Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

Titanijumski prelaz u blok i dizna sa druge strane. Ili se stvori heat creep sa strane titanijumskog vrata ili na strani dizne. Naravno, prođe više ili manje sati štampe, ali u nekom trenutku prosto dođe do toga, neminovno. Probao sam klasično - sve na 240-260c, stegnem prvo vrat, pa dotegnem diznu. Probao sam grejanje fenom i stezanje, pa nakadno dotezanje na štampaču. Pritom, sve držim ključevima - 20ica za blok, viljuškasti za vrat i cevasti za diznu. Čistio sam 'na novo' žičanom sve u jedno 5 narvata, ravnao nalegajuće površine, proveravao da dizna ima zazor do bloka. Sve je kako treba, ali prosto nema permanentnog rešenja...
Čitao sam da su to nažalost neretka iskustva sa MSom, jer je dizajn takav prosto. Nijedan navoj nije predviđen da dihtuje, nego sam dodir dizne i vrata, tako da možda moja dizna ima neki problem sa naleganjem (kontam MS vrat je široko hvaljen za završnu obradu), nisam probao da koristim onu koju sam dobio uz MS, jer je .4 a ovaj druga .6, eto to mi je još ostalo.
...ili da kupim Mosquito. :)
 
Znači, nije trebalo da poručujem MS. :D

Sve više i više naginjem ka Prusa štampačima...
 
A znaš kako, ja gledam to sve kao i ostalo što sam radio po prvi put - postaviš sebi neki standard, ušemiš se, pokupiš cake i znanje a onda posle kupiš nešto više premijum i onda dobiješ prosvetljenje, u fazonu 'na šta sam ja gubio vreme'. :) Sve je to životno iskustvo, jpg.
 
Zasto mislis da su prusa bolji?

Jer samo rade. Nema nekih modova, jer imaju sve što je neophodno odmah iz fabrike. Na više mesta sam čuo da se samo sklopi i to prosto radi, bez čačkanja.

Ja sam zadovoljan Enderom. Ali uložio sam solidno vremena, truda i novca da olakšam sebi i unapredim kvalitet štampe. Ali... To više nije štampač od 33.000din, ili koliko je već sad. :)
 
Pa znao si sta te ceka sa Enderom...
Ni Prusa nije zlato, ima i onih svojih bubica, doduse malo ali se to lepo i naplati.
 
Ne mozes direkt na prusu. Sigurno da bi se snasao i na prusi da zamenis neki deo, ali sta ti treba u zivotu da na skupom stampacu ucis granice pretezanja delova i slicno. Bio je skoro onaj klip u yt temi, opel astra 2001, pocetnicki auto. Isto je i sa stampacima.

nego, imam pitanjce, da li neko placa patreon i slicne servise za dizajnere modela? Ja na patreonu imam 4-5 pretplata, ali mi je svaki sledeci previse. Nije da na patreonu postoji family nalog, ali bismo mogli mozda nesto da iskombinujemo.
 
Konacno se izborih sa prvim sklopom (Jig Router Template) na mom stampacu i otplatih ovaj kalem DD filamenta :). Napravio sam malo skarta ali se isplatilo. Prvo sam na telu sablona imao nekoliko propalih pokusaja u vidu preskocenih lejera i omasenih putanja na profilu rupa bez nekog jasnog pravila. Prvo sam mislio da me zeza bocni ventilator za hladjenje pa sam mu smanjivao brzinu dok ga nisam sasvim iskljucio. Sve ovo sam radio u Prusa Slicer-u. A onda rekoh da probam u Cura Sliceru.

Kad ono Cura mi odmah prijavljuje da sam zaboravio da pocistim jednu povrsinu u unutrasnjosti Blender modela. I ova povrsina mi je napravila toliku dangubu posto se u samoj simulaciji PS nista neregularno nije moglo primetiti. I tako ispade da "ruzno pace" Cura pomoglo da skapiram o cemu se radi za razliku od "fensi" Pruse. Naravoucenje: Dobro proveriti model pred stampu.

