Da li je tacno da je kod Voodoo bio lepsi d3d u directx
Apsolutno da. I u OGL-u. One slike što sam okačio u svom prvom postu u ovoj temi, prva serija je Homeworld u D3D-u, a druga Quake 3 u OGL-u, tako da možeš da se uveriš i sam.
i da li je tacno da u drajverima postoji neki prevodilac koji 3dfx prenosi microsoft d3d u glide
Ne. Vudu je "emulirao" OGL preko glajda i time je vudu tu i tamo zahtevao specijalni tretman prilikom izrade OGL igre, ali nije bilo većih problem na tom polju jer su glajd i OGL srodni API-ji, tj. glajd je derivat OGL-a u svojoj osnovi.
Da li igre i koje vide sva cetri graficka jezgra i svu memoriju od 128mb a ne samo 32mb na voodoo 6000? Kako znati da li igre i programi detektuju i koriste sve resurse voodoo5 familije?
V5 je projektovan da koristi sve čipove bez potrebe da oni budu na neki specijalan način podržani od strane igre. Dakle svi čipovi se koriste, osim ako ih iz nekog razloga ne isključiš u drajverim. Sve u svemu, ne mogu reći da mi se ikada desilo da neki čip ne radi, a kako to zasigurno proveriti... hm... pada mi na pamet FSAA. Ako ti radi 4xFSAA, onda se sigurno koriste dva čipa (V5 5500), a ako ti radi 8xFSAA onda se sigurno koriste sva četiri čipa (V5 6000).
Što se tiče memorije, e to sam se i ja pitao i nigde nisam našao jasan i siguran odgovor. Po mom mišljenju čini mi se da se ipak radlo o samo 32 MB memorije, bez obzira što 2x32 ili 4x32 daju više na papiru.
***
V3 je nesto sporiji od TNT2 Pro
Otkud bre to? Ne beše li da je V3 3500 bio najbrža karta u toj generaciji i da je tada glavna zamerka vuduu 3 u odnosu na TNT2 bio pre svega nedostatak 32-bitnog moda (koji je uzgred budi rečeno služio za ukras tj. bio čist "overkill" za tu generaciju grafičkih karti) i tekstura većih od 256x256 (što je moja glavna zamerka V3)? Moguće da sam nešto zaboravio, pa me ispravi ako jesam.
Meni nije jasna jedna stvar, s jedne strane ljudi zagovaraju "open" standarde, a druge strane lozenje na Glide i Voodoo.
To je jedna od mojih većih zamerki glajdu, ali imaj jednu stvar u vidu. Glajd je činio da neka igra radi najbolje što može na vuduu, pritom ovo kažem bez namere da poredim D3D ili OGL sa Glajdom. Pod uslovom da upališ 32-bitni mod i još par stvari, ni famonzni Unreal nije izgledao nešto značajno lošije u D3D-u u odnosu na glajd. Zbog glajda se nikada nije dešavalo da ako nemaš glajd automatski ne možeš da upališe neke grafičke efekte i slično, tj. glajd nije nikome naudio dok se Envidija i dan danas trudi da naudi svima koji ne koriste isključivo grafičke karte te kompanije (a do nedavno, da naude čak i kompanijama za proizvodnju grafičkih karti koje bi se slučajno odlučile da prave još neke karte osim njihovih). Bilo je u samom početku, do prve polovine 1998. godine, situacija da igra može samo u glajdu da radi, ali takvih igara je bilo vrlo malo (tipa Myth The Fallen Lords ili Pandemonium 1 i 2), a i bilo je razumljivo jer je OGL bio u rasulu dok ga Karmak nije sredio, a D3D bio to što je bio.
I ne znam što se ovde priča toliko o glajdu. Niti mi se čini da je glajd pretendovao da zameni D3D ili OGL niti je vudu sijao samo u glajdu, odnosno tukao je po kvalitetu slike sve ostale i u D3D-u i u OGL-u. Glajd je bio "specijalka" i to je to.
U vreme Win2k podrzavali su samo OpenGl i Glide
Svašta, pa ja sam "Emperor: Battle for Dune" (igra iz 2001. godine, u vreme kada je 3dfx odavno bio u grobu) odigrao na V5 u Win2k sa prastarim 3dfx-ovim drajverima za taj OS, jer sam imao nekih problema sa senkama zbog starih drajvera u WinMe.
U principu džaba dalja priča na ovu temi kada možeš da odvališ takvu glupost pa da kažeš da je V5 bio ko TNT2 po brzini... e stvarno svašta

Vudu 5 5500 bio je brži od GF1, a nešto sporiji od GF2, i nema tu mnogo šta dalje da se kaže. Jedino gde je GF1 mogao da mu se približi po brzini jeste u slučaju slabog procesora tipa Pentium 2 celeron na 500 mhz i ako igra podržava HW T&L. Ali ako ćemo te ekstreme da uzimamom u obzir, onda aj da pričamo i o glajdu, gde je V5 tukao GF1 samo tako a i bilo je mnogo više igara na glajdu nego sa podrškom za HW T&L
I još nešto, to što se ljudi još uvek zanimaju sa vudu kartama proizilazi iz pre svega harizme tog proizvoda, a to nije svojstveno samo vuduu. Ta nekakva harizma se provlačila s vremena na vreme kroz IT industriju, kao u slučaju Amige. Ne radi se tu ni okakvim štreberima što vole stare stvari već prostoj činjenici da je to bio jedan veoma kvalitetan proizvod, prijateljski nastrojen prema korisniku. Mogu da se kladim, da je bilo obrnuto i da je Envidija otišla pod led, svi bi pobegli od GF2 ko đavo od krsta za manje od mesec dana, a sa svojim karikaturama od drajvera ne bi izdržali ni dva meseca, a kamo li dve godine koliko je V5, u mom neposrednom iskustvu, izdržao sa prastarim drajverima
3dfx jeste bio korporacija i po nekom zakonu korporativnog biznisa verovatno bi se prozlili pre ili kasnije (mada možda bi istrajavli poput Gugla danas sa reputacijom "dobroćudne kompanije"). Međutim, ne pada mi na pamet da im sudim za nešto što su mogli da budu, a nisu.
I mani te se priče o GFFX-u. Ko zna ko je na tome zaista radio i čija je bila poslednja. Siguran sam da inženjeri nisu imali poslednju reč jer to nema nigde (osim možda u Kini pošto sam čuo da su im na vlasti sve inženjeri

), već uprava. Ono čega se sećam jeste da je Envidija sa tom serijom grafičkih pokušala da igra na kartu 3dfx-ove nekadašnje reputacije i to je to.