d aplikacije) i ne interesuje me ništa dalje od toga.
 
Otkud bre to? Ne beše li da je V3 3500 bio najbrža karta u toj generaciji i da je tada glavna zamerka vuduu 3 u odnosu na TNT2 bio pre svega nedostatak 32-bitnog moda (koji je uzgred budi rečeno služio za ukras tj. bio čist "overkill" za tu generaciju grafičkih karti) i tekstura većih od 256x256 (što je moja glavna zamerka V3)? Moguće da sam nešto zaboravio, pa me ispravi ako jesam.

Da, najveća zamerka je bila nedostatak 32bit color renderinga. Sećam se i grafikona iz tog vremena, u kojima je stajala jedna velika 0 pored V3, dok je TNT2 davao neku smejuriju od fps-a, ali je ipak davao. Ovo je bio važan psihološki momenat, kao i 3D Mark 2001, koji je jasno favorizovao nVidia kartice.

Ako me sećanje ne vara, bilo je i polemika o kvalitetu 3dfx-ovog 16-bitnog i nVidia 32-bitnog prikaza, u smislu da su na netu kačili skrinšotove Voodoo-a (uzete iz framebuffer-a, a Voodoo je 2x2 i 4x1 filtere imao na back end-u, tj. slika se filtrirala posle framebuffer-a - drugim rečima ti skrinšotovi nisu odgovarali realnoj slici) i upoređivali sa neupotrebljivim 32-bitnom nVidia.

Čista propagunda, ako mene pitate.
 
Poslednja izmena:
Sećanja. :)

Vudu 5 5500 bio je brži od GF1, a nešto sporiji od GF2, i nema tu mnogo šta dalje da se kaže. Jedino gde je GF1 mogao da mu se približi po brzini jeste u slučaju slabog procesora tipa Pentium 2 celeron na 500 mhz i ako igra podržava HW T&L. Ali ako ćemo te ekstreme da uzimamom u obzir, onda aj da pričamo i o glajdu, gde je V5 tukao GF1 samo tako a i bilo je mnogo više igara na glajdu nego sa podrškom za HW T&L :)

Valjda je tačno. :)
Nisam imao V5 ali V3 je bio bolji od TNT Rive (koju sam kupio posle V3 :( ).
Toliko je razočarenje bilo da sam odmah skupio pare za GF256. Ja mislim da mi je zbog te kartice oslabeo vid.
To je ubedljivo najgori 2D koji sam ja u životu video bilo gde a to je još bila ELSA grafika!!! Kako sam slupao pare u taj prokleti GF256, jedva sam ne tako lako skupio kintu za GF2. Tu sam imao smnogo više sreće nego pameti pa sam od čika Simpsona kupio Gainward GF2 GS. :-devil-: E tek sa njom sam mogao da igram naslove poput Chaser-a, sećam se ko juče da je bilo...

Da li je neko od vas koristio fenomenalne FX5700 Ultra (one pre pojave nove serije daleko slabijih obicnih 5700 koje su parirale R9600, znaci neka 2004 god.) i solidnu 5900??? Prva 5700U je tukla R9500/R9700 u to vreme iako je grejela kao fen...ali je bila retka koliko i V5
Ja sam je imao, i danas mi je žao što sam je prodao. :)
Imao sam posle nje gomilu R9550 / R9600 (birao najbolje OC-ere iz lokalne MP - pravio im promet) ali mislim da mi je BF2 bolje radio na nV. ;)
 
And by the year of 2009, even with these superior API's we can't
run two years old games like Crysis @60fps even if you buy the most
expensive card on the market :)

We really need someone like 3dfx back then, to teach these guys a lesson, again! :)
Ja koliko znam nV ni ATI nemaju svoj API.:)

x3dfx im uvalili kosku :) Mora da im odas priznanje..
Svaka cast 3dfx "Revenge" timu :)