Jos jedno zapazanje. Ako se oznake ostave za gornju povrsinu, daju mnogo ruzniji izgled nego kad su prilepljene za hotbed (kao sto se vidi na slici). Jedino sto je mozda pametnije kao sto se vidi da se "ostrvca" od oznaka povezu sa "kopnom" da se ne rizikuje odlepljivanje. Stampao sam sa 0.2 mm lejerom i 205oC, retraction 5 mm, speed 35 mm/s. Leziste ne telu koje je na modelu bilo okruglo 80 mm se skupilo na 79.85 mm a umetak koji je na modelu bio 79.9 mm se skupio na 79.65-79.70 mm ( i na fillet i na chamfire umetku) tako da mi je od teorijskog zazora od 0.1 mm u praksi ispao oko 0.15-0.2 mm sto je ispalo odlicno. I ovaj secer lepi fenomenalno. Jedino sto mora da se ceka da temperatura stakla padne na ispod 30oC i onda se predmet sam odlepi.

A za ciscenje filamenta sam mu napravio i ugiltao ovu malu "drndalicu" sa sundjerom izmedju senzora i ekstrudera. Malo je kratka zbog prostora i "cupka" u toku rada kada postoji retraction ali radi posao.
 

Prilozi

  • F1.jpg
    F1.jpg
    216.6 KB · Pregleda: 48
  • F2.jpg
    F2.jpg
    184.4 KB · Pregleda: 37
  • F3.jpg
    F3.jpg
    171.2 KB · Pregleda: 36
  • F4.jpg
    F4.jpg
    79.3 KB · Pregleda: 38
Mozes peglati gornji zavrsni sloj sa ironing opcijom u Curi, ispadne mnogo lepse.
 
Mozes peglati gornji zavrsni sloj sa ironing opcijom u Curi, ispadne mnogo lepse.
20211115_222816.jpg

...mlatio se danas sa laganim layer shifting-om, pa pustio jednu kockicu sa peglanjem.

Inače posle podešavanja, imam ovakav pattern na nekoj jednostavnoj kutijici. Uključio sam inače S_CURVE_ACCELERATION u Marlinu i usporio sam printove malo, a dodao sam stabilizatore na Ender i Lack na kojem stoji.

20211115_143227.jpg

20211115_143238.jpg
 
Izgleda da je najbolje kod ovog "kalaisanja" i kod "monotonic" opcije postaviti ugao tako da linije idu po mogucstvu paralelno sa ivicama predmeta. Tada najmanje bodu oci ove linije koje polaze od ivica izbocina i udubljenja a koje je izgleda nemoguce izbeci.
 
Čisto pokazna vežba - ovako ista kocka/print izgleda iz regularnog ugla, bez jurenja patterna pri štampi i 'nezahvalnih' uglova.

20211116_091300.jpg 20211116_091321.jpg
 
Stari dobri JPG kako hoce da prevari. Primetio sam i da na 3D stampi senke tako mogu da budu ostre izmedju dva prolaza da se cini kao da ima procep. Zaista za objektivan prikaz treba pazljivo fotografisati objekata. A ova kockica ti je savrsena.
 
Za pravu sliku treba dslr, sve ostalo je sminka.
 
MicroSwiss Direct Drive sa Hotendom je na popustu 75$ (samo extruder je 43$). Ocekivao sam da bude jeftinije kao prosli put ali nista.. Nadam se da ce sledece nedelje da daju bar 40%.
 
Mozda danas narucim Mosquito, posto mi je koleginica na Floridi trenutno, moze da mi donese 'na ruke' kroz par nedelja. Taman da izbegnem shipping i carine, itd.
 
Poslednja izmena od urednika:
Gedora, nemoj to da radis, cemu bespotrebni poeni i kazne...
 
MIslio sam da nekome prosledim, al' ok cenim da je moglo dvojako da se shvati. Moja greska.
 
Kada dodje vreme, stavis u oglase i sve ok.
 
Isprobah navojni spoj i displacement map modifier u Blenderu. Navojni spoj M10 pri debljini layera od 0.2 mm nije funkcionisao sve dok nisam postigao razmak od 0.2 mm na navojnim povrsinama (na 3D modelu). Verovatno bi i 0.15 mm mogao malo otezano da ide ali sam za probu isao 0, 0.1, 0.2 mm. Da bih uspeo da dobijem koliko-toliko glatke prelaze na finim detaljima morao sam da nabijem 1.8 miliona trouglova na STL modelu.
I definitivno DD filament trazi za 10oC visu temperaturu od belog Creality da bi se lepo slegao. Zvono sam radio na 205oC a kuku na 207oC sa jos manjom brzinom. Mislim da cu sledece printove definitivno raditi na 210oC.
 

