Gedora
Slavan
- Učlanjen(a)
- 22.11.2012
- Poruke
- 841
- Poena
- 215
Moja oprema
- CPU & Cooler
- AMD Ryzen 9 5900X w/Arctic Liquid Freezer II 280
- Matična ploča
- Gigabyte Aorus Pro B550
- RAM
- Kingston Fury Renegade 64Gb@3600mhz
- GPU
- Palit GameRock RTX 4080 OC
- Storage
- Kingston KC3000 2Tb, A-DATA XPG S11 Pro 1Tb, Samsung 860Pro 1Tb
- Zvuk
- 7.1
- PSU
- Cooler Master V1000
- Kućište
- Raidmax Engima
- Monitor
- Acer Predator X34
- Miš & tastatura
- Razer DeathAdder v2 Pro + Keychron K3 Pro
- Ostale periferije
- WH-1000XM4, Arctic 9
- Laptop
- Dell Latitude 5440, MacBook Pro 2018
- Tablet
- Xiaomi Pad 5
- Mobilni telefon
- Samsung S23 Ultra
- Pametni uređaji
- Samsung S95B 65"
Sony KDXD7005 55"
- Steam
- gedora13
- Pristup internetu
- Optički internet
- Kablovski internet
- Mobilni internet
@DukeLander običan motor zupčiš na fiksnim remenicama po reperima iz fabrike. Tu ima nekih varijacija da li treba blokada i slični alati za istu, ali to je to. Teško promašiti, osim ako si dunđer.
Kada praviš performance motor, kreće se od nule i neka redovna modifikacija ukjučuje izmenu statičkog stepena kompresije, što implicira da se klipovi najčešće menjaju za neke sa višim čelom ili se modifikuje fabričko izdanje. Svakako je rezultat da tvoja 'nula' tj. GMT a.k.a. TDC nije više na onom fabričkom reperu, nego negde drugde. Tu u kombinaciju ulazi bregasta(e) koje imaju značajno duže otvaranje ventila i svaki model, zavisno od profila, ima svoju 'nulu' tj. mesto gde je polazna tačka kada je klip u GMT/TDC. Tako da ti praktično sve te stote i desete meriš komparaterom - prvo 'nulu' klipova a potom i 'nulu' bregaste. Samo tada motor može biti u fazi, a tu kao finale dolaze štelujuće remenice, pa kada nabaciš kaiš sve to lepo stegneš i proveriš uz nekoliko okretanja... eto, ne može kraće.
Na konto ovoga, probaću da napravim stopper alat za klipove, uz pomoć kog se može naći 'nula' i bez komparatera. Već sam pravio neku gomilicu nosača za standalone ECU-e i dash module. 3D štampa je jaaaaaako gotivna kada imaš već neki hobi sa gomilom mini-inženjeringa poput ovog mog.
Kada praviš performance motor, kreće se od nule i neka redovna modifikacija ukjučuje izmenu statičkog stepena kompresije, što implicira da se klipovi najčešće menjaju za neke sa višim čelom ili se modifikuje fabričko izdanje. Svakako je rezultat da tvoja 'nula' tj. GMT a.k.a. TDC nije više na onom fabričkom reperu, nego negde drugde. Tu u kombinaciju ulazi bregasta(e) koje imaju značajno duže otvaranje ventila i svaki model, zavisno od profila, ima svoju 'nulu' tj. mesto gde je polazna tačka kada je klip u GMT/TDC. Tako da ti praktično sve te stote i desete meriš komparaterom - prvo 'nulu' klipova a potom i 'nulu' bregaste. Samo tada motor može biti u fazi, a tu kao finale dolaze štelujuće remenice, pa kada nabaciš kaiš sve to lepo stegneš i proveriš uz nekoliko okretanja... eto, ne može kraće.
Na konto ovoga, probaću da napravim stopper alat za klipove, uz pomoć kog se može naći 'nula' i bez komparatera. Već sam pravio neku gomilicu nosača za standalone ECU-e i dash module. 3D štampa je jaaaaaako gotivna kada imaš već neki hobi sa gomilom mini-inženjeringa poput ovog mog.