A u isto vreme trebas im biti zahvalan sto su nvidiu, koja je
imala najgore moguce drajvere u univerzumu, naucila tupane
osnovama.
Imala, sada imaju odlicne drajvere.
Ja ne znam sta ste videli od FX serije 5200 i 5600? Da li je neko od vas koristio fenomenalne FX5700 Ultra (one pre pojave nove serije daleko slabijih obicnih 5700 koje su parirale R9600, znaci neka 2004 god.) i solidnu 5900??? Prva 5700U je tukla R9500/R9700 u to vreme iako je grejela kao fen...ali je bila retka koliko i V5
Imao sam 5900, bila dobra u svoje vreme, ali 4x2 pixel pipeline dizajn umesto 8x1 (kao na ATI 9800) i cg shaderi su bili uzrok kratkog veka kartice.
To je jedna od mojih većih zamerki glajdu, ali imaj jednu stvar u vidu. Glajd je činio da neka igra radi najbolje što može na vuduu, pritom ovo kažem bez namere da poredim D3D ili OGL sa Glajdom. Pod uslovom da upališ 32-bitni mod i još par stvari, ni famonzni Unreal nije izgledao nešto značajno lošije u D3D-u u odnosu na glajd. Zbog glajda se nikada nije dešavalo da ako nemaš glajd automatski ne možeš da upališe neke grafičke efekte i slično, tj. glajd nije nikome naudio dok se Envidija i dan danas trudi da naudi svima koji ne koriste isključivo grafičke karte te kompanije (a do nedavno, da naude čak i kompanijama za proizvodnju grafičkih karti koje bi se slučajno odlučile da prave još neke karte osim njihovih). Bilo je u samom početku, do prve polovine 1998. godine, situacija da igra može samo u glajdu da radi, ali takvih igara je bilo vrlo malo (tipa Myth The Fallen Lords ili Pandemonium 1 i 2), a i bilo je razumljivo jer je OGL bio u rasulu dok ga Karmak nije sredio, a D3D bio to što je bio.

I ne znam što se ovde priča toliko o glajdu. Niti mi se čini da je glajd pretendovao da zameni D3D ili OGL niti je vudu sijao samo u glajdu, odnosno tukao je po kvalitetu slike sve ostale i u D3D-u i u OGL-u. Glajd je bio "specijalka" i to je to.
Pa logicno, API pisan za voodoo karte, izvuci ce maksimum iz te karte. Zato po meni ne stoji poredjenje Glide na Voodoo i D3D na drugim kartama.
Hm, nV se trudi da naudi drugima?:trust: Pa guranje Glide je nacin da se naudi ostalima.I na kraju je naudio samom 3Dfxu.:p
Ako nije pretendovao da zameni D3D ili OGL, cemu je sluzio?:) Zasto bi se igre pisale i za Glide i za D3D/OGL?

I još nešto, to što se ljudi još uvek zanimaju sa vudu kartama proizilazi iz pre svega harizme tog proizvoda, a to nije svojstveno samo vuduu. Ta nekakva harizma se provlačila s vremena na vreme kroz IT industriju, kao u slučaju Amige. Ne radi se tu ni okakvim štreberima što vole stare stvari već prostoj činjenici da je to bio jedan veoma kvalitetan proizvod, prijateljski nastrojen prema korisniku. Mogu da se kladim, da je bilo obrnuto i da je Envidija otišla pod led, svi bi pobegli od GF2 ko đavo od krsta za manje od mesec dana, a sa svojim karikaturama od drajvera ne bi izdržali ni dva meseca, a kamo li dve godine koliko je V5, u mom neposrednom iskustvu, izdržao sa prastarim drajverima :)
I nije bas prijateljski sto su prva dva vudua bili 3D only kartice.:) Kad su uvideli da od toga nema vajde, poceli su da prave 2D/3D karte, ali i dalje je bila prica guramo Glide, D3D i OGL kome to treba.:p
 
Poslednja izmena:
Bilo bi lepo da neko objasni da li su karte koje su se proizvodile oko 2000. godine imale taj nivo trazisne diferencijacije u smislu podele na low, mid i high segmet, kao i danas ili tada to nije bilo bas najjasnije definisano. Cini mi se da je Voodoo pravio samo grafike za high segment, sudeci bar po ceni.
 
Nazad
Vrh Dno