Prilozi

  • F01.jpg
    F01.jpg
    82.4 KB · Pregleda: 29
  • F11.jpg
    F11.jpg
    135.9 KB · Pregleda: 53
Ender 3 V2, pukla plastična ručica ekstrudera na trećem printu pa zamenjeno sve sa metalnom verzijom. Metal u odnosu na plastiku bolje toplotu sa motora i dolazi do omekšavanja filamenta, profil više nije krug vec elipsa i dolazi do zagušenja uglavnom u PTFE cevčici (isto je i sa Capricorn verzijom).

Izmereni naponi i temperature (tako je stiglo iz fabrike), sobna temperatura 24C, ploča 4.2.2.:

X - 1.151v (52C)
Y - 1.152v (72C)
Z - 1.140v (51C)
E - 1.3378 (56C)

Preporučena fabrička podešavanja su LINK:

X 1.18v - 1.2v
Y 0.99 - 1.01v
Z 1.18 - 1.2v
E 1.38 - 1.4v

Zaključujem da je Y napon setovan na veći napon od preporučenog pa otuda i 72C ali ekstruder je vec ispod preporučenih vrednosti.

Dal da smanjujem samo Y na preporučenu vrednost (znam da se smanjenjem napona gubi snaga) ili mogu i E napon da smanjim kako bi se motor manje grejao?



Neko preporučuje da se skrati opruga koja pritiska filament u ekstruderu kako bi pritisak na filament bio slabiji te motor se motor navodno manje greje.

Ima li neko iskustva sa hladjenjem motora ekstrudera?
 
@BigBoy imam istu mašinu samo sam zamenio extruder sa BMG verzijom i kod mene je problem što steperi posle par sati budu vreli, stavio sam pasivne hladnjake na extruder i x osu, koliko vidim treba naći sweet spot napona
 
Pozdrav svima!

Odradio sam par predmeta na Ender 3 v2 štampaču. Pljosnate predmete odrađuje sasvim dobro, međutim kod većih i viših predmeta kvalitet je loš, nikakav. Slikao sam kako izgleda predmet nakon štampe. Podesio sam Z osu pomoću tih šrafova ispod tacne. Mlaznica je svugde tik iznad ploče. Koristim Ultimaker Cura, ništa ne menjam kod fajlova, štampam u standard kvalitetu. Koristim Creality PLA filament 1.75mm, parametri štampaču su na default vrednostima.
Molim Vas za savet šta da menjam u postavkama.
 

Prilozi

  • IMG_20211202_091142.jpg
    IMG_20211202_091142.jpg
    233.4 KB · Pregleda: 37
  • IMG_20211202_091248.jpg
    IMG_20211202_091248.jpg
    135.2 KB · Pregleda: 38
  • IMG_20211202_092415.jpg
    IMG_20211202_092415.jpg
    125.9 KB · Pregleda: 39
Poslednja izmena:
Daj link za ovo postolje za Xbox kontroler da vidimo kako treba da izgleda.

Za treći model (minijatura), treba ti support. Štikliraj "enable support" u Cura.
 
Model postolja za Xbox kontroler nije ravno postavljen, a verovatno nisi korigovao u Cura pre nego da uradiš slice. Njega štampaj ovako (imaš opciju "select face to align to the base plate", treća opcija levo u Cura):
1638438820902.png
 
Slice pa preview, onda slajderom sa desne strane prodjes kroz slojeve i kako ih stampac redja. Ako ti od oka deluje da ima stvari koje 'vise' u vazduhu tj. stampa ih na istom, bez supporta i slicno, u problemu si. Onda ide podesavanje orijentacije, kao sto rece kolega CC. :)
Za pocetnika, nije lose obratiti paznju na print settings sekciju na Thingiverse-u, ima korisnih info.
 
Hvala! Puno ste mi pomogli! (y)
 
Stigla mi je Noctua 40x20, pakovanje A+++ :) Jedva čekam da je ugradim, pošto trenutni 40x20 vent ima neko odvratno zujanje po uključivanju štampača. Takođe, Mosquito stiže sledeće nedelje, tako da će moj Ender 5 biti prilično ProV2.

20211202_141209.jpg 20211202_141258.jpg
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno