Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

@mcdado pogledaj na thingiverse da li je već neko okačio hotend za taj twotrees, mislim da sam do sada promenio dvocifren broj hotenda na enderu 3 😁
 
@mcdado pogledaj na thingiverse da li je već neko okačio hotend za taj twotrees, mislim da sam do sada promenio dvocifren broj hotenda na enderu 3 😁
Ima, i to iznenadjujuci broj. Ja ranije nisam cuo za firmu Two Trees, ali izgleda da nisu totalni no name kinez...
A koliko vidim, ovaj stampac ljudi najvise koriste da ga moduju da izgleda kao Voron.
 
Koristio sam ja neke delove od TT, sasvim dobro deluju i kvalitet je na mestu. Za konkretan stampac nisam cuo, tj. nisam se interesovao, ali zameniti hotend i napraviti nosac je sigurno izvodljivo. Deluje mi dosta dobro na prvu, linear rails, dobra zapremina za print, cvrsta konstrukcija. Ja sam zato uzeo Ender 5 svojevremeno, zbog slicnih boljitaka.
Na kraju, i taj hotend sa Endera ces menjati sigurno, ako nisi u fazonu da printas samo PLA. Sto rece Zax - svi imamo po neki koji stoji u fioci od neke edicije, a modifikovati stampac je zanimljivo koliko i printanje/dizajniranje. :)
 
Ako bi ga uzeo, verujem da prva stvar posle stampe bencija, bio bi nosac hotenda 😂😂😂.
Koliko sam razumeo, mogu uzeti bilo koji kvalitetniji, za koji moze da se nadje dizajn nosaca, i da se ugradi?
 
Two trees je poznat na istocnoj hemisferi, eu slabo.
Dobro proveri koliko je skakljivo menjati hotend. Neki znaju biti zeznuti, kao kod moje Aurore npr.
 
Two trees kupljen, i iznenadjen sam kvalitetom stampe i brzinom.
Benchy brodic, sa standardnim podesavanjima, odstampan za 1h 10min... bez greske :D
 
Da li se neko razume u Marlin... zakucao sam pa mi je potrebna pomoc...
 
Sta te tacno muci
 
Nakon 5 meseci koriscenja ender 3v2 sve je stampalo bez greske, ali krenulo je u poslednje vreme da mi pravi veliki problem sa lepljenjem prvog sloja. Dal se deformisala podloga ili sta je vec ali nikako nece u svim krajevima da lepi za prvi sloj.
Papirom izjednacim podlogu u svim krajevima ali kada pustim da stampam uvek na nekom kraju ne zalepi dobro.
Kao improvizacija da bi uspeo konacno nesto da odstampam morao sam na nekim mestima da zalepim krep traku i onda ok odstampalo.
Inace i ekstruder zna da preskace ako previse priblizim nozzle do podloge, jel to normalno?
Cak i sa krep trakom prvi sloj ne bude bas uvek savrsen, kao sto vidite na drugoj slici imaju neke mrlje. Zbog cega se to pravi?

Razmisljam da kupim bltouch, jel je ok ona kopija od trianglelab? I sta sa njom moram sve da uradim da bi funkcionisala? Citao sam da i raspored zica moze da bude pogresan...

Inace nakon prvog sloja ako uspe da ga zalepi sve ostalo posle stampa bez greske
 

Prilozi

  • printwrap1.jpg
    printwrap1.jpg
    160.1 KB · Pregleda: 119
  • kreptraka1.jpg
    kreptraka1.jpg
    126.6 KB · Pregleda: 93
Poslednja izmena:
Je l koristiš šećernu vodu?
Probaj da zaobliš ćoškove na modelu gde postoji mogućnost.
 
Nisam koristo nikada ni secernu vodu ni nista, stampalo je bez greske sve do skoro bez toga.
Sada koristim PetG filament i stampam na 230C a podloga 75c. Isprobavao sam razlicite temperature i 215 i 220 i podlogu 60-80C isto je bilo
 
Poslednja izmena:
Trianglelab 3d touch je skroz ok. Porucis ga, odstampas nosac za njega, montiras i flesujes drugi firmware. Preporuka za mriscos professional firmware verzija UBL. Ako stampas sa pla ili petg preporuka da namazes secernu vodu na podlogu a pre toga operes staklo deterdzentom za sudove, osusis pa izbrises etil alkoholom 99%. Ekstruder bi bilo pozeljno da zamenis bar za metalnu verziju jer ovaj original plasticni pre ili kasnije pukne. Takodje, preporuka i da zamenis opruge ispod hotbed-a.
 
Papirom izjednacim podlogu u svim krajevima ali kada pustim da stampam uvek na nekom kraju ne zalepi dobro.
Pretpostavljam da je podloga nivelisana papirom kada je topla.
Ako dobro iznivelises i prvi sloj ti ne valja kada krene stampa, proveri klizace/tockice da li su istroseni ispod podloge i da li su sine zaprljane.
 
Jel sa githuba treba da skinem? Nasao sam za Ender3V2S1 UBL Versions na githubu.
Opruge sam zamenio juce.
Sta tacno pukne na ekstruderu? Kako da znam da je dotrajao, jel ima neke simptome ili kada pukne odjednom pukne?
 
Da , sa githuba, obrati paznju na 4.2.2 i 4.2.7 verziju ploce, moras otvoriti poklopac od dole i procitati koju verziju imas. Nemoj nista flesovati dok ne stigne 3d touch, ne odstampas nosac za njega i sve ne namontitas. Prvo hardver a na kraju softver.

Ekstruder ili skroz pukne ili malo napukne i dobijas katastrofalne printove. Pukne rucica koja pritiska filament.
 
Pozdrav
Predhodni vlasnik stampaca koji posedujem, promenio je jedan bocni ventilator.
Kablovi od glave do ploce su preko 2m, pa mora da se lemi zica, sto je on i odradio...

Ja sam za vikend uzeo da promenim glavu na stampacu, i primetio sam da taj bocni ventilator ne duva na dole,
ka stampi, nego bukvalno duva tamo odakle usisava vazduh. Da li je moguce da su zice pomesane, i da zato duva u pogresnu stranu?
Boje zica se slazu, crvena sa crvenom, crna sa crnom...

Na nekim forumima sam inace cuo da su i ceste greske sa kinezima, kupio si 24v ventilator ili grejac, a ispostavi se da je 12v.
Kako se manifestuje to u radu? Ima li opasnosti da se nesto pregreje, zapali?

Posto moj stampac two trees sapphire plus nije bas popularan, moram sam da pravim marlin firmwire.
Isao sam po upustvu Aurore tech sa youtuba, gde je ona korak po korak objasnjavala bas za moj stampac sta da se radi...
Isao sam po njenom upustvu, cak sam skinuo i stariju verziju marlina, istu koju je i ona koristila.
Kad zavrsim sa upisivanjima podataka, i krene da pravi zavrski firmwire, prijavi neke greske...
Provalio sam da deo sa ekranom pravi problem. Ima 3 izgleda ekrana, prvi je kao na ender 3, drugi je isto ali u boji i ima tach na ekranu, a treci je kao fensi sa ikonama...
Samo prvu opciju prihvata, a da ne prijavi gresku, ali kad butujem stampac sa njom, okrene mi ekran za 180 stepeni...
Sve komande rade... idem kroz menije, samo naopacke :D
U merlinu sam nasao komandu da okrenem ekran za 180 stepeni, ali on okrene ekran, ne i tach, iako mogu na stampacu sad da citam sve kako treba,
komande su i dalje kao da je naopacke...

Ima li neko ideju kako da to resim?

ploca Makerbase MKS Robin Nano V1.2
stepermotor TMC2225 x5kom
ekran bi trebao da je MKS_ROBIN_TFT35
 
Skinuo sam podlogu oprao je sudomilom i sundjerom, zatim prebrisao alkoholom, odradio nivelaciju zagrejane podloge sa papirom i evo rezultata:

Mislim da slika govori vise od 1000 reci :D
Hvala svima na pomoci, problem je bio zato sto sam bio malo zapustio tu podlogu, nisam je nikada pre toga prao.
 

Prilozi

  • bed leveling.jpg
    bed leveling.jpg
    184.9 KB · Pregleda: 92
Prvo iskustvo sa fotogrametrijom, prilično uspešno. Trebalo mi je malo vremena, ali avaj... Nadam se da će dobro pasovati. U pitanju je ćošak praga za auto, leva strana donešena (beli) a desni sam replicirao naspram njega (sivi). ASA je materijal, praktično išto što i fabrički (ABS), ali iz slojeva. :)
 

Prilozi

  • 20221030_155710.jpg
    20221030_155710.jpg
    399.6 KB · Pregleda: 66
  • 20221030_155715.jpg
    20221030_155715.jpg
    419.4 KB · Pregleda: 61
  • 20221030_155852.jpg
    20221030_155852.jpg
    374.2 KB · Pregleda: 58
  • 20221030_155915.jpg
    20221030_155915.jpg
    344.6 KB · Pregleda: 77
Svaka čast, šta si konkretno koristio za fotogrametriju?
 
Odlično izgleda. Je l si lepio neke markere na deo koji si skenirao?
 
@EMF Reality Capture i mobilni telefon za slikanje u RAW formatu, sa fiksnim setinzima. RC je super, pošto plaćaš po modelu export, zavisno od kompleksnost. Ima i neki bulk paket bodova, kao prepaid, pa ti skida onda njih. Posle sam Blender koristio za clean-up i Fusion za finalno redizajniranje mesta gde se kači deo. Solidna 'vožnja'. :)

@Dusan94 e nisam, ali sam 'nišanio' oblačan dan i opalio nekih 300+ slika, iz više uglova. Kapiram pomoglo bi, za ovaj gornji deo prelamanja najviše. Dobro si me podsetio za ubuduće. :)
 
Neverovatno da je RC pohvatao tačke na ovako jednobojnom modelu.
Ja sam koristio agisoft photoscan (preteča metashape-a) za neke modele i imao je problem sa ovakvim modelima, bez markera nije bilo teorije da sastavi model.
 
Bilo je ključno naglašeno da mora biti oblačan dan, pride proces i uglovi slikanja. Ali da, definitivno dobro je odradio inicjalno posao. Morao sam dosta da blendam, ipak, ali mnogo manje nego inicijalni pokušaj u Fusion-u... :)
 
Sa cim si stampao/peglao model kada je tako glatka povrsina? Tj na slikama se bar ne vide slojevi, osim na tankoj ivici.
 
Glatka je zbog mojih jagodica i šlajferice, uz malo gita. :D Inače je dosta pristojno ispalo out of the box, ali ipak post-processing... Na slici je u tečnom fileru, a.k.a. špric-git. Farbaće se, kontam.
Inače printano na E5Pro sa Mosquitom i DD + enclosure, sve po propisu.
 
Malo igranja sa pokusajem da napravim koznu teksturu ali da je formiram iskljucivo kao bocni zid. I naravno smisliti nacin kako sve to spojiti da sklop bude razdvojiv ( a i da mu dam neku prakticnu primenu poput dispenzera za manji broj spajalica:) bez lepljenja. I evo ga, stari dobri Marsal kao kutija za spajalice. Teksturu sam napravio u Blenderu kao alpha render od Voronoi teksture. Zatim sam okca malo zaoblio pa napravio novu resetku koju sam malo blurovao u EXR formatu i iskoristio za Displacement map.
Gledao sam da ne preteram u Subdivision Surface modifier-u vise nego sto je potrebno a da se tekstura jasno razazna i pored lejera od 0.2 mm. Za sivu resetku bi verovatno bolje legao silk filament i naravno direct drive glava za sva ova sitna "cvrckanja" na njoj. I sve se spojilo sa dve skrivene navrtke M4 i dva vijka sa upustenom glavom odozdo.
 

Prilozi

  • Marshall-1.jpg
    Marshall-1.jpg
    330.4 KB · Pregleda: 55
  • Marshall-2.jpg
    Marshall-2.jpg
    301.3 KB · Pregleda: 67
Bumpovanje teme - nedavno sam zamenio fan na PSU, Noctua 60x25. Naišao sam na problem baš u toj širini, fabrički fan je mislim 15mm. Završio sam posao tako što sam otvorio lim poklopca elektronike i namontirao fan spolja. Pošto sam već imao jednu 92mm Noctua-u da hladi ploču i pravi promaju, nije mi bio problem još jedan fan spolja, ali sam završio sa custom cover-om za iste. Inače ovo mi je 3ća Noctua za printer, koji je sada praktično bešuman. Ostali su mi part cooling fan-ovi kao najbučniji, ali njih imam spremne u E3D varijanti, samo čekam da ovi odrade svoje. Mada kako puno printam ASA i najlon, najčešće su off ili na 60% za PETG.
 

Prilozi

  • 20221110_141120.jpg
    20221110_141120.jpg
    170.6 KB · Pregleda: 44
Reših malo da pregledam moj Ender 3 pro posle trogodišnjeg maltretiranja i prvo što sam uočio je izuzetno malo habanje točkića na kolicima ali da su se vremenom raštelovali. Kada stoje kolica mogao sam oba štelujuća točkića da okrećem bez da se kolica pomeraju. Posle laganog dotezanja izgubio se mali luft koji je dovodio do potrebe da se povremeno proverava i ponovo radi nivelacija. Naravno od velike pomoći je i Octopi sa Bed visualizerom.newplot.png
 
Vrh Dno